*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Löysin vasta viikko sitten tänne! ja tosiaan viikko on mennyt että olen saanut luettua kaiken tekstin, ja siis vaan tän pinon! =) En nyt kauaan täällä kerkeä vaikuttaa, mutta kivasti on mennyt tämä loppuaika kun olen teidän jutustelua seurannut!

ekaks onnea kaikille vauvan saaneille ja sitten tsemppiä meille kohta jakaantuville!

Itellä nyt kolmas tuloillaan. on kaksi tyttöä ja jotenkin semmonen kutina nytkin että tytöissä pysytään! en ole halunnut ottaa selvää asiasta aikasemmin vaikka lääkäri multa kysyikin että haluanko tietää... ja la on 28.10. ensimmäinen synty 41+0 ja toinen 40+5, toivoisin kovasti että lokakuussa vielä pääsisin tositoimiin! ja tekohetken mukaan la oliski jo tänää... mutta ei näitä voi koskaan tietää! tänään olen kyllä tosi kipeeks itteni jo saanu haravoimalla, mut iltaa kohden on helpottanu!

tiistaina seuraava neuvola... se muuten mietityttäny, ku monet on laittanu ton alapään tilanteen aina neuvola käynnin jälkeen, et onko nyt loppuajasta niin tehty joka kerran? mua ei oo loppuajan lääkärin jälkeen ronkittu, ja itseasiassa mua harmittaa kovastikin, ku en tiedä mitä tuolla tapahtuu, en ny kehtaa terkalle sanookkaa, et viittitkö vilasta... muistelisin vaa et noissa aikasemmissa raskauksissa tutkimuksia oli paljon enemmän...

eipä muuta! ihanan kirpeitä syksy ilmoja kaikille =)
 
Tervetuloa viime metreille mukaan nallemakarooni =)

Pääsikös jo peppimamma ja etanainen nyyttien hakuun?

peppi30lle onnittelut pikkuprinssistä :flower:

Täällä ei supista, mut muuten on kyllä niin p*ska olo kun olla voi. Ja viime yönä ihan kirjaimellisesti. En tiä mikä teki tosi huonon olon ja laittoi istumaan vessaan puoleksitunniksi ja koko sen ajan tuli pelkkää "vettä". Tuon istunta session jälkeen mahan olo helpotti, mut oksetus olo vain jatkui koko yön. Yölläkin heräilin välillä kun nousi oksennus suuhun :x Mitään ei kuitenkaan tullut ulos asti. Ja tuo olotila helpotti vasta iltapäivällä tänään. Toivottavasti ei nyt tän iltana iske samanlainen "mahatauti" tai mikä lie olikaan.

pinkkimieli ja pallopää 39+1
 
Onnea vauvaantuneille :heart:

Pinkkimieli: Mun neuvo ei olisi nauttia mahasta vaan oikeasti nauttia kun voi mennä miten haluaa ja nukkua kuin lystää: vaikka tämän tiesi, niin ymmärtänyt ei- kuinka tuo pieni tissitakiainen vaatii kaiken aikasi ja huomiosi 24/7 : enää ei todellakaan saa imuroida kun siltä tuntuu (on muuten siivous alkanut maistua täällä kun se on nykyään "omaa aikaa" ja suorastaan "laatuaikaa" ;)!) tai muutenkaan istua koneella tms. hän määrää tahdin joka minuutti päivässä. Vaikka mies onkin mukana 150%:sti, niin tissiksi hän ei voi muuttua ja usko tai älä: tissiä menee ja PALJON! Ulos lähtemiset yms. kaikki on mietittävä syöttöjen mukaan ja jos masun kanss aon kipuja, niin ei ole ainakaan mulla ollut helppo tämä alkutaival kipeän alapään kanssa :ashamed: - sairaalassa olin vielä tosi kipeä, nyt jo koko ajan parempi, mutta erityisesti yöt yhtä tuskaa: kun kauan on paikallaan, niin liikkuminen todellakin sattuu ja kun vauva omassa korissaan päättää tahtioa ruokaa ja äitiltä kestää hiukan sinne kurottautua, niin vitsit on kyllä vähissä...ja imettämisasennot kun on välillä vielä hakusessa, niin koko kropan lihakset ovat aikamoisella koetuksella ja kipeät. Tuo pieni ihmistaimi tuossa vieressä on ehdottomasti maailman paras asia mitä meille on koskaan tapahtunut ja hetkeäkään en vaihtaisi pois, mutta tosiaankin: nyt ymmärrän mitä uhmiset tarkoittivat sanoessaan, että lepää ja tee omia juttuja vielä kun voit =)
 
Minä esikoisen jälkeen kaipasin kovastikin mahaa, sen möyrintöjä ja mutkailuja :heart: Tiesin sen jo ennen synnytystä, että ikävähän siihen tulee.

