Lokakuun -08 kullannuput

Naurukohtaus :wave: täällä uusioperhe. Mulla on edellisestä suhteesta koht 9v poika ja 7v tyttö. Jotka tapaavat isäänsä paljon ku asutaan samas kaupungis. Menevät isälleen huomenna ja ajateltiin kans miehen kanssa jotai kivaa välillä... :heart:
Mies-kulta kyl eilen ehdotteli et haluaisinko lähtee tyttökavereiden kans vaikka pizzalle ja ykköselle, hän on kuulemma neidin kanssa sen aikaa... Ihana idea :heart: En vaan viel päättäny viittiiks mennä. Vois sitä tietty pari tuntia olla pois kotootaki välillä :D
Mies on meinaa paljon poissa, tai siis lähtee aamulla puol 7 ja tulee illal n 19-22. Nyt onneks loppuviikosta tulee normisti neljältä =)

Nyt neuvolaan mars :wave:
 
moi

täällä istutaan silmät ristissä, muru heräs yöllä 3 kertaa syömään ja oli sen jälkeen niin pirteenä et ei puhetta nukkumisesta, katsottiin sitten yöllä nauhoitettuja ohjelmia ja nyt himppu väsyttää, kaveri kyllä unilla nyt =) ....

Naurukohtaus mulla oli kans tytön jälkeen ne ekat menkat aivan tajuttomat, ja oli tosi kipee olokin, ja ne kesti muistaakseni monen monta päivää :kieh:

eipä muuten ihmeitä, tänään isommat lapset menee halloween juhliin kun mies kotiutuu...me jäädään murun kanssa kotiin varmaan sohvalle istumaan ja syömään =) , ne on niin myöhään 18-20 et ei viitsitä lähtee mukaan vaikka se buffet tarjoilu houkuttelisikin

pw ja muru kohta 5 vkoa
 
Naurukohtaus , meillä myös uusperhe. Esikoisella on eri isä. Meidän perhe on kyllä säästynyt monilta monimutkaisilta uusperhekuvioilta, kun tytön isä ei ole meidän eron jälkeen pitänyt mitään yhteyttä tyttöön. Erottiin vähän ennen kun tyttö täytti 2 vuotta, eli melkein 11 vuotta sitten. Tytön kannalta sääli, kun on kuitenkin isäänsä kaivannut, mutta kun ei voi pakottaa olemaan isänä. Onneksi mun mies on ottanut tytön kuin omakseen, eikä tee eroa lasten välillä :) Eipä tää muuten toimisikaan.

Joku aikaisemmin kysyi miten usein kylvetetään. Mä olen nyt kylvettänyt 2-3 kertaa viikossa. Musta on niin ihana, kun tää lapsi oikein nauttii kylpemisestä. Keskimmäisen kanssa jouduin pari viikkoisesta asti käymään suihkussa, kun pelkäsi niin paljon heti kun laittoi veteen, ettei kylvettämisestä tullut yhtään mitään. Sylissä sitten koki olonsa turvalliseksi.
 
moi!

Mulla on ollutkanssa ihme kipuilua käsissä ja hartioissa. Imetysasennot on kuulemma ihan poskellan (anoppi tiesi kertoa :kieh: ) Kai pitäisi yrittää löytää hyvät asennot mut kun neiti vaatii aina heti sen tissin niin ei tule iki8nä muistettua etsiä parempaa asentoo ja kesken ei raski vaihdella asentoa... Alaselkäkin oli muutaman päivän ihan jumissa varmaan rupee paikat palautumaan ja tietty kun painopiste on taas muuttunut.

Ihanaa kun paino on lähtenyt hyvin laskuun vaikka tuleekin mässättyä herkkuja koko ajan. Vieraita kun käy melkein joka päivä ja niille saa olla leipomassa ja laittamassa niin tulee itsekin syötyä älytön määrä herkkuja. Ja liikuttua ei tule vielä paljoo, pieni lenkki päivässä. Mulla tuo alapään haava kipuilee vieläkin niin paljon et pidemmällä lenkillä ei voi käydä.
Jumpata pitäs mut kun neiti on sellainen virkkuliisa että ei oikein omaa aikaa ole... ja laiskakin on :headwall: :headwall:

Onnea toiveikasodottaja!
 
