LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa

Moikkelis moi! Meillä sitten ollaan sairasteltu koko viikko.. Molemmat siis sen kerran oksentanu ja sen jälkeen masu ollut löysällä,Pessillä ei nyt enään pariin päivään mutta Peetulla vähän.
Huomena Peetu on menossa mummilaan yökylään ja ette sitten arvaa kuinka alko höyry nousemaan korvista :kieh: Peetun täti on ihan kärttysenä kun Peetu menee "TAAS" mummilaan yökylään... :eek: hänellä siis mies ja kaksi lasta ja Peetu tämän vuoden puolella nyt menee kolmatta kertaa yökylään niin tää viittii napista että kun TAAS Peetu menee eikä hänen tytöt :eek: eikä ole ite edes kysynyt hoitoa... mä en tajua mistä toikin tuli...Ei Peetu edes niin usein oo mummilassa ja itse sinne pyytää päästä yökylään... jepjep...
No mutta siis mä lähen huomena viihteelle =) mummo tulee Pessin kanssa saunomaan ja yöks meille.
Keiju, otsikko muuten hyvä mutta kun mun aihe ilmeisesti menee sinne vähän synnytyksen jälkeiseen vaiheeseen niin ei sovi.
Pääsiäisenä meillä on joka vuosi vähän hulinaa, Peetulla synttärit 13.4. Niitä siis v-loppuna juhlitaan.Aina vähän synttäreiden syömiset jotenkin pääsiäisen suuntaan ja vähän koristeita tms... Virpomisoksia teki pojat mummon kanssa tänään
Katjanna mä oon niiiiiin kade!!!! Just ton mä olisin Pessille halunnut ton puvun,mutta kun ei tarvii nytten..eikä oo kyllä rahaakaan.

Mitäs muuta..sairastelijoille paranemisia, tsemppiä rasittavien isovanhempien kanssa ja jarruja lillikselle ja hipkukalle
:)
Nyt nukkumaan,jaksaa huomena sitten lähteä valloittamaan maailmaa :D
 
Appivanhemmista
Mulla ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Anoppi nukkui pois 3v sitten. Oli todella ihana ihminen niin minun, kuin yhteisillekkin lapsille. Vaaria parempaa appea en olisi voinut saada. Tavallaan isänkorvike minullekkin, kun en omaan isääni ole, enkä halua olla missään yhteydessä. Vaari tuo kaikille tytöille aina jotain herkkua, mutta vie ne vaivihkaa keittiön kaappiin, että saadaan antaa sitten karkkipäivänä. Yökylään ja "vaarin päiväkerhoon" ottaa mielellään, kuljettaa tarvittaessa millon mihinkii, tulee lapsenvahdiks, tekee ja tuo polttopuita ym. Aina on saatavilla kun tarvitaan. Vastaavasti me taas, tai lähinnä minä hommailen heille (siis vaarille ja miehen veljelle) marjoja, mehuja, hilloja, teen sellasia ruokia, mitä eivät itse osaa tehdä, pesen isompia pyykkejä, silitän paitoja ym.

Minun äitihän on meillä sitten lapsenvahtina aina, kun tarvitaan. Palkkaa vastaan kylläkin. Tahtoo sitten tehdä siivous-ja pyykkäyshommeleita, joista minä en oikeen tykkää, kun tekee ne erilailla kun minä. Lisäksi hälle minun vanhin tyttö on selkeästi se rakkain ja on sen itsekkin myöntänyt. Tasapuolisesti kuitenkin ottaa tyttöjä yökylään ja ostelee kaikkea. Välillä vaan ärsyttää, kun pitää se oma mielipide sanoa joka asiaan. Ja yleensä luulee, että se on tietenkin ainoa oikea mielipide... :headwall:
 
isovanhemmista täällä puhetta,no miehen vanhemmat ihan ok,ei tuppaudu kylään pyytämättä,ovat ihania vanhoja ihmisiä,appiukko nyt on vähän utelias,mutta se hälle suotakoon.
omat vanhemmat..no jaa,mitähän niistä sanois,kattoovat venlaa,jos pyydän,muuten ei paljon muuta,antaavat rahaa isoille likoille kun käydään siellä,venla ei koskaan saa :eek: vaikka voisin minä sillä kakskymppisellä hällekkin jotain ostaa..
heillä,pienet piirit,ja situkka maistuu ainakin mummolle..että ei jaksa oikein kiinnostaa.

lauantai siivoukset täällä tehty,pyykkikone pyörii..

eilen kävin venlan kanssa kaupalla,ja laitoin jo välikausipuvun päälle,housut ja takin.
iski sellanen fiilis että jostakin täytys saada sellanen kokopuku jossa olis fleesvuori,kun tossa takissa oli..mutta mistähän mahtais saada..kuitenkin tuo jonathanin puku tuntuu niin kylmän kalsealta,kun on niin ohkasen olonen..tietysti,voishan sinne alle laittaa fleestakkia ym..
mutta nyt kalakeitto tulille :D
 
Keiju07
Viikonloppua!

