Lokakuiset 2020

Soitin aamulla neuvolaan kun vuodot jatkuneet nyt viikon verran. Sain ylimääräisen ajan lääkärille heti tälle päivälle ja siellä ultrassa pikkuinen näkyi sydän sykkien :love: Lääkäri totesi herkästi tihkuttavan limakalvon kohdunsuun lähellä, se yksi syy vuodoille siis. Alkio oli kasvanut lauantaista, nyt lääkäri mittasi viikoiksi 6+3 (la mittatulos 6+1), mutta sanoi että vaikea mitata tarkkaan heidän laitteillaan. En tuosta huolehdi kun mitta kasvanut ja syke nyt heti löytyi. Nyt tuntuu jo huojentuneelta, saa nähdä tuleeko käytyä vielä tsekkaamassa jos ja kun vuodot jatkuu.

Muuten pahoinvointi on lisääntynyt, väsymys vaivaa ja olo on todella raskas. Tsemppiä kaikille oloihin ja myös teille jotka stressaatte oireettomuutta!

Täällä kiinnostaa myös tämän ketjun pohjalta fb-ryhmä, jos joku innostuu sen perustamaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: prinsessasofia
@_hosuli_ @Korallikala Mä kans siirsin tänään varhaisultraa, on nyt varattu 6+6. Hoitaja sanoi ettei silloin välttämättä kuulu sydänäänet, et on siinä ja siinä. Mut sit kuulemma jos ei kuulu niin varataan uutta aikaa. Meille tuo ultra tulee ilmeisesti automaattisesti kun raskaus tapahtui lapsettomuushoitojen tuloksena.

@Mietinpäs Mäkin kävin perjantaina hiihtämässä (en tiennyt edes olevani raskaana) ja kaaduin jotain neljä kertaa. Oli todella rankka lenkki, mut ei siitä mitään oireita tullut jälkikäteen. Eilen kävin hölkkälenkillä, sekin meni kivuttomasti. Luin jostain, et semmoista ylläpitävää liikuntaa raskaana ja että pitäis pystyä puhumaan urheilusuorituksen aikana.

Mua myös ärsyttää, kun täällä meilläpäin alkaa kevään viimeinen äitiysjooga ensi kuun alussa ja sit vasta seuraava on syksyllä kun oon ihan viimeisilläni. Uskaltaiskohan sittenkin tuohon ens kuussa alkavaan :unsure:

4+4
Mä kävin tänään hurjan verisen vuodon takia ä-polilla. Syke kuitenkin löytyi. Mun laskujen mukaan 6+2 Mut lääkäri mittasi 6+3.
Eli jos oot varma viikoista niin pitäisi kyllä sydänlyönnit näkyä. (y)

Mitä muuten mun tilanteeseen tulee niin... Miten tätä olenkaan pelännyt viimeiset kaksi viikkoa. :( tyhmää pelätä...
Nyt vaan odotellaan että miten käy. Kunpa pieni helmi jaksaisi siellä kasvaa normaalisti. Kahden viikon päästä kontrolliultra. Tulee olemaan pitkät viikot ja päivät. Ensi viikko lomaa.

Helmiina1978 ja helmi 6+2
 
vierailija
Soitin aamulla neuvolaan kun vuodot jatkuneet nyt viikon verran. Sain ylimääräisen ajan lääkärille heti tälle päivälle ja siellä ultrassa pikkuinen näkyi sydän sykkien :love: Lääkäri totesi herkästi tihkuttavan limakalvon kohdunsuun lähellä, se yksi syy vuodoille siis. Alkio oli kasvanut lauantaista, nyt lääkäri mittasi viikoiksi 6+3 (la mittatulos 6+1), mutta sanoi että vaikea mitata tarkkaan heidän laitteillaan. En tuosta huolehdi kun mitta kasvanut ja syke nyt heti löytyi. Nyt tuntuu jo huojentuneelta, saa nähdä tuleeko käytyä vielä tsekkaamassa jos ja kun vuodot jatkuu.

Muuten pahoinvointi on lisääntynyt, väsymys vaivaa ja olo on todella raskas. Tsemppiä kaikille oloihin ja myös teille jotka stressaatte oireettomuutta!