Nyt on vissiin antibiootti sit saanu ton neidin vattan ihan löysälle :kieh: Kakka haisee tosi väkevälle ja on ihan vettä, sit raukan peppu on ihan rohtuneen punanen. Bebanthenilla oon sitä rasvaillu mut ei auta. Hitto tekis mieli heittää toi mun kuuri vesilinnuille, ja kohta heitänki ku neiti on sen takia ihan pipi. Harmittavaista :/
 
odotus puolella on synnytystarina jos joku tahtoo lukea romaania. :LOL:
Liina81: käy ostamassa niitä rela dropseja ja anna niitä vauvalle. Meidän pimu sai kuurin sairaalassa ja sille samalla annettiin noita niin pysy tuo maha edes jotenkin kunnossa, vaikka oli se kakka kyllä silti melkoista. :p

Mie tein sen virheen että kävin tänään puntarissa. :D ei ois pitänyt. sairaalaan ei ollut jäänyt kuin 7kg. että ihanne painoon on sitten vielä 15kg jäljellä ja 9kg pisteeseen jossa olin kun aloin odottaa. kiva. mä kun odotin että oisi edes 10kg tippunut sairaalassa. Vielä viikon verran pitää olla sisällä ja sitten pääsee vaunu lenkille typyn kanssa. toivottavasti ilmat pysyy kuivina niin voisin joka päivä käydä lenkillä niin laskisi tuo painokin. :p

Kuinka nopeasti teillä muilla maha laski synnytyksen jälkeen? Minä kun osastolle pääsin ja nousin seisomaan niin mulla oli melkein saman näköinen maha kuin ennen odotusta, ainut että on sellainen löysä reppu. Siis ei mikään pyykkilauta maha vaan pieni pömppis. mie kun ajattelin että lähden sen kiinteän mahan kanssa kotiin. hyvä näin. :D
 
toiveikas hurjan käänteen sai teidän synnytys, onneksi kaikki on hyvin :hug: ja paljon onnea vauvasta :flower:

Itse kävin puntarilla sairaalasta kotiuduttuani, ja kymmenen kiloa sinne jäi, mutta nyt sitten paino on jumahtanut tähän lukemaan. Toiset kymmenen kiloa pitäis vielä saada. Ja sittenkin olen ihan "mukavan kokonen" niinkuin mies sanoo :D eli 15 kiloa ainakin pois ja vois olla ylpee. :ashamed:

Nojaa, jos saisin laihis seuraa, voitas tuolla kerhon puolella vaikkapa tsempata toisiamme.. Oisko kellään kiinnostusta?? Multa löytys ainakin niin kauan ku paino tippuis... :LOL: Sitten iskee kamala masennus ja "ei kiinnosta" -vaihe.

Nyt Ninnin kanssa kylpemään, ellei sauna ole jo liian kuuma. Kuinka lämpöisessä uskaltaisitte vauvaa kylvettää? Me ollaan yritetty pitää se siinä 30 asteen tietämillä...
 
toiveikasodottaja juu, meil on ollu rela-tipat joka päiväses käytös ihan kotiin tulosta asti. Ja silti näin :/ Mut kuuri kyl oikeesti lentää kaapin pohjalle, kaivan sen sit sieltä jos tarviin. On ton peppu niin kurjan näkönen ja neiti on selkeesti pipin olonen vattastaan :/
 
Pääsen minäkin siirtymään jo tänne puolelle :)

9pisteen tyttö syntyi (rv40+5) 28.10.2008 klo 00.11. Neidillä syntyessään mittaa 52cm ja painoa 3860g. Synnytys meni hyvin ja nopeasti, kokonaisaika 4,5h josta ponnistusta 7min. Molemmat voidaan oikein hyvin, tänään ollaan kotiuduttu. Tulen lueskelemaan juttuja ja kertomaan tarkemmin synnytyksestä ja muusta paremmalla ajalla.

gibbon ja tyttö 3päivää
 
Heip!
Meitähän alkaa olla täällä jo mukava joukko =)
Oma aika tuntuu hupenevan jonnekin tuota pikku ukkelia katsellessa, ei ole tullut palstaakaan luettua...
Painoa tippui synnytyksessä kymmenisen kiloa ja elopaino on tällä hetkellä kolme kiloa vähemmän kuin ennen raskaaksi tulemista. Että olen ihan tyytyväinen, vaikkakin on tässä vielä normaalipainoon hiukan pudottamista.

