*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Huomenna ois laskettu aika! :) Kyllä se aika sitten menee nopeesti. Pahalta näyttää et yli lasketun ajan menee. Odottaminen on tuskaa, sanoisinko.. Päivittäin on supistuksia ja jomotuskipuja, kovemmat supistukset tuntuu todella pahalta selän puolella, mut ei sitten millää säännöllisty vaan ohitse menee..
Torstaina ois neuvolakin, en tiiä sitten yhtään otanko rokotetta vai en, taas vähän järkytti toi ilta-sanomien vai iltalehden juttu naisesta, joka oli saannu todella pahan sairauden.. ohhoh. Ei oo helppoo :)
 
Lähinnä omaa (ja vauvan) napaa:

Pikkumies alkaa olla jo kunnossa kolmen päivän suonensisäisten antibioottien jälkeen. Onpa vaan helpottavaa! Tänään ehkä voitaisiin päästä jo kotiin. :)

Kysymys muille synnyttäneille: Miten kivulias alapää on ollut synnytyksen jälkeen? Mulle tehtiin kaksi viiltoa ja on kyllä ihan mahdotonta ajatellakaan istuvansa edes rengastyynyllä ja kipulääkkeiden turvin. Vauvan hoito on tosi hankalaa, kun ei oikein missään asennossa pysty olemaan. Ja tsekkasiko teillä kätilö/lääkäri alapään ennen kotiinlähtöä?

Synnytyskertomusta vähän myöhemmin. Toivon pääseväni tänään kätilöni kanssa juttusille, jospa synnytyksestä jäisi siten vähän parempi maku suuhun. Koko homma kun oli aika rankka ja vähän "väkivaltainenkin". :x
 
Onnea taas vauvaantuneille! :heart:

Chillitin jaksuja sinne.

Oma napa avautumista: Täälläkin hermo tosi kireällä. Tänään siis la, eikä mitään merkkejä mistään. Mulla ei siis ole missään vaiheessa ollut kunnollista supistusta, joten mielellään sellaisiakin ottaisin vastaan, että vähän tietäisi mitä on tulossa. Synnytys kun ahdistaa nyt jostakin syystä näin viime metreillä aika pahasti. Ristiriistaista kun kuitenkin kovasti haluaa päästä näkemään oman vauvelin tän piitkän odotuksen jälkeen. Eilen kävin pitkällä kävelyllä vaikka kipeää tekikin, tuloksena vaan se, että illan ajan häpyliitos oli ihan h*lvetin kipeä.

Sikainfluenssa-asiassa en nyt todellakaan tiedä että mitä tekis. En todellakaan haluaisi synnyttämään oireet päällä, jos niitä kerran siitä rokotteesta voi saada. Pitää kysyä terkalta että voiko sen saada heti synnytyksen jälkeen. Aika älytöntä jos just synnyttäneet on suljettu riskiryhmästä pois, kun se vastustuskyky kuitenkin on n. kuukauden ajan tosi huono.

Fresia ja rinsessa 40+0
 
Peppi
Kiitti yv:stä. Olinki näköjään sut tuonne vauvautuneisiin jo lisänny mut väärän päivämäärän alle :whistle:
Saanko kysyä minkälainen sulla synnytys sulla oli ku sanoit sen olleen raju rutistus? Laita vaikka yv:tä jos et halua julkisesti kertoo. Mullakaan ei tuo synnytys ihan niin helposti menny ja en ole halunnu siitä täällä puolella ollenkaan kertoa... :(
Mulle tehtiin eppari ja nyt oon jonku pari kolme päivää pystyny istumaan.
Synnytyksestä 1vko3pvä... Aluks oli tosi kipee. Hankala tosiaan ku piti makuultaan melkein syyä...
Ja imettämistä oon vasta nyt koittanu istualtaan mut tuntuu että tuo PikkuMurikka oikeen siinä osaa olla vaan että ottaa paremmin tissiä makuultaan... :kieh:
 
