*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Katiia onnittelut tytöstä! :flower:

Marsupilamille onnittelut pojasta! ja Varanikille kiitokset viestin tuomisesta :wave:

Ai niin kävikö nyt sitten niin että mä oon merkannu omiani tuonne etusivun listaan vai oliko ultran tyttölupaus sitten väärässä ku potra poika tuliki? :D

apollo
No höh...Pitää käyä sitten kurkkimassa mitä sinne marraskuisiin kuuluu jos kerta sinne menet :wave:
Kato vaan niin kumminki vauva päättääki sen jälkeen tulla sitten ihan yks kaks :D


Oi...Sain keittiön vihdoin siivottua loppuun. Kauanpa siinä meniki... Nyt on kyllä niin puhas :D
Tuossa aloin kattomaan niin pussillinen leluja löyty jotka pitäis pestä vielä :whistle:

Muuten alkaa kaikki olemaan kait, paitsi sänky on petaamatta mut se saa jäähäkki...
Laittaa sitten ku tulee kotiin :)

*Talvicci ja Uuno rv.39+6* :heart:
 
Empsu ja Muisku: Lohduttava kuulla, että nuo "kestosupistukset" ovat myös teille tuttuja! Täytyy vaan toivoa, että ne myöskin edistävät asioita tuolla alakerrassa =)

Kävin ostamassa vadelmanlehtiteetä ja hörppäsin sitä juuri ensimmäisen kupposen. Unohdin luotaistuotekaupan tädiltä kysyä miten paljon sitä suositellaan juotavaksi, täytyypä vielä googlettaa. :D Täällä tulee voimakkaita supistuksia aina kun touhuan jotain, mutta sitten maatessa ne loppuvat kokonaan. Saas nähdä pistääkö tuo tee supistelemaan myös levossa.

Toivo ja tytteli 40+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivo82:
Täällä tulee voimakkaita supistuksia aina kun touhuan jotain, mutta sitten maatessa ne loppuvat kokonaan. Saas nähdä pistääkö tuo tee supistelemaan myös levossa.

Toivo ja tytteli 40+1 :heart:
Mulla taas levossa supistelee enempi, tosin kivuttomia..

Onnea Marsupilamille pojasta! :flower:
 
Jotaki täällä muuten on tapahtunu sitten eilisen :wave:
Aamulla kävelin peilin ohi niin ihan säikähin :eek:
Maha on nimittäin eilisestä selvästi tipahtanu :D

Kävely onki hankalampaa ku eilen...

*Talvicci ja Uuno rv.39+6* :heart:
 
Onnea taas vauvoista! Aikas monta tullut jo näin alkuvaiheessa lokakuuta :)

Oli ihanaa tänään kampaajalla, hintaan sisältyi jopa pieni päähieronta, ah! Se oli rentouttavaa se.

Viime yönä heräsin ekan kerran aivan järjettömän kipeeseen supistukseen! Siis todella todella kipeä, mutta vain yksi. Tuntui että se olis kestäny ikuisuuden! Todellisuudessa kuitenkin oli ehkä korkeintaan puoli minuuttia jos sitäkään :)

Mutilaisella ollut kiitettävän nopeita synnytyksiä. Jos monta lasta meinaa hankkia ja seuraava on aina lyhempi synnytys kuin edellinen, niin siinä tosiaan saa olla sairaalassa valmiina aikas pitkään :LOL: Ja pikkuinenkin on jo 2 viikkoa! Kylläpä aika menee nopeasti...

Onko jollain muuten niin, että kun tulee supistus, siis sellainen ihan tavallinen kivuton, niin jostain syystä on helpompi hengittää? Tai tuntuu että saa enemmän happea? Mulla jotenki tulee rintaan semmoinen kummallinen puristava tunne ja tuntuu että keuhkoihin menee tosi paljon ilmaa. Ja sitten tulee kuuma.

Huomenna onkin sitten laskettu päivä, siitä se todellinen odottaminen alkaa.

hemari ja möhkö 39+6
 
Heippa hei!

