Lokakuun -08 kullannuput

Hei! pikaiseen 8kk neuvolakuulumisia!
72 cm ja 10kg 360g
Aika hyvin on neiti kasvanut vaikka paino olikin notkahtanut , mutta kun syö hyvin ja kuitenkin noussut vähän niin ei kuulemma hätää...

Kiitos vega! Pitää kokeillä tuota kananmunaa! On nyt vähän jäänyt toi uusien makujen maistelu taka-alalle kun jo paljon on mitä syödä. Meillä neiti pavuista tykkäsi kovasti mutta illalla oli hyvät äänet kun nukkumaan meni... :LOL:

Ei meilläkään kontata, meillä on tuo kävelytuoli ja sillä menee tosi kovaa. Se varmaan riittää liikkumisen tarpeeseen ja sitten pyörii kauheeta vauhtia lattialla, mutta ryömi tai konttaa ei! eikä kuulemma ole mitään hätää kun jo askelia ottaa tuettuna... :heart:

Ihanaa on ollut kun saana on nyt kaksi yötä nukkunut puoli ysistä aamu kasiin asti!!! Kaksi kertaa tuttia kun laittaa niin saa nukkua loistavat unet itsekin!!! Jatkuisipa näin, mutta nyt tietysti kun tänne hehkutan niin ens yö on jo ihan kauhee....
Hyvää viikonloppua!
 
Neuvolassa ollaan mekin käyty tän viikon maanantaina eli 8kk mitat oli hienot:
Pituus 75cm
Paino 9800g
Pipo 44,5cm

Paino laski ku lehmän häntä, mut syynä oli hurja pituuskasvu, liikkumisen lisääntyminen ja flunssa. Sitä ollaankin podettu jo yli viikko. Nyt on kyllä jo paranemaan päin. Jere yskii enää muutamia kertoja päivässä. Viime viikon torstain jälkeen oli 4 päivää, kun poika söi vaan hedelmäsosetta ja maitoa. Nyt ollaan pari päivää oltu normaaleilla ruuilla eli toipumaan päin siis.
Lääkäri löysi punotusta toisesta korvasta eli korvatulehdukseen saatiin antibiootit :( Mitenkään Jere ei ole valittanu korvaansa, mut ehkä se olikin vasta alkava tulehdus eikä ollut paha. Jännä muuten, et antibiootin haju pissassa tuo elävästi mieleen ekat päivät lastenosastolla, kun Jere sai antibioottia korkeen tulehdusarvon takia... :)

Edelleen meillä vaan kieritään paikasta toiseen. Konttausasentoon jää kun siihen laittaa, mut ei kauaa vielä pysy. Tosin anoppi ennusti, et Jere ei ryömi eikä konttaa vaan nousee pystyyn ja kävelee. Saa nähdä onko oikeessa. Voihan olla, et kieriminen riittää ja sit noustaankin pysytyyn. =)

Tänään olis tasan 8kk täynnä. Kyllä on aika menny nopeesti, ei voi muuta sanoo. Meillä on muuten seuraava neuvola 10kk ikäsenä. Toisilla täällä Tampereella jää se väliin ja seuraava käynti onkin vasta 1v. Mielestäni pitkä väli 4kk noin pienellä... Mites muilla, onko kaikilla 10kk neuvolaa??

Meillä on keksitty uus leikki, otetaan leikkimaton reunasta kiinni, vedetään päälle ja ollaan piilossa. (Ihan en onnistunu ottaa kuvaa oikeeseen aikaan)


jasmara ja Jere 8kk
 
Mekin käytiin neuvolalääkärillä. 10,7 kg ja 72,5 cm. Painosta alkoi lääkäri valittamaan. Iidan pituuspainokäyrä on nyt n. +10-käyrällä. Ei nyt kuulemma vielä sitä niin katsota, vuoden ikäisenä aletaan siihen sitten kiinnittämään huomiota. Mua ottaa päähän. Onhan Iida pullea, mutta en mä nyt huolissani ole. Uskon, että kun alkaa kunnolla liikkumaan, niin tullaan käyrillä alaspäin. Ja heidänkin käyrien mukaan on ihan normaalin rajoissa +20-käyrälle asti ja ei nyt oltu vielä siellä. Pitäiskö alkaa heidän mielestään pelkkää vettä juottamaan Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta sisään, mutta silti. Ei mulla oikein muutenkaan natsannut sen lääkärin kanssa. Kysyin siitä, kun Iida reagoi kananmunaan. Sen mukaan ei voi olla, kun rintamaidon kautta ei ole tullut mitään oireita. Mä ja miesvarmaan sitten kuvittelin, kun pari kertaa kokeiltiin kananmunaa ja siitä tuli parin tunnin päästä selvää ihottumaa. Valitti se siitäkin, kun Iida oli vasta 7 kk 3 vkoa eikä 8 kk (vääristää tuloksia). Minkäs mä tolle voin, terkka tota aikaa ehdotti Mutta muuten kaikki ok.