Sänkyhommia täällä ei ole vielä harkittukaan, jälkivuoto ei näytä loppumisen merkkejä, omat halut olisi kyllä jo tallella... Odotellaan... lisäksi pelottaa että miten tuo eppari kestää, mutta kaipa se luonto hoitaa homman.

Mutta nyt taas tissutteluhommiin, mukavaa viikonloppua kaikille!

Taralee ja Kalle ~3vkoa
 
Liina81 suosittelen ilmakylpyjä, meidän vauviksellakin peppu punoitteli tosi paljon viikonvaihteessa joten sitten olikin parina päivänä lähes koko hereillä olo aikansa ilman vaippaa - toki siinä tuli rutkasti pyykkiä ja sai aktiivisesti olla putsailemassa vähän väliä pissaa ja kakkaa pois, mutta kestovaipat kun on käytössä muutenkin ei meillä pyykin määrä siltä osin muuttunut miksikään, ne vaan menivät heti vaihtoon.. ja kun vauva oli töräytellyt tavaraa ulos ilman vaippaa niin senpä jälkeen pysyikin vaipat pitempään kuivina.. vauvan vessahätäviestintää kun täällä ainakin jonkun verran harrastetaan ja olen huomannut, että kyllä vauva tosiaan kitisee sillon kun tulee pissa tai kakka ja olen siis oppinut hätää tunnistamaan :)

Toiveikasodottaja minullakin hävisi maha muutamassa päivässä, tai olihan siinä pieni pömppä mutta eipä se päältä päin juuri näkynyt. Nyt synnytyksestä reilu 4vkoa ja pieni pehmeä pömppä yhä jäljellä, jonka huomaa lähinnä itse ilman paitaa.. eiköhän sekin pieni makkara siitä aikanaan vielä häviä. Paino onkin pudonnut jo lähtölukemiin.

Uusperhe
on meilläkin eli minulle esikoinen 2v ja mieheltä löytyy etälapsi reilun 1v vanha (erosivat juuri kun raskaus oli tullut alulle, jos joku sattuu ihmettelemään kun on niin vähän ikää lapsella..)

Tänään meni taas koko päivä tissitellessä, onneksi vauva kuitenkin oli jälleen hereillä päiväsaikaan joten jää nämä illat ja varhaiset aamut sitten oman ajan ja esikoisen tykö oleskeluun kivasti.

Meillä ei neiti ole vielä ammeessa käynytkään, suihkussa olen pyöräytellyt ja tarpeen mukaan, melko lailla neiti puklailee joten usein on hartiat ja takatukka typyllä puklussa nukkumisen lomassa joten pikaisia pesuja tuleekin tehtyä päivittäin niin ylä kuin alakropallekin..

Ensi viikolla aloitankin kuntosalilla treenaamisen! Täällä on ollut muutamat viime päivät niin tiheitä rankkasateita täynnä, että on ulos liikkumaan pääsemättömyys alkanut ahdistaa. Meinasin kyllä että voisihan sitä illalla kotijumpatakin, mutta se nyt jäi. Täytyy katsoa jos aamulla jaksaisi, ja jos olisi huomenna jo parempi ilmakin.
 
Kiitti Emilyn meki aika paljon ilmakylpyillään. Joka tapaukses koitan nyt mitä tapahtuu ku jätän sen antibiootin. 5 päivää sitä söin... Ja se määrättii mulle heti, ku useest paikast oon ny lukenu et jos kuume ei lähde vurokaudes laskuun ni sit vast kuuri. Ja mä sain sen ku kuumetta oli ollu vast muutama tunti ja seki laski jo samana iltana ku olin ottanu vast ekan antibiootin. Et voi jopa olla et olisin voinu pärjätä ilman kuuria alunalkaenki... Nää on nyt taas näitä mun teorioita :D Olo on kuitenki niin hyvä jo et koitan, niin tissillä ku mullaki :D

Neuvola kuulumisia... paino oli 3950 ja pituus 53. Et hyvin kasvaa mun rintamaidolla :) Siitä jaksan olla ylpee ku alus oli niitä paino ongelmia...
Neiti on muutenki muuttunu jotenki kauheesti :heart: katselee tarkkaan ku juttelee tai muuten ympärilleen. sit on pikkusen alkanu tulee sitä omaa ihanaa jutteluaan, aivan ihanan kuulosta ku hoitopöydällä höpöttelee yhdelle korille aina :heart: Ja meidän koiran tuijottelu on ihan ykkönen! jos se vaan sattuu olee paikallaan vauvan vieressä.
Sisarukset on kans suurena apuna ku ovat neidin kans lattialla, niitä tuijotellessa neiti viihtyy lattialla.

