Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 16.10.2008:[/color]


Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto 3.10 pp13

Kris: 3.IVF, punktio 3.10, siirto 6.10 pp10

Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp7

kk76: 3.ICSI, punktio, siirto 12.10 pp4

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp0

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 43, siirto? pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 44, siirto? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

riepuriia: PAS siirto vko 44 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Saara10: IVF, punktio vko?, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Sydämelliset Onnittelut Alexandria!!! :flower: :flower: IHANAA! :D

Anksu Toivotaan että testi huomenna kuitenkin näyttäis plussaa!! :hug:

Matsalulle onnea inssiin ja Äitiliinille onnea huomiseen siirtoon!

).( Tänään oli kolmas ultra... näyttää siltä ettei ainakaan tuoresiirtoon päästä ollenkaan :'( Limakalvo oli ohentunut 6mm ja ultran aikana alkoi kohdusta vuotaan verta ja on jatkunut koko päivän. Lisääkin huonoja uutisia oli... munarakkulat eivät olleet paljoo kasvaneet vaikka annostusta maanantaina nostettiin. Jatkan kuitenkin pistelyä sunnuntaihin asti ( taas nostettiin Puregonin määrää ) ja maanantaina uuteen ultraan. Lääkärin toiveena että saatais kuitenkin punktio tehtyä ja jos kypsiä munasoluja saadaan jotka sitten hedelmöittyvät ja alkavat jaakantua niin sit ainakin saadaan pakkaseen jotain. Tuntuu vaan siltä, että mönkään menee tälläkin kertaa koko homma :headwall: :headwall: :ashamed:
 
Paljon onnea Aliisa ja Anksu :flower:
Toivotavasti kaikki sujuu nyt loppuun asti hyvin ja avasitte meille pitkän plussajonon.

ON: Juttelin TAAS lääkärin kanssa ja nyt he olivat kokouksessa puineet meidän tilannetta oikein biologien kera. Biologi oli sitä mieltä että viimeksi pakastettua voisimme käyttää jos he tekevät sille jonkin erikoispesun ja tietty ICSI tulisi muutenkin. Bakteereja oli kuulemma niin vähän että näyte saataisi aika puhtaaksi, se kelpaa nyt meille. Ilmeisesti aiemmin nämä bakteerit on saattaneet vaikuttaa hedelmöittymiseen ja jakautumiseen, tiedä tuota?!
Hain jo lääkkeet valmiiksi ja tod.näk. huomenna tulee "täti" kylään. Pistokset alkais sunnuntaina. Olen jo ihan tohkeissa kun sittenkin päästiin jatkamaan. Minä saan kuulemma sitten siirron ajaksi jonkinlaisen lääkityksen ettei tule vain mitään tartuntaa jos sinne onkin jäänyt jokin pöpö vielä. Normaalioloissa kohtu ei kuulemma päästä bakteereja sisälle ja tämä ei haittaisi hedelmöittymistä mutta mehän mennään kaikki vaikeimman kautta. Ai niin.. mun punktio ja siirto siirtyi nyt vko 45.

Tiedoksi teille kaikille jos joskus tulee vastaava tilanne eteen niin pyytäkää ihmeessä heti tosi vahvat lääkkeet. Meillä kävi niin kuin lääkärikin pelkäsi että bakteeri muuntautui ja tuli jo neljälle antibiootille resistanssiksi.
 
Riepuriia mulla oli saraslomaa koko viikko punktiosta siirtoon ja vielä seuraava päivä, joten eiköhän ainakin siirtopäivä ole sairaslomaa sinullakin. Toki en tiedä miten muilla on ollut. Voikohan tämäkin vaihdella riippuen hoitopaikasta? :eek:
 
Onnea plussanneille.

Samoissa ajoissa menen Sitronellan, Poloisen, Riepuriian kanssa...

ON: ultra varattu ensi maanantaille kp 11 ja siitä se sitten lähtee. Toivon että on ovulaatio tulossa ja että se näkyy selvästi sitten ultrassa. Silti uskon että jos näin ei olisikaan ja siirto jäisi taas väliin niin se olisi vaan elämää. Onhan minulla aikaa raskautua. Haaveilen että ovulaatio olisi kp 15 eli pe 24.10 ja sitten la irroituspiikki ja lugeja su ja ma, niin ti 28.10 pääsisin siirtoon. Näin siksi että pelkään että tuo viikonloppu sekoitaa pakan ja sitten siirrossa ei olekaan otollisin päivä, en kyllä teidä tekeekö paikat PAS siirtoa jos ei ole juuri ihan oikea päivä... teitääkö joku voiko sitä jotenkin aikaistaa tai nopeuttaa? No kaikki voi tyssätä jo tuohon perusultaan kp11 eli turha stressata...


