Löysin just pihalta koiran, mitäs nyt?

Lähdin meidän oman koiran kanssa ulos ja löysin melkein meidän kotiovelta koiran. Soitin miehelle, että tuo remmin. Oma koira tuli kotiin ja kävelin tämän eksyneen kanssa lyhyen lenkin, mutta yhtään ihmistä ei näkynyt missään. Toin sen sisälle ja käytin omamme ulkona.

Soitin paikalliseen kenneliin, johon löytöeläimet kuuluu viedä, mutta meni vastaajaan. Koira näyttäisi olevan cavalierkingcharlesinspanieli. Kaulassa on vanha kulahtanut panta, jossa ei lue mitään tietoja. Kynnet on leikattu ehkä viime vuosituhannen puolella ja takajaloissa tuntuisi olevan jotain vikaa, kävelee todella kummallisesti.

Pippuloita ei suostunut syömään, mutta vesi kelpasi. Nyt se nököttää tossa meidän ruokailutilan nurkassa ja meidän koira yrittää tehdä tuttavuutta.

Kai se pitää aamulla yrittää saada sinne kenneliin. Mutta pakko se oli raukka sisälle ottaa, kylmähän sillä olisi ulkona tullut pienellä

Kenelläkään vinkkejä, kokemusta tms?
 
vieras
Eksyneistä koirista ei ole kokemusta mutta kissoja kyllä olen ottanut säilöön. Yöksi oon pistänyt vessaan nukkumaan ja aamulla oon yleensä saanut paikallisen löytyöeläintalon väkeä kiinni. He on sit autolla tullu hakemaan eläimen. Yleensä vastaajaan oon sanellut millainen kissa on ollut kyseessä niin he on heti viestin saatuaan voinu tarkastaa onko tullut kyselyjä samantyyppisestä eläimestä.
 
Turkilmas
Mulla oli kerran koira kotona yötä. Se oli vähän hassu tapaus. Vapaana ollut koira vaan hyppäsi auton kyytiin kun käväisin kioskilla :D

Aamulla soitin sitten rankkurille, joka tuli koiran hakemaan. Ja samana päivänä olivat omistajat hakeneet koiran rankkurilta.

 
voi itku
Voi raukkaa! Tei todellakin hienosti kun toit omaan kotiisi. Varmaan on aika väsynyt? söisköhän jotain pehmosta? kotiruokaa? en tiiä mut onkos se turkki mimmonen?
 
voi itku
Voi raukkaa! Tei todellakin hienosti kun toit omaan kotiisi. Varmaan on aika väsynyt? söisköhän jotain pehmosta? kotiruokaa? en tiiä mut onkos se turkki mimmonen?
 
Johtuuko pitkistä kynsistä se huonosti käveleminen. Mä varmaan leikkaisin ne kynnet, antaisin ruokaa ja vettä sekä yösijan. Huomenna soittaisin uudelleen sinne löytöeläin paikkaan. Nyt voi tietty laittaa viestiä tonne karkurit.fi
 
