Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

No voi halavattu! Ohjelmaa varten pitäisi kirjoittaa kirje tulevalle vauvalle äitiltä ja isältä... Vähänkö on vaikeata... Olen koko aamupäivän yrittänyt keksiä kirjeeseen tekstiä, runoakin etsin. Mutta kaikki ihanat (mitä olen löytänyt) runot on tehty aika pitkälle niin, että ne sopisivat esikoisen kirjeeseen... Ei tahdo tulla mitään siitä hommasta.
Jos jollain on jotain ideoita, niin saa neuvoa...
 
Keiju07
Onpas ollut hiljaista!

Meillä flunssat sairasteltu ja vanhemmat onneksi pysytelleet terveinä. Kiitokset haleista!

Krisulle onnittelut vauvasta :heart: - ilmeisesti. En ole fb:ssa...

Onko joku löytänyt/etsinyt puisia ruokia. Haluaisin joitain puisia ruokajuttuja ja astiaston (esim. teeastiaston), meillä ruoka- ja ruuanlaittoleikit kovasti tapetilla. ??? Siis vinkkejä kehiin, missä on kivoja!
 
Keiju, tuolta löytyy ainakin
http://www.lelutalo.fi/lelut/Kotileikki siellä oli myös puinen teeastiasto setti, söpö.

Täällä sataa vaihteeksi lunta, äsken oltiinkin pari tuntia lumihommissa, tein kolalla muutaman ison läjän tohon pihaan, saa isäntä sitten illalla singota ne lumet lumilingolla tonnte kauemmas. Sais toi lumi jo riittää |O

Meillä tosiaan Iina lähti ryömimään jo, olis mun puolesta saanut pysyä vielä paikallaan, olis ollu olevinaan vähän helpompaa vahtimista :ashamed:
Huomenna tytölle tulee 5kk täyteen ja saadaankin neuvolasta tuoreimmat mitat, edelleen tuntuu että syöminen on melko huonoa, tai ainakin toi soseen syöminen, sitä ei edelleenkään mee alas päivän aikana kamalasti, liekkö edes 0.5dl on koko päivän saldo :|
No on Iina kuitenkin kasvanut, toivottavasti. Vaikka viimeksi kuukausi sitten oli 63cm pitkä ja edelleen meillä käytössä 62cm vaatteet.

Juholla mustasukkasuutta jälleen vähän ilmassa, sen aiheuttaa tuo siskon liikkuminen, ja se että sisko on päiväpäivältä enemmän kiinnostunut leluista ja kaikesta muusta mitä täällä ympärillä on. No toivottavasti menee taas pian ohi.
Öisin on välillä nähnyt painajaisa ja itkeä tihrustanut muutamaan otteeseen, viime yö meni taas vaihteeksi hyvin.

Muuten tänne ei kummempia, koitin ilmottaa koiran ja itteni koirakouluun, mutta saas nähdä ehdittiinkö ajoissa..
 
Moi!
pojan kanssa ollaan nyt sairasteltu viikonloppu yhessä,tää päivä sairaslomailtu ja jos ei nouse kuume enää niin huomenna päästäs taas normaaliin arkikuvioon kiinni.
eilen illalla nousi pikku-ukolla 38:n.tänään ei oo ollu yhtään*kop kop*
hemmetin flunssa,tää on perhanan sitkeetä :headwall:
mullaki alkoi kurkkukivut ja nuhat viikko sitten,välillä tuntuu että helpottaa ja sit taas pahenee.
nooh,kerkesinhän minä olla jo 3päivää töissä kun piti soitella lomaa.
eipä tuolle mitään voi,nyt ku on kaikkea liikkeellä.
tuppaa vaan vaivaamaan ja nolottaa.
mää ressaan liikaa ja liian helposti :ashamed:

jokos tohtorin perhe on kunnossa?
entäs ketä muita oli sairaana,kauanko teillä kesti?

tää mamma pääsee ens lauantaina jytäämään,jes B)
me lapsuudenystävän ja ukkojemme kaa lähetään naapurikaupunkiin ja hotelliin yöks.

pupu: tiiän tunteen ku surettaa ku lapsi ei syö.meillä tuo poika ollu aina huono syömään :hug:


mutta eipä mulla kummosempia,tv ja sohva kutsuu!
:wave:
 
www.tinttaiita.fi on ainakin ennen löytynyt noita leikattavia ruokia; vihanneksia, pizzaa ja mitähän siellä muita olikaan. Ja kaikki on tietysti myös ostettavissa minun kauttani myöskin...

