*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Marraskuussa* *****...Viimeiset nyytit mahasta ulos...***** (Listaan päivitettävät tiedot yv:nä!!!)

Onnea vauvautuneille :flower:

Me käytiin pojan kanssa tänään ekassa vyöhyke terapiassa. Kovin oli sekalainen reaktio jätkällä, välillä itki kovasti, välillä jäi kuuntelemaan tosi tyytyväisenä. Saa nähdä auttaako tuo nyt sitten. Keskiviikkona uudelleen.

FLunssaa tai jotain pukkaa päälle. Tai sitten on tarpeeksi univelkaa jo. Meinaan nukahtaa istualleen joka päivä tässä 2-3 välillä, eilen nukuinkin vaivaiset 3 tuntia päikkäreitä :ashamed:
Kurkku on outo, mutta ei kipeä..

Ristiäiset tuottaa oikeasti päänvaivaa!!! Pakko olis alkaa pitämään piakkoin, mutta ei vaan saada aikaiseksi. Nyt sentään sen verran oli puhetta, että voidaan anoppilassa poika kastaa, kun siellä on paremmin tilaa, mutta jopa se nimi on ihan hakusessa vielä. :|

Maitohappobakteerista sanoi tuo terapeutti, että vaikka vauvalle antaa, niin rintaruokinnalla olevat lapset tarviis vielä siitä äidinmaidostakin sitä. En tiedä onko toden pohjaa sanoissaan, mutta itse ainakin aion kokeilla, ja pojalle vaihtuu nyt nuo Relat pois, kun eivät minun mielestä helpota, ja ostan sitä "vanhan ajan" lasipulloissa olevaa jauhetta.

Marsupilami & JÄTKÄ 5vko
 
Flora: Einoista kommenteista kannata välittää, mutta hormoonit ne täälläkin saa pahalle päälle, kun ei täysimetykseen pysty ja sukulaiset huomauttelee/utelee asiasta. Meillä kun miehen mummit oli kylässä, heti silloin kun kotiuduttiin, niin toinen alkoi kovan saarnan siitä miten imetys on hyväksi yms. Aikani jaksoin kuunnella ja sitten sanoin etten siitsi lapselle verta syöttää. Sairaalassa siis meni rinnat niin pahoiksi että vuosivat verta ja tyttö aloitti korvikkeen, jotta saisi ravintoa. Nyt siis mennään osaimetyksellä. En tiedä tuleeko koskaan maito riittämään, mutta olen päättänyt imettää niin paljon/kauan kuin jotain tulee. Vielä ei tyttö ole kertaakaan saanut mahaansa täyteen näistä tisseistä, enkä ole tuntenut että maito oikein nousisi/pakkantuisi rintoihin. Aina sieltä kuitenkin sen verran tulee että pahin nälkä lähtee ja pullo ehtii lämmetä sillä välin :)

Täälläkin ollut tänään ensimmäinen päivä kaksin tytön kanssa kotona. Tämän kunniaksi tyttö on ollut ihan erilainen kuin koskaan aiemmin. Kahteen mennessä oli nukkunut tunnin päiväunia ja loppuaika seurusteltiin ja kitistiin masua tai nälkää vuoronperään. Kahden jälkeen nukahti ja pääsin vihdoin "aamu"pesulle ja laittamaan pyykit kuivumaan. Laitoin miehellekin viestiä että mun tuurilla tyttö nukkuu sitten kiltisti koko illan, kun on koko päivän valvonu. No ei oo vielä ainakaan heränny :) Toivottavasti nukkuu sitten yönkin.
 
Hyvää päivää!

chilitin onnea :flower: :flower:

Käytiin sitten tänään siellä sydämen sivuäänen kontrollissa ja terveen paprut saatiin =)
Lääkäri oli aika ihmeissään, kun tyttö oli ikäisekseen niin valpas, seurasi leluja, kannatteli päätään vartalon tasolla ja naureskeli ja jokelteli...olisi kuulemma voinut laittaa virkansa pantiksi, että tyttö on joko yliajalla syntynyt tai jo 2kk täyttänyt...äiti oli hurjan ylpeä :D

