Likat, auttakaa taaperon aamu-, väli-, ja iltapala-asioissa...

No oonko vähän kaavoihin kangistunut |O

Maustamatonta viiliä ja juustoa. Maustamatonta viiliä ja banaania. Maustamatonta viiliä ja leivän käntty (joka jää syömättä ). Maustamatonta viiliä ja kurkunpala (joka jää syömättä ). Niin ja toki ihan pelkästään maustamatonta viiliä :xmas:

Puurolakko menossa. Mitkään jukurtit ja sen semmoiset ei maistu toiselle yhtään, kun ovat kai liian makeita tuollaiselle maustamattomaan tottuneelle.

Mittee mie poloiselle syöttäisin, että saisi vähän vaihtelua? Rakastaa kyllä viiliään yli kaiken, mutta aika ykstoikkoista silti, sanokee miun sanoneen :x

Ja mitenkä lapsen saa syömään kaikkea ihanaa tuoretta ja terveellistä? Meillä on tosi hyvä syömäri, mutta tuorejutut ei maista millään :|

Kiitos :flower:
 
Miä
Eiks hää tykkää ees hedelmistä ollenkaan? Meillä kelpas kurkut, porkkanat ja paprikat sun muut pienempänä kun ne leikkasi sellasiksi pitkiksi tikuiksi, se oli ihan eri porkkana sen jälkeen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Eiks hää tykkää ees hedelmistä ollenkaan? Meillä kelpas kurkut, porkkanat ja paprikat sun muut pienempänä kun ne leikkasi sellasiksi pitkiksi tikuiksi, se oli ihan eri porkkana sen jälkeen :D
Banaania syö, mutta muita vaan ihmettellee, nuolaisee, sylkee ja tilsaa :xmas:

Eri mallisinakin olen syöttänyt kurkkua ja paprikaa, mutta huimaa menestystä eivät ole saavuttaneet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
voisko sinne viilin sekaan laittaa vaik mysliä? ootko kokeillu mandariineja ja kiiwejä? meil tyttö tykkää niitä syödä vaik just kurkut tms. jää yleensä vaan yhteen haukkuun.
Mie olen kiiville allerginen, niin en ole jotenkin uskaltanut maistattaa. Ehkä sitä voisi kuitenkin kokkeilla?

Mandariini on kans hyvä idea. Joskus muistaakseni kokeilin, mutta se sai tytösen kasvoille kauhun sekaisen ällistyksen. Siiton kuitessii jo aikaa, ehkä on uuven yrityksen aika :)
 
Marjat, esim vadelmat puuron päällä. Kokeile erilaisia puuroja, manna, riisi, kaura ja päälle marjasoseita tai marjoja. Seesami-näkkäriä tai hapankorppua ja tuorejuustoa. Leipäjuustoa. Muroja ja jugurttia. Kurkku kuorittuna.
 
Niin ja semmottisen kysymyksen voisin esittää samassa ketjussa, että syötättekö kuinka ussein jälkiruokaa taaperoillenne?

Mie annan melkein joka päivä molemmilla lämpimillä ruuilla jälkiruuaksi sellaisen vauvojen hedelmäsössöpurnukan, että saisi nappaansa hedelmää edes jossain muodossa. Ei kai tuo pahasta oo, vai mitenkä?
 
hedelmäsoppaa? Näkkileipää? Lättyjä? Entä tykkääkö riisifruttista? Sehän on kauhean helppo tehä ite (ainaki suurinpiirtein samanlaista) kun keittää riisipuuron, siihen sekaan joko vispattu vanilja flora tai sitte kermavaahtoa ja vaniljasokeria.
 