Nyt ei ihan yhtä ikävä ole ehkä tulossa, kun nuo lonkat pistävät toivomaan että synnytys olisi jo pian. Sitä yliaikaiskontrollia ja toivottavasti käynnistystä 1.11 siis odotellaan, vauva on edelleen aivan ylhäällä ja irti :heart: Taitaa olla hyvät olot minun masunahkoissani, kun eivät halua syntyä omillaan :D

~Tiila 40+4
 
Oikein paljon onnea Nasuli ja Peppi :flower: :flower: :heart: :heart:

MB onnea synttäreiden johdosta:)

Nyt ei kerkeä kirjotella oikein muuta, väsyttää niin paljon. Mies lähti tänään töihin ekaa päivää isyysloman jälkeen ja aamulla ollaan herätty jo klo 6 kun esikoinen heräs miehen kelloon.
Joten arki alkoi aika väsyneissä merkeissä..
Neiti tuli eilen jo 3vko :heart:
Palailen paremmalla ajalla, tsemppiä vielä odottaville :heart:

Inka ja Maisa 3vko 1pvä :heart: :heart:
 
Nasuli ja Peppi onnea ONNEA onnea :flower: :flower:

Nallemakarooni tervetuloa mukaan :wave:

Juurikin nuo massun möyrinnät on niitä, joita kaipaa, mutta ehkä tässä omassa kuumeilussani (tai mitä lie hormoonihöyrytystä ) on kyse siitä odotuksen jännityksestä...siis siitä lopun jännittämisestä, että milloin tulee lähtö vai tuleeko itsekseen ja kumpi tulee ja millainen hän on.
En niinkään kaipaa silti itse raskaana oloa kokonaisuudessaan, eli voisin skipata ne ekat 3kk sitten olla ehkä raskaana muutaman kuukauden, sitten lomaa ja ottaa sen viimeisen viikon vaikkapa ennen synnytystä kontolleni ja siis ne kaikki vaivatkin voisin jättää ottamatta :LOL:

Olen juu tosiaan aika aikaisessa, mutta katselin ikeasta sellaista käännettävää sänkyä...eli kun se on ns. oikeinpäin se on yhden hengen sänky katoksella (tai miksi sitä tahtoo sanoa ) ja kun sen kääntää ylösalaisin, siitä tulee parvi/kerrossänky...

Ajattelin, että semmoisen voisi hommata jo tässä kohta puoliin, niin sitten kun tyttö on vuoden, voidaan laittaa esikoinen yläsängylle ja tyttö lattiatasoon :D

Tämä sänky löytyy kuvastosta ja netistä nimellä käänntettävä KURA-sänky...kuvastossa yläsängyn päällä on kiva kaarikatos...sellainen on saatava myös :D

Eipä muuta...painellaan pehkuihin :wave:
 
peppi30 :hug: jaksuja

hugis kiitos tsemppauksesta, mut enpä kyllä enää lainkaan nauti omasta ajasta, saati levosta juurikin näiden kipujen vuoksi. Minnekään on turha mun nytkää kuvitella mitenkään hetkessä lähteväni kun kaikki menemiset on suunniteltava virtsarakon mukaan.

pinkkimieli ja pallopää 39+2

kyllä se perjantai taas kohta koittaa :D
 
Peppi :hug:

hugoliina kirjoitti niin osuvasti :) Siihen vielä lisää tollanen 1,5v esikoinen, jota on viihdytettävä mahdollisuuksien mukaan tai neiti tylsistyy ja alkaa tehdä pahojaan :)

Kiva kun noita kelloja sit siirrettiin näköjään tänään. Neiti heräs seiskalta eli KUUDELTA ja mä avasin tölsyn siinä toivossa, että lastenohjelmat alkais kohta niin nehän alkaa vasta joskus puoli 8... heh tässä nyt sit katotaan ostoskanavaa... nuori neiti sentään nukkuu vielä. Ja äitikin nukkuis kun vaan vois......huoh.
 
