Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

Vähän taas merkkauksen makua :ashamed:

Meillä mahatauti edelleen jyllää. Jeppe aloitti aamulla. tosin oksensi vaan aamupäivän ja sitte olikin taas ihan oma itsensä. Iltasella pojan maha menikin ihan vesiripulille :headwall: Tuota ei meillä Danielin kanssa ollut kummallakaan. Käsidesiä kuluu ja alkkareita |O Oottelen vaan koska Kiiaan iskee :/

Rontti miä oon ollut vanhempainilloissa jos suinkin oon päässyt. Ei ne kaikki mun mielestä mitään "tärkeitä" oikein ole tai riippuu paljon opettajasta kuinka sen hoitaa.
 
Rontti
Minä oon käyny vanhempainilloissa yleensä ekaluokalla ja sitten jos on tiedossa jotakin erityistä, esim. luokkaretkiasioita, rahankeräystä tms.
Muuten on tullu aina tiivistelmä illasta paperiversiona.

Minä oon saikulla nyt toista viikkoa. Aika tympeetä alkaapi olla ja jotenkii nolottaa töistä olla poissa, kun on vaan määräaikanen työ. Nyt ainakaan eivät mnua vakinaista :'(

Sannilla on taasen alkanu iho oireilemaan. Nilkat ja kankut on raavittu verille.
Nooralla eilen, kun laittoi bepanthenia kasvoihin, nousi rakkuloita huulen yläpuolelle ja toiseen poskeen, posket lehahti punaseks ja turpos. Pitänee vihdoinkin tyttö viedä ihotautilääkärille.

Aikasemmin oli puhetta sikainfluenssarokotuksesta. Miten moni aikoo sen nyt ottaa, kun lehdessä oli siitä juttua, että rokotteesta on mahdollista saada Guillain-Barren oireyhtymä?
Mahdollisuus on vain 1 miljoonasta mutta jos sattuukin huono tuuri. Vaikeita valintoja...

Hilma sopiikin mainiosti kuvauksiin. Heti sitten tietoa, mistä kuvia saapi bongailla =)
 
Sikarokotteesta sitähän minulle on jo pariin otteeseen tyrkytetty... sinänsä huvittavaa, kun en tiedä voiko sitä ottaa... Hollannissa ei missään nimessä anneta alle kouluikäisille ja raskaana oleville. Aiheuttaa ainakin sikiövaurioita sen tiedon mukaan... Suomessa luvataan sen olevan erittäin turvallinen... Mutta onko sama rokote? Kumpi on pahempi, ottaa vai jättää ottamatta? Tää on erittäin hankala tilanne sinänsä...
Onko se tauti loppupeleissä välttämättä sen pahempi kuin influenssa?
En siis oikein tiedä ja kun kukaan ei osaa sanoa taudista tai rokotteesta mitään, niin en tiedä mitähän tässä tekisi.

Mulla tää perhanan flunssa ei tunnu oikein laantuvan... yhä edelleen paukuttaa kuumetta... tai lämpöä kai mielummin... On jotenkin ihan töttöröö puolet ajasta....
Ei muuten mitään, mutta sunnuntaina olis kummitytön rippijuhlat ja ei sinne viitti lähteä, jos on ihan pihalla... Täytyy seurata...
 
Sikaflunssasta Siitä on kyllä niin ristiriitaista tietoa kuin vain voi olla :headwall: Välillä sanotaan, ettei tavan flunssaa pahempi. Ja toisalla sanotaan, että raskaana olevilla on ollut suuri kuolleisuus. Ilmeisesti jälkitautien vuoksi. Ja sitten tuo rokote :eek: Onko turvallinen vai ei. Ja eri maissahan voi olla ihan eri valmiste mitä käytetään rokotteena. Tuntuu, että ensin pelotellaan, sitten vähätellään ja sitten vaan komennellaan. Jos en olisi raskaana, en koko asiaa edes miettisi. Jättäisin rokotteen ottamatta. Mutta nyt sitä sitten tarvii miettiä |O Argh, kuinkahan suuri riski se oikeasti on sairastua tai rokottaa...
 
Iltaa,

Justiin tultiin saunasta ja ihanaa viikonloppu edessä =) Kyllä nuo viikot menee vaan hujauksessa kun käy töissä.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä käymään miehen kans kahdestaan kaupoissa. =) Lapset viedään mummulaan hoitoon aamupäiväksi, mutta kotiin riennetään viimeistään kahden aikaan että poika pääsee kotiin päikkäreille. En halua tuota jättää mummulaan nukkumaan kun saattaa nukkua niin kamalan pitkät päikkärit viikonloppuisin. Toiseksi voi olla ettei asetu mummulle nukkumaan vaikka nukkuuhan tuo päiväkodissakin matkiksessa joten on siihen tottunut, mutta jotenkin kivempi tulla kotiin nukkumaan. Ja saa sitten olla rauhassa iltapäivän kotona eikä tarvitse lähteä hakemaan lapsia erikseen kotiin. Kaupungilla ei varmaankaan edes viihdyttäisi yli kahteen.