Peppi30 ja Talvicci voimia teille synnytyksestä palautumisen kanssa..
Muistan kyllä vieläkin millaista se oli kun esikoisen sain 6 vuotta sitten..
Eppari tehtiin ja tikkejä tuli kaiken kaikkiaan 4..
Ei tarvinnut istua ainakaan viikkoon ja senkin jälkeen vielä piti istumaan mennä ainakin 2 viikkoa erittäin varovasti.. Lisäksi ne nirhaumien aiheuttamat kirvelyt vessakäynnillä auuuuuuuuu...
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja onnittelut vauvansa saaneille! En ehtinyt lukea mitä kaikkea tässä noin viikon aikana on keskusteltu, mutta oletan, että nyyttejä on tupsahdellut tasaiseen tahtiin. :)

Syy viikon palstataukoon tuhisee tuossa vieressä. Tyttö tuli 21.10. rv:lla 39+1 :) Synnytys alkoi vesien menolla tiistai-iltana ja keskiviikko aamuna ponnistin maailmaan pienen tyttösen (49 cm, 3130 g). Synnytys sujui suuremmitta ongelmitta (mitä nyt ammeessa oksentelin) ja vaurioita tuli muutaman ompeleen verran, mutta välilihaa ei leikattu. Kesto säännöllisistä supistuksista laskettuna oli 10,5 h, josta ponnistusvaihe 13 min. Kymmenen pisteen tyttösemme on terve ja reipas ja syö paljon.

Synnytyksestä olen toipunut hyvin. Kotiarki on alkanut vauhdikkaasti opetellessa. Välillä tuntuu, että olen maitokone, kun sitä tulvii joka paikasta. Miehestä on kyllä ollut iso apu! On tämä sen verran touhukasta...

Anteeksi nyt omanapainen viesti. Palaan paremmalla ajalla sitten taas!

Tsempit vielä kaikille synnytyksestä toipuville ja ennenkaikkea teille, jotka vielä odotatte kärsimättöminä! :hug:

Ulpu & Typy 6 pv
 
Voimia tosiaan synnytyksestä toipumiseen :hug:

Omaa kokemusta aiheesta ei tosiaan ole mutta mitä muilta on kuullut niin eka synnytys on se pahin, seuraavien kohdalla pääsee jo helpommalla jos ei tarvi sitä epparia tehdä. Mun kaveri, joka synnytti ensimmäisensä alakautta ja jolle eppari tehtiin, sanoi että kuukauden jälkeen suunnilleen alkoi olla normaali olo. Aluksi piti istua renkaan päällä jne. Kyllä se siitä helpottaa.
Kurjaa, jos muutenkin oli raju kokemus, ei meillä naisilla ole helppoa :(

Täällä pähkäillään imetyksen kanssa edelleen. Vähän turhauttavaa kun imettää älyttömän monta kertaa päivässä 20-30min ja silti menee tuttelia paljon, eilen jopa 490ml, edellispäivänä 420ml. Tyttö on kova syömään mutta myös pulauttelee hirveän paljon. Silti mä arvioisin pystyväni tuottamana vain ehkä kolmanneksen siitä, mitä hän syö. Hmm... 2 viikon neuvola huomenna, täytyy kysyä vähän ohjetta sieltä.

Muuten, olihan 2 viikon neuvola neuvolassa, ei siis kotikäynti? Unohdin ihan kysyä.
 
Pikainen ilmoitus: poika syntyi lauantaina 24.10 raskausviikolla 39+2. klo 1:50. 50 cm ja 3525 g. Ihana pakkaus! :heart: Synnytys oli kamala, palaan kertomaan lisää myöhemmin.

Tsemppiä vielä masuaan kasvattaville!

heketsi + poikavaavi 4 vrk :heart:
 
Hei!

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Imetyksestä: Missahko se tuskaili imetyksen ja maidopn riittävyyden kanssa...Meilläkin korviketta kuluu paljon. Tyttö juo imetyksen päälle sen 40-60ml. Pelkän rinnan kanssa ei rauhoitu. Joidenkin sukulaisten kommentit voivat pahoittaa mielen, kun ihaillen muistelevat omaa imetystään ja miten ilman korviketta pärjäsivät. Painetta en halua asiasta ottaa. Kuten Paapelokin totesi, korvikkeella kasvaa hienoja lapsia. Meidän esikkoa imetin 12 viikkoa osaimetyksellä ja sen jälkeen joi pelkkää korviketta. Ja aika terveenä kyllä oli. Pahimmat lenssut tulivat vasta päiväkotiuran alettua.

