*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Hei,
Yhdenkäden naputtelua iltasyötön lomassa.

Teretuloa uusille ja lämpöiset onnittelut vauvaantuneille. Ihania noi teudän synnytyskertomukset :heart: .
Talvicci näyttäis olevan seuraavana vuorossa, joten onnea ja voimia matkaan!

-A- maitotehtaana ;) ja Jätkis-Pätkis 3vkoa 5pv
 
Täällähän on melkonen meininki :) vauvoja pukkaa joka suunnassa!

Tsemppiä Floralle ja Talviccille!
Täällä kanssa supistellut 5tuntia sen kivoimman ässän jälkeen, en kyllä ihan vielä usko että pääsisin tänään lähtemään..

Onnea vauvautuneille :flower:

Auts, nyt kyllä pakko nousta.

TanjaKK 38+3
 
Hugoliina, nupsulina, nöppönen, hanne ja muisku78 SUUUUURET onnittelut nyytin lunastuksesta :D :flower: :flower:

( . )Tulipas joo käytyä tänään siellä äippäpolilla ja en tullut kyllä hullua hurskaammaksi.
Lääkäri ei noteerannut mun liitoskipuja mitenkään, vaan sanoi, että "marssijärjestys on niin, että jos vauvalla kaikki kohdussa hyvin, niin annetaan kasvaa vielä ainakin LAhan asti. Ja niin kauan sulla ei ole mitään hätää kun liikkumaan pääset." Eli enpä saanut käynnistys päätöstä niinkuin toivoin.
Vauvan paino arvio tänään oli n. 3kg ja varmaan vajaa 3,5kg on syntyessään.
Alkujaanhan tuo mun lähete oli kokoarvio ja verenpaineita koskeva, niin nyt ei ollut lainkaan huolissaan noista paineista, vaikka alapaine huitelee 100 pinnassa.
Eipä tuo lääkäri tehnyt ollenkaan sisätutkimustakaan, joten eipä ole hajuakaan mikä tuon alapään tilanne oikein on.
Eli yhteenvetona: Oli muuten aivan turha käynti. :kieh: Ja siitäkin lystistä tarvii maksaa se 25,60?.

pinkkimieli ja pallopää 38+0
 
JESTAS MITÄ VAUHTIA TE TYÖNNÄTTE NOITA TENAVIA MAAILMAAN,ei pysy yhtään perässä kuka on saanut ja mitä... mut SUURET ONNITTELUT kaikille..

Tällä menolla väki loppuu kesken alta aika yksikön, onneks vielä tulee uusiakin mukaan, TERVETULOA.
kyllä mun elämä pyörii ainaki niin oman mahan ympärillä ettei osaa enää paljon muuta ajatellakaan ja oon vaan keskittyny et parin päivän päästä pääsee ees jo sairaalaan..
joku kirjoitti siitä jalkojen kirvelystä, mulla oli edellisessä raskaudessa se vaiva tosi pahana, ei oikeasti meinannu astua uskaltaa.. ja kyllähän oli loppuaika vaikeaa sen kans, mulla ainaki johtui turvotuksesta, mulla sitä ihan hirveesti..

Kauhea yskä päällä ja vaikea kun muutenki maata niin meinaa öihin kyllä hermo palaa. ja sitte kun pitää yskiä niin paljon, meinaa joka yskäsystä pissa tulla housuun, aivan ihanaa.. Nyt kuuman mehun keittoon..

Tsempit kaikille jotka koitokseen lähdössä!!!
 
Onnittelut Hannelle ja Muiskulle pikkuisista vauvoista :heart: :heart: :heart: :heart:

Nyt oman navan päivitys kun muuhun ei pysty, koko päivän supistellut enemmän tai vähemmän ja iltaa kohti tiheämmin j akipeämmin mutta välit edelleen 10-15 min. Kahden jälkeen heräsin kipeään supistukseen ja siitä asti niitä on tullut noin 10 min välein ja ovat kyllä erittäin kipeitä. Vaikka neljättä kertaa asialla olenkin niin en yhtään tiedä milloin uskaltaisi ammaa hakea ja lähteä jos nämä tästä vielä lopahtaakin :whistle: Jos sitä pakkaisi sairaalakassin edes valmiiksi. Todennäköisesti tulen aamulla kiroamaan kadonneita suppareita :kieh: :LOL:

äitsy ja Lauri 40+1 :heart:
 
