Lokakuun -08 kullannuput

Onnea Ihaalle :flower:
Itse oon vieläki ihan super onnellinen ku en oo raskaana :D Enkä kyl aio enää koskaan ollakaan, tää iltatähti jäi nyt viimeks :heart:

Seksistä joku kyseli... Me alotettii seksi joskus 5 viikkoa synnytyksestä. Ihan normaaliksi seksielämä on nyt palautunu, Vilja menee illal suht aikasin nukkuu ni jää sit aikaa silleki puuhalle :D E-pilleritki alotin jo kun en kerran imetä.

Päivärytmi meillä
9.30 herätään ja 120 ml maitoo
n.11.30 140ml maitoo josta mennään sit päikkäreille
15-16 herätään päikyiltä ja 140 ml maitoo
n.18.00 120 ml maitoo ja pikkuset tirsat
20.30 150ml maitoo ja nukkumaan
06.00 120ml maitoo ja jatketaan unia taas sinne puol kymppiin :)

Leluista kans toi lelukaari matto on ykkönen. Siinä Vilja tykkää olla ja koittaa jo ottaa joistakin leluista kiinni. Kyljelleen kääntyy ja siinä ähistelee ja punkee, mut vielä ei päästä masulle asti :)

Liina ja Vilja 3kk + pari päivää
 
Semmonen tuli muuten mieleen että moniko teistä asuu täällä pääkaupunkiseudulla? Mietin että olisiko kiinnostusta vauvatreffeille esim.selloon tai itäkeskukseen? Ois nimittäin kiva nähä saman ikästen vauvojen äitejä :heart:
 
Heippa!

Meillä Miro kuvittelee olevansa niin iso poika ettei tarvitse enää pitkiä päiväunia nukkua..
Kahdet n.1h mittaset ja sit muutamat 30 min unet ottaa päivällä/illalla.
Yöt nukkuu hyvin n.klo23-6/7 syöttö,9-10 syöttö ja jäädään hereille.
Miro nukkuu kyllä koko ajan jos ollaan vaunuttelemassa tai autolla jossain,se on kun nakutettu että silmät menee kiinnni.. :D
Toki on tosi kiukkuinen toisina päivinä kun nukkuu niin vähän ja välillä haluaa itse viettää ns.kotipäiviä ettei lähde mihinkään niin silloin ei poika nuku.. :/

Joku kyseli sänkypuuhista..
Me aloitettiin siinä 5-6vkoa synnytyksestä ja jälkitarkastuksen yhteydessä otin e-pilleritkin/alotin kun en imetä.

Onnittelut uudelleen raskautuneelle Ihaalle.
Toivon,että itsellä pysyy järki päässä ja meidän lapset olisi nyt tässä.
Haluan ruveta itseäni toteuttamaan sitten kun Miro on vähän isompi.
Ei ole tullut paneuduttua "omiin juttuihin" mitä on jo pitkään miettinyt..
Ja tämän hetkinen lapsi tilanne tuntuu niin hyvältä =)

miimu86-kyselit pkslaisia,täällä ollaan :wave:
Asutaan Espoossa.

Tässäpä kuva minun riiviöistä :heart:

 
moi

Onnittelut Ihaa :flower: ...sehän kävi sukkelaan..

meillä lapsiluku kans jää tähän neljään :D ...suuret suunnitelmat itsellä jo alkaa hyrrätä päässä...

zizilisko onko selvinnyt et mistä mahavaivat johtuu..meillä vieä ihan hakusessa ja luulen et ei oo millkeään allerginen paitsi ilmalle mahassa :D ..maitoa kans käytän taas ,muna vielä pois..kyl tää on yhtä salapoliisin työtä..tai sit maito antaa oireita vasta pitkän. n 1.5 vkon päästä kun jouluna aloitin..katsellaan

mitähän vielä, just huomasin et mulla on näppis ihan maitopisaroita täys, täytyis kait pyyhkiä :D

mut nyt :wave:

pw ja Nooa
 
Ihanaiset onnittelut Ihaalle - :heart:

Seksistä - Kyllähän sitä on harrastettu kauan,kun ei ollut kauaa jälkivuotoo ja toiset menkatkin ois kohta taas alkamassa...

