Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Kiitos vastauksistanne vuodon suhteen!

Lionille ja poloiselle lohtuhalit!

Onnistuneille onnittelut!

Tänään kävin ultrassa ja sain luvan tökätä ekan piikin vatsamakkaraan. Kyllä muuten kesti vaikka luin ohjeen 100 kertaa. Gonal-F annoksena 150 ja ens viikon tiistaina katsotaan tapahtuuko mitään. Armoton epätoivo olo päällä koko ajan...En usko että mitään kasvaa ja piikitkin pelottaa pirusti..Mitähän tekis jotta Toivo nostaisi päätään?!?
Onko muita jotka aloitti tänään piikittelyn? Millä annoksella?
Ja tahtoisin kuulla muiden gonal-f käyttäneidenkin aloitus annoksia...
 
Poloinen :hug:

Mariska, aikamoiset annokset sä noita aineita joudut pisteleen :eek: Hienoa, että keräys oli mennyt hyvin! :) Mielenkiintoinen tuo viiden päivän alkioiden kasvattelu, mahtaisinkohan minäkin päästä siihen. Meillä on taustalla lapsettomuutta jo kuudetta vuotta, siitäkin huolimatta, että mä ovuloin ihan luomusti. Luulen, että meillä ongelmana on juuri hedelmöittyminen tai sitten kiinnittyminen. Täytyykin nyt seurata erityisen tarkkaan miten sulle käy, peukut pystyssä tietenkin.

Tao, eli sulle riitti siis 9 päivän piikitys, jos oikein laskin. Voih, mua niin ahdistaa tää mun pessimistinen asenne näiden hoitojen onnistumiseen just mun omalla kohdalla. Kiitos tsempityksistä!

Sitrus, tervetuloa mukaan!

Oma napa: Huomionarvoinen asia pistämisestä; pistäminen sattuu sitä enemmän, mitä enemmän puristaa toisella kädellä pistettävää ihopoimua lyttyyn. Jos ei purista ollenkaan, pitää vaan sormia hellästi iholla ja pistää siihen väliin, niin pistos ei tunnu edes hyttysenpuremalta. ( Ja tämä siis pätee vain puregonpenin pikkiriikkiseen neulaan, isommista neuloista en puhu vielä mitään... :LOL: )
 
Onpas täällä ollut liikennettä päivän aikana kun olen ollut netin ulottumattomissa!

Lionille ja poloiselle pahoittelut ja voimia :hug:
Aliisa, toivottavasti vuoto loppuu, jaksamista!
Janniina, toivotaan, että ne 4 hedelmöittynyttä jaksavat jakautua normaalisti!
Tervetuloa Sitrus79

Mariska, meillä oli myös 5pv:n kasvatus mutta pääsyynä huonojen alkioiden suuri määrä (tosin epäilen, että kiinnittymisessä on myös ongelmia). Ja myös meille siirrettiin kaksi alkiota. Miten muuten olet ajatellut laskea piinapäivät? Minulle annettiin ohjeeksi se tavallinen 14pv, mutta tänään rupesin miettimään, että oikeastaanhan piinan pitäisi olla 12pv koska kasvatus kesti sen 5pv 2-3pv:n sijaan. Siksi rupesin miettimään, että testaisin jo pp12 (etenkin kun menkat ovat siihen mennessä alkaneet edellisilläkin kerroilla). Kerro, jos saat erilaiset ohjeet kuin minä! Niin, ja miksi sinulla aloitettiin luget jo punktioiltana? Minulla aloitettiin luget vasta 2pv punktion jälkeen - kuuluuko tämä siihen saman "kikkaan"?

ON: No nyt on rinnat todella kipeät! Olin tänään selkähieronnassa ja vatsalla makaaminen oli aika tuskallista. Vatsassa juilii vähän väliä, mutta pelottavan samantuntuista kuin normaalit menkkavalmistelunipistelyt. Rupeaa usko jo loppumaan vaikka meneillään on vasta pp3. Pitää vaan yrittää tsempata. Pitkää pinnaa meille!


