Löytyykö ketään joka tekee vapaaehtoistyötä?

  • Viestiketjun aloittaja avuksi
  • Ensimmäinen viesti
avuksi
Kerro mitä. minkä järjestön tms. kautta, vai miten?
Olen ajatellut, että voisin tehdä jotain pientä esim. vanhusten parissa. Mutten tiedä miten lähteä liikkeelle.
 
Ei siihen tarvi mitään järjestöä, jos haluat vanhuksia ilahduttaa =) . Otat selville lähimmän vanhainkodin puh.nron, soitat ja kysyt, jos olisi tarvetta "apukäsille". Uskon, että apusi otetaan mielihyvin vastaan. Voit esim. olla apuna syöttämisissä, ulkoilureissuilla, "seuraneitinä" ... Itse alalla olevana ilahtuisin todella paljon, jos saisi edes joskus lisää käsipareja tekemään tätä tärkeää työtä ;) . Välillä tulee paha olo, kun ei ehdi olla asukkaan vierellä niin kauan kuin haluaisi :( .
 
Itsekin mukana
SPR:llä on paikallisosasto lähes joka kunnassa!

Meillä on ystäväpalvelu, joka nimenomaan välittää ystäviä vanhuksille ja yksinäisille! Tervetuloa mukaan!

www.punainenristi.fi
 
vieras
En tällä hetkellä tee vapaaehtoistyötä, mutta olen aiemmin toiminut vapaaehtoisena mm. Mannerheimin lastensuojeluliiton nuoria auttavassa puhelimessa, seurakunnan palveluoperaatio Saappaassa (nuorisotyö). Olen myös käynyt aikoinaan ystäväpalvelukurssin ja toiminut psyykkisesti sairaan henkilön tukihenkilönä tavaten häntä silloin tällöin. Toimin työssäni vanhusten parissa. Vanhuksiin suuntautuneita ystäväpalvelukursseja järjestävät eri yhdistykset ja sitä kautta on myös mahdollisuus saada "oma" vanhus, jonka kanssa voi esim. käydä kävelemässä, juttelemassa jne. Voit toki ottaa suoraankin yhteyden esim. kuntasi kotipalveluun tai vanhainkotiin ja tarjota itseäsi jollekin ikäihmiselle esim. ulkoilutusapuun, juttuseuraksi. Ota rohkeasti yhteyttä, monet vanhukset ovat hyvin yksinäisiä.
 
vieras
Oletko ap kartoittanut oman lähipiirisi avuntarpeen? Mä lähtisin ensin miettimään, onko esim. omassa suvussa tai naapurustossa avuntarvitsijoita ja tarjoaisin ensin heille apuani.
 
Keittiönoita
Mun aikani on kortilla. Jaan sen ensisijaisesti omille lapsilleni ja muille läheisilleni. Sitten tulee toi Pidetään huolta - kerho, kummilapsi Intiassa, Hesy ja Amnesty.
 

Yhteistyössä