Synnytyksestä: Alapää oli ekat päivät kipeä, mutta nykyään tuskin huomaa 7 tikkiä enää. Istuminen piti suorittaa toisella kannikalla, ei kestänyt istua suoraan "pirjon" päällä. Nyt kestää jo hyvin, mutta onhan tässä jo miltei 2 viikkoa synnytyksestä. :)

Jaahas, jos vähän tutkisi ristiäisasiaa ja alkaisi valmistella ruokaa ennenkuin vauveliini herää.

Kisumisu ja vauva 13vrk
 
ONNEA Heketsille ja Ulpulle vauvoista :flower: :flower:

Chilitin Jaksamisia!

Fresia Ehkä olet niitä jolla ei tule supistuksen supistusta ja sit yhtäkkiä synnytys alkaakin mitenkään etukäteen ilmoittelematta vesien menolla :) Täällä kans liitoskivut melko kovat mutta hammasta purren olen yrittänyt käydä joka päivä kävelyllä jos edes vähäsen jouduttaisi synnyttämään pääsyä ;)

Täällä oli tosiaan eilen melko säännöllisesti päivällä supistuksia, mutta lopahtivat iltaa myöten ja tänään on ollut taas ihan "normaali" olo. Mä kun niin luulin jo eilen et pääsen synnyttämään!! NO toivotaan että ne edes vähän pehmitteli paikkoja.. =)

Possurokoitteesta ei ole tullut ainakaan toistaiseksi muita oireita kuin paikallinen pistoskohdan arkuus.

Santtu 39+4
 
Hirmuisesti onnea uusista vauvoista :flower:

Chilitin kuulostaa ihan samalle kuin meilläkin.. Mies ei juuri muuta tee kuin netissä surffaa sen ajan mitä ei töissä tai koulussa ole. Mä odottelen aikani että joku tekis jotain ja sit hermostun ja teen ite sit supistelee kunnolla kaikki paikat on enemmän kipeänä kuin tavallisesti, hyvä kun kävelemään pystyy.


Isistä ja vauvasta meille kun syntyi 06 ensimmäinen yhteinen tenava niin mies oli juuri sellainen ettei uskaltanut syliin ottaa, vaippoja vaihtaa saati vaatteita. Sano vaan että laita sinä kun osaat, sanoin etten minäkään alussa osannut että tules tänne niin tehdään yhdessä ja niinhän ne asiat pikkuhiljaa alkoi sujumaan, minä ensin vieressä neuvomassa ja sit mies yksinään.

Possurokotteesta oli meidän kunnan nettisivuille ilmestyny aikataulua jonka mukaan henkilökunta ja raskaana olevat aletaan rokottamaan viikon 44 aikana eli tällä viikolla. Mulla ei enää ole neuvolakäyntejä niin soittelin th:lle siitä. Sano ettei vielä ole rokotetta tullut ja he sit soittelevat äideille rokotteesta eli saa nähdä ehtiikö sitä saada enneku ite jakautuu. Oon tainnu kallistua sen ottamiseen vaikka aluksi en meinannu.

Eilen oli käynti äippäpolilla ja sieltä sai mieltä rauhoittavia uutisia =) Nuppu oli kasvanut ja napavirtaukset oli paremmat kuin viimeksi.
Viime kerralla oli eri lääkäri kuin eilen ja tämä täti oli enemmän huolissaan kun edellisen synnytyksen sektio arpi on kipeä, ultrasi pitkään arpea ja sanoi että näyttäisi että yhdessä kohtaa ainakin on heikkenemä siinä. Kyseli toiselta lääkäriltä vielä että pitäisikö sitä katsoa jollain paremmalla utralla tarkemmin mut ei kuulemma.
Lääkäri sanoi myös ettei aleta mielellään käynnistelemään tätä mielummin odotellaan vaan. Sektiosta ei vielä puhunut mitään vielä mut kävi jälkikäteen mielessä et jos ei itekseen ala syntymään alkavatko sit leikkaamaan mielummin kuin käynnistelemään. Lääkäri halus nähdä heti la:n jälkeen uudelleen joten maanantaina uudelleen polille.