Aku
Myös täältä omanapainen päivitys.Täällä myös 2 jälkeen heräilty kipeisiin suppareihin,välit on vielä 10-12 min,mutta eiköhän se tästä toivottavasti etene.Tai sitten äitsyn tavoin kiroilen huomenna turhaa valvomista :kieh:
 
Ihan ekaksi onnea kaikille nyyttinsä hakeneille :flower: Nyt ei jaksa lukea kaikkea mitä ootte kirjoitellut, myöhemmin sitten. Meille syntyi tyttö 13.10 painoa oli 3470g ja pituutta 49cm. Synnytys oli nopea, viisí tuntia ja ponnistusvaihe 15 min. Maanantaina yritettiin niillä napeilla käynnistää, mut ne ei tuottanut mitään tulosta, tiistaina sitten kalvot poks ja tippa. Tuun myöhemmin kertomaan ihan kokonaisuudessaan kaiken. Mutta joo, järkyttävä kokemus, näin lyhyesti sanottuna.

Missah ja Sara
 
Hanne, Muisku ja Missah : isot onnittelut vauvoista!

Uusille tervetuloa mukaan!

Kylläpä vauvoja tulee tosiaan mahtavaa vauhtia. Taitavat Talvicci ja Flora olla jo nyyttiä hakemassa, ja lupaavalta kuullo0staa myös Akun ja Äitsyn tilanne.

Tänne ei mitään uutta. Jatkan odottamista edelleen, jospa sitten ensi viikon lopulla jo jotain tapahtuisi.

Peppi ja tytsi 40+4
 
Hei vaan kaikille! Täällä vieläkin yhtenä kappaleena... Ei merkin merkkiä synnytyksestä vieläkään. :'( Meidän lasketulta ajalta taitaa olla enää minä ja Peppi30 jäljellä.. ja molemmilla näköjään sama synnärikin. Ainoo ero et mulla pikkukakkonen ja toisella ykkönen. :wave:

Mulla meni ekakin käynnistykseen... alan jo pikku hiljaa luopua toivosta... Nyt viikonloppuna olis otollista syntyä.

Sairaalassaoloajasta kyselisin hieman. Esikoisen kanssa olisin halunnut lähteä heti seuraavana pvnä mutta toppuuttelivat.. Nyt on vielä suurempi hinku kun on esikoinen kotona enkä muutenkaan ole "sairaalatyyppiä" Kuinka nopee kakkossynnyttäjät kotiutetaan mikäli kaikki menee hyvin? Mulla oli viimeksikin sellainen olo et heti kotiin. :LOL:

Toiseksi vierailijoista... Mä en millään jaksaisi samanlaista vierasrumbaa ku esimerkiksi viimeksi. Tuntu että kaikki halus änkee sairaalaan, lisäksi kysymättä. Appivanhemmista jäi traumat ku oli jotenkin niin ankeita ja räpsi kuvia vaikka oltiin sanottu etten halua että otetaan kuvia... ne on vähän sellaisia et ei kunnioita mitä toivotaan.. et en tiedä miten tällä kertaa ku viimeksikin ne kuvat pääty yleiseen albumiin vaikka siitäkin sanoin et en halua mitään sairaalakuvia albumiin.

Etanainen 40+ 5

 
Hei kaikki! Onnea vauvaantuneille!!

Nyt pientä surkuttelua:

Meillä kävi niin, että ehdimme olemaan kotona tytön kanssa vain yhden päivän. Tiistaina siis kotiuduimme synnäriltä, torstaina terkkari tuli kotikäynnille ja huomasi selässä oudon ihottuman. Lähdimme illalla päivystykseen näytille. En ollenkaan uskonut, että joutuisin tänne jäämään, otin varoiksi kuitenkin hammasharjan mukaan. Ja niin siinä vaan kävi että jouduttiin tytön kanssa jäämään osastolle. "Ihottuma" osoittautui verenpurkaumiksi. Tytöllä verihiutalearvo oli ihan surkea ja tulehdusarvot koholla. Koko to-pe välinen yö tyttöä pisteltiin ja huudatettiin ja tehtiin ihan kamalia asioita. Pää oli täynnä pistoksia ja kanyyleja ja käsivarret pistetty ja kantapäät:'(. Johtoja on tytöstä enimmillään lähtenyt viisi. On aika rankka näky, kun tyttö on niin pikkuruinen...