Minullekin on tuttuja nuo "kestosupistukset". Hurjaa, kun tuntuu tosiaan joskus, että maha olisi supistuksessa pitkiäkin aikoja kun tekee jotain fyysistä. Ja olen kokeillut, että kyllä se maha on kova, on se jonkunlainen supistus vaikka kestääkin kauan.

Talvicci, kuva tänne kun maha on laskeutunut! ;) Ota ainakin itsellesi muistoksi kuva, kohta sitä ei enää voi ottaa:) Mullakin on jonkun verran laskenut, mahtavaa, kun on helpompi hengittää:) En ymmärrä teitä pätkiä, miten olette pärjänneet, kun kohtu on keuhkoissa kiinni, kun minullakin on ollut tukalaa! Pituutta mulla on 175cm.

Ai hemarillakin on huomenna laskettu aika. Onnea siitä =) Samoin talvicci!

Hope 36+6
 
Hope
Joo mä eilen illalla nappasin yhen kuvan ja tänä aamuna otin kans ku ton mahan tippumisen hokasin... Niin ku vertaa niitä kuvia niin kyllä musta huomaa selvän eron :D

Niin ja mulla nlalääkärissä rv.36+1 sano että pää on ihan alhaalla ja sillon joskus huomasin itekki että on laskeutunu alemmas ku hengittäminen helpottu...

Niin ja tosiaan mullakaan ole pituutta tosiaan ku huimat 159cm :D

Tänään on vähän siivottu, käyty koiran kanssa kävelyllä ja just tulin saunasta :D
Mahotonta lyllertämistä tuo kävely muuten ja auts ku käy kipeetä |O :D

Pitää laittaa masukuvaa huomenna ku poksuu viikotki!

*Talvicci ja Uuno rv.39+6* :heart:
 
Onnea taas uusille lokamammoille!
Ei enää pysy edes perässä...

Meinaankohan minä olla se kaikista pisimpään kantava mamma?
Olisin jo ihan valmis viimeistään tällä viikolla vatsasta luopumaan.

Tänään on kyllä ollut vähän huono olo ja lupaavasti selkä jomottaa vähän niinku kuukautiskipuja olisi.. jos tämä vaikka tästä.
Mutta edelleenkin on mielessä esikoisen käynnistys 42+0, joten taitaa olla turhaa vielä kovin kovasti odotella.

Mirmi rv 40+4
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille tasapuolisesti!

Tiiättekö mammat mitä; täällä tihkuuttaa lapsivettä. Käsky kävi lähtee aamunkoitteessa synnärille, kun kuitenkaan ei supistele vielä kipeesti. Puoltoista vuorokautta on supistellu kivuttomasti, harkkareita, mutta näköjään ne nekin sai jotaki aikaiseksi.

Tässä ois vielä hyvää aikaa nukkua, mutta arvatkaa vaa, saanko unta?! Pikkuisen meinaa jännittää ja siksi pahoinvointia pukata, mutta kyl tää tästä. Yritän vielä keksiä mitä sitä sairaalakassiin mukaan ja yritän varmaan vielä vähän syödäkin jotain. Huihui, tästä sitä lähdetään pikkuhiljaa pienokaisen hakuun...

Jos ei ihmeempiä tuu, niin tuun varmaan vielä moikkaamaan ennen kuin suunnataan auton nokka kohti synnytyslaitosta...
 
Dsarialin jo kerhon puolelle tsempitinkin, mutta tsemppiä nyt vielä tätäkin kautta :D :heart: !