Sade-74 ja Nuppu 39+3
 
Talvicci mä oon sivelly jo puoltoista viikkoa pumpulipuikolla karpalomehua tytön kieleen ja ehkä toi sammas on vähän hävinny. Edelleen pitää kuitenkin jatkaa, huoh. Välillä vaan meinaa unohtua koko mehu.

chilitin kuulostaa tutulta toi miehen kommentointi "älä nyt rasita ittees". Meillä mies hoki tuota samaa. Ei kuulemma haittaa jos jää välillä imuroimatta... :/

Peppi mulla oli esikoisesta aika kipeä alapää, mutta kyllä se siitä nopeasti sitten lähti paranemaan. En pystynyt istumaan kunnolla vielä parinkaan viikon päästä, mutta pikkuhiljaa aina enemmän. Kätilö tarkasti alapään laitokselta lähtiessä ja terveydenhoitaja sitten kotikäynnillä vielä uudelleen. Napsaisi samalla pois jonkun puoliksi sulamattoman tikinkin.

Paulah ei kai se kotikäynti ole kuin sen yhden kerran? Me ainakin mentiin neuvolaan tokalla kerralla.

Ja onnittelut ainakin heketsi, Ulpu!

Mistä muuten tietää milloin pitää mennä rokotettavaksi, jos sen possurokotteen ottaa? Pitääkö kytätä jotain nettisivuja vai? Uutisissa oli jotain aamulla, että parissa viikossa yritettäisiin rokottaa kaikki?! Onko se edes mahdollista..
 
santtu pitikin sulle sanoa että hyvä kuulla ettet oo saanu mitään oireita rokotteesta.

Vieläkin arvon ottaisko vai ei... kyselin tossa muutamilta ystäviltä niin melkein kaikki on sen kannalta etteivät ota. Mä oon taas melkein taipumassa sen suuntaan, että otetaan...
 
Löysinkin heti Helsingin rokoteaikataulun, mutta vielä ei ole mitään aikataulua "terveille".

http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/terke/fi/Terveyspalvelut/A%28H1N1%29-influenssa+%28sikainfluenssa%29/rokotukset#aikataulu
 
onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä vielä odottaville :flower: :flower: :hug:

täällä arki luistaa hyvin,poika on tosi helppo ja tyytyväinen tapaus,ainakin vielä :D viime perjantaina käytiin neuvolassa ja pituutta oli tullut 4cm lisää oli siis nyt 52cm pitkä ja painoa tullut vajaa 300g ollen nyt 3860g :heart:
poitsu syö noin 3 tunnin välein ja yöllä syö 2 kertaa , yöunille omaan koppaan menee noin klo 23 ja ekan kerran herää syömään noin 2 aikaan ja seuraavan kerran 5 aikaan eli ihan hyvin saa tämä mamma myös nukkua :heart: kakkaa tulee edelleen ihan mahottomia määriä,noin 10 kertaa päivässä on sinapit vaipassa,öisinkin vaihdetaan edelleen parit kakkavaipat :LOL: no hyvä että toimii vauhdikkaasti niin eipä ole mahavaivojakaan ollut.

imetyksestä : täällä mennään osaimetyksellä jonka kyllä kohta puolin lopettelen ja siirryn kokonaan korvikkeisiin,ei oo imetys onnistunut kolmella edelliselläkään lapsella joten en nytkään odottanut maitoa juurikaan tulevan.joka syöttökerta menee tissin päälle vielä noin 100ml tuttelia eli multa ei tosiaankaan tule tuota maitoa.
älkää äiteet tunteko yhtään huonoa omaa tuntoa jos joudutte vaavillenne korviketta antamaan,pääasiahan on että vauva saa ruokaa ja pysyy tyytyväisenä ja kasvaa hyvin,ja tärkeetä on myös että äiti voi ja jaksaa myös hyvin eikä kuluta itseään loppuun jos joutuu taistelemaan imetyksen onnistumisen ja maidon riittävyyden takia!! ja stressi myös vähentää maidon tulemista !

jaahas,kutsuhuuto kuuluu.... :D

kaurisäiti ja pikku-isäntä 2vko ja 6 pvä :heart: :heart:
 
kaurisäiti oon kateellinen teille! Meillä kakataan kerran päivässä, jolloin menee kyllä vaatteet pesuun, kun kakkaa on selkään ja napaan asti. Muulloin sitten puhkutaan ilmaa pihalle. Yölläkin mä herään siihen ähinään, mutta onneksi tyttö ei aina herää. Mut silti, olis kiva et tulis helpommin ulos. En oo vielä alottanu noita Disflatyl-tippoja, kun ei nuo ilmavaivat nyt vielä oo mitenkään pahoja.
 