Just katselin lehdestä, mitä kaikkea "uutta" uudessä äitiyspakkauksessa onkaan. Nyt sitten ihan pikkasen harmittaa, että otin sen avustuksena, mutta järki kyllä sanoo, että en tekisi paljon mitään niillä pakkauksen kamoilla. Kaikki vanhatkin kun ovat tallessa. Kivoin uudistus mun mielestä oli se, että se vanupuku oli vaihdettu ohuempaan villaiseen: on paljon käyttökelpoisempi mun mielestä. No, 140 e on hyvä raha ja sillä ostaa jo vaikka mitä vauvalle. 90 % niistä pakkauksen kamoista kun on kuitenkin samoja vain eri kuoseilla. Ja ne pakkauksen kestovaipatkaan eivät ole mun makuun, vaikka ovatkin ne uusineet: ovat newborn-kokoisia ja niitä on useampia. Kertisnäytteet on poistettu kokonaan.

Aloitin eilen sitten kevään neljännen antibioottikuurin. Taas poskiontelotulehdus. Punktioon ei saa aikaan moneen päivään (enkä sinne kyllä haluakaan), joten tuttu lääkäri kirjoitti reseptin. Tällä kertaa tuntui heti auttavan: olo on 100 % parempi tänään kuin eilen. Täytyy nyt toivoa, että tämä olisi viimeinen laatuaan tässä raskaudessa!

Kurja homma tuo vipin sairastelu. Mä ainakin koin mahan kanssa oksentamisen varsin vaikeaksi, joten sympatiseeraan :hug: .

Isovanhemmista voisin minäkin rivisen kirjoittaa. Mun omat vanhemmat, joille tämä ollut ensimmäinen lapsenlapsi, ovat olleet apuna kuin unelmat. Kerran viikossa on Viena heillä säännöllisesti yökylässä, usein muutenkin ja aina katsovat perään, kun on tarvis. Ne jutut, jotka ärsyttää, on niin vähäpätöisiä tuon avun rinnalla, että en viitsi edes mainita. Nooh... vaatteita voisi ostaa välillä ihan kysyen, että tarvitaanko tai onko sopivan värisiä. Ostakoot oman makunsa mukaan; kyllä mä niitä päälle olen pukenut. Toisen puolen isovanhemmat ovat taas vähän vähemmän osallistuvia. Appi majailee puolet vuodesta poissa Suomesta, ja muutenkin hänen kiinnostuksensa kestää yleensä sen 5 minuuttia. No, kohtelu on samanlaista kaikille lapsenlapsille, joten en muuta odotakaan. Lahjoja ei ostele, mutta sekin on ihan ok. Anoppi taas usein kyselee, että "millos Viena tulee taas kylään", mutta lähes joka kerta, kun kysytään hoitoapua, niin hänellä on menoa. Ja nämä ovat kyllä siis ihan oikeita menoja, ei keksittyjä. Ollaan miehen kanssa todettu, että ihan turha valittaa, itse on kiireisen elämänsä valinnut, ei siis ole meistä kiinni, jos ei mielestään näe lapsenlastaan tarpeeksi usein. Ja onhan noita jo hänelle muutenkin kertynyt. Mutta apuja saadaan siltäkin suunnalta, jos painostetaan. Eli harvinaisen hyvin kyllä tuossa suhteessa pullat uunissa, joten ei kehtaa valittaa.

Tenttikirjat tuossa vieressä odottaa, että palaisin niiden ääreen. Bläähhh... arvatkaa kiinnostaako. Tekis mieli itseasiassa paistaa itselleni lettuja, kerrankin kun olen yksin. Laitoin miehen ja lapsen pois jaloista, jotta saisin lukea rauhassa :D , ja mitäs mä täällä teen: haaveilen herkuista ja surffaan netissä. :ashamed:
 