Miimu - Tosiaan on ihana se matto täytyy sanoa,pääasia kun likka siitä pitää.. ois tylsää jos ei siitä ois ollut iloa...Laittaisit kuvia pikkusesta,niin ois kiva katella mitä ihania vaatteita sun pikkusellas on kun katsoit että meillä on sama maku aikaslailla vaatteissa... :heart:

Tässä kuvia sen kunniaksi että meidän Emmasta tuli tänään 2kk





Tässä kuva mun 6v diivasta ;)

 
Heippa!

pitkästä aikaa kirjoitella. meillä meni saanan ensimmäinen pidempi reissu hyvin. käytiin tampereella morjestamassa isomummua ja vaaria. kauheeta ajatella et joku täällä syö jo kiinteitä kun ei itsellä ole ollut ajatus edes mielessä...
velleistä olen ajatellut aloittaa, tuleehan meillekin viikon päästä 3 kk täyteen mut en taida uskaltaa aloittaa ennen neuvolassa käyntiä. millaisia määri'ä velliä olette alussa antaneet ja maidon seassa vai yksinään?

seksistä, meilläkin aloitettiin noin 6 viikkoa synnytyksestä mut sit mulla tuo haava repesi uudelleen ja nyt on juuri aloitettu uudelleen tuokin harrastus ;) kuukautisia ei ole näkynyt ja mun puolesta saavat ollakin poissa mahd kauan.

hyvää kuluvaa vuotta kaikille!
 
Ihaalle onnittelut :flower:

pöppiäinen ihananan leveitä hymyjä :D

elämänperhonen kiitos kommenteista, kyllä tuo meidän neiti on todella söpö pakkaus, mutta kuten itsekkin mainitsit että kyllä täällä on söpöjä vauvoja kaikki. :heart:

Meillä on petipuuhia ollu useasti voisiko jopa sanoa että enemmän kuin ennen raskautta. ;)

on meillä mieskin jo ottanut puheeksi toisen lapsen, mutta harmi kun pitää olla tuo vuoden tauko leikkauksen takia :/ vaikka eihän se sitä tarkoita että heti tärppää kun aletaan yrittää. no vuoden lopussa sitten katsellaan tilannetta uusiksi mitä mieltä mies vielä on.

Karoliinakin on jo monesti naurahtanut, on aika veikeän kuuloista :D
nyttenkin sillä on joku ihme "puheripuli" omia ääniä tulee hurjasti hyvä kun keskustelijakin pysyy mukana :LOL:

mutta taas on mentävä, lähden juttelemaan neidin kanssa kun puhetta riittää kovasti.

leppis ja Karoliina
 
kurnis ja saikku:Annoin ekana päivänä velliä 50ml ja maitoa 110ml eli pehmee lasku =) Toisena päivänä sattu oleen unisempi hetki, kun velliä annettiin, niin sitä meni vähemmän, mut sekotus-suhde oli sama. Kolmantena päivänä määrä oli päivällä puolet velliä, puolet maitoa ja illalla velliä kaks kolmasosaa, maitoa yks kolmasosa... =)
Nyt viidentenä päivänä annetaan päivällä puolet ja puolet suhteella, illalla velliä on enemmän. Varmaan kohtapuoliin siirrytään pelkkään velliin, ainakin illalla.
Varmaan tuo saman verran maitoa ja velliä on turvallinen vaihtoehto alkuun. Sit omantunnon mukaan lisäätte vellin osuutta.

Meillä vellien anto vaikutti heti maidon määrään. Nyt kun velliä menee purkillinen eli 200ml/päivä, niin maitoa menee "vaan" reilu 600ml. Ennen maitoa meni 950ml-1000ml :D Maitosyötöllä maidonmäärä on edelleen 160ml kerralla...
Unien kesto on lisääntyny huomattavasti vellien myötä. Eilenkin poika nukahti vartin yli 9 ja heräs vasta hieman yli 3 eli nukku 6 tuntia, huh. Olin ihmeissäni tosta ajasta.

