Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

:LOL: Hyviä juttuja täällä näistä meidän "pienokaisista", eivät todellakaan puheidensa mukaan ole enää mitään vauvoja :whistle: :D . Kukahan päästää ekan kirosanan?? :x . "Tää on mun" ja "Tää on mun äiti!" on meillä tullut pitkään, nyt sitten välillä "tyymä (elikäs siis tyhmä |O ) äiti". Ja jos jostain joudun ääntä korottaan ja komentaan, tuo tulee ja läppäsee :kieh: . Muuten ihme kyllä meillä ei ole vielä sen suurempia varsinaisia uhman merkkejä. Luulisi, että tuolta kyllä irtoaa :LOL: No, nautitaan nyt vielä tästä "tavallisesta" apinatytöstä...

Meillä taitaa kaapista löytyä talvikengiksi kuomat ja goretexit. Meillä on nyt viime vuodet käytetty talvisin Vikingin goretexejä ja oon ollut kyllä tyytyväinen.

Paljon Onnea tosiaan kaikille 2v sankareille :heart: :heart: . Kuvia odotellessa :D

Topsy, millasia kankaita ostit? Katotaan, saatko jutuillas intoo, että alkais itekin taas jotain kokeileen. Yhdelle isolle enkelille pitäs ainakin tehdä uus vaate, vaan miten ei nappaa. Minä oon muuten ostanut kankaat aina tavallisista kangaskaupoista, luulen että niissä olis halvempaa. Muutamia kankaita oon ostanut jostain sisustusliikkeistä, missä kankaita myyty. En nyt osaa valitettavasti tohon kaavan kokoon sanoa, jotenkin sain ne ite suurennettua, mutta hankalaa se tais olla... Sit joskus sainkin kaverilta jotain noita kirjoja ja tein niistä sit kaavat. Kirjastosta muuten vois kysellä... Ei tietty tähän hätään auta :whistle:

Meillä ollut ihan mukavaa tyttöjen viikonloppua, odotan tässä, että kohta alkaa taas oma hetkonen. Odotan myös, josko joskus taas sais nukuttua koko yön |O Neito kutsuu, mentävä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
:LOL: Hyviä juttuja täällä näistä meidän "pienokaisista", eivät todellakaan puheidensa mukaan ole enää mitään vauvoja :whistle: :D . Kukahan päästää ekan kirosanan?? :x . "Tää on mun" ja "Tää on mun äiti!" on meillä tullut pitkään, nyt sitten välillä "tyymä (elikäs siis tyhmä |O ) äiti". Ja jos jostain joudun ääntä korottaan ja komentaan, tuo tulee ja läppäsee :kieh: . Muuten ihme kyllä meillä ei ole vielä sen suurempia varsinaisia uhman merkkejä. Luulisi, että tuolta kyllä irtoaa :LOL: No, nautitaan nyt vielä tästä "tavallisesta" apinatytöstä...
Nolona myöntää hän että kyllä meillä on jo päästetty sellainen sana...
:ashamed: :D
Rämppäs neiti eteisen valoja ja vaan tuumas "jumalauta"! Sillei hitaasti venytettynä. Miä nauroin keittiössä iteksein...huvitti aivan mielettömänä vaikka kamalaa että sammakoita päästeleepi! :x :D
 
Jopa taas tökkii kun ei meinannu kirjautumaan päästä :headwall:

Kiroillut on tuokin... heevetti oli se ensimmäinen osuma :ashamed:

Topsy
miä oon tulostusvaiheessa ne suurentanut. Olikohan se esikatselu kohdassa? En enää muista... ja joskus ihan käsikonstein... piirtänyt vaan enemmän siihen kaavan joka kohtaan
 
niinukka ostin tähti jonathan kosteussuojahaalarin. Vaikutti ainakin hyvälle =) Kirppikseltä löysin hyvän remun toppiksen ja hatun ja jonathanin välikausihaalarin vielä.

Miekin oon miettiny raaskisinko ostaa vikingin talvikengät.Ne on niin pirun kalliit mutta taitaa olla hyvät.

Ihana lukee noita lapsosten letkautuksia. :LOL: Meillä ei ole vielä kiroiltu ja pelottaa millon sanoo ekan kerran ku mies on tosi kova kiroilemaan :(
 
Iltaa,

Ihania nämä meidän lokakuiset :D :heart: Ja sydämmelliset onnittelut kaikille ketkä ovat jo täyttäneet 2.v :heart: :flower: Meillä siihen on vielä kolmisen viikkoa aikaa.