Miten monella on pömppis jo pienentyny :eek: Mulla vielä aikamoinen... Muuten oon kyl omissa mitoissa, menee omat farkut jne jalkaan. Mut toi hiton pömppö on ja pysyy :kieh: Ruman näköstä ku housujen päälle tulee kaamee makkara, olis kiva pitää jo jotai kivoja paitojaki. ku kaikki löysät on nyt käytössä... täytyy alkaa jumppaa sitä. Leikkasinki yhen hyvän treenin vatsalle menaisista, mut ei oo viel kerenny koittaa... Miten nää tunnit loppuu kesken vuorokaudesta :D

Liina ja pimpula tasan 4vko :heart:
 
Sateista huomenta! :kieh:

Painosta Mulla on nyt lähtenyt 2kg siitä mitä olin ennen raskautta mutta löysää tuossa mahalla vielä on ja sitten ne helkutin arvet mitkä mulle nyt tuli tohon navan ympärille :/ Eipä sill että napapaitoja muutenkaan käyttäsin mut on se vaan ällön näköstä.Pitäs ittensä saada salille raahatuks niin varmaan hyvä tulee :D

Liina Suosittelen vauvan pepulle sinkkivoidetta.Saralla on kaks kertaa ollu peppu ihan verillä jos on kakannut kovasti tms.ja muutaman päivän ku laitto tuota voidetta niin pylly oli ihan silkonen.

Onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille :hug: :flower: Ei taida tuolla odotuspuolella olla kuin muutama hassu enää.Tänäänhän meiän kuukausi loppuukin :D

Tänään on sitten 2kk neuvola.Piti saada samalla se eka Rotarix-annos mutta ei budjetti antanut periks kun vasta ens viikolla tilipäivä.Pitää siirtää sitä vaikka ens viikkoon.
Mitäs muuta....Saralla sama rytmi yhä.Nukkuu yöt yhellä syötöllä :heart: Tisumaitoa saa n.1-2dl päivässä kun ei muuta irtoo :/ Ja loput sitten Tuttelia.Vaihdoihn Nannista Tutteliin kun tuo Nan on niin mautonta,sara tykkää selvästikkiin enemmän Tuttelista.Luin jostain että 2kk ikäisen pitäs syödä n.700-1000ml vuorokaudessa :eek: Ei meillä kyllä niin paljoa mene :/ Ja tuolla jossain pinossa muiden 2kk ikäset syö 150-200ml kerralla niin Sara syö max.150ml,yleensä 80-120ml.Saa nähä mitä vaaka tänään näyttää :/

Jaaha,pyykinpesuun :wave:

-Laura ja Sara 2kk ja rapiat päälle-
 
Katiapatia: Meillä on lähes sama tilanne ku teillä eli poika saa korviketta tissimaidon lisäks. Mä imetän molemmat rinnat aina ensin ja kyllä sitä maitoo tulee ihan kivasti, mut ei meidän poitsulle riitä pelkkä rintamaito. Nälkä kun on kova, niin on myös malttamaton... Me käytetään Nan1:stä, kun imetän kuitenkin vielä. :)

toiveikasodottaja: Mulla maha pömpötti kuin olisin ollu vielä raskaana muutaman päivän synnytyksestä. Kun kotiuduin 5:nä päivänä niin oli masu kummasti jo laskenu, mahtu entiset farkutkin jalkaan. Nyt vyötärö on jo normaalin väljä (olivat hieman väljät jo aikanaan) .

Naurukohtaus: Meidän poitsu juo korviketta rinnalla olon jälkeen vielä n.100ml kerrallaan. Ikää on kohta 3vko:a... Hyvin yksilöllistä tuo, pääasiahan on, et vauva kasvaa omalla käyrällään, tasaseen. :)

Mitäs muuta... mulla oli naama oudon hyvässä kunnossa raskausaikana. Nyt synnytyksen jälkeen on jokunen näppykin tullu, onneks pahemmalta oon vielä välttyny.
Paino mulla tippu sairaalassa 5kg (olinhan siellä 5 päivää ja ravasin vauvan luona toisella puolella sairaalaa... ) . Kotona on lähteny vielä 3kg eli 2 olis jäljellä ku yhteensä tuli se 10kg. No, jos tarkkoja ollaan, niin painoo haluaisin pudottaa vielä ainakin sen 5kg enemmän eli lähes 10 yhteensä.... :ashamed:

