*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Taas on kirjoittelu meinannut jäädä. :ashamed: Kovasti olen kyllä lukenut ja saanut paljon vastauksia omiinkin mietteisiini, joten iso kiitos siitä!

Floralle osaanotto ja voimia arjen pyörittämiseen surun keskellä :hug:

Kaikille nuhanenille ja mahapöpöisille myös kovasti paranemisia. Meilläkin viime yönä pieni mies vaikutti tukkoiselta ja söikin useammin kuin yleensä, mutta nyt päivällä ollut kyllä ihan normaali itsensä. Muutaman kerran yskinyt, mutta ei ihmeempiä. Toivotaan kovasti, ettei flunssa pukkaa päälle.

Tänään piipahdettiin myös 4kk lääkärineuvolassa. Tuoreet mitat olisivat seuraavat:
8445g, 68cm ja pää 43cm

Hienosti siis kasvetaan. Kuukaudesa painoa tullut kilon verran ja pituuttakin 3cm. Kiinteiden aloituksesta puhuttiin pikaisesti ja vielä ei ainakaan mitään kiirettä. Kasvun puolesta voitaisiin mennä täysimetyksellä sinne 6kk asti, mutta seuraillaan. Vähän jo malttamattomana olisi kiva katsoa, mitä meidän poika sanoisi potusta, mutta toisaalta nautin hirveästi imetyksestä, joten siirretään nyt ainakin toistaiseksi. Meillä on myös tiedossa pieni reissu tuossa parin viikon päästä, joten sen yli ainakin mennään. Tämän hetkinen ruoka tulee niin helposti mukana, että se on reissussa niin kätevä.

Syöttötuoleista
olitte puhuneet. Minä haluaisin sellaisen Brion sit-tuolin mustavalkoisena pääosin sisustuksellisista syistä :LOL: Toki, jos jollakin olisi käyttökokemuksia siitä, niin mielellään otan vastaan. Todella kalliitahan nuo ovat. Me ollaan hankinnoissa onneksi päästy hirvittävän vähällä, koska minun molemmilla veljillä on hieman vanhemmat lapset kuin meillä, joten kiitettävästi ollaan saatu kaikkea. Mitään isompaa meidän ei ole vielä tarvinnut hankkia.

Vaunuista... Vielä ollaan menty kopalla, mutta alkaahan se olla jo melko pieni topatulle vauvalle. Pääosin meillä kyllä sinne nukahdetaan, joten vielä se on mennyt hyvin. Kaupoilla meillä on ollut käytössä turvakaukalo ratasosassa ja se on kyllä maailman kätevin. Siinä voi hyvin nukkua ja sitten hereilläkin siitä näkee hyvin. Jos siis vielä hetki päästäisiin koppaosalla ja keväämmällä sitten vaihdettaisiin ratasosa. Meillä on ratasosa sellainen, että se on vain kasvot menosuuntaan, joten tuntuisi vielä vähän pieneltä vauva laittaa niin päin.

Olen myös huomannut, että äidille taitaa olla aika kova pala nämä muuttamiset isompien vauvojen juttuihin :) Eilen sain ommeltua pinnasänkyyn reunasuojuksen ja nyt sitten pitäisi muuttaa siihen. Tähän asti siis ollaan nukuttu kopassa, mutta kai se on myönnettävä, että pikkuhiljaa se alkaa käydä pieneksi. Eilen kyllä vitsailin miehelleni, että meillä siinä varmaan nukutaan, kunnes jalat roikkuu ulkopuolella.

Toisaalta nautin myös hirveästi kehityksen seurailusta. Mahtavaa, kuinka vuorovaikutteisia näistä pienistä nyyteistä tulee. Ja ei ole suloisempaa ääntä, kuin pieni kikatus. Tai se hirveä tarmo, millä liikkeelle pyritään! Joten vähän kaksipiippuisesti täällä suhtaudutaan kasvuun ja kehitykseen, mutta se liene melko yleistä.