elämänperhonen: mulla ei ole kuukautiset alkaneet. Etkös säkin vielä imetä yöllä? Käsitttääkseni sen takia ei kuukautiset välttämättä ala. Jotain hyötyä noista yöheräämisistäkin pitää olla :)

jasmara: täällä on 10 kk ikäisille ryhmätapaaminen neuvolassa (käsittääkseni esikoisen saaneille, muille ei ole sitäkään). Terkka pitää, kerrotaan mitä tähän ikäkauteen kuuluu, mittoja ym siellä ei oteta. Mutta meidän neuvolassa ne ryhmät on täysiä (ilmeisesti kesällä niitä ei ole), ettei me mahduttu niihin, niin seuraava neuvola on sitten vuoden ikäisenä. Musta tuo on pitkä väli. Varsinkin kun meille rutisivat jo painosta, niin olis kiva tietää, miten se kehittyy...

Koitetaas laittaa vielä kuva

*muoks* kun tarpeeksi monta kertaa yritti, onnistui se lopulta :p

Vega & Iida pian 8 kk
 
Jasmara Meillä sai itse valita että haluaako tulla tuonne 10 kk neuvolaan. Eli ollaan menossa niin vähän näkee miten tuo tyttönen kasvaa. Täällä taitaa tuo automaattisesti olla vaan esikoisen saaneilla.

Ihania kuvia oli tullut, mitä söpöläisiä ovatkaan. :heart:
 
Sinisin - En tiedä miten tutkivat kasvua. Kai jotain verikokeita, luulisin. Mies eilen mittaili Joonatania ja sano että ainakin 68cm olis jo. Piti seisomassa seinää vasten ja teki kynällä merkin :D Ehkä Joonatan on vaan tullut enemmän muhun ja on sen takia noin lyhyt. Mutta toivottavasti siitä nyt yli 156 senttinen mies kuitenkin kasvaisi :D

Vega - Ei todellakaan kannata välittää noista paino kommenteista, kun näkee silmälläkin ettei mistään hillittömästä ylipainosta ole kyse. Vauvat ja taaperot saakin olla pyöreitä. Eikä ainakaan mun silmiin näytä Iida tuossa kuvassa mitenkään erityisen pullealta, vaan on just tuollainen sopivan pyöreä ja suloinen vauva :)
Nuo käyräthän ei ota huomioon ruumiinrakennetta, niin kuin ei painoindeksikään. Meillä on nää lapset ruumiinrakenteeltaan sellasia lihaksikkaita ollut pienestä pitäen, joten luonnollisesti painokäyrä menee silloin ylempänä, kuin sellaisella sirolla lapsella. Muistan kun 5-vuotis neuvolassa terkka huomautti pojan painosta ja sillä ei kuitenkaan ollut edes minkään näköistä vatsamakkaraa, vaan pelkästä nahasta sai kiinni. Edelleenkin molemmat koululaiset ihan hoikkia lapsosia. Voisivat niiden käyrien lisäksi katsoa myös vähän yleisilmettäkin.

Meillä on 10kk neuvola. En tiedä miten yleensä on Vantaalla, mutta meillä ainakin tuota pituutta nyt seurataan.
 
Moi!

Meillä kyllä on 10 kk neuvola sitten seuraavaksi. Ihme, että kunnittain niissä voi olla eroja....jos siis jossain ei sitä saa.

Vega; tyttösi on tosi ihana! ei todellakaan näytä yhtään ylipainoiselta!!! Kyllä se paino tosiaan siitä normalisoituu käyrille, kun liikehdintä tosissaana alkaa. Ihana tukka!

 
Heips B)

Meilläkin on 10kk neuvola seuraavaksi! Ja hyvä onkin kun neidin paino oli ruvennut laskemaan niin näkee sit että syökö tarpeeksi...

