LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa

voi elämä mikä päivä takana,aamulla startattiin kohti kysiä 07.30 ja kotona oltiin 16 jälkeen |O ekaks annettiin 1,5ml amorionia,ja tunnin päästä 3ml amorionia,näiden jälkeen 4 tuntia odoteltiin tuleeko reaktiota,ja tulihan se..läääri sanoi että harvoin reaktiot tulee samana päivänä kun altistus tehdään,yleensä päivä sen jälkeen..nyt kotona annetaan huomisesta alkaen muutamia millejä niin kauan kun nokkosrokko kunnolla puhkeaa..allergia lääkkeet saatiin mukaan ja numerot joihin soittaa heti kun rokko tulee..
mä oon niiiiin poikki..jalat kipeet,selkä kipee ja väsyttää.pakko mennä ihan kohta nukkumaan..
mut ylpee oon pojasta,jaksoi koko päivän reippaasti,ei kitissyt ollenkaan ja niin hienosti leikki muiden lasten kanssa :heart: äidin oma kulta!!!
taas hiukan onnellinen olo :D :heart:
 
mä taas oikein fiksuna nettiselaajana tutkin mun luomea :LOL: mulla siis tohon tisuun tullu ennen Pessin syntymää luomi joka nyt parissa kolmessa kk kasvanut ihan tosi paljon ja on väriltään sellanen kirjava (ruskeeta,punasta,vaaleeta), on siis oikein sellanen irrallinen ja ihan vinksvonks muotonen. Nyt mä sen sitten diagnosoin itelleni pahanlaatuiseksi :LOL:
Tietenkin sitten mulla vielä suurempi riski tuohon melanoomaan kun on ihan lähisuvussa ollut :D No ei...kunhan tulin siihen tulokseen tuossa yks päivä että on hemmetin kipeä luomi, tarttee mennä poistatuttaan pikapuolin se.

Joo,no mutta mä oon nyt harjottelun päiväkirjaa päivittänyt ja lähettänyt opelle joten aika mennä unille. Aamulla klo. 5 ylös... ja ah niin ihanan pershäiriöisen ja harhaluuloisuushäiriöisen oman potilaani kanssa takkuamaan hänelle päähän liikunnan iloja.
 
ainiin... mä aattelin hankkia meille kisun :whistle: tai itseasiassa kaks jos hyvin käy... 6v leikatut pojut jotka tottuneet lapsiin ja koiriin. Saas nähdä.... miten mun kaali kestää niitä karvoja :headwall: sehän on siis ainoa syy minkä takia meillä ei vielä kissaa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
milla-maria oliko teillä sen maidon kanssa ongelmia?? nimittäin meillä Ellalla oli se maitoproteiini allergia ja oli siis sitten allerginen myös naudanlihalle sillä se sisältää maitoproteiinia, onhan se kuitenkin lehmän lihaa.

Ja osa laktoosi-intolerantikoistakin saa oireita juuri naudanlihasta.
joo maitoallergia on pojalla!
täytyypä ollakki antamatta tuota naudanlihaa,en nimittäin oo aatelutkaan että siinäki on maitoproteiineja..
kiitos tiedosta:)


tänään ollut oikeen hyvä päivä,ei oo oksennellut ja ruokaki maistunut jonkunverran!!voi että mää oon ilonen! :D
 
Huomenia!

mitä olette mieltä,hoitaja oli sanonut eilen miehelle että vois tytylle tuoda vielä villapuvun,vaikka hällä oli vielä toppapukukin..ymmärrän että voi ajatella että tyttöä kylmää kun eilen tuuli ja oli aikas kylmä muutenkin,ja tolla AINA nenä punanen kun on ulkona,ja jos pikkusen tuulee,niin nenu menee punaseksi.
kuitenkin tolla oli minun mielestäni ihan tarpeeksi päällä,eli lyhythihanen body,pitkähihanen paita,sitten vielä sellanen velour huppari,sukkikset ja trikoo housut.villasukat ja topparukkaset ja se toppapuku,sekä puuvillahattu ja kypärähattu..ja minun mielestä tolla vaatemäärällä pitää tareta.ja minun mielestä tuo remun haalari kyllä pitää tuulta.ja sitten kun tohon päälle tungetaan vielä kurikset ja kurarukkaset..

