Löytyykö muita pienellä ikäerolla odottavia?!

Olisi mukava vaihtaa ajatuksia odotusaikana sekä vauvan synnyttyäkin :heart:

Voisi kyhäillä ihan oman ketjun meille jos äityleitä löytyisi tarpeeksi :wave:

Jos kaikki menee hyvin niin meillä nuorimmaisten ikäeroksi tulee n. 1v 2kk. La 25.12 :heart:
Alkuraskauden ultrassa kävin perjantaina ja yksi pieni syke masusta löytyi :heart:
Yhden km kokeneena jalat kuitenkin vielä maassa mutta varovaisesti myös odotuksesta onnellinen :heart:
Tämä oli meille ns. yllätysraskaus joten tunteet ovat olleet kaikkea mahdollista ja ajatuksia ja huolenaiheitakin on paljon!
Siksi olisikin mukava jutella toisten samassa tilanteessa olevien kanssa =)
 
Kai minäkin,en nyt niin pienellä ikäerolla odottele,1v8kk tulee väliä.Elokuussa laskettu aika.
Mutta kokemusta tuosta 1v2kk ikäerostakin on,ekat kaksi syntyi niin :D

Onnittelut plussasta :heart:
 
Onpas mukavaa että muitakin löytyy :heart:
Olisiko teillä innokkuutta höpötellä enemmänkin jos jotain omaa pinoa väsäisin?!

Meille tosiaan tämä tulokas olisi 4 lapsi! Kaksopojat ovat 3v 10kk ja kuopus nyt 6kk :heart:
Kaksoset ovat onneksi jo nuin isoja ja omatoimisia, pieninkin ns. helppo vauva ja kova nukkumaan ;)
Olen nauttinut tästä pienimmän vauva-ajasta täysin rinnoin ja hieman mietityttää tuleva ja se kuinka rankkaa vauva-arki 2 pienen kanssa mahtaakaan taas olla?!
Vaikka olenkin tästä yllätyksestä hirmuisen onnellinen enkä pientä pois antaisi niin ristiriitaisia ajatuksia kuitenkin herättää oma jaksaminen, kuinka kroppa kestää kun edellisestä synnytyksestä niin vähän aikaa, kuinka pystyn antamaan tarpeeksi hoivaa ja huomiota 2 pienelle!
Jotenkin mua säälittää tuo kuopus jonka vauva-aika loppuu niin lyhyeen ja pelkään tuleeko hänestä ns. väliinputoaja :ashamed:
Tunteita on herättänyt myös imetyksen yht'äkkinen loppuminen...ongelmat alkoivat jo ennen plussaa ja nyt imetys on loppunut kokonaan!
Lisäksi valehtelisin jos väittäisin ettemmekö 3 pojan jälkeen toivoisi tulokkaasta tyttöä ;)
Mutta jos näin kävisi että pienin olisikin tyttö niin sukuhan sekoaa ihan sukissaan ja mua ns. säälittää jo valmiiksi tuo kuopus, jääkö hän täysin uuden tulokkaan varjoon?!

Olenkohan ainoa ajatuksieni kanssa?! :ashamed:

Ehkäpä ne on nuo raskaushormonit jotka on saanut ajatuksetkin lentämään ;) Ehkä myös se että vauva ei ollut suunitelmissa ollenkaan ja tämä tilanne ns. yllätti!
Kuitenkin positiivisesti :heart: Vallankin mies jolle lapsiluku piti olla täynnä on tästä uudesta tulokkaasta aivan hullaantunut :eek: :D
 
Kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulee 1v5kk, la mulla on 1.11, mutta eiköhän tämä synny lokakuun puolella, toivotaan kuitenkin että menee melko loppuun asti =)
Edellinen lapsi syntyi 36+6 ja imetys oli hankalaa, kun oli pienipainoinen vauva ja laiska imemään.
 
Mulla ekat 3 syntyi niin että esikko oli alta 3v kun kolmas syntyi :D (eli ikäerot 1v2kk ja 1v8kk)nejäs syntyi niin että esikko oli kk alta 5v. :heart:
Sit tuli perheen pisin ikäero,2v10kk seuraavaan, ja sitten 2v7kk.Nyt nää kolme nuorinta syntyy kaikki 1v8kk ikäerolla ja mulla on kans elokuussa 4 alta 6 vuotiasta =) Ja 4 koululaista :D Kahdeksatta lasta siis odottelen :heart:
 
Täällä myös yksi odottaja , jolla lapset tulisi pienellä ikäerolla. Esikoinen tässä kuussa vuoden ja toisen laskettuaika menee syyskuun alkuun. Elikkäs näille tulee noin 1v 3kk ikäeroa.
Vähän myös huolissaan omasta jaksamisesta, mutta toisaalta taas todella tyytyväinen, että tulevat näinkin perättäin...:)
 
