LKS:ään synnyttämään meneviä?

Oho! En oo mäkään muistanu täällä käyä :D

No tänne ei kummempia kuulu :)
Maanantaina kävin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin :)
Rautalisää ei tartte vieläkään alottaa ku hb oli 132 :) Painoa tullu tähän mennessä 7kg. Esikoisesta samoilla viikoilla oli tullu jo 11kg. Toiveissa olis jos tällä kertaa sitä kertys vähän vähemmän. Sillon tuli 17kg, lähti ne tosin nopsaan pois. Synnärille jäi n.10kg jo.

Maha senku kasvaa ja vauva melskaa mahottomasti. Meinaa vaan maha olla välissä kipee ku kovasti touhuaa... Ja sitten nyt eilenkö sitä alko olemaan et on niitä semmosia sukkapuikkomaisia tuikkimisia kohdunsuulla... Inhottavaa.

Mut kyllä tää raskaus on tähän mennessä ollu hyvin samanlainen ku mitä esikoista oottaessa. Yhtä helppo vaikka joitaki "vaivoja" on ilmenny nyt aikasemmin mitä esikoista oottaessa.

Onnea sispille pikkusesta :)
Olis muuten kiva kuulla synnytyskertomusta jos jaksat jotain rustata :)

JiiMii Nopsaan tää aika kyllä menny!
Hurjaa että itelläkään ole kuitenkaan niin kauheen kauaa enää ku pääsee itekki tsekkaamaan nuo synnärin uudet paikat :D


Mulla on 12.8 sinne pelkopolille meno. Edelleen neuvolassa käydessä tuosta synnytyksestä puhuminen saa itkun kurkkuun niin kyllä se on mulle ihan oikee osote :)

Mä en kyllä tajua mihin tää aika menee! Puolet vauvanvaatteista oon laittanu jo kaappiin. Ukko lähtee ens kuussa 3-4viikoks muualle töihin niin ajattelin et hyvä tehä nuo valmistelut vauvaa varten nyt pois alta jos ei sitten kotona yksin ollessa jaksa...

Kuitenki tuo esikoinen pitää melkosen kiireisenä välissä :D
Sillä on alkanu joku uhma nyt. Kauhee kiukkuaminen. Hampaitaki tosin on urakalla nyt tehny niin voi johtua siitäki. Ruokakaan ei oikein maistu sille... Isompaan sänkyyn ollaan jo siirretty se nukkumaan että vauvalle saa sitten pinnasängyn käyttöön :) Nukkumaan meno on venyny tunnilla parilla eteenpäin mut kuhan tottuu niin koittaa taas saa vähän aikasemmin nukkumaan...

Talvicci ja Torsti rv.30+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi kauhia ku tuntuu että en muista synnytyksestä yhtään mitään. Eli oli kyl helpohko synnytys. :)

mistähän mie aloittaisin:

eli 9.7. tehtiin jo harjoituskierros.
heräsin joskus klo 2 yöllä tunteeseen että maha on ihan sekaisin ja sattuu ihan helkkaristi, kävin sit veskissä ja yritin uudestaan uneen kunnes alkoi tuleen supistuksia n.5 minuutin välein olivat tosi kipeitä ja samaan aikaan maha oli sekaisin. Lähin sit suihkuun ja soitin miehelle joka oli kuskina kavereilleen että tuu kotia. suihkun lämpö auttoi ja ravasin vähän aikaa vessan ja suihkun väliä. no olin kyl sit niin kipeä että päätettiin lähteä näytille soitettiin siskolleni että tulee esikoisen vahdiksi ja sain vaivoin miehen avustamana vaatteet itselle päälle.
noh sairaalaan on saavuttu 3.50 väljästi sormelle auki. hah ja ne kivut oli aika tuskasia, noh siinä sit käyrällä maattiin ja mie puristin miehen kädet ihan mustelmille aina supistusten tultua. :D
käyriltä pääsin kylpyyn ja ah että kaikki tuska hävisi, n tunnin makasin kylvyssä jonka jälkeen mentiin synnytyssaliin ja sain ilokaasun joka auttoi kans hyvin mutta nukahdettua en saanut.. klo 8 aikoihin tarkistettiin tilanne joka oli peräti 2 cm auki, annettiin kipupiikki jotka vei sit kaikki kivut pois ja sain nukahdettua,ja kaikki supistuskivut hävis eikä tullu enää sen jälkeen takasin eli synnytys ei lähteny kunnolla käyntiin kotiuttivat meidät myöhemmin päivällä. :)
seuraavana yönä ei mitään tuntemuksia.