tulipa sitten ihan sellanen olo että oompa sitten huono äiti kun en ole lapselle laittanu villapukua.. :eek: :( haastoin sitten tytyn kummille joka on tossa naapurissa pph.na,niin sano vaan että hänen hoitolapsillaan ei kellään ole ollut koko talvena villapukuja mukana,kun on just remun,ja reiman toppahaalareita..

päätin että en miekään enää mitään villapukua laita,vaikka nytkin aamulla on 9 astetta pakkasta..enkä mitään muuta hattua,kun tosta hatustakin oli maininnut miehelle..että paksumpi hattu pitäs olla... :eek: tuumasin vaan miehelle että halvattu,että ohan siinä puvussa huppu,laittakoo sen vielä päälle,jos tuntuu että kaks hattuu ei riitä :eek:

ja sanoin kyllä miehelle että nyt kun rupee lämpiämää (lupas viikonlopulle jo lämpimämpää)
niin toppapuku saa jäädä..enkä edes varusta sitä mukaan hoitoon..

kieltämättä ite tuolla töissä välillä miettii että pukeeko ite liikaa omalle muksulle,jos tuo vaatetus on neitillä päällä,mitä edellä kirjoitin..kun muutamalla muksulla kyllä sellanen vaatetus että huh huh..esim.yhellä tytöllä.pikkarit,golitsihousut ja golitsipaita,ja sukat..ei mitään sukkiksia,aluspaitoja,villasukkia,kaula aina paljaana,ei villa tai fleesvaatteita..toppapukukin aikansa elänyt,samoin rukkaset :whistle: :eek:

jeps..sain tietää eilen että mulla kesäksi töitä,ja työ tuolla ryhmiksessä jatkuu sitten elokuulla.. :D
 
Huomenia.

Mies illalla pesi meidän autot, oman autonsa se kyllä ajo sen jälkeen talliin kuivumaan, mutta mun auto olla kökötti pihassa (meillä siis kahden auton talli). Aamulla volvo oli sitten semmosessa syväjäässä, yli vartti meni että sain oven auki ja tuulilasin raapattua niin että kehtas lähtee ajamaan. Nopsaan tuo oli jäätynyt kun oli ihan semmosessa paksussa jäässä. Pakkasta ei kuitenkaan illalla ollu kun mies autopesulle kävi, aamulla olikin sitten viis astetta pakkasta.

Villahaalarista, mä olen hoitolaukkuun laittanut villahaalarin, sitä en tiedä pitääkö pph sitä Juhon päällä joka päivä, mutta on kyllä sanonut kun olen kysynyt, että laita laukkuun vaan, että on päiviä kun sitä tarvii, eli aamulla on sitten pakkasta kun menevät ulos.
Pikku pakkasella ja ehkä jopa ei aurinkoisella pikku plussallakin on ite käytetty myöskin toppiksen alla villahaalaria. Lähinnä siis kevyet sisävaatteet, paita ja housut, tietty sukat. Vilalhaalari ja reimatecin toppis (joka on mun mielestä kyllä ehkä p*skin haalarimerkki, perustellakkin voin jos joku tahtoo, mutta käytän mieluummin sen reilun satasen kunnon haalariin enkä reimaan :x ) sit vielä on tepsun talvikengät+villasukat ja semmoset vähän paksummat vk rukkaset, niin ja kypärämyssy ja fleesehattu, plussan puolella sitten semmonen puuvillanen hattu tai muu vastaava hengittävämpi.

Toivottavasti tuosta noi ilmat alkais oikeesti lämpenemään, niin pääsis toppahaalarista eroon jo, ja vois hyvällä omallatunnolla vaihtaa vk kengätkin pojulle jalkaan. Tai on meillä jo parina todella lämpimänä päivänä ollu vk haalari käytössä, mutta ne on sit ollu tosiaan lämpimiä päiviä.

