Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

Kiitos onnitteluista :heart:
eli:

090909 klo 21.36 syntyi meidän perheeseen tyttö mitoin 3050g ja 49cm pää 34cm. Raskausviikkoja kerkesi kertymään 41+0

Synnytyksestä voin kertoilla myöhemmin, jahka on paremmin aikaa.

:heart: Me ollaan kaikki ihan rakastuneita, Juhokin tykkää ihan valtavasti siskosta :heart:
 
Onnittelut Pupulle ja perheelle. Osasi kyllä kieltämättä hyvän syntymäpäivän valita :D

Meillä ei oikein mitään uutta. Sijaisuudet jouduin jättämään, kun ei pysty oikein enää tekemään... alkaa selkä olla sellainen, että ei kestä mummoja :saint:
Eemelin uhma ei kun pahenee vain...
Maha on vähän kasvanut, mutta ei juuri näy ellei ole sellaiset vaatteet päällä. Kramppeja on vähän väliä, mutta ei ole taas vähään aikaan mitään ylimääräistä vuotanut... Ajattelin soitella alkuviikosta, josko pääsisin neuvolaan kuunteleen sydänääniä ja varmistamaan kaiken olevan hyvin. Ja josko ylimääräisen ultran määräisivät minulle noiden kramppien takia... En ole sinänsä vielä kenellekään kertonut. Tänään yritin muutamalle kaverille vihjailla, mutta ei näyttäneet tajuavan :D

Isäntä lähti saunailtaan ja me vietetään täällä eemelin kanssa luksusiltaa... Käytiin saunassa ja kohta suunnataan unten maille... Annan vielä vähän aikaa leikkiä koirien kanssa, nukahtaapa sitten helpommalla.
 
Onnea PUPUN perheelle tyttövauvan johdosta! :heart:

Menen maanantaina katsomaan kaverin vauvaa, passaa mulle noi katsomassa käymiset =)

Meillä on juhlittu Eeron 2v synttäreitä. Näin se aika rientää. Pari vuotta sitten olin laitoksella tipassa ja tylsistyneenä, kun ei mitään tapahdu. No, nyt tapahtuu =)
Työelämä maistuu vielä ihan kivalta, ekaa tilipäivää odotellessa ;) Pojat viihtyy hoidossa.
Illat vaan on niin pirun lyhyitä ja viikonloput! Nauttikaa siis te kotona olevat, mä oon kade, kaikesta huolimatta. Etenki kiireettömiä aamuja on niiiii ikävä! Ennen istuttiin kaulakkain sohvalla poikien kanssa Pikku Kakkosta katellessa, nyt se on iltavuorojen ja viikonlopun huvia. Kyllä siinä suukkoja satelee molemmille satamäärin!
Mutta on se aikuisten seura ihan kivaa, vaikkakin seurana on pikkutaaperoita, joita saa vahtia 100% koko aika. Mutta on ne vaan nekin ihania murusia räkänokkineen :heart: Meillä on ihania lapsia hoidossa, iloisia ja touhuuvia.

=)
 
Mennään tänään Kipsun kanssa näytille. Tuntui että toi räkis jo helpottais mut ei :headwall: Yskii taas enempi, nenä valuu taas solkenaan ja pientä lämpöäkin on. |O Ihan vaan varmuuden vuoksi ettei mikään suurempi pöpö muhis keuhkoissa tms.

Ja vastaanottovirkailija käski mun pyytää iteltä serpin ottoa kun kuuli mun yskimisen ja äänen.. Ja viimeistään huomenna mennä kuunteluttamaan omat keuhkot... Tahtois olla vähän aikaa terveidenkirjoissa... oisko se ihan mahdoton toivomus |O
 
ONNEA EMMA JA ESSI :flower: :flower: :flower: :flower:

Me on ulkoiltu aamupäivä, oli niin upee ilma! Nyt on jo ihan pilvistä, mutta ei se haittaa nyt. Iltapäivästä tulee vielä vieraita, niin sisällä oltais kummiskin.
Nyt ihana rauha talossa, Eero nukkuu ja Onni iskän kans hommissa hallilla. Näitä hetkiä mä kaipaan todella!!
 
Kiitos onnitteluista :heart:

Tuutis, vauva kyllä syntyi pisteillä 9/9 mutta ei onneks sentään tasan 9.