Hei ja pientä galluppia kopioin näin kerhon puolelta tännekkin: näin odotuksen viime metreille: te joilla on jo lapsia: olisi kiva kuulla, että miten teillä olo muuttui kun h-hetki alkoi olla käsillä? En nyt puhu pelkästään supistuksista, mahan laskeutumisesta tms. vaan kiinnostaisi tietää sekin olitteko levottomia, yli rauhallisia tms...vai oliko kenties yhtään mitään mikä olisi enteillyt lähestyvään synnytykseen? Tietysti itse uteliaana kyselen tällaista kun tosiaan ei ole ollut lainkaan supistuksia tai muita oireita jotka viittaisivat, että jotakin alkaisi pikku hiljaa tapahtua...no muutamina päivinä on kyllä vihlonnut tuonne alakertaan, mutta siinä kaikki...onkohan siis odotettavissa, että vauva matkustaa hyvinkin sen 2 viikkoa yliaikaa mun mukana :| :whistle:

Hugis ja Papu 38+5
 
Huomenta =)

Onnittelut Marsupilamille pikkuisesta prinssistä :heart: :heart: :heart: :heart:

Empsu, ikävää ette ole saanut luotua sellaista terkkasuhdetta että olisit sielläkin voinut puhua avoimsesti tuntemuksistasi, toi on just tosi ikävää kun vaihtuilee eri täti joka kerralla. Mulla ollut sama homma mutta onneksi nyt loppuajasta on tuttu vakiterkka ollut joka kerta ja hälle puhuin silloin omasta väsymyksestäni, muille en olisi halunnut puhua. Ja kurjaa jos joudut mennä ilman miestäsi synnyttämään mutta tosiaan toivotaab että kaikki sujuu nopeasti ihanan kätilön avustamana :hug: =)

Dsarialille tsempit matkaan, taas saadaan lisää vauavuutisia :D

Hugis, mä en osaa sanoa mitään erityisiä fiiliksiä ennen h-hetkeä, yllättäen ne lähdöt on sit kuitenkin tullut ainakin mun kohdalla =)

Apollolle kaikkea hyvää loppuodotukseen jakäyhän meitäkin joskus moikkaamassa :wave:

Eilen illalla omat tuntemukset oli ihan normaalit mutta taas yön aikana heräsin pariinkin otteeseen kipeään supistukseen ja viiden jälkeen supisteli ei niin kovin kipeästi alle vartin välein melkein pari tuntia eli nää supistukset kiusaa mua nyt ihan turhaa. Kuitenkin sen verran voimakkaita olivat että aina havahtui kun meinasi saada unen päästä kiinni.

Onneksi meidän uniongelmainen kuopus nukkuu pienillä unikouluavuilla kerrassaan loistavasti :heart: Ihanaa että sain avun viime hetkellä tilanteeseen sillä nyt jaksan ajatella positiivisesti jo vauvan vaatimat yösyötötkin.

Nyt aamutoimien pariin :wave:

äitsy ja Lauri 38+5 :heart:
 
Aku
Onnea taas uusille lokamammoille ja pikkuisille :heart: :flower:

Hugis kyseli tuntemuksista ennen synnytystä.Itselläni esikoista odottaessa huomasin sellaisen jutun että viimeinen yö ennen kun synnytys lähti käyntiin (iltapäivällä) tuli nukuttua ehkä paremmin kuin koko raskausaikana siihen mennessä =) Ei tietoakaan mistään kivuista ja loppuraskaudelle tyypilliset vessaravaamisetkin jäi pois.Eli tavallaan tuntui että kroppa keräs voimia tulevaa varten.Myös yleisesti olotila oli tosi rauhallinen.

Omaan napaan ei mitään uutta :/ Alkaa olla jo aika kärsimätön olo.Niin mielelläni jo luopuisin tästä masusta ja saisin asukin tänne ulkopuolelle ihmettelemään maailman menoa.Vaan ei edelleenkään supistuksia tai mitään muutakaan siihen viittaavaa havaittavissa :kieh:

Nyt aamupalalle ja kotihommiin.Mukavaa syysmyrskyistä päivää!

-Aku
 
Aku :D täällä tietty heti heräs toiveet: en noussut kertaakaan viime yönä vessaan tai muutenkaan herännyt mihinkään vaan nukuin kuin tukki jo normaaliksi muodostuneen vessassa ramppamis/ kyljenkääntöheräilyiden- sijaan :LOL: ....noh: kyllä se pieni sieltä sitten tulee...viimeistään kolmen viikon kuluttua :)
 
JepJep, kiitoksia kaikille tsempityksistä!