 
Kirjoitin jo eilen pitkän litanian mutta jostain syystä sitä ei näy täällä. Täällä ei ole minkäänlaisia tuntemuksia...ei edes rinnat ole kipeytyneet....eli taitaa olla peli menetetty. Soitimme mieheni kanssa eilen siitä adoptoinnista pelastakaa lapset ry:n ja tästä se alkaa se odottaminen taas. Aijon toki kokeilla vielä vuoden päästä uudestaan sitä 2 IVF/ICSI hoitoa. Nyt on tosi hyvä mieli kun pääsimme askeleen eteenpäin tuossa adoptointi jutussa ku olemme mieheni kanssa vain puhuneet siitä. Onhan se tietenkin raskasta odottaa muutama vuosi mutta on se ainakin vähemmän jos mietittään että joutuisin odottamaan vielä toiset kymmenen vuotta sitä lasta.

Lion ja poloinen: olen tosi pahoillani. Kunpa voisinkin viedä teidän pahan mielen pois mutta en pysty sitä tekemään joten pitää tyytyä halaamaan teitä :hug: ja toivon että tämä virtuaalinen halaus edes jotenkin auttaa pahaan mieleen. Minulla ainakin on auttanut joka kerta ja taas olen jaksanut sieltä suosta nousta ja aloittaa taas alusta.

Kauniskuu: haleja sinullekin :hug: ja tosi paljon voimia

Aliisa08: käivtkö eilen siellä gynekologilla? mitä ne sanoi? tuuhan kertomaan...oli ne sitten hyviä tai huonoja niin olemme tukenasi. Toivon kuitenkin että kaikki olisi tosi hyvin vuodosta huolimatta.
 
Kiitos tsempityksistä Martta. Koivukuusi ja Mariska ! Kävin eilen juu siellä gynekologilla. Oli muuten aivan mahtava gynekologi. Itsellä ollut aina jokin este mennä miesgynekologille, mutta onneksi menin. Tämä gyne oli erikoistunut raskauksien ajanseurantaan ja ylipäänsä raskauksiin. Aivan mahtava gyne, Helsingin lääkärikeskuksessa. Suosittelen lämpimästi. Nimen voin kertoa yksityisesti jos joku haluaa joskus sinne mennä..
Niin.. mutta se itse ultra. Gyne ultrasi ensin masun päältä ja näki siitä samantien että alkiohan siellä on ja sydän sykki :heart:
Sen jälkeen hän tähysteli parilla eri laitteella ja yritti etsiä mistä vuoto tulisi. Hän ei löytänyt mitään normaalista poikkeavaa. Sen jälkeen hän ultrasi alapään kautta ja tutki kohdun. Sen sisältä ei vuoto tullut. KOhtu oli tiukasti kiinni eikä siellä myöskään hematoomaa ollut. No ajan tutkittuaan hän totesi että istukka on sijoittunut niin, että 1cm:n verran sitä on kohdunsuun päällä ja tästä mitä varmimmin tuo vuoto. Sanoi ettei syytä huoleen ja että se useimmiten siitä vetäytyy pois.. nyt kun se kuitenkin oli vain sen 1 cm:n verran siellä. Gyne kertoi mulle ja miehelleni koko ajan mitä näkee.. ja selitti että mikä on mitäkin jne.
Alkio liikkuikin siellä jo kovaan tahtiin ja vastasi aivan viikkojaki 8+3. 19,5mm pää-perämittakin oli. Ennusti että vuoto loppuisi parin viikon sisään.. ja jos ei niin sitten oman mielenrauhan vuoksi olis hyvä ultrata uudestaan. Alkiolle oli kehittynyt jo aivotkin.. ja lääkäri selitteli että turvotustakaan ei vielä näy.. että jos turvotusta olis niin se useimmiten jo tässä vaiheessa näkyisi ultrassa. Vitsi miten helpottunut olen =) Nyt ainakin tietää mistä vuoto tulee. Töissä saa käydä vaikka se aiheuttaisikin vuotoa.. se kun ei kuitenkaan kohdusta tule.
Mutta näin, ihania uutisia siis täältä :heart: Jos sitä hetken uskaltais nyt olla pelkäämättä sitä veristä vuotoa.. tai sitten ei :LOL: Kiitos oikeesti että saan purkaa täällä ajatuksiani.