Jotenkin olen myös ollut vähän saamaton. Monesti olen nyt mennyt pienen miehen viereen päiväunille, mutta ei kai sitä ihmeempää pitäisikään touhuta.

Ai niin Siljalla uusi ihana taito :heart:

Nyyti ja pieni mies 4kk ja pari päivää päälle.
 
Hei ja terveisiä meidän kiireisestä arjesta! Kuten moni muukin, niin miekin melkein päivittäin käyn lukemassa, mutta ei aika riitä kirjoitteluun, kuten oon täällä aikaisemmin valitellukin.

Meillä ollu aikamoinen hulina kuukausi takana. Laitettiin tammikuun lopulla meidän kolmio myytiin ja kaupat tehtiin ensimmäisestä näytöstä. Samalla on laitettu meidän taloprojekti käyntiin; tontti löydettiin, talopaketti varattiin ja nyt ootellaan rakennuslupia, että päästään aloittamaan itse rakentaminen. Niin ja muuttokin tässä hoidettiin alta pois. Muutettiin väliaikaisesti tyhjillä olleeseen mummolaan.

Poika on ollu aika vaativa tapaus, yöt on yhtä hulinaa, eikä päivätkään oo yhtään helpompia. Vaatii paljon huomiota, leikittämistä, sylissä kantamista ja RUOKAA! Tuonne 4kk ikään asti mentiin melkein täysimetyksellä, velliä kokeiltiin 3,5kk iässä, mutta siitä ei poika tykänny ollenkaan. Nyt kaiken tämän stressin ja väsymyksen takia miulta on maidontulo loppunu viikon sisään melkein kokonaan. :'( Kuitenkin imetän vielä (sen minkä tisseistä irtoo) öisin ja päiväunien jälkeen. Tällä tavalla yritän pitää yllä ees jonkinlaista maidontuloa. Haaveissa oli, et oisin saanu/pystyny imettämään melkein vuoteiseksi ja täysimettäny sinne 6kk asti, mutta noiden öiden parantamiseksi otettiin soseet 4kk iässä ja nyt sitten menee korvikettakin. Yöunet on parantunu jopa niin, että viiden syöttökerran sijaan syödään VAIN kolmesti!! :LOL:

Soseet on meidän ukolle maistunu vaihtelevalla menestyksellä. Nyt on maisteltu peruna, porkkana, maissi, parsakaali, aprikoosi, luumu ja uusimpana mango. Maissi ja parsakaali sai aikaan kakomisrefleksin, oli ilmeisesti pahaa, niinpä kasviksia on syötetty suurempia määriä peruna-porkkanaa, ja maisteltu sitten väliin parsakaalia ja maissia, jos se vahingossa alkais maistumaan. :) Nyt syödään jo kaksi kertaa päivässä ja määrinä ynteensä n. 2pilttipurkillista, eli kyllä maistuu!
Neuvolasta kysyin tuota, kun viikon verran oltiin soseita maisteltu, että kuinkahan paljon uskaltaa soseita antaa, niin ohje oli, että niin paljon kuin vaan syö...

Jäipä taas kesken, kun tätä viihdekeskusta taas huudellaan!

Dsaria ja Eeli 4,5kk
 
DsariaL: Onnea asuntokaupoista. Saitte kyllä tosi nopeaan myytyä asunnon. Ja kaikkea hyvää alkavaan rakennusprojektiin :)

Mies haluisi meille kanssa sen Brion sit tuolin, kun se on "hieno" :D Mun puolestani saa ostaa sen sitten, mutta ihan omista rahoistaan saa kyllä maksaa sen... Niitä en ole käytettynä ainakaan nähnyt ja käytettyhän ei käy tuolle meidän herralle.

Jerelle annoin maissia sunnuntaina ensimmäistä kertaa niin se oli sitten suurta herkkua, varmaan maissin makeuden takia.

