löytyykö täältä ketään joka kuumeilee jo 5,6,7 tai 8:tta lasta?

saanko udella millaisessa elämäntilanteessa te olette ja minkä ikäisiä lapsia on ennestään?

mä täytän kesällä 26-v, kaikki neljä ovat poikia. syntyneet -01,-02,-04 ja -06.
enkä ole täysin varma haluanko viidettä nyt tai edes koskaan mutta kuumetta silti löytyy ja asia on ajatuksissa usein :whistle: :ashamed:
 
Vastaan, vaikka ollaankin ihan eri ikäluokissa.

Meillä oli kolme lasta kun täytin 27 ja se tuntui silloin ihan sopivalta.
Tuossa muutama vuosi sitten, kun nuorimmainenkin oli jo 10 täyttänyt, aloimme miehen kanssa miettiä mitä tulevaisuudelta odotamme. Silloin päätettiin että yrittäisimme vielä yhteistä pikkuista. Tuo mokoma iltatähti on vain niin ihana että nyt haaveillaan toisesta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nevi:
Vastaan, vaikka ollaankin ihan eri ikäluokissa.

Meillä oli kolme lasta kun täytin 27 ja se tuntui silloin ihan sopivalta.
Tuossa muutama vuosi sitten, kun nuorimmainenkin oli jo 10 täyttänyt, aloimme miehen kanssa miettiä mitä tulevaisuudelta odotamme. Silloin päätettiin että yrittäisimme vielä yhteistä pikkuista. Tuo mokoma iltatähti on vain niin ihana että nyt haaveillaan toisesta :heart:
ei ikäluokalla ole mitään väliä =) ainakaan minulle. Itse olen saanut kuulla nuoresta iästä ja lapsilukumäärästä vähän turhankin usein, ja hyvin harvoin mitään positiivista.
Tällä hetkellä on mietintä asteella että vieläkö yksi vai ei... minulla se on ollut jo pidemmän aikaa mutta nyt on mieskin osoittanut kiinnostusta asiaa kohtaa. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miilukka:
:heart: mulla oli 27vee noi neljä ja nyt tosiaan kuumeilen viidennestä kun sain VIHDOINKIN ukon puhuttua puolelleni ;) olen aina haaveillut kuudesta mutta eipä taija ukko siihen ryhtyy :snotty:
mä olen haaveillut siitä että meidän kaikki lapset syntyis peräkkäin. ja jos nyt päädymme siihen että neljä riittää niin se on ok, mutta jos myöhemmin tulee vauvakuume uudestaan niin kyllä melkein haluaisin lapsia sitten kaksi jotta saisivat seuraa toisistaan. mutta kyllä tuo 5 taitaa olla meilläkin ihan maksimilukumäärä, miehen puolesta siis :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Miilukka:
:heart: mulla oli 27vee noi neljä ja nyt tosiaan kuumeilen viidennestä kun sain VIHDOINKIN ukon puhuttua puolelleni ;) olen aina haaveillut kuudesta mutta eipä taija ukko siihen ryhtyy :snotty:
mä olen haaveillut siitä että meidän kaikki lapset syntyis peräkkäin. ja jos nyt päädymme siihen että neljä riittää niin se on ok, mutta jos myöhemmin tulee vauvakuume uudestaan niin kyllä melkein haluaisin lapsia sitten kaksi jotta saisivat seuraa toisistaan. mutta kyllä tuo 5 taitaa olla meilläkin ihan maksimilukumäärä, miehen puolesta siis :snotty:

minäkin olen miettinyt että haluan lapset mahd.pienellä ikäerolla. toisen ja kolmannen väliin tuli reilu 4vuotta ja sen huomasi että en kyl haluisi enää niin pitkää väliä. just oli päässy vaippa rumbasta ja lapset oli sen verran isompia että yövalvomiset ym. olivat jääneet niin sitten alkoikin taas alusta kaikki :snotty:
mutta kun ei aikaisemmin siunaantunut... :snotty:
kyl mä suht lyhyillä väleillä haluan ne mitä saan ja sit saa olla. pääseepähän vielä "vanhempanakin" menemään eikä ole vielä toinen jalka haudassa :LOL:
 
En nyt kuulu tähän pinoon mutta vastaan kuitenkin ;) Mä olin 27v kun neljäs syntyi ja kyllä sai kuulla kommenttia iästä ja lapsiluvusta.
Sitten 29 kun viides ja 31 kun kuudes :LOL: Mutta ei ole arvostelijat lopettaaneet arvostelua.
Nyt kuumeilen jo sitä seiskaa!!