Neuvolakuulumisia: Tänään oli eka neuvolakäynti,ikää 2vkoa 5vrk. Täällä on seuraava käynti 6vko ikäsenä lääkärille...
Painoa oli 4040g, pituutta 54,5cm ja pipo 36cm (syntyessään siis 3440g, 51cm ja 34cm) . Ei mikään ihme, et maitoa kuluu. Poika on kyllä melko hoikka ja käyrilläkin pituus menee yläviistoon ja paino taas hiukan miinuksella. Pitkä mies tulossa. :D
Kaikki muukin kunnossa, iho hyvä, napa siisti, refleksit toimii...

Mekin varattiin ristiäisajankohta. Eli se olis 15.11. Vauva on silloin n.5vkoa vanha. Meinas tulla ongelma ton päivän suhteen, ku täällä oli melko varattuja noi päivät. Ite olisin halunnu sen 6vko tienoille, mut ei toikaan paha ole. Pääasia, et poika saa pian nimen ettei tarvi vauvatella. Nimi on valmiina, mut vielä emmitään sen suhteen, et onko hyvä vai ei...

Onnittelut vielä vauvan saaneille myös tän palstan puolella! :flower:

jasmara ja poika 2vko+5vrk
 
taitaa tuo meidän pimu olla kastia "nukkuu päivät, valvoo yöt". Taas meni yö siihen että väh parin tunnin välein piti syöttää. syönnin päälle vein aina omaan sänkyy nukkuu mutta sitten joskus 6 aikaa otettiin se keskelle nukkumaan kun ei millään meinannut nukahtaa ilman että tissi oisi suussa. Mutta alussahan tässä ollaan että eipä toi rytmi varmaan ihan tuollaisena pysy, ainakaan toivottavasti. :kieh: sairaalassa niin kivasti nukkui yölläkin 5tunnin unia mutta ei enää kotona.

Kauhia kakkatykki tuo pimu on. yölläkin sain oikein urakalla päälleni kun piti vaippaa vaihtaa. onnistun aina sopivaan aikaan vaihtoa tekemään kun aina melkein tulee joko pissat tai kakat sitten päälle juuri ennen ku uusi vaippa on päällä. Hyvä ajoitus. :LOL:

Mutta on se vaan ihana tuo pieni ihminen. Naureskellaan isin kanssa aina kun se tissillä on ja rupiaa linnunpoikaseksi, aukoo suutaan ja heittelee päätään villisti kun tissiä etsii, vaikka se oisi sitten jo suussa mutta ei aina tajua sitä. fiksu kaveri. :D

Nyt alkaa jo alapää olemaan ihan ok. uskaltaa jo istua vauhdilla miten vain eikä vuotoakaan enää ihan kamalasti tule. Enemmän ovat kipiät noi 1.asteen pikku repeämät missä on tikit kun itse eppari. Mutta noi pukamat. jestas. pari sellaista tuli sitten siinä ponnistushötäkässä ja ne kyllä enemmän vaivaa kun haavat. Mitä niille voi tehdä, vai voiko mitään?

Hitsi kun odotan innolla että pääsee ulos lenkille ja kauppaan. Vielä en uskalla mihinkään lähtiä pimun kanssa kun taisi saada vähän kylmää jo siinä kun käveltiin sairaalasta autoon kun räkää välillä tuntuu tulevan nenästä. Ehkä sitten ensi viikonloppuna. :) ensilumikin satoi tänään. on niin nättiä. :heart:

typy 8pv
 
FPI
Moikka!

Minäkin ehdin viimein täällä käymään!

En ehtinyt aikaisempia kirjoituksia kauheasti lukemaan, mutta onnea kaikille vauvaantuneille, joita en ole vielä onnitellut! :heart:

Me muutettiin viime perjantaina Espoosta Joensuuhun ja aika homma oli ja vieläkin vähän pyörryksissä, huh!

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok, painoa oli tullut hyvin eli ikää tänään tytöllä 3vkoa ja 3 pvää ja paino 3960g ja pituus 53 cm, syntyessä 3230g ja 52 cm.

Ihan kivasti on mennyt, neiti on ihan perustyytyväinen vauva, pari kertaa herää yössä syömään ja iltasin tuntuu mahaa kipristävän...