isovanhemmista en viiti täällä ees purnata ja jotain oon tuolla salasanan takana kertonutkin..mutta sen verran voin sanoa,et mun vanhemmille voidaan poika antaa yöksi,osaavat hoitaa kun vastahan heilläkin oli vauva..miehen vanhemmille en anna yöksi luottamuspulan vuoksi,kerran on siellä yötä ollu ja toista kertaa ei mee.oli aamulla 7 menny nukkumaan kun anoppi ei sitä ymmärrä että poika kitisee väsymystään nukkumaan mennessä,hää vaan sit ottaa pojan sängystä ja lähtee leikkimään..ja kun niillä on pihassa vaikka mitä vehkeitä,en anna ajaa niillä muualla ku pihatiellä,nää sit ois menossa traktorilla sun muulla vaikka kenen luo..ja kaikkee muutaki purnattavaa olis..
omalle isälleni ja hänen vaimokkeelleen en anna poikaa koskaan..ekaksi poika ei tunne niitä kunnolla ja poika kun oli 8kk ikäinen,tarjosivat limpparia,isoja viinirypäleitä,isoja paloja suklaata jne..tunkivat vaan suuhun kysymättä lupaa..eihän sitä tiiä vaikka allerginenkin olis :/
voitettiin eilen kenossa vähä rahaa,ja arveltiin et ois isännän kaa käyty tänään "treffeillä",mut eipä täällä oo hyviä elokuvia pyörimässä :kieh: se siitä sitten,ku ei huvittas lähtee vaan syömään..eikä muutakaan keksitä,joten eipä taideta lähtee,tai mua ei huvita :/ muutenki pientä kriisin poikasta,et ois kiva ollu päästä yhdessä jonnekki..no,joskus toiste sitten..
ja mä en ymmärrä,meidän sohva oli eilen tullu liikkeelle,ja vasta tiistaina saadaan hakea se,ja ei saada hakea sitä sieltä mistä ostettiin vaan ihan eripaikasta,haiskahtaa hiukan!!
missä MAMMOLIINO????? :attn: :attn: :attn:
 
minun pitää vielä purnata tuosta miehen äidistä :ashamed: tai ihana ihmienen hän on, anoppina todella mukava ja loistava, mutta tosiaan mummo vaihde on menny vähän yli :whistle: :whistle: vähän ei ehkä riitä. kun tosiaan lässyttää koko ajan, ei anna pojan tehdä mitään niin ettei roikkus koko ajan pojassa kiinni ja sitä mä en ymmärrä miks pitää kosketella koko ajan :eek: siis ihan kädestä tai olkapäästä tai jotain, ja se että syliin pitää ottaa koko ajan, vaikka toinen ei yhtään halua :/ mutta siis on tosiaan eka lapsenlapsi joten se mummohössötys vähän menny ylivaihteelle. Ja tosiaan yrittää ostaa itseään paremmaksi mummoksi, ja se ei ole kivaa kun joka kerta tuo jotain...
Mutta painotan vielä että ihana ihminen on noin niinkun muuten :D
Vaikkakin ihan rehellisesti sanottuna, anopille ja apelle en ihan heti antais Juhoa hoitoon, ei tosin ole ollut tarvistakaan. Mutta anoppi kun on vähän semmonen häslä ja ehkä jo vanhuuden höppänä. Esimerkiksi housuvaipan ja teippivaipan käsittäminen ei mene sille kaaliin, saatikka se aina jaksaa ihmetellä että miten ne laitetaan :eek:
miten ihmeessä hän on saanut kaksi lasta kasvatettua aikuiseksi, kun kyselee välillä ihan tyhmiä...
Varsinkin millin anoppi on ihan oma lukunsa |O
muutamalla muullakin ei niin kiva vanhempi tai anoppi/appi :(
mun omat vanhemmat on ihan ok, tai siltä väliltä, mutta nyt jostainsyystä en edes keksi mitään purnattavaa niistä :eek:

Dogtorille onnea veikkaus voitosta :flower: toivottavasti kuitenkin keksitte jotakin mukavaa yhteistä tekemistä!!

Meillä Juho eilen siirrettiin nukkumaan isojen poikien sänkyyn ja hyvin meni, nukku koko yön heräämättä :eek: :D B) :D
johtu kait siitä kun oli enemmän tilaa pyöriä eikä koko aikaa ole pinnoissa jumissa.
Oli kyllä viisas päätös vaihtaa, harmi kun ei aikasemmin tajuttu.
Nytkin vetelee päikkäreitä kun mikäkin pieni possu :heart:

Meinattiin tänään vielä askarrella vähän pääsiäis vitsoja, saas nähä mitä siitä pojan kans tulee.
 
Dogtorille; hauskaa uimahalli-syönti reissua :D :D :wave: Ja onnittelut voitosta. Meillä meni joku aika sitten lotossa yli neljä tonnia sivu suun kun mies meni viisi yli kahdeksan lottoamaan nettiin eikä saanutkaan enää lotattua. Hullu sitten vielä tarkisti rivinsä ja voittohan siinä olisi ollut!! Todellakin olisi ollut tarpeeseen, mutta sinne meni.