Tyttö painoi nyt 4920g (+600g/2vk ) pituus 55cm (+2cm/2vk ) ja pää 37,4cm (+0,9cm/2vk )..lääkäri naureskeli, että kyllä näkee juu ettei tytölle tutti kelpaa kun paino nousee tätä tahtia..ei siis tarvitse pelätä, että tyttö saisi liian vähän ravintoa :LOL:

Imetyksestä:
ISot tsempit sen kanssa kamppaimaan joutuville :hug:
Esikoisen kanssahan oli tuon imuotteen kanssa hakemista ekat 2-3vk ja siihen lisäksi suihkutissit.
Kipu nänneissä oli jotain kauheaa, mutta en silti jostain järjettömästä syystä käyttänyt kumeja...kun sen n.2vk jälkeen ei vieläkään helpottanut, aloin sivelemään joka imetyksen päätteeksi maitotipan nännille ja se paransi ongelman..muutamien päivien maitohoidon jälkeen irtosi rupi nänneistä ja kipu katosi sen sileän tien...myös ilmakylvyt kannattaa muistaa.

Imuotteen muuten saa jokseenkin hyvin katsottua myös makuulla imettäessä niin, että tarjoaa nänniä vauvan suuhun koskettamalla nännillä vauvan yläleuan etuikeniä (heh toivottavasti tarpeeksi täsmällisesti selostettu ).
Tällöin vauva yleensä joutuu avaamaan suuta toosi isoksi ja sitten asettaa vain rinnan mahdollisimman syvälle suuhun.
Silloin tuntee kyllä jos ote on hyvä, kun ei satu tai kiristä.

Nyt tyty huhuilee :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 1kk 1vk 5pv
 
Flora: Kurjaa kun ihmisillä ei ole hienotunteisuutta näissä asioissa:( Eivätkö vanhemman polven ihmiset oikeesti ole ikinä kuulleet, että imetys ei välttämättä onnistu? Ja että aihe saattaa olla aika arka? Luulevatko oikeesti että kyse on siitä, että me ei vaan haluta imettää? Ilmeisesti sitten:(
Täällä ei maidontuotanto käynnistynyt kunnolla. En tiedä mikä oli syynä lopulta mutta en koe, että asiaan itse olisi voinut juurikaan vaikuttaa. Voi olla että mun kohdalla oli kyse myös tiedonpuutteesta ja annoin korviketta turhan helpolla mutta epäilen myös että mun kroppa ei vaan ollut valmis, mulle kun tehtiin se sektio niin että lapsi ei todella olisi vielä ollut syntymässä, en ollut kokenut ainuttakaan supistusta jne. Eli saattoi prosessit siksi vähän viivästyä. Myönnän, että mua vähän harmittaa kun mun kroppa ei tässä kohtaa toiminut odotetusti vaikka etukäteen en ollut koko imetyksestä niin innoissani ja olin vähintäänkin päättänyt olla stressaamatta asiaa.
 
pitkästä aikaa täällä :wave: tuntuu ettei vain aika riitä.sain tämän pinon luettua että jos sitä nyt pysyis kärryillä.
Täällä tyttö kasvaa vauhdilla.Vatsan väänteistä on myös kärsitty.Alkoivat heti kun sain possurokotteen,joten en tiiä onko se syynä vai joku muu.Nyt 2 yötä menny niin ettei ole niitä ollut,mut en tiiä onko menny muuten vain ohi vai onko syynä kun vähensin kahvia/aloin syömään magnesiumia,joka vois kuulemma auttaa.Toivottavasti vähenemään päin.
Tyttö nukkuu päivät ja yöunille 23-00 maissa joskus yöllä meni tunti nukuttaa uudestaan kun heräsi,mut nyt tosiaan noi pari yötä ollu helpompia...

Pyykkiä tulee lähinnä itseltä kun maito tulee suojien läpi,ajattelin ostaa ne kerääjät tänään.

Onko muille tullu yöhikoilua?Koko odotusaikana mulla ei sitä ollut mut nyt on sänky ihan märkä kun yöllä herään syöttöhommiin,yök,(onneks ei haise,se vielä tästä puuttuis :D )

Jälkivuoto oli ekan viikon veristä mutta niukkaa ja nyt tuhrua,harvoin veristä.Melkein laitokselta asti pikkuhousun suojalla pärjänny.

Pitää lähteä kauppaan joten kesken jäi tämä kirjoitus...

