Liikuntavammoista

Hei, olen vuosia harrastanut säännöllisen epäsäännöllisesti liikuntaa, mutta nyt viime kuukausina alkanut lenkkeillä enemmän (hieman hölkkää ja kävelyä sekaisin) sekä hiihtämään (perinteinen). Nyt on sitten jomottanut tuohon vasemman polven ulkopuolen taakse niin ettei meinaa päästä kyykistymään eli ei meinaa taipua. Voisiko johtua liikunnasta? Onko muilla ollut? Olen vähän myös harjoittanut pohkeita että lattialla on ollut päkiän alla kirja ja olen noussut siitä varpailleen (kantapäät siis alempana). Kokemuksia kiitos. Mä olen ehkä nyt hieman vainoharhainen ja pelkään esim. veritulppa-asioita kun miehellä oli viime kesänä jalassa veritulppa. Olen nyt lomalla, mut jos ei asetu niin menen kyllä käymään terveyskeskuksessa asian kanssa. Miehelläkin verikokeilla selvisi tuo ongelma.

Vai oisko kuitenkin suonikohjuja tulossa. Minkälaiset oireet niistä tulee?
 
Mulla kipeytyi polvet (etenkin vasen, mihin on joskus nuoruudessani hevonen potkaissut kunnolla...) kun juoksin liian huonoilla lenkkareilla. Heti, kun panostin kunnollisiin juoksukenkiin, nuo kivut hävisivät, ja pystyin pidentämään lenkkejä huoletta, juoksemaan taas asvaltilla jne. Ja siis polvi ehti mennä niin kipeäksi, että jo kävely oli tuskaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli80:
Mulla kipeytyi polvet (etenkin vasen, mihin on joskus nuoruudessani hevonen potkaissut kunnolla...) kun juoksin liian huonoilla lenkkareilla. Heti, kun panostin kunnollisiin juoksukenkiin, nuo kivut hävisivät, ja pystyin pidentämään lenkkejä huoletta, juoksemaan taas asvaltilla jne. Ja siis polvi ehti mennä niin kipeäksi, että jo kävely oli tuskaa.


sama homma täällä!
vuoden alusta oikein "hurahdin"tuohon juoksuun ja innossaan kävin(ehkä liianki usein) juoksemassa, huonoilla lenkkareilla..(tyyliin 19.90..)jotka vielä oli aivan liian isot...jalka hölsy kengän sisällä.. :|
sillon mulla kipeyty kans polven reuna juostessa, muuten kävellessä ei tuntunu mitään.
Yleensä jos kipeytyy jalka tms..liikuntaa aloittaessa, tai liian nopeasti lisätään määrää, niin rasitusvammahan siitä tulee.
hyvät varusteen ja malttaa pitää lepoa. ei ne jalatkaan mahotonta harjottelua kestä ja juoksu varsinki on tosissaan raskas ja paikkoja rasittava laji.
 

Yhteistyössä