Lokakuiset 2020

Kovasti voimia @Napsunen!

Flossa saa muuten muutettua päiviä ihan oman mielensä mukaan. Mulle se näytti jotenkin ihan mitä sattuu, niin korjasin tälle päivälle 4+4. Puhelimen tyhjennys odottaa edelleen tekemistä, niin mitään raskausappia en saa vieläkään ladattua. Vai pitäisiköhän ostaa vallan uusi puhelin, että varmasti mahtuu. :LOL: Lataan varmaan ainakin sen Raskaus+, tykkäsin ekassa raskaudessa kun siinä oli aina vauvan koon vertailuna joku marja, hedelmä, vihannes jne. Muuten se oli anniltaan vähän köyhä, ehkä lataan siis jonkun toisenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs
Hei.
Tervetuloa uudet.
Oon kyl nopeasti lukenut teidän kuulumisia, mut en meinaa ehtiä kirjoittamaan mitään. Toisaalta mulla ei nyt itellä oo mitään ihmeellistä.
Vähän kohtu siellä alkaa kasvamaan ja pahoinvointi on hiukan lisääntynyt. Ja väsynyt olen iltaisin ja aamulla herään 4-5; yhtenä aamuna heräsin vasta kellon soittoon 6.40. Se oli kyl ihmeellistä; nukuin varmaan 9 tuntia.

Helmiina1978 ja helmi 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Lokis
Ahdistaa ja stressaa. Ei oo vielä mikään keskenmenneistä raskauksista näin ahdistanu. Jotenkin vaan, jos tääkään ei onnistu, menetän toivon totaalisesti. Emmää tiiä miten siitä sitten jatkais.
 
Voi @Napsunen paljon voimia! Tuo on varmasti meidän kaikkien pahin painajainen... :(

Tervetuloa mukaan @Fiksulikka ja @mimmi92 !

Joku kyseli raskausappeista (en nyt äkkiä selaamalla löytänyt enää sitä viestiä): mulla oli aluksi vain tuo Flo jota käytin alun perin menkkojen seurantaan, kun kierto palautui vähän satunnaisena edellisestä raskaudesta. Vaihdoin siihen nyt raskaus-moodin, mutta en koe saavani sieltä kauheasti tietoa. @Unimaa : jos Flossa on viikot väärin, sen saa asetuksista vaihdettua, kun laittaa "completed weeks". Muuten se näyttää viikon liikaa (eli vaikka kuudennella viikolla jo 6+). Päivät siinä on aina yhden edellä. :unsure: Mulla on lisäksi Preglife ja Pregnancy mutta en oo oikein tykästynyt kumpaankaan, eli vinkkejä paremmista otetaan vastaan. :p

Mä eilen kanssa jo harkitsin töissä esimiehelle ja tiimin vetäjälle kertomista, kun väsymys oli taas niin massiivista, että hyvä kun hereillä pysyin. Mutta sain sitten tsempattua iltapäivän läpi, ja nyt ajattelin että ehkä sitten kun olen käynyt ekassa ultrassa kahden viikon päästä. Olen siihen päälle viikon lomalla, ja töihin palatessa on jo kymmenes viikko käynnissä, niin silloin voisi olla ihan hyvä hetki muutenkin kertoa uutiset.
Joo nyt sain vaihdettua viikot, ja se ilmoittaa esim 5+0 viikon kohdalla 4+7 niin ilmankos on näyttänyt oudolta. Vois kyllä ladata jonkun toisenkin sovelluksen.

Voi kun voisi jotenkin valaa uskoa sulle @Karvakorvat ❤ Mutta vaikea tässä itsekään on olla luottavainen, kun ei voi koskaan tietää miten käy ja kun tässä vaiheessa ei voi mitenkään itse vaikuttaa asiaan:unsure: Päivä kerrallaan on vaan mentävä. Kovasti tsemppiä❤
 
@Karvakorvat voi ei, ikävää että sulla on tollaisia ajatuksia! Auttaisiko jollekin juttelu asiassa? Tarjottiinko neuvolasta neuvolapsykologille aikaa?

Mulla alkoi eilen aamusta pahoinvointi, joka helpotti iltaa kohden. Ei vielä mitään pahaa oksetusta, mutta ihan selkeää etovaa oloa jota suolaisen napostelu vähän auttoi (ja makea pahensi). Nännit on arat, turvottaa ja ummettaa. Ja taas olen kahtena aamuna herännyt klo 5, kivakiva!
 