Myö tässä kahvit juodaan ja lähetään kohti äksönpaikkaa. Supistuksia tulee, kipeitä, mutta harvakseltaan eli ei tosiaan voi vielä sanoa, että kuinkahan pitkään tässä menee. Vauva liikkuu, mutta todella huonosti, se vähän huolettaa. Mutta myö tästä lähetään etenemään... :wave:
 
Hugis: piti siulle vielä vastata, että mie kans monta yötä ennen tätä oon nukkunu kuin tukki! Ja eilenkin aamulla nukuin puoli yhteen ja edelleen nukutti! Eli miulla tuli kanssa kerättyä energiaa tässä muutama päivä... Muuten en kyllä huomannu olossa mitään muutosta, tai en ainakaan osaa vielä sanoa.
 
DsariaLille onnea synnytyksen tätäki kautta :wave:

Hugiksen galluppia pohdin...
Mä oon pitkän aikaa heräilly just silleen kolmen maissa ja valvonu johonki viiteen, puoli kuuteen...
Ja nyt sitten onko tää kolmas yö jollon en ole valvonu... Ja heti ku luin teijän juttuja alko toivo heräämään josko sitä itekki pääsis ennen käynnistykseen joutumista tositoimiin :LOL:
Tänä aamuna heräsin kyllä aikasin mut keskellä yötä ei tarttenu kumminkaan nyt valvoa :)


Tänään on meijän Uunon laskettuaika! :heart:
Nyt sais alkaa tulemaan jo... :whistle:

Meijän karvavauva, koira siis, täyttää tänään kans 2v :heart:
Pitää käyä ostaa sille maksalaatikkoo kaupasta, se on sen herkkua :p


Tein eilen facebookissasemmosen testin ku "Mitä sinulle tapahtuu huomenna klo12"
Vastaukseks sain että:
"Sinä saat lapsen! Onneksi olkoon :) Poika tulee "

No joo ei ihan taija niin käyä :LOL:

Tai sitten pitäs tulla oikee syöksysynnytys :whistle: :D
Jos tekis Mutilaiset :whistle: :D


Siivoushommat jatkuu tänään.
Veis matot ja petivehkeet ulos...
Makkarin järjestystä pitäs edelleen miettiä...
Olis semmonen mobile pinnasängyn yläpuolelle mut ei sitäkään saa laitettua oikeen ku pinnasängylle ei ole fiksua paikkaa vielä löytyny...

Nyt aamupalalle ja alottelemaan siivousta...

Palailen sitten masukuvan kera :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.40+0* :heart:
 
Noniin täällä ollaan yhtenä kappaleena edelleen vaikka eilen oli tosi paljon suppareita ja niistä huolimatta hommailin koko päivän jotain pientä ja illalla sitten saunoin, koska saunomisen jälkeenkin supisteli mukavasti pistin miehenkin eilen illalla hommiin supistusten lisäämiseksi ;) ja arvatkaas mitä? Supparit loppui samantien ja nyt on ihan normi olotila, ei yhtään mitään jäljellä eilisistä kivuliaista suppareista :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Miehenkin laitoin jo aamulla työmatkalle Iisalmeen vaikka eilen sovittiin että jättää sen väliin jos tilanne näyttää sille.

DsariaL Onnea matkaan tuohan pian meille vauva uutisia
Hugoliina Mulla ei myöskään ollut mitään oireita ennen esikon syntymää, oltiin vielä viikonloppu maalla ja sunnuntai iltana alkoi lapsivettä tihkumaan ja maanantai aamuna olikin poika sylissä. Muistaakseni minäkin nukuin kuin tukki viimeiset yöt ennen pojan syntymää. Oliskohan tämä minunkin oireettomus jokin oire lähestyvästä syntymästä?