Minä kävin tänään yksikseen kaupungilla ja extempore päätin mennä "ilman ajanvarausta" kampaamoon. Jotenkin ollut niin tylsä ja syvältä tämä viikko että oli ihan pakko piristää itse itseään. Nyt on suurin piirtein tasapitkät hiukset ku ne aikaisemmin oli silleen rikottu sieltä, täältä. Tästä on nyt sitten hyvä taas kasvattaa piiiitkät hiukset. :D

Keffeli; arvaa olisiko mulla ollut varaa tuohon puku systeemiin. :ashamed: eikä todellista tarvettakaan, mutta visalla on vähän liian helppo vinguttaa ja kärsiä sitten myöhemmin. :saint: :ashamed: :saint: Tosiaankin on niin syötävä puku etten minäkään voinut vastustaa.

Meidän Anni ei pääse huomenna virpomaan kun ei tuo ole koskaan ennen käynyt, eikä sillä ole ketään kaveriakaan mukaan. Naapurit menee kaikki isompien sisarusten kans eivätkä ole pyytäneet tuota meidän neitiä mukaan niin en sitten kehtaa sitä työntääkään sinne. Harmittaa vähän neidin puolesta, mutta eipä voi mitään.

Jeps, mutta pitäisiköhän lähteä saunaan.

:wave:
 
Sain tänään sen saumurin :D On se vaan ihana kun osais käyttää :LOL: :ashamed: Miä en tajua oikein niitä langankireysjuttuja :ashamed: Ja ohjekirjastahan ei löydy yhtään suomen kielen sanaa :kieh: No pitää kokeilla...


Isovanhemmista sen verran että näillä ei ole muita kun mun äiti (ja tietty äidin vanhemmat). Ja ukon pojalla oman äitinsä vanhemmat (porsaita muutes). Ja kyllä mun noita kohtelee tasapuolisesti. Tai kolme pienempää saa useammin nykyään kaikkea mutta esikoinen sai aikanaan. Huomioi ukonkin pojan vaikka välillä toteaa että miksi hän ei omiaan saisi enempi huomioida koska pojan omat isovanhemmat eivät noteeraa noitä muita ollenkaan, ainoastaan ukon pojan. :/ Ja toisaalta tottahan se on. Miks ihan oikeestaan ukon pojan pitäis saada huomio joka suunnasta kun ei näitä muita neljää huomioida ollenkaan sieltä toisesta suunnasta :kieh: :ashamed:

Onks muilla ihmeellistä kevätväsymystä? Minuu väsyttää ja v...ttaa kaikki koko ajan ja kummosta syytä ei tarvi kun poksahdan kunnolla :ashamed: Päätä jyskyttää jatkuvasti... vai onko se tuo auringonpaiste... tekemättömät työt jotka mieltä painaa vai mikä...
 
KÄRPÄT :attn: :wave: :wave: :LOL: Siinäpä ne tärkeimmät ;)

Mutta juu, käytiin taas hulluilla päivillä ja Anton Ninan avajaisissa, ihailin Katjannan pojun uutta pukua ja Annille olisin sen tyttöjen halunnut vaan liian kallis oli mulle :/ Mistä sais edullisesti 116 senttisen välikausipuvun? Mä en kestä maksaa edes 80 euroa, musta se on ihan karmea hinta :eek: Mut kai sen sit ostan kun tarve tulee.

Mulla ei onneksi ole kevätväsymystä, mutta välillä tulee lapsiväsymys :ashamed: Sain koulun suoritettua joten nyt saa alkaa hakemaan töitä, ja ihan oikeesti mietin välillä miten jaksan vielä kesän kotona?? Kerhotkin loppuu kesäksi, huoh... onneksi on se reissu tulossa, kivasti katkaisee tätä kevättä. Vaikka nuo meidän tytöt on niin suloisia ja kilttejä, äidillä vaan tylsistyttää nämä ympyrät. :heart:

Tuutikselle onnea saumurista :D

Ohoh, Anni meni nukkumaan itsekseen päivävaatteet päällä, haen siis särkylääkettä...

Juu, kuumeessa oli :(
 
Topsy; jollakin pikku tytöllä oli se tyttöjen takki jo päällä tänään kaupungilla. Sekin on sievä kuin karamelli =) Minäkin piipahdin tänään Antonissa ja Ninassa. En onneksi kuitenkaan ostanut mitään. Hypistelin niitä poikien gore-tex varsi lenkkareita, mutta sain hillittyä itseni :D Annille paranemista. :hug:

Tuutilulla; ne tekemättömät työt ahdistaa, veikkaisin. Mua varsinkin keväisin likaiset ikkunat kun aurinko alkaa näyttäytymään- B) Olen jo viledan kans heilunut keittiön erkkeristä sisäpuolen ikkunat ja vähän onneksi hellitti. :D

Miehellä palaa käpy joten äiti rientää- :/
 
Luetaankos teillä kirjoja? Meillä Minttu lukee tosi paljon, myös itse:

http://share.ovi.com/media/Kandeis.mymedia/Kandeis.10083

Kaukaa kuvattu ettei häiriinny ja lopeta mutta äänet onkin ne parhaat. Kiinalainen vaihto-oppilas? :LOL:
 
Huomenta!