Pakko vissiin ruveta töihin. :D
 
Pukemisesta Meillä pojalla ei koskaan ole aluspaitaa tai sukkahousuja. On niin kuumaverinen, että yleensä sisätiloissa päällä on vain golitsit ja pitkähihainen. Nykyään pitkähihaisen sijaan t-paita. Koko talvena ei ole ollut villahaalaria toppapuvn alla :snotty: Välillä epäilyttää itseänikin, että meinaanko palelluttaa tuon pojan. Mutta kokemuksen ja kokeilun kautta olen oppinut, ettei tuolle pidä pukea paljon mitään. Välillä tuolla on pihalla vähemmän päällä kuin minulla ja silti hikipäässä, kun sisälle tullaan.
 
tin
millamarialle nopsaa: onneksi teillä ollaan jo parempaan päin!
kannattaa tarkkailla tosi tarkkaan tuoteselostuksia nimittäin maitoproteiinia on YLLÄTTÄVÄN monessa paikassa. Hoidin ite kummityttööni 3vuotta ja sai kyllä tarkkaan lukee keksipaketit, karkkipussit jne ku mones paikas oli. ja just naudan lihas..
 
Kivoja kuvia taas Simpasta :) Ja Pihlastakin on tullut jo niin iso tyttö :eek:

Ei Kiiallakaan ole alusvaatteita ikinä ja sukkiksetkin vain mekkojen kanssa. Tosin meillä on sen verta lämmintä sisällä että nuo paistuisi.

Neuvolassa äsken käytiin ja kaikki ok. Opiskelija oli paikalla ja suoritti mittaukset, th pisti ja lääkäri katsoi vielä lopuksi. Kovasti noita nauratti neidin oma tahto. Voi hitto mitä pultteja otti kun ei saanut heitellä yhtä lelua ja uudelleen kun ei saanutkaan palapelia matkaan pois lähtiessä. Th totes että teillä taitaa olla aikamoisia matseja jo nyt ja tulossa ompi vielä kivempia :whistle: Varsinkin kun on samanlainen tempperamentti äidin kanssa :saint: :LOL:

Mitoiksi saatiin 83.8cm ja 14.2kg. Mun pallero :heart: Neiti ei muutes yhtään ois antanut lääkärin kuunnella. Samperi että siitäkin piti kirkua vastalauseita. Heti kun toinen lopetti, oltiin taas itse aurinkoisuus. Neuvolakortissakin lukee tomera tyttö kera huutomerkin :LOL:

Ai niin, tulihan uusi "sanakin" tuolla reissulla... ihan yhtä äkkiä lääkärin luona tokas kukko kiekuu ja osoitti seinälle... tosin siellä ei ollut kuin iso sammakko mutta ilmeisesti kukolta Kiian silmissä näytti :LOL:
 
tin: joo kiitos:flower:
mää oon pöljä antanut sitä naudanlihaa ku en oo tajunnu ..:ashamed:
onneksi on tää palsta,saa uutta tietoa :D

kiiukalla komiat mitat :heart:
tää meijän sirppana oli vaan 10kiloa.
pituutta oli kuitenkin 78cm.
painokontrolliin pittää varailla kohtapuoliin aikaa.
en kyllä oo huolissani koska ollut tätä maitoallergiaa yms.että ei oo päässy niin paino nousemaan.

voi että mää oon niin onnellinen ku se oksennustauti näyttäs olevan ohi!!! :D
9päivää tuo oksensi yhteensä...pitkä aika kyllä.
siinä kerkesi miettiä yhtä sun toista..kyllä mua hirvitti ja välillä meinas itku tulla pettymyksestäku poika oksensi,ku välistä näytti että ois jo ohi ja sitten taas...
kyllähän sitä mielessä käy kaikkee inhottavaa kun vaan jatkuu ja jatkuu..
mut nyt se on ohi,luojan kiitos!

tänään siskolle yökylään!ihanaa!

minäpä koitan jos tuo muru alkas päikyille :wave:
 