Onnee Jennyli plussasta :flower: (Toivotteleepi Annsku marraskuisista 2009 :wave: )
Meillä tulee ikäeroa varmaan aika tarkalleen vuosi :) Laskettu aika 17.11 !
Mielellään vois jatkaa jutustelua, kun kyllä itseä ainakin kovasti mietityttää oma jaksaminen sitten kun on ne kaksi pikkuista :eek:
 
Annsku mooooij!! :wave:
Kiva että innostuneita olisi ihan enempikin kirjoittelemaan =) Sitä kun noissa kuukausipinoissa on niin paljon osanottajia että kirjoitukset hukkuu sinne viestimereen ja ainahan sitä olisi mukava näin samassa tilanteessa olevien kanssa jutella mieltä askarruttavista asioista ;)

Mä oon vaan ite niin tolkuttoman väsynyt juuri nyt (näitä ihania alkuraskauden oireita) etten millään tahdo jaksaa kyhätä meille omaa pinoa (ainakaan vielä ) |O :ashamed:
Joten jos joku innokas ja pirtsakka haluaisi meille sivun rakentaa niin meilelläni luvan annan! :attn: ;)

Kuinka sä oot Annsku jaksellut?
 
:wave: :wave:
tyttö 3/08, tyttö 12/09 ja la 12/10
nuorimman ja tän la:n välissä on 2vk, et taitanee tuolla aika liki 1v ikäeroa..
ite kans ristiriitaisilla ajatuksilla. Imetän vielä edellistä, et siitä pitäis tässä lähiaikoina alkaa luopumaan
 
anve sulla ihan imetys onnistunut ongelmitta?!
Minähän olisin kanssa halunnut jatkaa mutta luontopa päätti toisin ja 2vkon yrittämisen jälkeen jouduimme korvikkeelle!
Ylpeä olen tuosta 6kk kestäneestä imetyksestäkin mutta tuli kuitenkin niin yllätyksenä tämä kaikki että sopeutuminen on ollut minulle vaikeaa :ashamed:
Poika onneksi juo tuttipullosta jo hyvin! =)
 
Mä imetin tätä nuorinta 13,5kk vaikka siis olin jo raskaana.Imetys jatkui rv 12 asti.
Esikoinen aikanaan alko hylkiä rintaa kun aloin kakkosta odottaa,hänen ollessa n 5kk.Imetin kuitenkin 7kk ikään asti ja sitten tyttö teki täyden lakon rinnalle.
Tais toi maidon maku muuttua raskaushormooneista. :D
Muut raskaudet alkaneet imetyksen lopetuksen jälkeen.
 
Meillä taas kävi niin että pojalle olisi rinta vielä kelvannut hyvin mutta maidon heruminen lakkasi. Ja koska takamaitoa ei enää virrannut kuin satunnaisesti maidon määrä alkoi vähentyä vähentymistään ja nyt mulla ei tule enää herumisrefleksiä ollenkaan :ashamed:
Joskus yöllä saatan pojalle rintaa tarjota kun herää ja etumaitoa sieltä jokusia kulauksia saa!
Jostain luin että testosteroni mitä raskausaikana alkaa erittyä, olisi ns. vastahormoni prolaktiinille ja siksi näitä ongelmia saattaa ilmetä.
Lisäksi olen hyvin hoikka ja energiansaantikin ehkä ollut nyt huonolla. Olisko luonto sitten vaan hoitanut asian niin että musta ei ilmeiseti ole ns. ruokkimaan kahta pientä?!
Mutta eiköhän se tästä kun saapi nämä omat ajantuksensa tämän yllätyksen suhteen kasaan ;)
En mä tätä olotilaani poiskaan antaisi :heart:
 
Joo ihan hyvin on onnistunu. Esikoista imetin 11kk (aloi odottaamaan, mutta se meni sit kesken). Ainaki vielä tyttö huolii rintaa ihan hyvin ja maitoaki riittäny. Muutaman kerran oon antanu lisämaitoa sen verran et tietää Tuttelin kelpaavan ja sopivan massulle. Mä haaveilen että voisin imettää tuonne johonki heinäkuulle saakka.. mennään juhannuksen aikoihin käymään vaunun kans reissussa, ni ois helpompi ku ei tarvis pulloja keitellä/pestä.
Mun pitäs vissiin alkaa varaileen neuvolaan aikaa.. mut ku ei uskalla.. hirvittää et mitä sanovat. Minkälaisen vastaanoton muut ootte saaneet neuvolassa?
 
anve, mulle neuvolantäti totesi, että jos niitä lapsia haluaa niin sittenhän niitä pitää tehdä. :D Odotin, että olisi tullut jotain kauhistelua, mutta päinvastoin. Oikeastaan kaikki, joille ollaan kerrottu, on ottaneet asian hienosti. Pääosin meille taidetaan vaan nostaa hattua rohkeasta valinnasta (, mutta ehkä selän takana sitten pyöritellään silmiä :LOL: ).