Tiipiille mukavia päiviä kotikaupunkiin =) Kiva kun mummulakin on lähellä =)

Yodottajalta
piti kysyä että miten saat järjestettyä Viutsin hoidon Helsinki päivinä? Vai onko ihan virka-aikana tapahtuvia päiväseltään reissuja?

Rontti; mullahan ei ole kokemusta koulun vanhempain illoista, mutta menisin varmaankin sinne mieluummin kuin johonkin muualle. Meillä alkaa taas kohta vasut päiväkodilla ja jotenkin tuntuu tyhjän päiväiseltä kun ei edellisestäkään kovin kauan ole. Mutta kun tyttö vaihtoi osastoa niin taashan se on käytävä. :eek: Tänään oli tullut lokeroon lappu että kohta vasut alkaa ja että kasvun kansion voisi pikku hiljaa palautella päiväkotiin.

Tänään leikkaisin meidän liuhu letiltä vähän takatukkaa :D Nätisti istui kuin isotkin miehet. Tuntuu että neidiltä oli vaikeampi tasoittaa kuivia latvoja mitä pojalta. Neiti koko ajan nosteli olkapäitä ja käänteli päätään ja varmisteli etten leikkaa liikaa |O

Nyt lähden levittämään kasvoihin yöksi jätettävän kuorinnan ja sitten ipanat laittamaan sänkyyn :wave:

Mukavaa ja Aurinkoista viikonloppua =) B)
 
Ompa ollut hiljainen päivä :eek: No empä itekään ole mitään raapustanut :ashamed:

Viu
on kyllä omaa luokkaansa tuon puheen kanssa :D Miä mietin ihan samaa että kuin siä järjestät typyn hoidon työmatkojen ajaks?

meillä muutes on ja noi rojut pitkin pihoja :ashamed: niitä ei saa piiloon mihinkään :headwall: Tuo leikkimökki on ollut kyllä kova sana tänä kesänä (varsinkin sadepäivinä ), tosin vain poikien touhuissa. Kiia ei siitä vielä välitä tuon taivaallista, korkeintaan käy poikien leikit sotkemassa :whistle:

Minnes päin maata Tiipii pesueineen menee evakkoon?

Hipkukka miä oon semmonen lärppä etten kyllä osais salaisuutenani moista uutista pitää :LOL:

Koskas lilliksen tv-ura alkaa :D Eiks sinuu yhtään "hirvitä"?

Mileko miä en edelleenkään tiedä kuinka rokotteen kanssa teemme... Jotenkin sitä siirtää niin kauas eteenpäin kun vain voi :ashamed: Paranemisia :hug: Mikäs Sannilla on ihon taas ärsyttänyt?

Kuins katjannan shoppailureissu sujui? Teitkö löytöjä?

Voi kun se keijun pienokainen alkaisi juomaan kunnolla :) Mitäs asialle tehdään jos kasvu vaan hidastuu ja lapsi ei syö/juo tarpeeksi?

Ja säästin ihan loppuun :whistle: Pupuu! Mikäs on vointi? Eiks kohta jo pitäis olla sairaalan ovia koputtelemassa :whistle: :D


Meillä tauti jatkuu... ei jatku... en ota selvää :headwall: Kiialle iski eilen ripuli muttei oksentanut. Tänään ei mitään muuta kuin kiukkuisempa riehuva tenava.. Mutta jeppe ripuloi taas tänään. Housuihin tulee aivastaessa jne :/ Jos tuollainen on vielä huomenna niin enhän sitä voi maanantaina kouluun laittaa, vieläkään. Daniel on kuin perseeseen ammuttu itkuinen karhu :whistle: Sille ruokahalu ei ole palannut vieläkään. Syö mutta syö kuin lintunen :( Että näin...Kotka kuittaa ja painuu unten ulapoille :wave:
 
Kuitataas kans täältäkin päin :) . Toivotaan nyt, että Tuutin pesue pian paranisi ihan kunnolla :saint:

Milekolle kovasti tsemppiä selän kanssa, kuulostaa tosi ilkeältä kyllä :/ . Ja harmi, jos siellä ihot on alkaneet reistaamaan taas. Toivottavasti tulisi niihinkin selvyys ja menisivät hus pois!

Tiipiin evakkoreissu kuulostikin jänskältä, kun ei ole tietoja evakon pituudestakaan. Mua kans kiinnostaa, että mihin päin? Hienosti teille järjestyi asuinpaikka ja työtäkin :). Ja Tiipiille itelleenhän sitä työtä on ihan kotona riittämiin :whistle: :heart:

Minä kävin tekeen melkis 500 kuvan tilauksen, kukas ne sit laittais albumeihin?? Samalla tuli varattua kirppis :D . Saa kyyytiä kaikki kamat, mitä kaapeista raivaan, Uffille vein suoraan kans monta pussia. Ulkoa pesin eilen kaikki plaston hiekkisrekat ym autot, jonkun verran vievät kumminkin talvellakin jossain tilaa, eikä niillä täällä kyllä kukaan leiki! Syöttiksen pesin kanssa, saa senkin aika olla meillä loppu :) . Jos Kiia ei leiki mökissä, niin meidän neiti kyllä leikkii, tosi ihanastikin, on ollut oikein ilo seurata :) Hoitaa siellä vauvaa, tekee kattauksia, välillä siivoaa ja tulee kuistille ravistamaan pöytäliinaa ym.