Lotta

 
Juu, aikaisin ollaan hereillä. Pukkaa stressiä monelta suunnalta. Tänään on esmes ultra, jossa katotaan, onko niitä munarakkuloita lähtenyt kasvamaan. Jänskättää toooosi palijo...

Muuten löysin sivun, jossa lista avittavista tekijöistä... ;)

http://projektina.vuodatus.net/blog/987417


 
Huomenta,

Olen pahoillani Anksu ja Kris :'(
Lämmin voimahalaus kumpaisellekin :hug:

Minä luulen Anksu, että Tigerillä on menneet nimimerkit epähuomiossa sekaisin. Uskon, että hänen oli tarkoitus onnitella Aliisaa ja Alexandriaa. Pahoittelut Tigerin puolesta. ja vielä kerran voimia teille. :hug: :heart:
 
Miimi78: Nää ivf:t on kyllä sellasta tiedettä että huh huh.Olis paljon helpompaa jos olis jokin tietty kaava jonka mukaan aina saatais hyvä saldo ja pääsis siirtoon...Toivottavasti kuitenkin teillä Puregon nyt ottais loppukirin ja tehoais ja pääsisitte punktioon ja siirtoon. :)

riepuriia: Mulla on aina punktiosta alkanut sairasloma ja se on ollu 3 päivää joten on kattanut sen siirtopäivänkin.En tiedä onko muualla eri käytäntö.Pas:ssa ei siirtopäivästä saikkua tule.

Anksu: Pahoittelut :hug: tuo odottaminen se just on sitä pahinta...

Kiitokset kaikille onnittelijoille!Lämmittää mieltä kun täältä on aina parhaimmat tuet saanut näissä hoidoissa rämpiessä :heart:
 
paljon onnea plussanneille! :flower:

tuosta sairasloma asiasta vielä.. me ollaan siis hoidoissa julkisella puolella ja ekassa IVF:ssä lääkäri sanoi et VAIN punktiopäivän saa saikkua !? mulla oli silloin useampi vp joten saikulle ei sitten tullu tarvetta, mutta nyt olen ihmetellyt tuota miten vain yksi päivä? yksityinen taitaa antaa ihan reilusti saikkuu, mut luulis nyt julkisellakin saavan ees sen 3 päivää, saahan flunssastakin 3 päivää..
 
Hei Janniina, mä sain ainakin sairaslomaa ivf.stä, punktiopäivästä- siirtopäivän jälkeiset kaksikin päivää, eli yhteensä 5 päivää. Riippuu varmastikin työstä ja kannattaa kertoa omasta olotilastaan ko. aikana. Musta ei ainakaan olisi aiemmin edes ollut töihin menijäksi, kävely oli sellaista köpöttelyä ja pienikin tärähdys teki aivan käsittämättömän kipeää. Reilusti vaan kerrot tuntemuksistasi, niin eiköhän lääkäri ymmärrä.
 
heisan kaikille
nyt on siirto sit ohi ja siirrettiin 2 alkiota...
kylla pelastyin ku se biologi tuli selittaa niista alkioiden laadusta sun muusta sulatusjutuista ,eka luulin et ei mikaan selvinnyt sulatuksesta....kavi niin et se yks mika piti siirtaa ni ei selvinnyt mut sit kahen olki selvis molemmat alkiot...tosin ei kovin hyvan laatusina...toinen oli 2 ja toinen 3 solunen....saas naha miten kay....nyt alko sit mun piina paivat....mitenhan jaksan 2 viikkoa odotella...ja laakari sano et vaik tulis pienta vuotoa ni se ei haittaa et voi olla jotaki kiinnittymis vuotoa.....
mites tuonenmarjan siirto meni?
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 18.10.2008:[/color]


Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp9

kk76: 3.ICSI, punktio, siirto 12.10 pp6

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp2

Pörrikaani: PAS siirto 16.10 pp2

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp1

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 43, siirto? pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 28.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

riepuriia: PAS siirto vko 44 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Saara10: IVF, punktio vko?, siirto? pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
 
Pahoittelut Anksu ja Kris!! :'( Paljon VOIMIA teille! :hug:

Alexandria Vuoto jatkunut tänään aika reippaasti joten siirtoon ei kyllä päästä, mutta olisin jo onnellinen jos päästäis punktioon ja sieltä saataisiin muutama hyvä munasolu poimittua jotka sitten pääsisivät pakkaseen oottelemaan =)

Onnea piinapäiville Äitiliini! Mites Tuomenmarjan siirto onnistui?
 
anksu ja kris :hug: aika outo toi odotus sääntö? onko muualla tollasta? vaikka eipä sikäli, taukokin voi tehdä hyvää henkisesti ja fyysisesti....