Tsemppiä teille ja pikaisia perheenlisäyksiä!!Kiva kun en ole ainut"hullu"!
 
Alkuperäinen kirjoittaja amaya:
En nyt kuulu tähän pinoon mutta vastaan kuitenkin ;) Mä olin 27v kun neljäs syntyi ja kyllä sai kuulla kommenttia iästä ja lapsiluvusta.
Sitten 29 kun viides ja 31 kun kuudes :LOL: Mutta ei ole arvostelijat lopettaaneet arvostelua.
Nyt kuumeilen jo sitä seiskaa!!

Tsemppiä teille ja pikaisia perheenlisäyksiä!!Kiva kun en ole ainut"hullu"!
tuohan on hienoa vain että jaksat olla äiti noin monelle lapselle! musta kyllä tuntuu tällä hetkellä että se viisi saa sitten riittää, tuosta kun nuo pojat kasvaa niin meteli kasvaa sen myötä, huh huh :D
Onnea yritykseen :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja amaya:
En nyt kuulu tähän pinoon mutta vastaan kuitenkin ;) Mä olin 27v kun neljäs syntyi ja kyllä sai kuulla kommenttia iästä ja lapsiluvusta.
Sitten 29 kun viides ja 31 kun kuudes :LOL: Mutta ei ole arvostelijat lopettaaneet arvostelua.
Nyt kuumeilen jo sitä seiskaa!!

Tsemppiä teille ja pikaisia perheenlisäyksiä!!Kiva kun en ole ainut"hullu"!
Siis äh,mähän oli myös juuri täyttänyt 26v kun neljäs syntyi.Sitten tuli se pisin,3v,ikäero eli seuraava kun olin 28v-->kk päästä 29v. =) Ja kuudes siis sen 31v iässä.Nyt jos sen seiskan saan niin jos tulee ensivuoden aikana olisin 33v
 
lapsia.

Onko teitä yhtään pelottanut/mietityttänyt se että miten seuraavassa raskaudessa käy, onko lapsi terve, pystyttekö hoitamaan raskauden aikana muut lapset, miten jaksatte pahoinvoinnit ja synnytyksen jälkeisen valvomisen ynnä muut asiat mitä uusi vauva tuo tullessaan? miten riittää aika jokaiselle lapselle.

minulla tälläisiä ajatuksia on ollut aika paljonkin. mietiskelen aika usein sitä että entäs jos lapsi ei olekaan terve, entä jos minut käsketään vuodelepoon, miten mies voi käydä töissä ja mihin lapset menevät. entäs jos rahat menee liian tiukille jne. kaikenlaista hulluakin pyörii päässä.

oletteko uskaltaneet aloittaa vauvan yrityksen ilman suurempia miettimisiä? tai mitä asioita olette ottaneet huomioon ennen yritystä? oletteko laskeneet rahat ja miettineet sen riittämisen jatkossakin? kertokaa vähän. mä olen ihan sekaisin nyt näiden mun ajatusten kanssa. kun tuntuu etten uskalla enää....
 
Useastikin mietin onko tässä enää mitään järkeä ottaa riskiä kun on nyt terveet lapset.Mutta kuume ja vauva toive ottaa ylivallan. :eek: Kuudennen kohdalla jo jännitin kovin meneekö kaikki hyvin ja nyt jälkeenpäin ajatellen,olinkin varsin stressaantunut raskausaikana.Huolissani siitä meneekö kaikki tosiaan yhä hyvin.

Mulla ei tähän mennessä ole pahoinvointia ollut suuremmin koskaan joten se ei ole haitannut elämää.Loppuraskaudet olen viidennestä ja kuudennesta ollut aika vaivaisia mutta kyllä lapset on hoidettu.Kerran,neljättä odottaessa,olin laitoksella viikon n rv 30 ja silloin oli tukijoukoista ja isovanhemmista suuri apu.

Me ei oikeestaan koskaan olla aloitettu yrittämään vauvaa :LOL: Vauvat on vaan saaneet alkunsa,tyyliin ehkäisy kerran kaksi jäänyt ja oho-raskaana :LOL:

Ja tämä seiskahaave menee samaan tyyliin,en ala suunnitella mitään mutta kesän aikana jos fiilis on niin voi kumit jäädä tyynyn alle.Oviksia tms hedelmällisä päiviä en aio kytätä tai greippejä popsia,tulee jos on tullakseen ja yritän luottaa siihen että jos tulee,menee myös kaikki jälleen hyvin .