Täällä sekstailut alotettiin muistaakseni 3-4 vkoa synnytyksestä. Tahti on jatkunu noin 1-2/viikko. Mies haluis kyllä useemminkin, mut ite ei tahdo innostua niin usein ja iltasin on väsymystäkin liikkeellä. =)

Tosiaan nättejä vauvoja kaikilla :) Pöppiäinenkin on ahkera kuvaaja... :D

Lapsimäärästä: Meillä ei ole lukkoon lyöty etteikö lapsia vielä tän kolmannen jälkeen tulis. Ite en halua ainakaan vielä, mielummin sit ku Jere olis n. 2-vuotias eli yks-vuotis synttäreiden tienoilla vois raskautua... Minipillerit alotin n. 6 viikkoa sitten ja ne alotti mun menkat, nyt oottelen toisia. Kierto vaikuttaa samalta ku ennenkin, nyt on menossa 32. päivä, aikasemmin kierto oli 30-36. Tosin silloin mulla oli kierukka joka varmaan piti sen tossa.
Mies kyllä "vitsaili", et ku tää kolmen kuukauden paketti loppuu, niin sit voisin olla ilman ehkäsyä. Sitä ei ilmeisesti haittais, vaikka raskaaks tulisinkin... :D Ikäeroa lapsille tulis n.1v3kk... Katotaan ny...


Tän päivän ilme... Hymyili ja naurahteli niin ihanasti, ei vaan saatu kuvattua ihan oikeeseen aikaan...

jasmara ja Jere 2kk 3vkoa
 
Leppis - Juu neiti on kova hymyileen ja se on kyllä tosi että kaikkien pikkuset on todella sööttejä.

Jasmara - Kiva kuva pikkusestas,juu olen todella kova kuvaamaan... Varmaan tulee otettua lapsista sellanen 100 kuvaa päivässä,sais kamera olla taskussa kokoajan...

Ihaa - Aikas hyvin,ettei ole ollut menkkoja,mulla ois jo toiset tässä kohta puoleen alkamassa ja syntyi likka 5.11. Toimii paikat liiankin nopsakkaasti... näyttävästi.
 
ensimmäisenä onnittelut ihaalle!!! itse olisin kanssa halunnut toisen heti kun on tullakseen mutta kun ne vauvat tehdään yhdessä niin täytyy kysyä vähän toisenkin mieipidettä ja mies haluu et saadaan mila nyt 1v ikään niin voi sit ruveta toisesta puhumaan :heart:
oikein ihanaa odotuksen alkua...oiken ihana uutinen :heart:

Me ollaan nyt syöty velllejä täällä reilu viikko
ensn maistatin maissia mut ei kelvannut
sitten tein ite soseet perunasta ja porkkanasta ja maistatin ne erikseen ja kun ei tullut mitään niin rupesin antamaan peruna porkkanavelliä näin iltaisin...määrinä ekaks 50mlvelliä+50maitoa
sitten80ml velliä+40ml maitoa
ja nyt 100ml velliä+40ml maitoa
meillä on mennyt maha vähän kovalle tosta kiinteestä mut toimii kuitenkin päivittäin...
ollaan myös syöty pieniä määriä sosetta päivällä, joko perunaa tai porkkanaa...
hedelmäsoseetmillon ootte niitä ruvennut antamaan ja mitä ensimmäisenä???
ja kuin suuria määriä alkuun???

kävin tänään ostamassa kasan 74cm vaatteita...68bodit vetää viimesiä...housut menee vielä :D
Mutta hyvät yöt kaikille!!!
 