Meillä oli eilen kivat sukujuhlat. Tuli vaan syötyä niin, että yöllä oikein mahaa poltteli :ashamed: :LOL: Mies jäi sinne yöksi ja täällä aamua lasten kanssa. Saa siivoushommat jatkua, kun sateiselta näyttääpi. Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :wave:

Niin ja vielä Pupuuuuuuu??
 
Hellou :wave:

tv-ura alkaa näillä näkymin 6.10 olevasta ultrasta. Hirvittäähän tuo vähän, mutta eiköhän se siitä ala suttaantumaan... Siitä sitten käyvät pari kertaa ainakin täällä meillä ja sitten Tammisaaren reissuilla mukana ja tietty se H-hetki sitten joskun...

Meillä olis tänään tuon kummitytön rippijuhlat. Mun pitäisi mennä saatteleen kirkkoon ja siunaamaan tietysti, nuorimman kummin oikeudella :saint: :D
Lisäksi näen isoveljen muijan ja sen kersan. Siis sillä muijalla on 9 vuotias likka.... Iskä kertoi, kun he olivat tulleet samalla autolla perjantaina, että ipana oli kiukutellut koko matkan ja inissyt yms... Iskä ei ollut siis vissiin kovin hyvää kuvaa saanut siitä ipanasta... Isoveljen puheiden mukaan ipana tykkää hänestä niin paljon ja tuosta sai sen kuvan, että eipä asia ollutkaan ihan niin... Onkohan ne ymmärtäneet oikeasti mihinkä sitä päätään tunkevat? Jos nyt ei hyväksy isoveljeä vara-"isiksi" ja sitten vielä valopäät miettivät uutta vauvaa... Pitäisiköhän ensin hoitaa tuo isomman kanssa hommat kuntoon?
Mielipiteitä???? Täällähän noita uusperheellisiä muistaakseni oli, ainakin muutamia?
Vaikka minä en kyllä taida edes haluta puuttua siihen, mutta jotenkin tässä vähän miettii sitä tyttöä...

Jaahas... pitäisi varmaan lähteä aamukahville, kun ensin hakee tuon lehden mummilta...
 
Huomenta täältäkin :wave:

Heräsin jo seittemältä ja pissatin koirat,tein kuivakakun ja nyt pyykit koneeseen ja neitokaista herättelemään. :D
Ihana herätä reippaana ja pirteenä..vaan saas nähdä koska väsähdän :D
Me&i kutsuillekin ois tänään meno.
Sää näyttää sen verran ikävältä,että muuten päivä taitaakin mennä sisätiloissa :/

Melina oli tuossa loppuviikosta hieman kuumeessa ja oltiin sitten to ja pe kotosalla..vielä tuntus yskää olevan,mutta muuten kyllä päiväkoti kunnossa eli huomenna sitten töihin.
Oli kyllä ihan mukava tällänen pidennetty viikonloppu tässä ;)

Rontti muakin odottas valokuvien tilaus..tai siis oikeestihan meillä on moooonen vuoden takaa kehittämättä noita valokuvii..melkeempä siitä saakka kun digikamera meille tuli :ashamed:
Mutta meinasin nyt et pitäs noi melinan kuvat saada kehitettyy..ihan vaan parin ekan kuukauden ajalta ollaan niitä kuvia kehitetty ja kaikki loput pelkästään koneella :eek: kamal aatellakkin,jos kone tilttais..mutta kun ei tuo ukon rohjake oo niitä saanu laitettuu vielä ees levylle,vaikka moneeeeesti olen siitä sanonut.ja itse kun en osaa,hitto!

Mutta nyt neitokaisen luo ja aamupalalle :wave:
 
Kuinka hiton kauan tää tauti otteessaan tätä porukkaa pitää |O :headwall: Kipsu ripuloi taas tänään ja Jepenkään maha ei ole vielä kunnossa joten huomenna poitsulla kotipäivä.

Danielin kanssa mennään aamusella käymään fysterapiassa näyttämässä ne jalat. Toinen jalkaterä mun mielestä kääntyy sisälle päin :/ Ja muutenkin tuo nuljauttelee nilkkojaan alvariinsa. Ei meijen lapsille ole kunnon koipia suotu |O :headwall: Tosin ei mun omatkaan ole olleet kunnossa varmaan ikinä. Lapsena (ja myöhemminkin) nuljauttelen tosi helposti nilkat, oikea pahempi :ashamed:
 
Täääääällä :wave: kaikki yhes koos :|
Ja vauva hissillä keskikerroksessa vai miten sen vois sanoa :(
Meillä laitettiin tietsikoitten käyttärit uusiks niin en "hetkeen" oo päässy nettiin :D ja nyt pitää mennä kiireesti pissalle tai kastu soffa :x
 
Iltaa kaikille!