Vega- noi lukemathan näyttää aika samalta kun meidän ja meille ei sanottu painosta mitään :eek: eikä sun tyttösi näytä yhtään pulleammalta kun meidänkään! Ja musta saakin olla hieman pyöreä, eipä pikku kolhut heti haittaa :D Kunhan vaan aina jostain narisevat!
 
Meillä toi 8kk neuvola on ensi viikolla että sitten saa tietää onko 10kk neuvolaa mutta uskon niin. Onko kaikilla muuten 8kk neuvola lääkärikäynti? meille kun laitettiin vaan terkka sillon 6kk neuvolassa niin aloin miettiä että pitäisikö se olla sitten lääkärikäynti kuitenkin.

Tuosta kuukautisista sen verran että itse täysimetin tuonne 4,5kk ikään asti (myös öisin tietysti) mutta silti menkat alkoi tammikuussa eli kun neiti oli 2kk ikäinen. Ja mä kun kanssa odotin että eivät alkaisi niin pitkään aikaan kun imettää... :D
 
ihana söpöjä pikkusia, =)

Karoliina oppi viimeviikolla istumaan ilman tukea ja nousee tukea vasten seisomaan,
eilen yritti jotain uhkarohkeaa kun pikaseen kävin vessassa niin neiti oli kiivennyt sitterin päälle ja sitä kautta yritti vieressä olevalle nojatuolille ---> meille siis tulee ilmeisesti kirjahyllyssä kiipeilijä :LOL: meitin pikku apina :D
Mun isosisko on pienempänä kiipeilly kirjahyllyssä aika urakalla kuulemien mukaan, toivottavasti karoliina ei nyt kumminkaan rupea kiipeilemään.


meillä on neuvola vasta ensikuussa kun Karoliina on 9 kk, viimeksi ollaan oltu neuvolassa kun neiti oli 6 kk, en tiedä oliko hoitaja mennyt sitten sekaisin merkinnöissä. meille ei ainakaan olla puhuttu mistää 10 kk neuvolasta. kai tuollainen selviää sitten ensi käynnillä.

toiveikasäiti meille hoitaja viimeksi jotain höpötti että nyt säästetään eikä lääkärikäyntejä ainakaan meillä vantaalla ole, mutta samaan hengenvetoon myös puhui jotain että itse pitää varata lääkäri tai että asiaa piti tutkia miten sen lääkärikäynnin kanssa tehdään. kun oli tullut uudet säännöt eikä hän itsekkään ollut niistä jyvällä. no edellen luotan että ensikuussa tuokin asia selviää että onko mitään lääkärikäyntejä.

leppis&Karoliina kohta 8 kk :eek:
 
Meillä Tampereella ainakin tuo 8kk neuvola on lääkärineuvola, siis ensin terkka punnitsee, mittaa ja ottaa päämitan, sit lääkäri tekee loput tutkimukset.

leppis: Olisko terkka ollu kaukaa viisas ja varannu ajan puoleen väliin 8kk ja 10kk ikää. Jos teillä säästetään ja kesäaikaan ei ole henkilökuntaa tarpeeksi paikalla??... :) Tai sit seuraava käynti on automaattisesti 1v iässä, niin tuo 9kk on hieman lähempänä kuin 8kk... Tytöllä riittää ainakin rohkeutta. Varo vaan, saat olla silmät selässäkin kun vielä liikkuu enemmän. Hyvähän se on, et uskaltaa!

Vega: Söpö tyttö tuo Iida :) Mielestäni sopivan kokoinen eikä liian pullea. Kaikki vauvathan hoikistuu kun liikkuvat kunnolla ja jos on jo valmiiks tosi hoikka, niin mistä ne sit hoikistuu... Tuo ikäjuttu on kyllä pilkun viilausta! Meillä Jere oli 4 päivää alle 8kk neuvolakäynnillä eikä edes aikaa varatessa sanottu, et olis liian aikasin. =)

jasmara ja Jere 8kk
 
Leppis - Viimeksi kun kävin neuvolassa toukokuun lopussa, niin siellä seinällä oli hirmu litania mitä kaikkea ei tehdä kesäaikaan, että johtuisko sitten siitä että terkka ei ollut varma tuosta lääkäristä, jos on ajoissa aikaa ollut varaamassa. Meillä oli ainakin tuo 8kk käynti lääkärineuvola. 10kk aikaa ei vielä ole varattu ja se menis heinäkuun loppuun, että en sit tiiä laittaako ne tuon säästökuurin takia sen sitten sinne elokuun puolivälin jälkeen, vai miten menee. Pitäis vissiin soitella suht pian,,,
 
zizilisko Me ollaan tosiaan käyty viimeksi neuvolassa 30.4, ja silloin hoitaja oli nuo paperit juuri saanut jossa oli tietoa kesästä sekä joitan poistoja, niitä se mulle sepusteli ja oltiin molemmat ulapalla asiasta :/ harmi kun en edes voi hoitajalle soitella ja kysyä asiaa kun hän on lomalla ja palaa töihin joskus ensi kuussa.