Olo joo jatkuu ihan karseena... Huomenna kyllä siivotaan :saint:

Eemelin uhma jatkuu ihan kauheana, vain äippä kelpaa. On kyllä silti ihanan huolehtivainen omista vauvoistaan...
 
Siis oikeesti... Onko teillä muilla vanhemmat facebookissa??

Mä sanon että kerpele |O mun molemmat vanhemmat on siellä ja ei hyvää päivää. pitää vissiin alkaa rajaamaan tietoja mitä ne näkee.. Melkosia riesoja |O
ja sen lisäksi, ne on eronnu kun mä olen ollut pieni ja ne ei koskaan ikinä ole sen jälkeen tulleet toimeen.. joku ehkä muistaakin, olen mä joskus niiten "aivotuksista" puhunut..
Nyt niillä tuntuu olevan kilpa lässyn lässyn |O |O |O
kiitos kun sain purkautua :saint:
 
pupu no huh huh,onneks ei meikäläiset oo fb.ssä,eipä niillä oo ees tietokonetta,ja ovat sen verran iäkkäitä ovat että tuskin koskaan sellasta hommaavatkaan.mutta kestämistä sinne.

meillä on tuolla töissä jyllännyt joku vatsapöppönen,viime viikolla alko,ja näyttää että jatkuu vieläkin..sanoinkin että ihme ja kumma jos ei tää tauti tartu,niin sitten pitää olla tooooosi hyvä vastustuskyky.
tosin leukaperissä tuntuu siltä että,tulee pahaolo |O :xmas: :x :/

meillä tyty oli viime viikolla vaan yhen päivän hoidossa,hoitaja tuli kipeeksi,no onneksi mies pakkolomalla,niin ei tarttenu mihkään varahoitoon viedä.
no neitillekkin sitten sattu kamala röhä tulemaan,nin sai sitä sitten kotona parannella.

neiti taas koheltaa,juoksee ja riehuu ihan mahottomasti,no sattupa sitten vahinko,juoksi tuota yhtä kulmaa päin,niin tulipa komia mustelma ohtaan..

no,se olis aamulla lähettävä aikaseen aamuun |O
 
Keiju07
Jes. Yötyöt täällä käynnissä, kun ei päivä riittänyt huomisen valmisteluun.. plääh.

Mieheltä fiksu veto: oli illan poissa, minä syöttänyt jo puuroa kummallekin likalle. Mies tulee kotiin, kun luen Vienalle iltasatua, ja lykkään hänelle jo yöpuvussa olevan vauvan. Noh, siinä kuluu aikansa ja sitten kun pääsen vihdoin pois Vienan luota, niin Maini on jo nukahtanut miehen syliin (ihme ja kumma). Ja kappas: mies oli päättänyt syöttää nälkäisen oloiselle vauvalle puuronjämät, jotka olivat vielä keittiön pöydällä. Joo, eihän siinä mitään, jos olisi ollut Mainin puuroa, mutta olivat Vienan jämät ja siis normimaidolla, omenahillolla ja sokerilla. No, tottakai maistui tuolle kahdeksankuukautiselle, joka normaalisti saa puuron äidinmaidolla. Hohhoijaa noita miehiä :D .

Kiitos leluvinkeistä!!