Mariskalle hurjasti onnea ensi viikon siirtoon!

Koivukuuselle tarrasukkia!

Muillekkin piinailijoille tasapuolisesti tsemppiä! Ja voimia kaikille!
 
Aliisa ihania uutisia!! Mahtavaa! Onneksi olkoon! :flower: :heart: Ja kiitos tsempityksestä :hug:

Kauniskuulle lohtu :hug: Olen tosi pahoillani puolestasi. Aiotko kuitenkin vielä testata varmuuden vuoksi?

ON: Flunssaoireita tulossa - viime kerralla oli ihan sama juttu, tuli kauhea nuha kesken piinan! Toivottavasti ei nyt tähän kaadu. Viimeksi apteekissa suosittelivat Carmolis yrttitippoja kun kerroin että saatan (!) olla raskaana eikä tavallisia lääkkeitä (paitsi panadolia) saisi ottaa. Nyt otin taas vähän tippoja teen kanssa mutta nyt iski paniikki että entä jos niitä ei saisikaan ottaa kun ei yrttiteetäkään kai saisi juoda?!? Lopetan nyt heti tähän niiden käytön, toivottavasti eivät ole saaneet mitään katastrofaalista aikaiseksi. Argh kun pitää huolestua kaikesta. Yritä nyt tässä sitten tehdä töitä kun kaikki ajatukset pyörivät kohdun ympärillä :|
 
Koivukuusi En tuota piinapäivien laskuasiaa ole vielä ehtinyt suuremmin miettiä, mutta ajatuksissa on tosiaan vinha perä!! Täytyypäs maanantaina kysäistä lääkärin mielipidettä asiaan... En muuten edes hoksannu kyseenalaistaa lugejen aloitusta... Kovasti painottivat et samana iltana alotus! Mielenkiintoista!!!! Käytäntöjä taitaa olla yhtä monta ku lääkäreitäki!!
Tsemppiä piinailuun, perässä tullaan!!!!

Kauniskuu Älä vielä menetä toivoas!!! Noin aikasessa vaiheessahan saattaa olla kyse alkion kiinnittymisvuodota!! Voimia, voimia!! :hug:

Aliisi08 Aivan huippu-uutisia!! O N N E A ! ! ! =)

ON: Täällä odotellaan kärsimättömänä maanantaita, alavatsakivut, vuoto ja turvotuskin on antanu periksi. Alkioita olettaisin olevan ainaki siirtoon asti, kun ei mitään Tays:sta oo kuulunu...
Onko kukaan uskaltanu näin siirron yhteydessä käyttää mitään luontaistuotteita parantaakseen alkion kiinnittymismahdollisuuksia, esim. foolihappoa? Oon aina ollu luontaistuotteiden suurkuluttaja, mut eka käynnillä, kun hoitoja suunniteltiin, gyne käski lopettaa kaikki. Eli oon nyt sit useamman vuoden ollu ilman mitään kapseleita tai pillereitä.
:) Mietin vaan et mites nää raskausvitamiinit jne...
No niin nyt meen jatkaan siivousta, kummasti hairahdun välillä tänne...

Kiitti kaikille tsempityksestä!!!! :D
 
Aliisa08 varmasti helpottavaa kuulla että kaikki hyvin ja vuodolle löytyi selitys.
Itsellekin tulee hyvä mieli kun huomaa että toisella hieman helpottaa :)
Millon teillä laskettuaika?
Joko olet uskaltautunut tuonne odottavien pinoon?
Mulla ei vielä kiirettä sinne päin, käyn vain välillä taustailemassa.