Minäkin katsoin yksi ilta haavi auki poikaa kun aloin riisua bodyä päältä ja sanoin että lähdetään kylpyyn niin Apina vastasi siihen oikein äkäisesti että; älä koske! :D On muuten kunnon isäntä luonteeltaan tuo meidän Apinanpoikanen. Oikein sellainen aito, oikea, isäntä mies vaikka kooltaan on pieni edelleen ja muutenkin kovin "vauvamainen". Varsinkin kun katselen teidän muiden saman ikäisten lasten kuvia niin tuo tuntuu vieläkin enemmän vauvalta, siis ulkonäöllisesti.

Topsy: saako sulta vielä tilata me&i:ta?

Rontti; ihmettelin tuota viimeistä lausetta että odottelet kokonaisia öitä? Valvottaako teillä neiti vielä?

Yodottaja; ihmettelen ihan suunnattomasti tuota sun äitin käytöstä. :eek: En niin kuin oikein ymmärrä että miten se kuitenkin käy teillä aika usein, mutta silti jutut on jotain noin ala-arvoista. Jotenkin niin ristiriitaista kun teillä käy kylässä ja se on minusta merkki siitä että tykkää teistä hyvinkin paljon, mutta että sitten samalla kyselee ihan ihme asioita. En nyt muista kunnolla, mutta kuitenkin tyyliin mitä se lähimmäisen rakkaus on .... |O

Minä kokeilin eilettäin viime talven 80cm toppapukua ja hyvin menee vielä tämänkin talven =) Vikingin kengät on tosiaan aivan huippu hyviä ja kestäviä ja aion sellaiset pyytääkin synttäri lahjaksi omilta porukoilta Apinanpoikaselle. Niiltä kehtaa pyytääkin vähän arvokkamman lahjan :saint: Ostin itse molemmille Vikingin gore-texin syys kengät. Noissa kengissä on se kärkikin niin vahva ettei ihan heti lahoa vaikka vähän rajummin mopoileekin :D Halpis lenkkareita saa ostaa usemmat kauden aikana, koska irvistelevät yleensä aika nopeasti. Vikingit kyllä kestää kauden, jos toisenkin kunhan vaan koko riittäisi. Harmi vaan kun ipanoilla tahtoo jalka kasvaa aika nopsaa vauhtia.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille :wave:
 
Tuutilulla. Voi ei. :hug: Jotenkin tuntu ihan oudolta. :eek: Asuu meillä naapurissakin poika joka on Apinaa vähän vanhempi mutta ei vielä nuku kokonaisia öitä. Olen aina ajatellut että hän on jotenkin harvinainen tapaus, mutta ei vissiin sitten olekaan. :/
 
Jaha, että kirotakin osataan jo :kieh: . Saapa nähdä milloin meillä kuuluu... Meillä on nuo isommatkin ihmeen vähän kironneet ikinä, tuo vanhin, ekaluokkalainen, en muista kai on joskus jonkun sanan sanonut niin, ettei ole tainnut tajuta edes kironneensa ja kesällä nyt kuulin, kun maisteli selvästi yhden hetken "mennä kuselle" lausahdusta. Noilla tuo kiroominen on ollut niin vähästä, että kyllä se tosiaan on nurkan takana ihan vaan naurattanut.

Äsken tuo pienin neiti touhus jotain kenkähyllyllä ja hoki samalla "älä tuijota mua!" Että sellasen siis oppinut :LOL: . Ja toi MUA tulee aina ponnella :whistle: .

On muuten olo kuin ennen vanhaan, täällä aamulla jo koneella kurkkimassa :) . Ihana sunnuntai, kun ei ole kummempaa tekemistä. Eilen tuli täti kylään ja oli jotenkin äkäinen karhu olo, samalla harmittelin, kun kaikkea pientä hommaa oli kumminkin kokoajan, vaikkei mitään pitänyt olla |O |O . No tänään löysemmin ja sain valokuvien laitonkin hyvään alkuun.