Meillä flunssa kesti täydellä teholla sen viikon, mutta vieläkin on räkäistä porukkaa talossa. Jaksamista sairastelijoille!
 
tin
Hei!
Nettipimennosta ja muuttorumbasta jne. selvitty.
Me saatiin remppa viime kuun lopus siihen malliin että ruodattiin kamat sisään. Ja pakkoki oli ku mies lähti viikoksi kertaamaan kuun vaihtees niin muuton oli tapahduttava ennen sitä. Valmista täälä ei todellakaa vielä oo, ehkä juhannuksena ;) Mutta ihana oma koti. Nettiä sai taas odotella yllätysyllätys monta viikkoa ja langaton versio ei toimi vieläkää. Jonku viisaan pitäis siihen ehtiä paneutua. Mun mummu nukkui torstaina pois, ei yllättäen mutta äkkiä siltikin. Samalla hetkellä kun mulla oli niskapoimu-ultra uudesta tulokkaasta :) Ehdin onneksi mummun käydä hyvästelemässä, mutta harmitti tosi paljon lähteä ultraan. Onneksi sain kaverin tukihenkilöksi kun mies oli sielä metsässä. Siinä tuoreimmat kuulumiset. Tässä välissä oon ollu neuvolaharjoittelussa ja lastenosastolla. Tykkäsin ihan hirveesti molemmista.

Millää ei kaikki lukema jääny päähän :D
Mutta LillaStinalle jaksuja loppumetreille! :hug:
Turvaistuimesta: Meillä mahtuu vielä vöihin mutta mieli tekis jo kovasti sellasta seuraavaa mallia. Ajattelin ostaa oran 1-2-3:sen. Se on 9- kg ja siinä on myös valjaat mutta menee sit autonki vöillä ja korokkeena. http://www.vaunula.fi/ora_softistuin.htm
milla-marialta piti kysyä että missäs olitkaa töissä?
 
Tin, oi :heart: Onnea masuvauvasta!! :heart:
vai ollaanko me tiedetty tästä aikasemmin :eek: en mä muista ainakaan :D

Oi ja voi, kohta putkahtaa lisää vauvoja maailmaan :heart:
Meidän Iinasta on hävinnyt ryömimisen myötä se viimonenkin pikkuvauvamaisuus :( vaikka ihan vauvahan tuo muuten onkin :D mutta jotenkin se vauva nyt kuitenkin hävis..
Iinan kasvu ja syömäongelmat jatkuu, tai kyllä se ruoka kuitenkin maistuu riittävästi, mutta vaan ei kauheesti sitten typy kuitenkaan kasva, nyt oli tullut kuukaudessa 360g ja se ei ole riittävästi, kun pituuttakin on kuitenkin tullut 2cm.. nooo näillä mennään ja koitetaan olla tyytyväisiä, tyttö ainakin on =)

Ulkona olis kaunis pakkaspäivä, mutta meille tuli sisäpäivä kun on sen verran kova pakkanen :/ riittäis jo noi pakkaset |O No kaupungilla käytiin kuitenkin ja mieli teki shoppailla vaan en löytänyt mitään turhaa shopattavaa :eek: :saint:
 
tin
Aivan, Krisulle paljon onnea pojasta :heart:
Tulehan kertomaan kuulumisia =)

Pupu: ette oo tienny ;) ku sen verran moni tuttu tietää että kirjottelen täälä ja epäilen vähä että ne käy lukemaski niin täyty siks odotella ultraan asti!
Eikös muuten Juhollaki ollu "ongelmia" painon nousus vauvana vai muistanko väärin? Ja nyt on ihan miehen mitois..? Voi olla kyllä että muistan väärin...
 
Tinille onnittelut masuasukista :heart:

Ja Krisulle onnittelut vauvasta! :heart:

Pupu, ei ole vanhemmat fb:ssa :eek: Tsemppiä Iinan kasvu-ja syömisasioihin!

Muillekin kaikille :wave:

Pitkästä aikaa kirjoittelen, lukemassa oon kyllä käynyt viikoittain mut aina jotenkin kynnystä alkaa kirjoittelemaan. Mistä lie johtuu? laiskuutta taitaa olla. Joitain galluppeja oli joku aika sitten, ainakin puuron syönnistä. Eetu on ihan hulluna kaurapuuroon! muuten on kyllä aika valikoiva ruuan suhteen, ja jos ei lautasella ole mieluista ruokaa, sanoo toiveikkaasti että "puuroa??" vois siis syödä monta krt/pvä. Isompia vahinkoja ei ole sattunut, paitsi viime perjantaina... Eetu kiipeili ja horjahti tv-tasoa vasten, leukaan sit sai Kysin käynnillä kaks tikkiä. Tikkien poisto on ens pe. Suht ok meni se tikkaus, itkihän se mut ei ollut mitenkään hysteerinen. Lääkintävaksi kyllä etukäteen soitteli puhelimella apujoukkoja pitelemään :)