Meidän isompi poika on nyt hurahtanut täysin Risto Räppääjään kun sai heseltä sen ekan dvd:n, nyt sitten pitää mennä elokuvateatteriin katsomaan se polkupyörävaras. Ajattelin ensin ettei oltaisi menty kun tuskin tuo jaksaa istua tuntia paikallaan, mutta pääseehän sieltä sitten pois jos ei malta istua.
 
Heipparallaa taas piiitkästä aikaa :)

Niin kuin moni muukin on kirjoittanut että lukemassa kerkiää käydä mutta ikinä ei kerkiä kirjoittamaan. Niin myös täällä..

Meidän arkeen kuuluu oikein hyvää :) Esikoisen uhma alkaa olla jo loppumassa, tai ainakin helpottamassa. Mico hoitaa kovasti Elleä ja auttaa muutekin siskon hoitamisessa.
Kovasti on aina nostamassa syliin ja auttaa tuttia suuhun.
Ja jos sisko itkee niin menee aina sanomaan "Ei hätää" <3

Elle oppi tuossa viikko takaperin kääntymään selältä vatsalteen. Pari viikkoa teki sitä että meni kyljelteen mutta vihdoin pääsi sitten kokonaan ympäri.
Nyt ei malta olla enää selälteen vaan kääntyy hetkessä toisin päin :)

Soseita meillä ei olla vielä maisteltu. Jatkan imetyksellä vielä hetken aikaa.
Viikko sitten annoi pari kertaa maissivelliä ja siitä tuli tytöllä masu kipeäksi.
Täytyy varmaan koittaa sitten ekana esim. bataattia.

Meillä on esikoisella Emman-syöttötuoli, vastaava kuin siis triptrap. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, se siirretään varmaan kohta Ellellä ja Mico pääsee istumaan aikuisten tuolille :D

Meillä kovasti jo istutaan, makuultaakin yrittää esim. sängyllä nousta pystyyn. Muutenkin viihtyy paremmin seisaalteen.
Mico lähti 5kk liikkeelle, peruutusvaihteella, epäilen kyllä että siskolla ei niin kiire. Ja toivonkin kyllä ettei vielä lähtisi..

Mitähän vielä, kevättä kovasti odotellaan, alkaa jo tämä lumi pikkuhiljaa ärsyttämään..

Inka ja Elle 4kk 3vk :heart: Ens viikolla jo 5kk :heart: hui!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Poitsun kanssa käyty 4kk neuvolassa :)
Painoa oli 8470g (3kk 7395g), pituutta 69,5cm (3kk 64cm) ja pipo 43,6cm (3kk 42,3cm)
Makuannokset soseista kuulemma riittää ku noin hyvin kasvaa :)
Pituus meni siellä ihan yläkäyrillä...
Sai kolmannen tutkimusrokotteen ja huuto raukalla pääs, ei voinu äiti edes kattoo ku toista pistettiin... :|

Kantoliinoista/rintarepuista
Meillä on rintareppu ja sitten oli joku ilmaislahjanu tullu kantoliina.
Nyt saatiin semmonen rengasliina (vitmi merkkinen vissiin) joka käsittääkseni on ihan hyvä.
Kiinnostais kans miten ja missä tilanteissa käytätte noita reppuja/liinoja...?

Ennen käytiin koiran kanssa aina metässä lenkillä mut sinne ei vaunujen kanssa pääse niin ajattelin että voiskohan kunhan kelit lämpenee niin tuon pojan laittaa reppuun tai liinaan ja käyä koiran kanssa metässä kävelyllä?
Vai onko se ihan turvallista? Kuitenki ku jos ei ole enää jäässäkään paikat tai mitään ja hyvät kengät jalassa :whistle:

nöpötin
Millasia harjotuksia te pojan kanssa teette?

