*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Moikka!

OOn pessy koko aamun ikkunoita, miksi ihmeessä oon halunnu näin paljon ikkunoita talooni. Kai sitä olis vähemmälläkin pärjänny? Vielä on 5 ikkunaa pesemättä mutta tuntuu että kädet on jo aivan väsyt.

Eilen olin sitten aamupäivän kaupungilla, yks boby ja yhdet housut tarttui vauvalle matkaan. Vaatetta tuntuu että on jo vaikka kuinka paljon. Ihan pieniä (50 cm ) ei ole yhtään ja 56 cm on vain muutamat. 60 cm on sitten reilummin mutta kun suurin osa on käytettyjä niin ovat jo hieman kutistuneet. Sittereitä kävin kattelemassa ja ostin seisomalaudan vaunuihin.

Ruokahalu on pysyny aika lailla ennallaan. Nälkä tosin voi tulla jo puolen tunnin kuluttua edellisestä syömisestä. Hedelmät ja marjat maistuu ja niitä tulee kyllä popsittua aika tavalla.

Hammaslääkärissä ei ole käynyt. Mulla on niin kauhea kammo etten sinne mene kuin viimeisessä hädässä. Nyt ei ainakaan ole tunnetta että olis reikiä joten hoidan hampaat vaan huolella kotona.

Marsupilami: onpas ollut yllätyksellinen ultrakäynti. Onnea pojasta!

Mä oon käyttäny sitä muovitettua froteeta lakanan alla, petarin päällä. KAi se hieman hiottaa mutta mielummin pesen sen kuin petarin. Meillä on ollu alusta asti äitiyspakkauksen peitto käytössä. Oon laittanu sen poikittain ( lyhyt sivu vauvan selän suuntaisesti) ja rullannu toista päätä vauvan viereen. Oon aatellu että jos se pötkö siinä vieressä antais vähän turvallisuuden tunnetta kun on vähän jotain mihin osuu kun huitoo.

Pyykinpesuaineista: meillä pestään kaikki pyykki Erisanilla joten sillä pestään varmaan vauvankin pyykki. Välillä käytän LV:tä ja Miniriskiä.

Mutta nyt meen ompeleen. Ostin eilen imetystyynyyn kankaan ja lakanakangasta. Sain ne eilen pestyä niin nyt voi sitten ommella.

Peppi ja rinsessa 31+2
 
Hei!
Täällä siis sairaslomalla ollaan, nukuinkin kiitettävästi toosi myöhään :)
Kuka ihmetteli, että terkkari kirjoittanut saikkua? Terkkahan voi yleensä 3-5 päivää kirjoittaa, lääkäri sitten siitä enemmän. Eli mulle ainakin terkkari laittoi muutaman päivän ja lääkäri huomenna tarvittaessa jatkaa jos näkee tarpeelliseksi kun vastaanotolla käyn tarkistuttamassa kohdunsuun.

Turvotusta on juu, jaloissa lähinnä. Eilen laitettiin jääsalvaa kun jotenkin ne tuntui niin tukalalle. Kengät kyllä mahtuu jalkaan, mutta puristaa aika paljon.
Sormissa on myös turvotusta, mutta vähemmän. Sormukset puristaa vähän, en niitä koko aikaa enää edes pidä sen vuoksi.

pinkkimielikö sanoi että näyttää kuin oisin nielaissut koripallon? :D Joo töissä kans olen kuullut, että näyttää kuin mun masussa oisi ilmapallo, sen verran pyöreän muotoinen se on.

marsupilamille onnittelut poikalupauksesta :D

nöpötin ja pikkuinen 31+3 :heart:
 
Moi!