Osastolle päästiin sitten vihdoin klo 4:30. Olin aivan hysterian partaalla. Mies lähti kotiin ja jäin tytön kanssa sairaalaan. Huoneessa ravasi vähän väliä porukkaa, aamulla hoitajia ja lääkäreitä oli 6 yhtä aikaa. En saanut tyttöä viereeni missään välissä, vaan koko ajan piti olla vaan omassa sängyssä. Se oli tosi raskasta...Vielä kun pikkuiselle leitettiin happiviiksetkin niin hän näytti kyllä niin todella sairaalta.

No, nyt täällä voidaan jo paremmin. Lääkäri kävi äsken ja antoi vähän toivoa että ehkä maanantaina päästään kotiin. Ehkä. TYttö kun on niin pieni niin häntä mielellään pidetään täällä. Hän saa 2 kertaa vuorokaudessa antibioottia suoneen ja eilen illalla hän sai trombosyyttejä, mitä lie verihiutaleita, jotka siis hänellä oli tosi alhaiset. Se verihiutaleitten alhainen taso tekee sen, että veri ei hyydy kunnolla ja siksi hänellä oli niitä verenpurkaumia selässä. Nyt tyttösestä lähtee enää kaksi piuhaa :) Toinen mittaa happisaturaatiota ja toinen verenpainetta. Päässä on vielä 2 kanyyliä, mutta toinen otetaan tänään pois. Yksi kanyyli jo otettiin pois kun ei toiminut kunnolla, ja samalla lähti tytöltä hiuksia päästä :kieh: Nyt on ohimolla kalju kohta. Kyllä tyttö on saanut kokea kovia ensipäivinään. Ja äiti myös. En uskalla enää peiliin katsoa, kun olen täysin haamun näköinen. Huoli tytöstä on niin suuri, että ei nukkumisesta tule mitään. Viime yönä tyttö sai nukkua vieressä :) Minäkin nukuin sitten vähän paremmin. On kyllä todella paljon hoitajista kiinni, että miten täällä viihtyy. Eilen oli seuranani koko päivän ihana hoitaja. Hän oli huoneessa koko ajan, niin sain jutella ja vähän ajatuksia pois tästä tilanteesta.

Antibiootit on kyllä nyt tehonneet. Huomaan ihan selkeästi, että syöminen on paljon helpompaa ja tyttö on virkeämpi. Onneksi terkkarin kotikäynti sovittiin niin nopeasti kotiutumisen jälkeen, niin päästiin hoidot aloittamaan ajoissa.

Nyt tyttö tuhisee paitani alla tyytyväisenä :) Onneksi ihmiset eivät muista jälkikäteen mitään näin varhaisista vaiheista. Kyllä jäisi piikkikammo jos muistaisi...

hemari ja tytteli 1viikko!!
 
Täällähän on tapahtunut paljon =)

Onnea kaikille vauvansa hakeneille, teitä oli taas valtavasti. :heart:

Ja monta on lähdössä tai hakemassa omaansa.

Pikaisesti kirjoittelen vain omaa napaa... Tänne on tulleet ekat supistukset ja voin sanoa etten tykkää yhtään tästä kivusta. Nämä ovat vielä aika mietoja, mutta tulevat tiheästi, kestoltaan lyhyitä. Pari kipeämpääkin tullut... Pitäisi mennä asioille tänään, ja luvattiin mennä anopin kanssa ravintolaan syömäänkin. Saa nähdä mihin sitä pystyy menemään. Sanoin miehelle, että pakko saada sairaalakassi tänään valmiiksi, haluan sinne vielä vähän eväitä ja sitten sen kauratyynyn itselleni tänne kotiin.

Kuuluuko näihin alkusupistuksiin, että tulevat niin, että saattaa ensin tulla selkään ja siitä vatsalle ja taas kääntyä selän puolelle. Ja että niitä tulee sekä ylä että alavatsalle... Esikoisodottajan pakokauhua ilmassa :D
 
Voi hemari, kuulosta hurjalta :hug: onneksi tosiaan huomattiin vaiva tosi nopeesti ja saatte hoitoa! Nyt kuulostaa jo tytön vointi paremmalta, toivottavasti pääsette pian kotiin elämään vauvaperheen arkea!

TanjaKK 38+4
 
Voi hemari! Onpa sinun tyttosella ollut aika koettelemus! Mutta onneks ootte jo parempaan pain menossa ja kuten sanoit, noin pieni ei onneksi muista tollasta kohtelua. Mutta eikos ne kovat koettelemukset vaan vahvista, eli tytostasi tulee oikea rautarouva!