:wave: heissan! ja hyvää uudenvuoden alkua!

onnea ihaalle vaavimasusta! :heart:
miimu ihana neitin kuva :heart: hellu!

mitäs meille. milo kasvaa kovasti, flunssaa edelleen ja relaa vastuskykyyn.
pakkasta pakkaa olla kovasti vaasan korvilla, eikä niin paljoa uskalla ratastella.. yöllä välistä lukemat -20 eikä päivälle paljoa lämpene. 62 vaatetta käytös ja pian siirrytään 68. pitäis pikku hiljaa laittaa pikkuset vaatteet pois, mut aina kun astuu vaatehuoneeseen inspiraatio lopahtaa tyystin :D
soseista ja velleistä pottuja/porkkanaa maisteltu, vellejä pitäis kans kokeilla maitoon sekoitettuna noin aluksi.
menkoista ja seksistä jälkivuoto kesti melkein 6 viikkoa, nyt hetki sitten ekat menkat mut nekin tuntu venyvän 3viikkoon. :eek: eikä kauaa kun pitäis toiset alkaa.. tuntuu että perseus vuotaa koko ajan :headwall: seksi alotettiin 6 viikon jälkeen, ihan hyvissä merkeis. ainut mikä tuottaa välistä pään vaivaa on kuivat limakalvot, inhoan äitiyspakkauksen liukkaria kun "tahmaa" jotenkin niin nopeeta :/

vauvauintia kovasti oon miettiny josko sinne menis mut ruvennu jo luopumaan ajatuksesta kun pitäis altaalla olla puol 8 aamulla, mitenkä ihmeessä sinne kerkiää :headwall:

"isonpi perheelliset" tiedä kuinka tota muotoillut :D kuinka teillä on päivärytmit joilla lapsia enenmän? laitatteko aina lounaan vai vaihtoehtoisesti jotain muuta tukevampaa syömistä? entä kuinka siivoushetket/päivät?
vinkkejä tarvittaisiin.. meillä kun tuntuu aina olevan minuuttiaikataulu eikä aina pihallekkaan kerkeä vaikka kuinka venyis ja vanuis. yleensä herätys klo 7, tiettyinä viikkoina herään kello 5 valmistelemaan lasten hoitojuttuja. imuroida pitää melkein joka päivä, pyykkiä 3 koneellista ja tiskiäkin. tuntuu että aikataulu kuitenkin on ruokapöydästä ruokapöytään :headwall: :D kun sotkua aina pakkaa tulemaan ja siivous kestää..
mistähän saisi hihallisia ruokaessuja? meillä yksi bababjörnin ja sekin kirpparilta nappasin.

oho.. tulipas tekstiä :ashamed: niin milo kierähtää masulta selälleen napakasti ja pään kannattelukin sujuu hyvin. :)
nyt öitä, että kerkeis hetken nukkumaan kun näin mattimyöhäisenä tänne.

triple ja milo 3 1/2kk
 
Huomenta

Yö meillä meni hienosti,ihan jees juttu.Tänään mietin että vois vaikka siivoilla taas kämpän,tytöt päätti jo mennä pihalle tuossa ja ohhoh kun haukotuttaa,hih,no eiköhän tässä kahvin kanssa herää pikkuhiljaa taasen...
Emma tutii tuolla ja varmaan herää viimeistään ylös kun alan sitä siivous rumbaa tekee...
:wave:
 
Loppiaista!

Tänään olis sitten siivouspäivä..
Huomenna alkaakin esikoisella eskari ja mulla kuljetukset.
Saapa nähdä miten Miro reagoi rytmin muutokseen..

Pitää tosiaan nuo vellit alotella kunhan käy seuraavan kerran kaupassa niin ostella valmiiksi.
Nyt täytyy lähtee koiran kans ulos kun niin anovasti tossa tuijottaa... :D

Molemmat lapset puuhamatolla leikkimässä :D


 
Paljon onnea Ihaalle :flower:

Meillä tuntuu aamut alkavan koko ajan aikaisemmin, tänään noustiin ylös viiden jälkeen :/ Ekoille päikkäreille mentiin, kun mies oli vielä yöunilla :kieh: Tänään on ulkona melkein suojasää, niin päästään taas pidemmälle lenkille ulos.