Täällä kiinnostaa myös tämän ketjun pohjalta fb-ryhmä, jos joku innostuu sen perustamaan :)
Anteeksi ehkä tyhmäkin kysymys mutta puhutaanko näissä raskausviikoista aina? Mulle tuo yksi sovellus (preglife) antaa että viikko 6 ja suluissa lukee 5+0 ja toinen sovellus (raskaus+) sanoo että viikko 4 ja 4+6. Oon nyt ihan sekasin kun en tajua näistä mitään.. mutta 6-7 viikolla pitäisi kuulua/näkyä varhaisultrassa syke jo? Missä vaiheessa eka neuvola käynti on? Niin paljon kysymyksiä..help
 
vierailija
Tuohon varhaisultran ajankohtaan Naistenklinikan näkemys oli, että se varataan sinne aikaisintaan kun kuusi viikkoa on täynnä, eli 7+0.

Mua kiinnostaisi ehdottomasti myös salainen ja pienehkö FB-ryhmä, olen esikoisesta ollut mukana vastaavassa ja se on ollut aivan mahtava ja todella aktiivinen! Vasta nyt puolitoistavuotiaiden taaperoiden äiteinä aika alkaa olla kortilla, mutta mahtavaa vertaistukea sieltä saa tarvittaessa vieläkin. Jaksaisiko ja ehtisikö joku perustaa? Esikoisen ryhmässä meitä oli muistaakseni n. 70, ja sitten ryhmä suljettiin muilta. Tämä perustui kokeneempien näkemykseen, ja näyttää toimineen erinomaisesti.

Tsemppiä kaikille, on tämä jännää! Täällä siis vasta 5+0. Meillä oli muuten viime raskaudessa mahtava juhlistamistapa: sain aina uuden raskausviikon alkaessa kukkia mieheltäni! Näin hänkin pysyi kätevästi mukana odotuksessa.

JenniJep, 37 v, 2. lapsi, Helsinki
 
Anteeksi ehkä tyhmäkin kysymys mutta puhutaanko näissä raskausviikoista aina? Mulle tuo yksi sovellus (preglife) antaa että viikko 6 ja suluissa lukee 5+0 ja toinen sovellus (raskaus+) sanoo että viikko 4 ja 4+6. Oon nyt ihan sekasin kun en tajua näistä mitään.. mutta 6-7 viikolla pitäisi kuulua/näkyä varhaisultrassa syke jo? Missä vaiheessa eka neuvola käynti on? Niin paljon kysymyksiä..help
Yleensä puhutaan meneillään olevasta viikosta, eli 5+0 olisi kuudes raskausviikko tai 4+5 olisi viides.

Eka neuvola taitaa vähän paikkakuntakohtaisesti vaihdella, mutta muistaakseni omat ekat käynnit olleetnoin rv 8.
Syke todennäköisesti näkyy 6+3 eteenpäin, sanoo ainakin parin yksityisen paikan sivut.
 
Soitin aamulla neuvolaan kun vuodot jatkuneet nyt viikon verran. Sain ylimääräisen ajan lääkärille heti tälle päivälle ja siellä ultrassa pikkuinen näkyi sydän sykkien :love: Lääkäri totesi herkästi tihkuttavan limakalvon kohdunsuun lähellä, se yksi syy vuodoille siis. Alkio oli kasvanut lauantaista, nyt lääkäri mittasi viikoiksi 6+3 (la mittatulos 6+1), mutta sanoi että vaikea mitata tarkkaan heidän laitteillaan. En tuosta huolehdi kun mitta kasvanut ja syke nyt heti löytyi. Nyt tuntuu jo huojentuneelta, saa nähdä tuleeko käytyä vielä tsekkaamassa jos ja kun vuodot jatkuu.

Muuten pahoinvointi on lisääntynyt, väsymys vaivaa ja olo on todella raskas. Tsemppiä kaikille oloihin ja myös teille jotka stressaatte oireettomuutta!

Täällä kiinnostaa myös tämän ketjun pohjalta fb-ryhmä, jos joku innostuu sen perustamaan :)
Niin. Piti sulta kysymäni, että millaista vuotoa sulla on ollut?
 