Poika on saatu yöunille ja nyt on sitä ns. omaa aikaa, joten päätin vähän kirjoitella kuulumisia.

Joel on aivan hurmaava vauva, meikäläinen taitaa olla jo ihan sekaisin onnesta :heart: Alkuhan mulla oli vähän hankala, synnytys oli pelottava, imetys kusahti tykkänään ja omat tunteet ja poika tuntuivat alkuun vieraalle. Mutta nythän tuota tuijottaa kuin telkkaria :)

Viime neuvolakäynnillä painoa oli 5340 g ja pituutta 58,5 cm. Tiistaina mennään taas fysioterapeutin luo, tahtovat seurata tuota pään kääntymistä oikealle. Minusta Joel kääntää jo tosi hyvin päätänsä oikealle ja pitääkin sitä siellä. Myös tuo oikea käsi josta tosissaan on se osa pois, on ihan hyvin menossa mukana. Yrittää jopa tunkea sitä tynkää suuhunsa =)

Ainut mikä vähän huolettaa on kyynärpäiden varaan nouseminen. Vielä ei ole yritystäkään tehdä sitä mutta sitten kun sen aika on, arasteleeko Joel itse oikeaa kättään? Muutenkin toi mahallaan olo on edelleen vähän niin ja näin. Suostuu kyllä olemaan mahallaan mutta jos naama on lattiaan päin, niin voi sitä huutoa kun ei millään (mukamas) saa päätänsä käännettyä.

Noh, nyt on käytävä itsensäkin nukkumaan...koskaan ei tiedä monelta herätys tulee ;) Joel nukkui jo niin hyvin 7-8 tunnin yöunia, mutta sitten meni taas rytmi vähän sekaisin.

Kaikille paljon terkkuja ja hyviä vointeja :heart:

Terkuin Kiisumirri ja Joel :wave:
 
Keiju07
Kuittaan taas pikasesti... jos nyt koskaan lyhyesti osaan kirjottaa.

Mukava lukea Kiisumirrin vauvakuulumisia! Sanoisin tuosta päinmakuullaan olemisesta, että kyllä meilläkin siihen hermostutaan tosi nopeesti, vaikka pää kääntyykin tavalliseen tapaan. En siis kantaisi yhtään huolta, kyllä Joel löytää tuon käden kanssa omat konstinsa!

Tuutilla siellä kunnon tautipesä... voih... :hug: . Laitoin muuten yksärin, jos vilaset kun ehdit.

Influenssa ja mahat huolettavat. Ymmärrän hyvin, itekin toivon ettei iske, kun mulla tuo maidontulo selvästikin loppuu helposti, jos tulee yhtään mitään erikoista, mahatautia sun muuta. Jos kulkisin vielä mahan kanssa, niin ihan eri tavalla taitaisin olla huolestunut. Tuntuu tosiaan, että periaatteessa ei tartte kantaa huolta asiasta, mutta sitten ohjeet ovat kovin ristiriitaiset.

Katjanna ja Rontti juttelivat noista isovanhemmista hoitajina. On niitä moneen lähtöön... minun vanhemmat ottaisivat koko ajan Vienaa yökylään, ottaisivat vauvankin, jos toinen vaan söisi pullosta... appivanhemmat (eronneet) ovat taas toista maata. Papalle ei voi luottaa kovin pitkäksi aikaa hoitoon, kun ei haldaa perusjuttuja kuten vaipan vaihtoa, lähinnä tulee pihalle leikittämään tai hakee pyöräretkelle tms. Usein kuitenkin tulee muutamaksi minuutiksi ja sitten häipyy... mulla meinaa palaa usein päreet, jos ollaan pyydetty avuksi ja sitten jaksaa olla 15 minuuttia :( . Miehen äiti taas on superkiireinen vielä työssäoleva vaikka jo eläkeiän ohittanut... ei ole kuukauteen löytänyt aikaa tullakseen lapsia katsomaan, vaikka asuu 5 km:n päässä. Onneksi on nuo toiset ihanat isovanhemmat! Ovat jopa liian uhrautuvaisia, joudun omaa äitiäni pakottamaan jumppiin sun muihin, koska ei enää mene vanhaan tapaansa, jos vaikka me tarvittaisiin iltaisin apua tai lapset olis tulossa kylään... olen yrittänyt sanoa, että tekee karhunpalveluksen itselleen ja myös lapsenlapsille, jos nyt viisikymppisenä lakkaa pitämästä itsestään huolta...

Mainin kanssa huomenna painokontrolli. Saas nähä... kolme huonoa syöntipäivää ja vielä kolme rokotusta tällä viikolla (rota-normi 3kk-pneumokokki). Tuuti kysyi, että mitä tehdään, jos ei vaan paino nouse... sitä mäkin pohdin :eek: Mutta painohan onneksi siis koko ajan nousee, mutta ei sitä riittävää 150-200 g viikossa, joka pitäisi näin pienillä tulla. Käyriä tiputaan alaspäin, kun ei tule tarvittavaa määrää käyrällä pysymiseen. Nollasta tultu jo miinus kasille, jos oikein muistan.