Seksistä: Mulla kesti jälkivuoto reilu seitsemän viikkoa ja epparikin kipuili sen verran, että synnytyksestä kului kahdeksisen viikkoa ennen kuin harrastettiin. Ei mitenkään vilkasta sillä rintamalla tällä hetkellä. Tyttö heräilee yöuniltaan iltaisin vähän väliä, niin helposti keskeyttää puuhat.

miimu: me ollaan espoolaisia.
 
IhanaaMe nukuttiin koko yö...periaatteessa :D
Mila meni nukkumaan vähän kymmenen jälkeen ja heräs ekan kerran tissille klo5 aikaan ja siitä sit viel nukuttiin 9 :D :D :D :D
oon kun uus ihminen kun sai nukkua noin pitkän pätkän putkeen...näiden syödään 7kertaa yössä jällkeen.
onko muilla niin että maitoa tulee paljon mutta se on tosi laihaa??
Itselläni tulee mutta se on ihan haaleen vaaleeta eikä siis pidä vauvan nälkää laisinkaan.
syötin tosiaan tunnin välein kunnes nyt kun annan illalla vellin.

Ihania kuvia ootte laitelleet :heart:


Huomasin juuri hädissäni että äitiyspakkauksen toppishan 68cm, oon koko ajan luullut että se on 74cm...tulee kiire käyttää sitä!!!
Mut onneks tuli nyt vähän näitä pakasiakin :D


Mukavaa loppiaista kaikille :heart:
 
Heissan!
Me vasta palailtinn tuolta joulun reissuilta, melkeen kaks viikkoa oltiin :) Sisi oppi reissun aikana nukahtamaan itekseen joka ilta, eli ei enää sitä kahden tunnin tutin nosto rumbaa ole. Ja kotonkin on nyt sujunu nukahtaminen hyvin. Muutamana yönä tosin heräiltiin tunnin välein ähisemään, mut nyt on taas nukkunu kivasti 21-05, sit tissiä ja seiskalta toisen kerran ja siitä vielä unta aamu ysiin. Eli vellejä ei kait meillä vielä tartte. Sisillä on kyl ruokailu rytmi nyt muuttumassa kun aikasemmin veti 100ml kahen tunnin välein, mut nyt menee 150ml kerralla joten taitaa kaivata jo enemmän ruokaa.

Meillä on 3kk neuvola vasta 21. päivä. Lääkärin tarkastukses ei ollakaan käyty sitten sairaalan. Meille ei neuvolas edes ole puhuttu siitä rota rokotteesta vielä, outoa.. Mun käsityksen mukaan se eka annos ois pitäny jo ottaa.. Noh jospa tuo selviää.

Niin ja onnea ihaalle plussasta!

jenksu ja sisi 2 1/2 kk
 
Ihaa Onnea! Joku jo kyselikin oliko sinulla menkkoja, minä kysyisin vielä lisäksi että miten pitkiä syöttövälejä teillä on ollut esim. öisin? Minähän vannottelin jo että lapsiluku on täynnä mutta äkkiä se lisääntymiskuume iski :LOL: Jossain kohtaa käytettiin ehkäisyä (kumia) mutta nyt se on sitten jätetty pois.. tosin mulla oli hb niin tavallista alempana etten tiedä mahtaisiko kovin hyviä raskautumistsäänssejä ollakaan ja ensin ajattelinkin, että pitää saada se kuntoon jotta elimistö raskauden kestää. Pitääkin käydä mittauttamassa se hb jonain päivänä terveysasemalla, kun on tuo krooninen sairaus niin senkin takia pitäisi tietää mitä se näyttää..