Molemmat lapset nukkuu ja munkin vissiin pitäs kun ei oikeen oo tullu nukutuks, mutta pakko oli vähän siirtää kuvia koneelle, jos sitten menis vaakatasoon.

 
Onnea pupulle kauhiasti

Ei mee enään kauaa kun täälläkin vietetään synttäreitä.Ja kauheeta uhmista pukkaa päälle.Joka kohta huutoa ja raivoomista..huoh.

Töissä pitää kiirettä mutta ihan kiva oli mennä sinne.Nyt saa syödä rauhassa ja käydä vessassa rauhassa...elämän pieniä iloja =)

Ja ihanaa oli saada kunnon tili 2 vuoden jälkeen...
 
Tiesittekös että jos lapsi jaksaa itkeä ja pistää hanttiin (lääkärin tutkimuksia) niin se EI VOI olla ainakaan kovin kipeä ;) Näin totesi huono suomi-tohtorisetä :whistle: Hullua hurskaammaksi ei tultu ja jos ei tuon kunto kohene niin mennään toiselle arvaajalle uudestaan...

Pupu eli ysin tyttö :LOL: Suloinen pikku neiti :heart:
 
Emmalle ja Essille hirmuisesti onnea :heart: :heart:
vaan onpas Juhon pikkusisko ihan veljensä näköinen :heart:

meillä poika oppi pottailemaan,pissaa tulee aina kun potalla käy,sitten hirvee hihkuminen ku sinne jotain tulee..kakkaa tuo tuskin tulee vuoteen ainakaan potalle tekemään,kun tekee sen vaippaankin salassa jossain piilossa,tulee vaan sit hakee kakan pesuun ..

eilen oli pitkästä aikaa päivä ilman supistuksia mutta tänään taas..käytiin metsässä retkellä mun äidin,siskon ja meidän porukan kanssa.vaan oli poika onnessaan,toisteli koko ajan että ollaan retkellä ja ihmetteli metsässä kaatuneita puita,sieniä,risuja jne..
tässä kai pitäis alkaa pikkuhiljaa miettimään hankintoja vauvalle,vielä ei olla mitään ostettu tai hommattu,se yökkäri,mekko ja body on ostettu..sit poitsulle pitäs ostaa uusi turvaistuin,onko kellään suositusta merkistä ja mallista? isolle lapselle,penkki tulee naama menosuuntaan ja painorajana sais olla vaikka joku 25-30kg..kun tuo nyt painaa sen 16-17kg..
meillä kun nykyinen istuin meinaa käydä hartioista kapeeks ja siinä välillä lukko reistaa niin uusi on ostettava!!
 
Hellurei!

Mihin ihmeeseen se aika häviää, kun ei ehdi tännekään oikein kunnolla
).( Ei mitään ihmeellistä. Eilen illalla huomasin, että mullahan on jo mahaa
Perjantaina heitin ekat "vanhat" housut pois, kun ei saanut enää kunnolla kiinni.... Edellisessä raskaudessa olin jo monta viikkoa käyttänyt mammahousuja ja painoakin oli reippaasti enemmän... No käyhän tämä näinkin.
Paha olo on läsnä useammin ja mahakrampit sen kuin jatkuvat... Ei tuu mitään... Yritän päästä nyt ylimääräiseen ultraan noiden kramppien takia. Jos katsoisivat, että ne oikeasti johtuis tuosta endosta eikä mistään muusta.

Onnittelut kaikille meidän pienille 2 v prinsessoille ja prinsseille! :hug:

Nyt täytyy lähteä laittamaan vaatteet päälle ja ulos tuon kauhukakaran kanssa
 
Pupun perheelle onnea prinsessasta.

