Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

tuutilulla kuulutkos sie johonkin riskiryhmään (jos saan olla utelias :ashamed: ) kun jo nyt sait rokotteen? meillä rupeevat terveitä aikuisia rokottamaan vasta joskus ihan loppuvuodesta tai ens vuoden alussa,sanoinkin isännälle että kerkee monta possulentsuu iskee enneku rokotteen vaikutus on tehonnu.

ja just tänä aamuna mietin ja ääneenkin sen sanoi että miten joissain paikoissa on hirmuset jonot tullu kun ihmiset on jonottaneet rokotettavaksi? meillä annetaan aika,ja kun mie kävin terkkarilla,niin ei ollu ku yks vanha mies odotushuoneessa miun lisäksi..vai onkohan joku eri käytäntö jossain isoilla paikkakunnilla?

sitten eilen kun minun vanhempieni luona käytiin ja kyselin että joko isä rokotteen on ottanut kun riskiryhmään kuuluu,niin äiti sano ettei missään lehessäkään ole ollut mitään tietoo että millo riskiryhmäläisiä rokottaavat..eli kiitos taas "hyvälle" pikkukunnan terveydenhoidolle,no onneks tuttuja siellä vanhainkodilla töissä,niin soittelin sitten sieltä numeroita neuvolaan,jossa rokottaavat..
mutta kyllähän kuulemma se lenssu on nyt sinnekkin rantautunut..

meillä tyty nuhassa,onneksi ei ole niin tukkoinen,vaan räkä valuu koko ajan

:eek:

mutta nyt taidetaan lähtee ulos.
 
niinukka astma jonka lääkitystä vastaan oon hangannut ties kuinka kauan :ashamed: Otan ja en ota vaikka pitäis kun olevinaan en eroa ole huomannut. Nyt lääkitys tuplattu edellisestä. Olin viimeksi kipeenä ollessa niin jumissa (ja sain aikamoiset räpätykset lekurilta ihan aiheestakin) että vihdoin sen hyväksyin osaksi jokapäiväistä elämää :ashamed: Ja kyllähän tuon eron huomaa jo... Mutta tyhmä vastarannan kiiski kun oon ollut nii... no tiijättehän työ jo minut :whistle:

Soitin tk:hon ja kysyin asiaa. Varmistivat koneelta mitä siel luki ja sanoivat että kyllä. Astmahoitaja piikin pisti ja toivotti tervetulleeksi hakemaan ensi viikolla kausi-influenssa piikinkin :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
ja just tänä aamuna mietin ja ääneenkin sen sanoi että miten joissain paikoissa on hirmuset jonot tullu kun ihmiset on jonottaneet rokotettavaksi? meillä annetaan aika,ja kun mie kävin terkkarilla,niin ei ollu ku yks vanha mies odotushuoneessa miun lisäksi..vai onkohan joku eri käytäntö jossain isoilla paikkakunnilla?
Kotkassa rokotukset meni jonotussysteemillä. Onneksi ei joutunut jonottamaan kuin vajaan tunnin. Kahdessa huoneessa pistivät.
 
Täällä pitäis (jos ei taas muutu) alkaa maanantaina alle 3v rokotukset. Kiia saa (jos rokotteet riittää ) sen keskiviikkona 2v neuvolan yhteydessä, sais samalla kausi-influenssankin mut sitä vielä mietin. Seuraavalla viikolla olis Danielin vuoro ja kuun lopussa/ens kuun alussa Jepen. Isommat ilmoittivat etteivät piikkiä halua.
 
Moi mammat ,

meillä vähän haikeena - siis minä - kun on se poissaolevan ja olemattoman vanhemman päivä, nyyyyf ...
Muutoin ihan ok. tätini oli vierailulla ja varsin mukavaa, ja tyttö tohkeissaan.