Katjanna, juu, meillä on nyt taas yöt rikkonaisia. Kyllähän tuo välillä jo muistaakseni nukkui hyvinkin putkeen, mutta nyt on taas sellasta, että havahtuu unestaan ja on heti kiipeemässä sängystä viereen |O . Ja sitten kun oon antanut tän tapahtua, niin on ehkä meinannut jäädä tavaksikin. Ja minä kun en sitten kunnolla nuku, kun tuo pyörii siinä vieressä. Nyt oon päättänyt, etten enää huoli keskellä yötä viereen, joskus kuuden aikaan voipi tulla. Viime yönä nostin sit 3 kertaa takaisin sänkyynsä. Taitaa kyllä onneksi olla puoli unessa noustessaan, kun ihan kivasti sitten suostui aina palautumaan omaansa.

Meillä on kans myös noi syys goretexit. Ne on kyllä niin pirun kalliita |O |O , mutta jotenkin vaan en osaa olla ostamattakaan, kun ovat kumminkin niin hyviä. Kiroon hintaa ja ostan... Ja usein kyllä kans just yritän saada lahjaksi, kuten nytkin tuolle pienimmälle. Ja sitten kyllä ostan myös aika reiluja kokoja niin että nytkin noille isommille menee keväällä ostetut ihan hyvin.

Jospa tästä kohta ulos. Mietin, pitäskö jo leikkimökkiä laittaa talviteloille...?
 
Huomenta!

Huomaatteko, minulla alkaa työt helpottaa niin johan olen koneella ja täällä roikkumassa :) Loppuvuosi onkin tosi helppo, parhaimmillaan pari tuntia opetusta viikossa, vaan kyllä tässä on saanutkin tehdä töitä, huh huh.

Katjanna, ei saa enää meandia minulta, laitan sulle yksärinä toisen myyjän osoitteen, nykyäänhän vaatteet tulee suoraan kotiin niin kehtaa hyvin tilata vaikka yhdenkin vaatteet toiselta puolelta kaupunkia, ei tarvitse myyjän sitten kiikuttaa niitä.

Vai Vikingejä te suositte! Meillä Annille aikoinaan sellaiset yhdet ostettiin silloin n. 2 vuoden iässä ja miksihän ne minusta tuntui niin tönköiltä, kovilta, kylmiltä? Hyvä jos jalkaan sai kun se varsi oli niin putkimainen ja kova... Sen jälkeen vain kuomat on ollut meillä käytössä. Pitäisköhän sitä käydä kaupassa katselemassa noita Vikingejä, kun niin moni tykkää. Onhan tuosta mun kokemuksesta jo vuosia. Mintulle kyllä löytyy Annin vanhat kuomat joten hälle ei tarvitse uusia. Tosin vielä joskus pissa saattaa lirahtaa housuun, ja silloinhan ne valuu kenkiinkin, joten täytyy varmaan varakengätkin hommata.

Katjanna, millaiset on Vikingin välikausikengät? Annille pitäisi vielä lähteä ostamaan kengät tälle syksyä, ajattelin lenkkareita mutta nuohan vois olla paremmat.

Jahas, tulivat puistosta, jatkan myöhemmin...
 
No niin, jatketaanpa. Lapset syötetty, ja mies, yks nukkuu, yks on suihkussa ja yks naapurissa :)

Katjanna, ei meilläkään Minttu nuku kuin tosi harvoin täysiä öitä. Kerran kuussa ehkä. Luulen että päiväkoti rikkoo, sekä hampaiden tulo. Paljon puhuu unissaan, äiti minä tulen mukaan jne. Eli unet on levottomia päivän touhuista. Minä menen aina suosiolla viereen vuodesohvalle nukkumaan, saa koko talo siitä rauhan.

Hauska tuo Hemulin neidin kirosana ;) Minttu sanoi yhtenä päivänä "voi hellanen aika sentään!". Mummu oli ollut juuri hoitamassa koko päivän :whistle:

Rontti, ostin Sinooperista kankaita, 17,90 ?/metri. Ja niin kauniita että! Minäkin sitten hoksasin suurentaa tulostusvaiheessa kaavoja niin hyvin sai erikokoisia. Pitäisi käydä vaikka Amoriinissa katselemassa jos siellä olisi vastaavia.

Nyt vois mennä silittämään vaatteita ja alkaa tarkistamaan tenttejä, niitä onkin jonnin verran. Mukavaa sunnuntaita :wave:
 
Jospa minäkin pitkästä aikaa muutaman rivin kirjottasin =)

Onnea vaan vauvaantuneille ja 2v täyttäneille. Meillä vielä reilu pari vkoa h-hetkeen. Tosin sukulaiset on jo kahvitettu, mut oman perheen kesken juhlitaan sitten oikeana päivänä.
Lahjaksi hankin ison laatikollisen vaatetta H&M:tä ja sitten sellasen My Little Ponyn, joka puhuu ym.

