Listatkaapa paikkakunnat, joissa olette asuneet!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Kärsämäki (pohjois-pohjanmaa) ihana pikku kylä, jossa ystävällisiä ihmisiä, Kitee (pohjois-karjala) Ihania mummoja, jotka paistoi karjalanpiirakoita, näki karhuja livenä :saint: , Pietarsaari (Pohjanmaa) Oppi ruotsia, Helsinki kauppoja, kauppoja ja paljon kulttuuria ja tekemistä, Espoo samat kuin helsingissä, Nummela (etelä-suomi) Tämä on vaan suomen paras paikka, ystävälliset ihmiset, lyhyt matka kaupunkiin, maaseutua ja metsää joka puolella!
 
piippi
Pelkosenniemi - jos jotain positiivista on pakko keksiä niin kauniit maisemat erityisesti Pyhätunturilla, kunnolliset vuodenaikojen vaihtelut, talvella on lunta ja pakkasta, kesällä on lämmintä. Negaa olisi enemmänkin niinku kaikissa pikkupaikoissa
Kemijärvi - eipä tuu positiivista mieleen, paitsi että sieltä pääsi junalla pois
Helsinki - paljon tarjontaa kulttuurista, hyvät shoppailumahdollisuudet, voi sulautua massaan
 
Kokkola, Kuopio, Leppävirta ja Porvoo. Kokkolasta ei asumiseen liittyviä muistikuvia kun muutettiin pois mun ollessa 2v. Kiva paikka. Kuopio on mahtava kaupunki, ei pahaa sanottavaa =) Leppävirta mukavan pieni(liiankin ehkä) tuppukylä. Olihan siellä kiva opiskella. Porvoo on ykkönen. Sopivankokoinen paikka lähellä isompia kaupunkeja.
 
vieras
Suomussalmi, pieni rauhallinen paikkakunta jossa kaikki olivat tuttuja/tutuntuttuja. Turvallinen kasvuympäristö (ainakin omassa lapsuudessa ja nuoruudessa)
Kajaani, juuri sopivankokoinen kaupunki minulle. Löytyy kaikkea mitä tarvitsen :D Töitä miehelle ja minullekkin kunhan hoitovapaan lopetan. :)
 
A shadieeyah
Mikkeli(eri puolilla siekkilä,tuppurala,peitsari)
Kuopio
Kouvola
Mikkeli
Kuopio
Khemisset(paikkakunta vaikkei ookkaan Suomessa).
Mikkeli
Ja viimoisimpana toistaiseksi Kuopio..

sama kaupunki tuli useasti mutta on tullut suhattua sitä väliä ees taas.
 
Helsingissa synnyin, lapsuuteni ja nuoruuteni asuin Espoossa. Mieheni tavattuani takaisin Helsinkiin. Sen jalkeen Italia (Milano), Ranska(Marseille), Espooseen muutamaksi vuodeksi. Yhdysvallat ja Florida, Kiina Shanghai,takaisin Yhdysvallat Florida. Lohja ja nyt taalla Singaporessa/Bukit Timah.

kaikista paikoista olen omalla lailla tykannyt :wave:
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Hei, eihän tuossa aloituksessa kaupunkeja pyydetty listaamaan, vaan paikkakuntia.
Paikkakunnalla tarkoitetaan asuttua yhdyskuntaa, kaupunkia tai kylää, ylipäätään nimettyä taajamaa. Sillä ei yleensä tarkoiteta hallinnollista kuntaa. Kielitoimiston sanakirjan mukaan sillä tarkoitetaan varsinaisesti maaseutu- tai kaupunkikuntaa, eli kuntaa ylipäänsä.

Paikkakuntalaiseksi nimitetään paikkakunnalla asuvaa, paikkakunnan asukasta.
 
Eno, synnyinpaikka ja mukavat lapsuusmuistot
Joensuu, kaunis kesalla, parhaat karjalanpiirakat
Helsinki, villit vuodet
Espoo, koiran kanssa kivat ulkoilureitit
Vantaa, tata taytyy miettia viela
pieni kyla Pohjois-Norjassa jonka nimen olen unohtanut, raikas meri-ilma
Tukholma, ks. edella helsinki, villit vuodet
Gent (Belgia), kaunis keskiaikainen kauounki, ihania kauppoja
Lontoo, kaupat, teatterit, ihmiset...
 

Yhteistyössä