Tän päivänen lääkärikäynti oli ihan kamala!! En saanut mitään selvää mitä se minulle selitti, sitkeästi yritin pyytää toistamaan, mutta ei aina edes toistanut. Oli siis ulkomaalainen, arvasinkin että varmaan on. Ensiviikolle varasi uuden ultran, kuitenkin tänään näkyi noin viikkoa 4 vastaava juttu(?) kohdussa. Että oikeassa paikassa on, nyt peukut pystyyn että kasvaa. :censored:
Muoks. Siis juttu, kun en yrityksistä huolimatta saanut selvää, miksi lääkäri sitä kutsui :ROFLMAO:

Oireita kyllä on pitkin päivää, alavatsassa menkkamaiset jomot aaltoilevasti + etoo pitkin päivää aina välillä. Nautin oikein oireista, kun ne tuo jotenkin varmemman olon tästä, vaikka lääkärikäynti jätti kauheat epäilykset :LOL:
 
Niin. Piti sulta kysymäni, että millaista vuotoa sulla on ollut?
Vuoto on ollut aikalailla tiputtelua, pyyhkiessä paperiin jää välillä limamaista ja välillä ihan verta. Muutamana päivänä on tullut siteeseen asti läntti. Vatsaa jomottelee säännöllisesti, mutta ainakin tänään kaikki näytti ultrassa olevan hyvin. Lääkäri sanoi että pahimmillaan vuotoa voi jatkua läpi koko raskauden tai sitten se voi loppuakin äkkiä. Päivä kerrallaan.

Sulla on Helmiina ilmeisesti ollut runsaampaa vuotoa? Voi kunpa se loppuisi ja onneksi pienellä oli nyt kaikki kunnossa!
 
Vuoto on ollut aikalailla tiputtelua, pyyhkiessä paperiin jää välillä limamaista ja välillä ihan verta. Muutamana päivänä on tullut siteeseen asti läntti. Vatsaa jomottelee säännöllisesti, mutta ainakin tänään kaikki näytti ultrassa olevan hyvin. Lääkäri sanoi että pahimmillaan vuotoa voi jatkua läpi koko raskauden tai sitten se voi loppuakin äkkiä. Päivä kerrallaan.

Sulla on Helmiina ilmeisesti ollut runsaampaa vuotoa? Voi kunpa se loppuisi ja onneksi pienellä oli nyt kaikki kunnossa!
No. Joo. Ensin tuli pari viikkoa joka päivä ruskeaa suojaan eli kuivunutta verta. Kunnes tänään lorahti varmaan useampi desi pyttyyn. (no, paljon kuitenkin)
 
Tän päivänen lääkärikäynti oli ihan kamala!! En saanut mitään selvää mitä se minulle selitti, sitkeästi yritin pyytää toistamaan, mutta ei aina edes toistanut. Oli siis ulkomaalainen, arvasinkin että varmaan on. Ensiviikolle varasi uuden ultran, kuitenkin tänään näkyi noin viikkoa 4 vastaava juttu(?) kohdussa. Että oikeassa paikassa on, nyt peukut pystyyn että kasvaa. :censored:
Muoks. Siis juttu, kun en yrityksistä huolimatta saanut selvää, miksi lääkäri sitä kutsui :ROFLMAO:

Oireita kyllä on pitkin päivää, alavatsassa menkkamaiset jomot aaltoilevasti + etoo pitkin päivää aina välillä. Nautin oikein oireista, kun ne tuo jotenkin varmemman olon tästä, vaikka lääkärikäynti jätti kauheat epäilykset :LOL:
Raskausontelo/pussi se siellä näkyy tuolloin. On vaan pienen pieni musta piste, joka millin päivässä kasvaa, kunnes 5+ viikoilla on jo selkeämpi ja sinne ilmaantuu semmonen toinen rinkula sisälle joka on ruskuaispussi ja sitten lähempänä kuudetta viikkoa alkaa alkio erottumaan. Hyvällä laitteella jo voi jopa 5+0 näkyä alkiota jos ruskuaispussi on näkyvissä
 
Täälläkin pieni määrä verta valkovuodon seassa tänään :(
 
Kylläpäs täällä on monilla vuotelua ollut, onneksi kaikilla ultrista hyviä uutisia!

