Liinailijat hoi!:)

Diipadaapa
Mulla on 2kk just tässä liinassa nukuttelemassa (kun ei enää mikään muu kelpaa)- Pitkä kankainen liina ja yksi ainoa sidonta vasta opeteltu, mutta kun se tuntuu toimivan nyt parhaiten, en ole muuta kaivannut.

Alkuun oli kyllä vaikeaa mutta onneksi en luovuttanut, nyt menee jo rutiinilla.
 
niin ja tuo pitkä liina on EllaRoo, siitä tykkäsin ja on kesälläkin vilpoinen mutta jämäkkä. Hotslingsiä kehutaan kovasti mutta mun kropalle se ei vaan istunut vaikka oli oikean kokoinen. Amazonas Carry Baby on ihana pikaliina mutta senkin myyn nyt pois kun ei tule paljoa isomman lapsen kanssa liinailtua.
mutta kuopus oli ekat 6kk lähes aina liinassa, nyt vuoden ikäisenä on satunnaisesti ja varsinkin kipeänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
mulla on ollut pitkä kudottu liina ja siinä oon poikaa kantanut ihan pienestä lähtien. pari kantopussia on tullut kokeiltua pikaliinoina, mutta just myyn liikoja liinoja pois...
Tarkoitaksä kantopusseilla rengasliinoja? Mä olen ihan aloittelija näissä.. :D
Voisin myös kysäistä että missä mahdat myydä? :saint:
 
metsänpeitto
Pitkä liina on pitkään kantaessa ihan ylivoimainen, ainakin isommalla lapsella. Muutenkin siinä on minusta paras käyttömukavuus ollut, olen kokeillut pitkää liinaa, lyhyttä, rengasliinaa, neliöliinaa ja Ergo-reppua. Mä jotenkin itse miellän ton rengasliinan vähän sellaiseksi pikaliinaksi, siis sellaisena on meillä käytössä. Mutta se ei ollutkaan meillä vielä ihan vauvaiässä.
 
huutiksessa on nyt pitkä liina ja se pikaliina.
rengasliinassa on rengas, kantopussi on pussi :D mutta sama idea niissä on, mulla vaan rengasliinoissa se rengas aina painaa ja kantopussi on mun silmään nätimpi :snotty:
http://www.vekaravintti.fi/store/index.php?main_page=index&cPath=1_18
http://www.vauvabuumi.fi/hotslings.php
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/carrybaby.html
 
Joo mä ajattelin että ottaisin liinan heti käyttöön kun vauva syntyy, eli kesällä. :)
Pitkiä liinoja kovasti kehuttiin ja tietty sellaisenkin voisi hankkia, arveluttaa vaan että opinko semmoista käyttämään, tuntuuko se omalta..
 
vieras
Mulla löytyy pikkuruun trikooliina, rengasliina ja manduca. Eniten käytössä ehdottomasti manduca ja hyvänä kakkosena rengasliina. Rengasliina nimenomaan ns. pikaliinana mulla, mutta välillä kannan siinä kyllä pidempäänkin. Juhlissa olen käyttänyt rengasliinaa tarvittaessa. Pikkuruu ihana, mutta itse sen verran laiskahko, että on tullut käytettyä sitä kaikista vähiten, mutta tosi ihana sekin. Ihan pientä vauvaa kannoin aina tuossa trikooliinassa.
 
saara
Pitkä trikoinen liina on kätevä aloittelijalla. Kannattaa ostaa sellainen, että saa ohjeet mukaan. Lisäksi monilla paikkakunnilla saa liinailuun opastusta, esim. pienistä liinoja myyvistä liikkeistä voi kysyä vinkkiä mistä löytäisi vaikka jonkun joka opettaisi liinan sitomista kädestä pitäen.
 
metsänpeitto
Niin joo, ja pitkistä liinoista ehdottomasti minusta kudotut on parhaita :) Eikä niiden käytön opettelu ole mitenkään vaikeaa, ja jos tuntuu ettei onnistu niin voi pyytää jotain kokeneempaa auttamaan.
 
Mie tykkäsin eniten pitkästä trikooliinasta, mutta se jäi vuodenikäiselle "pieneksi" tai siis lapsi oli liian painava siihen (kilosuositusten mukaan olis ollut ok, mutta liina jousti ja tuntui lötköltä). Vajaa vuosikkaalla siirryimme kantoreppuun. Rengasliina on ollut pikaliinana, se on nopea ja siksi kätevä, mutta pitkään en voi siinä kantaa kun olkapää jumittuu.
 

Yhteistyössä