Gabrielle Meidän neiti on Sanni Karoliina =) Nätin nimen annoitte :D

Elämänperhonen kyseli seksistä ja meilläkin se aloitettiin alle 2 viikkoa synnytyksestä.. Missä välissä kerkeää, noh, tarvittaessa vaikka keskellä yötä :whistle: Meillä käy esikoinen ajoissa nukkumaan ja kun vauvakin iltaisin yleensä nukkuu, ettei ainakaan yömyöhään kuku niin ehtiihän sitä. Ja vaikka olen välillä vähän kipeärampavammainvalidi, kuten itse tykkään asian ilmaista, niin olen huomannut että seksi ja orgasmit parantavat todellakin kipuja! Siinä keho niin kokonaisvaltaisesti rentoutuu. Että jos joskus joku huomaa sanovansa miehelle että päätä särkee, niin sitä suuremmalla syyllä pitää alkaa touhuamaan B)

Triple88 olen huomannut saman että päivät menee vähän niinkuin ruokapöydästä ruokapöytään, aamuisin on usein ihan mahdotonta edes ajatella että kerkeäisi ulos mennä.. Vaikka en ole uusavuton ja päinvastoin, teen montaa asiaa yhtäaikaa niin kyllä siinä menee ihan tuhottomasti aikaa kun pukee vauva, vaihtaa vaippaa, syöttää, syöttää esikoisen, kunhan on tehnyt ensin aamupalan, käyttää vessassa jnejne.. ja usein kuitenkin edelliseltä päivältä on lounaskin valmiina niin silti kestää ja kestää.. tai sitten se vaatii sen, että herää itse jo ajoissa tekemään omat aamutoimensa, kuten sitten välillä teenkin, jotta aamu alkaa vähän nopeammin. Hihallisia ruokaessuja muistan nähneeni Lastentarvike-liikkeessä.

Kolmatta lasta tuli mietittyä siltäkin osin, että mieluummin nyt sitten kerralla putkeen kun muillakin on pikkulapsiajat ja tämä kotiäiteily menossa.. Nyt kun täytän jo huikeat 25 vuotta, niin vaikka olisin vielä muutamankin vuoden kotona niin olen alle 30 kun palaan työelämään.. Ja siinä olisi sitten tarkoitus alkaa ohella opiskella aikuiskoulutuksena amk-opintoja.. Hyvin kerkeää :)

E ja Sanni reilun 3kk
 
moi

ihania kuvia on pikkuisista laitettu, pitää laitella kans itse kans, tuntuu et kaveri kasvaa tosiaan vauhdilla...huomenna ois neuvola ,saadaan sen 3 kk rokote, toivottavsti ei tuu oireita siitä...

triple emillä kun on neljä alle kouluikäsitä niin kyllä voi sanoa et tää on välillä yhtä rumpaa :D ..ei millään ehditä aamulla ulos ,Nooa nukkuu aamulla vielä niin pienet unet ja on tehtävä ruoka ajoissa kun eskarilainen pitä hakea puoli yksi...siivous onnistuu vain silloin kun mies kotona eli usein viikonloppuisin ,su on hyvä päivä... :D viikolla pikaimurointi ,mut sit kun oon sellainen et en halua et joka paikka on sotkussa niin joka välissä yrittää siivota ,pestä pyykkiä, silittää, olla tietty täällä koneella :D ym yhtä tärkeää....siis sata asiaa mitä tulis tehdä mut aika ei vaan riitä kun mies töistä kotoa vasta n. klo 19..et viikolla ei juuri mitään isompaa siivousta kyllä ehdi..

ensi su meinasin aloittaa jumpan, ihanaa ,vähän olen odottanut tätä..oikein tehomuokkaus :D :D ...la käyn kans stepissä jos mies on vapaalla...liikkumaan muuten en pääse viikolla kun ei vaan ehdi, ja kun nuo pienet ei kyllä jaksa mitään vaunulenkkejä tehdä vielä tai potkurilla niin pitkään potkutella..mutta kaikki aikanaan, tuo ulkoilun vähyys vaivaa kyllä...

mutta nyt tekee taas muita juttuja, neuvola kuulumisia laittelen sitten...

pw ja Nooa
 

Yhteistyössä