Unihiekka ja tissitakiainen

Ai niin:Voi taivas kun kaipaan mun vauvamahaa :'(
 
Flora:

Nyt ehdin lukea kunnolla ja tosiaan, älä noista kommenteista välitä...se on tuo vanhemman sukupolven ajatusmaailma vähän toisenlainen, heidän aikaansa kun ei korvikkeitakaan ollut kummoisia, joten eivät kovin varmasti usko niiden olevan kunnollista ravintoa, vaikka ovatkin. Ja mitä tuohon avioliiton kunnollisuuteen tulee, niin sekin on heidän aikansa arvomaailman tuotosta...vanhasta kun on vaikea päästää irti...joten älä huoli :hug:

Ja tuosta pumppauksesta:

Täällä tosiaan pumppaamalla tulee tosi onnettomasti jos syötän kumpaakin rintaa, saalis ehkä n.40ml kerrallaan, mutta sitten keksin, että annan vain toista rintaa pari kolme syöttöä, jolloin toinen rinta täyttyy aika muhkeasti ja sen sitten lypsän ja kas kas...eilen kun näin tein, sain saaliiksi pakkaseen 150ml tuosta noin vain...
Ehkä kannattaa kokeilla jos vain pystyy tätä konstia...sopii tosin ehkä paremmin heille jotka imettävät, mutta voisihan tuota pullottelijatkin kokeilla, ei siitä haittaakaan ole. =)

Unihiekka:

Et ole ainoa joka massuaan kaipaa...tuossa katselin kuvia vaavamassusta ja plussatestistä...tuli niin haikea olo, että voi itku :'( =)
 
paapelo: joo, kyllähän mä tiedän että ei pitäis välittää mutta kun käyn niin pirun herkillä :ashamed: Itku tulee tosi herkästi nykyään, oikein itteenikin rasittaa jo :LOL:

Unihiekka: kyllä on juu täälläkin tuota yöhikoilua. Yöpaita on herätessä aina ihan märkä ja hiukset liimaantuneena päähän, yöks. Meillä on tosin makkarikin suht lämmin, mutta ei mies kyllä ole valittanut että hän hikois eli eiköhän ne hormoonit tähänkin vaikuta.
 
Imetyksestä & pumppaamisesta: Mäkin olen välillä niin epätoivoinen imetyksen kanssa. Otin jo yhteyttä imetysohjaajaan ja sain tosi hyviä neuvoja ja kannustusta sähköpostitse. Imetän rintakumeilla, oikean imuotteen saaminen on tosi vaikeaa. Lisäksi mua huolettaa maidon riittävyys.

Tuo ohjaaja sanoi, että pumppaamalla ei koskaan saa samaa määrää kuin mitä vauva imuttaa. Neuvoi pumppaamaan joka syötön jälkeen ja pumppaamista pitäisi jatkaa vaikka heruminen loppuisi. Näin stimuloidaan rintaa tuottamaan lisää maitoa. Itse haluaisin imettää mahdollisimman pitkään sen vuoksi, että meidän pikkuherralla on vatsavaivoja ja pelkään, että korvikkeen kanssa ne vain pahenisivat.

Mäkään en voi ymmärtää muiden suhtautumista imettämiseen! Äidille luodaan älyttömät paineet 6 kk suosituksella täysimetykseen! Kaikilta se ei vaan onnistu, silloin pitäisi ehdottomasti kannustaa äitiä korvikeruokinnassa.

Yöhikoilusta: Täällä kärsitään samasta vaivasta. Joudun vaihtamaan yöpaidan kesken yötä.

Mielialasta: Täälläkin ollaan herkällä mielellä, helposti itkettää ja muiden kommentit saattaa suututtaa. Kuuluu näköjään synnytyksen jälkimaininkeihin. :)
 
Jännä toi yöhikoilu, kun mä kärsin siitä aivan älyttömästi raskausaikana. Nukuin yöpakkasillakin parvekkeen ovi auki. Esikoisesta kärsin siitä muistaakseni myös imetysaikana, mutta nyt tämän kakkosen kohdalla se loppui synnytykseen.