Minäkin kuulun riskiryhmään astman vuoksi ja eilen koettelin jonottaa rokotusta Oulussa , Tuirassa. Siis tuloksetta.
Piikki jäi saamatta, parhaimmat olivat jonottaneet klo 09 - 1430 - tosin silleen jo piikin saaneena. Ihan k-y-p-s-ääää, siellä tavalliset kausiflunssarokotelaiset palloili.
Samoin kun potuttaa että noudatin sääntöjä ja etiikkaa - näemmä Kalevan juttutuvankin mukaan sinne on menty tarkoituksella lapsi kainalossa (ei riskiryhmäläinen lapsi) ja näin päästy lapsille tarkkoitettuun lyhyempään jonoon .
Ja sitten saatu jopa lapsellekin (useampikin tapaus) rokote ja itselle tietty myös.
Kävi tuokin mielessä - mutta aattelin etten raahaa lasta sinne tautipesään...
Ja jotenkin - vikinää vikinää - olisi reilua ehkä tällasiten yhden vanhemman perheiden (joilla aika hutera turvaverkko) saada se rokote, ettei mene ihan elämä sakaisin jos teholle tai muuhun pulaan joutuu....
Oulussa ainakin homma ei ole yhtään hallinnassa - ilmeisesti Keskustan TK:lla himpun paremmin - Oulun alueellahan rokotettiin VAIN 3 paikassa , vaikka terveyskeskuksiahan olis täällä ööööööö - aika monta enemmän ...
Ja just tuoki, että lasten rokotukset ja koululaisten ja muut lähtee menemään limittäin - tässä pian riskiryhmät jää ilman koko piikkiä...
Elämä on ...

Nyt päiväunille ...
 
tuutilulla meillä alle 3v rokotukset alkaa vasta 23.11 :eek: ja tyty saa sen 26pvä.

tuo jonotus systeemi kai yleistä isoilla paikkakunnilla jossa riskiryhmään kuuluvia paljon.
mutta kyllä tuo aikas törkeetä on jos joudut oottamaan tyyliin koko päivän jossai jonossa että saat sen piikin..huh huh :eek:

kävin aamusta lenkillä,ja ei oikein selkä tykänny..hitto.nyt oon könkänny täällä :( keskiviikkona pitäs kai yritellä töihin :headwall: :eek:
 
Meitinkin jätkä täytti eilen 2v :D Juhlimiset jäi nyt väliin :ashamed: Toki sai kakkua ja muutaman lahjan ja muutama vieraskin on viikolla käynyt. Täytyy ensi vuonna sitten juhlia isommin.

Neuvola on parin viikon päästä, kun joukkorokotusten vuoksi ensi viikon aikaa piti siirtää. Eipä muuten kummempia. Jätkä on oppinut pukemaan housut itse :eek: Tosin se onnistuu vain, kun poika on rauhallinen, pirteä ja kukaan ei erhdy auttamaan. Muuten menee helposti raivariksi.
 
Tere
Hipkukalla tosi kaunis kuva pikku neidin kädestä. :heart:
Keijulla oli hyviä kuvia tytöistä :heart:

Synttärisankareille onnea :flower:

OHO! niinukan suunnalla on hirveen myöhään lasten piikitys :eek: Meillä on tällä viikolla piikitys.Harmittaa vaan kun käytiin pari viikkoa sitten "hakemassa" vesirokko tartunta ja jos Ellaan tarttui se niin ke olisi tasan 2vkoa tartunnasta ja juuri ke olisi piikitys.joten jos aamulla on näppylät iholla niin silloin neiti ei tule saamaan piikkiä :eek: :/

Meilläkin puetaan ja riisutaan ahkerasti. Yks päivä kävi niin että kun sain ellan puettua toppavaatteisiin ja rupesin annille laittaa haalaria niin Ella oli siinä ajassa riisunnut itsensä alasti...siinähän taas alotan alusta, ja meillä kun ei siedetä sitä että äiti pukee.Hyvin osaa kyl pukea toppahaalareista lähtien kaikki...tosin välillä niinkin että alta puuttuu muut vaatteet.

Mikä on tein lasten unilelu? Meillä ei varsinaista ole.Kotona niiskuneitipehmo ja sit oon antanu sen kumittoman tutin osan.hoidossa kulkee mukana tätin italian tuliainen -pieni nalle puh.Se on ollut vauvasta asti mukana.

