Lokakuiset 2020

Kiitos vastauksista. :) Ensi viikon lopulla voisi siis mennä jo varhaisultraan, jos sinne mielisi. Hmm. Täytyy pohtia!

Ei olisi pitänyt kiirehtiä sen viikkodigin kanssa, edelleen näytti 2-3 vko, tänään 5+2. Täytyy ehkä perjantaina tehdä vielä uudelleen. :ninja: En ymmärrä, miten oon nyt näin hermoheikko tämän raskauden kanssa, ei ekan kanssa ollut samanlaisia epäilyksiä. Ehkä se on osiltaan sitä, että meillä on käynyt molempien kanssa ihan sikamainen tuuri ja ovat alkaneet heti ekasta yrityskierrosta, niin ei tällaista tahdo usko todeksi. Ja vähän tää oireettomuuskin hämää, tulee mieleen, että jos vain on kuukautisissa joku häiriö, enkä oikeasti ookaan raskaana. :rolleyes:
 
Korallikala älä stressaa digin kanssa. Vaikeaahan se tietty on, mutta mulla ainakin samoilla päivillä käynyt noin ja ihan normaali raskaus oli!

Rfsu taas vähän vahvistunut, ovistestissä sen vahvistumisen nähnyt selkeämmin, toissa päivänä oli tasavahvat, tänään selkeä ovisplus. Ehköhän mä tänään soittele sinne neuvolaan. Varhaisultrasta en ole vielä päättänyt mitään, kolmannesta en käynyt, muista parikin kertaa. Doppleri täytyisi tilata kun edellisen olen ehtinyt antaa pois, viimeksi sain sillä äänet rv 8 jo kuulumaan niin se rauhoitti tarpeeksi mieltä että pärjäsin np ultraan saakka.
Muok. tänään siis dpo 17, rv 4+2

Niin joo ja mä taas olen suht rauhallinen tämän raskauden suhteen. Ekan ja tokan kanssa tosiaan ravasin ultrissa ja hermoilin koko ajan, ehkä siihen silloin pitkä yritysaika vaikutti, nyt tärppäsi jo yk4, joten tuntuu todella ihmeelliseltä, että ollaan "parannuttu" selittämättömästä lapsettomuudesta kun kolmonenkin tärppäsi nopeasti (eka ja toka ei)
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Mä en ole tässä raskaudessa tehnyt viikkodigiä, kun en löydä sitä mistään kaupasta. Muistan kun esikoisesta tein vuonna 2012 tasan yhden testin, se oli viikkonäytöllinen ja näytti 1-2 viikkoa. Taisi olla vielä isänpäivä tmv. :LOL:

Edelleen sairastuvalla kotona. Töissä ajatukset pysyisi paremmin pois raskaudesta, kotona ollessa vaan selaa keskustelupalstoja ja tutkii omia olojaan kokoajan :whistle:
 
Täällä alkaa hermoilu nostaa päätään enenevissä määrin myös. Etomista ei ole ollut nyt pariin päivään ja rintojen aristuskin on nyt lähes kadonnut, eilen lähti vähenemään.

Nyt kuukautisista laskettuna 4+3 ja neuvolaan vielä kokonainen kuukausi, ultrasta puhumattakaan. Varattiin eilen varhaisultra 7+0, että pääsis toteamaan onko siellä nyt oikeasti joku, mutta sinnekin asti vielä 2,5 viikkoa kärvistelemistä.

Lisää ahdistusta, kun vaan makaa flunssassa kotona, eikä työ tai liikunta vie ajatuksia välillä muualle.
 
Noniin. Nyt ei ehkä huoleta "korkea hcg", kun on edelleen yhtä vaalea :LOL: Mut ovistesti tummuu joka aamu.
Nyt dpo 11 ja huomenna olisi pitänyt menkkojen alkaa.
Nyt siis 3+4.

Mutta sitä en käsitä, miten mulla on jo pahoinvoiva olo ja hampaiden pesu oksettaa o_O:censored:
Mä tein ekan testin 3+4 ja se oli jo todella selkeä. Siinä vaiheessa oli ollut jo viikon pää kipeä ja muutaman päivän etomista ja rintojen aristusta. Yökin hammaspesulle myös.