Sekavaa sepostusta,anteeksi =)
 
:wave: :wave: :wave: Täällä myös yksi viidennestä haaveileva! :eek: Ihanaa törmätä teihin muihin outoihin :D
Meillä kyllä kuume on ihan ja vain minun, mies ei halua enää lisää :snotty: Enkä aio ylipuhua, vaan odottelen,jos mieli muuttuisi. Liekö toivotonta :ashamed:
Niin,meillä on pojat 11v ja 8v sekä tyttö pian 6v,pahnan pohjimmaisena poika 1,5v. Töissä käyn taloudellisista syistä,siinä suurin syy miksi mies vastustaa... :(
 
minä haaveilen =) kuume on valtava..
lapset 02,04,05 ja06...minä kohta 26v mies ei vaan asiasta innostunut. enkä ole nyt lisääntymiskelpoinen, hormonit olleet nuorimmaisen syntymän jälkeen sekaisin. eikä loppua näy..kai se ajan kanssa sitten.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
minä haaveilen =) kuume on valtava..
lapset 02,04,05 ja06...minä kohta 26v mies ei vaan asiasta innostunut. enkä ole nyt lisääntymiskelpoinen, hormonit olleet nuorimmaisen syntymän jälkeen sekaisin. eikä loppua näy..kai se ajan kanssa sitten.. :(
me ollaankin törmätty jossain ketjussa aikaisemmin!
Mä täytän kesällä 26 ja meidän pojat on syntyneet 01,02,04 ja 06 eli aika samanikäisiä naperoita meillä :D

miksi miehesi ei halua? meillä on lähinnä käyty keskustelua ajan ja rahan riittämisestä. mut lopullista päätöstä ei olla vielä asiasta tehty. minun mielestä meille mahtuisi ihan hyvin vielä yksi perheenjäsen ;)
 
levoton strutsi..ollaan joo tavattu jossain =)
miehen mielestä meillä on tässä nyt hyvä sakki ja hyvä olla näin..mun mielestä taas se yksi vielä puuttuu..et en tiedä, mitkä tappelut asiasta saadaan. haluan vielä yhtä niin paljon, et ahdistun koko ajatuksesta ja toisten vauvauutiset on kun veistä kääntäis haavassa :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
levoton strutsi..ollaan joo tavattu jossain =)
miehen mielestä meillä on tässä nyt hyvä sakki ja hyvä olla näin..mun mielestä taas se yksi vielä puuttuu..et en tiedä, mitkä tappelut asiasta saadaan. haluan vielä yhtä niin paljon, et ahdistun koko ajatuksesta ja toisten vauvauutiset on kun veistä kääntäis haavassa :'(
näin minunkin mies ajatteli neljännen syntymän jälkeen. mutta nyt on sitten jo häneltäkin tullut viittauksia viidenteen lapseen. toivon tietysti että siihen asti pääsemme mutta jos ei nyt niin ehkä sitten vielä joskus, vaikka olenkin ollut aina sitä mieltä että lapset putkeen.
oletteko keskustelleet asiasta riitaantumatta? vai loppuuko keskustelu siihen kun miehesi sanoo ehdottoman ein? oletko saanut häntä kuuntelemaan sinua ja sinun tunteitasi?

mun mielestä on väärin että vain toisella on oikeus päättää lapsilukumäärä. kyllä senkin pitäisi olla sovittavissa! :hug:
 
kyllä mä olen sanonut kuinka paljon haluan ja miksi haluan ja miltä musta tuntuu!ehkä mieheni mieltä myrkyttää meidän nuorimmaisen sairastelut, korvakierteet ja allergiaepäilyt. kaikki muut lapset ihan terveitä. nuorimmaisen kohdalle tuli sit kaikki.
toivon et sulais asialle pian..
mä olen ihan samaa mieltä ettei toisella pitäis olla oikeutta päättää lapsimäärää..minä ne kuitenkin hoitaisin...niinkuin tähänkin asti pääasiassa..
 
manhattan2 ehkä miehesi on vain väsynyt teidän elämäntilanteeseen ja odottaa jo sitä että lapset kasvavat eikä kukaan enää huuda yötä päivää?
meillä on ainakin keskusteltu kyseisestä asiasta. tavallaan molemmat odotamme jo sitä aikaa kun minä lähden töihin ja alamme etsiä kotia itsellemme mutta sit toisaalta jos haluamme vielä yhden lapsen niin ajankohta alkaa olla käsillä ja umpeutuu pian..
ja meillä ainakin talous aina nytkähtää alaspäin kun uusi vauva syntyy taloon mutta ainakin tähän mennessä on sitten aikanaan korjaantunut.
toivottavasti saisitte asian päätettyä molemmille sopivalla tavalla! :hug:
 

Yhteistyössä