Muisku78 mulle kävi esikoisen kanssa Kelan kanssa niin, että kun työnantaja maksoi palkkaa ekoilta kuukausilta niin luulin hölmönä, että se päätös menee sinne eikä mulle ja tietoa tulee vasta sit kun tulee mulle, joten en ihmetellyt kun sieltä ei mitään kuulunut. Työnantaja sitten jossain vaiheessa soitteli kun ei ollut saanut ollenkaan rahaa minusta... Soittelin kelaan ja ensin olivat sitä mieltä ettei heillä ole mun hakemusta, mutta sanoin ettei ole mahdollista kun kuitenkin pakkauksen olin saanut ja samalla hakemuksella hakenut. No lupasivat tosi nuivana selvitellä asiaa... Soittelivat seuraavana päivänä aika nöyränä, että hakemus oli löytynyt ja pahoittelivat että kestänyt näin kauan. Ikinä en saanut selitystä kenen työlaatikossa se oli ollut :eek: Eli kannattaa vaan varmistella ettei kuitenkin heiltä löytyisi jostain...

Katiia täältä löytyy jo sellaiset pöllöpotkarit ja kietaisubody, olivat niin ihanat syksyvauvalle ettei ohi voinut kävellä =) Oikeasti me ei tarvittaisi mitään kun on kaikki esikoiselta tallessa, mutta välillä vaan ei voi vastustaa kiusausta :/

Meillä on aika paljon myös 50cm vaatteita, esikoinen kun oli sellainen rääpäle että hukkui niihinkin ja ne olivat käytössä ensimmäiset 5-6 viikkoa. Nyt hieman jännittää kuinka paljon isompi tämä on että menevätkö ollekaan :eek: Pelottaa ettei tämä diabeteshomma kasvata vauvaa isoksi vaikka arvot ovat pääsääntöisesti hyviä olleetkin... Nimim. arvatkaa ottaako päähän kun ei pääse ultraan :headwall:

Peppimamma kiitos pelivinkistä, aika hitti täälläkin =)

Täällä olo tosi kurja, supistelee jo vaikka ei tee edes mitään ja hirmuinen paine alapäässä, eilen oli koko ajan sellainen olo, että kohta lähden synnyttämään Yllättäen sitten yöllä näin oikein kunnon synnytysunen ...

Nyt on hirmuinen tarve laittaa kaikki kuntoon, 36 on ehdoton takaraja koska silloin jouduin esikosta sisään sairaalaan eli siihen mennessä kaikki pitää olla valmiina. Hankinnat pyrin tekemään vielä tämän viikon aikana, koska monessa paikkaa on povattu, että sikainfluenssa räjähtää käsiin koulujen alettua niin silloin ei varmaan tee mieli pyöriä missään kauppakeskuksissa....

Mutta sitten taas lepäilemään...

Mutilainen ja Torsti 32+4
 
Marsupilami, onnea pojasta! :D Aikamoinen yllätys-shokki, mutta teille siis kovin iloinen sellainen!

Tuli itselle nyt sellainen olo, että uskaltaakohan sitä enää luottaa meidän tyttö-lupaukseen...? Tosin meillä sekä rakenneultrassa rv 20 että 4d-ultrassa rv 24 molemmat lääkärit sanoivat että tyttö olisi tulossa. Meille tämä on ensimmäinen lapsi ja nyt hankittu aika paljon vaaleanpunaisia vaatteita.. ounou, mitenköhän tässä käy :eek: Mitenköhän varma tuo 4d:n tulos on, tietääkö kukaan?

Tänään kävin lääkärissä ja olen nyt saikulla äippälomaan asti. Tuntuu kyllä ihan helpottavalta, koska olen ollut todella väsynyt koko ajan ja supistukset ovat muuttuneet kivuttomista hiukan kivuliaiksi. Huomenna pitäisi käydä töissä vielä hakemassa tavarat ja palauttamassa kulkukortti ja saikkutodistus.

Nyt päikkäreille :D

Toivo ja tytteli 32+3
 
Heipä hei!