Eli tosi aikaisin alkoivat täälläkin oireet, mutta nyt ne ovat tipotiessään. Kai ne oireet voi aaltoilla vaikka kaikki olis hyvin? Ei oo kotona testivarastoakaan jäljellä, niin en voi varuiksi testailla.
 
Mulla myös aiheuttaa epävarmuutta tää oireiden vaihtelevuus/katoaminen. Nyt on menossa 5+5 ja pari päivää on ollut tosi oireettomia, kun aluksi paleli kokoajan, väsytti, alavatsaa jomotti ja etoi. Nojoo, nännit on vähän arat, väsyttää edelleen ja jos esim kumarrun ottaa maasta jotain, tunnen kohdun ihan selvästi (on jotenkin tiellä). Ei auta muu kuin luottaa ja odottaa ensi viikon ultraa.

Mä oon iloinen että sairastetaan nyt eikä ensi viikon talvilomalla :LOL: ja vaikuttaisi tulevan kuumeeton päivä, eli tytöt pääsee huomenna eskariin ja päivähoitoon. Alkaa neidit olla jo vähän toistensa kimpussa kun joutuvat toisiaan liikaa katselemaan :sneaky:
 
@Korallikala piti ihan tarkistaa omia merkintöjä edellisestä raskaudesta niin olin saanut samoilla viikoilla myös 2-3. Mutta on se kyllä stressaavaa.

Itsehän tein tänä aamuna sen toisen digin enkä taaskaan onnistunut saamaan tulosta. Otin oikein sekuntikellolla aikaa, että on oikean aikaa. Miten voi olla näin huono tuuri digien kaa..

Täähän lisää taas omaa epävarmuutta raskautta kohtaan. Mulla oli la ja su aivan kamala etova olo koko päivän ja nyt eilen ja tänään ei juurikaan mitään oloa. En tietty toivo sitä kamalaa oloa jatkuvasti mutta jonkinlainen tasaisuus olossa olis jees. Kyllä tää on yhtä vuoristorataa..

Tsemppiä sairastupiin!
 
@prinsessasofia Tuota viikkodigiä on ollut kyllä vaikea löytää! Missään kaupassa ei ole ollut, mutta onneksi yhdestä apteekista löysin. Tsemppiä sinne sairastuvalle!

@mimmi92 @Unimaa Ei kyllä pitäisi stressata, onhan noi viikot kuitenkin oikein, nythän ollaan kahden, kolmen viikon tietämillä. :rolleyes: Ekassa raskaudessa en stressannut mistään mitään, oli koko ajan niin vahva olo, että asiat menee niin kuin menee. Pitää nyt jättää tää turha miettiminen pois ja olla vain. Turhaa murehtia etukäteen mitään, jos jotain sitten tapahtuu, niin oon kuluttanut tupla-ajan asiasta murehtimiseen ihan suotta.

Ootko @Unimaa ostanut nuo molemmat virheellisen tuloksen antavat digit samasta paikasta, samaan aikaan? Kuulostaa kyllä jo vähän oudolta. Mä en itse jaksanut tänään edes kaivaa puhelinta mitatakseni tarkkaan sekunteja, vaan laskin päässäni aikaa, ja aika lähelle taisin päästä kun onnistui.
 
Toiveikas__
Hei tosta viikkonäytöllisestä digistä. Mä tilasin raskauskeijulta 2 kpl paketin ja tuli 3 päivän sisällä postilaatikkoon tilauksesta. Olivat tarjouksessa ainakin toissa viikolla. Kannattaa kurkata sieltä, jos muualta ei löydy.

Vaijtelevista oireista. Mulla ei ole muita oireita ollut, kuin alkuun ennen testiä jäätävä palelu ja tissien arkuutta hyvin vaihtelevasti. Välillä ihan super arat ja hetken päästä taas ei mitään. Paniikissa googlaillut toki, että onko ok ja yhden lääkärin kommentin jopa löysin asiasta jossa sanoi oireiden vaihtelevuuden olevan normaalia. Mulla ei missään raskaudessa ole oireita pahemmin ollut, paitsi nää pään sisäiset ongelmat eli hysterisointi

Ollapa vielä se ensimmäistä odottava, jolla ei ollut huolta huomisesta.