Käytiin yks päivä saunassa niin neiti vertaili alapäitä " äiti pimppa, ella pimppa...isi...(kikatusta ja sormella osoittaen huudahtaa" heppa. :LOL: Naurettiin että ei ehkä ihan niin iso kuitenkaan... ;)
 
Iltaa :) Tuntien valmistelujen lomassa lueskelen teidän juttujanne, ja piti tulla YOdottajalle kommentoimaan, että perjantain Kalevassa oli ihan maininta, että lauantaina saa tulla ei-riskiryhmään kuuluvat 3 vuotiaat rokottamaan. Eli rokotteita olisin saatu enemmän (näin luki sitten myöhemmin) ja siksi heitä rokoteltiin. Oli siis ihan luvallista, ja näin mekin teimme ja Mintulle rokote haettiin, vaikkei riskiryhmiin kuulu. Mutta toivonut olisin että riskiryhmäläisetkin olisivat rokotteensa saanut, ihan järkyttävät jonot olivat joka paikassa! Mintun kanssa tosiaan päästiin jonon ohi ja sisällä odoteltiin n. tunti, onneksi oli ihan kiva leikkipaikka siellä.
 
vip sitähän minäkin vähän oon miettinyt että,nyt jos likka saapikin sen tartunnan ens tai seuraavalla viikolla,niin mitä hyötyy rokotteesta sitten on? kuitenkin tuolla päikkärissä ainakin jo jossain hoitajassa on se lentsu ollu..ja eilen soittelin työkaverin kanssa niin se sano että meilläkin tuo porukka tosi köhästä :eek: :x mutta taitaa ihan kausiflunssaa olla.

muuten ootteko antanu lapsillenne yskänlääkettä? meillä viime yönäkin yski ihan kamalasti,ei auta vaikka tyyny on,ja annoin vettä..eikun körsky vaan.
lääkäri määräs tolla vanhimmalle likalle redol comp yskänlääkettä 10ml 3-4x pvä.yöllä sitten kolusin tuolla kaapilla ja kävin yskänlääkepullon tuoteselosteesta lukemassa että voiko antaa 2vuotiaalle,siellä oli että ei saa antaa alle 2vuotiaalle.annoin sitten 3ml, tai 2ml kun pimeessä meni pitkin leukoja..ja yskiminen loppu siihen.

riisumisesta ja pukemisesta meillä kyllä kanssa sutjakkaasti lähtee vaippaa myöten kaikki vaatteet pois.ja eilen illallakin se riisu varmaan kolme kertaa ihan nakuksi ittensä..ulkovaatteita yrittää ottaa ite pois.ja villasukat saapi ainakin hyvin ite jalkaansa.
paita ja sukkikset ja housut menee hyvin ite päälle.
 
Topsylle : Oukan sivuilla yhä lukee näin :
Lääketieteelliseen riskiryhmään kuuluvat henkilöt puolivuotiaasta 64-vuotiaaksi rokotetaan kausi-influenssarokotuksen yhteydessä. Tähän ryhmään kuuluvat siis myös riskiryhmiin kuuluvat lapset ja nuoret.

Eli ei tuo tarkoita terveitä alle kolmivuotiaita , noin virallisesti tiedotettuna.
Toki hyvä että te rokotteeen saitte. Ja muut asian toisin ymmärtäneet tai topakammat...

 
Jep, lunta sataa, toivotaan ettei sitä nyt kuitenkaan tuu sitä uhkailtua 30 senttiä :eek:
Jos ei oo tullu vielä selväks, niin mä sitten vihaan talvea, tai ei kai talvessa mitään vikaa, mutta lunta, loskaa, pakkasta ja pimeetä.. yök! Ainoa paras asia talvessa onkin joulu :xmas:

Meillä Juho ei osoita minkäänlaista mielenkiintoa riisumista tai pukemista kohtaan, osaa kyllä laittaa housut jalkaan jos viittii ja muutakin vaatetta, mutta sekin homma kun vie aikaa leikiltä, niin ei sitten sälliä kiinnosta pätkääkään.
Just vasta sain tainnutettua Juhon päikkäreille, käytiin Iinan neuvolassa ja siellä vierähti tovi sitten. Kauppaankin sitä kai illalla pitäs joutaa :/
Oonkin miettiny että pitäskö sitä tehdä jouluostokset tosta prismasta jossa aina käydään ja loput tilata netistä.. ihan vaan ton possunuhan takia, tosin kai sen sieltä prismastakin voi saada |O helvatta sentään.