Vauvalehestä...
Mulle tuli se aikasemmin mut sitten oli muutaman kuukauen tauko.
Nyt sitten tilasin sen uudestaan ku oli hyvä tarjous.
Kiinnostas vain et saakohan noita puuttuvia numeroista tuosta välistä hommattua enää mistään? Neuvolassa näytti olevan ainaki viime kuun numeron kannessa mielenkiintosia juttuja... :)

hemari
Olipa vaan palvelua gigantissa :headwall:
Käytiin kattoo sieltä mulle uutta puhelinta syksyllä.
Yks tosi kiva löyty ja koitettiin hintaa tingata niin se myyjä sano että ei se tästä enää tipu että ku meillä täällä kaupassa on tämä halvin mitä löytyy...Oli muka verrannu :whistle:
No samana päivänä sitten tuo sama puhelin tilattiin gigantista netin kautta niin tuli 35e halvemmaks ku kaupasta ostettuna :LOL:
Aika kummallista :D

Syöttötuoleista
Meillä on semmonen tuoliin laitettava joku "sack and seat" (en tiiä miten se kirjotetaan
:ashamed: :LOL:
Mut en kyllä uskalla sitä laittaa noihin meijän ruokapöyän tuoleihin ku nuo tuolit kaatuu helposti, ovat niin hepposia...

Vilkasin noita linkkejä ja herranjumala,onko nuo syöttötuolit oikeesti noin kalliita? :eek:

Meillä on miehen äidin luona yks semmonen perinteinen puinen syöttötuoli, meinattiin se jättää mummolatuoliks...
Kotiin taijetaan kyllä hommata käytettynä syöttötuoli jos ne noin hintavia on :D


Tänne ei kummempia...
Pitää alkaa valmistautumaan ku lähen ekaa kertaa käymään perhekahvilassa ku täällä kerta edes semmonen on :D

*Talvicci ja "Unski" 4kk5pvä*
:heart:

Mä lainaan nyt koko tekstin kun en jaksa erotella.
Niin tuosta vauvalehdestä. Paljonkohan olis postarit jos lähettäsin sulle?
Mä oon meinaan ne jo moneen kertaan lukenut :)
 
Tökkiikö muilla tää kaksplussa? :kieh:
Mä en saa postilootaakaan auki ja viestien lähettäminenki vie ikäisyyden...

inka
Niin postikulujen hinnallako meinasit?
Postin sivuilla oli et 500g painonen kirje menis 3e:n postikuluilla :)
Jos mä oikein käsitin niin kirjeenä pitäs mennä...
Mulla puuttuu joulu ja tammikuun numerot :wave:


*Talvicci*
 
Huomenta mammat! Mulla on kotipäivä ja ehdin rauhassa juttuja lueskella.

Täällä on kanssa noin, että kun tyttö oppi kääntymisen niin ei malta lainkaan olla paikoillaan vaan heti kun laskee lattialle niin alkaa kääntyä:) Hassua! Toisena uutena taitona on se, että saa jaloistaan kiinni ja ottaa sukkia pois.

Kuten moni muu täällä, aion myös hankkia sen Stokken syöttötuolin. Hintava on mutta kiva. Ja ilmeisesti siis myös hyvä kun täälläkin oli niin kehuttu.

Soseita harjoitellaan edelleen. Hedelmiä syödään tosi hienosti, vihanneksia huonommin. Mutta kyllä tyttö nyt periaatteessa niitäkin syö, esim bataattia. Koostumuksen täytyy olla kyllä tosi samettinen että kelpaa! Mistään ei ole tullut allergiaa eikä vatsavaivoja.

Hassua muuten töissä, meidän projektiin on tulossa myös tän vuoden lokakuussa vauva:) Työkaveri kertoi maanantaina. Nyt onkin sitten mun vuoro paikata hänen poissaoloaan. Mutta tosi kivaa:)

Tsemppiä DsariaL:lle taloprojektiin!
 