juuri tuossa katsoin että seuraava neuvola käynti on nähtävästi painon ja pituuden tarkastus, kun viime neuvolassahan neiti ei ollut kuulemma saanut tarpeeksi painoa eikä pituutta. ja seuraavalla kerralla selviää joutuuko silloin johonkin lääkäriin siitäkin keskustelemaan, no ensi neuvolaa odotellessa.
 
Moi!
Pojalla oli eilen neuvolalääkäri. Kaikki hyvin. Neuvola on vasta ensi viikolla, joten painoa ja pituutta en vielä tiedä. Lääkärin mielestä poika vaikuttaa silmämääräisesti oikein sopusuhtaiselta, vaikka onkin hoikka. Hänen mielestään minun ei kannata olla huolissaan =) Huojentavaa oli kuulla. Oon ollu kyllä melko huolissani, koska painoa tuskin on nytkään kauheasti tullu. Poika ei ole missään vaiheessa ollu semmonen pyöreä vauva, niinku vauvat mielestäni usein on. Noh, ehkäpä hän on kuitenkin ihan normaali =)

Me vietetään juhannus ihan Helsingissä. Kavereiden luokse mennään tänään illalla, mutta muuta ihmeellistä ei tehdä. Olen ehkä kerran ollu juhannuksena jossain mökillä, muuten aina kotona. On ihanaa, kun Helsinki hiljenee lähes totaalisesti juhannuksen aikaan, harvinaista herkkua =)

Oikein ihanaa juhannusta kaikille!

*muoks* Vega: Tyttösi näyttää kyllä ihan normaalilta, ei todellakaan lihavalta! Ja on muutenkin tajuttoman suloinen :)
 
Moi!
Siis me epätoivoisesti ollaan yritetty vieroittaa...ei onnistu ei....kun ei sitten juo mitään eikä nuku. Luulee aina, kun tuttipullo otetaan esille, että leikki alkaa. Se hieroo sillä vain ikeniään ja pureskelee sitä. Nokkiksesta, josta imetään, osaa periaatteessa ottaa, mutta siitä ei maistu maito...
jotenkin tuntuu epätoivoiselta. Tänäänkin päiväunille ei meinannut mennä millään, oli uninen ja itki, ja ei ottanut maitoa pullosta tai nokkiksesta. sitten kun itse olin niin väsynyt ja halusin myös nukkua, sorruin antamaan rintaa....ja sitten nukahdettiin.

korviketta ei ota lainkaan. Ottaa vain sen vähän mikä menee pakastettua rintamaitoani.
VINKKEJÄ OTETAAN VASTAAN!
 
On näköjään muillakin päättäväisiä kirppuja. :D Mäkin olen yrittänyt "vierottaa" huoneenlämpöiselle korvikkeelle tuon neidin mutta tällä hetkellä on erä voiton neidille 1-0. Päätin joku päivä että nyt, pikku hiljaa lämmitin vähemmän maitoa mutta neitihän ei sitä suostunut juomaan. toisinaan joi sitten sadannen yrityksen jälkeen kun välillä leikittiin ja sitten taas kokeiltiin mutta nyt ei sitten millään. Rupesi olemaan että maitoa meni joku 300ml maks päivässä niin ajattelin että tarttee luovuttaa, tankata kunnolla jonkun aikaa ja sitten taa yrittää uudestaan. Ois vaan NIIIN paljon helpompaa toi matkan teko pitemmän päälle kun ei tartte miettiä että missä välissä pitää maito lämmittää, neiti kun on vielä sitä tyyppiä että kun se jotain haluaan, se on tultava sitten heti. :( Ajattelin taas maanantaina aloittaa kokeilun.