Talvipuvuksi hommasin viime keväänä alesta 86cm:n Remun, joka tosin on aika reilu. Siihen hommaan vielä Kuomat ja rukkaset+hatun. Viime kevään välikausipuku on edelleen iso, joten sitä käytettäneen vielä ensi keväänäkin, jos ei mitään hirveää kasvupyrähdystä tule.

Uhma on sitten rantautunut meillekkin. Kaikki on minä itse, mene pois, häivy, minun, tyhmä ym. Kirosanoista tulee v...., heevetti, per... . Jos ei mene Sannin mielen mukaan, niin sitten tullaan valittamaan Peppi kiusaa tms. Joka paikkaan pitää kiivetä, vaatteet lähtee alle aikayksikön, vaipan vaihtoon tai potalle ei missään nimessä haluta, vaan juostaan karkuun, jääkaapin ovi on jatkuvaan auki, kun neitillä on nälkä, mitään ei kuitenkaan syö. Parin vkon päästä vierotetaan pullosta ja tutista. Siinäpä taitaa täydet yöunet sitten kärsiä taasen. Nykyään tuo haluaa nukkumaan tasan 20.30 ja heräilee aamulla 8-9 välillä.
Ihottuma on taas alkanut kiusaamaan. Seuraillaan nyt miten pahaksi äityy ja auttaako entiset rasvat. Pitänee sitten taas Mehiläiseen mennä, jos ei parannusta noilla saada.

Selkä on onneksi parempana, kiitos oikean lääkityksen ja fysioterapian+kotijumpan. Ensi vkolla saan tietää, onko selkärankareumaa...
Sokerit onneksi sain kuriin ihan ruokavaliolla. Nyt vaan maha on ongelmana, kun joudun pitämään tauon lääkityksessä ruokatorven paine-ja ph mittausten takia. Niiden perusteella sitten päätetään leikkauksesta.
Painonpudotuksessa olen saanut todella ihanaa apua ja tukea omalta hoitajalta, ravitsemusterapeutilta ja fysioterapeutilta. 5% painonpudotuksen jälkeen saan sitten lääkkeet myös avuksi.
Nyt kun vaan saisi työkuviot selviksi. Työsopimus Suonenjoella loppuu keskiviikkona. Toivottavasti Staffpointilla on sitten töitä.

Mut jospa tästä sais ahterinsa ylös ja siirtyis kodinhoitohuoneeseen armaiden pyykkien seuraan :/ :x |O
 
Hei,

Minä olen täällä ylhäisessä yksinäisyydessä. :D :saint: Mies lähti lasten kans käymään minun siskon luona tuossa kylällä.


Topsy: kiitos yksäristä. Otanpa sinne yhteyttä. Meidän Annin vikingit on sellaiset ettei niissä ole vartta vaan ovat ihan tavallisen lenkkarin malliset. Ja tietenkin pinkin väriset joissa hopea tehosteet. :D Ostin Annin kengät jo viime keväänä joten voi olla jotain kevät mallia, mutta ei minusta kuitenkaan kesämallia. Ovat ehkä liian paksut kesäkäyttöön ja minun mielestä hyvät syksylläkin. Apinanalle ostin nyt ihan uusimman malliset syyskengät ja niissä on vartta. On ihan totta että varsi on jäykkä, mutta siinä on kaksi tarraa joten kengän saa hyvin auki melko levälleen ja se helpottaa pukemista jalkaan. Meillä on myös kuomat talvikäytössä enkä osaa sanoa oisko Vikingit kylmät ihan sydän talvella. Annilla on yhdet talvi Vikingin gore-texit, mutta huomasin nyt etten ole pitänyt niitä ihan paukku pakkasilla. Muuten niitä on kyllä käytetty paljon, mutta ei jostain syystä kovilla pakkasilla. Ajattelinkohan sitten itsekin että ovat kylmät vai miksi pidin kuomia pakkasella. En osaa sanoa. :eek: Syksyllä kyllä Vikingit on hyvät kun niissä on tuo Gore-tex kalvo joka pitää kosteutta poissa jaloista.

Rontti: siksi minä ihmellinkin sitä lausetta kun muistelin että teillä nukutaan jo täydet yöt.

