Liikunta ja laihdutus

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen joskus aiemmin pudottanut kymmenisen kiloa pelkän ruokavalion avulla. Silloin paino lähti helposti ja aika nopeastikin laskuun ja tippui tasaisesti.

Nyt on urakkana -15kg (+kiinteytyminen) mutta tälläkertaa mukana on liikunta, noin 3 x viikossa erilaisia jumppia, kuten zumbaa, kahvakuulaa, body pumpia + lenkkeilyä. Ja tietysti ruokavalio on kunnossa, käytän apuna kalorilaskuri.fi ohjelmaa. Paino kuitenkin junnaa paikallaan, eikä tipu yhtä nopeaan, kuin pelkällä ruokavaliolla laihduttaessani? Onko jokin pielessä? Vasta vajaa pari viikkoa takana, joten ei vissiin kannata alkaa mitään muutoksia tekemään, vaan jatkaa vaan entiseen malliin, vai? Painoa saattaa tippua parisataa grammaa ja seuraavana päivänä ollaan taas menty ne parisataa grammaa ylöspäin.
 
"Nasu"
Sama homma. Pari viikkoa takana, saldo n. -700 g... Ja kaloreita päivässä about 1300 olen syönyt. Pudotettavaa ois kanssa toi 15 kiloa. Aiemmin en ole harrastanut liikuntaa mutta nyt aloitin sauvakävelyn 3 krt viikossa ja pilatesta kerran. Nälkää en halua nähdä joten tuon kalorimäärän alle en suostu menemään.

Ei paljon motivoi :(
 
"jep"
Itselläni homma on mennyt aina niin päin, että ruokavalion muutokset eivät ole toimineet, mutta liikunnan lisääminen on vienyt kilot nopeasti. Tosin liikunkin sitten joka päivä jotenkin. Ei se yleensä riitä, että pari-kolme kertaa viikossa käy tunnin verran liikkumassa ja koko muun viikon vain makaa. Kannattaa ottaa liikunta mukaan kaikkeen mahdolliseen, eli tekee työmatkat edes osin pyörällä/kävellen, käy iltaisin lenkillä, pari kertaa viikossa jossain jumpassa, ei istu koko iltaa telkkarin ääressä jne.
 
"hmm"
Mä taas ihmettelen,miten paino tippuu ropisten..Eli lähteekö liian nopeasti ja tulee nopeasti takaisin?

TOSIN,mulla tiputettavaa 20kg.Tämän kuun alussa paino 86 kg ja tänään aamupaino 81kg!Eli 5kg lähtenyt kahdessa viikossa.

Tein kanssa elämäntapa rempan,kalorit pidän 1200-1500.Käyn pari kertaa viikossa ryhmäliikunnassa ja joka päivä heitän tunnin lenkin tuplien kanssa,eli raskasta täällä maastossa.

Ennen olin niin sohvaperuna,kun kukaan vaan voi olla..JOKA IKINEN ilta piti olla jotain makeeta..Nyt jättänyt makeet kokonaan pois ja herkut.
Ehkä mulla lähti nestettä tai jotain..
 
"Jenis"
Niitä kaloreita on hirmu vaikea arvioida luotettavasti, jos ei esim. punnitse ruokaansa. On tästä omakohtaista kokemusta. Lihasmassa ei sen sijaan millään kasva niin nopeasti, että se selittäisi painon pysymisen samassa - rankka lihaskuntotreeni saattaa tosin kerätä nestettä lihakseen, joka tietty lisää painoa.
 
juuh
Mulla on aina liikunnan jälkeen kauhea nälkä ja syön enemmän kuin muuten söisin, joten minulla ei auta laihtumiseen liikunta. Mutta jos tätä ongelmaa ei ole, niin suosittelen vaihtamaan vaa'an mittanauhaan, se on paljon luotettavampi.
 
alkuperäinen aloittaja
Punnitsen kaiken ruokani, jopa kasvikset ja salaatin ja kaikki laitan laskuriin. Että ei ole siitä kiinni. Syön noin 1200-1400kcal päivässä, olen 170cm ja painan nyt 74kg. Kilo on lähtenyt kahdessa viikossa. Tosiaan kun laihdutin pelkällä ruokavaliolla, oli tässäajassa lähtenyt jo 2,5kg.
 
kkkhhh
no odottelet ihan rauhassa ja jatkat. ne läskit ei vissiin 2 viikossa ole tulleetkaan? asennoidut tuohon kuin loppuelämän kestävään hommaan, eikä kuuriin. muuten saat kohta taas kysellä laihdutusneuvoja.
 
alkuperäinen
no odottelet ihan rauhassa ja jatkat. ne läskit ei vissiin 2 viikossa ole tulleetkaan? asennoidut tuohon kuin loppuelämän kestävään hommaan, eikä kuuriin. muuten saat kohta taas kysellä laihdutusneuvoja.
No nyt tuli oikea vastaus. :) Eli juu, täytyy vaan jatkaa sitkeästi, ei olekaan aikomustakaan jättää hommaa kesken. :) Eiköhän ne kilotkin ala pikkuhiljaa karista.
 

Yhteistyössä