Heipsan kaikille tasapuolisesti!
Lukemassa aina käyn, mutta kirjoittelu jäänyt hävettävän vähiin. Meillä arki rullaa tasaiseen tahtiin, kotona olen edelleen Nooran kanssa, ainakin nyt kesän vielä, sitten katsotaan menenkö jo takaisin töihin vai olisiko jo uutta tulokasta suotu masuun kasvamaan. Neuvolaa meillä ei vielä ole ollut, mutta eipä neiti vielä ole edes sitä 1,5v. joten kaikki ajallaan. Hammastarkastus oli ja saaliina sieltä tieto, että kaikki hyvin, hampaita jo 14. Korvien kanssa edelleen ihmetellään, joku ehkä muistaakin, putkitettiin ekan kerran jo silloin 11kk iässä, samalla napsittiin kitarisa. Sittemmin on putkitettu jo uudemmankin kerran... Myöskin polyyppia on kasvateltu tärykalvolle tukkimaan putkia ja niitä sitten leikelty, mutta eiköhän tuo tuosta, ei jaksa moisia edes enää stressata, raukka perinyt äitinsä ilmastoinnin pääkopassa... :D Kaiken kaikkiaan meillä siis asiat mallillaan, toiveissa myös pikkusisarus, mutta helpommin sanottu kuin tehty, no kaikki aikanaan toivottavasti. :)
 
toivotaan teillä on sama määrä hampaita ku meilläki!kiva kuulla sinustakin välillä--jasuja korvien kanssa sinne!
keffeli kisuja ottaa :heart: eihän niistä kissoista paljoo karvaa lähe ku oikein ruokkii ja hoitaa karvaa,samat hommat pätee ku koirilla..paitsi koirilla on karvanlähtö :kieh:

tuossa äsken hioin ja petsastin ulos pöydän..tuli aika magee :D koko päivä siivottiin ukon kanssa varastoa ja sisältä kaappeja..lähti tavaraa pois sellaset 10 jätesäkkiä :whistle:
 
Täällä taas alkaa olla oma olo hyvä :D Ruoka maistuu hyvin ja sillai, mutta joinain päivinä otan tirsat, että jaksaa.
Eilen olin kai jo lähes maaninen, kun ei vaivannut edes väsymys :LOL: Siivosin hulluna ja tilasin lastenhuoneisiin valaisimet sekä uudet matot. Siitä tietää mies että on tullut kevät kun mulla iskee mattokuume :whistle: Yleensä myös verhokuume, mutta se tuli jo muistaakseni viime syksynä...? :D Nyt en raaski verhoja vaihdella. Pahus kun ei vielä uskalla mattoja olkkariin laittaa tuon koiran takia, vaikka onkin ollut jo pitkään sisäsiisti, mutta pelottaa jos liruttais niille olkkarin matoille jotka pitää sitten pesulaan kiikuttaa.
dogtorilla vissiin samat meiningit kuin mulla eli jätesäkkiin kaikkea p*skaa vaan ja ulos talosta! :kieh: Kävin vielä eilen ostaa uuden rullan niitä lisää :D Ahistaa....ahistaa...ahistaa kaikki ylimääräinen sonta tässä talossa! :p

Sarasta on tullut jotenkin tosi kamala tässä lähiaikoina. Ainahan se on ollut tempperamenttinen, mutta nyt raivoaa alvariinsa. välillä sille ei uskalla sanoa yhtikäs mitään kun saa pelätä että saako sen raivon valtaan :whistle: Ei nimittäin ihan heti rauhoitu! Vuodattaa jättimäisiä kyyneliäkin jotka tippuvat norona lattialle, oikeen draamakuningatar :whistle: Koirakaan ein saa joskus katsoakaan häneen päin kun raivostuu sillekin. ja seuraavassa hetkessä saattaa nauraa räkättää ihan täysillä :eek: Ja sitten se helkkarin minä itse vaihe...ah tätä pienen naisen elämän vaikeutta :LOL:

pukemisesta: Meillä Sara on aika kuumaverinen. Kotona tykkää olla pelkkä paita päällä ja vaippa. Inhoaa sukkiksia sisällä ja haluaa ne heti pois. Ulos olen laittanut sukkikset, pitkähihaisen paidan alle, paksumman hupparin, velourhousut ja reiman toppahaalarin. Päähän reiman fleecepipon, tavalliset lassien rukkaset käteen ja jalkaan vikingin talvikengät, siis jos on ollut pakkasta muutama aste. Ja jos pakkasta vielä enemmän, niin sitten villapuvun myös alle. Nollakeleillä ja plussakeleillä on ollut välikausipuku ja nuo edellä mainitut alusvaatteet ja päälivaatteet. Kauppareissuilla on vaan farkut,body, huppari ja kevät pipo tai joskus sitten vielä toppaliivi.

Eipä tänne taas kummempia, voikaa hyvin! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
tin:

kiiukalla komiat mitat :heart:
tää meijän sirppana oli vaan 10kiloa.
pituutta oli kuitenkin 78cm.
painokontrolliin pittää varailla kohtapuoliin aikaa.
en kyllä oo huolissani koska ollut tätä maitoallergiaa yms.että ei oo päässy niin paino nousemaan.

ihmettelen et teillä paino kontrolli vaik painoa kuitenki 10 kg?!!! meillä molemmat lapset ollu 1,6v 10,5kg ja ihan normaalin kokoisia kuulemma (ei siis mitään kirppuja ja makkaroitaki löytyy ;)...pituutta meillä oli ny 81cm
 
Dogtor mun edellinen kisu olikin allerginen kaikelle mahdolliselle ja aaargh sitä karvan lähdön määrää :headwall: edelleen lähtee siitä kamalasti karvaa vaikka oikea ruokavalio jne...asustaa mun porukoilla :)
Pukemisesta... mä laitoin v-loppuna talvivaatteet pesuun.Nyt pojilla ollut välikausivaatteet ja kevät kengät, Pessillä tänään oli sukkikset, gollarit,lyhythihainen body, gollegetakki ja sit villahaalari tarhassa kädessä rukkaset ja päässä ohut kypärä myssy ja ohut pipo. Hyvin ovat tarjenneet vaikka aamulla ollu pari pakkasta,huomena pitäiskin olla +10... B) niin ja noilla on tarhan pihat sillain että paistaa aurinko suoraan molempien pihaan, siinä on siis sen takia aikas lämmin vaikka tuuliskin.

 
Pikapikaa merkkaan ja ilmoitan, että kaikista synttäreistä, aikuisten ja lasten selvitty ja hengissä edelleen. Tänään oli kyllä kivat lastenkutsut, ihan innoissaan minäkin :LOL: . Ja tietysti mikä parasta, synttärisankari oli aivan onnessaan. En siis turhaa tehnyt, kun koko päivän valmistelin |O . Ihanaa, kun on perjantaina se risteily kavereitten kanssa :D :D , saa huokasta ihan kaikessa rauhassa B) .

Ihanat kuvat oli Maman lapsista :heart: :heart:

Ihanan puuhakkaana ja hyvinvoivana Milli taas :). Ja onpa tosiaan hienoa, että Milla-Marian kotikin alkaa olla terve. 9 päivää on kyllä melkoinen aika :x !!

Keffeli, olipas kiva tuo linkki minkä laitoit. Pitää joskus yrittää päästä!! Vai että kissoja. Miten minä en oo yhtään innostunut elukoista, en osaa millään kuvitella tänne meille mitään eläintä. Mutta ihania varmasti ovat ja tärkeiksi tulevat, kun vaan ensin saa innostuksen.

Meillä on ollut villahaalari vielä usein käytössä tuon Remun kanssa, mutta villahaalarin alla on sitten vaan body ja sukkikset. Pue sä Niinukka lapses niin kuin susta oikealta tuntuu! Kummasti silti aina pienetkin sanomiset kolahtaa ja niistä ottaa tietyllä tapaa itteensä.