Turvotusta ei ole vielä tullut...esikosta kärsin kamalasta, mutta normaalista turvotuksesta jostain rv25 asti ja se oli yhtä helvettiä sen voin sanoa. Eli nautin kyllä täysin siemauksin kun ei turvota, vaan kyllä sekin vielä ehtii.

Painoa ei tosiaan ole tullut juuri nimeksikään. Olihan tuossa pakaroilla vähän annettavaakin. :D
Pojasta oli loppusaldo 14kg, nyt luulen että jää reippaasti alle 10kg.

Minä en syö lainkaan punaistalihaa, eli helpommin sanottuna nisäkkäitä.
Meillä syö lapset normaalia sekaruokaa. Purkkiruokia syötetään 10kk asti ja sitten kotiruokaa karkeana. Mies syö pääosin samaa ruokaa kuin minäkin, mutta on siis sekasyöjä. Ei vain jaksa aina alkaa kahta eri ruokaa tehdä =)


Minä tein eilen työlistan ja se on jo hyvää vauhtia käynnissä rv38 saakka.
Kaikki vauvaa koskevat hommat pitää olla valmiina rv37 mennessä, sitten vain pientä pinta siistintää ja listan lopussa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla..ALA NAINEN HANKKIA SUPISTUKSIA :p

Maha on kiränä...eilen oli karsea kramppi vasemmassa vatsalihaksessa. Hirveä tunne. Ja on myös huonoa oloakin, kun Deri on nyt niin pystyssä pää alaspäin, että jalat osuu turhan usein tuonne vatsalaukkuun..pläh.

Millalle tervetuloa :D

Mutta nyt on pakko mennä hetkeksi vaakatasoon. Selkä sanoo kohta sopimuksen irti :wave:

paapelo+poju+Deri 32+5
 
:wave: kotiuduttu Itä-Suomesta. Ajettiin tytön kanssa putkeen 300km, kun tyttö nukku koko matkan :eek: Mä yritin sitten liikuskella penkillä niin paljon kuin mahdollista ja ihmeen hyvin sujui.

Marsupilamille onnea pojasta! Kiva varmaan saada poika sinne tyttökatraan joukkoon :)

Toivo kyllä mä uskon että ne 4D:ssä näkee sukupuolen oikein, jos sen kerran vahvistavat. Me nähtiin itsekin ihan selvästi 4D:ssä, että tyttö meille on tulossa.

Vauvanvaatteista oli puhetta. Meillä ei taida olla yhtään 50cm bodya, 56cm taitaa olla pienimmät. En aio hommata, kun tykkään pukea vähän isompaan.

Neuvolassa kävin aamulla ja muuten kaikki ok, mutta hemoglobiini vaan laskee. Nyt 107. Oon yrittäny syödä tota rautaa, mutta unohdan vähän väliä ottaa. Nyt pitää sit ottaa tuplamäärä. Onneksi tässä uudessakin neuvolassa ollaan nyt siirrytty "nykyaikaan" eli pissanäyte katotaan itse tikulla ja hemppa otetaan sormenpäästä ja tuloksen saa heti. Ei tartte mennä minnekään labraan.

Mä en oo ostanu tälle masuneidille vielä mitään enkä varmaan ostakaan. Kattelen joskus kaupassa bodeja ym., mutta tuumaan vaan että se on niiiiin lyhyt aika kun se on pieni, etten viitsi investoida euroakaan vaan saa tyytyä esikoisen vaatteisiin. Mulla on ihan muutama body vaan, kun meidän neiti ei puklaillu tms että olis tarvinnu vaihtaa usein. Nyt tietty tulee joku superpuklailija ja pakko mennä vaatekauppaan :D

Ja pisulakanoistakin tais olla taas juttua. Mä pidin ja pidän edelleen sellasia muotoonommeltuja kosteudenkestäviä lakanoita tytön sängyssä, vaikka koskaan meilläkään ei oo tarvinnu vahingon takia niitä vaihtaa (kop kop). Hemmetin kalliita noi vaan on kun yksi lakana tais olla parinkympin luokkaa. En oo vaan saanu ostettua tavallisia lakanoita kun noi on niin käteviä.