Viime yona supisteli 4.30 ja 9 valillla oikein urakalla mutta onnistuin kuitenkin aamulla viela nukahtamaan ja nyt ei ole muuta kuin pienta juilintaa alavattassa. Mutta jotain kuitenkin tapahtunee viela lokakuulla! Jippii!!

Muuten, harjoittelin hengitysta noihin supistuksiin jotka oli siis todella epasaannolisia mutta ihan tuntuvia ja hyvin naytti syvahengitys tehoavan kipuun. Toki ne oikeet supparit ovat paljon jamakampia mutta siis on siina peraa etta hengitys helpottaa..

Yritan muuten olla lukematta teidan synnytyskokemuksista - siis niista "kamalista". Tahan asti paasty ilman mitaan pelkoja enka halua nain viimemetreilla nostatella mitaan kauhuskenaarioita - on sen verran vilkas mielikuvitus meikalaisella etta jo sana "kamala" (kuka sita kayttikaan, heketsiko) nostattaa kamalia mielikuvia :eek:
 
Tiila, Etanainen, Unihiekka ja Ulpu :eek:nnittelut prinsessoista :flower: :D

heketsille onnittelut pikkuprinssistä :flower: :D

alleylle tsempit sektioon =)

Fresia-82 onnittelut LA:n saavuttamisesta =)


( . ) Eilen neuvolassa ei ollut mitään ihmeempiä. Pissa edelleen puhdas, verenpaineet korkealla ja sf-mitta ei ole viikossa kasvanut lainkaan (eli mahdollisesti vauva laskeutunut taas alemmas). Paino oli tippunut huimaat 300g :D jee.
Seuraava käynti olisikin sitten 40+5, mut terkkarikin toivotti, et "toivottavasti et tule silloin, vaan oot jo synnyttänyt". Vaikuttaa olevan yks harvoista hoitoalan ihmisistä joka uskoo, et mua todellakin sattuu. Perjantaina on taas tuo äippäpoli, niin sitä tässä sit odotellessa, kun supistukset on jossain ihan muualla kun mun luona.

pinkkimieli ja pallopää 39+4
 
Onnittelut uusille vauvautuneille ja tsempit niitä vauvoja vielä odotteville sekä kaikille ketkä pyörittää vauva-arkea :flower:

Täällä alkaa olla aika väsynyt äiti. Vauva on helppo ja hyväntuulinen ja yötkin menee jo kahdella syötöllä mutta kakkaa tulee koko ajan ja se tulee ulos aika kovalla paineella eli jokaisesta vaipasta tulee tavara läpi ja yleensä kakkaa löytyy ihan niskasta asti. Vaatteet vaihdetaan noin viisi kertaa päivässä :/ ja pyykkiä kertyy sen mukaan.
Esikoista vaivaa mustasukkaisuus, hän koettelee hyvin äitin hermoja. Kissa protestoi tulokasta pissaamalla ja kakkimalla oman hiekkalaatikkonsa viereen :(

Eli tälläistä omanapaista valitusta tänne tälläkertaa, yritän kommentoida juttujanne ensi kerralla nyt en yksinkertaisesti jaksa
 
Mä oon jo alkanut hyväksyä ajatuksen, et imetys ei enää kauan kestä. Ei tunnu enää niin pahalta. Kokoajan vähenee maito, ja tiedän kyllä, että jos vauva olisi enemmän rinnalla, niin sitä tulisi enemmän, mutta mutta.... Ihan suoraan sanoen, ei kiinnosta maata koko päivää imettämässä. Meillä kans imetys sujuu kaikkein parhaiten makuultaan. Oon itsekäs...