Onnea plussanneille aliisalle ja alexandrialle

minä sain julkisella kolme päivää saikkua, eli punktio+välipäivä+siirto. sitten normaalisti töihin, olokin oli ihan ok, vaikka suht liikkuvainen työ on

tsemppiä ja plussa tuulia piinaileville
 
meillä tilanne sellainen, että mennään siirtoon mun oman kierron mukaan, eli en tarvi muita lääkkeitä kuin luget siirron jälkeen ja nuo alkiot jotka siirretään on loppuvuodesta 2003 "pakastettu".
mietin vaan just tota saikku juttua, että tuntuisi hölmöltä mennä töihin huhkimaan loppupäiväksi kun lepoilu olisi varman parempi....
no, saan olla saikulla omalla ilmoituksella kolme päivää, joten kai sen päivän voin olla tuntematta lintsaavani

:hug: ansku ja kris
 
Lohtuhalit anksulle ja krisille!

Onnittelut plussanneille :heart:

Täällä odotellaan ajan kulumista ja tulevaa PASsia. Reilun kuukauden päästä siirto.

Martalla on viimeiset piinapäivät käsillä! Plussa onnea kaikille piinailijoille!
 
Hei!

Historiassa olisi kolme tuoresiirtoa, 1 PAS, joiden tuloksena on ollut kolme raskautta, kaksi keskenmenoa, yksi nega ja yksi :heart: poika 9kk :heart:.

Meillä siis ensin oli yksi tuoresiirto, josta tuli km viikolla 12, sen jälkeen sen yrityskerran alkioista selvisi vain kaksi pakkasesta, mutta niiden siirrosta tuli nega. Toisella yrityskerralla ei saatu, kun kaksi alkiota jakaantumaan, joiden siirrosta tuli km viikolla 9. Kolmannella yrityskerralla saatiin kolme alkiota, joista kaksi siirrettiin tuoresiirtona. Tästä syntyi maailman ihanin poika viime tammikuussa. Nyt ollaan 16.10. laitettu se yksi pakkasukko kyytiin. Haluttiin kokeilla tuo yksi PAS alta pois mahdollisimman pian, sillä meillä ei ole kaiken kokeman jälkeen ollut kovinkaan suuret odotukset, sen onnistumisesta (eli kaikista tuoresiirroista on tullut aina plussa, mutta PAS, on ollut ainoa nega) Toiveet eivät ole nytkään korkealla, sillä alkio ei ollut lähtenyt ennen siirtoa vielä jakaantumaan, vaikka olikin ilmeisesti siirrosta hengissä selvinnyt. Nyt sitten odotellaan. Hieman on mukamas alavatsaa nippaillut, mutta voi olla täysin mielikuvitustakin... Kolmella raskautumiskerralla olen kyllä aina viikon sisällä tiennyt, että olenko raskaana vai en. Mutta aika tämänkin sitten näyttää :)

Mutta tsemppiä kaikille!

T:pörrikaani
 
Pahoittelut Anksu :ashamed: mulla meni nimet sekaisin tarkoitus oli onnitella Alexandriaa. Sorry :'( Toivottavasti sinulla onnistuu seuraavalla kerralla ei todellakaan ollut tarkoitus pahoittaa mieltä :'( .

ON: Täti tuli tänää kylään ja piikkittelemään pääsen maanantaina, siitä se lähtee.
 
Olen palannut syyslomalta ja heti aamusta piti rynnätä tänne koneelle lukemaan kuulumisia. Tovi tässä vierähtikin, kun ajatuksella luki kaikki läpi ;)

Alexandria ja Aliisa Onnea, onnea! :heart:

Anksu Voima :hug: ! Kurjaa, että joudutte odottamaan noin pitkään! Ihmeelliset säännöt :( Mulle tehtiin nää kaks viimestä PASia ihan peräkkäisiin siirtoihin. IVF:stä aikoinaan raskauduin, mut sain sit km:n rv13, joten en osaa sanoa, miten nopeasti olisivat tehneet PAS:in. Yhden PASin jälkeen taas piti odottaa yks kierto. Voimia odotukseen! Sen on yks tuskallisimmista vaiheista näissä hoidoissa, kun pitää odottaa, että yhtään mitään eds tapahtuu...

Nasu Hyvä että menit lääkäriin ja tilanne selvisi. Mikä sen on voinut aiheuttaa? Voiko hoitaa muulla kuin levolla? Onneksi ei kuitenkaan löytynyt tulehdusta tm.