Mun ei onneksi tarvitse pohtia noita imetysasioita, koska kaksosten kanssa jouduttiin jo hyvissä ajoin siirtymään korvikkeisiin ja oman maidon tulo loppui tyystin. Silloin kävin kyllä läpi paljon samanlaisia tunteita kuin sinä nyt, Jennyli. Kyllä siitäkin yli pääsee, muista olla itsellesi armollinen. :hug: Itse toivon, että nyt yhden kanssa onnistuisi täysimetys.
 
Mä kans imetin tyttöä viel siinä vaiheessa kun tulin raskaaksi uudestaan. Siinä vaiheessa kun tein testin, niin aloin tietoisesti vähentämään imetyskertoja päivässä. Pikkuhiljaa mentiin näin ja viimeinen imetyskerta tais mennä jopa 17-18 viikolle. Varmaan alkoi jo loppua maidontulo muutenkin kun tytsi alko pureskelemaan ja muutenki imetys alkoi tehdä kipeää.. Sit huomasin jännän jutun kun mulla ei ollut alkuraskaudessa ollenkaan rinnat kipeinä,niinkuin esikoisesta oli. Mutta heti imetyksen loputtua se alkoi.. hieman viiveellä :D...

Meidän uutinen on kans otettu tosi hienosti vastaan. Ei ole mulle ainkaan kukaan kehdannut suoraan ääneen ihmetellä, että jopa oli nopeaa toimintaa... Miehelle muistaakseni joku miespuolinen heittänyt jotain "meinasitteko koko jalkapallojoukkueen tehdä". Itsekin meinannut, että kuinkahan sitä selän takana ihmetellään :D. Mutta toisaalta, niinhän se on, että jos taas on ns. iso ikäero lapsilla, niin sitäkin sitten ihmetellään..:D Meillekin enemmänki sanottu, että kylläpä ootte rohkeita. Siinä käy sitten itsekin oikein miettimään, että olenkos mä nyt jotenkin erikoisen rohkea!

Neuvolassa myös oikein hyvä vastaanotto ollut:).
 
Jennyli ystäväiseni, mitä silmäni näkevätkään kun tänne puolelle pitkästä aikaa kurkistan?? :whistle: :D

:heart: Tuhannesti onnea pikku joulutonttusesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti! :heart:

Josko sitten vielä tuoreita kuulumisia kertoilisin, vaikka meillä ei odotetakkaan vaan eletään juuri nyt sitä arkea pienellä ikäerolla.

Niin kuin Jennyli tietääkin, meillä on lapsilla ikäeroa 11 kk ja nuorin on nyt hieman päälle puolivuotias, vanhempi hieman alle puolitoista vuotias. Lohdutukseksi sanoisin, että ainakin meillä tämä on ollut paljon helpompaa, mitä osasin edes odottaa. :saint: Toki meitä on siunattu hyvin nukkuvilla lapsilla, josta on paljon apua, mutta vilkkaita ja seurallisia tapauksia kuitenkin, joten työtä kyllä riittää heidän ollessa hereillä.

Kyllähän se on ollut välillä haastavaa yrittää antaa tasapuolisesti huomiota kummallekin, mutta aika hyvin ovat osanneet kyllä sitä vaatiakin, eikä toinen ole jäänyt toisen varjoon. Haastavampia ovat tilanteet, kun pitää kummatkin samanaikaisesti syöttää/nukuttaa/vaihtaa vaippa/lähteä ulos ja pukea... :whistle: Siinä kyllä vaaditaan hermoja ja hyvää ennakkosuunnittelua, että saa organisoiduksi. Kannattaa olla armollinen itselle ja oikoa mutkia, missä pystyy - se ei maailmaa kaada. Esim. meillä isoveli syö välillä pikkusiskon purkkipöperöitä samalla lusikalla, istuvat vierekkäin ja kauhon vuorotellen sapuskaa lapsille suuhun. :LOL: Toimii muuten tosi hyvin...

Mutta en itse ainakaan koe, että tilanteemme olisi ollut erityisen raskas tai työmäärä uuvuttava. Lapsista on jo nyt toisilleen seuraa ja suorastaan rakastavat toisiaan, ihania hymyjä ja hellyydenosoituksia antavat toisilleen eikä mustasukkaisuudesta ole puhettakaan. :heart:

Odotusaika oli karmea, se on pakko rehellisesti kertoa, mutta Jennyli sinä ainakin olet paljon paremmassa kunnossa kuin minä kaikkine esikoisesta jäljellä olevine kiloineni. Paikat sattuivat tosi paljon, painoa ja turvotusta tuli valtavasti ja masu meni ihan raidoille. :/ Mutta tämä tosiaan huonolla pohjakunnolla ja ylikiloilla. :ashamed:

Paljon paljon tsemppiä kaikille odottajille ja voikaahan hyvin - minä ainakin puolestani voin liputtaa pienen ikäeron puolesta!

Thor
 

Yhteistyössä