Eemelikin täytti jo 10kk, konttaa täyttä päätä. Kävelee tukea vasten ja on Eetun leikeissä jo innolla mukana. Varsinkin legoilla tykkäävät leikkiä yhdessä. Eetu on leluistaan hieman mustis mut ei pahasti, yleensä ovat kyllä ihan sovussa keskenään.

Pitää lähteä telkun ääreen, tulee viimeinen osa sarjasta Karjalan Kunnaat. Räkäkin valuu nenästä niin et on näppis kohta sotkussa, mulla ja pojilla on kauhea räkis..
Palataan taas :wave:
 
Pikamerkkaus :wave: !

Krisulle ja Tinille lämpimät onnittelut molemmille!! Krisusta olisi tosiaan kiva kuulla :). Tinille myös onnea uuteen kotiin :heart: !

Hippikselle tsemmpiä vauvojen kanssa! Koskahan niitä kuvia :whistle: ? On teillä siellä varmasti ainakin hetkittäin aika rumbaa :saint: .

Keijun puisista ruuista tuli mieleen, että meillä nuo nuorimmat sai Lapsimessuilta ostettuja herkkuja (puisia), mangneetilla toisiinsa liittyviä suklaapaloja, tikkareita, keksejä, jotka oli kerroksittain ja tarroilla kiinni, pienen kakun jne. Ovat olleet tosi kovassa leikissä, suosittelen! Joskus jo kun joululahjoja paketoin, mietin, että piti sitten tällaisiinkin sortua, mutta yksi eniten leikittävin juttu ovat olleet meidän joululahjoista. Ei siis ollenkaan turhia :saint: :D

Täällä päivät ja viikot tuntuu kiitävän. Päivätkin jo selvästi valoisampia. Oon ettinyt nyt netistä Pia Perkiön runoa, joka liittyy ystävyyteen, siinä oli kohta "ollaan samaa sarjaa" ja jotain sinne päin. Oli tosi ihana, mutta nyt oon hukannut sen, plaah. Että JOS joku sattuis tietämään ja mulle löytämään :). Eks ollut hyvät tuntomerkit :LOL:
 
Tuntuu muuten ihan hullulta, että Pupu ja muut jotka musta ihan JUSt ovat vauvansa saaneet, kertovat, miten konttaavat jo :eek: . Aika tosiaan juoksee!!

Ja tuosta fb, mulla ei sentään vanhemmat, mutta anoppi ja appiukko :kieh:
 
pikana...
tin hurjan paljon onnea :heart: :heart: :heart:

me jouduttiin tytön kanssa sunnuntai-maanantai yönä kysiin..on ollu yskässä ja sunnuntaina sai velttous kohtauksen kotona,oli 30min ajan täysin veltto,ajoittain myös meni vitivalkoiseksi ja hengitti mahalla..
kysille kun päästiin niin tytön suun ympärys oli jo sininen..adrenaliini höyryä kerkes ottaa ehkä 2 henkäystä ku piti alkaa jo imeä limaa pois jota tuli kuulema enemmän kuin aikuisilta ihmisiltä :eek: rs virus ja keuhkoputkentulehdus on tytyllä..
luultavasti ois tukehtunu kotona jos ei ois lähetty sairaalaan..tk lääkärin mielestä kun kuulema tyttö oli ok :kieh: sydämestä kuului sivuääni,jouduttiin siis käymään sydänultrassakin mut oli ok,on vaan niin tiukka mutka yhdessä suonessa että suhina kuului siitä..
maanantaina sai tunnin välein adrenaliini höyryä ja samoin tunnin välein imettiin limat (oli siis todella tukossa) ja lisä hapessa oli koko maanantain kun hapetus oli alhaimmillaan 87..
su-ma yönä sairaalassa sai kans 2 kertaa sen velttous kohtauksen ja oksenti paljon limaa..
tiistaina pärjäs jo ilman lisä happee ja lääke väliä pidennettiin pikkuhiljaa 2-4 tuntiin riippuen voinnista..
tänään tultiin kotiin ja luotettava omiin vaistoihin tytön olon kanssa..
kyllä kuule äitiä koeteltiin ja kovasti :'( ihan hirveetä!!!
itkua itkua ja itkua..
ihania hoitajia oli :heart: tyty hurmaskin kaikki :D lääkäri opiskelijat opetteli kuuntelemaan keuhkoja ja sydäntä tytyn avustuksella,joka oliki ihan hiljaa aina niiden ajan :LOL: jokainen oppilas kuunteli 5 min :D reipas tyttö,vaikka oli kyllä ihan hirveää katsottavaa välillä nuo hoidot,tipankin otsaan laittoivat :ashamed:
saakohan kukaan ees selvää tästä,on niin sekava olo itelläki vielä..
 