Sektiohaava on paratunut hyvin, jälkivuotoa tulee vielä vähän. Miten muilla jälkivuodon kesto?

Nimikin tytöllä jo on eli Minni Vilma Hannele niinkuin jo etukäteen mietittiin =)

Jaaha, taitaa muru herätä eli kirjoittelen myöhemmin lisää!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Milla ja Minni :heart:
 
Moi

sateista ilmaa täälläki,kurjaa..

FPI mitäs olet tykännyt paikanvaihdoksesta?...Mulla taitaa olla nyt jälkivuoto loppunut, johan sitä kestikin 5 vkoa....toivottavasti ei enää tuu...sektiohaava mulla kans hyvin parantunut, mutta mulla tuo pömppis kyllä pysyy ja pitkään ,muuten vartalo ihan palautunut normaaliksi mut pömppis on et vois illalla luulla et taas ois vauva tulossa...=)...kun ei voi noita vatsalihasliikkeitä vielä tehdä, yhtenä päivänä yritin terkan kehotuksesta vähän vatsaa jännittää ja hitsi kun sain siitäkin mahan kipeeksi...

valittelin yhtenä päivänä hartioita ja nyt eilen pamahti tilanne sit niin pahaksi et koko kroppa oli kun jyrän alle jääneenä, jokainen lihas kipeenä, pahoinvointi,päänsärkyä ja sit vielä kuume nousi 38..mitään nuhaa tms ei ole ja epäilen et kroppa alkoi tehdä tenää..yö meni suht ok kun nappasin särkylääkkeen ja mies hoiti vauvan (nurinoiden jälkeen :kieh: ), nyt lämpöä vaan vähän päälle 37 mut vielä olo et ei oo kroppa kunnossa...en tiedä mitään muutakaan syytä tähän kun vaan et paikat niin jumissa..kun ei muuten oo kipeenä..outoa..

mut nyt muihin hommiin ja hyvää viikonloppua ja pyhäinmiesten päivää....meillä ois tarkoitus huomenna tehdä kunnon halloween kakku..

pw ja muru 5 vkoa
 
:wave: taas pikaseen :D

onnea nyytin saanneille ja tervetuloa vauvallisiin! :flower: :saint:

jälkivuodosta onkos tämä nyt sitten tulehdus vai normaalia? rupesin taas vuotamaan ku seula ja alavatsaa vihloo välillä ärsyttävästi. vuoto ei ole loppunut missään vaiheessa mut nyt sitä tulee kun synnyttänyt oisin ja kuitenkin 6 viikkoa tulee huomenna synnytyksestä :/

mitäs muuta näin omaa napaa katsellen. imetys nykyään sitä että molemmat rinnat poika tyhjää ja sitten nan1 päälle kun ei maito riitä. :/ en tiedä miksi ei nouse.. vuoristorata tissit :LOL: ensin niin täynnä että maitoa liikaa ja pakkautuu, poika sai kärsiä suihkuista ja nyt taas välistä ammottaa tyhjyyttään kunnes taas nousee.. :headwall:

poitsu väläytti ensihymynsäkin eilen :heart: ja tänään hymyili lattialla katsellessaan leluja. :) hyvin tuo on voinnut ja kaksoisleukaakin tullut, masu vaan välistä vaivaa aivan hysteeriseen itkuun asti. :( cuplatonia antanut, onneksi sitten rauhoittunut. persuskin paukkuu kyllä kun raavaan miehen kun mahallaan köllii :LOL:

täällä muuten sataa lunta! :eek: vedeksihän tuo muuttuu kun plussalla mut kuiteski. tytsy odottaa innoissaan ja tuumas mulle että lähtee pulkkamäkeen :D eipä tuolla pulkkailla ellei surffilautaa ota lätäkköön. täällä puhuttiin kipuilusta, itsellä tuntuu että olis tulipallo lapaluiden välissä montakertaa päiväs. jotain niin järkyttävää kun ruokakin pitää välillä syödä sohvalla puoliksi maaten kun ei jaksa istua tuolilla.. yritän kuitenkin pitää ryhtiä yllä ja hyvät työasennot mut eipä se auta. :/
mahamakkaroista itselle ei jäännyt ylimääräsiä kiloja ja masu normaali pientä löllöä lukuunottamatta mut eiköhän tuo kiinteydy pian. :)

