Limatulppa kokonaan irti -> sitten vasta synnytys alkaa?

  • Viestiketjun aloittaja niinkö?
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Olen fyysisesti aivan rikki, kroppa ei kestä raskautta. Odotan todella, että saisin vauvan pihalle. Tosiaan, neljänä päivänä tullut tulppaa ja mietin, että vieläkö pitkään tulee. Vai että voiko synnytys alkaa vaikkei kaikkea olekaan tullut ulos?
 
Omasta kokemuksesta voin kirjoitella, että tulppa alkoi irtoamaan vajaa viikko ennen. Synnytystä edeltävänä yönä ja synnytyksen ollessa täydessä käynnissä irtoi vasta kokonaan.

Kyllä sä varmaan pian jo pääset synnyttämään! Tsemppiä matkaan! :flower: :hug: :D
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ota edes selvää:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä lie urbaanilegenda:
Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Vaikee sanoa, mulla on kaksi alateitse syntynyttä lasta enkä ole sitä limatulppaa kummallakaan kerralla huomannu.
Peesi.
Kyllä se siellä ihan kaikilla odottajilla on,ei mitään legendaa.
On on, mut ei kaikki sitä HUOMAA.
Juu juu,mutta kun tuossa väitettiin ettei sitä edes ole."Mikä lie urbaanilegenda"
 
ap.
Minulla tuli su ihan limaa. Sitten ma aamuna pieni klöntti, kirkas. Sen jälkeen tullut venyvää limaa. Sorry turhan tarkka kuvaus :( Mutta nyt on siis neljänä päivänä tullut, ei mitenkään paljon, mutta joka päivä tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Minulla tuli su ihan limaa. Sitten ma aamuna pieni klöntti, kirkas. Sen jälkeen tullut venyvää limaa. Sorry turhan tarkka kuvaus :( Mutta nyt on siis neljänä päivänä tullut, ei mitenkään paljon, mutta joka päivä tulee.
No hyvältähän tuo synnytyksen kannalta kuulostaa =) Siitä pelkästään on tosin todella vaikea ennustaa yhtään mitään... Onko mitään muuta "oiretta"? Onko lapsi liikkunut yhtä vilkkaasti kuin ennen, onko supistellut, tms? Voi olla että lähtö on lähempänä kuin luuletkaan. Toisaalta voit varautua vielä odottelemaan. Mä ainakin pidän peukkuja että pian saat nyytin syliin :)
 
ararauna
Täällä takana neljä alatiesynnytystä eikä koskaan ole mitään limatulppaa havainnut tulevan. Ihan vasta sitten synnyttämässä on yhdestä tullut aivan pienen pientä limaista vuotoa ennen laspivesien menoa.
 
ap.
Eli eikö siis tuo itse lima ole sitä tulppaa? Näin käsitin jossain vaiheesa kätilön puheista, että tulppa voi irrota pikkuhiljaa ja silloin ei tulisi edes mitään isompaa klöntsää. Voi harmi jos tämä on vasta jotain irrottelua ja pitää tulla ihan kunnon tulppa. Tähän on jotenkin vaikea uskoa kun joillain ei ole tullut (tai sitä ei ole havaittu) tulppaa ollenkaan.

Viime yö oli kamala. En ole nukkunut moneen kuukauteen öisin ollenkaan. Viime yönä katsoin kelloa 2.15 enkä ollut nukkunut ollenkaan. Sama tahti jatkui sitten yön läpi. En saanut henkeä, henki ei siis kulje. Ja muutenkin aivan paska olo. Onneksi tänään neuvola, pääsee purkamaan tuntojaan vaikkei muuta apua siellä käynnistä olekaan.
 

Yhteistyössä