Täälläkin turvotusta, ja alamaha "kuplii" melkein koko ajan. En kyllä muista et viimeksi ois alussa ollut tällaista, mutta ehkä se kohtu kasvaa..
Rinnat ollut arat jo viikon, en muista että edellisessä raskaudessa ois tätäkään tunnetta ollut. Jännä kattoo että kuinka erilainen raskaus muutenkin (mikäli siellä joku on) (y)
Mä nyt 6.lla viikolla ja hajut yms kaikki voimistuneet ja Lievää pahoinvointia, toivoisin niin kovasti ettei tulisi hirveen voimakasta pahoinvointia. Mies kysellyt jo että milloin menee kahvinkeitin kaappiin. Eilen kehotin häntä myös vaihtamaan hajusteettomaan dödöön, jos haluaa että oon joskus kainalossa :ROFLMAO:
Jänniä aikoja!
 
Minäkin uskaltaudun tänne joukkoon.. plussatestin tein 24.1. ja varovaisesti alkaa uskomaan että ehkä siellä joku on.. :whistle: varhaisultraan yksityiselle menen 22.2. silloin viikot luultavasti 8+5 (en oikein osaa näitä laskea kun mulla on kierto ollu niin epäsäännöllinen) mut eiköhän se sit selviä millä viikolla mennään. Ensimmäinen lapsi olis tulossa jos kaikki menee hyvin. Pelkään että menee kesken vaikkei aiempaa kokemusta sellaisesta ole :rolleyes: tsemppiä kaikille odotukseen ja toivotaan että kaikilla pysyy alkiot sikiöt sun muut sisällä loppuun asti! :)
 
Heippa!

Täällä kanssa uusi odottaja ilmoittautuu mukaan ❤ Tänään testattu plussa rv 3+5.
Oireita on ollut ihan kivasti, joten plussa ei tullut yllätyksenä. Rinnat kipeytyi oviksen jälkeen yhtä kipeiksi, kuin kahdessa aiemmassakin raskaudessa. Tälläkin hetkellä normiliivit ja urheiluliivit siinä päällä. Melkein itken kivusta, kun ne joutuu riisumaan pois. Nukkua en pysty niitä ilman. Väsyttää, kuvottaa, finnejä tullut.. Yksi erittäin varhainen keskenmeno takana, mutta se oli kyllä oireeton tähän ja kahteen loppuunasti menneisiin raskauksiin verrattuna. Jotenkin luottavaisin mielin eteenpäin. Toivottavasti tämä pieni pysyy loppuunasti mukana. Kaksi aiempaa lasta jo sen verran isompia, joten tämä on kuin ekaa odottaisi ❤

Ja minutkin saa lisätä listalle.:
19.10. / Kesänlapsi86 / 33v / 3. lapsi
 
Hei kaikille.
Varovaisesti liityn joukkoonne. Tänään testattu plussa, huomenna vasta pitäisi uusi kierto alkaa. Muutaman päivän on ollut viitteitä että olisi voinut osua kohdalleen.

Sen verran taustaa, että ilman ehkäisyä ollaan oltu viitisen vuotta. Kaks vuotta sitten lapsettomuustutkimukset, ei löytynyt vikaa kummastakaan. Aukiolotutkimuksen jälkeen 6/18 spontaaniraskaus, joka oli sitten tuulimuna ja jouduttiin keskeyttämään.

Nyt just pari viikkoa sitten oltiin päätetty, että otetaan muutaman kuukauden päästä polille yhteyttä uudelleen ja aloitetaan hoidot.

Varhaisultraan mennään taas katsomaan, onko siellä ketään vai ei. Ainakin oireet on voimakkaammat nyt ja plussakin tuli vahvempana kuin viimeeksi.

19.10/ Donatel 34v/ 1.lapsi/ Hus Hyvinkää
 
Ihanaa miten paljon uusia tullut mukaan, tervetuloa!

Mä panikoin eilen kun vuotoa tuli vähän enemmän kuien aiempina päivinä ja vatsakin edelleen melko kipeä. Kävin sitten jo tänään yksityisellä, josta jäi vähän ristiriitaiset fiilikset. Kaikki löytyi oikeasta paikasta ja kohdunsuu oli tiukasti kiinni. Sykettä ei näkynyt, mutta mittojen mukaan viikkoja olisi nyt 6+1 (menkoista laskettuna 6+3). Lääkärin mukaan normaalia että syke ei vielä näy, kontrolli varattiin reilu viikon päähän. Kaikki vaikutti olevan viikkoihin nähden täysin kunnossa. Myös vuodoille löytyi mahdollinen selitys, kohdussa oli pieni hyytymä, jonka lääkäri arveli olevan syypää. Olo on nyt hiukan huojentuneempi, mutta olisi se syke silti rauhoittanut vielä enemmän!
 