Siirryttiin muuten jo 3-koon vaippoihin öisin, kun ei millään noi 2-koon vaipat pidä kaikkea pisua. Nyt pitää :) Mä kun en jaksa vaihtaa vaippaa öisin ellei nyt ole kakannut. Saiskohan vauvankin kakkaamaan muuten useammin, jos itse söis luumuja tms ;) Vauvalla tuntuis vatsa nimittäin toimivan kunnolla vain kerran päivässä, mutta sit tuleekin takuuvarmat selkäkakat. Jee, kakkajuttuja :D
 
Aku
Huomenta lokakuiset =)

Täälä on suht hyvin nukuttu yö takana,vaikka toi kellojen siirtäminen tosiaan vähän sekotti ainakin esikoisen rytmiä.Pienemmällä neidilläkin tuntuu muodostuvan jo jonkinnäköstä rytmiä päivään mikä ois ihan tervetullutta =) ois sit helpompi tuon esikoisenkin kannalta.

Tervetuloa mukaan Nallemakarooni . Meillä sisätutkimuksen tekee vaan lääkäri ja noita lääkärikäyntejä uudellleen synnyttäjillä on 2 ja esikkoaan odottavilla 3.Mulla noi käynnit oli rv 26 ja rv 36.Täällähän moni on käyny äippäpolilla synnytystapa-arviossa,sokeriseurannassa tms. niin siellähän tota kohdunsuun tilannetta varmaan myös seuraillaan.

Jaahas,esikko kotiutu mummon kans.Pitää mennä riisumaan likka.

-Aku ja tyty
 
hei moi,
eilen illalla tulikin sitten ekat supparit - sellasia menkkamaisia kouristeluja ja samalla veti toisen puolen mahasta aina ihan kireeks (sen milla puolella neiti sattu olemaan). Olin aika varma etta se siita vaan kovenee ja viela aamulla paastaan tosi toimiin mutta hyvin nukutun yon jalkeen herasin ilman mitaan oireita. Paitsi maha tuntuu tippuneen alemmas.

Ehka tama tasta. Paivalla talon siivous, lenkki koiran kanssa ja illalla saunaan!!

Ottaiskohan ne mut sitten huomenna jo tositoimiin kun menen tarkastukseen :)

Itun emo 40+1
 
Nasulille ja Pepille Onnea vauvoista!! :flower: Ja Pepille paljon :hug:

Nallemakaroonille tervetuloa!

Tänne nyt vain omaa napaa, mutta pakko päästä purkamaan..

Mun täytyy kans sanoa, että tällä hetkellä en kyllä yhtään jaksa nauttia tästä loppuraskaudesta. Viime yö meni menkkakivuissa ja supistusten kanssa valvomisessa ja tänään aamulla herätessä liitoskivut ovat jotain aivan hirveää. Aamulla itkien vääntäydyin alakertaan pyykkikonetta päälle pistämään ja päivittäinen kävelylenkki tyssäsi 100 metrin jälkeen itkuun kun sattuu joka askeleella ihan hirveesti!! :kieh: No, ehkäpä se tästä pikkuhiljaa päivän mittaan, onneksi on välillä hyviäkin päiviä..

Santtu 39+2

 
Pepille :hug:

Nallemakarooni
: Tervetuloa mukaan :)
Muakin ihmetytti ettei sisätutkimuksia oo ollu enempää! Rupesinkin olemaan jo huolissani että mitähän siellä alapäässä tapahtuu, ja vielä ku epäilin että vuoto jota tuli ois ollu lapsivettä, niin kävin sit klinikalla päivystyksessä perjantaina. Kätilö teki sisätuskimuksen, tuli kyllä rauhallisempi mieli heti kun vähän tiesi et missä mennään :)