(.) Tuhrua tulee vaihtelevasti mutta todella vähän, ruskeaa ja aika kuivaa.
Kivut tässä eniten huolettaa, menkkamainen jomotus on aika ilkeä tunne, ja muistuttaa aina alkavista menkoista. ne vaan pitäisi koittaa unohtaa, mutta minkäs omalle päälle teet :headwall: :headwall:
 
Alkionsiirto takana :)

Kaksi alkiota siirrettiin, molemmat aika huonokuntoisia :'(

Ei siis ihan parhaat mahdollisuudet, mutta vielä ei anneta periksi. Ja toiset kaksi jäi vielä pakkaseen.

Aliisalle onnittelut ihanista ultranäkymistä! Siitä se yhdeksän kuukauden taival alkaa
 
Aliisa08: ihanaa että kaikki on kunnossa! onnea! :heart: :flower:

ON: tänään oli siirto. kaikki 4 hedelmöittynyttä alkiota olivat lähteneet jakautumaan. 2 alkiota siirrettiin ja 2 pakastetaan. nyt on helpottunut olo, mielessä ehti jo käydä sekin että jos siirtoon ei päästäkään..
 
Kauniskuu :hug:
Aliisa08; Oikein paljon onnea ja yritä saaha nautittua raskauesta turhia murehtimatta! Vaikka ymmärrän toki jos siinä vaikeuksia on.

Tao; kiva tosiaan, että on samanaikasta piinistelyseuraa. Voi hyvin vertailla niitä oireita tai oireettomuuksia kun sen aika on.. :D Sitähän sitä kuitenki tekkee vaikka kuinka hillitysti yrittäs asian ottaa.

(.) <- kuva vastaa olemusta.. Lääkärisä 3.ultrasa käty ja asiat on sillä mallila, että tiistaina auto käynnistyy aamula ja suunta on kohti Oulua. Elikkästä ti olis punktio. Munikset ei vissiin ihan vielä optimikokosia ollu, toivotaan kuitenki, että tiistaihin mennesä ovat ja että niitä soluja sieltä löytyis! Lääkäri kehotti kovasti jo alottammaan sitä veen juontia jotta riski hyperiin pienenis ees hieman. Sano hyperin riskin olevan mulla nyt iso. Onneksi olen jo alotellu sitä veen juontia yövuorojen aikana, mutta kyllä se 3 litraa vettä per päivä tuntuu aikasta isolta määrältä. Saikkua kiriotti suorilta koko ens viikoksi, sano ettei mittään asiaa töihin ole. Nyt otan sitten lääkärin ohojeitten mukkaan rauhallisesti ja keskityn oottelemaan sitä tiistaita, jotta pääsemä näkemään tämän munisten tehtailun tuloksia. Punktio kyllä vähän kammoksuttaa, häätyy myöntää. Mulla ku nuo inseminaatiotkaan ei ole ollu mitenkään heleppoja kohdunkaulansuun ahtauen vuoksi. Mulle on tehty kohdunsuunlaajennuski asian helepottamiseksi, mutta ei siitä mittään apua ollu.. Noh, pitänee yrittää keskittyä asian positiivisiin puoliin elikkästä siihen, että vihdoin ja viimein pääsemä täsä lapsen tekoprosessisa ees vähän etteenpäin! :)
 
Hienoja uutisia Aliisa, varmasti helpotti oloa. Nyt ajattelet vain hyviä asioita.

ON: Eilen paleli taas kauheasti, sain ehkä influenssan viikonloppuna kun oli sellaisessa paikassa kylässä :( . Mitään muita oireita ei ole, rinnat ehkä aavistuksen arat mutta luget ja progynovat myös aiheuttaa sitä. Lisäksi eilen tuntui alavatsassa menkkamaista jomotusta :( . Ei auta kuin odotella alkuviikkoon.
 