10.7.11 koko päivän oli vähän kummallinen olo, alapäähän vihloi vähän väliä enkä juuri pystynyt käveleen mihinkään ku sattui niin kamalasti. noh vitsailinki miehelle päivällä että tänä yönä tehdään uusi yritys synnyttämään. :)
Joskus 8 jälkeen sit alkoi tuleen melko napakoita supistuksia mutta välit olivat vielä 20-30 minuuttia, soittelin kuitenki siskolle ja päädyttiin että hän tulee meille yöksi kun mulla olis kuitenki aamulla 9 ollut se Yliaiaiskontrolli esikoiselle vahdiksi. noh pikkuhiljaa supistuksia alkoi sit tuleen 10-15 minuutin välein ja koko ajan tuntui ikävemmiltä enkä mie sit nukkumaankaan oikein osannut laittaa noh klo 24 jälkeen ne oliki sit jo n. 5 minuutin välein ja sanoin miehelle että lähetään aikasintaan kolmelta että tää nyt oikeasti kans lähtee käyntiin :D tuskasena sen 2 tuntia sit olin ja kävelin ympäri kämppää ja puhisin. :D ja osa supistuksista kesti jopa 1 minuutin vertaki alkoi jossaki välissä vuotaan ja soittelinki sit synnärille että tullaan sit tänä yönä sinne että ei nää enää lopu. sain vaattet päälle ja joskus puol kolme lähettiin. matka parkkipaikalta sairaalaan tuntui pitkältä ku osa supistuksistaki tuli jo 3-5 minuuttia väliä piti se muutaman kerran pysähtyö.
noh päästiin kontrollihuoneeseen klo 2.40 ja sairaala vaatteet päälle ja tilanne oli 4-5 senttiä auki (jes ajattelin nyt tapahtuu)
käyrillä oltiin hetki en kyl muista yhtäään että kauanko mut synnytyssaliin päästyä sain ilokaasun josta ei sit enää juuri ollut kauaa iloa joten halusinpa muutaki noh kätilö tarkisti tilanteen 8 senttiä auki! klo 3.25 aikoihin olen saanut sit kipupiikin.
no siinä sit tuskastelin ilokaasun ja auttamattoman kipupiikin kans jonnekki 4 jonka jälkeen kätilö kysyi josko kalvot puhkastais ku ei edennyt tuo aukeaminen 8 sentistä mihinkään ja olin varmaan jo niin tuskainenki,
sen jälkeen ne 2 senttiä aukesiki melko nopeaa ja sain alkaa ponnistaan, huh sitä tuskaa, en meinannun ensin kivuiltani ja väsymykseltäni saada voimaa ponnistukseen mutta kätilön ja miehen kannustamana sain ku sainki pari isompaa ponnistusta ja vauva oli ulkona, rääkäisy kuului kyllä heti. klo 4.57
NApanuora oli vain 47 cm pitkä eli aika lyhty kuulemma.
Jälkeisten synnyttäminen ei enää ollutkaan niin kivaa, kätilö laitto jotaki supistavaa ainettaki ja painelivat yhessä toisen kätilönb kans ja mie tuskasena huudan että älkää tuo sattuu, maha muutenki hellänä synnytyksestä, noh toinen kätilö käski sit ponnistaa niinkuin vauvaa tehtäessä ja saatiinhan se istukkaki ulos sieltä. :D

synnytyksen kesto laskettu klo 24 jolloin supistuksiin tuli kunnolla kipua ja alkoivat oleen 5 minuutin välein
5h 35 min'
1.vaihe 4h 40 min
2.vaihe 17 min
jälk 38 min


siinäpä olis toivottavasti tässä on jotaki tolkkua eikä kirjoitus virheitä kauheasti.. miekö en oo kauhean hyvä kirjoittaan tälläisiä.. :D
 
Onnea Sispi :flower: ja oli kiva lukea synnytyskertomus :)

Käytiin tutustumiskierros uusiin tiloihin ja ihan kivoilta näyttivät.

Talvicci Olen itse käynyt pelkopolilla myös ja helpotti paljon se jutustelu siellä. Tsemppiä sulle sinne ja toivotaan että saat toivomaasi apua.

muumilaakso rv 37+2
 
Kiva kuulla tuoretta kokemusta synnäriltä :) Melko nopsa synnytys sulla sispi ollu :)
Meillä esikoisella se napanuora oli 96cm pitkä että oltiin sitten ihan toisesta päästä... :whistle:

Kuulosti muuten ihanalta tuo ammeessa lilluttelu! Sinne mäki kyllä haluan. Esikoisen aikaan se sali oli just sillon varattu niin en päässy sinne. Jos nyt pääsis sinne :D Voikohan sinne pääsyä toivoo jo puhelimessa ku soittaa sinne vai vasta sitten synnärillä?
Mut tosiaan tuo kuuma suihku on kans hyvä hätävara musta. Autto ihan oikeesti niihin avautumisvaiheen kipuihin! :)

muumilaakso
Minkä takia sä kävit siellä ja mitä siellä oikein tapahtu? Antaako ne mitään painoarviota vauvasta?