Meillä on nukuttu jo kauan aikaa täydet yöt ja minun mies tahtoo olla sellainen, että sitten kun joskus poika itkee öisin, niin se on suurin piirtein maailman loppu |O Apinanpoikanen ei itke yleensä koskaan ilman syytä ja olen sanonut mun miehelle sen joka kerta, aika vihaisestikin kuinka hyvin meidän asiat on nukkumisen suhteen. Ei niin kuin tajua että joillakin nukutaan joka yö katkonaisesti. Pitää ihan itsestään selvänä että kaikilla nukutaan yöt läpeensä.

Kiva kuulla että Milekon selkä on parempi. :) Teillä taitaa olla hirrrmuuu omapäinen neiti :D Meidän Apinanpoikanen on pientä Sanniin verrattuna. ;)

Jeps, mutta nyt ruoan laittoon ennen kuin porukka kotiutuu.
 
Kun mulla tää tekemisen puute aina vaivaa :whistle: niin haksahdin taas mukaan mitäs nytin palstaprojektiin :D http://kaksplus.fi/keskustelu/t1484907

Kiva viikottain miettiä pää puhki että mitä mistäkin aiheesta keksii *hullu mikä hullu* :LOL:
 
Onnea Siirille ja muillekin jo 2-vuotta täyttäneille,
Rontin poppoolle ja ketäkaikkainytjoonkaan 2 ... :heart: :heart:
Meillä ois syndet kans ens vkonloppuna , himpun ennen h-hetkeä, joka on maanantaina...

Vähän välillä mun mummo/oma äiti - angstikin helpottaa , tosin ei se siitä miksikään muutu, aika nihkeä mummo...

Viutsi on kans yhden voimasanan oppinut 'Pelsana' - eli mun perhana-sanasta, muita ei ole vielä varastossa, muuten tulee kaikenlaista juttua , ja tuo 'minun' ja 'minä' on tosiaan kovasaa käytössä ... ja Se 'Ei' ... 'Äiti ei laula' , 'Äiti ei tanssi' 'jne ...

Yhden heppulin kanssa hieman kirjoittelin, mutta totesin jo (taas) ennen sokkotreffejä, ettei ole aineksia. Aikamoinen minä-kausi oli tälläkin meneillään :) , ja muutoinkin poikamainen tapaus...

Mukava kuulla Topsysta ja Katjannastakin molemmista - uhmaa on meilläkin, tosin ehkä juuri nyt vähempi kuin vaikka kuukausi sitten... ja gore-texiä on kehissä, Vikingin kenkiä on ostettu uudet n&n alesta punaiset, ja kaapissa on kirpparikenkiä varmaan liikaakin varakengiksi... Minä olin viimetalvisiin tyytyväinen, ei ollenkaan kovavartiset , tosin ne oli sitä kukallista mallia (samaa laitoin nuo uudetkin , kun niitä diggailen)...

Ja onnea Milekon laihikselle ja toivottavasti selkä paranee , eikä ole sentään reumaa *hali * , meidän viulla on myös himppu sitä iho-ongelmaa , kantapäissä (akilleen kentapääkö ) , paranee kyllä kortisonilla, mutta melkein heti kuurin jälkeen alkaa uusiksi.. Ja jonkun verran rapsuttelee jalkojakin, mutta silti on yleisesti iho vielä oikein hyvä. Me kyllä käydään nykyään suihkussa joka ilta, en tiedä pitäisikö harventaa ... öljyilen yhä vauva-öljyillä joka ilta - tosin luulen (omasta kokemuksesta) että varmaa ruoka-ainepuoli vaikuttaa eniten ihoonkin ..


Nyt aamukahville, ihmeen aurinkoinen aamu on...