Miä
Meillä ei oo koskaan jälkiruokana muuta kun just noita hedelmiä. Poika on niin pienruokanen ettei se jälkiruokaa jaksaiskaan, hedelmät ja muut menee välipalana tai iltapalana yleensä. Ja ei miul ihan taaperoo enää oo mut kuitennii =) Suikale, siun kirjotustyyli saa miut käyttämään murresanoja ihan vahingossa :D
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Entäs tuoreet marjat? Tai pakastemarjatkin?
No mie viime viikolla keittelin tyttöselle pakastemarjoista kiisselin. Olin kovin ylypiä aikaansaannoksestani. Tyttö maistoi ja kattoi minnuu, että "ootko äiti vähän hönö, ei kukkaan liisteriä syö" :ashamed:
Anna pelekkiä marjoja =) Vai kokeeko ne kovan kohtalon pöytää vasten litistettyinä? :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Meillä ei oo koskaan jälkiruokana muuta kun just noita hedelmiä. Poika on niin pienruokanen ettei se jälkiruokaa jaksaiskaan, hedelmät ja muut menee välipalana tai iltapalana yleensä. Ja ei miul ihan taaperoo enää oo mut kuitennii =) Suikale, siun kirjotustyyli saa miut käyttämään murresanoja ihan vahingossa :D
Hehee, sisäinen savolaisesi sieltä yrittää kaivautua essiin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
voisko sinne viilin sekaan laittaa vaik mysliä? ootko kokeillu mandariineja ja kiiwejä? meil tyttö tykkää niitä syödä vaik just kurkut tms. jää yleensä vaan yhteen haukkuun.
Mie olen kiiville allerginen, niin en ole jotenkin uskaltanut maistattaa. Ehkä sitä voisi kuitenkin kokkeilla?

Mandariini on kans hyvä idea. Joskus muistaakseni kokeilin, mutta se sai tytösen kasvoille kauhun sekaisen ällistyksen. Siiton kuitessii jo aikaa, ehkä on uuven yrityksen aika :)
Kyl sitä kannattaa kokeilla. Kyl meiän neitiki juo maitoa vaik mä en voi, et silleen jos ajattelee... paitsi jos sulle tulee allergia oireita siittä käsittelystäkin.
mandariinai tai satsumaa menee meillä kilokaupala jos sattuu oleen hyviä,makeita.. mut jos ne on kirpeitä,ni ei syö kukaan. se on tietty vähän tuurista kii,mitä saa =)
kyl mun mielestä hedelmäsose on ihan hyvä jälkkäri. Varmasti parempi ku joku keksi tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Entäs tuoreet marjat? Tai pakastemarjatkin?
No mie viime viikolla keittelin tyttöselle pakastemarjoista kiisselin. Olin kovin ylypiä aikaansaannoksestani. Tyttö maistoi ja kattoi minnuu, että "ootko äiti vähän hönö, ei kukkaan liisteriä syö" :ashamed:
Anna pelekkiä marjoja =) Vai kokeeko ne kovan kohtalon pöytää vasten litistettyinä? :D :D
Taatusti, mutta mie laitan kaiken toivoni tuleviin tuoreisiin mansikoihin, mustikoihin ja vadelmiin. Jospa niistä edes osa tulisi nielaistuksi :whistle:
 
rapu
Meillä ei myöskään syödä tuorejuttuja sinältään muuta kun banaania.

Olen sitten tehnyt niin että muita hedelmiä olen soseuttanut/pilkkonut pieneksi jogurtin joukkoon, silleen menee.
Mutta mitään kurkkua, tomaattia, salaattia, tuoreita vihanneksia ei suuhunsa pistä.

Ja ihan joka päivä annan vauvahedelmäsosetta, siitä saa kuitenkin sitä C-vitamiinia.
Poju 1v7kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
mites weetabix? ootk sitä kokeillut? meillä poika tykkää ihan hulluna :)
Oikeen ison paketin ostin kerran ja tyytyväisenä myhäillen kuletin kotio. No, nekkii sitten syljettiin suusta ulos ja nyt paketti pöllyyntyy surullisena kaapissa :(

Paitsi mies äkkäsi ne äskettäin sieltä kuapin pohjalta, joten eiköhän ne pian hupene =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
hedelmäsoppaa? Näkkileipää? Lättyjä? Entä tykkääkö riisifruttista? Sehän on kauhean helppo tehä ite (ainaki suurinpiirtein samanlaista) kun keittää riisipuuron, siihen sekaan joko vispattu vanilja flora tai sitte kermavaahtoa ja vaniljasokeria.
Nam. Riisifruttiahan vois kokkeillakin! Ja lättyjä tietysti :p
 
Meillä tykätään karjalanpiirakasta. Monesti haluaa syödä aamulla maidon kanssa. :)

Tuorejuttuja tuo meidän neiti ei suostu syömään. Tomaattia jotenkuten mutta ei muita. Senpä takia minäkin annan usein noita vauvojen hedelmäjuttuja kun niitä suostuu syömään.

Olisko kellään vinkkiä miten sais totuteltua syömään hedelmiä/kasviksia?
 

Yhteistyössä