Täällä on tää mamma ihan sekasin..itkua tihrustettu enempi tai vähempi koko viikonloppu :'(
Huomenna siis alkaa työt ja joka kerta kun mieleen tulee kuva melinasta päiväkodissa niin silmtä kostuu ja syrämeen sattuu niin pirusti :ashamed: :'
Miksi en vaan koittanut hakea vaikka iltatöitä ja oisin jatkanu melinan kans kotona...se on niin pieni vielä,äitin vauva :heart: ja nyt viime ajat muutenkin ollu tosi kiinni mussa,halailee kokoajan jne.. :'( :'( :'( :'( en tajuu miten selviin tästä..tuntuu,että pää sekoo!!!
Täytyy vaan äitin koittaa olla reipas melinan takia :heart:

Iloisempiin asioihin..eilinen vietettiin lapsi messuilla ja mukavaa oli :)
Väkeähän siellä oli ihan pirusti :/ paljon saatiin kaikkee krääsää :LOL: ihan ku sitä ei ois nurkat pullollaan :whistle:
Melinan koitin laittaa poliisi moottoripyörän selkään,jotta ois isille saatu kuva,mutta tyttöhän sitten oli erimieltä..tuli kuva jossa juuri motskaa ei näy ja melina hädissään kädet pystyssä osottaa mua,että ota pois :D ens vuonna sitten..
piituliinkaan ei törmätty :( mikä ei kyllä sinäänsä ihme,kun ei siellä ketään nähny,koitti vaan jotenkin selvitä rattaitten kanssa siinä ihmis paljoudessa.
Me&i salavaate ongittiin ja tutan lyhyt hihasen bodyn melinalle ostin,muuta ei sitten ostettukkaan,vaikka oishan siellä ollu vaikka mitä kivaa :D

Dogtorille onnittelut keno voitosta :flower:

Pääsiäisestä ei meille vielä tietoa..varmaan ihan vaan kotona ollaan eikä sen ihmeempiä.

Nyt leipä tekemään,kun on sen verran jo taikina kohoillu :wave:
 
ei myö sitten tytyn kummia lähetäkkää virpomaan,tuli just viesti että heilä poika mahataudissa,ja mie en haluu saada nyt enne pääsiäistä yhtään mitää kakkendaalitautia :eek:

katjanna miulla kanssa samaa kuin siulla,ahistaa likaset ikkunat,ym..,meillä kun aamuaurinko kivasti paistaa keittiön ikkunastaja kodinhoitohuoneen ovesta suoraan keittiöön,ja varmaan satamiljoonaa koirankarvaa lattialla,vaikka kuinka imuroisit ja kuuraisit..niin kohta se on ihan saman näkönen..sitten olkkarin ikkunat,ilta-aurinko paistaa sitten niihin,ja ne ovat kanssa ihan järkyttävän näköset,vaikka noita ala-ikkunoita saa joka päivä pyyhkii,kun joku herhiläinen nuohoo koko ajan niissä ikkunoissa..mikähän tässä kevät auringossa oikein onkaan..kun saapi tollasen ahistuksen aikaan :eek:

meinasin paistaa pullaa,mutta empä sitten paistakkaa,kun unohin eilen ostaa leivontamargariinin,eikä öljyykään ole koko huushollissa :headwall: yks pää kesät talvet..

onnii tuutilullalle uudesta saumurista. :D
 
Huomenta!

Täälä alottelen vähän siivousta kun anoppi on tulossa kyläilemään nyt viikon ajaksi, tai torstaihin asti kun sillon lähdetään sitten vastaavasti heille pääsiäisen viettoon. Mulla on tuo anoppi kyllä niin hyvä kun vaan olla ja voi ja oonkin oottanu hänen tuloaan. Mulla tulee näköjään loppuraskauksissa tämä himo riisipuuroon, lupas alkaa saman tien sitä mulle keittämään kun saapuu perille ja mansikkakeiton kera :p Verhoja on tarkotus viikolla ommella ja sen semmosta. Mulla on kuitenkin koulua joten mitään ihmeellistä en ehi, mutta eiköhän meille ole mukava viikko tulossa.
Huomenna pelkopolille aika, vähän jännittää mennä sinne ja ultrakin siihen kuuluu, niin sekin tuo oman jännityslisänsä...
 
