Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Ja kaiken lisäks tää vauva ei sitten laskeudu ollenkaan :x ja tänään sitten päättivät mulle vasta kertoa että jos vedet menee niin ambulanssilla on mentävä sairaalaan ja oltava vaakatasossa, hmm. kiva tietää mutteivät sitten aikasemmin viittineet kun vasta lasketun ajan jälkeen kertoa kakkosen kohdalla. koska Juhostahan oli sama juttu eikä sillonkaan kerrottu :eek:
Arvatkaa onko hyvä olo kun vauva on ylävatsalla, sf mittakin sen 39 :x |O no on ainakin raivotarjonnassa jos jotain positiivista pitää hakea.
Hassua, mullekin terkkari kertoi vasta nyt tässä tokassa raskaudessa saman asian. Olin vähän ällikällä lyöty. Toisaalta, tämä asukki taitaa olla laskeutunut, pari viimoista nla-käyntiä sf on ollut 34, sitä ennen oli 36. Pylly tuntuu olevan selvästi aiempaa alempana, mutta ei muuta.
Niin, jos ei nivuskipuja ja häpyluun jomotusta sekä alaselkä särkyä lasketa mukaan. |O |O |O

Huh ja puh, tahtoo jo jakautua!!! |O |O |O

 
Pepisa :hug: :D Odottavan aika on pitkä :whistle:

Mitens Pupu, vieläkö kotona?

Meillä Kipsu on ihan surkeena :( Ja ukko niiskuttaa/aivastelee ja omaa kurkkua alkaa siihen malliin "kutittaa" että kipeeksi taijan tulla miäkin :headwall:

Nyt kahvin tai teen keittoon ja oottamaan että unten maille pääsis
 
Pepisalle ja Pupulle tsemppiä! :hug:

Ihania masukuvia Hipkukalla ja dogtorilla!

Ja paranemisia Tuutilullan pesueelle!

Tänne ei ihmeitä, poijat kasvaa. Eetu täyttää kohta 2v ja Eemeli täytti just 5kk :heart: Mitään isompia juhlia ei järjestetä, kahvitellaan vaan noita lähiomaisia. Eemeli sai ekan kerran pottua tänään, hyvin maistui ekat 3teelusikallista, huomenna jatketaan. Hyvinhän tuo nukkuu rintamaidolla (jopa 10h putkeen) mut hoikanlainen on. 5kk mitat 6,4kg ja pituus 64,5cm.
Eetun 2v neuvola onkin sit reilun kahden viikon päästä. Puhetta tulee Eetulla kokoajan, työstä käy kuunteleminen ja vastaaminen :D Ihana mussukka on.
Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille :wave:
 
Herjan jestas minne aika rientää :eek: Ruusumarian pienikin jo noin iso! Ja tyttelin pienin täytti JO vuoden :flower:

meillä tuo viime yö meni jo paljon paremmin. Hereillä Kipsu oli useestikin mutta nukahti uudelleen eikä jäänyt itkemään. Kova kuiva yskä tuntuu vaivaavan (kuumetta ei olla vielä mittailtu). Pitää hakea tänään hunajaa kaupasta, meillä PITI olla kaapissa mutta eipä vaan löytynytkään... Pojat käyneet asialla :kieh:

Ukon kunto sama suurinpiirtein, kai. Oma kurkkukipu hävisi yöllä :eek: Hyvä vaan, kipeenä on kamala hoitaa sairasta lasta...
 
tuutilullan pesueelle paranemisia,toivottavasti ei nyt röh röh flunssaa kuitenkaan ole,meillä hoidossa jokaisella vuotaa nokka ja kamala nuha mukuloissa,mutta itellänikin kävi sellanen parin päivän tukkonen tauti,ja se hävis sitten siihen.

pupulle ja pepisalle onnii hurjasti matkaan milloin nyt lähtö tuleekaan.

mie oon ollut tänä aamuna ahkera,paistoin omenapiirakan,tein valmiiksi ruokaa ens viikolle,olin tytyn kanssa ulkona,ja pesasin vielä koneellisen pyykkii..

hurjaa vauhita kyllä aika menee,kolmen viikn päästä on jo lokakuu :eek: ja 2v synttärit :D
 
plaah...ja kakat, läjässä edelleen.