Etanainen - no ihan tasmalleen samaa ma jo aikasemmin valitin. Eli siis kun asun taalla Belgiassa niin kukas sinne sairaalaan tulee kuin mun miehen sukulaiset ja heidan joukossaan siskonsa jota en sieda siis hetkeakaan! Se on joku henkilokemia juttu, mutta pelkka ajatuskin koko henkilosta pistaa karvat pystyyn.

Lisaks, mun hyva ystavapariskunta haluis tulla sairaalaan kahden pienen tyttonsa kanssa, mutten ole ihan varma jaksanko muiden naperoista olla silloin kiinnostunut. Toiseks, tassa samaisessa perheessa annettiin tokalle tytolle toiseksi nimeksi se nimi, jonka olin jo aikapaivia sitten ilmoittanut etta jos mulle tulee tytto, niin taman ottaisin nimeksi ja selitin tarkasti viela etta miksi. Kylla ma otin asian puheeksi sillon kuin nimen kuulin, etta muistatko etta taahan oli se nimi jota ite kaavailin. Mutta kuulemma miehensa oli ollut asiasta todella jaarapainen. Eli sekin etta jos ne nyt tulevat ja tulee huvittunutta kommenttia etta kun on kaksi pienta tyttoa jolla on sama toinen nimi (koska aion sen silti antaa toisena nimena, prkele!), niin mulla varmaan hormoonit heittaa siinakin itkupotkurauvarit.

Eli, karskisti vaan: sanot miehelles, etta sinahan siina olet mankelin lapi joutunut, joten sinulla on veto-oikeus siihen keta sairaalaan paastetaan. Siitahan voi hyvin tekstarilla ilmottaa " tervetuloa tutustumaan uuteen tulokkaaseen kotonamme ensi viikolla" tms.

Eilen oltiin filmifestivaaleilla ja siella oli ite Andy Garcia kunniavieraana ja mina tietysti melkein eturivissa hanta bongaamassa. Elokuvan aikana tuntuikin sitten eka menkkamainen supistus! Ehka meillakin vihdoinkin alkaa jotain tapahtumaan.. :)

Itun emo ja 39 POKS!
 
Meille syntyi toinen poika tämä aamuna (rv 42+1) 17.10. klo 4.41. Oli oikein kunnon miehiset mitat 4015g ja 52cm. En osannut yhtään noin isoa odottaa.
Sektioon lopulta päädyttiin.

En valitettavasti saanut Talvicille yv:tä laitettua, kun kännykällä kirjoittelen. Taitaa hänkin olla tositoimissa.

Palaan asiaan tarkemmin kunhan päästään kotiin aikaisintaan maanantaina.

Mirmi ja pikkuveli reilu 7tuntia
 
Huh, miten rankka alku on Hemarilla ollut. Kovasti voimia ja onneksi pikkuinen on jo parantumassa. :)

alley: Täällä vähän samanlaisia tuntemuksia. En tiedä ovatko edes supistuksia, kun kivun taso ja paikka vaihtelee.

Minäkään en välittäisi ottaa vastaan isoa joukkoa vierailijoita sairaalaan. Olen monille sanonut, että kotiin voi sitten tulla. Tosin tiedä sitten jaksaako heti ottaa vieraita kotonakaan vastaan.

Toivoisin niin, että vihdoin alkaisi tapahtua! Tämä jatkoajalla oleminen alkaa tuntua raskaalta, vaikka olo onkin aika mainio. Jäitä poltellessa. =)
 
Onnea kaikille vauvoista! :flower: niitä tulee sitä tahtia että!
Ja aika supistus rikkaalta näyttää myös! Taitaa ens kerran taas olla vaikka kuinka monta vauvansa saanutta kun tuun kattomaan. Tsempit tositoimiin! :)

Etanainen: PHKS:ssa pääsi uudelleen synnyttäjä 2vuorokauden jälkeen kotiin, tosin joku joka lähti samasta huoneesta pääsi jo yhden yön jälkeen, mutta tuli kotoa sitten lääkärin tarkastukseen. Ja vierailijoista sain kanssa traumat esikoisen kanssa, nyt ei kyllä ollu kellään asiaa sairaalaan (tosin ei ne niin hinkunukkaan nyt kun oli kyseessä toinen, oli helpompi kieltääkkin)
Hemarille ja tytölle :hug:
alley: mulla tuli supistukset vatsaan ja selkään, ehkä ennemmin kipeimpinä selkään ja sitten vatsaan vaan enemmän menkkamaista jomotusta. Mutta siinä ne aaltoili vatsasta selkään, selästä vatsaan. Voimakkuudesta riippuen. Joskus ei tuntunu vatsassa mitään, joskus ei selässä. Mutta sitten ne ihan tositoimien supistukset mulla oli ainakin lopulta selässä.

