*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Tervetuloa mukaan juttelemaan uudet :flower:

Nöpötin Kiva kuulla teistäkin, käyhän useamminkin kirjoittelemassa kuulumisia =)

Plaah... Alkaa kyllästyttää tää kotona oleminen. Mä haaveilen töihin menosta ja samalla valutan kyyneleitä sen takia, kun Saran joudun hoitoon viemään. Soitin meidän kylän päiväkodin johtajalle kysyäkseni noista hoito jutuista, niin kylläpä sai rivien välistä kuulla, et miten huono äiti oon, ku noin pienen hoitoon aion viedä. Päivitteleli, miten raaskin heti äitiysloman loputtua viedä Saran hoitoon, ja moneen kertaan puhelun aikana toisti "kyllä se tosi pieni kun hoitoon aiot laittaa". Et silleen... :/ Mun mieshän on nyt lomautettuna, eli tiukilla ollaan. Ja vaikka mies saiskin töitä, niin mä haluan mennä töihin, et saan mun opinnot loppuun ja paperit käteen ennen toista lasta.

Tälläistä valitusta täältä tänään. Kävin ottaa possupiikin keskiviikkona, ja käsi on vieläkin kipee :kieh:
 
Nyt täytyy pyytää anteeksi itsekeskeisyyteni, koska Alisalla ja Nöpöttimellä on ollut varmasti enemmän huolia kuin minulla, mutta johonkin on nyt pakko kirjoitella.

Koen parhaillani yhdenlaista äitiyden kamalaa hetkeä, sillä meillä mies opettaa Maijaa syömään pullosta. Tämä tilanne tarkoittaa siis sitä, että makuuhuoneesta kuuluu tytön itkua ja minä kidun keittiössä. Olisi kai pitänyt lähteä ulos, sillä riudun jonkinlaisen raivoisan tuskan partaalla. Päätös oli yhteinen, että pullo opetellaan tästä viikonlopusta alkaen, mutta tämä hirvittävä kipu, mitä se minulle aiheuttaa ei olekaan niin helposti sivutettavissa.

Hohhoijaa, ei tätä oikein kestä. Toisaalta on kai nähtävä, että tyttö on ihan älyttömän sitkeä. Ei luovuta kovin helpolla - se on tietysti hyvä piirre.
 
Missah:
Höpö höpö, kyllä te tiedätte itse parhaiten tilanteenne ja jos asia on niin, että kaipaat töitä ja talouskin sitä vaatii, niin siihen ei ole kellään mitään nokankoputtamista. Onhan tyttö toki pieni hoitoon mennessään, mutta kyllä nämä lapset ovat uskomattomia sopeutujia =) Muutos on varmasti SINULLE kovempi pala, kuin lapselle :hug:

papanen:
Tsemppiä...tiedän tuon tunteen, kun ei tavallaan voi tehdä mitään...lähinnä omasta kokemuksesta puhun, kun olen joutunut lähtemään ilman tyttöä liikenteeseen ja soittaessani kuulumisia on kuulunut riipivää itkua, kun tyttö ei pulloa huoli :/ Kyllä se sydämestä ottaa. Lähde toki ulos haukkaamaan happea.
Luulen, että meilläkin on sama edessä jossain vaiheessa, sillä auttamatta tulee tilanteita, joihin en voi tyttö mukaan ottaa ja tyttö on niin itsepäinen, että pitää sitten vaikka ruokalakkoa :whistle:
 
Tervetuloa uusille!

alisa77 :hug: onpa teillä ollut hurja kokemus.

Nöpötin Mukava lukea teidänkin kuulumisia. :heart:

Papanen Tsemppiä! Meillä tilanne on ollut samanlainen, vaikka aika pienenä sai ensimmäisen kerran pullosta. Meillä neiti on syönyt pullosta aina välillä, kun on tullut tilanteita, että en oel voinut ottaa häntä mukaan. Pullo on tähän mennessä kelvannut aika hyvin. Viime torstaina ei ollut suostunut mieheltä ottamaan pulloa, kun olin jumpassa käymässä. En tiedä eikö ollut nälkäinen vai mikä oli. Tänään on taas pullosta saanut pienen määrän, kun mummu antoi. Imetän kuitenkin edelleen. Ensi kuussa on pari kertaa sellainen tilanne, että en voi neitiä ottaa mukaan.

