Linnanmäen kävijät

  • Viestiketjun aloittaja "savolainen"
  • Ensimmäinen viesti
"savolainen"
Olen lueskellut Linnanmäen nettisivuja, mutta en pääse lopputulemaan.
Mitkä rannekkeet siis meidän porukan kannattaa ottaa? Lapset 7 v ja 5 v, toinen yli 120 cm, mutta alle 140 cm. Toinen alle 120 cm, olikohan 116 cm nyt pitkä.
Ja aikuiset ei tykkää käydä laitteissa, siis niissä isoissa.

Aika paljon on kuitenkin niitä laitteita, jotka vaatii huoltajan mukana oloa.

Viime vuonna oli Särkänniemen portilla sama ongelma, kun savolaiset siellä jahkaa....

Siis jos joku osaa selkokielellä ja kokemuksella kertoa, että miten kannattaa toimia. Kiitos.
 
halipupu harmaana
Mun mielestä tässä on aika selkeästi kerrottu asia: lainaus on Lintsin sivuilta

Rannekkeen voi valita
Yli 120 cm pituinen huvittelija voi valita minkä tahansa rannekkeen, jolloin hän pääsee kaikkiin valitsemansa rannekkeen oikeuttamiin laitteisiin laitteiden turvarajoituksia noudattaen. Alle 120 cm pituinen huvittelija voi valita Pikkuhupi- tai Minihupi-rannekkeen, jolloin hän pääsee kaikkiin valitsemansa rannekkeen oikeuttamiin laitteisiin laitteiden turvarajoituksia noudattaen. Alle 100 cm pituinen huvittelija voi valita vain Minihupi-rannekkeen.
 
No toiselle lapsista se isohupi rannekke jotta pääsee myös niihin laitteisiin missä turvarajoituksissa vaaditaan yli 120cm, ja toiselle se pikkuhupi (alle 120cm) Jos ette tykkää itse laitteissa, mutta joihinkin laitteeseen tarvitsee huoltajan mukaan (ilmaiseksi pääse vaan alle 100cm lapsen kanssa) eli toiselle huoltajista myös rannekke jotta pääsee lasten kanssa laitteisiin.

Eli 2x isohupi ranneke (huoltaja ja 7v)
1x pikkuhupi (5.v)

Toinen huoltajista voi sitten jättäytyä pois kaikista laitteista tai ostaa vaan muutaman laitelipun tai vaihtoestosesti myös maksaa sen 37e siitä rannekkeesta...
 
"savolainen"
Juu, mutta 7 vuotialle on ne pikkulaitteet liian lässyjä, paitsi menee ehkä 5 vuotiaan kaveriksi niihin. Ja aikuisten ranneke on minusta aika kallis, jos ei sitten käy kuin jossain laitteessa lasten kaverina. Ja jos aikuisten pitää ostaa niitä vielä kaksi. Ja tosiaan aika moneen pitää olla huoltaja mukana.
 
No mutta juurikin sen takia että ne jotkut laitteen on niin "lässyjä" pitäisi 7v:lle ostaa se isompi rannekke, että pääsee niihin laitteisiin joihin pituuden puolesta ei ole rajoituksia. Ja no halvemmaksi tulee ostaa yhdelle huoltajalle se ranneke jotta pääsee sitten lasten mukaan laitteisiin. Koska ne kertaliput on 6,5e tulee ranneke nopeasti halvemmaksi jos useammassa laitteessa pitää lapsen mukana olla.
 
"savolainen"
Niin, jos minä sitten uhraudun niihin vatkaimiin, vaikka tuleekin huono olo. Mies ei kykene senkään vertaa! Ja ottaa 7 vuotiaalle sen kalliimman rannekkeen, jos sillä onkin rohkeutta mennä niihin hurjempiin laitteisiin, vaikka epäilen kyllä. Mietin vain, että olisinko minä ja 7v. pärjätty niillä toisiksi kallimmiilla rannekkeilla, mutta jos eivät myy niitä sitten, kun ollaan tosiaan jo yli 120 cm pitkiä (yllättäen!).Eli onko aikuisilla mahdollisuus ostaa niitä "lasten" rannekkeita? Sitä tässä kai alkujaan mietin...
 
"joku"
[QUOTE="savolainen";26678357]Niin, jos minä sitten uhraudun niihin vatkaimiin, vaikka tuleekin huono olo. Mies ei kykene senkään vertaa! Ja ottaa 7 vuotiaalle sen kalliimman rannekkeen, jos sillä onkin rohkeutta mennä niihin hurjempiin laitteisiin, vaikka epäilen kyllä. Mietin vain, että olisinko minä ja 7v. pärjätty niillä toisiksi kallimmiilla rannekkeilla, mutta jos eivät myy niitä sitten, kun ollaan tosiaan jo yli 120 cm pitkiä (yllättäen!).Eli onko aikuisilla mahdollisuus ostaa niitä "lasten" rannekkeita? Sitä tässä kai alkujaan mietin...[/QUOTE]

On mahdollisuus ostaa ne alle 120cm rannekkeet aikuisille jos haluaa.
 
Deleted member 70007
[QUOTE="savolainen";26678292]Juu, mutta 7 vuotialle on ne pikkulaitteet liian lässyjä, paitsi menee ehkä 5 vuotiaan kaveriksi niihin. Ja aikuisten ranneke on minusta aika kallis, jos ei sitten käy kuin jossain laitteessa lasten kaverina. Ja jos aikuisten pitää ostaa niitä vielä kaksi. Ja tosiaan aika moneen pitää olla huoltaja mukana.[/QUOTE]

Ostakaa muutama laitelippu, niin voitte käydä lasten kans laitteissa vaikka vuoronperään. Mutta rannekke saattaa tulla pidemmän päälle halvemmaksi.
Panoraamaan pääsee ilmaiseksikin.
 
"kahden äiti"
No, minä hankkisin koko konkkaronkalle Pikkuhupi-rannekkeet. Tuolla pääsette koko perhe yhdessä aika moneen laitteeseen ja ne hurjimmat sitten jää tuleville vuosille, kun lapset voivat mennä niihin yksin. Meillä mennään näin siihen asti kunnes pienempi ylittää 120 cm, sitten pohditaan uudemman kerran.
 
7v:lle ja toiselle aikuiselle isohupirannekkeet ja 5v:lle ja toiselle aikuiselle minihupirannekkeet.

Linnanmäellä parasta musta on juurikin tuo, että jos aikuinen on menossa vaan alle 120 cm kanssa huvittelemaan, pääsee aikuinen samanmoisella rannekkeella itsekin sinne (mutta saa sitten vaan mennä niihin laitteisiin minne se alle 120 cm pääsee).
 

Yhteistyössä