Ää mä en osaa päättää mitä teen varhaisultran kanssa, perhe-artesta katsoin alustavasti vapaita aikoja mutta en kuitenkaan varannut. Dopplerinkin meinasin jo tilata, sillä sain viimeksi rv 7+5 jo ihan pieneksi hetkeksi äänet kuulumaan ja viikon päästä tästä löytyi äänet heti kunnolla. Ehdin vaan tuon dopplerinkin jo antaa tosiaan pois, katsoin että raskauskeijulla edelleen sama kapistus myynnissä minkä 2013 ostin mutta oli tilapäisesti loppu..
 
Omaa napaa vielä. Varasin nyt varhaisultran ensi viikon perjantaille, silloin on 6+5. Mehiläisen hinnaston mukaan se olikin "vain" 133 €, kyllä sen nyt maksaa. Katsoin ensin toista yksityistä paikkaa, missä hinta olisi ollut kolmatta sataa. Aika on kyllä keskellä päivää, lounastunnilla ajattelin käydä. Saa nähdä millä fiiliksin sieltä sitten palailen töihin. :confused: Ehkä nyt vain lakkaan ajattelemasta asiaa ja odotan tuota käyntiä, ellei tässä nyt tapahdu mitään ennen sitä.

Tsemppiä kaikille murehtijoille! :love: Toivotaan, että ollaan vain kaikki turhaan huolissamme, kun ei osata nauttia oireettomuudesta.

Hei miun on pakko tarttua tohon hintaan. Oon nimittäin töissä eräässä toisessa yksityisessä lääkärikeskuksessa ja asiakkaat yleensä hämääntyy näistä vastaanottojen hinnoista.

Hinta nimittäin kuulostaa siltä, että siinä on joko vain gynen vastaanoton hinta tai pelkän ultran hinta.. Yleensä lääkärit laskuttavat oman vastaanottonsa ja siihen päälle tulee vielä ultraäänen hinta sekä vielä kantamaksu ja polimaksu :unsure: ite kävin mehiläisellä 1,5v sitten ultrassa ja se kyllä maksoi reippaasti yli 200e :unsure:

Donatel
 
Tännehän onkin tullut monta sivua tekstiä mun edellisen viestin jälkeen :)
Mulla kanssa vähän stressaa tää oireettomuus tai joo, rinnat on kipeet ja alavatsaa vihloo, mut jos se yrjö vaikka lentäis tai olis paha olo, niin tuntuis todellisemmalta koko juttu. Ja uskon kyllä, et se yrjökin vielä tulee kylään, kun mennään viikko kaks eteenpäin..
Mä päätin, et käyn varhaisultrassa, paikka vielä vaan auki, mihin varaan ajan. Neuvolaankaan en oo vielä soitellut, ens viikolla sitten.

Mäkin oon kiinnostunut face ryhmästä, luulen, et sinne tulis herkemmin kirjoiteltua, kun siellä muutenkin on vähän liikaa paikalla..

Tein tuossa eilisaamuna taas testin ja kivasti on vahvistunut neljässä päivässä ❤
 

Attachments

Raskausontelo/pussi se siellä näkyy tuolloin. On vaan pienen pieni musta piste, joka millin päivässä kasvaa, kunnes 5+ viikoilla on jo selkeämpi ja sinne ilmaantuu semmonen toinen rinkula sisälle joka on ruskuaispussi ja sitten lähempänä kuudetta viikkoa alkaa alkio erottumaan. Hyvällä laitteella jo voi jopa 5+0 näkyä alkiota jos ruskuaispussi on näkyvissä
Voi kiitos @Karvakorvat kun jaksat selvittää aloittelijalle näitä :love: Turhauduin jotenkin koko lääkäriin jo niin paljon, etten jaksanut edes googlettaa :ROFLMAO:
Olen pahoillani vuodosta, toivottavasti se osoittautuu vain harmittomaksi:cry:

Kaikille mullekin tsemppiä tähän alkuun, onneksi täällä on hyvin vertaistukea tarjolla!:love:
 
Hei miun on pakko tarttua tohon hintaan. Oon nimittäin töissä eräässä toisessa yksityisessä lääkärikeskuksessa ja asiakkaat yleensä hämääntyy näistä vastaanottojen hinnoista.