Huomenta,

ajattelin ettei jaksa lähteä tuon Annin kanssa virpomaan, menin sitten katsomaan mitä hommailee omassa huoneessaan niin kuulemma koria "virpoimisjuttuun" :eek: Pakkokai se on sit tällätä se... Onneksi naapurin poika ottaa sen mielellään mukaan niin ei sentään äidin tarvitse noita-akaksi tälläytyä (tai siis lähteä omana itsenään :whistle: )

Mun pitää muuten myös tuosta omasta äidistäni sanoa että on aivan ihana :heart: Jos anoppi mua ärsyttää, niin äitiä ajatellessa oikein sydän pakahtuu. Olenkin sanonut että kun hällä vanhuus koittaa saa muuttaa meille, teemme autotallin yhteyteen asuttavan yksiön hälle.

Tiipiille
onnea ultraan, ihana nähdä varmasti sitä pikkuista. Ihan hullua ajatella että olet loppuraskaudessa jo :eek: Mihin se aika menee? Mutta hyvä niin, kohta teillä on nyytti kotona :heart:

Ja Krisulle suuuuri :hug: Anni meni aikanaan tämän ikäisenä tarhaan mitä meidän lokikset, mutta kylläkin osa-aikaiseksi. Jouluna teillä on jo niin rutiinia ettet muistakaan tätä aikaa. Niin se vain on kuitenkin tosi rankkaa toisesta luopua päiväksi, ymmärrän kyllä. :(

Nyt hommaileen sunnuntaita, just huomattiin miehen kans että alle kolme viikkoa niin lähdetään reissuun, ihanaa :D
 
illalla kirjottelin tänne mut tekstit hävis ku pieru saharaan :headwall: :headwall: :headwall: !
meilläkin samis puku kuin apinanpojalla! mun oli vaan pakko saada se,hinnasta viis kun isi sponsoroi :whistle: :D :saint: !
iltasella on aika pojalle päivystykseen,kuumeessa oli männä viikolla ja nyt itkeskelee vaan :'( . en usko et korvissa ainakaan on mitään mutta käydään nyt näytillä :| !
pääsiäisenä lähdetään vuokattiin,kivakiva =) ! uintia ,ulkoilua, josko yhtenä iltana biletystä ;) ......onneks lähtee isompi porukka jossa lapsenvahteja riittää :D ! poitsu pääsee ekaa kertaa kylpylään; tuliterät uikkarit ja uimatossut odottaa kättäjäänsä :D !
vois shitti että väsyttää,ja pitää rueta ukon kuontalo parturoimaan |O |O |O
 
krisu tiedän tunteen,kun olet huomenna melinaa viemässä hoitoon,itelläkin oli eka kuukaus aika luottamuspula hoitajaa kohtaan,mutta kun ei mitää ongelmaa hoidossa ollut,ja tyttö tykkää,ei vierastanut,ei itkenyt,nukku ja söi hoidossa hyvin,niin olen tosi luottavaisin mielin tytön sinne jättänyt.samoin varahoitajaa kohtaan oli pientä varausta,vaikka kumminsa nyt onkin.mutta pari päivää tyttö tässä siellä oli,niin voisin vaikka jatkossakin viedä vakituisesti sinne.
ja hoitajat kehuu miten hyvin syö,nukkuu,ei kiukuttele,senkun vaan naureskelee..

en tiiä miten olis jos neiti joutus päiväkotiin,siellä kun isompi ryhmä ja enempi lapsia,niin hukkuuko vaativampien ja isompien jalkoihin???
en tiiä,mutta sosiaalinen tuo on,oltiin yhtenä päivänä yhessä musiikki esityksessä,oli kaikki päivähoitolapset.niin siellä tyttö vaan meni,kävi kutittelemassa,ja taputtelemassa isompia.meni meijän ryhmiksen tyttöjen syliin istumaan kun muutamana päivänä oli alkuvuodesta meilläkin hoidossa..

mutta tsemppiä nyt hoidon alotukseen,ja uskon että kaikki menee tosi tosi hyvin.
 
Sunnuntaita,

Meillä on käynyt virpojia jos kuinka monta eikä tyttö olllut moksiskaan vaikkei itse päässytkään virpomaan. Innoissaan pyysi aina palkan virpojille ja oli onnellinen oksasta. Aika isojakin tyttöjä kyllä kävi. :eek:

Krisu; mullahan iski kans aika paha ahdistus kun pojan vein ensi viikkoja hoitoon. Olin vähän yllättättynyt kun niin kävi, ei mulla muistaakseni Annilta ollut noin pahaa ahdistusta. Mutta se menee ohi ja varsinkin jos lapsesta näkee että hän tykkää olla hoidossa, nukkuu ja syö hyvin niin ei siinä mitään ole. Meillä poika nauttii aivan tonneilla olla siellä ja luulen että olisin itsekin paljon enemmän väsy jos olisin jäänyt pidemmäksi aikaa kotiin. Varmasti aikansa ottaa ennen kuin äitin pää suostuu uskomaan sen ettei lapsi siitä mitenkään kärsi vaikka vieraan hoitoon joutuukin. Tai lapsethan on erilaisia ja toiset sopeutuu hyvin ja toiset huonommin, mutta meillä lapsilla ei ole ollut kummallakaan mitään hätää, äidillä siis enemmänkin :ashamed:

Täällä on aivan ihana kevät ilma. B) Aamulla käytiin ulkona puistoilemassa. Nyt odotellaan mummua ja pappaa päiväkahville joten iltapäivästä ei varmaankaan ehditä enää ulos, mutta eipä se haittaa. Huomenna onkin taas tarhapäivä ja pitää alkaa hyvissä ajoin iltapuuhiin.
 
Täälläkin ihan kiva ilma ollut. Mitä nyt iltapäivällä alkoi pilvistyä ja sataa. Lähtee loputkin lumet ja muuttuu mutavelliksi loppukin piha :/ Pojan kaa oltiin pihalla ulkoilemassa päivällä. Kunnes hää otti taaperokärrynsä ja lähti kävelemään pururadalle. Sen verran reippaan topakasti käveli, ympärilleen vilkuilematta, että ajattelin katsoa minne oikein oli menossa. Käveli koko matkan lähipuistoon :eek: Ihan tuossa lähellä se on (vaunujen kanssa alle 10min), mutta matkalla on jyrkkä mäki. Kyllähän tuo tykkää kävellä, mutta silti yllätyin että sinne asti jaksoi ja vieläpä kulki suorinta tietä. Vähän aikaa keinuttiin ja laskettiin mäkeä puistossa, sitten otti taas kärrynsä ja lähti kävelemään kotia kohti. Aika söpöä :D

Kirjoista Poika tykkää selailla. Välillä saattaa hölöttää jotain kuvia kattellessa, mutta lähinnä sillain keskustelevaan tyyliin. Iltasadun kuuntelee hiljaa, mutta päivisin jos luetaan kirjoja tykkää enempi näytellä kuvia. Joskus osottelee ja sanoo "tää", silloin haluaa tietää mikä sen asian nimi.

Pojalla on muuten hauska sanavarasto. Baa=banaani, Pa=pallo, Pää=leipä, Tevve=terve, auto, äiti, hauhau=koira ja uusin sana pyövvä=pyörä. Ei ole vaikea arvata pojan mielenkiinnon kohteita :LOL: Vähän on sanoja, mutta sitä enemmän menoa ja meininkiä.
 
Kiitos lohdutuksista :heart:
Kaipa tästä sitten selvitään *huokaus*..uskon kyllä,että ajan myötä melina rupee viihtymään päiväkodissa,mutta kyllä tää alku varmaan on aika kamala paikka sillekin :'(
Onneksi mies vie neidin aina aamusin hoitoon,kun mä lähen töihin jo kuudelta,niin mun ei tarvi itkevää lasta hoitoon jättää..syrän varmaan särkyis siihen paikkaan!!!
Kamalaa aatella,että näen melinan seuraavan kerran vasta huomenna iltapäivällä :(
tekis mieli mennä rutistamaan ja pussaamaan nukkuvaa neitiä :heart: :heart:

Täytyy varmaan kohta itsekin kömpiä unille ja koittaa saada unta..omakin työn alotus jännittää hirveesti..osaakohan sitä enää mitään tehdä?!
 
lääkärissä käyty ja saldona keuhkoputkentulehdus :( . olihan taas melkonen lääkäri :headwall: ...ja kun kerran ei kuumetta niin hoitoon vaan :eek: ! juuei,anoppi tulee onneks apuun niin ei tartte hoitoon ainakaan huomenna viedä. osaisko joku antaa neuvoa kun kuumetta ei (korvakuume)mittarin mukaan ole mutta aina supon laiton jälkeen herää aivan läpimärkänä hiestä???? no syödään nyt kuuria pari päivää ja katsotaan tarviiko käyttää yksityisellä vielä :/ .
se ois karmee työviikko kaupassa edessä;ihmiset sekoo tyystin kun pyhät edessä,tiedä vaikka kuolee nälkään kun ei kauppaan pääse yhtenä päivänä :LOL: !
pitäis kömpiä maate,aamulla 5.15 herätys......antaskohan poitsu nukkua ensiyönä jopa parin tunnin pätkissä |O |O |O .......
 
Pessi tuola yskii.. :kieh: tänään on alottanut yskimisen ja nyt sitten taas kattellaan onko huomena tarha kuntoinen vai ei :kieh: jos pelkkää yskää on niin kyllä vien hoitoon,onneks iltavuoro niin saa aamun kattella. On se nyt perkele kumma kun joku on koko ajan kipeenä. No, jospa tuossa kesäloman aikana sais pojan kuntoon että ei sairastelis koko ajan.