Retuli Joko teit luomutestin?

Tiger Hurja tarina teillä! Mutta positiivista, että siirto voidaan nyt tehdä ja pääset pistämisten kanssa "tositoimiin"! Yhtenä kurjana asiana näissä hoidoissa oon kokenut sen, että aina tulee mutkia matkaan (mulla nää allergiat ja km:t jne.). Kunpa voiskin joskus alottaa hoidot ja jatkaa suoraan ongelmitta loppuun saakka...

Miimi Voimia teidän "mutka"tilanteessa! Toivottavasti saatte edes pakkaseen pikkuisia.

Riepuriia Mä oon aina saanut sairasloman (punktio+siirto 3pv ja PAS 1pv). MUTTA: mun työnantaja ei ole hyväksynyt noita lääkärintodistuksia!!!!!!!!! Keväisen PASin jälkeen asiaa alettiin ronkkia palkanlaskijan toimesta ja sepä ei ollutkaan mitään mukavaa puuhaa. Klinikalta eivät olleet koskaan kokeneet vastaavaa. Itse olen aina kuvitellut, että jos lääkäri kirjoittaa s.lomalapun, niin asia on sillä selvä. Kaiken huipuks kolme päivää saa olla kahden todistajan allekirjoituksella pois. Jos siis käyttäis valehtelua ja sanois vaikka olevansa vatsataudissa, niin vois olla pois palkallisena, muttei rehellisesti. Mun moraaliin vaan ei uppoa tuo valehtelu... Viime kierron PASin sain ajoitettua iltapäivään. Teen nykyään lyhennettyä työpäivää, joten ehdin kolmen tunnin matkan klinikalle. Ja tää tän kertainen siirto osui syyslomaan, josta olen jälleen ikikiitollinen. Eipä oo tarvinnu työpaikalla selittää YHTÄÄN MITÄÄN!

Lotta Olikos sulla PAS ilman lääkitystä? Mulla on aina ollut lääkkeellisenä ja sen turvin siirtopäivä on voitu "siirtää" sekä omien että klinikan aikataulujen mukaan. Toki limiksen paksuus (kp10) on vaikuttanut ratkaisevasti asiaan. Mulla ollu tuoresiirto kp15 (punktio kp 12) ja PASit kp21, kp22 ja nyt kp16 (limis oli kasvanu niin nopeesti hyväksi).

Kris :hug:

Aitiliini Sulla siis yks pp vähemmän ku mulla. Eli mä olin siirrossa torstaina. Tänään siis pp3. Pörrikaanilla tais olla aivan sama pp =) Siirto meni (jälleen) hyvin. Alkio oli hieno, samoin limis. Skeptinen olen silti, koska aina on ollut näin ja kaikki PASit on tuottanu negan. Voiko PAS edes tuottaa plussaa?! Ylimääräsiä sydämensykkeitä toi tieto siitä, et olivat ekan kerran sulattaneet vain yhden alkion (yleensä otettu kaks, vaikka aina siirretty vain yks). Pelkäsin, ettei selviäis. Mutta selvisi kuitenkin. Aika lailla alkaa nyt heijastua parisuhteeseen tämä jatkuva epäonnistumisen ja rahanmenon tilanne. Eilen (pp2) oli melkoinen paineentunne alavatsassa ja piti laukata vessassa. En muista, et olis koskaan ollu vielä tässä vaiheessa. Yleensä toi ollu mulla ekoja raskausoireita, mut vasta joskus pp12. Ajattelenkin nyt niin, että siellä jotain ainakin YRITTÄÄ tapahtua, muttei se vielä mitään sano. Alkuviikosta pitäis olla kiinnittymiskivut. Jos ei niitä tuu, en usko plussaan.
 
Vielä jatkan vähän omaa napaa: Aiemmin mulle on aina laitettu testipäiväksi pp14. Nyt lääkärin antama pvm on pp13. Ihmettelen sitä. Mietin, et oliko vaan laskenu väärin vai mistä johtuu? Onko sillä merkitystä, minkä "ikäinen" alkio on. Tää laitettiin pakkaseen alunperin niin, et oli kulunu kolme päivää hedelmöittymisestä ja nyt otettiin sulamaan päivää ennen siirtoa. Olis siis ollut neljän päivän ikäinen siirrettäessä (mun matematiikalla). Lasketaanko laskettu aikakin sitten niin, että siirtopäivä on sama kuin hedelmöityspäivä ja siitä vielä miinus neljä päivää?
 

Yhteistyössä