Meillä alkaa ei riskiryhmäläisten rokotukset kuun lopussa, eli vissiin 26 päivä pitäs olla riskiryhmäläiset rokotettuna, sitten ootellaan vuoroa Juholle jne.. Tiiä sitten mitä siihen asti pitäs tehä, vältellä kai pahimpia ruuhka-aikoja kaupassa jne, tai sitten ei. Meneekö sitten jo liiallisen hysterian puolelle? Mites muut ootte aatellu?

Yskänlääkkeestä, me saatiin Juholle viimekeväänä reseptillä sitä ventolinea (nestemäistä) eikös se oo vähän niinkun yskänlääke :ashamed: no enivei, sillon Juholla oli keuhkoputkentulehdus ja karmee yskä, niin sitä sitten saatiin antibiootin lisäks, ja se kyllä autto, mutta tosiaan onko sitten niin virallisesti yskänlääke, en tiedä. Mutta kyllä mä antasin tavan yskänlääkettä jos vaan saa 2 vuotiaalle antaa, jos kerran apua on.
 
Hitto, lunta tullut varmaan 20cm tänään. |O Tai ainakin auton päällä oli jumalaton keko. Kiia saikin tänäänn possupiikin. Huomenissahan se oli suunnitelmissa, samaan aikaan 2v neuvolan kanssa mut neuvola peruuntui neuvolatätin poisolon takia). Suositteli tulemaan tänään hakemaan koska huomiselle ei taida riittää rokotteet ja tänään ei ollut ruuhkaa. No kävästiin sitten piikki ottamassa ja nyt ootellaan tuleekö mitään
 
Nyt se sitten on meitin likalle laitettu possupiikki.
Ensiksi jonotettiin neuvolaan 2h ja meni hermot sitten lähdin äkkiä autolla toiseen neuvolaan ja ei mennyt kuin 10min kun oltiin päästy jo vastaanotolta pois.

Saa nähä nouseeko kuume..ainakin välillä valittaa että jalkaan sattuu.

Mutta onpahan yksi asia pois päivä järjestyksestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Topsylle : Oukan sivuilla yhä lukee näin :
Lääketieteelliseen riskiryhmään kuuluvat henkilöt puolivuotiaasta 64-vuotiaaksi rokotetaan kausi-influenssarokotuksen yhteydessä. Tähän ryhmään kuuluvat siis myös riskiryhmiin kuuluvat lapset ja nuoret.

Eli ei tuo tarkoita terveitä alle kolmivuotiaita , noin virallisesti tiedotettuna.
Toki hyvä että te rokotteeen saitte. Ja muut asian toisin ymmärtäneet tai topakammat...
Niin lukkee juu, mut Kalevassa oli perjantaina juttu, jossa kehotettiin myös terveiden tulemaan paikalle. Ei mekään muuten oltais menty, kun luettiin ensin vain tuo Oukan sivu.
 
Jos nyt taas jotain kirjottelis, kun joka päivä käy täällä kumminkin kurkkimassa :) .

Meillä tuo nuorin sais näillä näkymin ens viikolla piikin ja keskimmäinen sitten seuraavalla viikolla. Mietin vaan, miten pystyy työpäivänä siellä jonottaan... |O . On kyllä aika syvältä, ettei porukkaa ole mitenkään jaettu, esim sukunimen kirjainten mukaan niin kuin kausiflunssat. Voipi olla, että annan sitten ajan kulua ja menen samaan aikaan 24.11 noitten molempien kanssa jonottamaan. Ei kyllä nappais sitten yhtään!