Tää nälkä on jotain ihan hirveää. Tekee mieli hiilaria ja juustoa ja kaikkea vähän törkyisää jatkuvasti. Oon mm. syönyt pakasteranskiksia kaks kertaa viikon aikana, enkä tavallisesti ikinä himoitse sellaista. Oon koko ajan kaapilla kaivamassa, että mitä seuraavaksi söis, vaikka olisin just syönyt. Yritän osan himoista selättää hedelmillä ja muulla ravitsevalla, mut jos keho huutaa juustopatonkia, niin ei paljon kiivi lohduta. Pienen flunssankin pukkas, mutta eipä mene ruokahalu näemmä silti. Ihan pohjaton vatsa. Muilla tällaista?
 
Musta kans tuntuu että voisin syödä ihan kokoajan jotain, paitsi eilen kun oli selkeästi tähän mennessä eniten pahoinvointia. Syön ihan liikaa herkkuja ja vehnää/ruista, mitä mun vatsa ei kestä. Mutkuntekeemieli...

Tervetuloa uusille, kivaa että saadaan lisää keskustelijoita!
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri0
Ihanasti tullut lisää porukkaa! Mä sain jonku ihme flunssan mikä vei kaiket voimat ja kipee olo oli jatkuvasti
Käyn 4x viikossa salilla ja nyt mun pt alko sanoo, et pitäis himmailla painojen kanssa. Mä ku aattelin, et saisin melkei puoleenväliin saakka mennä normisti ja sit vasta muuttaa treenejä. Nyt vähä ristiriitaiset ajatukset tästä, harmistunut siis ku pitää keventää
 
Täällä myös nälkä vaivaa koko ajan, mutta niin on usein muutenkin :) onneksi ei herkkuja tee mieli vaan ihan ruokaa.

Mäkin ajattelin että vasta sitten kun vatsa alkaa olemaan tiellä niin joutuu sali treenejä miettimään uusiksi ja siihen saakka mennä oman olon mukaan.
Tänään tosin jouduin tiputtamaan painoja jo ihan kunnolla kun en vaan jostain syystä jaksanut tehdä samalla tavalla kuten normaalisti.
Väsymys myös alkanut, muita oireita ei toistaiseksi ole
 
Mulla on juoksutreenit ja uinti olleet jo pidempään tauolla pitkittyneen flunssan ja yskän takia. Oma olemus alkaa ihan ahdistaa, kun mulla on tosi hidas aineenvaihdunta ja lihon helposti. Jos en puolestaan liiku, syön myös helposti epäterveellisemmin. Huomenna ajattelin kokeilla kevyttä hölkkää, saa nähdä miten alavatsa kestää.

Mä en taida leffaviivoja saada. Piti vielä kerran kiellon päälle tehdä testi, kun pc oli kaapissa. Ja tiedosto oli näköjään liian iso, vaikka sitä pienensin..
 
Mua vähän harmittaa, että melkein joka päivä tulee vähän rusehtavaa vuotoa suojaan. Järki sanoo, että varmaan ihan normaalia. Mut sit tunteella miettii, et jos se tarkoittaakin "jotain". :unsure:
Muutenkin epävarma olo niin sit vielä tää.
Tänään kerrottiin miehen äidille. Taitaa taas mennä hetki ennen kuin muille kerrotaan. Vaikka toisaalta sitten ei oo yksin, jos jotain sattuu.
 
Täällä kans nälkäinen! Vois syyä koko ajan.:D Ei jaksa edes treenata kun on ihan veto poissa. Kävelyillä on pakko käydä ku omistaa koiran, muuten en liikkus sohvalta mihinkään vapaapäivinä.. työ on onneks myös liikkuvaa ja aktiivista niin ei ihan pääse lusmuilemaan. Iisuli ihana kuulla että kaikki vaikuttaa olevan ok! Tuollaista säikähtää ihan varmasti.
 