nyt pitää taas jatkaa pyykinlaittoa ja keittää perunat yms ennen kuin lapset ja kotiapulainen saapuu sitten ei kerkee mitään kun kotona kaaos.. :|

triple ja jätkä 5vk6pv :heart:
 
meillä kävi keskiviikkona neuvola täti koti käynnillä, neiti oli saanut painoa lisää 4400g(syntymäpaino oli 4210g) napa oli siisti napatynkä irtosi jo viimeviikon lauantaina, muutenkin oli neuvolatädin mielestä kaikki hyvin, opetti myös uuden imetysasennon tyynyjen kanssa ja oli kyllä niin mielyttävä asento että. =) rintakumia vielä toistaiseksi käytän imetyksessä kun neiti ei vielä ilman oikein suostu syömään kun ei saa otetta.
meillä on nyt neidillä ollut joku santsauskausi maanantaina oli neljä tuntia kerralla rinnalla, eilen oli sama juttu kun ei meinannut nukahtaa ollenkaan kunnes vihdoin ja viimein sai yöunille niin ei meinannut edes yöllä syömään herätä vapaa ehtoisesti, vaan piti herättää kesken unien :/
no neiti herää muutenkin kerran yössä syömään ettei se hirveästi omia unia häiritse, itse nukun sitten päiväunia välillä miehen painostuksestakin.

painosta itselläni on tällä hetkellä lähtenyt kotivaa'an mukaan joku 10kiloa, tiedä sitä pitääkö paikkansa ensiviikon torstaina olisi neidillä neuvola niin ajattelin siellä pikaseen hypätä puntarille katsomaan mitä näyttää, sillä se on helpompi saada luotettavampi tulos kun on sama vaaka millä painoa raskauden aikanakin seurattiin.

nyt menen laittamaan pyykkejä kuivumaan ettei unohdu koneeseen.

leppis&taavi-neiti 11pvä
 
moi

pikainen moikkaus vain ohimennen :whistle: ..

triple mulle terkka sanoi et vuoto kun loppuu niin on normaalia et tulee jonkun ajan päästä ns jälkivuodon jälkivuoto..mulle tuli kun oli ollut viikkoa ilman vuotoa, oli ihan menkkakivut, nyt vuoto onneksi ,toivottavasti poissa =) ...


meillä myös muru pistänyt äidille ekoja hymyjä
:heart: :heart: :heart:

pw ja muru 5 vkoa
 
pikaisesti tulin lukemaan kuulumisia :D
Tänään mies viettää varpajaisia ja lähdetään neidin kanssa evekkoon mutsin luo...itsellekin pieni lepo hetki kun mummo kuitenkin hyysää vauvan kimpussa niin että itse siellä on vaan tiellä :LOL:
onnea kaikille uusille vauvautuneille :heart:
ens lauantaina olis sitten ristiäiset...mies rupes eilen empimään nimen suhteen että onko se nyt varmasti paras vaihtoehto...sanoin vaan sille että kun sitä on jo tässä kotioloissa käytetty niin itse ainakin pidän sitä hyvänä...että saa nähdä väännetäänkö nimestä vielä kun pappi on paikalla... :D
Jokos muilla on vauvalle nimi päätettynä?
Ei muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille =)
Cristiina ja vaavi 3vkoa ja 6pvää :heart:
 
Meillä on jo nimi päätetty kanssa. Ja ristiäiset myös ens viikonloppuna.

Jälkivuodosta, mä kans luulin jo et loppu. Mut ei näemmä vielä :p
Eilen illal ekan kerran rakasteltii. Jännitin kovi ja mieskin tais jännittää... Mut ei sattunu yhtään ja mieskin sano et samalta tuntuu ku ennenki :LOL: Ku jännitin sitäki... :p Ainut mikä harmittaa ni on sen kortsun kans pelaaminen... Tyhmä kapistus :p Täytyy jälkitarkastukses pyytää jotku minipillerit ku noita omia ei voi viel syödä.

Tänää meen illal kaverin kans pizzalle ja mies jää neidin kans kotii... Jaiks, tuntuu hassulta lähtee pois pariks tunniks... Ajattelin et juon samalla yhden sidukan ku pääsee kerran hetkeks ulos istuu. Mietin tässä vaan et kuin kauan täytyy olla imettämättä yhden siiderin jälkeen, vai täytyykö? Auttakees viisaammat :wave:

Liina ja pimpula 4vko ja 1pv :heart:
 

Yhteistyössä