Meillä käännyttiin eilen ekaa kertaa selältä mahalleen =) Kauheen ärinän ja öhinän kanssa sai itsensä n ostettua alle jäävän käden yli mahalleen. Oli ilman vaatteita ja vaippaa lattialla ja nyt harjoittelee vaipan ja vaatteiden kanssa, mutta ei tahdo sujua... Eiku pääsihän se, hieno pieni Niia :heart: Jäi katselemaan telkkua mahallaan. Nyt ei sitten voi yhtään jättää yksin tyttöä muualle kuin lattialle tai omaan sänkyyn, kun hallitsee molemmat kääntymiset. Oon niin ylpeä tytöstä, kun se on niin pitkään ja kovasti harjoitellut kääntymistä, varmaan melkein kuukauden päivät ja nyt osaa sen.

Dsarialille onnea asuntokaupoista ja tsempitykset taloprojektin kanssa :)

Nyt kääntämään tyttö takasin selälleen kun ei muista miten pääsee itse :D
 
Alley Kiitos tosi paljon tosta linkistä jonka laitoit! Nyt on ainakin sitten jotain mustaa valkoisella mihin vedota... :D Jokapaikassa kyllä sanotaan että WHO:n suositus on 6kk, mutta tossa oli asia tosi selkeesti.
ja kiitos myös Tiila ja paapelo vastauksista täysimetykseen liittyen. Tulin oikein hyvälle mielelle tästä asiasta.... :LOL: Auringonpaisteellakin voi olla osuutta asiaan.

Meillä on ihania kuurankukkia ikkunoissa. Johtuu ilmeisesti ikkunalle sataneesta lumesta, kerrostalossa kun asutaan. On tosiaan aika harvinainen näkymä kerrostalossa :) Tulee ihan sellanen maaseutu-tunnelma =)
 
kiitokset tsempityksistä! Onnea ja jaksamista varmasti kysytään, kunhan kuokka maahan päästään iskemään.
Uskomaton tuuri meillä kävi kyllä asuntokauppojen suhteen. Laitettiin ihan kokeeksi vain myynti-ilmoitus lehteen ja tosiaan ensimmäinen joka tuli asuntoa katsomaan sanoi suoraan ostavansa sen... Ihan oli uskomaton juttu!

Kantovälineistä: meiltä löytyy rintareppu, kantoliina ja kantoreppu (manduca). Kantoliinaa käytettiin, kun eeli oli pienempi. Siihen helposti rauhottui jos kiukkuinen oli. Baby björnin rintareppu saatiin lainaan kaverilta. Siihen ohjeita kun googlailin, niin törmäsin sitten artikkeleihin niiden huonosta ergonomisuudesta kantajalle ja lapselle, vaikka tämän kyllä tiesin etukäteenkin. Eräällä toisella kaverilla sitten kokeilin manducaa ja ero kantamisessa oli kuin yöllä ja päivällä ja sen takia hankin sitten sen...
Jos ei tule lasta paljon kanneltua, eikä pitkiä aikoja aikoja, niin tuo rintareppu on varmasti ihan sopiva. Meillä tulee paljon lasta kanneltua (mm. Nyt ollaan kaikki kauppa reissut hoidettu manducassa, kun ei enää kaukalossa juuri viihdy) ja ollaan lähdössä parin viikon päästä itävaltaan ja lentokentillä pitää poikaa kannella, niin siihen tarkoitukseen parempi mielestäni olla ergonominen kantoväline.

Syöttötuoleista: oon myös haaveillu tiosta stokken tuolista, mutta hintansa puolesta taidetaan tyytyä sen kopioon emmaan. Mutta siis ehdottomasti puisen syöttötuolin haluan! :)

Brion sit tuoli oli kaverillani ja hän on ainakin tykännyt tuolistaan. Enempää käyttökokemusta ei siitä ole...

Mitähän vielä... Huonosti tulee kommentoitua mitään viisasta. Ei ole aivotoiminta kyllä todellakaan huipussaan näin äitiyslomalla! :LOL: naurettiinkin vasta vauvakerhossa, kun fysioterapeutti kävi pitämässä pienen niska-hartiaseudun jumpan, että nyt saattaa putkahtaa mieleen jopa ensimmäinen ajatus kuukausiin! :D
 
Onnea Dsarial asuntokaupoista ja tsemppiä raksaprojektiin!