Hitsi mulla tota painoa on jo melkein +20kg mun normilähtöpainoon verrattuna ennen esikoista :( Esikosta tuli 14kg ja sain kuutisen kiloa pois tässä välissä, mut nyt on tullu jo reilu 10kg siihen lisää. Voi hemmetti miten mä IKINÄ saan tän kaiken massan pois?!? Mä kun EN osta isompia vaatteita, vaikka mikä olis..

Turvotusta on hieman sormissa. Menee rystyset valkoiseksi välillä. Koruja en juurikaan käytä, joten ei onneksi oo sormukset jumissa :)

Käyn puolen vuoden välein suuhygienistillä, joten hampaat pitäis olla kunnossa. Mies menee nyt myös tarkistuttamaan hampaansa.

Mä haluaisin osan myös teidän ahkeruudesta noitten siivoilujen ja laittamisten suhteen. Mä en oo edes tota äp:n laatikkoa saanu "sisustettua" vauvalle vielä. Tosin onhan tässä aikaa..
Joku kommentoi, kun se äp:n peitto on niin iso, mut kyllä me käytettiin sitä, jätin vaan ison osan siitä boxin ulkopuolelle. Toi peppimamman vinkki, että laittaa osan siitä rullalle vauvan viereen, kuulostaa hyvältä. Pitää muistaa kokeilla.

Mutta joo, täältä ei muuta tällä erää. Masulla on hikka :)
 
Huijasin teitä näköjään ;) Katsoin tuossa esikoisen ekoja valokuvia ja onhan mulla näköjään yksi 50cm body, jota pidettiinkin ahkerasti ekoina viikkoina :) Ja sit tietty äp-laatikon pienimpiä bodeja mitä lie kokoa ovatkaan. Taidan ostaa jonkun kietaisubodyn neppareilla tuon yhden äp-laatikon nauhabodyn tilalle, kun inhosin sitoa niitä nauhoja. Ne aukes aina melkein heti.
 
Marsupilami Enpä minä vieläkään usko jotenkin, et mun mahassa tyttö olisi, sillä tänäänkin synnytyslääkäri sanoi ultratessa, et "ei täällä mitään selkeää uloketta näytä olevan, mut eihän se välttämättä tyttöä tarkoita". Ja oon kuullut, et on tyttöä luultu pojaksi vielä tunti ennen syntymääkin, et ei ne aina osaa katsoa sitä haaroväliä.

Hanikka Oon ajatellut käyttää sitä muovitettuafroteeta petarin alla pinniksessä, ettei sit tarvis patjaa pestä jos vahinkoja sattuu, kun petari mahtuu kuitenkin koneeseen ja sit ei se frotee hiosta heti siinä lakanan alla.
Mein äiree osti sitä tosi ison palan, jotta siitä saa kaks pinniksen kokoista palaa. Ajattelin käyttää noita isoja paloja ensin itselläni. Toisen laitan sänkyyn lakanan alle ja toisen laitan sohvalle (siihen mun nurkkaan) niin et peitän sen vaik lakanalla tai huonolla peitolla. Pysyypähän sit sohva ja sänky puhtaana jos onkin reipasta vuotoa synnytyksen jälkeen.

Flora Hyvä, et sullakin sokerit pysyy kurissa ja vauva kasvaa normaalisti.

Milla85 Tervetuloa masua kasvattamaan. Kertoileppa vaikka yv:nä Talviccille tarkempia tietojasi niin lisäilee sutkin tuonne etusivun listaan.