Masun ikävöimisestä
Oon sanonu koko raskauden ajan että en oo ikinä ennen ollu näin tyytyväinen mun mahaan ku nyt!:LOL: Ja tottahan se on, se on pinkee ja pyöree ja kaunis, mut kohta se on veltto muisto vaan...:(

Eipä tullu taas kunnolla nukuttuu viime yönä.... |O

Mies on onneks pirteempi ja väsää mulle aamupalaa
:heart:

p.s: eilen meillä oli kolmen ässän bileet, mut en saanu palkaksi ees ainuttakaan supparia...pöh.
Regsu ja Igor 39+3
 
masu ikävästä.. on se tosiaan outo ilmiö, mäki oon ollu tosikipee tän rasauden, liitoskipuja, vatsakipuja ja selkäkipuja, kaikkea on löytyny, mut todellaki tiedän, et masukuume iskee taas synnytyksen jälkeen! on meidät naiset oudosti ohjelmoitu... joillain on vielä tosi rankkaa vatsan kanssa, mutta kyllä ne kivut ja muut unohtuu aika sukkelaan, kun vauva arki alkaa... ja voih kun niitä raskaana olevia alkaa kävellä vastaan, ni kuume on taattu... ja miettikääpä kuinka kova paikka se on mein ukoille... =) vauva just syntyny ja akat alkaa jo kysellä että koskas sopis se seuraava =) meillä oli jo eilen illalla keskustelua siitä, että kai vielä ainakin kerran kokeillaan, siis mun osaltani... mieheltä tietysti miehinen vastaus et: joo, katotaa sitte =) onneks toi tekotapa on nii houkutteleva, et kyl ne jossain välis suostuu!

meillä kävi muuten huonosti, mutta kuitenki nii hyvin. mies jäi nyt laman takia työttömäksi, ei siis mitään lomautusta, vaan työpaikka lähti ihan muille maille... mutta täytyy sanoa että nautin, oon saanu levätä ja nää touhut perheen kesken, kaikki koolla, ihanaa! onni on et kuulu liittoon, on tässä aikaa etsiä uutta paikkaa, vaikka oman alan duunit kiven alla onkin... mut en oo stressannu, ehkä sit vasta, jos ruokapöytään ei oo muuta ku makaroonia, ja epäilen et semmosta tilannetta tuskin tulee! mäki aattelin palailla heti vanhenpain vapaan jälkee töihin, on tosiaan vaan se 20h viikko ja lasten ei tarvi hoitoon mennä! kotiäitinä tykkään olla, mutta täytyy sanoo et toi työ on kyl kivaa vaihtelua, ikävä töihin kyl ei vielä ole!!!

täällä oli muuten vissiin useampikin jolla la 28.10, onkos näillä ollu jo tuntemuksia?

peppi30: älä huoli, kaikki on kohta hyvin! meilläkin, mun eka joutu melkeenpä suoraan lastenosastolle synnytyksestä... olin ite ihan sekasin kaikesta ja hormoonit päälle... oli kyllä rankkaa, mutta vauvan hyväksi kaikki, kohta se tuhisee siinä vieressä! voimia!

olikohan tässä jo tarpeeksi... =)

sateista päivää!
nallemakarooni tytöt ja toukka 39+4
 
Peppi :hug: Ei pikkuisella varmaan kuitenkaan mitään hätää ole.

Mä tykkäsin mun masusta kovastikin tuossa kesällä varsinkin, oli musta varsin sievä:) Loppuraskaudessa oli jo vähän tukala vaikka mulle ei edes kovin suurta masua tullut. Oon ainakin nyt vielä ihan tyytyväinen kun masussa ei ole asukkia, paljon mukavampi olo näin.
Ei vatsan iho muuten mitenkään välttämättä löysäksi jää, ei mulla ainakaan ole vaikka tyttö on vasta alle 2 viikkoa. Saa nähdä miten tuon sektioarven kanssa, millaiseksi se lopulat muodostuu. Ei se silti mua haittaa, pieni hinta siitä että kaikki sujui niin hienosti!

Meidän tyttö nukkui taas tosi hienosti, yhden 5,5 tunnin pätkän ja vielä toisen vähän lyhyemmän perään. Hankalinta on tosiaan saada hänet puolen yön maissa nukkumaan, oon niin pirteä siihen aikaan.