Myö kierreltiin viikonloppu tutkimassa ja katsomassa autoja. Uskomattoman väsyttävää, mie olen ihan puhki. No, viimeisin auto oli niin myöhään ja kaukana, että oltiin kotona vasta puolilta öin :/ Mutta auto pitäs vaan vaihtaa, jos meinataan saada ensi vuonna koko perhe mahtumaan yhteen autoon sujuvasti. Hirmuisen vähän automerkkejä joihin mahtuisi kaksi kaukaloa, turvaistuin ja vielä kaksi aikuistakin.
Poika tutki tarkkaan joka autossa helmapellit ja takapenkit, joten eiköhän hänestä ole automies kasvamassa :D
 
Pupun perheelle oikein paljon onnea ihanasta prinsessasta.On kyllä paljon Juhon näköä :D

2- vee täyttäville pikku neideille ja ukkeleille onnea :flower: :heart:

Tosta pupun tytön syntymäpäivästä tuli mieleeni kun eräs kaverini on syntynyt 7.7.77 klo 7.15 ja hänen äitinsä oli vuodeosastolla huoneessa nro 7 :eek: :LOL: En ookkaan kysynyt että onkohan hänen lempinumeronsakkin 7.

Mitäs muuten tiipiille kuuluu?

Nyt rieskavaipan vaihtoon..Anni ei oikein päivisin nuku kuin n. 5-15min unia harvoin,kuolaa kun mikäkin..vissii tekee hampaita.
 
Jos nyt siitä synnytyksestä vähän, vaikken vielä niin siitä välttäs puhuakkaan, oli se semmonen kokemus tällä kertaa |O
Eli sillon keskiviikkona synnytys alkoi supistuksilla, säännöllisesti tuli kipeitä supistuksia jostain 16.30 lähtien, isäntä lähti heittämään mua sairaalalle Juhon kanssa joskus 18.00 aikaan, ensinmäinen merkintä synnytyskertomuksessa taitaa olla palttiarallaa 18.30.
Mulla jouduttiin puhkasemaan kalvot, että vauvan päähän saatin stan vai mikä lie. Kun jostain syystä sydänääniä ei saatu kunnolla kuulumaan vatsan päältä joten varmin tapa niiden rekisteröintiin oli laittaa antenni vauvan päähän, siitähän se sitten lähti :kieh:
Rytinällä mentiin ja just kun mulle valmisteltiin spinaalia, niin tuli helvetinmoinen tarve ponnistaa |O (avautuminen 6 sentistä täyteen kymppiin alle 15 minuuttia, se oli yhtä supistusta) ja niin sitä sitten tyttö syntyi 21.36. ponnistusaika tais olla 6 minuuttia ja luomuna mentiin kun tosiaan oli toi spinaalin valmistelu vasta kesken. Napanuora oli kahdesti kaulan ympärillä :(
Synnytys ilman kivunlievitystä ei tosiaankaan ollu mun tavoitteena, Juhosta kun se oikeestaan tuli koettua jo. Ja tää kakkosen synnytys oli 100 kertaa kivuliaampi kun Juhon synnytys, jo ne alkuun tullet supistukset oli paljon kipeempiä kun ekassa tyyliin missään vaiheessa.
Mieskin oli lopulta matkassa, tuli sitten paikalle kun anoppi ehti Juhoa hoitamaan, nyt oli sitten mukana loppuun asti, kun uhkasin että en ota mukaan kun viimeksi ramppas koko ajan ovesta kun hänen teki niin huonoa, no näkipähän tuo sen koko totuuden sitten tällä kertaa.
Selvisin kolmella tikillä ja ahteri nyt on hieman hellä mutta ei onneks estä istumista. Tekee muuten todella kipeetä kun alakertaa tikataan niin, että siinä on vain joku sumute puudutus :x
Ei ollut mitenkään kiva kokemus, mutta onneks palkinto on mitä ihanin :heart:

Seuraavaks oliskin sitten alettava järjestelemään ristiäisiä ja Juhon synttäreitä.

Mulla tulee maitoa ihan kivasti :whistle: tänään oon laittanu pakastimeen jo 5 dl :whistle: pitäsköhän tota luovuttaa :D Imetyskin sujuu kohtuu hyvin, Juho kun ei koskaan oppinut imemään tissiä, niin on tosi kivaa kun voi imettää. Välillä oon kyllä antanu tota omaa maitoa pullostakin, tai no tänään kerran, kun olin just ehtiny tyhjentämään kun emännälle tuli nälkä.

Juholla alkaa olla jo aika kiva uhma, no vielä onneks ollaan selvitty ilman sen suurempia kiljumisia tai raivareita, mutta kai niittenkin aika koittaa.
 

Yhteistyössä