Pakko ruveta lounaan laittoon, Viena on jumppakerhossa ja tulee sieltä aina supernälkäisenä ja väsyneenä, parasta olla siis kaikki valmiina. Aattelin repäistä ja tehdä ihan kasvispihvejä kikherneistä.. välillä jotain terveellistäkin.

Kukas muuten mut pakottas karkkilakkoon, jos kerta YO:n lakko on jo tuottanut tulosta...
 
Se olis taas maanantai... Danielin jalkoja käytiin näyttämässä. Mitään niille ei tehdä kun kaikki joustaa, kääntyy ja vääntyy miten pitääkin. Tuo jalkaterän kääntyminen on "väärin" opittu tapa, taas vaihteeksi :whistle: Nyt pitää kiinnittää huomiota varsinkin istuma-asentoon. Tuo poika kun usein istuu kuin "sammakko" ja se vaikuttaa koko jalkaan. Toki jos pahemmaksi menee niin katellaan uudelleen. Pojalla oli sama fysioterapeutti kuin Jepelläkin ja puhetta oli että tarvittaessa katotaan/jutellaan Danielin jaloista samoilla käynneillä.

Kiva kiisumirristäkin kuulla :) Lapsilla on usein tapana löytää ne omat keinot liikkumiseen tms. joten eiköhän Joelkin ne keksi :)

Keiju ei ollut tullut viestiä ainakaan perille asti :|
 
Iltaa,

Viikko keventäjissä on tuottanut tulosta! Tänään oli punnitus ja -1,3kg viikossa lähtenyt kun jaksaa vaan seurata mitä suuhunsa tunkee. :D =) =) =) Mulla tuo kaloreiden ylös laittaminen on hyvä konsti pitää ruokavalio edes jossain kuosissa. Muuten jos en laita ylös syömisiä niin helposti ajattelen että ei tässä nyt kovin paljon ole ja napsin koko ajan jotain mistä sitten loppu peleisssä kertyy ylimääräistä. :headwall: Kunhan nyt saan tämän alun liikkeelle ja painoa vielä muutaman kilon alas päin, niin en kyllä anna enää kertyä. Yritän ihan tosissani pitää terveellistä ruokavaliota tapana. :D Helpommin sanottu kuin tehty, mutta kuitenkin aion nyt yrittää!!!


Tuutilulla: shoppailu meni oikein mukavasti ja oli kiva olla rauhassa kaupoilla. Viisastuinkin aika paljon kun oli aikaa kuunnella myyjän neuvoja siitä mikä malli minulle sopii ja mistä niitä löydän. Löysin itselle uudet tummansiniset farkut ( 89? ) :ashamed: :headwall: mutta niin harvoin olen ostellut itselle mitään että tämän kerran raskin vähän törsätä. Ja tuskinpa farkkuja vissiin kovin paljon halvemmalla edes saa, tai en minä tiedä kun olen viimeksi ostanut farkut vajaa kaksi vuotta sitten :ashamed: :ashamed: Sitten ostin uuden kosteusvoiteen ja tietenkin lapsille vaatteita. :D Harvoinpa olen nykyään itselle mitään löytänytkään, yleensä käy lähes aina niin että tulen mukanani vain lapsille kampetta. Itselle en löydä yleensä yhtään mitään.

Keijun; toiset isovanhemmat kuulostaa aivan unelmilta. =) Nauttikaa koko perhe tuosta ihanasta asiasta! On todella suuri rikkaus että on noin upeat isovanhemmat olemassa. :heart:

Mulla on boxilla sairaala ja salatut. Ihanaa kun alkoi taas sarjat pyöriä =) Pitää lähteä laittamaan lapset yöpuulle ja itse telkun ääreen :wave:
 
No siellähän se on vielä Pupu kasassa :whistle:

Keijun vanhmmista luin minäkin ihastuneena. Olis aika ihmeellistä, jos omaisi noin innokkaat isovanhmmat, tai edes puolet tuosta innosta! Vaan en silti omianikaan mollata halua, heissä on paljon tooodella hyvää ja ovat lapsille tooodella tärkeitä, mutta se aktiivisuus ja varsinkin oma-aloitteisuus hoitaa noita on meillä vähän miinuksella. Kerro sitten, miten meni painokontrolli. Kun kerran paino on kuitenkin noususuunnassa, vaikka sitten vähän hitaammin, niin luulisi liittyvän vaan neidon siroon rakenteeseen?

Minä kaipaisin myös reseptiä karkittomuuteen :attn: :attn: . Parina päivänä oon taas luullut ilmeisesti fazerin pähkinärouh-levyä leiväksi |O :headwall: . Hartaana toivon, että töiden alku muuttaisi tätä syömistä jotenkin... Katjannalla lupaavasti alkanut kuuri!

Keijun kasvispihvit kikherneistä on mulle jotain ihan utopiaa... En tee ikinä kasvis ruokaa, jos ei kasvissosesoppaa lasketa :ashamed: . Jotenkin vaan en ole tainnut koskaan saada isompaa kosketusta kasvisruokaan ja siksikään osaa mitään ja mautkin vähän vieraita, pavut ja muut... Terveellistä olis kyllä juu!