voi toista
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Johtuuko pitkistä kynsistä se huonosti käveleminen. Mä varmaan leikkaisin ne kynnet, antaisin ruokaa ja vettä sekä yösijan. Huomenna soittaisin uudelleen sinne löytöeläin paikkaan. Nyt voi tietty laittaa viestiä tonne karkurit.fi
Näin mäki tekisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi itku:
Voi raukkaa! Tei todellakin hienosti kun toit omaan kotiisi. Varmaan on aika väsynyt? söisköhän jotain pehmosta? kotiruokaa? en tiiä mut onkos se turkki mimmonen?
Miten mimmonen? Melko puhdas on koko koira, joten ei varmaankaan kovin kauaa ole ollut ulkona. Turkki tuntuu aika pehmoiselta ja pörröiseltä, ajateltiin ensin miehen kanssa, että on pentu, mutta kyllähän se ihan täysikokoiselta vaikuttaa. Ja kynnet on tosiaan ihan järjettömän pitkät. Kiltti ja rauhallinen on, sain kantaa sylissä sisälle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Johtuuko pitkistä kynsistä se huonosti käveleminen. Mä varmaan leikkaisin ne kynnet, antaisin ruokaa ja vettä sekä yösijan. Huomenna soittaisin uudelleen sinne löytöeläin paikkaan. Nyt voi tietty laittaa viestiä tonne karkurit.fi
Täytyy kokeilla, jos tosiaan antaisi leikata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja voi itku:
Voi raukkaa! Tei todellakin hienosti kun toit omaan kotiisi. Varmaan on aika väsynyt? söisköhän jotain pehmosta? kotiruokaa? en tiiä mut onkos se turkki mimmonen?
Miten mimmonen? Melko puhdas on koko koira, joten ei varmaankaan kovin kauaa ole ollut ulkona. Turkki tuntuu aika pehmoiselta ja pörröiseltä, ajateltiin ensin miehen kanssa, että on pentu, mutta kyllähän se ihan täysikokoiselta vaikuttaa. Ja kynnet on tosiaan ihan järjettömän pitkät. Kiltti ja rauhallinen on, sain kantaa sylissä sisälle =)
leikkaa ne kynnet!! käveleminen voi helpottua sillä. cavalierit on niin kilttejä tapauksia, että tuskin laittaa vastaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja Minette ruusu:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Soita poliisit hakemaan, niillä on kai avain sinne löytöeläinpaikkaan ja jos joku kyselee koiraansa ni tietävät kertoa.
Juu, soita ...
No mä soitin alunperin 10022 ja sain sieltä ton lähimmän kennelin numeron.. Että silleen.
toi numero ei oikeasti enään ole käytössä vaan se yhdistyy hätäkeskukseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja Minette ruusu:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Soita poliisit hakemaan, niillä on kai avain sinne löytöeläinpaikkaan ja jos joku kyselee koiraansa ni tietävät kertoa.
Juu, soita ...
No mä soitin alunperin 10022 ja sain sieltä ton lähimmän kennelin numeron.. Että silleen.
toi numero ei oikeasti enään ole käytössä vaan se yhdistyy hätäkeskukseen.
Tuskin poliisiakaan tähän aikaan kiinni saa?
Paitsi tietty tuon hätäkeskuksen kautta.
 
Kannattaa soittaa poliisiin eli hätänumeron kautta ja ilmoittaa löytyneestä koirasta kaikki mahdolliset tuntomerkit. Jos joku omistaja on tehnyt poliisille katoamisilmoituksen, niin saisivat sanoman eteenpäin. Tosin ei välttämättä heti näin käy, mutta ei siitä haittaakaan ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja voi itku:
Voi raukkaa! Tei todellakin hienosti kun toit omaan kotiisi. Varmaan on aika väsynyt? söisköhän jotain pehmosta? kotiruokaa? en tiiä mut onkos se turkki mimmonen?
Miten mimmonen? Melko puhdas on koko koira, joten ei varmaankaan kovin kauaa ole ollut ulkona. Turkki tuntuu aika pehmoiselta ja pörröiseltä, ajateltiin ensin miehen kanssa, että on pentu, mutta kyllähän se ihan täysikokoiselta vaikuttaa. Ja kynnet on tosiaan ihan järjettömän pitkät. Kiltti ja rauhallinen on, sain kantaa sylissä sisälle =)
leikkaa ne kynnet!! käveleminen voi helpottua sillä. cavalierit on niin kilttejä tapauksia, että tuskin laittaa vastaan.
mä en menisi vieraan koiran kynsiä leikkaan....vaikka on kuin kiltti rotu voi leikata hermoon ja koiraa sattua varsinkin kun on pitkät kynnet
 
vieras
Soititko Jaanalle? Mäntsälän pieneläinhoitolalle vai?
Itse olen entinen Mäntsäläläinen,mutta en taida tuntea ketään joka omistaisi cavalieria :/
Itelläni on koira ja usein tulee Mänyssäkin edelleen käytyä,kun vanhemmat siellä asustavat.
 

Yhteistyössä