Meillä täällä alko ihanan lepposat päivät kun mies jäi koulusta syyslomalle. Ihanaa olla koko perhe koossa! Vauvakin on tosi rauhallinen ja tyytyväinen, iltasin hieman itkeskelee, sekin taitaa vaan johtua äidin suunnattomasta himosta kiinankaali-ananas salaattiin :D

Mukavia päiviä! =)

Empsu ja tytöt
 
Pikailmoitus täältäkin.

Meille syntyi tuhti pikkuherra 14.10. klo 3.51 käynnistyksen tuloksena. Herran mitat 4130g ja pituutta 53cm, py 36,5cm. LA olis ollut 22.10.

Eilen kotiuduttiin ja totutellaan kahden lapsen kanssa elämään. Synnytys oli loistava kokemus, jos nyt synnytyksestä niin voi sanoa. Lisää myöhemmin.

Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille (en vielä ole kahlannut juttuja läpi) ja jaksuja vielä odottaville!

LinneB ja heppu 3pvä

 
Onnea vauvaantuneillle :flower: Hirmu määrä syntynyt taas =)

Kirjoitin sitten pitkän selostuksen ja kone tilttas vieden sen mennessään |O Pika uusinta siis tässä:

Hemarin tytöllä ollut kovempi alku, onneksi voi jo paremmin.

Torstaina oli se äippäpoli käynti sokereiden vuoksi. Ruokavaliolla mennään onneksi eteenpäin enkä saanut sitä pelkäämääni insuliinia. Sisätutkimusta tehdessä lääkäri tökkäsi Nuppua sormella päähän kun paikat olikin pehmeät ja auki, kanava oli pysyny samassa ku viime läärikäynnillä eli 2cm jäljellä.

Utralla katsoi vauvaa ja mittaili moneen kertaan ja sanoi ettei iso vauva ole kyllä tulossa 2800g oli arvio eli 3200g syntymäpainoksi veikkasi. Napavirtauksia tutki pitkään ja kätilölle niitä sanoi ja kyseli missä kohtaa käyrää ne meni, kävi ilmi että ne eivät olleet niin hyvät kuin pitäisi eli taas huoli ja murhe mielessä kuin tuolla masussa pärjätään :( Onneksi ei enää pitkä aika ole la:han. Ens viikolla on sit neuvola taas ja 26 päivä äippäpoli jossa katsotaan kuinka vauva on kasvanut.
Lääkärin mielestä sektio arpi pitäisi kestää normaalin alatie synnytyksen eli siihen tähdätään ellei sitten tule sektio vauvan voinnin vuoksi.

Mut taas kuuluu huuto "äitii!" tällä kertaa vessasta
:LOL:

Sade-74 ja Nuppu 38+0 POKS!!
 
Hei taas kaikki ja onnea kaikille vauvoista :heart:

Me kotiuduttiin tänään Naistenklinikalta tytön kanssa. Eli meidän tyttö syntyi suunnitellulla sektiolla 14.10.Pituutta oli 49cm ja painoa 3515g. Kaikki sujui hienosti ja tyttö sai syntyessään 9 pistettä. Jo eilen hän sai lastenlääkärin tarkastuksessa puhtaat paperit. Myös mä ole toipunut sektiosta hienosti eli oltais päästy kotiin jo eilen mutta opeteltiin vielä hieman vauvan hoitoa sairaalassa ja tultiin kotiin tänään. Kaikkiaan hieno kokemus ja olen onnellinen että saatiin tyttö näin turvallisesti maailmaan:) Tyttö on aivan ihana, hänellä on hurjan paksu tummanruskea tukka kuten äidilläänkin.

Tässä vielä synnytyskertomusta: 14.10. aamulla suunnattiin siis melkoisen jännittyneenä kohti Naistenklinikkaa. Meitä oli vastassa varsin ystävällistä henkilökuntaa. Vauva sykettä seurattiin jonkin aikaa ja mä kävin labrassa. Meille kerrottiin että on tullut
kiireellisempiä sektioita ja mun vuoro on puolen päivän maissa. Odottelimme siis osaston
taukotilassa nelisen tuntia ja katselimme saippuasarjoja:) Lopulta meidän noudettiin ja
siirryttiin kävellen leikkaussaliin, mukaan napattiin sängyt äidille ja vauvalle. Saliin
kävellessä mä aloin ahdistua aika pahasti ja sitä kesti leikkauksen valmistelujen ajan.
Mua epiduraalin laitto esim sattui ihan kunnolla vaikka muut ovat sanoneet ettei satu. Mutta puudutuksen jälkeen oli ihan ok olo ja päästiin asiaan.