Ai että mä odotan, että aika menis nopeasti ja tää kakkonen alkais istumaan ja syömään soseita ja seurustelemaan esikoisen kanssa. Vaikka joo, onhan siinä hommansa, mutta jotenkin se on kivempaa, kun vauva alkaa kommunikoimaan ja sen voi vaan heittää kainaloon eikä tarvitse varoa niskoja ym. Ja esikoinen saa leikkikaverin :) Se on se tärkein pointti, että isi ja äiti saa vähän lepoa leikkimisestä ;)

Jaahas, täältä mummilasta olis aika kotiutua ylihuomenna. Ollaan me jo kaksi viikkoa täällä kohta oltukin täyshoidossa :) Apua, miten sitä taas pärjää himassa, kun joutuu ite tekee ruoat ja muut. Äh...

MB ja tyttö 1kk+
 
Yöhikoilusta:

Eskoisen odotuksessa ja imetysaikana kärsin tuosta, nyt tälläkertaa se loppui synnytyksen jälkeen.

Ja minäkin todella odotan, että tyttö kasvaisi pian, vaikka onhan tämä ihan vaava aikakin ihanaa.

Tämä meidän tyttö on muuten taas yhdessä asiassa kuin veljensä...hän tykkää vaan tillitellä joten niskat on treenautunut niin ettei päätä tarvitse kannatella enään ja toinen juttu on, että tyttö ei myöskään suostu hereillä ollessaan makoilemaan sylissä, vaan vaatii itsumista :whistle:
Monesta paikkaa olen taas saanut tästä kuulla, mutta minkäs teet, kun tyttö vaan huutaa raivona, jos mitenkään muuten yrittää häntä pitää :/
Toki siis selkää tuetaan niin, ettei rasitusta siihen kohdistu juuri ollenkaan, mutta istua siis tahtoo...mahtaakos muilla olla yhtä "itsepäisiä" vauvoja =)
 
Tyttöolo piti paikkaansa :D

Meille syntyi tänään klo.7.27 "pieni" neiti jolla pituutta oli 51cm ja painoa huikeat 3910g!
Tässä ihmetelly et missäs se pieni vauva on joka meille luvattiin :LOL:

Pikaiseen synnytyskertomusta:

Isänpäivä meni kärvistellessä kipeistä supistuksista välillä ja veristä limaa vuotaen. Lapsen vahteja olin pyytänyt meille yöksi kun oli fiilikset et yöllä tai aamulla viimeistään lähdetään sairaalaa kohden.
Säännöllisiä supistuksia (15 min välein) alkoi tulla klo:22.05 jolloin mies oli jo täydessä unessa, itse en unta sitten saanut kuin muutaman 15 min pätkän ja päätin sitten katsella tv:tä. Mies heräsi moneen otteeseen yön aikana ja kyseli millon lähdetään sanoin että nukkuu vaan kyl herätän sit.
Klo:4 päätin sit herralle ilmoittaa et alkaa valmistautumaan et lähdetään. Sairaalassa olimme 5:den aikaan (kohdunkaula oli kadonnut kokonaan ja vain 3cm auki), saliin pääsimme klo:6. Kätilö kysyi haluanko jotain kipuun pyysin kuumatyynyä ja kohdunkaulapuudutetta.
Lääkäri tuli tarkistamaan minut ja kyseli mitä tuntemuksia sektio haavassa on. Päätti et katsotaan ensin minkäväristä lapsivesi on ja puhkaisi kalvot, vettä ei tullut yhtään ulos, lääkäri sanoi et varmasti teki reiän ja yritti uudelleen ja hetken päästä hyvin vähän vettä lorahti ulos ja se oli ok.
Siitä sitten alkoikin vauhti, supistus supistuksen perään.. Lääkäri sai hädin tuskin laitettua puudutetta (6cm auki) kun supisteli niin tiuhaan ja kovasti. Kätilö ja lääkäri poistuivat huoneesta ja heti oven sulkeutumisen jälkeen sanoin äkäiseen miehelle hampaiden välistä et kutsu se kätilö heti takas! Kätilö ihmetteli et ehditkös jo painaa kutsunappia että mikä nyt on? Sanoin että vilkaise tuonne päälaki oli jo näkyvissä.
Kätilölle ja opiskelialle tuli kiire että ehtivät mukaan hommaan. Kertaakaan synnytyksissä en ole huutanut vaan musta on tullut hyvin hiljainen ja tehny vaan ku robotti kaiken nyt sit huusin naama punaisena ja kirosin ku kävin niin helveten kipeää!! Parilla ponnistuksella neiti oli sitten ulkona ja kätilö ihmeissään et mites tässä näin kävi.
Synnytys oli kyllä raju ja hetkessä ohi mutta onneksi repeämiltä vältyttiin ainoastaan yksi tikki tuli alapäähän.
Täällä Oysissa vaan on nyt vierailukielto edes isä ei saa tulla käymään! Joten sanottiin isille heipat osaston ovella ja toivottiin et päästään pian kotiin.
Neitillä oli päivällä sokeriarvot huonot (2.6) mut onneksi ovat nousseet jo 3.3:en tosin tyttö on syönyt koko ajan ollut pakko antaa pariin otteeseen lisämaitoa kun itsellä vielä nouse niin älytöntä määrää maitoa niinku tyttö haluis.