( . ) pallopää kasvaa normaalisti ja mun sokeriseuranta jatkuu edelleen ruokavalio hoitoisena. Nyt ei sit enää antaneet uutta aikaa ä-polille, kun sokerit noin hyvin kurissa pysyneet. Sinne mennään seuraavan kerran sit toivottavasti vatsa synnyttämään. Pallopää painaa tällä hetkellä n. 1300g ja istuma pituus on 241mm.
Sokereita tarkkailen edelleen 2 päivänä viikossa ja 2 viikon päästä lähetän sit lapun ä-polille ja niiden tulosten mukaan päättävät jatkosta. Jos siis hyviä arvoja niin ei mitään muuta kun jatketaan samalla tavalla loppu raskaus.

Tässäpä nämä muut tiedot sit tuolta ä-poli käynniltä.
Pissa puhdas.
paineet 108/75
paino 98,8kg (valitukset sain kun tullut yhteensä jo 14kg ja nyt viimesen 4viikon aikana vain 1,8kg)
sikiön arvioitu paino 1300g ( 4viikossa +670g)
lapsiveden määrä Normaali
syke +
liikkeet ++
tarjonta RT :D ( peppu siis pyörii tuossa mahan yläreunassa kovin )
istumapituus 241mm
kohdunsuu kiinteä ja sulj. 33mm

Oli tuolla synnytyslääkärillä muuten kandi mukana, joka myös tutki kohdunsuun tilanteen. Kandi väitti kohdun kaulan olevan 1cm ja synnytyslääkäri kokeili ja veikkasi 2cm. Lopulta katsoivat alateitse ultralla ja mittasivat tuloksen 33mm :eek: Ei tainnut sillä miehellä (siis synnytyslääkärillä) olla kovin herkkä näppituntuma.


pinkkimieli ja pallopää 28+6
 
Aijuu...

Kukas kyseli pk-seutulaisia?

No täällä ois yks mamma Helsingistä :D

Luoja mikä väsymys. Joko johtuu siitä, että maha alkaa verottamaan tai sitten raudat laskee. Taas olen nimittäin pitänyt pari-kolme vapaa pv niistä, jotta maha saa palautua välillä. Tosin mitään päänsärkyjä ei ole joten veikkaan ensimmäistä...niin se vaan on, ettei tässä vaiheessa enään ilman lepoa koko päivää jaksa porskuttaa.
 
Apollo kyseli vauvan peitosta.
Mä ostin jyskistä pienemmän peiton vauvalle.
Ja vaatteet oon pessy erisanin hajusteettomalla pesuaineella.
Pesupähkinöitten ostoo oon suunnitellu mutten ole saanu aikaseks. :whistle:

Vauvan vaatteista.
Mä en ole ollenkaan ostanu niitä ihan pieniä. Jostain niitä on tainnu tulla muutama semmonen 52cm.Mut suurinosa on 56cm ja isompia.
Aika paljon oon ostanu kipparilta vaatteita. :)

Maidon tulosta.
Mulla sitä on tihkunu viikolta 23 asti. Ei nyt paljoa mut vähän jotain.
Joskus on käyny tisseihin oudosti ja sitten ku on kattonu niin on vuotanu maitoo tisseistä.'
Ja nyt on alkanu haisemaan ihan semmoselta maidolta... Tulee ihan semmonen vauvantuoksu mieleen :D

Marsupilami.
Ohohoh mikä uutinen ultrassa :D
Ootteko te sitten kerenny paljonki ostaa pinkkejä vaatteita? :whistle: :D

Töistä ja sairaslomasta.
Mä oon ollu nyt 2vko saikulla ja nyt jatkovat sitä työsopimuksen loppuun.