 
Tuosta goretex-kengät vastaan kuomat talvikenkinä ajattelin kirjoitella omia havaintoja. Miulla on itselläni talvikenkinä kalvokengät, joten omakohtaisestikin tiedän miten lämpimät ne on ;) Miun kokemus on se, että nuo kalvokengät on tosi hyvät ja lämpivät kosteilla talvisäillä. Meillä päin talvella ei paljon pakkaslunta nähdä, mutta sitäkin enemmän loskaa, vettä ja nuoskalunta. Sää harvoin laskee alle -12. Silloin kun lunta on, niin se on märkää ja kastelevaa. Näillä keleillä ja olosuhteissa kalvokengät on parhaat.
Mutta heti kun lämpötila laskee lähemmäksi -20 alkaa kalvokengät olemaan kylmät. En tiedä mistä johtuu, eikö kalvo toimi kovassa pakkasessa (siirrä kosteutta pois kengän sisältä ) vai mikä on syynä. Silloin kun sää on kuiva pakkassää, kuoman tyyppiset talvikengät on lämpimämmät. Kosteella säällä taas kuomat kastuvat ja ovat kylmät. Noita kuivia talvipakkasia en ole kokenut sen jälkeen kun rannikolle muutettiin :snotty: Mutta lapsuudesta muistan, että silloin ei vaatteetkaan kastuneet vaikka tuntikausia lumihangessa peuhasikin. Kunnon pakkasillahan riittää haalariksikin ihan tavallinen kosteussuojaamaton puku.
Talvitakkinakin minulla on goretex-takki. Ja saman olen huomannut sen kanssa. Kovilla pakkasilla, kun ilmakin on kuiva, se on kylmempi kuin vastaavan paksuinen kalvoton takki. Meillä talvivaatteet on ostettu juuri sen mukaan millainen sää täällä päin on. Ja talvella kun lähdetään Hämeeseen ja satutaan osumaan kovaan kuivaan pakkasjaksoon, ei nuo meitin kamppeet lämpimiä olekaan. Ja kyse ei ole siitä, etteivätkö olisi tarpeeksi paksuja tai topattuja. Mie olen päätellyt, että tuo kalvo on se 'syyllinen', eli kuten jo aiemmin totesin ilmeisesti se jotenkin tekee vaatteesta kylmän tietyissä olosuhteissä. Mutta kostealla ja tuulisella säällä nuo kalvovaatteet on parhaat ja lämpimimmät. Ja sellaisia säitä täällä ainakin riittää.

Onko muilla vastaavia kokemuksia / huomioita? Vai olenko vain itekseni ajatellut asiat ihan hassusti :whistle: :D
 
Hipkukan logiikka - ja kokemukset - kuulostavat hmmmmhhhh loogisilta. Itse en ole noin pitkälle päässyt... Ja hamsteriäitinä, meilläkin on yhdet Kuomatkin kaapissa odottamassa jo - niiden 5 kpl Vikingejä lisäksi (joista siis 4 on vintagea , mutta hyvää/uudenveroista).

Onko kukaan muu hurahtanut tuohon Talent-Markkuun ? Mulla jäi ohjelma katsomatta, mutta oon täs duunis aamulla katsonut ko laulua ... ja pillittänyt...
Löytyisikin joku heppu, jolla olisi vaikka tuon kokoinen sielu - yhä enemmän on usko ulkokuoriin mennyt...

 
Kuomista sen verran että meillä ne ovat olleet loskakeleilläkin tytöillä päällä ja Anni on esim kävellyt ihan suoraan nilkan syvyisestä lätäköstä ne jalassa eikä yhtään ole vesi mennyt läpi. Joten eivät nekään ihan surkeat ole loskakelillä.

Yodottaja, kuuntelin Markun äskettäin tässä töissä tietsikan huonolla äänenlaadulla ja hyvähän tuo on, eilen en hoksannut katsoa.

Pitäisköhän lähteä tänään katselemaan noita kenkiä tytöille. Olisiko kellään myytävänä hyväkuntoisia Vikingejä koosta 29-30 ja 23-24? :)
 
Pojat lähti ostamaan tiiliä meidän leivinuuniin, se on remontissa nyt peräpäästään, etupää korjattiin sillon kun meillä tehtiin keittiöremontti, nyt sitten ton peräpään vuoro. Jestas mikä haju :x kun toi peräpää eilen purettiin. Semmonen märkä noki ja joku pistävä haju :x ja kiva sitä sotkun määrää, nokea on nyt sitten joka paikassa, mutta jos tän pari päivää kestää niin sitten tuon pitäs olla taas läjässä. Pääsee sitten kohta taas lämmittämään.

Meillä oli viime talvena lopputalvesta kuomat Juholle kun ne oli jo KOLMANNET talvikengät viimetalvena, jalka vähän pojulla otti ja kasvo. Ihan hyvät kengät oli. Nyt ajattelin ostaa talveks kokeeks sitten kuitenkin viking goretexit. Syys kengiks pitäs käydä tässä tällä viikolla hakemassa sitten ne meidän suosimat tepsut.

