Liitoskivut

Onko täällä ketään muuta, joka kärsisi h-llisistä liitoskivusta? Itsellä kolmas raskaus meneillään , viikkoja 30+2, ja kivut alkavat olla jo sietämättömällä tasolla :( Miten näiden kanssa jaksaa vielä kymmenen viikkoa??

Kohtalotovereita??
 
Juu mulla on ja viikkoja vasta 23 ja kolmas raskaus. Kaiken normaalin raskaus kivun lisäksi mulla on kroonisia kipuja, jotka pahentuvat näin raskauden aikana ja samoin ongelmia si nivelten ja ristiluun kanssa jotka painavat nyt issias hermoa NIIIIIIINNNN ihanasti.
 
Täällä ollaan vasta rv 15 ja ei tuumaa kävely onnistua liitoskipujen vuoksi. Esikoiselta ei ollut mitää, mutta nyt senkin edestä. Toivon ,että helpottavat jossain vaiheessa ,että ei koko aikaa tarvi kärsiä.
 
Voi apua!! Mulla menossa kolmas raskaus, rv 26+1, ja pelkään koko ajan, että koska liitoskivut alkavat!! Nimittäin edellisessä raskaudessa, lapsi nyt 2,5 vuotta, liitoskivut olivat loppuaikana niin kovat, etten päässyt välillä kävelemäänkään!! :eek: Ja eikös sitä sanota, että liitoskivutkin pahenevat joka raskaudessa.. samoin kuin jälkisupistukset synnytyksen jälkeen?? Nekin olivat jo melkoisia edellisen lapsen synnyttyä!! Lonkat minulla ovat jo kipeät ja yölläkin heräilee siihen, kun vaihtaa asentoa, niin lonkkiin sattuu ihan vietävästi! Särkeekö muilla jo lonkkia?

Kehäkukka ja Vilpertti 26+1
 
Liitoskipuja on ollut jo parin kuukauden ajan. Tosin joukossa on aina välillä parempia päiviä. Kolmas raskaus on kyseessä ja nyt viikko 27+
Välillä kävely kuin ankalla, pahimpina päivinä ei pysty sängyssä edes kylkeä kääntämään ilman irvistystä....
 
Minä olen saikulla vielä ensiviikonkin alaselän ja lantion kiputilojen takia. Lääkäri ei varsinaisesti sanonut mistä moinen johtuu, painonnoususta varmaankin. Olen mielestäni aina ollut ihan ok. ryhtinen ja lihaksistokin hyvässä kunnossa ja liikuntaakin olen säännöllisesti harrastanut fyysisesti raskaan työni lisäksi, mutta eipä ole ollut niistäkään apua. Ja sitten lääkri sanoi, että voi olla vaikeaa saada sitä B-lausuntoa kelalta läpi, jotta voisi olla loppuajan saikulla. Olen kyllä aika varhaisessa vaiheessa tässä jamassa. :/ Onko muilla vastaavaa?

Titta 22+3
 
Mä jäin liitos kipujen takia saikulle viikolla 28. Ei enään iltaisin kävely onnistunut, saati että olisi sohvalta ylös päässyt. Kotiin jääminen helpotti tilannetta vähän, mutta ei ne kivut kokonaan kadonneet. Nyt viikkoja 35 ja liitoskivut viimeisen viikon aikana pahentunut niin että kävely olkaa oikeasti olla tosi tuskallista. Ja lonkkasärkyä on myös varsinkin öisin!! Menis nyt loppuaika nopeasti ja niin toivon ettei ainakaan mentäis lasketunajan yli. Niin ja tämä on ensimmäinen raskaus... mitä se tulee seuraavassa olemaan, jos vaan pahenevat seuraavalla kerralla. Juuri näiden kipujen vuoksi olen nyt ollut sitä mieltä että toista ei ihan heti tehdä, vaikka vielä alkuraskaudesta puhuttiin että seuraava voi tulla vaikka heti perään.....NOUP!!!!! No aika saattaa kultaa muistot =)
 
Jäin saikulle liitoskipujen takia jo viikolla 23 ja ihan normi A-todistuksella on maksettu päivärahat kelalta. Jos olen oiken ymmärtänyt niin eikös sen B-lausunnon tartte vasta jos saikkuajaksi olisi tulossa pidempi tyyliin puol vuotta??
 
Mun tuttavapiirissä ei muilla ole ollut, joten luulin niiden olevan kovinkin harvinaisia.

Itsellä kivut ovat viime päivinä lieventyneet kovasti. Ihmettelin tätä neuvolassa tänään, niin terveydenhoitaja tuumasi, että vauva on saattanut vaihtaa asentoa, ja painaa siksi nyt alas vähemmän. Kauhulla odotan, milloin neiti meinaa kääntyä taas pää alaspäin, ja alkavatko kivut sitten taas pahentua. :(
 
Mul on ollu kans liitoskipuja.Yöllä kun kääntyy niin herätähän täytyy et jotenkin saa ittensä kammettua toiselle kyljelle.Kumma kyllä nyt kävin kävelyllä pitkästä aikaa ja odotin että yöllä ollaan tuskissa.mutta kas kummaa ei mitään kivuista tietookaan joten tänään kävin kans kävelyl ,kumma juttu.edellis vkol kun kävelin kaupassa niin hyvä jos jaksoin seistä ja sen reissun jälkeen olinkin loppupvän makuulla,naama irvessä.
 
Joo, täältä löytyy myös yksi liitoskivun omaavan... :headwall:
Sain joskus viikolla 25 tai jotain sinne päin kortisoni piikin nivusiin... Ensimmäinen viikko oli tuskaisempaa, mutta toinen viikko oli sellainen että ei koskenyt yhtään minnekkään, mutta nyt taas on alkanut kauheat kivut ja säryt... :kieh:
Viikkoja nyt 36+4 ja muutenkin tuon alapään kanssa on kauheata.. koskee, vihloo ja juimii alvariinsa... Ei oo helppoa! :headwall:
 
tää kans kipuja ja lonkat myös öisin vaivaa... rv27menossa.. esikosta ei ollut yhtään mitään, tokasta ihan hirveeeeeet kivut ja supistuksia kipeitä 25vkolta ym ym ja tästä kolmosesta viä ainakin ehkä vähän lievemmät ku kakkosesta mut ei mikään hyvä olo. mahaa repii myös lujaa välillä ihan yölläkin saatan herätä siihen ja lenkkeilyt jääneet jo hitaaseen lyhyeen lyllertämiseen.. :)
 

Yhteistyössä