Asiasta toiseen, kuka meinaa seurata tänä vuonna BB? Saas nähdä miten mun käy. Aiemmin oon seurannut ja lähes joka jakson, mutta nyt kyllä mietin, ettei pitäisi siihen aikaansa käyttää :ashamed: . Nyt kun kuitenkin vielä pari viikkoa oon kotona, epäilen, että sorrun. Jos en kumminkaan jäis pahasti koukkuun :saint: ja kattois vaan silloin tällöin... Tällä hetkellä kattelen vaan Diiliä ja Unelmien poikamiestä. Tuo poikamies-sarja on mun suosikki :ashamed: :ashamed: :LOL: . Mithän kertoo musta tällaset näin tyhjänpäiväset sarjat :ashamed: .

Hienoa muuten Katjanna, että ostit itelles farkut! Minä oon nyt kuluneen vuoden aikana kunnostautunut edes osin ostamaan itsellekin. Tosin parit viime farkut oon löytänyt kirpparilta 4e kpl ja paljon oon käyttänyt :D . Tuolla jos Tampereen keskustan kirpparillakin jaksaisi farkkuja sovitella, ihan kivoja löytyisi varmasti edullisesti. Mutta se sovittelu...!

Kiisumirristä oli myös minusta kiva kuulla ja hienoa, että niin hyvin menee pojan kanssa. Varmaan syyttä suottakin tarkkailevat poikaa tarkemmin, mutta uskon, että kaikki sujuu hyvin ja ajallaan :heart:

Sikarokotteesta oli tuossa tovi sitten taas juttua... Paljon en ole lehdistä aiheesta lukenut, mutta olen tainnut päätyä ajatukseen, että me ei rokotetta oteta, jos sellaista sitten tarjotaankaan? Jotenkin mietin sitäkin, tuleeko tauti edes moisessa laajuudessaan mitä on puhuttu? Jos raskaana olisin, asia mietityttäisi varmasti kovasti.

Meillä on apinaneiti ollut taas tänään vauhdissa |O :headwall: :LOL: :heart: . Herranjestas, tuon sisällä taitaa asua pieni vilkas poika, kun ei meidän aiemmat tytöt ole olleet yhtään tallaisia. Tänään ensin tuo toi leikkimökistä sellasen kehyksettömän kehyksen niitä metalliklipsejä ja totesi sädekehä päänpäällä "k(r)ikkonu". Että tulikin mieleen ottaa taulu seinältä ja avata se :eek: . Sitten oli pienen tovin sisällä itekseen, ei hirmu kauaa, kun en ehtinyt mennä edes hakemaan... Ääneen vaan totesin, että mites haiset sipulilta, kun tuli pihalle kiehnäämään. Myöhemmin kun menin keittiöön tajusin :whistle: . Siellä oli pengottu alajääkaappia :kieh: . Fetapurkki oli kallellaan lattialla, öljyt matolla, vieressä rikottu kananmuna ja toinen ehjänä. Näiden vieressä banaaninippu ja 2 itse avattua banaania, joista molemmat melkein syöty :eek: :p ja vielä löytyi tyhjä elmu, jonka sisällä oli ollut puolikas sipuli... No, ei se näemmä kumminkaan koko sipulia ollut syönyt, se löytyi myöhemmin kuistilta. Että sellasta! Kohta tämän jälkeen kun paljaalla pyllyllä kerran oli ja vatsa täynnä banaania, kakkasi löysät liukumäkeen ja nurmikolle :kieh: . Ja nukkuin vain 10min päiväunet, kiitos koululaisen ja kavereiden... Että sellasta päivää täällä :D . Ekaluokkalainen sitten kun luki ääneen ekaa lukuläksyään a a aa a aa aa niin mua jo huvitti tämä koko touhu :snotty:

Nyt töiden pariin, vaikka lomalla ollaankin. Pitäs vielä kasata kokoon oma osuus vanhempainillasta...
 
Olipas nopeatemmoinen aamu :whistle: Äiti nukkui pommiin ja lapsi myöhästyi taksista :ashamed: Mummi kiisi meille siskojensa kera ja miä viemään vauhdilla Jeppeä kouluun... Onneksi äippä ei ollut ehtinyt siskojensa kanssa lähteä vielä saareen. Menevät sinne laittamaan yhdessä äipän mökkiä talviteloille. Puolituntia siitä kun silmät avasin, oli poika jo koulussa ja tuohon matkaan menee se vartti!

Kiva että katjanna oli löytöjä iteselleen tehnyt :) Ja onnea hienosta alusta! Mulla selkäranka ei riitä painon tiputukseen...