Kestoilijat: Montako vaippaa teillä on käytössä ja miten riittävät? Mulla on 15 nyt ja ei riitä kyllä, eivät ehdi pesusta kuivaksi kaikki ajoissa. 10 lisää niin ehkä sitten pyörii systeemi ongelmitta. Meneekö muilla sama määrä vaippoja päivässä?

 
onnea uusille vauvoille :flower:

Meillä ei neuvolassa ole puhuttu siitä possurokotteesta edes mitään. En kylläkään edes tietäisi että ottaisko sen vai ei... Vaikea päätös.

Täällä ollaan vielä ihan yhdessä kasassa ja taidetaan olla vielä viikko, että mennään käynnistykseen. Mutta aikaisintaan pääsen yliaikaiskontrolliin perjantaina ku sillon tulee 42 viikkoa täyteen ja tuskin alkavat viikonloppuna käynnistelemään vaan siirtävät senkin maanantaiksi :kieh: No mutta tässä on vielä hetki aikaa jos lähtisi tulemaan itekseen, mutta oma usko siihen on mennyt.
Tuskaa muutenkin on, mies ei ymmärrä yhtään mitään miltä musta tuntuu ja sen etten ole enää niin "ahkera ja reipas" kuin ennen. Valittaa mulle kokoajan kaikesta mitä olen jättänyt tekemättä ja kotitöissä ei voi auttaa yhtään. Tekis mieli heittää se ulos tästä asunnosta ja pärjätä yksin, niin tein esikon vauva-aikoinakin... Mutta tyhmänä otin ton takas!

Mutta nyt on pakko mennä taas lukemaan, mitään muuta en ole tehnyt sitten 22 pvä jälkeen kun Twilightin vimppa kirja ilmestyi suomeksi :D

 
Onnea Nasuli, Peppi ja leijona80 :flower: !

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Viime yönä kyllä kipeät supistukset herättelivät pitkin yötä. Tulivat vaan niin epäsäännöllisesti ja kipu oli pahempi maatessa kuin jalkeilla. Nytkin niitä tulee, mutta vain 1-2 kertaa tunnissa. Veristä limavuotoa on tullut yöstä lähtien. Jotain siis tapahtuu, mutta vähän nopeampaa kiitos!! Ei jaksais enää ensiyötä ainakaan "turhien" supistuksien takia valvoa.

Regent 40+6
 
Onnea kaikille vauvautuneille taas! :heart: :heart:

Pepille jaksamista sairaalaan, kyllä varmasti pian saat vauvan viereen. :hug:

Täällä ollaan vielä kasassa, huomenna ois se tarjonnan tarkistus. Huonosti on tullu nukuttua öisin. Heräilen monta kertaa ja uni ei oo kovin syvää missän vaiheessa, että tuntisi itsensä levänneeksi. Johtuu osittain varmaan tästä nahasta ja sitten alitajuisesta huolesta/jännittämisestä huomiseen käyntiin. Olen yrittänyt tunnustella liikkeitä ja vahvimmat liikkeet tulee alhaalla, mutta niin myös hikka. Nämä ylämahan liikkeet ei oo ollu milloinkaan kovin isoja... Saa nähdä miten tuo sitten lepäilee masussa.

Alley ja Vilpertti 39+5
 
Onnea leijona!

Täällä odotellaan kauhulla huomista, kun mies palaa töihin. Se on ollu ton esikoisen kanssa koko ajan nyt 3 viikkoa, kun mä oon keskittyny vauvaan. Mä oon varmaan jo parin päivän jälkeen ihan sekopäinen..

Mietin tuossa, kun luin missä järjestyksessä sitä possurokotetta jaetaan, että meidän esikoinen sais sen sitten 4. ryhmässä ennen ketään muuta meidän perheessä niin sekin kävi ahdistamaan. Voinko antaa rokottaa tollasen pikkuisen ennen meitä muita.. no en murehdi sitä vielä. Enpä..

Jee ens viikolla voidaan antaa nimi meidän tytölle ihan virallisesti, kun isyyden vahvistus menee maistraattiin :)

MB ja tyttönen 3,5vkoa
 

Yhteistyössä