Löysin tällaisen ullakkoa penkoessa

---
Ihan hirveä ja mulle arvo olisi 0 euroa (tai oikeastaan mulle pitäisi maksaa että ottaisin tuon), mutta jos aiot myydä niin kannattaa ehkä viedä johonkin antiikkiliikkeeseen arvioitavaksi.
 
Foortti harmaana
Onhan ryijyillä hintaa jo tehdessä.
Jos tuo on ehjä niin kyllä sen joku ostaa.
Ja tosi nätti värikin, en nyt muista nimeä...

Googletin ja tässä yksi, mutta ei hintaa:

http://vivadesign.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=product-105
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26742540]Voi olla jonkun väkerrys vaan. Kotonani ja sukulaisilla oli tommosia, eivätkä olleet minkään arvosia. Yököttää mokomatkin karvareuhkat.[/QUOTE]

Sä olet kyllä täysin väärässä. Teillä kotona on voinut olla arvottomia karvareuhkoja, ymmärrän.
Tuo on ihan tunnettu malli mutta en muista suunnittelijaa. Jos on täysin kunnossa niin kyllä siitä jotain saa, veikkaisin että 70-150. :)
 
Jopa minä muistelen nähneeni tuon mallin jossain..mutta veikkaan että parhaan arvon sille saat kun tuuletat ja laitat säästöön tuleville polville.
Meilläkin nyt käytössä miehen isomummun tekstiilejä, jotka ei ole kellekkään kelvanneet vuosikymmeniin vaan onneksi on säästetty. Ja meidät vihittiin tuollaisen vastaavan ryijyn päällä, joten siitäkin mun mummoni "karvareuhkasta" tuli merkittävä perintöryijy :)
 
Nyt ryijyt eivät ole muodissa, mutta ainahan muoti muuttuu. Tällä hetkellä vanhoilla ryijyillä ei ole juuri kysyntää. Varmaankin kannattaisi asiantuntijoilta tarkistaa ryijyn hinta, jos meinaat myydä sen.

Jos itse tekee ison ryijyn, niin tarvikepakettien hinnat pyörivät 600-1200 eurossa.
 
kokemus
Meillä on juuri tuollainen vanhempieni kotona.
Se on tullut perintönä toiselle vanhemmistani.
Kyllähän tuolla varmasti arvoa. Ei ole ollut halpa joskus uutena. Näin olen käsittänyt.
 
"vieras"
Ryijyillä ei ole juuri kysyntää ja niitä on paljon saatavilla. Meilläkin on kotona muistaakseni 5 ryijyä. Kysyntä määrää hinnan. Itse säilyttäisin suvussa kulkeneen ryijyn.
 
kokemus
[QUOTE="vieras";26742764]Ryijyillä ei ole juuri kysyntää ja niitä on paljon saatavilla. Meilläkin on kotona muistaakseni 5 ryijyä. Kysyntä määrää hinnan. Itse säilyttäisin suvussa kulkeneen ryijyn.[/QUOTE]

kirjoittelin, että meillä sama ryijy kuin ap:llä. Meilläkin tuo varmaan menee suvussa eli ei myydä.
 
Säilyttäisin tuon ryijyn, mutta joutuisi olemaan ullakon pimeydessä kun ei meillä tuon värinen ryijy mihinkään oikein käy eikä sovi. Kattelin tosiaan nettiä hieman läpi ja täytyy kyllä miettiä uudelleen josko tuon sittenkin säilyttäisi...
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä;26743196:
niin ja mä olin tuota ryijyä viemässä polttoon :whistle:
Netistä löytyy sisustustavarakauppoja, joissa myydään hienosti esiteltynä ja hienosti hinnoteltuna vanhaakin tavaraa. Voithan kysyä, ostaisivatko tai ottaisivatko myyntiin.
 

Yhteistyössä