Niin ja Juhannusta vielähän sitä kuitenkin on jäljellä. :D Itse täällä kotona nyt olen neidin kanssa kaksin kun mies lähti kavereille juhlimaan. Käytiin eilen siellä samaisessa paikassa ja sain rupatella toisen äidin kanssa jolla jenniä vajaa kuukautta nuorempi tyttö, tämä tyttökin oli paikalla. Ihanaa mammojen keskustelua. :) sitä olen kovasti kaivannut kun ei noita mamma kavereita ole kuin yksi tuon lisäksi ja sekin on 70km päässä eli ei ihan voi aina käydä.

Nii, joko olen sanonut että jenni on jonkun kerran noussu ite tukea vasten seisomaan. Hyvin erikoisesta asennosta kun istuu jalat ihan levällään jaa siitä nousee mutta kun ei tota konttausasentoa edes yritä ottaa niin pitää toinen tapa keksiä. :D ehkä siinä käy niin sitten että meillä jätetään ryömimiset väliin ja suoraan vaan noustaan/kävellään. :) Yleensä mennyt niin että kun jonkun taidon oppii, menee ainakin 2 viikkoa ennen kun seuraavan kerran tekee sitä ja sitten tekee sitä aina. Katsotaan kuinka tän kanssa käy.

Jahas. nyt se neiti on jo pyörinyt keittiön pöydän alle. Eikun perään. :D

tä ja Jenni melkein 8kk.
 
Heippa vaan!

En ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella,ollut ajatukset muissa asioissa.
Nyt näyttää jo paremmalta niin ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja tulla kertomaan kuulumisia.

Meillä Miro on ryöminyt jo pitkään,nyt myös kontataan.
Miro nousee myös itse istumaan/seisomaan ja ottaa askelia tukea vasten eli meno on ihan mahdotonta...pää kolisee ja kuhmuilta ei voi välttyä :D


Tässäpä kuvaa meidän tasmanian tuholaisesta..
Vähän rokkia soimaan ja sit vois levittää dvdt :D


 
Moi

pitkästä aikaa tervehdys täältäkin..ihanaa kesä näyttää vihdoin alkaneen =) ..vietettiin eilen ja tänään tytön 3 v juhlia :heart: ..

Nooa alkanut nousta polviseisontaan, välillä mennään mukkelis makkelis, pieniä mustelmia siellä täällä :( .Isommat lapset saa kerätä pikku tavaroita tieltä pois, sillä kaiken Nooa lattialta kyllä löytää. Hampaita tullut jo viisi :heart: , söpö näköinen on kun hymyilee. Naurettiin just kun tulevalta ekaluokkalaiselta hampaat just lähtee sieltä mihin Nooalle tulee.

kiirettä pitää näiden neljän lapsen "arki yh " äitinä kun mies siis on Helsingissä töiss joten kirjoittelut jää vähälle mutta yritän silloin tällöin käydä ainakin lukemassa juttujanne!

Mukavaa ja aurinkoista kesän jatkoa!

Pw ja Nooa (9kk pian :eek: )
 
Olimme tippuneet jo toiselle sivulle. :D

Nostettaessa hyvä kertoa samalla neuvolakuulumiset.

8kk ikää siis.
9240g ja 68.2cm. Pituutta oli tullut 4cm 1,5kk josta johtuen paino tippui alaspäin pituuteen nähden. Mutta normi painokäyrällä paino menee silti ylöspäin koko ajan. ja painokäyrällä ollaan kuitenkin hyvin plussan puolella joten ei hätää. Pituus otti harppauksen, nyt mennän -1 käyrällä. keskiverto lyhyempi mutta niin on molempien puolen sukujen naiset.
Tutkimuksista jenni ei edelleenkään tykkää, plus vierastaa niin huudoksihan ne menee. :D Mutta muuten on kuulemma ihana tyttö kun äitin sylissä on ja pöydällä leikkii leluilla.

Eilen meillä opittiin viimein ryömimään!!!! Hirvellä huudolla välillä mennään (ei vaihteeksi tas tykkää olla mahallaan, istumassa pitäisi vaan olla. :D) Mutta mennään kuitenkin jotenkin eteenpäin. Nyt tuossa ryömi jo metrin puolitoista pallon perään. Hurjaa! :LOL:
Neuvolassa heti kysyivät että joko kontataan, aloin heti kehua että ei MUTTA just opittiin ryömimään niin ei sitä varmaan paljon kontata ja äidin ylpeydellä kehuin ryömimistä, niin täti vaan toitotti että ei kontata, no voi. prkl! edistys askel se on sekin kun ryömitään, ainakin minusta. Ja kerroin että jenni on noussut jo tukeakin vaste seisomaan itse niin senkin vaan ohitti. Eikö noi oo mitään taitoja sitten, ku pitää vaan kontata. sain sitten ohjeeksi alkaa harjoitella konttausasennossa olemista jne ja kyllä se jo kerran onnistukin ilman huutoa. Mutta olen minä ainakin silti ylpeä että jenni edes ryömii. sanokoon neuvolan täti mitä tahtoo.