Olinpas sitten eilen liirumilla ja taidanpa väsymyksen saattelemana kipittää nukkumaan jahka saan ruoan pois uunista |O
 
ainiin...Topsy(kö) sitä välikausipukua kyseli. Peetu sai tänään juurikin etukäteen synttärilahjansa mummilta,
Reiman puku oli maksanut n.60? Stocmannilla ja Sittarissa oli alle 60? Reiman pukuja (ei ihan sama kun tämä). Nyt en saakkaan jostain syystä kuvaa liitettyä :(
 
Hello mammat,


jaksua ja vointia työnsä aloitteleville - jospa kaikki lutviutuu ja mamma ja lapsi tottuu arkirumbaan....
Näemmä meillä meni tuo hoidonaloitus - helposti, tuossa yhdellä mammakaverilla taitaa olla hankalampaa ja kai tavallisempaakin - tyttö ei syö, ei nuku ja itkee hoitoon jäädessä.
Tai helpostihan pienellä menee sitten yhden asian seottua muutkin sekaisin - jos ei syö, niin ei nukuta tai vice versa...
Mutta äkkiähän siihen sopeutuu ja tuurilla tosiaan menee tosi mukavasti ...
Krisulle - hyvin se menee , ja monesti mamman ahdistus ja syyllisyys ja muisti on varmaan pidempi ja kovempi kuin lapsen ...

Mutta meikäläinen kävi BAARISSA ! (Edellinen kertahan oli 02/2008, että max kerran vuodessa )Eilen siis pubissa täällä Gloriassa ja sitten Popedaan katsomassa ... Oli ihan mukavaa , ja tuli mitattua markkinaindeksiä.
Joo, jopa pussailin :)
Kotona oli ennen kolmea, ja Viulla oli kaik hyvin se hyvä ystävä oli meillä katsomassa häntä. Tyttö oli opastanut miten öljytään ja pestään hampaat ja ja ... ihana tyttö.
Ja minä puolestani osasin baarissa puhua muustakin kuin lapsesta - ainakin himpun - arveli että alan pikkupienissä lässyttämään entistä enemmän rinsessani ihmeellisyyksistä...

Ja päinvastoin kuin Topsy - mä en ole mikää jääkiekkofani - ja niinpä tietystä Siellä pubissa hrajunnon kanssa piti keskustella mistäpä muusta kuin ... ja seuraavakin hra oli aiheen pauloissa. Meikä aatteli väliin että eikö sitä ihminen ainoana vapaailtanaan MISTÄÄN muusta pääse puhumaan ... joku muu varmaan olisi jotenkin otettu kun kärppämogulin kans pääsee raataamaaan .
Vaan kaipa se meillä täälläkin on parasta vaan sopeutua siihen että jokainen heteromies on lätkä fani.

Ja tili on tyhjä - eipä ihme tän kuun shoppailun jälkeen ... eihän se Viu vielä sen nopsatriken polkimille yltänyt, tosin mammalla on vielä satulansäädöt katsomatta.
Ja kiva kun Tiipii ja Silja kävi eilen - tänään myös kyläiltiin, sitten kun mamma uskaltautui rattiin .. joka oli noin kello 17 ... :)

Virpojia kävi kahdet , mutta just tänään Viun päikkyjen ajaksi laitoin oveen varuiksi lapun ettei saa tulla virpomaa , kun päiväunilla ollaan . Nääs mamma tarvitsi ne unet myös ...

Tildalle jaksua ja pienelle paranemisia ..
Keijulle myös paranemista jo !

Ja isovanhemmista en sano minäkään mitään - sympatiseeraan vaan kaikkia joilla ei olekaan ihan sydämelliset ja tasapuoliset lapsirakkaat ihmiset moisessa roolissa :) Toisessa ketjussa kettuunnuinkin tuolla oikein kun joku mainiot isovanhemmat omaava tuli tilittämään, että se on kuule sun oma vika , kun sulla on väärä asenne . Ja se sama iänikuinen ratkaisu isovanhempien puuteeseenhan on MLL-lapsenvahti .... jooooooo, mun mustavalkoisessa maailmassa on vaan toooosi vaikea mieltää millätavalla läsnäolematon, pintakiiltoinen,etäinen ja lasta tapaamaton isovanhempi voi olla tärkeä ihmissuhde lapselle. Ellei sitten taas siinäkin asiassa äidin velvollisuus ole sepittää satu olemattoman mummon ympärille jotta lapsi asiaa muuksi hetken aikaa luulisi ...
Ugh...
Suljen nyt suuni ...
Mutta muistakaa halata niitä mukavia mummoja :)

Nyt suihkuun ja nukkumaan ...


 

Yhteistyössä