Meillä yöt on ollut vähän vaihtelevia. Nyt on iltaisin nukkunut pinnasänkyyn. Mutta herää noin kolmen tunnin päästä. Välillä rauhoittuu tutilla ja välillä rauhoittuu vain maidolla. Ensin alkuun söi vain kerran yössä. Nyt on syönyt kaksi kertaa. Joskus olen ottanut viereen nukkumaan, kun siinä nukkuu hyvin. Pienempänä nukkui äitiyspakkauslaatikossa tehdyssä sängyssä hyvin.

Vauvauinti alkaisi ensi viikonloppuna. Keskiviikkoisin ollaan käyty muskarissa. Neiti on tykännyt siitä. Katselee ympärilleen ja ihmettelee muita vauvoja.

Nasuli+Millla 3kk 1 vko 4 pvä
 
Voi perjantai...meillä olisi maanataina neuvola, mutta neukkatäti oli unohtanut laittaa kellonajan, eikä minulla kyllä ole hajuakaan, monelta se oikein on :headwall: Pakko soittaa hänelle tai toimistoon sitten heti aamusta...joku pieni muistikuva olisi, että puolenpäivän aikaan, mutta kun ei muista niin ei muista..pahus...
 
Me annettiin tänään ekat perunat neidille, pari viikkoa ennen sitä 4kk ikää nyt kuitenkin alettiin maistelut. Ihan vaan teelusikallinen annettiin tai pikemminkin yritettiin antaa. Ei nimittäin kovin hyvin uponnut :LOL: Tyttö oli jokseenkiin tyrmistyneen näköinen ja kyökki. Kyllä tässä taitaa hetki mennä ennen kuin oikeesti osataan syödä soseita. käydään nyt muutamat vihannekset läpi ennen kuin annan hedelmää tms. Ne kyllä varmasti maistuvat paremmin sitten.

Mä meen huomenna töihin! Jaiks... ens viikolla on vain 2 päivää, ei paha. Ja ihanaa nähdä mun työkavereita. Miestäkin vähän jänittää. Ei tytön kanssa kotona olo mutta esim kaupungilla liikkuminen, eivät oo juuri olleet kahdestaan. Noh, äkkiä sitä oppii:)
 
Paulah:
Pottu oli meilläkin tyrmistys alkuun :LOL: Paljon pahemmin rullalle voisi nassu mennäkkään :D
Porkkana oli paljon parempaa ja suosittelen myös bataattia =)
Meillä kun on aina "jälkkärinä" hedelmää, niin tyttö vetää kauhealla sähellyksellä kasvikset, kun taitaa tietää, että parempaa on luvassa heti sen jälkeen...sitten kun tulee eka lusikallinen hedelmää, niin oikein nautiskelee ja maiskuttelee :D
 
Ajattelin kanssa joko bataattia tai porkkanaa testailla viikon kuluttua. Niiden jälkeen sekä sitten kun muutenkin osataan jo vähän syödä niin hedelmää. Mulla on tuolla pari sellaista kaupan maistelupurnukkaa, HIPPin tosi pieniä purkkejä. Toinen on carrot& sweet corn, toinen apple&banana. Nekin luultavasti maistuu perunaa paremmin:)

Tänään kolmas kerta vauvauintia ja tyttö pääsee sukeltamaan:) Näin ainakin käsitin viime kerran puheista. Epäilen, että sekin on alkuun vähän järkytys :D
 
Moi pitkästä aikaa! :wave:

Katsotaanpa, paljonko kerkeen kirjoittaa, ennenkuin tyttö herää. Toin tunti sitten vaunuista sisälle, kun mies alkoi tehdä lumitöitä lingon kanssa ja unet vaan jatkuu. Jossain vaiheessa en meinannut ehtiä koneelle edes joka viikko ja olikin aika homma saada välillä luettua teidän kuulumiset :whistle: . Nyt on taas ollut vähän tasaisempaa ja ehkä oon itsekin osannut ottaa iisimmin. Viime neuvolakäynti kuun alussa kuvaa tilannetta aika hyvin; tytön tarkastus kesti 10min. ja isin ja äidin parisuhteesta ja jaksamisesta keskusteltiin ehkä tunti... meikäläisellä on ollut jonkinlainen marttyyrisyndrooma ja kun tähän yhdistetään mies, joka luuli että hänen elämänsä pysyy samanlaisena kuin ennen lapsen tuloa niin aika hankala tilanne oli jossain vaiheessa. Neukkutäti vielä kysyi, josko minulla olisi masennusta ja oli varmaan ihan oikeilla jäljillä. Miehen mielestä kaikki oli varmaan tosi hyvin, kunnes minä aukaisin suuni. Riitelyn sijaan olemme nyt saaneet keskusteltua asioista paremmin ja mieskin on tajunnut, että kyllä sitä tekemistä riittää myös hänen töissä ollessaan enkä vain lorvaile ;)