Pukemisesta ja riisumisesta... Aka hyvin tuo riisuu kyllä, joskus joku vähän tökkii. Pukeminen on vielä aikasten alkeellista. Tuolla ei ole ollut suurempaa minä itte intoa, niin on tullut sitten puettua. Haalariin tykkää pujahtaa, mutta siinäkin sitten odottaa apuja hihojen kanssa. Joskus housuja kokeilee, mutta ei varsinaisesti ole vielä pukenut.

Meillä joku aika sitten unilelu oli vielä suht tärkeä, ainakin tärkein näistä kolmesta lapsesta. Vauvasta asti on ollut sellanen "rättimäinen" pehmeä liina, missä pupun pää yhdessä reunassa. Tärkein taitaa nyt olla mun laivalta tuoma haukku-pehmo. Pinnasängyn (niin, meillä nukutaan edelleen pinniksessä) toisessa päädyssä on kasa pehmoja, mutta ei tuo niitä käytä, ei nykyään oikeastaan mitään. Päikkyyn vie isomman mallista aina jonkun pehmon, mutta en sitten tiedä miten sitä käyttää.

Yskänlääkkeitä me ei olla käytetty, tosin ei ole kovin kovin kovia yskiäkään ollut. Tänne ei kummempia. Päivät kiirii! Töitä, lasten kanssa, ompeluja, lenkillä aina illalla jos pääsee jne. Ihmeellistä ollut, kun lumi on pysynyt ja tänäänkin oli kuin täysi talvipäivä! Hyvä näin, lapset viihtyy niin töissä kuin kotona. Jouluakin tekee mieli jo vähitellen alkaa laittamaan :ashamed: :p . Ei tietenkään vielä kummempia tonttuja tms mutta punaista, sydämiä jne. Ehkä mä jo viikonloppuna vaihtelen vähän verhoja jne, pikkuhiljaa :)
 
Nopea kuittaus. Kiialle ei tullut mitään ihmeempiä rokotteesta. Kiukkuinen tuo on ollut mut sitähän se on nykään aina kun ei asiat mee mielen mukaan :whistle: Ja vatsa on toiminut tänään 5 kertaa, liekö piikistä vai mistä.. Norm. vääntää vain yhdet kikkarat per päivä :D

Miä harjottelen kutomaan lapasta :D Ikinä en ole tehnyt, en edes koulussa. Silloin opettaja luovutti mun kanssa :whistle: :LOL:
 
Ottaako kaikki lapsilleen (jos siis vain saa) tuon sikainfluenssarokotteen? Minä olen päättänyt, että Essiä ei rokoteta. Huomenna olisi Oulussa rokotuspäivä neuvoloissa tämänikäisille, mutta ensinnäkin me ollaan mummulassa ja olen ollut muutenkin niin kahden vaiheilla asian suhteen. Päätökseen vaikutti pitkästi se, että tuo tyttö ei ole sairastellut juuri ollenkaan edes nyt päiväkodissa ollessaankaan sekä myös sen säilöntaineen tutkimattomuus...
 
nonnii,nyt on poikaselle ja miehelle sika ja kausi-influenssa rokotteet haettu!
mietitytti kyllä tuon rokotteen laitto,mutta päätettiin ottaa se ku poika menee niin huonoon jamaan pikku nuhastakin :(
päätettiin sit näin..
vielä pitää parisen viikkoa olla erityisen varovainen ettei vaan tulis.
ei aiota kerhoon mennä jne.
pitää järkätä kivaa tässä kotona ja serkkupojalla käydä kyläilemässä.
niin ja tokihan mummuloissa käydää aina ku päästään,ettei sentää seljän seinän sisällä joudu olemaan.
anoppikin saanu rokotteen jo viikoja sitten ku toimii hoitajana.