Talvicci Minä tein saman testin ja sain saman tuloksenkin, mutta tein sen jo kaksiviikkoa sitten... :D
 
Huomenta kaikille

Onpas hyvin nukuttu yö takana, en herännyt kuin kerran vessaan ja olin senkin ajan varmasti unessa kun en muista sitäkään.

Esikoista odottaessani ei mulla ainakaan ollut mitään ennakko oireita synnytyksen alkamisesta. Se meni oikeastaan niin ettei ollut tullut ensimmäistäkään supistusta ennen varsinaisia synnytyssuppareita. Olin silloin ihan paniikissa että mitäs nämä nyt ovat ja soitin hädissäni mun äidille :LOL: Luulen että tällä kertaa menee samalla tavalla, eli ei ainuttakaan kivuliasta supistusta ennen h-hetkeä...

DsariaL onnea vauvanhaku reissuun :)
 
Hei mulle pisti silmään (kun vihdoin sain aikaiseksi lukea tuon ensimmäisen sivun vauvatavaralistan)... Miksi näin: ehdottomasti apteekin imuri eikä nenäfriidaa? - siis imetäänhän tuolla friidallakin se räkä pois ? - luulin, että se mitä ei suositella on sellainen 'pikkuniistäjä' - harmittaa vaan nyt kun isyyspakkaukseen aikoinani verkkoapteekin alesta hankin juurikin nenäfriidan ja suodattimia siihen...että miksei sitä nyt sitten suositella... :ashamed: ? Ja toinen kyssäri: onko se "suolaliuos' mitä sinne pikkunenään sitten laitetaan sama kuin apteekista saatava natriumkloridi? Meinaan meillä ko. ainetta iso laatikollinen tuolla kaapissa: ostin sen tuossa jokin aika sitten kissan korvien puhdistamiseen...mietin vaan, että mahtaako olla sama aine kyseessä...?

Sitten itkuhälyttimestä: Me asutaan tosiaan kerrostalossa ja pihalla ei vauvaa juurikaan nukuteta, muuta kuin mummilassa. Parvekkeella kuitenkin joskus ajattelin nukuttaa ja silloin ovi olisi kiinni- mitä olette mieltä: kannattaako hälytintä hankkia? Tai siis onko siitä hyötyä esim. vauvan nukkuessa päiväunia makuuhuoneessa- kyseessä on kuitenkin kaksio, joten voisin kuvitella, etät itku kuuluu kyllä ilman hälytintäkin, mutta nyt on käynyt sekin arveluttamaan, että' pärjätäänkö ilman hälytintä vai pitäisikö sellainen nyt kuitenkin sitten hankkia...katselin vain, että lähimarketissa olisi sellainen Philipsin itkuhälytin tarjouksessa 45e, norm. 69e...

=)
 
Marsupilamille onnittelut pojasta!

Ja onnea niillekin joilla tuli 40+0 täyteen. Kyllä ne vauvat sieltä kohta syntyy.
Dsarial: tsemppiä vauvanhakureissulle!

Joku kyseli ( sorry, en enään muista kuka) kohdunsuun tilanteesta ja la:n ylityksestä. Mulla ei ole koskaan kohdunsuu ollu viimeisessä neuvolassa pehmennyt tai auennut, kaikki on kyllä menny sitten vähän yli. Mutta hyvinkin voi syntyä ennen la:ta vaikka kohdunsuulla ei olisi tapahtunut mitään. Toisilla "kypsymistä" tapahtuu pikkuhiljaa ja toisilla sitten kertalla.

Kisumisu: kurja juttu että joudut meneen synnyttämään yksin.

Omaan napaan ei mitään uutta. Aika hyvin nukuin viime yön, varmaan vaikutti tuo edellisen yön 2 tunnin valvominen, nyt kyllä heräsin mutta sain nukahdettua uudelleen. Mun äiti on tulossa tänne ensi viikoksi, jos vaikka vauva päättäis silloin syntyä.