Kaikille uusia taitoja oppineille onnittelut!

Meillä on tauti alkanut helpottaa. Poika ei ole vielä tänään oksentanut kertaakaa. Tosin mies sanoi aamulla töihin lähtiessä että on vähän outo olo. No, se onneksi osaa itsensä hoitaa.

Peppi ja tyttö 4 kk
 
ihana auringonpaiste ulkona =) ja " ihanan " likaset näkyy olevan nuo ikkunat kun arska niihin mollottaa :(

annoin tänään ennen päikyille menoa poitsun syödä hedelmäsosetta niin paljon kuin jaksaa ja ihan heittämällä meni purkillinen persikkaa :D ja maitoakin 160ml päälle.eli iltapäivällä saakin purkillisen verran sitten peruna-parsakaalisosetta.

onnea dsarialille asuntokaupoista ja jaksamista taloprojektiin :flower: :hug:

talviccilla ja nyytillä onkin jo pitkät poitsut :heart:

siis mä haaveilen ja nään päiväunia että päästäis miehen kanssa keväällä käymään jollakin viikonloppu-kaupunkilomalla esim.Roomassa tai barceloonassa,köpiksessä,pariisissa...ihan mikä vaan kävis :D mutta taitaa haaveeksi vaan jäädä :( mies olis kyllä sitämieltä että voitais mennä,se haluaisi roomaan,mutta nää pikkuset,miten mä voin olla niistä erossa 3 yötä :( kävin kattoo niin s-tilille olis kyllä kertynyt sen verran bonuksista rahaa että niillä kyllä saatais ainakin matkat maksettua.....ÄÄÄÄH , että osaa olla hankalaaaaa!!!
onkos kellään vinkkiä jostain kivasta kaupunkikohteesta,meistä kun ei kumpikaan ole mitään rantaihmisiä ja olis kiva kierrellä nähtävyyksiä ja syödä hyvin ja herkistellä isännän kanssa :D

kaurisäiti ja pikku-isäntä 4,5 kk :heart: :heart:
 
Kaurisäiti: Amsterdam on kiva, siellä on paljon tekemistä ja nähtävää. Lisäksi kaupunki on niin pieni, että kävellen pääsee melkein minne vaan. Sen lisäksi voi liikkua ratikalla tai sightseeing veneillä niissä kanaaleissa. Paljon ihania kauppoja ja tarjouksia ja erilaisia museoita ja sitten ne ihanat talot. Oli kyllä kiva reissu kun siellä käytiin. Ja ruokaakin löytyy kaiken tyyppistä.

Kävin Niian kanssa shoppailemassa. Sain pari lahjakorttia synttärilahjaksi niin pitihän ne käydä tuhlaamassa. Enkä päässyt pois ilman vauvanvaatteita :whistle: No tulihan sitä itellekin jotain löydettyä. Tyttö on kyllä selkeesti vahingon iloinen, sovituskopissa nauroi kun äiti sovitti liian pieniä farkkuja :) Roberts coffeessa käytiin kahvilla ja tyttö nauroi niin että kahvila raikasi kun suukotin sitä poskesta :heart: Mahtoi ihmiset olla ihmeissään meidän touhuista. Koko reissu meni hyvin, tyttö nukkui matkat ja oli valveilla kaupoilla naureskellen melkein koko ajan.
 
DsariaL, onnea asuntokaupoista ja tosiaan tsemppiä rakentamiseen :) Rakentaminen on varmasti ihanaa, kun tietää saavansa täysin sellaisen kodin jonka haluaa!

Paulah, ihanaa että pääset seuraamaan kolleegasi masun kasvatusta :) Ja vieläpä ihan samalla aikataululla kuin itselläsi vuosi sitten!