niinukka: oon antanu yskänlääketta,tais olla ihan samaa merkkiä ku sulla :)

unilelu on käytössä,sellanen kissa(kulkukissan näkönen,ollu ihan joka paikassa mukana)

vip1: ai että nuita muksuja,kyllä niiden hauskoille jutuille saa nauraa!
(tuo teijän neitin saunareissu)
meilläki kovasti katellaa onko äitillä pippeliä,isiä yhesti katto sinne ja tuumasi että "ITO!" :LOL:

mulla kova sohvakuume päällä..löytys vaan joku sopivan hintanen :)

nojoo,nyt iltapuuhiin ja soffalle pötköttää :wave:
voikaahan kaikki hyvin ja PYSYKÄÄ TERVEINÄ :hug:
 
meillä kukku neiti tänä aamuna jo klo 5 ylhäällä,ite tulin aikaseen aamuun,niin iso-sisko saa viedä hoitoon neitin :D se niin tykkää siitä..siis pien narina päällä kun joutuu viemään,vaikka naapuriin vaan sen viekin.

tosta sikaflunssa rokotteesta,täällä rokotukset vasta seuraavalla viikolla,ja nyt kyllä pelottaa jos neiti sen saa ennen rokotusta.siis kannattaako se sitten edes ottaa?
täällä tuolla päiväkodissa ainakin parilla ois se flussa,ainakin huhun mukaan..mutta mistäs sen nyt tietää??

itellä tosi flunssanen oltila,mutta eipä tuo oo ainakaan tauti vielä pukannu kunnolla tulemaan.

mutta nyt jos alottelis päivän työt :D
 
Moi mammat,

Onnea Hipkukalle ...
viimeksi meni niin omaan napaan nääs nimittäin..

Ja mukavasti kuulostaa etelässä lunta olevan , täällä meillä on vaan ripaus.

Ja nyt on molemmilla meillä nöfnöf piikki saatu. Vaihteeksi en valita. Ainakaan siitä :)
Palvelukin oli loistavaa ja nopeaa neuvolassa - mentiin kokeileen vaille viisi, olisiko ruuhkaa - alle 10 minuutin meni koko hommeli, jäätiiin varan vuoksi vielä oottelemaan , ettei tule allergisia reaktioita (anafylaksiaa ). Tähän mennessä ei oireita tai jälkiseurauksia lapselle , eikä mulla.
Otin samalla Influenssapiikinkin Viutsille.

Ja tuon jälkeen paineltiin sinne Titinallen konserttiin . Ihan mukavaa - vaikka näin äitinä en ihan sitä titimamman tyyliä ymmärräkkään. Totesinkin konserttimammakaverille että jeeeee - tuossahan on minunkin sinkkuaikojen korseteille käyttöä - alan lastenlaulajaksi ja paan korsettia ja napatanssijan liivejä ja releitä päälle konserttiin :)

Oisko Frööbelin palikoissa enempi iloja näin äiti-ihmisellekin ? Jos tuo em. on suunnattu isukeille ?

Ja yhden 'joululahjan' kävin hakemassa tuosta bstylestä vierestä eilen - kuitenkin sen triptrapin oman ja vihreen - oli poistossa 149e ... meillähän on ollut lainassa mun kaverin tripptrappi ... tuo on oikeastaan sne mun vierailleen tädin joululahjarahoilla ostettu...
Mihinkäs tuon pilottais nyt sitten ....

Nyt töihin , jatkan sitten...


 
Rontille : samanmoinen Noukies unirätti on meidänkin tytön suosikki, yhä ja vielä ...
Olikos niin että Tuutis opetteli lapasen tekemistä ? vai oonko unta nähnyt ? Hämmästyin, kun luulin sua niin umpikäsityöihmiseksi !!!
Minäkin innostuin sen supiturkin virittelyn jälkimainingeissa - päällystin Viun säkkituolin nyky olkkarisisustukseen sopivalla violetilla (tumma) pussilla , aika kiva tuli. Nythän meillä on alkuunsa eksoottiselta kuulostava oranssi/violetti värimaailma olkkarissa - siis verhot, tyynyt, matto, kynttilät ja tuo säkkitooli...
 


muuten ootteko antanu lapsillenne yskänlääkettä? meillä viime yönäkin yski ihan kamalasti,ei auta vaikka tyyny on,ja annoin vettä..eikun körsky vaan.
lääkäri määräs tolla vanhimmalle likalle redol comp yskänlääkettä 10ml 3-4x pvä.yöllä sitten kolusin tuolla kaapilla ja kävin yskänlääkepullon tuoteselosteesta lukemassa että voiko antaa 2vuotiaalle,siellä oli että ei saa antaa alle 2vuotiaalle.annoin sitten 3ml, tai 2ml kun pimeessä meni pitkin leukoja..ja yskiminen loppu siihen.

