"Liitoskipuja" 8kk synnytyksestä vai mitä?!?!

  • Viestiketjun aloittaja Auts!
  • Ensimmäinen viesti
Auts!
Ei taida tämä kysymys välttämättä tälle palstalle kuulua, mutta kokeilen onneani :)

Synnytyksestä nyt siis kohta 8 kk ja alavatsaa/selkää/nivusia jomottelee kuin raskausaikana ikään. Kuukautiseni alkoivat pari viikkoa sitten ja siitä asti kipu on vaivannut enemmän tai vähemmän. Vähän vaikea paikallistaa kipua, kun se on tuollaista juilimista… Ei siis kovaa kipua, mutta nyt ärsyttää ja pelottaakin vähän kun kiinnitän siihen koko ajan huomiota. Kärsin varsinkin loppuraskaudessa aikamoisista liitoskivuista ja jotenkin tämä on vähän samaa tunnetta. Kipu tuntuu lähes jatkuvasti liikkuessa ja joskus levossakin. Erityisesti kuitenkin seksin aikana, istuutuessa ja ylös noustessa ja isommalla hädällä ponnistaessa… tuo kipu seksin aikana sai jo vähän pohtimaan, että mistähän olisi kyse. Entä voiko kyseessä olla yksinkertaisesti jonkinlainen lihaskipu? Tuntuu, että vatsalihaksia ei ole lainkaan ja treeni voisi olla paikallaan kun selkäkin on niin huonona. Pilatesta olen harkinnut mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi, kun vaavi vielä vie kaiken ajan.

En siis oleta, että kukaan täällä voisi kertoa, miksi minuun sattuu :)
Mutta peräänkuulutan kokemuksia. Onko ”normaalia” ja onko kellään ollut samanlaista? Oliskohan tarvetta lääkäriin? Yleislääkäri? Gyne?

Kiitokset jo etukäteen vastanneille!
 
voipi olla
Minulla on aivan selviä liitoskipuja edelleen. Vauvan syntymästä on kulunut pian 9kk ja kivut ovat jatkuneet samanlaisina ja samoissa tilanteissa/liikkeissä kuin raskaana ollessanikin...eli kyllä niitä edelleen voi olla. Sitä en tosiaan osaa arvata mitä kivut sinun tapauksessasi ovat.
 
kipuilua.
Mulla yli vuosi synnytyksestä ja liitoskipuja on edelleen - lääkäristä sanottiin että voivat hyvinkin jatkua niin kauan kuin imettää. Mutta myös lapsen kantaminen on aiheuttanut mulla selkäkipua.

Mutta mutta voivathan nuo oireesi viitata muuhunkin...jos siis aiemmin ollut helpompaa? Ehkäpä gyne käynti olisi paikallaan jos vaikka kyseessä endometrioosi tms.
 

Yhteistyössä