Keiju07
Dogtorilla ollut tosi kurja kokemus! Voin kuvitella kyllä äidin itkun! Hyvä, että lähditte ajoissa sairaalaan ja meette uusiksi vaan, jos yhtään siltä tuntuu!! Niin pienestä kumminkin on kyse. :heart:

Tinille onnittelut sekä uudesta kodista että uudesta asukista! :heart:
Kerrotko jotain teidän kodista? En muista enää, ehkä olet jo kertoillutkin.

Ruusumarian kuulumisia kiva lukea. Kirjoitelkaas te muutkin, jotka käytte varmasti taustalla lukemassa!

Rontti, et pystyisi näkemään, että minkä valmistajan (tai myyjän) ne lapsimessuilta ostamasi herkut ovat?

Hipkukka, hurja ajatus, että noin pienille pitää soseet aloittaa. Mutta niinhän se on tietenkin keskosten kanssa. Lähinnä vaan pohdituttaa, että eivätkö he kuitenkin ole olemukseltaan ja käytökseltään samanoloisia kuin mitä olisivat, jos olisivat syntyneet vasta täysikäisinä, siis ihan vastasyntyneen kaltaisia... (Mä en muista termejä, eli oliko se korjaavaa ikää vai mitä...) Mites niille saa soseita alas? Kun se tuntui aika haastavalta alussa 6-kuukautisenkin kanssa. Ronttia peesaan: kuva, haluu nähdä! :D

Pupulle jaksamista ruokaongelmien kanssa. Helppo sanoa näin jälkikäteen, kun itsekin stressailin kamalasti kun tilanne oli päälle, mutta jos Iina on tyytyväinen, niin eiköhän kaikki ole kunnossa. Ja sitä painoa kuitenkin tulee!! Ja pituuden ja painon suhteeseenhan ei pidä tuijotella yhden kuukauden aikana: pituus tulee usein sykäyksinä, paino tasaisemmin. Mun korviin tuo painolukema ei edes kuulosta niin kovin alhaiselta kertymältä. Jospa terkka on vaan katsonut sitä pituuden ja painonsuhdelukua. Osa kun menee aika oppikirjan pohjalta...
 
Lokamammat2007 foorumin palauttamisesta..
Eli eipä sitten onnistunut. Kyselin ennen joulua sitä ja oli mahdollista kuulemma palauttaa. Pyysin palautusta mutta koskaan ei palautettu. Kyselin perään ja vastattiin ettei foorumeita enää palauteta tammikuun 20.päivän jälkeen. Että näin.
http://www.tukifoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=3476

Muoks..

Olen siis pahoillani. Koitin kyllä saada sen takaisin, mutta ei siis onnistunut. Enkä minä sitä olisi edes pystynyt palauttamaan.
 
Hellurei ja hellät tunteet :D

Milli, eipä se mitään, mitäs oltiin niin "ahkeria kirjottajia" sinne foorumille, meijän kaikkien "vika" kun se poistettiin..