Rontillakin siellä on touhukas tyttö :LOL:

Nyt lisää kahvia kitusiin jos pää alkais vaikka jotain tästä päivästä ymmärtämään :D

Lillis mun teksti uusperheestä ei ole painokelvollista|O

Muoks. samperi, tällä aikaa kun tätä kirjotin Kipsu kaatoi muropaketin lattialle ja tanssi niiden murojen päällä |O Kivasti lattialla oli nesquik-pallerot pitkin ja poikin, osa jauhona totta kai :kieh: :headwall:
 
Iltaa,

Me kotiuduttiin juuri lasten urheilu kisoista. Neiti voitti kultaa ja Apinanpoika oli viimeinen, mutta sai silti mitalin kaulaan. :D Jokainen osallistuja sai ihan oikean mitalin. =)

Huh tuota Rontin samaa sukua ( lue apinoiden ) olevaa neitiä :D Meidänkin poikanen tuntuu rauhalliselta teidän keksijään verrattuna. Ei tosiaan varmaan voi muuta kuin nauraa enää tuossa tilanteessa.

Ja tuntuuhan tuo Tuutilullan neitikin olla touhuavaa sorttia. :D ;) Teillä on siellä ollut pieni aamu härdelli päällä, onneksi mummu riensi apu joukkoineen paikalle.

Minä ajattelin alkaa seuraamaan Bb:tä :D Viime vuonna katsoin eka kerran ja jäin pahasti koukkuun, vaikka ennen sitä pidin sitä ihan tyhmänä ohjelmana. En kerta kaikkiaan voinut ymmärtää kun mies sitä vahtasi että miten joku voi tollottaa niin tyhmää ohjelmaa ja niin siinä sitten kävi itsellekin seuraavana vuonna kun olin ä-lomalla ja oli mahdollisuus vahata telkkaria myöhempäänkin. Luulen kyllä että pilkin tänä vuonna jo ennen ohjelman loppua puoli unessa. Tulee muistaakseni aika myöhään ja minähän en paljon jälkeen kymmeneen jaksa valvoa arkisin. Ja Rontti, se ei muuten onnistu että silloin tällöin vaan katsoisi jos alat katsomaan niin ihan varmasti koukutat sen jälkeen. :whistle:

Nyt pitää lähteä saunaan lämmittelemään. Oli tuolla jo sen verran vilponen ilma tähän aikaan illasta.
 
Moi!
Mites meni se Keijun Mainin painokontrolli?
Mukava oli lueskella Vipin, Kiisumirrin sekä Tiipiin vauva-arki kuulumisia :)
Tiipiille mukavaa evakkoreissua!
MaMan vauva on jo iso vauva :) Millonhan me kerittäis näkemään?
Pupulle tsemppiä lähestyvään synnytykseen!
En seuraa bb:tä. Tosi vähän tulee nykyää katsottua telkkua. Kesällä varsinkin kun tulee vaan jotain uusintoja.
Eemeli oppi kääntymään selältä mahalleen ja se on Eetusta ihan hirmu hauskan näköistä. Kun ennen niin passiivisesti paikallaan oleva vauva on lähtenyt liikkeelle :D
 
BB:tä ajattelin kattoo sen minkä ehin ja jaksan.

Meillä harjoitellaan nyt ittekseen nukkumista ja se on mun mielestä kamalaa :ashamed: tai ihan hirveetä jättää sänkyyn lapsi joka itkee ja huutaa sadasti äitiä :'( ja mulle tulee kamalan paha mieli. Mies jättääkin nyt sitten Juhon sänkyyn, mä toki käyn sanomassa hyvät yöt jne, mutta mies jää vikana makkariin. Juho on nukkunu tossa jatkettavassa sängyssä jo kuukausia joten nyt vaan harjotellaan itsekseen nukahtamista. Ja se kyllä tapahtuu paljon nopeammin kun että nukuttais, vaikka aina mä olen sitten vaan maannu hiljaa meidän omassa sängyssä. Ja siis pakko myöntää että nukuttaminen on se omallatavallaan raskas juttu, vaikka mun mielestä se on sitten ollu senkin takia ihanaa kun se on ollu se päivän viimonen yhteinen juttu. No nyt siitä on luovuttu ja pitää keksiä jotain muuta tilalle.

Juhollakin on nyt sitten uhma :/ ja voimakas en, ei, et, älä vaihe |O no koihtuu helpolla kuitenkin VIELÄ päästy ja usein sanoo en tai ei vaikka sitten tekeekin just niin kun on pyydetty.

Mutta kova tuo on kiusaamaan noita eläimiä :eek: autoja on otettu "kaniin" ties kuinkamonta kymmentä kun niillä hakataan koiraa tai kissaa, siis ylipäätään tuo koittaa hakata jollain lelulla eläimiä, tai jos ei ole lelua niin sitten käsillä. Potkii, repii hännästä, astuu hännän päälle ja mikään ei auta. Sekään ei auta että otetaan lelu pois jolla hakataan ja perustellaan. Viikon pidän lelua pois, sitten saa takasin ja kerron miksi se lelu oli pois. Lyhyttä arestiakin sylissä oon kokeillu ja aina kerron miksi niin ja miksi ei saa tehdä niin kuin teki. vaan ei auta. :/

Semmosta meille. Jaa niin, vauva on edelleen masussa ja sais kyllä jo syntyä, ahistaa.

Vieläkö pepisa on yhes koos?