Meilläkin maisteltiin ekat perunasoseet eilen =) , tyttö oli sopivan nälkäinen ja 'haukkasi' muutaman kerran lusikasta. Kielellä työnsi enimmät pois, mutta kai sitä vähän mahaankin meni. Ihan onnistunut kokeilu oli, mutta ei meillä vielä kiirettä ole noiden lisäruokien kanssa. Tyttö on kyllä hoikanpuoleinen, katsotaan mitä 3kk neuvolassa sanotaan. Maito ei tahdo iltaisin oikein riittää ja olenkin lypsänyt varastoon ja antanut pullosta lisää. Siitä on kyllä aika paljon vaivaa, kun pumppaaminen pitäisi tehdä yösyötön jälkeen ( yleensä jää ylimääräistä ) ja illalla juuri ennen nukkumaankäyntiä. Nyt olen huomannut, että tyttö hermostuu nopeasti rinnalla, kun on tauko herumisessa, ilmeisesti juuri pullosta syönnin helppouden takia. Tilannetta pitkittää sitten se, kun tyttö kiskoo ja irroittaa otteensa nännistä monia kertoja, auts. Velli lisäruokana ei jostain syystä oikein innosta...:/ katsotaan nyt, miten kauan jaksetaan näin.

Meillä on kuolattu ja syöty käsiä jo muutama viikko, alhaalta onkin ien vähän turvonnut. Saattaa kyllä kestää vielä viikkoja, ennenkuin sieltä mitään putkahtaa. Vielä ei ole ainakaan pahemmin vaivannut tyttöä. Yhdellä yösyötöllä on menty jo muutama viikko, jokeltelu on alkanut ja pari kertaa tyttö on nauranut ääneen :heart:

Ihania kuvia olette laittaneet, ehkä minäkin jossain vaiheessa saan aikaiseksi :D .

Monesti kun oon meinannut jotain kysyä, niin jollain toisella täällä on ollut ihan sama ongelma ja apua onkin löytynyt heti =) . Kiitoksia vertaistuesta! :flower: tää on kyllä hieno pino :heart:

Koitan laitella tytön mittoja keskiviikon neuvolan jälkeen, saa talvicci sitten päivittää kerralla enemmän tietoja =)

Jaahas, taisikin äidin jutut loppua ennen tytön unia... yhdestätoista asti siis nukkunut :eek: . Pitää mennä vähän riisumaan lisää, tuntuu vähän siltä että voisin vaihteeksi imettää ;)

Piki ja Suvi 3kk5pv
 
Alkuiltaa!

huhhuijaa mikä päivä oli.
Lähdettiin käymään minun äidin luona tuossa vähänmatkan päässä ja lunta oli jälleen tullut niin paljon, että minä upposin polviin saakka hankeen ja poika kahlasi lumessa. Rattaita ei voinut työntää vaan oli vedettävä perässä, että pääsi eteenpäin :whistle: Ja lumentulo vaan jatkuu...

Sitten siskot lähti käymään osotksilla ja kotvan kuluttua soi puhelin...alakerran kolme koiraa oli päässeet karkuun...miettimistä oli että miten ihmeessä...Samojedi uros seurasi tohkeissaan siskojani bussipysäkille ja kaksi cokkeria oli jossain...
Lähdin sitten ripeästi itse matkaan, etsimään koiruleita ja kaksi cokkeria löytyikin heti rapunoven edestä leikkimästä lumessa :D Heidät talutin sitten kotiinsa, jossa ei ollut ketään kotona, väliovi kiinni ja toista siskoa vastaan, joka talutti kaulapannasta Samojedia...ihana koira kyllä...tohkeissaan sitten loikitti minua nietoksissa ja sain tämänkin kotiin ja suljin oven.