Keiju, joo Iinuska on niin vallan tyytyväinen vauva että pakko se on usko että niinkin pienellä voi tulla toimeen ja tosiaan mä painin näitten syömä ja paino asioitten kanssa jo Juhon vauva aikana ja mä en vaan oo vielä näköjään oppinu että vauva voi noinkii pienellä kasvaa ja kehittyä :D
Jonkin verran on tullu taas stressattua sitäkin, mutta jos tosiaan toitottais ittelleen että kaikki on kunnossa, kun toinen kuitenkin syö jne..
Ja iso poika kasvoi Juhostakin :heart:

Dogtor, kamalia tommoset taudit :( no toivottavasti Aada voi jo paremmin. Ja iiiiso :hug:

Rontti, appivanhemmat olis vielä pahemmat kun ne omat :kieh: ainakin mun kohalla :kieh:

Mitenkäs hipkukan kaksosvauva arki?? Ja mites taapero suhtautuu näin kun aikaa on jo vähän kulunut vauvojen kotiutumisesta?
 
Pikaiset heipat täältäkin suunnalta :wave:

Meidän "pikku" prinssi siis syntyi 3.2 klo.17.57 henkisesti ja fyysisesti rankan synnytyksen päätteeksi. Mittoinaan 4050g ja 52cm eli ei ihan pieni sälli ja onneks siis syntyi jo 39+6 viikoilla ,että ei enempiä kerinny kasvaa.
Itse tosiaan repesin jonkin verran(11tikkiä) ja verta menetin 2litraa,josta johtuen hb oli 75 ja olo sen mukainen :( .
Synnytyksessä myös tapahtui mm.sellaista,että kahteen tuntiin en tiennyt kuka kätilö synnytystä hoitaa(siis oltiin jo synnytyssalissa) ja lopulta kun kätilö selvisi ja teki tutkimuksen ja totesi,että auki on ja saa ponnistaa,niin sanoi itse lähtevänsä käymään jossain ja että ponnistele vaan :eek: ja tämän kätilö teki muutaman kerran,että häipyi vaan...
Aikamoinen shokkitila siinä sitten itelle kehkeytyi,kun ensi synnytys oli,kun melinahan syntyi sektiolla...
noh,mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja kotona ollaan lauantaista asti oltu sopeutumassa uuteen perhe elämään,joka ei ihan kovin helppoa isosiskolle taida olla. Mutta eiköhän sekin tästä,kun muistaa vaan antaa tarpeeksi aikaa melinallekin. Vaikka tosin tällä hetkellä se on aika vaikeaa,kun äiti ei kelpaa mihinkään ja isin perään itkee kokoajan :/ niin kovin on tyttö loukkaantunut.

Jokin aika sitten täällä oli puhetta lempiruuista..melinalle maistuu aikalailla kaikki mitä äiti tekee :heart: mutta tietysti nyt ehdottomia suosikkeja on nakkikastike+muussi,makaroonilaatikko,kanakastike+riisi,hernekeitto jne..
Puuroa syödään vaihtelevasti. usein iltaisin syö viilin hedelmäsoseella ja leipää ja aamuisin sitten kaurapuuroa.

Nyt täytyy rientää suihkuun ja nukkumaan....tai kunhan tuo pikku ukko nukahtas ensin,kun tuntuu taas peräpää laulavan siihen malliin,että ei uni tule :(
 
Krisu :eek: no huh heijaa :eek: :hug: :hug:
Tuostahan vois jo varmaan nostaa jonkun syytteen heitteille jätöstä tai jostain |O
Saitteko mitään selvennöstä miksi tilanne oli tuommonen? Monta synnyttäjää samaan aikaan tmv..
Huh ja huh |O
No onneksi jo takanapäin.

Ja naiset, nyt ojennus ja riviin paluu sieltä :D
 
pupumyöhemmin meille sitten selvisi,että samaan aikaan syntyi 2 muutakin vauvaa(eli lohjalla se tarkoittaa sitä,että kaikki salit oli käytössä=kiire siis) ja toinen niistä vauvoista joutui lähtemään jorviin eli tämä meidän kätilö ilmeisesti oli avustamassa siinä synnytyksessä...
mutta eihän se silti näin voisi mennä,että toisen onni on toisen epäonni tai jotain..olisivat varmaan voineet tuollaisessa tilanteessa soittaa lisäapuja tms... :eek: :(
 

Yhteistyössä