Juho on kans kova komentamaan, välillä takapenkiltä kuuluu, Äiti aja, käännä tonne, aja tonne tms. Jos on vähänkään pojun tiellä niin tulee kova komento, väistä! Muutenkin tuo aina komentaa, tuntuu että useammin komentaa tekemään jotakin kun että pyytäis.

Jahast, tyllerö kutsuu..

 
Olisiko hyviä ehdotuksia mitä joululahjoja vois askarrella yhdessä taaperon kanssa?Mie ajattelin jos jostain ostais vaaleita kuviottomia kangaskasseja ja antas pojan kangastusseilla piirrellä niihin. Kuvien painaminen tms ei taida vielä onnistua yhdessä. Tai voin kuvitella mitä siitä tulisi :LOL:
Kerhossa askarreltiin puuhelmikoruja ja ajattelin yhden rannerenkaan antaa kummille. No, pojan taidot/kärsivällisyys riitti vain siihen, että hää ojensi helmen ja äiti pujotteli. Mutta kuitenkin, jätkä on sitä ollut tekemässä...
 
Hipkukka: Miten ois pipareiden leipominen ja koristelu. Sitten johonkin hienoon purkkiin ja etiketti päälle.

Kenkä asiaa Mäkin pitkään suunnittelin ostavani goretexit täksi talvelksi. Viime talvi mentiin kuomilla (tykkäsin). Kotiuduin kuitenkin kaupasta Kavatin ekologisesti parkittujen nahkakenkien kans. Löysin viime vuoden mallin alesta ja tuo lesti passaa hyvin korkealle jalkapöydälle. Loskakelin kengiksi ajattelin ostaa jotkut halvat toppakengät joissa on muovitettu alaosa. Anttilassa taisin nähdä sellaiset parilla kympillä.
 
Keiju07
Hei täältä sorvin ääreltä. Hommaa piisaa enkä entiseen tahtiin ehdi kirjoitella kuulumisia.

Eilen vedin opiskelijoille ensimmäisen oman luennon - muuten meni hyvin, mutta en osaa käyttää ääntäni oikein. Tuloksena todella kipeä kurkku... Miten ihmeessä mä opin puhumaan oikein... ja mikki ja kaikki siis käytössä. Jotenkin liian pinnallisesti taidan puhua, kun puhun "virallisesti" ja esiinnyn.

Meillä Viena kärsii selvästikin mun työnteosta. Äiti tavallaan on paikalla, mutta ei kuitenkaan ole. Tunkee usein päänsä mun ja ruudun väliin ja sanoo painokkaasti "äitiiiii". Uhmaakin iskee päälle ja ihan samoin kuin Hipkukka, mietin oikeita reagointitapoja. Mä muuten luin kanssa sen Temperamentti kirjan, ja musta se oli paras lukemani "kasvatuskirja". Kaikki mitä olen tähän asti lukenut, antaa aina tiettyjä ohjeita. Tuosta kävin hyvin ilmi, kuinka erilaisia lapset on ja jokaiselle sopii omanlainen kasvatustapansa. Teki mieli oikein printata ja alleviivata ystävälleni pätkä, jossa lukee, kuinka synnynnäinen temperamentti säätelee unirytmiä ja nukkumista. Häneltä olen saanut rivien välistä monasti kuulla, että ollaan opetettu lapsemme "huonoiksi" nukkujiksi. Meilläkään ei siis todellakaan ole ehjiä öitä ja nämä kumpainenkin harrastavat näitä 45 min päiväunia... ja ovat tosi herkkäunisia (niin olen muuten minäkin). No joo, toi vaan anekdoottina.

Mä tein kirppislöytöjä eli kympillä lähti Reiman hyväkuntoinen toppapuku ja 8 eurolla Eccon goretexit. Lisäksi jo vähän kuluneemmat perustalvipopot puolellatoista eurolla. Pitää vielä Kuomia tai Vikingejä metsästellä. Ja itelle löysin kivan bilepaidan (ööö... millon mä muka biletän?) ja kunnon talvirukkaset.

Kiva oli kuulla pitkästä aikaa Milekostakin! Kuulosti jo positiivisemmalta sun tilanne, toivottavasti ei kuitenkaan sitä reumaa löytyisi, vaikka varmasti jokin diagnoosi olisi kiva saada, jotta löytyisi hoitokonstitkin.

Äh, muidenkin asiaa piti kommentoida, mut nyt kutsu kuuluu... palailen
 

Yhteistyössä