Löytyykö muitakin mummoäitejä????

Hei!! Olen 44-vuotias 6 lapsen äiti. Lapset syntyneet vuosina 1988, 1990, 1993, 2001, 2003 ja 2007. Olen myös ihanan 2 vuotiaan mamma ja parin viikon kuluttua jo kaksinkertainen mamma.

Olen ollut lasten kanssa kotona uskomattomat 22 vuotta. Välillä yksi kesätyö ja perhepäivähotajan töitä. Tällä hetkellä hoidan lapsenlastani yksityisenä perhepäivähoitajana ja nuorimmaistani kodinhoitotuella.

Kivoja kavereita löytyy mutta haluaisin löytää vielä muutaman sellaisen jonka kanssa jutella kaikenlaista .. Sillä en tunne ketään toista tällaisessa elämäntilanteessa olevaa jolla näin pieniä omia lapsia ja sitten vielä lapsenlapsia. Hauskoja on ollut ihmettelevien kommentit tyyliin:" Miten olet uskaltanut vielä noin vanhana tehdä lapsia?? Siis oletko jo mummo! Ihanaa että noin nuorena.." Heh!!! Olisi kiva myös kuulla kaikenlaisia vinkkejä miten selvitä murkun ja uhmaikäisen kiukuista.. Jutella niin iloista ja suruista.

Kevättä odotellessa...!!!

 
Ihanaa, että sulla on tuollaista rikasta elämää. Se on rikkaus, että on omia ja lapsenlapsia lisäksi hoidettavana. Itselläni on myös vuosina 1988 ja 1994 syntyneet lapset ja haaveissa vielä iltatähti :D. Olen myös itse 44-vuotias. Kevättä odotellessa myös :heart:
 
Ariane Hei! Täällä kans samanlainen,samanikäinen äityli.Minulla syntyi poika viime elokuussa ja hän on esikoiseni..Minulla oli yks keskenmeno keväällä -08..

En kokenut itseäni missään vaiheessa odotusta liian vanhaksi,eikä vastaan tullut mitään ikärasismiakaan.Neuvolassa oltiin ihan kannustavia ja ystävällisiä ja odotusaika menikin reiluun puoleen väliin ilman sen kummempia vaikeuksia.Sokerirasitustesteissä oli kuitenkin kaks poikkeavaa arvoa ja mulla todettiin sen vuoksi sit raskausdiabetes..Noo siitäki selvittiin ihan vaan ruokavaliolla..jätin pois karkit ja jätskit sekä koitin kattella syömisiäni.Loppuraskaudessa ravasinkin äitipolilla melkein viikottain painoarvioissa..
Synnytys oli muuten ok,mutta poika jouduttiin avittamaan imukupilla ulos puolentoista tunnin ponnistelujen jälkeen..

No ihana vauva mulle tulikin ja oikein aurinkoinen pikku kaveri on..Eka hammaski on jo puhjennu ja toista odotellaan juuri parhaillaan..Kiinteitä syödään jo täyttäpäätä imetyksen ohella..
hmm.. mitähän vielä voisin kertoa..No sen että olen tosi onnellinen tästä pikku veijarista joka päivä..ja olen mielestäni etuoikeutettu kun saan vielä tässä iässä nauttia tästä ihan luomuna tulleesta lapsesta...

Hyvää kannatti odottaa..
 
me ollan nyt 46 ja jo kolmen lapsen isovanhemmat, vanhin heistä täytti 3 vuotta nyt jouluna ja sitte on nämä omat iltatähtöset nyt 8 ja 12 vuotiaat.Kyllä meilläkin on valillä meno kuin muumitalossa "väkeä tulee ja menee mielensä mukaan kaikkina vuorokauden aikoina" :D Minä kanssa vielä hoidan työkseni lapsia ryhmiksessä......olisin voinut pitää muutaman rauhaisan vuoden tässä välissä mutta ihania ja rakkaita ovat lapsenlapsoset kunhan ei tarvii öitä valvoa niiden kans tai viikkokausia hoitaa( varsinkaan kaikkia yhtä aikaa) Tolle meidän enomiehelle silloin 4-5 vnä kun eka lapsenlaps synty se meinas olla kova paikka....oli mustis kovastikin mun mummona olosta .... kyllä 12vtäkin meni hermot äskettäin kaupassa kun ostelin vaan vauvan vaatteita :D
 
Hei!! Just juhlittiin eilen 7 v poikani ja 20 v tyttöni yhteissynttäreitä kera ystävien ja sukulaisten.. Mukana menossa myös suvun uusin tulokas eli vanhin tyttäreni sai 9 päivää sitten ihanan poikavauvan..