Meillä tuo sama lääke Eerolle määrätty ja annos 2.5-5ml 1-3 kertaa päivässä. Apteekissa sanoi, että ei kannata antaa kuin tuo 2.5ml alkuun, koska voi aiheuttaa vapinaa! Olen nyt jonkun kerran tuota lääkettä taas antanut, (toinen yskä kk: sisään) eikä siitä sanottavaa apua liene...Aiakin yskä jatkuu edelleen.

Meillä siis tauti jyllää, possu tai ei, mutta korkee on pojilla kuume. Eero vetäs pohjat, 39.7 . Molemmat oli yöllä yli 39 kuumeessa.. Pronaxenia annoin illalla ja yöllä sit muuta. Onni nukku eilen lähestulkoon koko päivän 11-> kun hain hoidosta ja hyvin piisas unta aamuun saakka ja taas nukkuu. Onneks uni maistuu. Eerolla oli eilen illalla vähän lämpöö ja sit ykskaks nousi yli 39 kuume. Siis ihan pienessä hetkessä ja sielä se pysytteli aamupäivään. Panadol auttoi sitten aamusella ja laski 37.5. Sit jakso kiusata Onnia..
Siispä, täällä sitä vietellään saikkupäivää. Oon käyttänyt aikaa hyödyks ja hinnotellut kirppisvaatteet!! Piti vasta maanantaina viedä, mut josko veis jo tänään. Sielä kylillä, jonne vien, on sunnuntaina lastenvaate-kirppis ja sieltä varmaan moni käy tuola paikallisellakin kirppiksellä. Ois sit niinko tyrkyllä. Hinnat ei päätä huimaa, alle euron lähes kaikki vaatteet.

Nyt sohvalle. Piti katella meille tulee vauva ja se jo jatkuu..

 
Onpa ollu jotenkii omalla tavallaan kummallisen raskas päivä :eek: tai jotenkin tuntuu että voi kun pääsis vähäksaikaan johku muualle. Taidankin ottaa koiran narunpäähän ja lähtee lenkille kun isäntä saapuu töistä. Nytkin salakavalasti nappasin "omaa aikaa" kun iina nukkuu ja juho tossa onnessaan leikkii jotain leikkiä mihin mä en kelvennu mukaan :kieh:

Juho sai tänään lähikaupassa sellasen huutoitkukohtauksen että mä jo kerran uhkasin lähettää sen postissa vinkuintiaan :ashamed: ja Iina tietty sopivasti heräs säestämään. Kyllä siinä lähikauppa raikas ja se postinluukulla palvellut sitruunan nielly kassaemäntä katto siihen malliin että vie ny vähän äkäseen noi lapses johku muualle huutamaan :whistle:
Kaiken kunniaks meiltä heräs päikkäreiltä yks räkänokka poika :/

Juholla on kaksi jotakin nattou (?) unilelua, taitaa olla nalleja molemmat. Niitä halii kun käy nukkumaan, mutta ei ne mitään niin kovin tärkeitä ole.
 
heippa vaan kaikille pitkästä aikaa....ja onnea hipkukalle...herrajestas ku toiset on pieniä :) vauvakuumetta täälläki pukkaa ku kaveri sai tänään kolmannen tyttären,mut ei ny kuitenkaan sit enempää tehä...joudun tyytymään muitten vauvojen haisteluun :LOL:
ja tässä kuva meieje isosta pojasta tänään ( eilen käyty parturissa)

 

Yhteistyössä