Pääsin juuri yläkertaan kun kuului oven rasahdus ja tepsutusta...taas koirat vapaana...komensin koirat kovalla äänelle heti takaisin sisälle ja suljin oven ja odotin hetken...eikös tämä Samojedi sieltä taas avannut oven :LOL: Onneksi sitten tajusin, että oven saa lukittua vivusta, jolloin kahva ei enään toimi aukaisijana ja koirat jäi sisälle :LOL: Huhhuijaa...
Ja mikä hauskinta, tämä Samojedi on se meidän tulevaisuuden koirarotu..tietääpähän että ovet säpissä pitää olla :D

niin, alettiin nyt sitten säästämään rahaa. Se oli kompromissi...minulle tosiaan ihan sama saadaanko koira nyt, vai vasta parin vuoden päästä, sillä koiran me perheeseen hankimme ja piste ;)

No juu, nyt on pakko mennä ottamaan kahvia kaiken tämän häslingin päätyttyä :wave:
 
VL-
Moi kaikille taas pitkästä aikaa!!!

Ei ole kotona nettiä niin aina menee aikaa ennen kuin pääsee koneen ääreen. :| Välillä on nimittäin "tekemisen puute" ja olis kiva katella netissä juttuja jne.

Kaikille uusille tervetuloa joukkoon ja onnea pienokaisista!

Kiitos kaikille kysymyksiini vastanneille! Päädyttiin tilaamaan Manducan-rintareppu. Katsotaan kuinka se sitten reissussa toimii. Iik, jännittää se lentoon lähtö neidin kanssa!

Taas pitää mennä, tulen taas joskus kirjoittelemaan lisää... :ashamed:

Mukavaa Alkavaa viikkoa!!!

VL ja A
 
Paulah Mä oon oikeesti kateellinen tolle teidän järjestelylle. Olis niin ihanaa tehdä töitä vastaavasti kuin te teette. Varmasti on mukavaa mennä taas töihin ja nädä työkavereita.

Paapelo Sulla ollut säpinää tänään :LOL:

Mä pidin taukoa noissa soseissa, parina päivänä sai sitä perunaa muutama viikko sitten, ja eilen tein porkkana-peruna sekoitusta ja sillä nyt mennään viikko. Mä kans noit hedelmä soseita annan kans vähän myöhemmin sitten.

Huomenna mä saan vapaapäivän, ja lähden kiertelee kaverin kanssa kirppareita. Mies jää Saran kanssa kotiin. Ihan kivaa mennä välillä ihan yksin johonkin.

Eipä meille muuta =)
 
Missah: kyllä mäkin uskon että tää meidän järjestely on hyvä. Silti kieltämättä jännittää nyt kun huomenna täytyy oikeesti suunnata työpaikalle. Varmaan se hyvin menee ja tekee mullekin hyvää mutta jännittää vähän olla noin monta tuntia tytöstä erossa. Huomenna se sitten selviää milta tuntuu!
Mee ihmeessä vanhempainvapaiden jälkeen töihin jos siltä tuntuu. Kyllä päiväkoti on ihan hyvä paikka. Meidän pikkuinen menee siinä kohtaa myös. Kotona oleminen on kuitenkin henkisesti suht rankkaa taloudellisesta puolesta puhumattakaan. Ei oo kaikkien juttu.
 
Itun emo: neurologi ei osannut varmasti sanoa, mistä kohtaus johtuu. Kuulema heillä kuitenkin paljon vauvoja, jotka lastenklinikalla juuri kertaluontoisesta häiriöstä johtuen.

Paulah: hyvää ensimmäistä työpäivää! Tuo teidän järjestely kuulostaa oikein mukavalta!

Lopuksi vielä merkittävä uutinen eli Marcus kääntyi tänää ensimmäisen kerran selältä kuvulle :D
 
Meillä oli tänään eka vauvauinti, oltiin Jeren kanssa noin 20min altaassa ja sitten nousimme ylös. Niin ainakin täällä suositellaan ekana uintikertana. Isoveikka jäi isänsä kanssa vielä uiskentelemaan altaaseen. Tollaselle 4v pojalle se puolituntia on todellakin liian lyhyt aika, mutta ei voi mitään. Ollaan sellaisessa perheuinti ryhmässä missä sisaruksillekin on ohjelmaa. Mutta kyllä Jere tykkäsi, oikeen nauroi ja hymyili kun "uitiin" :)

Huomenna vien isomman hoitoon ja menen vauvan kanssa töihin tekemään asiakastyytyväisyystutkimusta... Ainut huono asia on että meidän tulostimesta loppui musta väri enkä saanut kaikkia kyselylomakkeita tulostettua :(
 

Yhteistyössä