Meillä onkin huomenn jännä päivä, esikoinen menee 3h kouluun :eek: . Tuo pelkää mennä :/ ja tuntuu niin kovasti jännittävän sitä, että ei osaa tehtäviä. Yritän takoa päähän, että sen takia kouluun mennään, että opetellaan. Toinen raukka kun kyseli, että voiko joutua jälkkäriin ja syynä se, ettei osaa. Voi reppanaa... Ja keskimmäisellä on huomenna synttärit, mutta juhlat on nyt sitten onneksi jo juhlittu. Neuvolassa raukka piikin saa. Ja rimpuilee varmaan minkä kerkiää |O . Kun nyt ensin suostuis jutusteleen ja muuta, ettei heti jäykisty pelkäämään...

Joo, taas tähän näköjään vois jäädä turisee ties ja mitä, mutta fb on myös pakko käydä :whistle: . Sinne kun menin, niin koukkuun jäin :kieh: , joka päivä pitää käydä kurkkimassa, ihan niin kuin tännekin :)
 
Kävästiimpä tuossa neuvolassa ja nyt on rokotuksetkin ajan tasalla. Meillähän roikkui rokote, mikä piti antaa jo vuoden ikäsenä :ashamed:
Viimeks siis käyty 29.10
Nyt oli pituutta 80,5cm (73,5) ja painoa 10 970g (9 250) eli omilla käyrillä mennään hienosti.
Mun hemppari mitattiin myös. Viime kerralla oli 101 ja nyt oli huimaa nousua ja tulos 103 |O
Jokohan tuo lääkäri alkais sitä kohdunpoistoa harkita...
Maanantaina kävin taas valittamassa selkää ja vatsavaivoja. Nyt oli kerrankin lääkäri joka kuunteli ja otti tosissaan. Selkä kuvataan ens viikolla ja magneetti otetaan sen jälkeen, lääkityskin muuttui. Maha taasen tähystetään kuun alussa Mehiläisessä ja sitten aletaan miettiä leikkaustarvetta. Mukavaa oli käydä lääkärillä, joka ei jo kättelytilanteessa maininnut ylipainoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
tin:

kiiukalla komiat mitat :heart:
tää meijän sirppana oli vaan 10kiloa.
pituutta oli kuitenkin 78cm.
painokontrolliin pittää varailla kohtapuoliin aikaa.
en kyllä oo huolissani koska ollut tätä maitoallergiaa yms.että ei oo päässy niin paino nousemaan.

ihmettelen et teillä paino kontrolli vaik painoa kuitenki 10 kg?!!! meillä molemmat lapset ollu 1,6v 10,5kg ja ihan normaalin kokoisia kuulemma (ei siis mitään kirppuja ja makkaroitaki löytyy ;)...pituutta meillä oli ny 81cm
juu niin se lääkäri meinas että parin kuukauden päästä painokontrollia!
ei mun mielestä ois tarvinnut mittää kontrolleja ku kuiteski se painokäyrä oli vaan pikkusen miinuksella...

 
ei tää oo totta..pojalla tuli taas oksennus :'( :eek:

ei hitsit :headwall: siis mitä ihmettä tämä on..sunnuntaina oksensi kerran,maanantaina ja tiistaina ei ollenkaan ja nyt taas!!!
ja kyläpä sitä tavaraa tulikin ja paineella!
täytyy soittaa lääkäriin heti aamulla kun aikoja antavat..
 
Onkohan toi meidän poika ihan normaali :eek: Vai millaisia matkoja teidän lapset jaksaa ja haluaa kävellä? Meillä on nyt ollu ongelmana se, että tuo ei enää halua vaunuihin päikkäreille, kun olis paljon kivempi kävellä. Ei ole auttanut, vaikka olen pitkittänyt päikkäreille menoa. Sisälle nukahtaa hyvin. Ongelma tuo on siksi, kun mielelläni ulkoiluttaisin koiran päikkäreiden aikaan, jäisi ilta sitten koko perheen käytettäväksi.
Tänään sitten ajattelin, että kävelkön kunnes väsyy. Arvakkaapa vaan kuinka kauan käveltiin :whistle: 1½ tuntia! Välillä kokeilin vaunuihin nostaa, mutta vastusti hyvin ponnekkaasti. En tiedä vaikka olisi kauemminkin halunnut kävellä, mutta koira jo hermostui hitailuun, joten palattiin kotiin. Ja tuo tosiaan kävelee suht reippaasti, ei kauheasti pysähtele tms. Jotain saattaa hetkeksi pysähtyä tutkimaan, mutta muuten kävelee reippaasti tietä pitkin.
Ei ihme, että välillä on iltaisin jalat kipeät ja kasvukipuilee. Tälläisellä liikunta määrällä.
 