Sade-74 ja Nuppu
 
onnea kaikille vauvan saaneille!

täälläkin tissit kipeinä. nännit haavoilla ja verta tulee, ei oo ollu tällästä aikasemmin. tyttöjä imetin kumpaakin yli vuoden... mä luulen että tällä toukalla on väärä imuote. pistin miehen ostaa rintakumin ja paranemaan päin ollaan! onneks! on se vaan ihan sairas tunne ku pelkää sitä tissiä sinne vaavin suuhun laittaa ja voi kuinka se sattuu!

muuten kaikki on menny hyvin. perjantaina taas käynti neuvolassa, edellisenä perjantaina kun käytiin, ei ollu sairaalasta vielä mein papereita tullu.

mutta illan jatkoja, tulikohan sieltä täydelliset naiset tänää :)

nallemakarooni ja täydelliset tytöt, 4v, 2v ja 1vk1pv
 
Hei!

MB: Minäkin oikein odotan, että vauva oppii istumaan ja topakoituu ja päästään sosepuuhiin. On tää pikkuvauva-aika ihan kivaa, mutta aika raskasta. Esikko on housunpuntissa kiinni ja vaatii leikkikaveria. Omaa aikaa ei ole kuin muutama minuutti...huoh...onneksi esikko pääsee päiväkotiin purkamaan energiaa to ja pe...siis jos on terve ja siellä ollaan terveitä. Possuflunssaa en halua kummallekaan tytölle!!! :(

Onnea kaikille vauvautuneille! Jatkuuko meidän jutustelumme vauvat-palstalla? Kuka tietää?

Imetyksestä: Meillä mennään edelleen osaimetyksellä. Paulahin tuntemukset on niin tuttuja esikon ja tän kakkosenkin kohdalla. Vaikkei ota (mukamas) paineita imetyksestä, on sen takkuilu tosi kova paikka. Ja Floran sukulaisten kommentit ovat kuin mun sukulaisten kommentteja. On se kumma, että imetys on äitiyden onnistumisen mitta. Pääasia, että vauva ruokaa saa ja ennen kaikkea hellää hoitoa ja rakkautta. Välillä meinaa miehenkin kommentit hermostuttaa, kun koen ne painostukseksi. On välillä turhauttavaa imettää alle tunninkin välein, kun tuntuu että tossa edessä roikkuu vain kaksi tyhjää nahkapussia. Kaipa sieltä rinnoista jotain heruu, vaikka kyllä Tuttelia kuluu ihan kiitettävästi...60-100ml tissityksen päälle. No, hampaat irvessä mennään mahd. pitkään... :ashamed: :(

Yöhikoilusta: Juuh, sitä riittää. Mutta kaiken pahan päälle...se haiseekin! :x :ashamed:

Elostamme: Mies palasi töihin 3 viikon "lomailun" jälkeen. Arki rullaa jotenkuten, mitä nyt olen välillä ton 3,5v esikon kanssa helisemässä, kun ei hetken rauhaa saa. Vauvan masuvaivat on vähän helpottaneet. Ilmeisesti olut aiheutti meille molemmille ilmavaivoja. Join siis alkoholitonta Nikolaita maidon heruttamiseksi. Myöskin leivän syöntiä olen vähentänyt juuri ilmavaivojen takia. Mikäs se muuten siinä oluessa on se maitoa heruttava ainesosa? Voisko sen hyödyn saada ilman kamalia ilmavaivoja?