Vauva syntyi ihan minuutteja aloittamisen jälkeen ja parkaisi heti pontevasti. Sen
jälkeen jännitys laukesi täysin enkä edes huomannut operaation loppuosaa. Isi pääsi
kuvaamaan lasta, leikkaamaan napanuoraa jne ja mä katselin sivusilmällä. Lopuksi sain
vauvan rinnalle varmaan 20 minuutiksi ja kun operaatio oli ohi,lähtivät isä ja vauva
osastolle ja mä heräämöön. Aikaa sektiossa meni 32 min. Vauva sai 9 pistettä ja mun
osalta kaikki meni täysin ongelmitta.

Pian pääsin osastolle muun perheeni seuraan. Ekan päivän olin toki ihan toipilas mutta
tähän olin varautunut joten ei se tuntunut pahalta. Kipuja ei juuri ollut mutta
liikkuminen hankalaa. Käväisin kuitenkin liikkeellä jo ekana iltana. Toisena päivänä
pääsin jo hyvin liikkeelle ja kolmantena oli jo lähes normaali olo. Eli tosi hienosti
käynnistyi toipuminen mun osalta.

Kommentoin muiden juttuja pian! Mies laittoi juuri ruokaa joten täytyy mennä nauttimaan antimista:)
 
Onnea H-an-n-e, nupsuliina, hugoliina, Missah, Muisku, Mirmi, LinneB ja Paulah ja oliko vielä joku muu... Hurjalla vauhdilla vauvoja satelee! Hemarille :hug: vaikean alun vuoksi...

Kovasti porukka vähenee... Täällä tilanne entisellään. Häpyluun seutua särkenyt pari päivää, lieneekö vauva kiinnittymässä. Viime neuvolassa ei ollut vielä kiinnittynyt. Flunssa vaivaa edelleen... Tuntuu vähän hassulta päivitellä Oma napa- kuulumisia kun muille jo satelee vauvoja, mutta koitetaan kuitenkin vielä me loput pitää jonkinlaista keskustelua yllä =)

Fresia ja rinsessa 38+4
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille!! :flower:

Täällä ollaan edelleen tukevasti kasassa. Viime yönä tosin heräsin kipeisiin supistuksiin, mutta ne laantui ja lopahti ylös noustua. Nyt on sitten harkkareita tullut jonkun verran ja sukkapuikkokipuja. Saas nähdä mennäänkö tällä kertaa yli la:n...

Regent ja masukki 39+5
 
Tänne ei uutta, vielä ollaan kasassa. Supistelut jatkui melkein koko päivän, loppuivat tuossa neljän maissa. Tuli kaikenlaisia variaatioita kyllä päivän mittaan. Inhottavimmat oli se paineen tunne joka tuli samaa aikaan alapäähän ja peppuun ja samalla supisteli selässä lievästi. Käytiin syömässä ja kaupassa. Ravintolassa jälkkärin jälkeen tuli taas tuollainen paine ja kesto jomotus alavatsalle. Molemmat paine olot tuli istuessa ja lähtivät pois kun pääsi kävelemään.

Nyt on ollut ihan normaali olo. Saa nähdä koska tulee seuraavat supistukset ja onko ne jo niitä oikeita. Nyt on ainakin sairaalakassi valmis niin pitkälti kuin vain voi :)

Limatulpasta vielä varmistelisin. Mielestäni mulla ei oo sitä tullu, mutta nyt kuitenki aloin epäilemään. Pari viikkoa on tullut aina välillä sellaista venyvää valkovuodon näköistä, se on vaan ollut niin valkovuodon väristä kellertävää liisteriä, etten ole uskonut että se olisi ollut limatulppaa. Voiko limatulppa olla vaalean keltaista?

Onnittelut taas vauvautuneille ja kiitos synnärikertomuksista.

Hemarille jaksamista sairaalaan ja pienelle myös! Toivottavasti pääsette pian pysyvästi kotiin.

Alley ja Vilpertti 38+4
 

Yhteistyössä