Keiju07
Ei oo totta, milla-maria! :hug: Tuo kuulostaa jo tooosi omituiselta, toivottavasti ottavat vakavissaan ja tutkivat. Kukas niistä suolitukoksista kirjoittikaan... tuli vaan taas mieleen.

Hipkukka, ei meillä vaan tuollasia aikoja tai matkoja kävellä. Tuohon lähipuistoon, 100m, lähdetään ilman rattaita, mutta usein joutuu äiti kantamaan takaisin päin (mikä ei enää mahan kanssa ole kovin nastaa, vaikka kevyt typy meillä onkin). Välillä saattaa vetäistä puolikin kilsaa omassa hitaassa tahdissaan jokaista kiveä ja käpyä tutkiskellen, mutta yleensä pyytää sitten syliin tai rattaisiin. Aikamoinen pikkumies siis siellä teillä!

Kiva kuulla neuvolamittoja muista. Meillä neuvola ensi viikolla, ja tosi kiva tietää kanssa, että mikä on nyt kasvu ollut. Nyt tuntuu taas jotenkin venähtäneen pituutta, kun useat bodyt ovat jääneet samalla kertaa pieniksi.

Ulkoiluvaatteina meillä täällä etelässä on tällä hetkellä bodyn ja sukkisten päällä villakerros ja ohut reimatec. Ohut alusmyssy ja sitten pipo sekä yhdet hanskat. Välillä sitten vielä kurikset siinä päällä, niin ei tarvitse haalaria käyttää niin usein koneessa. Välillä mietityttää, että tuleeko tuolle kylmä, jos kökkii pitkään maassa tai hiekkalaatikolla, mutta jos on paljon liikkeessä, niin ei toppahaalariakaan voi enää laittaa.

Eilen kävin telkkarin lomassa vihdoin Vienalta pieneksi jääneet vaatteet lävitse. Nyt on sitten raakattu kolmeen pinoon: sukupuolineutraalit, selvät tyttövaatteet ja suoraan kirppikselle menevät. Jälkimmäiseen kuuluu sellaisia, jotka ovat olleet tosi vähässä käytössä Vienalla tai sitten tulevat tälle vauvalla oikean kokoisiksi väärään vuodenaikaan. Mulla olisi useampikin ihana 50-56 cm topattu haalari (ruskea nallekarhu, valkoinen nallekarhu, ruskea-pinkki), mutta eihän niillä ole nyt käyttöä kesää vasten. Taidan luopua niistä kaikista ja jos joskus vielä lapsia saadaan, niin sitten mietitään kuviot uusiksi. Ei kaikkea voi varmaan loputtomiin säästää. Kysymys erikseen on, että mitähän säästäisin Vienalle muistoksi. Jotain vauvanvaatetta olisi kiva säästää esimerkiksi ajan hengestä. Mitäs olette muut laittaneet talteen?
 
milla-maria: Meillähän oli kans sitkeä pöpö täällä jylläämässä. Sara ripuloi 8vrk, ei siis oksentanut tuona aikana. Luulin olevan terve kun 2 vrk ei mitään ja sitten yöllä ihan karmealla paineella yrjöä ja paljon! Sen jälkeen oli taas terve 3vrk tai luulin niin, kunnes aloitti vaihteeksi ripuloinnin kolmeksi päiväksi :kieh: Sen jälkeen ei sitten enää mitään.