Tervetuloa Milla! :wave:
Lisäilen sut listaan :)


Tänään kävin ylimääräsessä neuvolalääkärissä ja samalla neuvolassa.
Kohdunsuuntilanteen kattovat, oli sama ku viimeks, kiinteen ja pehmeen välillä,kiinni ja 3cm jälellä... Hyvä tilanne siis...
Saikkua kumminki jatkovat työsopimuksen loppuun varalta... :)
Outoo kun ei tartte enää mennä töihin :eek:

Verensokereitten takia joudun tosin tiistaina sokerirasitukseen :(

Uuno oli kääntyny yllätykseksi raivotarjontaan, lääkäriki eka luuli että poikittain on edelleen mut oli vaan jotenki erikoisessa asennossa että mahan päältä vaikutti siltä :D
Katto sitten ultralla ja pää alaspäin se siellä kumminki oli :)

*Talvicci ja Uuno rv.32+1* :heart:
 
Kiitos kaikille :heart:

Kyllä minä sen itse uskon, että poika tulee.. Sen verran selkeet kuvat sain käsiin :D
Ja kun alusta asti on poika olo ollut, ja isäntäkin sanoi että ei mene nyt ihan "kaavan" mukaan tämä odotus.
Koko ajan on ollut sellainen tunne, että kaikki ei täsmää, ja nyt se sitten selvisi, mikä mätti B)

Hammaslääkäriin en mene raskaana koskaan, just tuon pelon takia. Vauvalle olis turhan kova kokemus.

Mistäs muusta te juttelitte...

Maidosta juu tulee täälläkin. Saunassa saa olla varuillaan, kun valuu pitkin lauteita, jos ei ole pyyhe oikealla kohdalla.

Vaatteita onneksi en paljoa ole ostellut, joitain tyttöjen vanhoja löysin, mutta nekin nyt sitten menee takaisin kaappiin. Josko nyt alkaisi osata nauttimaan tästä raskaudesta, kun loksahti palat paikoilleen.
Paitsi, Pinnasängyn suojat... Ne on vaaleanpunaisia :| Yhdet keltaiset taisi olla jossain, täytyy etsiä ne.

ON: on erittäin sekaisin edelleen. Mutta todella huojentunut, koska se painostava epävarmuus on kadonnut.
Maha kasvaa, närästää ja liikkuminen sattuu, mutta ei haittaa... Meille tulee vauva :D :D :D
 
Tälleen pikaisesti millalle sanomaan että täällä ootellaan tismalleen samoilla viikoilla, oulusta ja kakkonen(typy) tulossa meillekkin.

MB:llä upea maha!

Onnea pinkkimielelle ja floralle mukavista äippäpolikuulumisista :) Onko mutilainen sulla ollenkaan ultraa missään vaiheessa? Kurjaa, että osa ruokavaliohoitosista pääsee ultriin ja osa ei. Itse saa rampata ainakin tarpeeksi, kun taas parin viikon päästä kuulee uutta painoarviota.. Vähän kyllästyttää viettää joka toinen viikko yks (aamu)päivä polilla ja siellä nyt syksystä kandejakin ja nehän hidastaa sitä hommaa.

Ja marsupilamillekkin onnea poijjasta, vaikka varmaan pieni shokki tässä vaiheessa saada moista kuulla :)

Omaan napaan ei ihmeellistä, melskausta vaan :D
 
MB, mahtavan ihana pallomaha!! :D

Maitoa tihkuu täälläkin. Välillä ihan kirkasta ja välillä kellertävää kermaa. Aamuisin saattaa olla ihan läikät yöpaidassa ja sekös miestä kummastuttaa. Meillä kun ei lapsia ennestään ole, niin ei mies ilmeisesti ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi mikä näiden kannujen oikea tarkoitus on :LOL:

Toivo ja tytteli 32+3 :heart:
 
Millalle tervetuloa :flower:

maitoa ei ole täällä näkynyt, ei tipan tippaa. Mutta tuskin tarvii huolestua, toivotaan että tulee sitten kun on sen aika :)

Meillä on eniten noita 50-60cm vaatteita. Pesin juuri tänään koneellisen vauvan sukkia, voi kuinka suloisia ovatkaan :heart:

nöpötin ja pikkuinen 31+3
 
maidosta: sitä on herunut jo pari kuukautta, joka päivä kellon ympäri. Varsinkin kuumuus saa tissit vuotamaan oikein urakalla.