Hinta nimittäin kuulostaa siltä, että siinä on joko vain gynen vastaanoton hinta tai pelkän ultran hinta.. Yleensä lääkärit laskuttavat oman vastaanottonsa ja siihen päälle tulee vielä ultraäänen hinta sekä vielä kantamaksu ja polimaksu :unsure: ite kävin mehiläisellä 1,5v sitten ultrassa ja se kyllä maksoi reippaasti yli 200e :unsure:

Donatel
Joo usein tuo raskauden ultra on mehiläisellä ton n. 130€ mutta siihen tulee vielä lisäks se käyntimaksu, mikä on yli satkun usein.
Eli kannattaa soittaa mehiläiseen vielä ja tarkistaa asia
 
Joo @donatel @Karvakorvat hyvä kun sanoitte, noinhan se näyttää olevan. Onpa vaan tosi epäselvästi merkitty kun on varhaisraskauden ultra ihan omana kohtanaan hinnastossa noin. Perun kyllä sitten tuon, ihan naurettavan kallista. :( Perhe-Artessa ultra olisi vain 79 €, mutta ei kyllä huvita illan pimeydessä ajella toiseen kaupunkiin sen takia. Ehkä vain odotan vuodon alkua, tai sitten vasta np-ultrassa pudotaan kovaa ja korkealta. :poop:
 
Joo @donatel @Karvakorvat hyvä kun sanoitte, noinhan se näyttää olevan. Onpa vaan tosi epäselvästi merkitty kun on varhaisraskauden ultra ihan omana kohtanaan hinnastossa noin. Perun kyllä sitten tuon, ihan naurettavan kallista. :( Perhe-Artessa ultra olisi vain 79 €, mutta ei kyllä huvita illan pimeydessä ajella toiseen kaupunkiin sen takia. Ehkä vain odotan vuodon alkua, tai sitten vasta np-ultrassa pudotaan kovaa ja korkealta. :poop:
En tiedä mistä päin olet, mutta Vantaalla on sellainen kuin Kaunis Odotus, jossa ultra on about saman hintainen kuin Perhe Artessa :)
Ite aattelin ajella sinne, vaikka matkaa jonkin verran onkin.
 
@Ananas90 Hyvä tietää, sinne on ajallisesti meiltä sama matka kuin molempiin Perhe-Arten toimipisteisiin. Vaikka en mä kai intoudu noin kauas lähtemään. Arjessa on muutenkin niin vähän yhteistä aikaa tuon taaperon kanssa, niin en raaski tuhlata yhteisiä iltoja. :(
 
Hei miun on pakko tarttua tohon hintaan. Oon nimittäin töissä eräässä toisessa yksityisessä lääkärikeskuksessa ja asiakkaat yleensä hämääntyy näistä vastaanottojen hinnoista.

Hinta nimittäin kuulostaa siltä, että siinä on joko vain gynen vastaanoton hinta tai pelkän ultran hinta.. Yleensä lääkärit laskuttavat oman vastaanottonsa ja siihen päälle tulee vielä ultraäänen hinta sekä vielä kantamaksu ja polimaksu :unsure: ite kävin mehiläisellä 1,5v sitten ultrassa ja se kyllä maksoi reippaasti yli 200e :unsure:

Donatel
Täällä oli Mehiläisessä v. 2016 eräs jo nyt eläkkeelle jäänyt gyne mies joka teki kaikki tutkimukset tosi edullisesti. Tais olla ar-Ultra n. 80e. Enää ei saa sillä hinnalla mistään.
 
Toiveikas__
Kyl mäkin haluaisin mukaan tältä pohjalta perustettuun, pienempään Fb -ryhmään. Toi perustettu jo melkein 200 jäsentä. Sos.

Tsemppiä kaikille edelleen.

Täällä ollut jomottavaa särkyä pakaroiden yläosassa illan. Säteilee vähän toiseen pakaraan. Googlesta toki käyty ensimmäisenä etsimässä diagnoosia ja panikoiduttu sekä vähän rauhoituttu. Ehkä kyseessä iskias tai si-nivelen löystyminen.

Toiveikas__ 7+0
 

Yhteistyössä