Sulle iltatähtien äippä: Mun nuorin melkein 3 v tyttö on ollut uudesta vauvasta aikas mustis.. Vaikka tätinä haluais halia ja hoitaa niin mun syliin haluaa useammin kun on porukkaa paikalla.. Tietenkin on vielä muutenkin rinnalla kun saa vielä multa maitoa. Kerran laskeskelin että jos ei mulla muuta uraputkea ole niin elämässäni tähän asti olen ollut 290 viikkoa raskaana eli noin 5 ja puoli vuotta... imetysvuosia takana 11 ja puoli.. Eikos siinä ole aikamoinen uraputki!!!
 
Täälläkin nyt palstan löytänyt yli 50-vuotias 3-vuotiaan äiti ja viiden lapsenlapsen mummu. Vanhin lapsi alkaa olla jo 30-vuotias. Olisi kiva jutella muiden vastaavassa tilantessa olevien kanssa, joskus tuntuu, että onko heitä? Kyllä huomaan lapsestamme, että tätinä olo ei aina ole helppoa, mutta yleensä hän rakastaa näitä pieniä, joista vanhin on samanikäinen.
 
Minä sain esikoiseni 40-vuotiaana c. 2008, raskautta ei vaan kuulunut aiemmin. Nyt olisi toiveissa vielä toinen vauva. Ihmeen hyvin sitä jaksaa näinkin "vanhana", vaikka moni sitä epäili. Nautin tosin kotona, ei ole kiire töihin kun on töitä jo tehty 20 vuotta, niin nyt nautin lapsen kanssa. :hug: Tsemppiä kaikille ikä-äideille!! Pidetään lippu korkealla....
 
Miekii ilmoittaudun tähän joukkoon. Olen tytärpuolen kolmen lapsen (4,3,1vuotta)mummeli ja meijän oma nuorimmainen on 3 vuotta. Miehen nuorimman ja vanhimman lapsen ikäero on 25 vuotta. Meidän lapsikatraaseen kuuluvat myös 12v. ja 18v.. Harvakseltaan olemme lapset tehneet, niin jokainen on saanut olla vuorollaan riittävästi se nuorimmainen :D
Kiva huomata, että tälläisiä pikku-tätejä/setiä/enoja löytyy muitakin.
Ja miulla on ikää 43v.
 
Heips,

Täällä 45 v äippä, pojat 25v, 19 v, 14 v sekä pikkuprinsessamme 1 v. Vanhimman pojan vaimo saman ikäinen kuin minä, heillä yhteinen poika 3v, vaimolla 3 lasta aikaisimmista liitoista ja lapsenlapsia. Keskimmäinen poikani intissä, sai opiskelut päätökseen keväällä, nuorin poika meni ysi luokalle. Poikien isästä erosin neljä vuotta sitten, tapasin nykyisen mieheni, kihloihin -07, naimisiin -08 ja ensimmäinen keskenmeno -07, häämatka tuliaisena tämä raskaus, tyttö syntyi toukokuussa -09, mieheni ainokainen. Reilu vuosi kotona ja taas työelämässä. Urheilen ja ohjaan yhtä kamppailulajia. poikien kanssa tuli harrastettua sekä matkusteltua kisoissa kymmenen vuotta, nyt vain harrastuksena, ja perus kotielämää Helsingissä. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia enemmänkin:)
 
Minä olen kahdeksan lapsen äiti ja viiden lapsen mummo.
Omien lasten syntymävuodet ovat -84,-85, -87, -89,-93,(-95) -97,-05 ja -07.
Lapsenlapset ovat vuosimallia -05, (-05), -07,-09 ja-10.

Iltatähdestä vielä haaveilemme.
 
KARVAKOIRA
Hei kaikille :wave:
Olen 44v , 4 tytön äiti, iältään 27v , 24v , 20v , 13 v ja 4 v tytön mamma :heart:
Äitipuoli olen 13 v pojalle ja 15 v tytölle.
Elikkä uusioperheen aikaa elelen
 

Yhteistyössä