Sain tänään vihdoinkin äitiyspakkauksen ja olen todella tyytyväinen ja yllättynyt sen laajasta sisällöstä! Kävin näyttämässä sitä äidilleni ja suureksi yllätykseksi hän kaivoi esille vuoden 1985 äippäpakkauksen, joka oli siis muinoin otettu pikkuveljelleni. Otin sieltä monta käyttökelpoista vaatetta, kuten toppahaalarin ja lakanat. Oli mahtava ylläri, että pakkaus oli säilynyt kaikki nämä vuodet! =)

MB: ihana pyöreä maha!

Nyt taas hipelöimään äippäpakkausta...

heketsi + poikavaavi 29 tasan
 
nöpötin: ei mullakaan ole tullu maitoa. Tai no, joku viikko sitten tuli vähän, mutta sen jälkeen ei enää mitään. Olen ymmärtänyt että ei tarvii huolestua asiasta jos ei vielä tulekaan mitään :)

Huoh, käytiin miehen kanssa ostamassa sitteri Lastentarvikkeesta. Juu, ostettiinhan me se, mutta sen lisäksi sitten yhtä sun toista muutakin :LOL:

Flora + L-poika rv32+1
 
Helloota!
Tänään oli neuvola, kaikki hyvin. Neukkaritäti arvioi pikkuisen painoksi nyt noin 2 kiloa ja veikkasi että syntyessään olisi noin 3300-3500g.
Painoa nyt kasassa 61.9 kg ( lähtöpaino ennen raskautta 49.7kg)
Kohdunpohjan korkeudeksi sai nyt 30.
Hemppa oli ihan hyvä edelleen, vaikka epäilin tän lisääntyneen väsymyksen johtuneen sen laskusta, mutta hyvä näin.
Neukkaritäti kertoi että noin viikoilla 30-33 vauvan sydämestä saattaa kuulua harmiton lisälyönti, mutta meitin pikkuisella ei ollut mitään häikkää. Ei kai siellä muuta :) ihana että kaikki on mennyt näinkin hyvin.
Pistin juuri kauraomenapaistoksen uuniin, rupes niin tekeen mieli, vaikkei vielä saakkaan noita hyviä omppuja tuolta ulkoota :) Eilen miekkonen kokosi lipaston ja laittelin tuossa vauvelin vaatteita jo osaa sinne. Vielä en niitä pessyt, ajattelin säästää äitiyslomallekkin jotain tekemistä, kun mieskin palaa lomilta töihin niin ei tule aika pitkäksi :)
Jotain miulla oli kysyttävääkin, mutta empä sitä taas muista, kas kummaa :)
No palailen asian tiimoilta, Pikkumyyh ja masuasukki 32+6 ( Huomenna poks poks :heart: )
 
Heih...hurjasti täällä taas uutta juttua =) , koetan nyt kommentoida edes jotakin niistä :)!

Vaatteiden pesusta: meillä miniriskiä pesuaineena (ollaan sillä pesty myös omat vaatteemme aina koska itse olen niin herkkä hipiäinen...) ja huuhteluaineena oli ensin minirisk, mutta nyt ostin tuollaista sensitiveä missä on ihan mieto tuoksu...on jotenkin kiva, että pyykki tuoksee edes joltakin =)

Marsupilami- Onnea pojasta :flower: ! Melkoisia uutisia kuitenkin. Meille pääasia toki terveys ja poikakin otettaisiin tietysti avosylin vastaan, mutta mutta: olen "hiukan" seonnut noiden vaatehankintojen kanssa :ashamed: ja meillä on kyllä tytölle nyt isot- suorastaan jättimäiset vaatevarastot...eli olisihan se pienoinen yllätys jos olisikin tyttölupaus mennyt mönkään...meillä r-ultrassa kätilö veikkasi tyttöä, 4D varmisti asian (lääkäri myös sanoi, ettei voi olla poika) ja vielä yksi lääkäri äippäpolilla katsoi tytöksi...hitto onko tässä siis kuitenkin edelleen erehtymisen vaara...vähän alkoi jänskättämään :eek: !?!