Tossa viikonloppuna uskaultauduin tonne alapäähän katsomaan, ja joopa joo.... Näyttää ihan siltä, että tikkejä ei yhdessä kohdassa olisi ollut ollenkaan, eli siitä mistä on leikattu, on sellainen aukko. Näyttää et mun pimpan vieressä on toinen pimppa. Sairaalassa katto joka päivä ton värkin, ja sanoi että hyvältä näyttää. Mun mielestä se näyttää kaikkee muuta ku hyvältä.

Ja saatiin vihdoin ja viimein vaunut sukulaiselta, niin ylläri ylläri, niistä yks muoviosa puuttuu, ja sen takia rengas on melkein irti. Ainut jälleenmyyjä on helsingissä ja meiltä sinne yli 100km matkaa. Ja ne ei voi lähettää sitä osaa, vaan vaunut pitää viedä sinne. Aika hulppeet tunnelmat täällä. Vauva on kyllä aivan ihana :heart: :heart: Yöt on mennyt tosi hienosti, äiti saa nukkua 4 tuntia putkeen :p Rakkaus vauvaa kohtaan kasvaa kokoajan ihan hirveästi. Mahaa ei todellakaan ole ikävä, ja voi että miten mahtavaa, kun on normaali olo, ei väsytä kokoajan =)

Missah ja Sara

 
Onnea taas ihan hurjan paljon kaikille nyyttinsä lunastaneille, nyt alkaa olla kaikilla lokamassuilla h-hetki jo niin lähellä, että pian kaikilla on vauvelit kainalossa, ihanaa :heart: :heart: :heart: !

Mies ja vauva: Meillä tilanne on se, että mies on sitä mieltä, että minun tehtäväni on tällä hetkellä ruokkia vauva ja hoitaa omat "haavani" kuntoon sekä lepäillä: hän haluaa / vaatii saada tehdä muut hommat. Ihan joudun väkisin tuppautumaan välillä vaipanvaihtoon yms. kun mies on niin innokkaana aina "valmiina toimeen" =) :heart: - kaiketi siis saan olla todella onnellinen tästä tilanteesta. Jopa imettämisen jälkeen mies on aina "haukkana" nappaamassa vauvan röyhtäytykseen, jotta äiti saa levätä :) . Sairaalassakin mies oli joka päivä aamusta iltaan ja hoiteli aamutoimet yms. On kyllä ihanaa kun hän on niin sydämellä mukana tyttöärensä ensi hetkissä ja vaikkei kokemusta pikkuvauvoista hänellä olekkaan, niin hurjan luontevasti ja varmoin ottein hän meidän pirpanaa käsittelee :heart: ! Meillä mies on opiskelija ja koulua tällä hetkellä 1pv viikossa: valmistuminen niin lähellä, että vain päättötyö uupuu- meillä on siis onni olla koko perhe yhdessä kotona nämä ensimmäiset kuukaudet ja tutustua rauhassa uuteen pikku perheenjäseneen :heart:

Meillä ei ole vauvan paino oikein lähtenyt nousuun ja edelleen puuttuu syntymäpainosta 120g, nyt neiti siis 2930g :ashamed: - kumma juttu vaikka maito tytölle maittaa paremmin kuin hyvin! Nyt siis saadaan rampata ihan yhtenään neuvolassa punnituksessa :kieh: . Mulla oli kyllä vauvana ja lapsena sama homma: painokäyrien alarajoilla mentiin kokoajan- ehkä siis meidän tyty ehtii vielä ottaa hurjan kirityksen pian =) . Ja syöttöpunnituksella neidille sitten tänään neuvolassa tuli 70g lisää ihan hups vaan :whistle: - eli varmaan tilanne korjaantuu :) . Mutta onneksi hamstrasin myös noita pieniä vaatteita: neiti on nimittäin niin kirppunen, että 50cm vaatteistakin osa on aivan liian suuria. 56 kokoa voidaan ajatella ehkä kuukauden kuluttu aikaisintaan...

Nyt tyttö tuolta jo komentaa äitiä (joo, meillä asuu nykyään yksi tavan topatäti- komentaa niin, että isiä ja äitiä kyllä viedään ihan todenteolla :LOL:!!!) ...on siis mentävä :wave:

Hugis ja tyttönen 1 vko 5pv

*Muoks vielä: Missahin Sara on ihana :heart:
 

Yhteistyössä