Aliisa08: aivan ihania uutisia ja nyt vain paljon vauvaliimaa matkalle mukaan :heart:

Martta75: Ihania uutisia sinullakin ja sinullekin paljon vauvaliimaa mukaan matkalle :heart:

Belle70 ja Janniina: Onnittelut kun pääsitte siirtoon ja nyt alkaa se piinailu =)

RouvaP: Onko sulla ollut mitään oireita vielä? Mulla ei vielä mitään ei siis yhtään mitään :( mehän muistaakseni mennään melkein samoilla piinapäivillä.

Kuinka moni on muuten lopettanut kahvin juonnin? Oisko Martta75 ja Aliisa08 hyviä vinkkejä miten mekin päästäis tuohon plussajunaan mukaan ? Itse oon jättänyt ainakin kaikki hiilihappoiset juomat pois ja etenkin kahvia juon enää vain aamulla yhden kupin ku yleensä juon ainakin 3-5 kuppia/pvä. En tiedä onko tuolla kahvin juonnilla mitään haittavaikutuksia tai siis jotain negatiivista vaikutusta tuohon kiinnittymiseen mutta ajattelinpahan kokeilla .

Kaikille plussatuulia hirveästi lähetän ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Kauniskuu , varmasti tuo vuotelu huolettaa, mutta muistathan että kaikenlaiset vuodot on yleisiä näissä hoidoissa. Tsemppiä ja onnea matkaan, toivotaan parasta :hug:

Aliisa , voi kun olet saanut ihania uutisia :heart: Hurjasti onnea! Ja onneksi nyt saitte syyn selville tuohon vuotoon niin voi edes vähän rauhoittua. Tai ainakin edes yrittää rauhoittua ;) Te plussaajat oikeesti luotte meille vielä yrittäjille positiivista mielialaa, ja ultrakuulumisia on mukava lukea! Jospa mekin joskus...

Nasu , täällä myös yksi kahvisieppo (nytkin iiisoo kahvimuki edessä :p ). Viime hoidossa vähentelin koko ajan piikittelyn aikana ja sitten alkion siirron jälkeen join vain 1-2 kuppia päivässä. Niin aion toimia myös tämän hoidon aikana. Hiilihappojuomia kyllä join viime hoidossa, kun en tiennyt niiden mahdollisista vaikutuksista raskautumiseen... ja siltihän se plussa tuli. Kaippa se terve maalaisjärki auttaa tässäkin jutussa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Himpunpimpula ja tOiVo, miten menee? Tuntuuko piikittelyt missään, onko tuntemuksia munasarjoissa? Mulla lähtee kahden tunnin päästä puregonia kolmas annos, eli ke ja to meni 200 yksikköä ja tänään, huomenna ja sunnuntaina 150. Ei tunnu vielä missään!!!Ennen aloitusta pohdin, että jos nuo on liian suuria annoksia, mutta nyt mietin, että jos ne ei vaikutakkaan!!!Taitas pitää laittaa aivot muutamaksi viikoksi narikkaan! Onneksi kuumat aallot alkaa helpottamaan ja ehkä väsymyskin. Kyllä se taas tästä!

Onpa täällä ollu paljon plussa uutisia. Näköjään noihin menkkamaisiin vuotoihin ei kannata aivan toivoaan menettää, aina on toivoa =) . Tietenkin jos semmonen omalle kohdalle sattuu, sitä on just sillon niin varma epäonnistumisestaan.

Minä toivottelen kaikille tasapuolisesti hyvää viikonlopun alkua ja alan jo vähän jänskäillä maanantain ultraa, sieltähän se totuus sitten näkyy.
 