Kyllä voi olla sitten noi hampaat tiukassa. sais jo ylähampaatkin puhjeta kun meinaa mennä huudoksi/kitinäksi koko päivä, mitä normaalisti ei oo. Just ennen neuvolaan lähtöäkin sai kauhean huutoraivari kohtauksen, just sellaisen mitä tuli ennen alahampaiden puhkeamista kerran jos toisenkin. Toivottavasti nyt tulisivat.

Laitoin Jennin poikkeuksellisesti väli unille kun on niin väsynyt/nuutunut koko neiti. ehkä se suppojen ja unen voimalla helpottaa. :) Nyt itse syömään ja nauttimaan tuosta IHANASTA ILMASTA!. :) Lisää näitä.

tä ja Jenni 8kk+
 
Iida on ilmaantunut ihottumaa yhä enemmän, luultavasti nyt kananmunan ja sitrushedelmien lisäksi ainakin vehnä aiheuttaa. Kai sitä on pian lääkäriin mentävä, kun ei tästä pähkimisestä tule mitään. Kun ollaan oltu jossain, olen antanut valmispurkkeja. Niissä valikoima käy yllättävän vähiin, kun muna ja sitrushedelmät ei käy. Mikähän järki siinäkin on, kun nuo taitavat olla yleisimmät allergiat.

elämänperhonen: onko yhtään helpottanut? Yritätkö kokonaan vierottaa? Itsekin jännityksellä "odotan", mitä meillä tulee olemaan, kun on vieroituksen aika... Enpä osaa oikein auttaa. Lähde itse pois ja joku muu hoitaa nukuttamiseet yms. Voisko rintamaitoa antaa ensin hiukan korvikkeella lantrattuna ja hiljalleen lisäisi korvikkeen määrää? En tiedä, onko korvikkeiden maussa eroja, jos kokeilee jotain toista.

toiveikasäiti: onnea uudesta taidosta! Ei kannata välittää (itsekin sen pari viikkoa sitten tajusin), ryömiminen on hieno taito. Täälläkin on ylähampaat tiukassa. Hammashoitolassa käytiin kuukausi sitten, silloin siellä sanottiin, että ikenet pullottaa, kohta tulee. Ei ole vielä näkynyt...
 
Terppatee piiiiitkästä aikaa!!! :wave:

Nyt ollaan päästy asettumaan uuteen kotiin ja ah tätä autuutta kun on tilaa ja kauppa ja asukaspuisto kävelymatkan päässä!! :D Mä olen oikein ilosta kiljuen joka päivä lähtenyt puistoon ja käynyt kaupassakin vain periaatteen vuoksi että se on niin lähellä :LOL:

Meillä Sara on nyt 10kk ja 6 hammasta on tullut.Kävelee tuettuna ja muutaman kerran olen tavannut tytön myös seisomasta ilman tukea.Kova juttelu on käynnissä; meillä on aika yksinkertasta tämä kommunikointi kun mä sanon TÄ niin Sara vastaa TÄ ja sitä sitten voi jatkaa vaikka tunnin :D
Oltiin tossa pari viikkoa sitten ykätaudissa,Saralle se puhkesi ensin.Oksenksi ja ripuloi koko päivän ja oli ihan nuukahtanut mutta onneksi se ei kestänyt kuin sen yhden päivän.Se tauti tuli kyllä ihan puun takaa,ei oltu edes oltu missään mistä sen vois saada :/ Kauhia tauti.

Käytiin kesäkuun alussa siellä korvaklinikalla tarkemmissa kuulotutkimusssa ja Saralla tosiaan on vasemmassa korvassa huomattavasti huonompi kuulo kuin oikeassa :/ Syksyllä mennään sitten vielä uudestaan kun näin pienellä on niin vaikea antaa diagnoosia.Empä mä mitään kummempia ole stressannut,kyllä sitä kuulolaitteellakin pärjää ja useinhan on olemassa myyös leikkauksia näitä varten.

Jaaha,nyt taas työn touhuun!!!!Ihania hellepäiviä kaikille :wave:

Laura ja Sara 10kk
 

Yhteistyössä