Täällä alko tänään 32.viikko jo! :heart:
Mihin ihmeeseen tää aika oikeen menee! Mullahan loppuu aika kesken!
Ukko lähtee tosiaan n.kk päästä muualle töihin ja tulee takasin la:n tienoilla. Niin sitä ennen pitäs laitella täällä kotona jutut valmiiks vauvaa varten :) Totesin nimittäin (ja en kaikki pysty ilman ukkoa tekemään, miesten hommia ;) ) etten pysty tuon esikoisen kanssa kauheesti tekemään kaikkee... Eilen laitoin vauvanvaatteita taas kaappiin ja koko ajan sais olla nostamassa poikaa pois ku se kiipes lipaston päälle että pääsis pudottamaan hyllyltä tavaroita alas :whistle:
Meillä tuo esikoinen on välissä melkosen vilkas tapaus :D


Täällä on alkanu olemaan sillon tällön semmosia sukkapuikko supistuksia vai miksikäs niitä nyt sanotaankaan... Niinku sukkapuikolla tuikittas jonnekki tuonne kohdunsuulle...
Pitää varmaan juua enemmän ja välttää suolasta ku sormus juuttuu kiinni ku turvottaa...

Talvicci ja Torsti rv.31+0 :heart:
 
Talvicci Sain painoarvion vauvasta siellä rv 39. Siellä keskustelin kätilön kanssa edelliset synnytykset läpi ja etsittiin niistä pelon syytä. Enimmäkseen pelko oli kivussa ja sen hallinnassa. Saat kertoa siellä toiveet ym.. jotka ainakin minulla huomioitiin tosi hyvin ja edettiin synnytyksessä pelkopolin keskustelun käynnin mukaan. Sain kyllä helpotusta heti:)
 
Tervehdys kaikille :flower:
Onnea nyytin saaneille :heart:

Täällä huomenna tulee täyteen 21 viikkoa ja huomenna ois myös rakenneultra LKS:ssä. Liikkeet on tuntuneet jo monta viikkoa, nyt tosi selviä jo :) Hb oli pari viikkoa sitten puonnut jo sen verran alas että täytyi aloittaa rautalisien syöminen, en tiedä sitten onko niistä ollut mitään apua ku tuntuu vieläki väsyttävän koko ajan :)

Minä olen myös toisen kohdalla testannut tuon lämpimän suihkun supistusten aikana ja se on ollut kyllä hyvä. Neljännen synnytyksessä käytin jyväpussia alamahalla ja se oli yllättävän tehokas kivunlievittäjä :) Tosin synnytys kesti vaan 2 h 15 min ni ei siinä kovin hirveen kipeänä ehtiny olemaankaan :) Itse olen huomannut että mitä useamman on tehny ni sen lievemmät ovat sitten seuraavassa synnytyksessä kivut. Ekan ja tokan kohdalla kokeilin ilokaasua mutta sain siitä vain huonon olon. Sen jälkeen päätin etten kipulääkkeitä ota ja ilman on menny loput synnytykset :) Ja ilman aattelin olla tämänkin kohdalla.

Täytyykin tästä alkaa laittaa mökkiä ojennukseen ja ruokakin laittaa ennen Roihin lähtöä.

äiti x4 ja viuhti 20+6
 
äitix4 onnea rakenneultraan, se on jännä ja ihana hetki :)

Sulla ja mulla on melkoisen saman tyyppiset tarinat noiden synnytysten kivunlievitysten kanssa :D
olen esikoiselta kokeillut ilokaasua ja se oli jotain kamalaa, joten en sitten sen jälkeen siihen ole koskenutkaan. Lämpimän suihkun kokeilin toisen synnytyksen yhteydessä ja se oli kyllä hyvä, tulin välissä poiskin suihkusta ja menin taas..
Neljännen synnytyksessä kokeilin jyväpussia alaselälle ja alamahalle ja helpotti jonkin aikaa. Aina kuitenkin olen päätynyt parempaan puudutteeseen ja olen saanut sitten jopa nukutuksi ennen suurinta urakkaa. Nyt tätä viidettä lähen hyvillä mielin synnyttämään ja viimiseen asti taas olen ottamatta puudutetta :D

muumilaakso rv 39+0 pian tässä pääsee tositoimiin :O
 

Yhteistyössä