Täällä on aivan hirveä keli, tuulee ja räntää sataa. Aamulla kun lähdin viemään poikaa treeneihin tuli lunta ja maa oli aivan valkoinen. Vähän hirvitti kun autossa on vielä kesärenkaat alla. Nyt on tuli takassa ja jos ite istahtais sohvalle teen ja dallaspullan kanssa.

Peppi ja tytsi 39+1
 
Hugis: samaa ainetta on eli natriumkloridi-liuosta. Sitä saa sellasissa tippapulloissa mutta voi tietty laittaa vaikka pienellä ruiskulla tipan kerrallaan vauvan nenään. Teidän tapauksessa en välttis ostais itkuhälytintä. Kyllä se itku kuuluu makkarista ja parvekkeellä jos nukkuu niin huomaat kyllä jos vaunut alkaa heilua.
 
Huomenta!

Onnea taas uusista vauvoista, hurjaa vauhtia niitä nyt tulee:)

Ja DsariaL: Tsemppiä synnytykseen! Meillähän taisi olla samaan aikaan la, täällä ei mitään merkkejä että vauva olisi tulossa.

Meillä alkaa uusi asunto olla asteen verran asuttavampi, nyt täällä jo voi viettää äitiyslomaa ahdistumatta. Viikonlopun jälkeen varmaan alkaa loputkin olla kunnossa.

Mä reippaana tyttönä kävin heti aamulla Hulluilla Päivillä:) Ostin meille uuden kameran, jotta saadaan vauvelista hienoja kuvia. Lisäksi ostin burberryn mallikappaleista vauvalle housut ja neuletakin. En ole kova burberryn ystävä noin muuten mutta vauvan vaatteet on kyllä söpöjä... Eivät olleet kalliita ja ostin koko 68 niin meneekin vähän pidempään.
Lisäksi ostin vauvalle kuumemittarin vaikka myyjä heti kyllä sanoi että ihan pienelle vähän erilainen olisi parempi. Mutta kyllä tuokin asiansa ajaa ja toivotaan ettei vauva ihan kamalasti sairastele.

 
Ai niin, Empsu: Mäkään en ole synnytykseen liittyvistä huolista juuri puhunut neuvolan tädille, ei tunnu ihan sopivan tyyppinen henkilö. On niin kovin pirtsakka, ei mitään psykologityyppiä:) Mutta pisteet hänelle kuitenkin siitä, että eka käynnillä mainitsin asiasti ja hän mutinoitta laittoi mulle lähetteen pelkopolille. Lisäksi on joka kerta muistanut kysyä että miten asia etenee. Ja sektiopäätöksen tultua hän suhtautui siihen varsin positiivisesti. Eli sinänsä hyviä kokemuksia neuvolasta vaikka tää kyseinen täti ei ihan mikään terapeutti olekaan.
 
Kiitos peppimamma - meillä onkin juuri noita tippapulloja tuo laatikollinen =) , toivotaan toki ettei käyttöä tulisi ainakaan kovin paljon...ja tosiaan taidetaan jättää itkuhälytin hommaamatta nyt tähän saumaan: kyllähän sen sitten huomaa jos sille tarvetta on ja kaupoistahan noita saa jatkossakin =)

Paulah Millasen kuumemittarin ostit? Meillä ei ollut vielä tovin aikaa sitten edes itsellemme mittaria, joten ostin sitten apteekista sellaisen tavallisen digitaalisen, jossa on joustava pää (vaikka kovasti yritti täti puhua ostamaan sen korva- tai otsakuumemittarin...) ...ajattelin, että menee sitten sekä meillä että vauvalla: nykyään kuulemma ottavat ainakin meidän synnärillä ihan pikkuvauvoiltakin kainalosta kuumeen...ja sitten ajattelin, että jos pepusta mittaa, niin on mukavampi tuo taipuisa kärki...muistan vieläkin lapsuudesta kauhulla ne kuumeen mittaamiset pepusta kun sillä 10minuutin kovalla mittarilla mitattiin -auts |O !
 

Yhteistyössä