Juho oli jo tähän mennessä syntynyt :/ mulla on siis nyt 40+4 ja Juho synty 40+4 aamulla 6.49. että tässä raskaudessa päästiin siis pitemmälle |O

No jahka Juho herää päikkäreiltä niin lähetään juhlimaan synttäreitä, siellä varmaan mun pinna palaa täysin kun kaikki kyselee joko, eikö vieläkään, onko tuntemuksia kysymyksiä.. ajattelin jos laittas korvatulpat ja vaan hymyilis tasasesti kaikille :whistle:

Tuutin pesueelle paranemisia!!
 
pepisa lykkyä pyttyyn :heart:
supistukset voin täältä lähettää niitä tarvitseville,meidän vauvan ei vielä tarvitsisi ulos tulla..
tuosta 15 jälkeen tullut ihan liikaa kipeitä supistuksia,rauhottuivat muutamaks tunniks panadolilla,alkoivat illasta uudelleen,rauhottui saunalla ja suihkulla ja nyt taas alkoi..oikee alamaha ja selkä kipeet,maha kovettuu,ei voi liikkua..ja erittäin kipeitä :kieh: jospa tää asettus,sairaalaan en lähe ellei kivut mee niin koviks että itku pääsee..
hitto vie että rassaa..mieski menee huomenna töihin,no menen sitten aamusta lääkäriin jos huomenna vielä supistaa,keskiviikkona ois lääkärineuvola..
 
Pepisalle ja pupulle tsemppiä nyytin hakuun..ja nyt paljon supistuksia ensi yöksi..jos vaikka molemmat pääsisitte tosi toimiin :D

tuutiksen porukalle paranemisia.Teillä on kyllä paljon sairasteltu..vasta oli se mahatautikin :eek:

Meille ei mitään erikoisempaa...

dogtori yritä ehtiä lepäämään kun tulee mahdollisuus..niin ja juo vettä paljon.
 
Eilen jopa muutama kipeähkö supistus tuli illasta, no syykin aamulla selvis, vauva tajus vihdoinkin laskeutua :D ah, helpotusta ylävatsalla ja aargh painetta tuolla alakerrassa.
Läjässä siis edelleen |O
Nyt meen nukkumaan niinkun olis jo. Piti vaan ilmottautua että täälä ollaan.
 
Jospa se pupun pieni alkais tosissaan valmistautua syntymään :) Jokos yhtään tuntuu vai ootko jo yöllä päässyt lähtemään?

Entäs Pepisa? Mikäs on olo?

Miä tein Kipsulle nuken =) http://tuutilulla.vuodatus.net/blog/2143115/hei-olen-maija/
 
Tiukasti yhdessä kasassa edelleen... |O Häpyluu sanoo kohta sopimuksensa irti, sen verran hurjasti jomottaa. :( Ei odotuksia lähipäivinä synnytyksen alkamiseen. Olkoon sisällä, tulee kun tulee tai otetaan jos ei tule. Joka tapauksessa tulee. :kieh:
 
ja mitä vielä. Syön keksiä ketutukseen. kasassa siis ollaan ja olo on semmonen että teksi mieli laukoa joka ikistä kyselijää päänuppiin, anoppia varsinkin. kohta syytän anoppia siitä että tää vauva ei halua syntyä |O |O |O |O |O |O eli siis anoppi viha on just nyt meneillään.. |O vaikka se muuten niin mukava onkin.
 
Moi kaikille!

Elonmerkkejä laitellaan! Meille ei ihmeempää, räkätauti jyllää... Arki rullaa normaalisti, kerhot ja muskarit taas alkaneet. Minä siis yhä kotosalla Nooran kanssa, enkä näillä näkymin nyt sitten menekään töihin ennen kakkosen syntymää, ainakaan kokopäiväisesti, keikkaa tulee varmasti heitettyä pitkin talvea ja alkukevättä. Isompaa asuntoa ollaan etsiskelty, omakotitalo olisi unelmissa, mutta eipä ole ainakaan vielä löytynyt. Toisaalta ollaan ehkä vähän nirsojakin ja tuota budjettia kun ei varsinkaan täällä pääkaupunkiseudulla ole helppo sovittaa yhteen toiveiden kanssa... No kaikki ajallaan, eipä tässä kiire varsinaisesti ole.

-Toivotaan, Noora ja Pikkis 10+5
 
Heips!
Meillä uusi arki alkanut hyvin. Pojat viihtyy hoidossa, jää mielellään. Itse Viihdyn ihan ok töissä, vaikka kyllähän sitä kotonakin olis viihtynyt... Mutta jospa se tilipäivä sitten antaa lisäpontta jatkoon =)
Piti kysymäni, mitä vitamiineja annatte näillä ihan just 2v:lle? Meillä on Onnilla Multitabsin MINI-pureskelutabuja, mietin voinko Eerolle antaa? Hukkasin sen ohjejutun ja netistä en niiden sivuilta iästä löytänyt mainintaa. D-vitamiinit olen unohtanut totaalisesti antaa :ashamed: Onnilla olin tosi tarkka niistä... Josko vois samoja antaa Eerollekin, jos vaikka muistais nyt paremmin.

Mulla on kohta lähtö takas töihin, on vanhempainilta.. booriiinnnggg....