Toiveikas__ 6+6
 
@Korallikala piti ihan tarkistaa omia merkintöjä edellisestä raskaudesta niin olin saanut samoilla viikoilla myös 2-3. Mutta on se kyllä stressaavaa.

Itsehän tein tänä aamuna sen toisen digin enkä taaskaan onnistunut saamaan tulosta. Otin oikein sekuntikellolla aikaa, että on oikean aikaa. Miten voi olla näin huono tuuri digien kaa..

Täähän lisää taas omaa epävarmuutta raskautta kohtaan. Mulla oli la ja su aivan kamala etova olo koko päivän ja nyt eilen ja tänään ei juurikaan mitään oloa. En tietty toivo sitä kamalaa oloa jatkuvasti mutta jonkinlainen tasaisuus olossa olis jees. Kyllä tää on yhtä vuoristorataa..

Tsemppiä sairastupiin!
Minä tein yhteensä kolme digiä, pe-la-su, ja sain kirjan joka kerta. Luotan nyt sitten perinteisiin testeihin, niillä sain plussan.
 
  • Tykkää
Reactions: Unimaa
Täällä alkaa hermoilu nostaa päätään enenevissä määrin myös. Etomista ei ole ollut nyt pariin päivään ja rintojen aristuskin on nyt lähes kadonnut, eilen lähti vähenemään.

Nyt kuukautisista laskettuna 4+3 ja neuvolaan vielä kokonainen kuukausi, ultrasta puhumattakaan. Varattiin eilen varhaisultra 7+0, että pääsis toteamaan onko siellä nyt oikeasti joku, mutta sinnekin asti vielä 2,5 viikkoa kärvistelemistä.

Lisää ahdistusta, kun vaan makaa flunssassa kotona, eikä työ tai liikunta vie ajatuksia välillä muualle.
Mulla just sama et tuntuu ettei oireita ole rintojen arkuuskin lähes häipynyt. Nännit vain herkemmät kuin ennen. Muuten ei mitään?! No väsymystä ehkä tavallista enemmän ollut mutta se voi johtua mistä vaan. Tänään 4+5 .
 
Onpas meillä ahdistavia oloja useilla.
Mulla todella raastavaa, kun joka päivä tulee rusehtavaa vuotoa suojaan. Tietysti miettii kaikkea kamalaa ja joka hetki miettii, että koska tulee enemmän tai alkaa jotkut kivut...
Tai heti tietysti tunnen jotain epämääräistä kipua jossain tuolla alhaalla.
Mies odottaa ensi viikon ultraa innolla, mut mua vaan ahdistaa...
 
Toiveikas__
Onpas meillä ahdistavia oloja useilla.
Mulla todella raastavaa, kun joka päivä tulee rusehtavaa vuotoa suojaan. Tietysti miettii kaikkea kamalaa ja joka hetki miettii, että koska tulee enemmän tai alkaa jotkut kivut...
Tai heti tietysti tunnen jotain epämääräistä kipua jossain tuolla alhaalla.
Mies odottaa ensi viikon ultraa innolla, mut mua vaan ahdistaa...
Tsemppiä ihan hirveesti @Helmiina1978 odotteluun ja etenkin tuohon vuoteluun. Niin raastavaa viikkoja nämä odottelut, kun mitään ei voi millekään tehdä ja vain toivoa parasta. Mikä päivä sulla oli uä?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Yksi ensikertalaisen tyhmä kysymys tuli mieleen. Näillä palstoilla usein puhutaan verikokeesta, jolla raskaus tsekataan ennen neuvolaa. Onko tässä paikkakuntakohtaisia eroja? Varasin eilen neuvola-ajan kuukauden päähän, eikä verikokeesta tai mistään labroista ollut puhetta. Jäin siihen käsitykseen, että ennen neuvolaa pitää vaan käydä hyväksymässä kaupungin sähköisen asioinnin sopimus, täyttää neuvolan esitietolomake sekä lisäksi ladata joku apotti-järjestelmään liittyvä Maisa-sovellus. Eli mitään testejä ei tehdä tai raskautta ei mitenkään todeta ennen ekaa ultraa, joka on jossain kahden kuukauden päässä? Ekalla neuvolakäynnillä kuulemma vain perustetaan asiakkuus. Tuntuu hassulta, että kaikki on niin epävirallista vielä noin pitkään. Helsingissä itse siis.
 

Yhteistyössä