Meilläkin jää ns. levy päälle noista uusista taidoista! Hauskaa, kun nuo vauvat jaksavat temppujaan toistaa ja toistaa ja toistaa... Sinnikkäitä söpöliinejä nämä pikkuiset :D

Kaurisäiti, keväinen Pariisi on kyllä ihana! Oiva paikka kahdenkeskeiseen herkistelyyn :heart:

Toivo ja Minea 4kk :heart:
 
Pikaseen tytön tiedot ja minun purnaukset.

Iina 5kk:
6090g 64cm 41,5cm


Eli tytölle ei ole tullut painoa lainkaan, pituutta kroppaan ja päähän vähän. Tämä pöpö on sitten tehnyt tehtävänsä ja näköjään ei todellakaan pelkällä minun maidolla kykene kasvamaan, kuten jo soseet aloittaessani aikaisin mietin.
Riepuraukka nääntyy.
Neukka täti kyllä rauhoitteli ja sanoi, että ei hätää, aloitatte nyt vaan reippaasti puurot, vellit ja lihasoseet ja huoletta niin paljon kuin tyttö vaan tykkää syödä.
Eli nokkis tarvii saaha käyttöön.
Tuossa 2vk päästä mennään paino kontrolliin ja ottamaan rokotteet, kun ei viitsitty nyt niitä ottaa. Toivotaan, että paino alkaa nyt sitten nousta reippaasti.

On tämäkin, mitähän rasvatonta maitoa nämä meijerit tuottaa. :headwall:
Kylläpä kismittää.

Noin, saipahan vähän purkaa...tarvii mennä laittamaan siemeniä purkkeihin...toimii kyllä mukavana stressiterapiana minulla :D
 
Kaurisäiti: Mä sekotan vielä vähän pakkaa ja suosittelen ehdottomasti Barcelonaa!! :) Mä olin siellä joitan vuosia sitten just keväällä ja oli kyllä ihana paikka.. Toisaalta, tuskin sillä paikalla on edes niin suurta merkitystä, vaan enemmänkin sillä kahdenkeskisellä ajalla :)

Ja Paapelo harmin paikka toi ettei Iinan paino ollut noussut. Nyt vaan sitten lisää kiinteitä kehiin!! Ja oot kuitenkin imettänyt onnistuneesti kuukausia, joten älä murehdi :D

DsariaL mihin päin Itävaltaa ootte reissaamassa? Me lähetään kans parin viikon päästä sinne ja mennään Alpeille laskemaan :D Nyt vähän huolettaa lentäjien lakko, jaiks...

Syöttötuoliks ajateltiin kans Tripp Trappia, menee sitten pitkään..

 
Paapelo: voisko olla nyt niin, että luontoäiti on sillä tavalla puuttunut peliin, että ei enää tuhoa sinun omia rasvavarastoja?
Miulla nimittäin myös tuntui olevan se ongelma, ettei miun maito pidä todellakaan poikaa kylläisenä (eikä oo siis todellakaan kovin rasvaista!) ja siis miun painohan on myös tippunu paljon, ihan jo alipainon puolelle (172 pitkä ja paino tällä hetkellä n.53kg)! :hug:

Silona: Mennään myös alpeille laskemaan (tai sitten nauttimaan afterskistä, kuten mies asian ilmaisisi :whistle: ). Meillä on majoitus Tirolin alueella Seefeldissä. :) Ja siis viikko 10 ollaan siellä... Tosiaan hieman jännittää nimenomaan Lufthansan lakon puolesta, meillä lennot niiden koneella. :/
 
Oi että, matkakuumehan täällä nostaa myös päätään :LOL: Olisi ihanaa päästä esimerkiksi just Alpeille, rantaloma ei nyt houkuta ollenkaan.Varsinkaan kun kattoo tota Matkaoppaat-sarjaa,ootteko kattonut? HUH! :whistle:
Talvicciko kysyi, millaisia harjoituksia me tehdään.. No fysioterapeutti ohjeisti esimerkiksi pitämään vauvaa sylissä niin että selkä mahdollisimman suorassa hänellä ja samalla keinutella puolelta toiselle. Siinä vauvan selkä-ja niskalihakset aktivoituvat. Massumakuulla ollaan treenailtu pään nostamista,ja se jo sujuukin hienosti. Nyt olisi tarkoituksena saada vasemman jalan varpaaat suoraan :D Vähän meinaa kippuralle ne mennä, joten niitä kevyesti kokeillaan saada pysymään suorassa. Lisäksi kääntyilyä selältä masulle ja toisin päin harjoitellaan myös, sekä jalkojen ojennuksia,jotta pikkuinen hoksaisi omat varpaat ja että voisi ottaa kiinnikin :)