Tsempit loppumetreille raskaana oleville! Ja onnea matkaan alkumetreillä raskaana oleville!
 
oiii ku aika kuluu nopsaan,pepisa ja pupukin kohta nyyytin hakuun pääsee :heart:
onnea teille hurjasti matkaan!! :hug: näin etukäteen
en nimittäin taas luultavasti pääse koneelle pitkään aikaan,höh.

edelleen asutaan väliaika kämpässä ja tuntuu etteivät saa koskaan sitä vessaremppaa valmiiksi.
meillä on "pahvilaatikko"elämää ollut nyt yli 2kk:tta...
että ottaa päähän :headwall:
tahtos nii päästä laittaa kotia,tauluja seinille yms kivaa :)

poika parin viikon sisään sairastanu vesirokon,korvatulehduksen ja nyt oli eilen sairaalassa kun henki niin ahtaalla.
eilinen päivä meni kylän päivystyksessä siitä meidät ohjattiin OYS:siin ja sielä poika sai avaavaa lääkettä ison pompsin ja alkoi näyttää paremmalta.
lääkäri päästi meidät kotiin(oltiin 2lta perillä) ja kahden tunnin välein herättiin antamaan ventolinea.
ihana kattoo kun se nyt leikkii serkun kanssa ja on taas vilkas oma ittensä:heart:
tosin vähä väskä ku ei meillä oo nukuttu kunnolla pariin yöhön,mut jos ens yönä.....saahan sitä toivoo :whistle:

mutta nyt siskon kanssa juodaa kahvikupposet jka jos sit lähtis iltapalalle kotiin
hyviä vointeja kaikille :hug: :wave:
 
vilma-onni pitääkö 2 vuotiaalle antaa jotakin vitamiineja? :eek: kyselee hölmöjä..muistan että olisin aikoinaan noille isoille likoille antanu sanasolia mutta en kuitekaan ihan vielä näin nuorena,mitä venla on..tyty ei saa ku noita d-vitamiinitippoja,kun vaan millo muistan antaa,ja sitten edelleenkin noita rela-tippoja.

 
Leikkasin äsken Kipsun hiukset! Oon pitempään miettinyt mutten ole raaskinut. Latvasta lähti n. 5cm eli se ohuempi haituva hius pois... Nyt vähän jo kaduttaa vaikka hiukset näyttääkin paksummilta polkkana. Ja yksi syy oli myös se et niska hikoaa ja on täynnä hikinäppyjä joita tyttö sitten repii :/ No kasvaa kai ne takaisin =)
 
Niinukka: En mä tiedä, tarviiko antaa?? Mutta tosiaan tuo D-vitamiini on unohtunut.. jospa sitä yrittäis aina iltapalalla taas alkaa antamaan, kun syksyn pimeyskin taas valtaa.. Rela-tabletteja alotan taas antamaan, josko taudit pysyis vähän kauempana pojista. Mä kun tuon kuitekin töistä pöpöjä, vaikka pesen lähtiessä kädet ja kotona.
Onkohan noilla muuten vaikutusta sairasteluun? Meillä ollaan kopkop oltu terveinä. Onnilla oli joku aika sitten vähän yskää ja Eerolla parin päivän räkis ja kuumetta yhen päivän. Muuten on kesä mennyt hienosti ilman tauteja. Saas nähä, mitä tuo hoito tuo tullessaan, vaikka pph:lla ovatkin..
 
hei vaan :wave:
Ihan vaan omaan napaan tai no napaan ja napaan B) miten te ootte kuskannu lapsianne? :LOL:
Mulla ongelma et millaset menopelit mä hankin talveks lapsille? Kaksosen rattaat vai sisaristuin? saaks sisaristuimia ees enää mistään muusta paikasta ku kirpparilta tms.?
aaarg... menee hermo. :kieh:
Kuitenkin lapsille tulee ikäeroa 2.5-vuotta mut ei toi siiriläinen jaksa tonne kylälle kävellä talvella varsinkaan, kuiteski 3km on tästä matkaa kaupalle.
Auttakaa oi palstalaiset :LOL:
 
Santti miä ostaisin varmaan tuplat. Semmoset mihin saisi pienelle kopan. Tai sitte jostain haalisin sen sisaristuimen mut rattaissa olis Siirikin suojassa kylmällä...

Meil ei ole ikinä seisomalauta toiminut ja talvella se ei toimi kyl pätkääkään. Mut hei, jos tulee lunta niin voit vetää Siiriä pulkassa :D
 
seisomalaudan mä hylkäsin heti, nimittäinaika hangessa saa tarpoa. ja Siiri on sen verran liikkuvasita sorttia et ei se siinä pysy :p

Ei kellään ois myytävänä tuplia? Tai viimeistään tos tammi/helmikuun vaihtees?
 

Yhteistyössä