Suolitukoksen oireena on yleensä vatsan turpoaminen. Onko sellaista esiintynyt? Ja yleensä se neste/ruoka ei kulje mihinkään suuntaan eli oksentaa kaiken ulos. Ja yleensä suolikaan ei sitten toimi normaalisti, vaan saattaa tulla ohivuotoripulia. Ja masu on ollut silloin myös kipeä ja lapsi jatkuvasti huonovointisen oloinen ja kipuinen. Näin ainakin meillä.
Meillähän siis toisella lapsella suolitukoksia monta takana. Eikä aina tarvitse olla mikään vierasesine siellä tukosta tekemässä.Suolitukos voi tulla myös hermostollisista syistä, eli suoliston motiliteetti/liike lakkaa, kun sitä hermottava autonomisen hermoston osa joko menee yli tai lakkaa toimimasta, voi liittyä mm. nestetasapainoon/elektrolyytteihin.
 
no jospa tää ois vaan jottain ohi menevää tautia,pelottavaa ajatellakkaan muuta :|
keiju:kiitos haleista,niitä aina välillä tarvii:)

niin,kiitos milli tuosta suolitukos tiedosta :flower:
vatsa ei oo turvonnu,ainakaan en oo huomannu!!pitttääpä seurata kunnolla,mutta kai sen huomais...eikö nii?
pojalla kakka ihan normaalisti kulkee että varmaan sen tukoksen voi sulkea pois.

nyt ei oo toista kertaa oksentanut...toivottovasti tuo soija-juku pysys sisällä..

tuun kertomaan illemmalla lisää
:wave:
 
Pienenä mainospalana taas.... MAUSTETILAUS lähtee perjantaina :wave:
Että jos joku jälleenmyyjistä tai asiakkaista tarvitsee jotain, niin mahdollisimman pian tietoa...

Kuulumisia laitan kohta, kun saan tuon kakaran nukkumaan...
 
Keiju07
Gallup:

Kuinka monen suvussa on riidelty tai riidellään perinnöistä? Ei ole tarvis kertoa yksityiskohtia, mutta ihan haluaisin tietää, että kuinka yleistä on.

Meillä isäni ja veljensä eivät ole väleissä, kun riitelevät jo ennakkoon tulevista perinnöistä... Nyt mies on omien sisarustensa kanssa ennakkoon jakamassa perintöä, niin, että osa saa jotain jo nyt ja osa sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Yritin tuossa varoitella, että ei välttämättä ole fiksua ja miten sitten myöhemmin määrittelevät arvon sille, mitä osa on jo saanut: nykyisen arvon mukaan vai tulevan jne jne. Saatiin sitten ihan riita aiheesta aikaiseksi, kuulemma hyvin tyypillistä hänen mukaansa, että puolisot ne siitä perinnöstä tappelevat... just joo... ei mua oikeasti kiinnosta... totuuden nimissä, mun puolelta on tulossa paljon enemmän perintöä ja sitä jaetaankin harvemman kesken... kaukainen ajatus mulle, kun vanhempani ovat kohtuu nuoria ja hyvässä kunnossa, mutta sanottakoon nyt tuo, kun sain noin asiattoman "syytöksen".

Jotenkin tässä raskaus ja hormonimyrskyssä otan nyt taas kaikki pikku kinatkin vakavasti ja jo tietynlainen äänensävy tai mun mielipiteiden pitäminen idioottimaisina saa tunteet pintaan ja kyyneleet silmiin. Ja sitähän tuo pahvi ei ymmärrä, että enhän mä asian takia kyynelehdi, vaan äänensävyn ja olotilan yms. Että noi miehet voivat olla tyhmiä. Nyt on siinä uskossa, että hänen perintönsä olisi mulle jotenkin huipputärkeä asia. Ei ole. Ärsyttää vaan, että mielestäni parempana ihmistuntijana osaan jotain ennakoida tulevasta ja hänen sisarustensa käytöksestä. No pääsenpä sitten 20 vuoden päästä olemaan jälkiviisas... ja sepäs vasta ratkiriemukasta onkin :headwall: :headwall:

Sori, piti vähän purkaa pahinta ärsytystä.
 

Yhteistyössä