D-tippoja on nautittu viikon verran. Neuvolasta saatiin niitä öljypohjaisia...Devitol(?)-tippoja. Toistaiseksi ei ainakaan ole havaittu niiden aiheuttavan mahavaivoja, mutta katsellaan nyt.

Päivässä ei vielä ole havaittavaa rytmiä. Pari päivää menee aina samalla tavalla ja sit taas muuttuu. Yöunet sijoittuu klo 21-8/9/10 välille, jossa on 1-3 syöttöä joissain väleissä. Sitten aamutoimien päälle 1-2 tunnin unet. Sitten onkin iltapäivä ja sekalaista valvomista+syömistä. Iltaunet joskus klo 16-18 tienoissa noin 1 tunti. Sitten iltakukunnat ja syönnit. Nyt on tullut iltatankkaukset kuvaan eli klo 21 iltamaito, ja taas klo 22 lisää maitoa. Aikaisemmin nukahti yöunille klo 21 iltamaidon jälkeen...Tätä kirjoittaessani huomaan, että onhan meillä jonkinlainen rytmi...nuo iltapäivät vaan on ihan erilaisia päivästä toiseen...voi olla että nukuttaa tai voi olla että kukutaan tuntikaupalla... :)

Inkako kysyi ulkona nukkumisesta...Meillä nukutaan, ainakin toistaiseksi, paremmin sisällä kuin ulkona. Vaunuissa nukkuu noin 45-60 min. Kävelyllä ei meinaa nukkua edes tota aikaa. Jos on väsynyt, voi asettaa kyljelleen nukkumaan paikallaan oleviin vaunuihin ja sit saattaa se 60 min. nukkua. Esikoinenkaan ei ollut kummoinenkaan vaunuissa nukkuja. Sisällä posotti monen tunnin päiväunia. :/

Nyt lisää teetä, jotta jaksaa taas päivän painaa... ;)
 
Kisumisu joku täällä taisi mainita B-vitamiinistä maidon nostattajana? Eikös oluessa ole juurikin sitä... Mä otan joka aamu Beroccaa ja lounaalla oluen ja nyt on ainakin ollut ihan ok ton maidontuotannon kanssa.
 
Onnea Sade :flower:
Itellä kans poikaolo piti paikkansa :)

Hikoilusta
Kärsin minäki synnytyksen jälkeen oisko ollu jotain 2vko mut onneks meni sitten ohi :whistle:

Juttu jatkuu sitten kaikkien vauvauduttua tuolla toisella puolella... :wave:
Eikö se oo just tuo kisumisun mainitsema vauvat-puoli?
Eikös se näin ollu ajatus?

*Talvicci ja PikkuMurikka 3vko3pvä* :heart:
 
Onnea vauvautuneille! Enää on ihan muutama jäljellä :)

Lauantaina oli tytön ristiäiset, hän sai nimen Silja Kaarina =) Oli ihanaa, kun isä tuli Sambiasta asti kastamaan ja äiti ja sisko olivat skypen välityksellä mukana juhlissa :) Nyt on kivaa,kun isä on suomessa viikon, niin saa vähän tutustua tyttärentyttäreensä.

Tuntuu että olen ainut jonka mies ei ollut isyysvapaalla... Jotenkin tuo miehen asenne muutenkin harmittaa, vaikka hän onkin jo paljon enemmän mukana kuin aluksi. Tuntuu vain että lapsi ei ole hänelle niin tärkeä kuin voisi kuvitella :( Luultavasti oon väärässä,mut en sille tunteelle voi mitään.

Ihanaa! On kunnolla lunta! Hienon näköistä!

Meillä ei toi pyykinhuolto nyt oikeen suju. Ensin meni se kone rikki ja nyt kun on uusi kone niin sitten vedenkatkaisija jumittui eikä koneeseen mene vettä :kieh: rasittavaa...

Hanneko sitä sanoi, että anoppi pakottaa tuttiin. Onpas aika erikoista. Eihän tollaseen tarvitse suostua. Lapsi ei ole anopin, eikä hän päätä syökö vauva tuttia vai ei. Tutti on ihan kiva apuväline, mutta sitten siinä on ne vierottamiset sun muut. Ja siis miksi tyytyväisen vauvan suuhun pitäisi heti tyrkätä tutti? En ymmärrä...