Ah kävin tänään hierojalla, tekipä hyvää. Venyttelettekö säännöllisesti? Itsellä ainakin meinaa hartia-ja niskalihakset olla aika kireinä poitsun kantamisesta..

nöpötin ja pojanpallero :heart: :heart:
 
DsariaL:

Samaa minäkin epäilen. Nyt tuo flunssa verotti jo hyvin pidetyn painon pois ja painoa enään 50 ja rapiat :/
Ja tuntuu tosi tuskaiselta edes ajatella, miten ison homman tein, että sain sen pidettyä siinä 52kg ja nyt pitäisi jotenkin terveellisesti saada kilot takaisin..huoh.
Mutta kuten jo ihanasti lohdutettiin, niin hienosti sain imetettyä monta kuukautta, joten jos tästä loppu tulee, voin olla kyllä ihan ylpeä itsestäni kaikin puolin. Haikeaa vain on, jos lopettaa joutuu.

Nyt tuo tyllerö heräsikin, heipsistä taasen :wave:
 
Käytiin tänään Siljan kanssa lääkärissä näyttämässä vasenta silmää kun se välillä menee vielä kieroon. Saatiin lähete silmälääkärille. Oli vähän vaivaannuttavaa kun mentiin tommosen pienen jutun takia sinne ja sitten kun astuttiin lääkärihuoneeseen sisään niin huomattiin että lääkäri itse katsoi tosi pahasti kieroon :) Kiva siinä sitten selittää että välillä ja vähäsen ja just ja just huomaa sitä silmän kieroutta... No, samalla kysyttiin sit sitä kakkajuttua. Lääkäri sanoi että usein 4kk+ iässä alkaa vauvan suolisto muuntua vähitellen samanlaiseksi kuin aikuisen, siitä siis voi johtua toi kakan määrä ja haju. Suositteli maitohappobakteereja ja jos jatkuu kauan niin sitten vaan uusiksi lääkäriin. Sanoi myös että mahatautia on liikkeellä, mutta jos kellään muulla ei ole niin on epätodennäköistä.

Niin ja kiitos kaikille kakkakommenteista :)

Jaahas, enpä nyt sitten ehdikään muuta. Moi!

hemari ja silja 4,5kk
 
Taas käyn kertomassa että tääl ollaan!
Lääkärissä maanantaina käytiin sen paukaman takia joka sillon tuli poskeen, mutta eipä ollu lääkäri koskaan nähny vastaavaa ja arvotuksekshan se nyt jäi että mikä oli.
Meillä syödään viel pelkkää tissiä ja ollaan muutenkin niin mamman tyttöjä et hyvä ja hyvä isi joskus kelpaa :)
Kauheeta kun täällä jo puhutaan syöttötuoleista! Justhan me synnytettiin. Tippalinssissä laitoin pieniä vaatteita pois ja katoin mitä tytöille säästän ja mitä lähetän pois kokonaan. Voi että kuinka surullista se oli! Mä oon nyt ihan herkkänä, mulla on niin isot lapset jo =) Ja ainakaan näillä näkymin ei tehdä kolmatta, ainakaan tähän perään. Mutta en vanno ettenkö 15vuoden päästä mee ja innostu tai vaikka viel 20 vuoden päästä, kuka tietää :) Just teetin tyttöjen ultrakuvistakin suurrennokset kehyksiin, kyllähän mä nyt fiilistelen :D

Mukavaa iltaa mammat! =)

Empsu
 

Yhteistyössä