Mulla ei ole vielä mitään voimakkaita oireita, rinnat hieman arat ja vatsa turvonnut. Inhoan, voisi sanoa jopa kammoan/ pelkään oksentamista ja nyt jopa hieman toivois sitä pahoinvointia. Olis jotenki varmempi olo... Aiemmissa raskauksissa on ollut pahoinvointia, mutta ei mitään tajuttoman voimakasta...Tai sit oon pitänyt oksennuksen poissa tahdon voimalla, jos se nyt on mahdollista

Sen verran voisin tässä nyt kertoo itsestäni lisää, että esikoinen on 4-v. ja kuopus 3-v. Heillä 1,5 v ikäero, nyt jos menee hyvin, niin on tulossa hieman enemmän tuota ikäeroa, mutta voisko sanoa jännää/ kivaa kokea sekin.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä, eletään jänniä aikoja❤
 
Hei täällä yksi untuvikko näissä asioissa,arastellen liityn joukkoon.. tein ohessa olevan testin eilen, laskurin mukaan nyt 4+1. Aiempia raskauksia ei takana ,olen kohta 30. "oikeasta" kierrosta ei mitään tietoa, jätin ehkäisyn siis nyt tammikuussa ja nyt näyttää että ensimmäisellä kierrolla jo tärppäsi. Epäuskoinen olo on päälimmäinen, en todellakaan uskonut heti tulevani raskaaksi. Vasta yksi testi tehtynä. Oireita ei ole ollut vielä ainakaan muuta kuin rintojen arkuus ja väsymys, pientä vihlontaa alavatsalla. Teen vuorotyötä ja tuntuu nytkin yövuorossa ettei millään jaksa valvoa. Koko ajan pelottaa ja tuntuu että olenko oikeutettu pääsemään näin helpolla.. Miten olette selvinneet tästä pelonsekaisesta olosta? Helpottaako se kun viikkoja tulee lisää vai jatkuuko se läpi raskauden? Olen ihan pihalla ja selailen vain raskauteen liittyviä juttuja koko ajan, miehelle kaikki on tuttua kun lapsia entuudestaan.IMG_20200208_233526.jpg




Lisäksi vielä pelottaa jo valmiiksi tuo pahoinvointi jos ja kun se iskee, multa on operoitu vatsalaukkua refluksin vuoksi niin etten pysty oksentamaan. Tosin leikkaustulos voi purkaantua raskaudenkin myötä.. huoh. Kaikki asiat nyt mietityttää.
 
Viimeksi muokattu:
Kuukautisten olisi pitänyt alkaa eilen. Testasin eilen ja tänään, ja sain haalean viivan. (Clearbluesta pe-la-su jokaisena aamuna kirjan kuva.. Onko muille tullut sama virhe, mitä teen testin kanssa väärin?)

Haaveissa toinen lapsi. Vielä jännään, miten tässä kierrossa kävi.

Ihana lukea teidän viestejä, toivottavasti pääsen joukon jatkoksi.
 

Attachments

Hei täällä yksi untuvikko näissä asioissa,arastellen liityn joukkoon.. tein ohessa olevan testin eilen, laskurin mukaan nyt 4+1. Aiempia raskauksia ei takana ,olen kohta 30. "oikeasta" kierrosta ei mitään tietoa, jätin ehkäisyn siis nyt tammikuussa ja nyt näyttää että ensimmäisellä kierrolla jo tärppäsi. Epäuskoinen olo on päälimmäinen, en todellakaan uskonut heti tulevani raskaaksi. Vasta yksi testi tehtynä. Oireita ei ole ollut vielä ainakaan muuta kuin rintojen arkuus ja väsymys, pientä vihlontaa alavatsalla. Teen vuorotyötä ja tuntuu nytkin yövuorossa ettei millään jaksa valvoa. Koko ajan pelottaa ja tuntuu että olenko oikeutettu pääsemään näin helpolla.. Miten olette selvinneet tästä pelonsekaisesta olosta? Helpottaako se kun viikkoja tulee lisää vai jatkuuko se läpi raskauden? Olen ihan pihalla ja selailen vain raskauteen liittyviä juttuja koko ajan, miehelle kaikki on tuttua kun lapsia entuudestaan.katso liitettä 9524




Lisäksi vielä pelottaa jo valmiiksi tuo pahoinvointi jos ja kun se iskee, multa on operoitu vatsalaukkua refluksin vuoksi niin etten pysty oksentamaan. Tosin leikkaustulos voi purkaantua raskaudenkin myötä.. huoh. Kaikki asiat nyt mietityttää.
Onnea plussauksesta! Mulla pelot ovat lisääntyneet jokaisen raskauden myötä. En jotenki esikoista odottaessa osannut pelätä mitään, ja tieto lisää tuskaa niin tää neljäs on melkein kauhukuvia pelkästään. Voi helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen, täytyy yrittää vaan ottaa rento asenne ja myönteinen ajatusmalli raskauden kulkuun. Helpommin sanottu kuin tehty :ninja:

Tervetuloa joukkoon uudet plussanneet! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs

Yhteistyössä