Jaahas, pitäisi mennä imuroimaan...

hemari ja Silja 1kk!!!! Siis tasan kuukauden!!! Juhlat pystyyn :)
 
onnea chilitin ja sade74

täällä kanssa pyykinpesu ongelma koneessa ei ohjelma mene eteen päin niin pitää olla vieressä ja siirtää sitä eteenpäin mutta kun aika on rajallista ja meinaa muutenkin loppua kesken niin jää pyykit pesemättä!

mulla kanssa sama "vika" kun monilla maitoa ei tule riittävästi vaikka kuinka kauan tyttö rinnalla imemässä niin melkein heti on annettava pullosta lisää. jouduttiin heti synnärillä antamaan lisää maitoa kun paino ei lähtennyt nousuun huomenna neuvola onneksi nähdään paljon grammoja on tullut lisää.

oliko se niin että ristiäiset pitää järjestää kahden kuukauden kuluessa,ja jos menee myöhemmäks niin pitää ilmoittaa väestörekisteri keskukseen vai miten se menee?? ei ehditä ennen joulua,että menis vasta ens vuoden puolelle!

solmu ja neiti 3viikkoa!!
 
Huomenia!

Ja onnea uusista tulokkaista :heart: Nyt kun kuukauden puoliväli lähestyy niin ei taida montakaan olla enää jäljellä. Tsemppiä viimeisille odottelijoille!

Me käytiin maanantaina tunnustamassa isyys :D Saadaan siis neidille nimi jo ensi viikolla. Ei ollut kummoinen juttu, joskin vähän koominen kyllä.
Kiva nimi hemarin tytöllä:) Voinkin tässä paljastaa että meille tulee Nella Sofia.

Eilen oli neuvola ja neiti oli 4 viikossa kasvanut 5 cm ja painoa tullut sairaalastalähtöpainoon 1kg! Syntymään verrattuna 800g. Nyt kahden viikon aikana painoa tullut lisää 340g/viikko.
Onko muiden vauvoilla tullut näin paljon?

Multa tsekattiin hemoglobiini ja sieltä tulikin korkein ikinä mulle mitattu, 141. Loppuraskaudessa oli 116 ja sektiopäivänä 126 eikä operaation seurauksena laskenut lainkaan. Aika lopettaa rautakuuri siis:)
 
Onnea sade :flower: :heart:
Täällä lähtenyt arki hyvin kulkemaan, päästiin kotiinkin jo maanantaina.
Torstaina pojan kanssa käymään polilla kun hän oli alle 2vrk kun kotiutettiin.

Maidon nousemista odottelen edelleen ettei tarvitsisi tuon pullon kanssa sählätä aina imetyksen päätteeksi. Nyt tuntuisi siltä, että saattaisi alkaa riittää ja maito pikku hiljaa nousta kun on rinnat hieman hellänä.

Pieni isovelikin on ottanut vauvan hyvin vastaan. Käy paijailemassa ja halimassa vauvaa jatkuvasti. Ja isosiskot ovat onnesta soikeena :heart:

chilitin ja Pontus 3vrk
 
Onpas täällä hiljaista... Mä pihan sain kolattua äsken, eipä sitä lunta sitten tullut eilen niin paljon kun luvattiin.

hemari Meidän neidille tulee sama toinen nimi, eli Sara Kaarina. Se on myös mun ja mun äidin toinen nimi, niin haluan sitä jatkaa nyt myös mun tyttärelle. Silja on tosi kaunis nimi.

Paulahin tytölle tulee kans kiva nimi =)

Mulla on ihan hirveitä mielialan vaihteluita :( Alkaa ärsyttää ihan pikku asiat. Sit itken ja mökötän. Ei ole todellakaan hauskaa.

Jos sitä vähän taas siivoilis ja pesis pyykkiä. Sara nukkuu pihalla tyytyväisenä :heart: :heart:

Missah ja Sara 4vko ja 1pv :heart:
 
Meillä ei ole naisilla suvussa kulkevaa nimeä eikä mun puolella ole miehilläkään. Miehen suvussa kulkee nimi Bertil, saa nähdä että tuleeko meille joskus poika, joka saa tuon toiseksi nimekseen. Aika hassu nimi mutta täytyyhän perinnettä jatkaa :D
 

Yhteistyössä