"lman ystävää on pitkä matka"

  • Viestiketjun aloittaja Dusky
  • Ensimmäinen viesti
Dusky
Tilannen on siis se, että mulla on vaan kaksi "kunnon" ystävää. Joista toinen on ylitse toisen (koska eletään niin samanlaista elämää ;)). On minulla paljon kamuja mutta heihin en luota (olen saanut niin paljon paskaa noissa kamu suhteissa niskaani, että odotan kauan ennen kun luokittelen jonkun ystäväkseni)

Nyt sairastan masennusta ja jotenkin tuntuu, että kaverini eivät oikein ymmärrä tätä sairastumistani. Koen että en saa heiltä minkänlaista tukea sairaudessani...

Ollaan siis sellanen kolmen akan kopla, nähdään yhdessä ja erikseen. Toisella on lapsi ja toisella ei (mulla on myös lapsi). Olen miettinyt muutenkin että laittaisin tähän lapsettomaan välit poikki, koska hän on niin täynnä itseään... Hän on aina neuvomassa mitä pitää tehdä ja laukoo tasan suoraan mitä ajattelee. Kyllä minäkin sanon asiat asioina, mutta välillä voisi vähän miettiä, että miten ne sanoo. Sairauteni takia huomaan loukkaantuvani todella usein tämän ystäväni sanomisista ja en vaan saa sanottua hänelle, että toi oli mun mielestä kohtuutonta.

Miten siis itse toimisitte tilanteessani? Välit poikki? Huomautus ystävälle vai mitä?

Mukavaa jos jaksoit lukea tän! Ja vielä mukavampaa olisi jos osaisit jotenkin minua auttaakin
 
Hei!
Itselläni on kyllä kavereita ihan nokko, eli noin viisi. Ja olen todennut että se riittää kun olen yksin "lapsellinen" niin yhteydenpito on toisinaan aika vähäistä. Myös minä olen saanut kaikenlaisia neuvoja ja ohjeita miten hoitaa lapsiani ym. Alkuun se satutti kokemattomana ja nuorena äitinä. Mut nykyään kuittaan kaikki turhat ja meidän perheelle huonoksi koetut neuvot vain sanomalla:"Oli minullakin kasvatusperiaatteita; kunnes sain ensimmäisen lapseni." Tämän jälkeen ovat kyllä ymmärtäneet olla hiljaa ja antaneet neuvoja vain pyydettäessä.

Olen sitä mieltä ettei kannate ajaa vähäisiä ystäviään pois luotaan. Hekin ovat mahdollisesti myös joskus samassa tilanteessa kuin sinä. Ehkä voisit muuttaa ystävyytenne laatua. Kävisitte vain kahvilla tai lenkillä. Eli jäisitte kuitenkin "hyvän päivän tuttaviksi". Tsemppiä ja jaksamista masennuksen kanssa! :hug:
 

Yhteistyössä