Eipä tunnu piikitykset vielä missään. Jännityksellä maanantain ultraa odotellessahan tämä aika tässä menee, HI-TAAS-TI. Vähän on kans sellanen olo, et tuleeko tästä mitään, blääh. Loistoajatus sulla pohtijatar, mäkin voisin laittaa aivot narikkaan odottelemaan. :wave:

Mukava lukea muitten onnistumisia tässä odotellessa. Tasapuolisesti onnea kaikille! :flower:
 
No..piinaviikot on nimesä veroset!!
Hienoa Aliisa :flower: mahtava juttu!! Antaa uskoa kaikille meille vuotaville..!
Tiger Millasia oireiluja siellä muuten? Mulla sama juttu..rinnat reilua kuppikokoa isommat ja hellät.. mutta proget on kyllä takana..uskon niin :|
Onnea Pohtijattaren ultraan!!!

Ja muutenki plussasäteitä kaikille!!
 
Älä huoli, tuskin oikeasti mitään haittaa olet itsesi lääkinnällä saanut aikaan. Alkiohan on jokatapauksessa vielä "erillään" verenkierrosta ja kyllä raskauden aikana sairauksissa käytetään paljon kaikenlaista vaikka farmaseutit ei tietenkää voi suositella kuin sillä "yleispätevällä" ohjeella.. :hug:
 
Aliisa08 Aivan mahtavia uutisia! Onnea! :flower:

(.) Täällä kans napa natisee! Lääkärin varovainen veikkaus oli, et noin 15 munasolua olis jo valmista kamaa. Kuulemma joku pienempikin saattaa vielä kasvaa maanantaiksi. Maanantaina siis punktio eli nähdään mitä sieltä sitten löytyy. Siirto menee keskiviikolle.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Nasu29Hei, täällä ollaan taustalla piinailemassa. Alan oleen aivan hermorauniona. Oireina ei muuta kuin rinnat arat (taivatat kuitenkin johtua siitä, että menkat alkaa ja lugesteroneista) ja se että mua väsyttää ja palelee... mutta ei mitään tuntemuksia kohdussa, vaikka sitä kuinka tutkailen koko ajan. Maha on turvoksissa... MUTTA SEKIN VAIN LOHTUSYÖMISESTÄ :LOL: Olen syönyt suklaata puolen vuoden edestä. Toivon Nasu sulle, että nyt tässä hoidossa onnistuisitte ja saisitte nyytin, on sinulla niin pitkä aika jo näissä tuhlaantunut, että olisitte enemmän kuin ansainneet sen vauvan. Meillähän jo yksi on, joten enempää en voi vaatia vaatimalla. Kävin minäkin adoptiosivuja guuglettamassa... se se sellainen ihana kiinailainen maissikaarina olis ihana ja me voitais olla hänelle hyvä perhe ja vanhemmat ja olisi isosiskokin, joka toivoo siskoa.

Kiva lukea teidän kuulumisia. Valitettavasti välillä huonoja. Yrittäkää kuitenkin pitää sitä toivoa yllä, sillä yksikään vauva ei sinne masuun kiinnity jos äiti ei ole hetkessä onnellinen ja luottavainen. On niitä onneksi tullut niitä hyviäkin uutisia ja se lohduttaa kuitenkin meitä muita.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
En pysy enaa perassa naissa jutuissa.
Koivukuusi: nuhaoireet voi liittya limakalvojen vahvistumiseen. Luin joskus jostain sivulta kaikista mahdollisista raskausoireista ja yksi oli etta nena on tukkoinen koko ajan koska samalla kun kohdun limakalvo vahvistuu, se vaikuttaa myos muihin limakalvoihin. Eipa olisi tullut mieleen.
Nasu29: Luin joskus iltasanomien uutisista etta tutkimukset osoittavat etta kahvinjuonti edistaa keskenmenoja. Eipa olisi tullut tuokaan mieleen, itse aion juoda kanssa ehka maksimi 2 kuppia paivassa.
Mutta jos kaikkia tutkimuksia tutkii niin kohta ei saa juoda eika syoda mitaan.
Naa on just naita "asiantuntijakommetteja" joiden takia mua kiellettiin konsultoimasta liikaa nettia - ja nyt olen itse antamassa vastaavia :p
ON: mun eka PAS siirtyy ja siirtyy kun nakyy olevan pitka kierto menossa....
 

Yhteistyössä