Kiva oli lukea kiisumirrin vauva kuulumisia!

Ja rontilla siellä melkonen termiitti :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Mutta kova tuo on kiusaamaan noita eläimiä :eek:
Meillä sama meno. Jäähyllä käy istumassa monta kertaa päivässä (mie pidän 1,5min) ja sieltä saattaa juosta suoraan koiran luo kiusaamaan :headwall: Hännästä nostaa niin. että koira nousee ilmaan ja jaloista vetää, että koira kaatuu. Keksi vielä, että kun koiran korvasta vääntää, niin lähtee kiva ääni :kieh: Mie välillä oikein toivoisin, että tuo koira näykkäsis, vaan ei :ashamed: :snotty: Leluilla tuo poika ei enää hakkaa, kun huomasi, että siitä lähtee lelut suoraan takan päälle, ilman varoitusta. Ja en enää varoita koiran härnäämisestäkään, vaan kun koira urahtaa niin poika lähtee suoraan jäähylle. Minulle vaan alkaa tekemään tiukkaa tuo jäähylle kantaminen... Mie jo pohdin, että jos ostais sellaisen sitruunapannan (mitä koirilla käytetään haukumisenestoon) ja teen semmoiset säädöt että se suihkasee aina kun poika on puolta metriä lähempänä koiraa. Ja panta siis pojan kaulaan. Taitas vaan olla laiton lapsenkasvatuskeino :snotty:

Rakenneultra meillä oli tänään. Mitään epänormaalia ei löytynyt ja sukupuolensa kumpikin suostui vilauttamaan :D Täytyy illemmalla yrittää ottaa mahakuvaa ja laittaa teidänkin ihailtavaksi.

 
Hipkukalle onnea ultrakuulumisista :hug: Öööh, pidätkö salaisuutena loppuun asti kumpia sieltä tuleepi? Eis sillä että yhtään kiinnostaisi :saint: :D ja onko samaa vaiko erisukupuolta keskenänsä

Pupulle jaksamisia nukutuspuuhiin :hug: Mulla ei ole sydäntä illalla/yöllä Kipsua huuattaa ja sitähän pimu käyttää selkeästi hyväkseen :headwall: :ashamed:

Niin ihan totta, mikäs se Pepisan vointi siellä on? Jokos vieläkö matkustaja masussa vai joko on pieni maailmassa? :heart:

Tuokaas nyt niitä vauvauutisia niin pääsen taas kuvia ettimään :D
 
Iltaa,

Pupulle tosiaan jaksuja nukutus opetukseen. :hug: Minusta ei kans tahdo olla huudattamaan ja olen saanut tänä keväänä opetettua meidän neidin 5.v :ashamed: jäämään yksin omaan huoneeseensa ilman että vanhempi on siellä niin kauan kunnes neiti nukahtaa. :ashamed: Se tosiaan on ihan kamalaa jos lapsi itkee ja huutaa äitiä- :'( Onneksi lapsi tottuu asiaan kuin asiaan suht koht nopsaan. Meillä poika nukahtaa ja hakee itse unensa, mutta kyllä minä hyvin äkkiä takaisin menen jos joku ilta on vaikempi.

Minä olen tehnyt tänään pikaisen viikko siivouksen. Vähän pyhin ikkunoistakin enimpiä tahroja ihan mikroliinan ja lastan kans. Meidän ihana poikanen ymmärsi heti hakea äitille siivous komerosta ikkunan aukasijan vaikka en väleistä pessytkään :heart: On nuo lokataaperot vaan oppinut kamalasti kaiken näköstä fiksua yhdistämään. Tänäänkin kun menin hakemaan päiväkodista niin poika istuskeli tätin kans puiston tuolilla vierekkäin kuin isot miehet. Oli vaan tätille sanonut että mummun kans istuu :D Hoitotätilla on samanlaiset hiukset kuin anopilla niin poika sitten kutsuu sitä mummuksi :eek:

Ihan mukava noita vauva kuulumisia on lukea, mutta meille se on kyllä niin kaukainen asia kuin olla ja saattaa. Ei siis pienintäkään kuumetta nouse vaikka kuin joku kertoo raskaudesta tai pidän vauvaa sylissä :eek: Päinvastoin sunnuntaina kun kuulin taas yhden odotuksen niin ajattelin että huh onneksi ei meillä kuitenkaan. Tuntuu jotenkin ihan oudolta, syylliseltä ja hullulta että; Minä, lapsettomuudesta neljä vuotta kärsinyt ajattelen näin :ashamed: On vaan niin hyvä olla tämän kokoon panon kans, tässä ja nyt. Toisaalta aina välillä pyörittelen päässä sitä kolmatta, mutta se vauva-aika...Ei ole meikäläisen unelma aikaa. :ashamed: Koen sen vaan jotenkin raskaaksi.


Tänään tärähtää BB :D käyntiin. Saapa nähdä mitä se tuo tullessaan tänä vuonna. Työkaveri sanoi että siellä on ainakin yksi homo, yksi ulkolainen ja yksi silikoni tissi :D
 

Yhteistyössä