Hammaslääkäristä: mulla oikomishoito meneillään eli käyn siellä eniveis ihan jatkuvasti: hampit siis kunnossa :D

Oma napa: täällä selkeää hyytymistä ilmoilla...kovasti alan puuhaamaan, mutta väsähdän heti :ashamed: . Rautaa jo syön n. joka toinen päivä ja tuskin siis sen puutteesta kysymys. Viime yön mua oksetti koko ajan, mutten oksentanut ja joko näin tosiaankin unta tai sitten mua myös supisteli koko yön: en kuitenkaan varsinaisesti siihen herännyt...outoa kyllä. Ja harmittaa kun en nyt tiedä supisteliko vaiko ei...unen lomassa muistan kipuilleeni, mutta en tosiaan tiedä oliko unta vai ei...huih :eek: ! Ja tuo oksetus juttukin oli ihan outo...ei mua yleensä koskaan tuollai vello...

Vakuutuksesta: haussa on, muttei ole paperit vielä tulleet postissa- halusivat tehdä jotain lisäselvityksiä...saa siis nähdä saadaanko koko vakuutusta :ashamed:

Hanikka Mulle on tullut jo 10kg (ainakin- enempikin varmaan!). Ja täällä myös yks tavan muljahtelija tuolla masussa :LOL:

Turvotuksesta joku kyseli...mulla ei ole vielä ollut- mitä nyt sormissa joskus pientä pullahtamista havaittavissa =)

Milla: tervetuloa :flower: =) :heart:

Vaatteiden ostelu on mennyt täällä ihan överiksi- ei pikkuinen varmaan edes ehdi käyttää noita kaikkia ellei ole mestari pulauttelija... :whistle: Myös harsoja olen ostanut kuviollisia ja muutaman kuvioflanellin (ajattelin, että flanelli olisi mukavan pehmoinen esim. sitterissä pään alla...). Mutta siis tosiaan jos 3 ultraa on erehtynyt ja meille tuleekin poika, niin kovin on hempeissä hepenissä tämä herra sitten... :whistle: . On meillä kyllä paljon neutraaliakin ja esim vauvan sängyn pehmusteet beige/valkoista eli menee kummalle vaan. Samoin vaunut unisex. Vaatteiden koosta sen verran, että löytyy vain kaksi 50cm vaatetta jotka saatiin käytettyinä...56 kokoa on melkoiset kasat, samoin 62, 68 ja anoppi osti jo ensi kesällekkin vaatetta koossa 74-80... ja muutamia ostin itsekin alemyynneistä tulavaisuutta silmällä pitäen :whistle: . Olen oikea shoppailuholisti muutenkin kuin vauvan vermeissä ja en taatusti ainakaan ruoki lamaa :whistle: ... :LOL:

MB - Mahtava massu sulla on ollut :)

vauvan peitosta: Tarviiko olla silloin kun vauva on kapalossa? Ä-pakkauksen peittoa en ole edes "sillä silmällä" katsonut eli sen koosta ei mitään kommenttia täältä...

Kuluisi nyt nämä viikot ja sais nyytin syliin...synnytyskään ei enää yhtään jännitä, en jotenkin enää malta jännittää sitä: haluan vaan vauvan turvallisesti syliin ja hellittäväksi :heart:

Talvicci: hieno homma kun sait jo aloittaa lomailun kokonaan :). Mulla vielä 2pv töitä ja sitten piiiiitkä LOMA :)

Nyt tää mamma painuu unille...jos sais vaikka nukuttua- huomena kiire päivä tiedossa, joten lepoa tosiaan tarvitsen...

Hugis ja Papu 30+6

Huomena poksuu taas :) :heart:
 

Yhteistyössä