Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

Hipkukalla ihania uutisia :heart: Kaikkien muidenkin kuulumiset luettu ja tallennettu pääkoppaan mut laiskana en jaksa mitään kirjoitella :ashamed: Joka vuotinen joulustressi pukkaa päälle ja tuuli on sen mukainen :kieh:

Joten Kotka vaan kuittaa :wave:
 
Niinukka
Toivottavasti maksaavat kunnolla noista ylitöistä...

Kiitos vaan tsemppaamisesta =)
Minä kans luulen, että on helpompaa kun mitä nyt tuntuu. Tutti on vaan tuolle niin kamalan tärkee. Nykyään en meinaa lasten itkemistä kestää ollenkaan. Töissäkii aina tuntuu tosi ilkeeltä, kun joku lapsi itkee oikeeta itkua eikä kiukkuitkua. Mikähän lie meikäläiseen iskeny. Muutenkin nykyään aika itkuherkkä.

Kunnon työputki tässä onkii nyt menossa. Sunnuntai on ainoa vapaa ennen joulua, jos en nyt sitten saa ylimäärästä vuoroo. Jouluaattona pääsen viettämään omaa joulua klo.12 ja kotona olen joskus yhen maissa. Saa nyt muu perhe hoidella siivoukset ja ruokapuolen.
Lahjat onkii jo ostettu, mut kukahan nuo paketois...
Onneks mies on ens viikon lomalla =)
Työrintamalla muutenkii nyt jännää aikaa. Mun työsopimus loppuu viimenen päivä. Prismalta on jitain ihmisiä lähdössä muihin hommiin ja toive elää, että saisin oikean työsopimuksen joulun jälkeen. Nythän olen ollut vaan sopimuksella töihin kutsuttaessa tuleva.

Eilen tais sitten varmistua Sannin "allergisuus" pakkaselle. Nokkosrokkoa pukkas taasen ja nyt on kaikki taipeet auki, kun neiti raapii itteesä KOKO ajan, ei pelkästään yöllä. Eilen hain jo rasvaa ja lääkettä ja tänään tulee loput uusinnasta. Se on taas Mehiläisen keikka, jos nuo ei nyt auta |O
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Muutettu on ja elämä alkaa päästä taas uomiinsa. Neidin unet olleet vähän katkonaisia viimeiset pari viikkoa, muuten kaikki rullaa aika lailla ennallaan, kova on tyty laulamaan! :D Maha kasvaa kasvamistaan, kauhulla jo mietin, miten isoksi sitä tällä kertaa paisuukaan, huoh...
 
mileko vapaana otetaan nuo ylityöt,eihän tällä kunnalla oon varaa maksaa kohta varmaan palkkojakaan :eek: kun väläyttivät että ens vuoden puolella vakituiset joutus lomautetuiksi joksikin aikaan,meiltäkin yks hoitaja,minä ja meijän lastenhoitaja on sijainen,joten me saamme olla töissä ainakin niin pitkään kun on työsopimus...

tosin epäilen että mitenhän tuo lomautus onnistuu,kun joka paikka on niin täys lapsia,että joutuvat perustamaan yhen 8 paikkasen ryhmiksen lisää :eek:

mutta nyt taidan ton kiukkupersuksen seuraksi lähtee..niin on taas räkänen että oksat pois.
 
Aivan ihana lukea noita Hipkukan ja pienten kuulumisia :heart: . Tosi hienosti teillä mennyt ja kuulostaa ainakin siltä, että hyvin olet kasassa itsekin kaiken keskellä. Aivan mahtavasti alkanut imetyskin! Kyllä me sitten täällä ollaan ihan höperöitä, kun joskus vauvoista kuvankin laitat :heart: .

Voi pientä Sannia... Kuulostaa raskaalta nuo iho-ongelmat :/ , tsemppiä kovasti ja toivottavasti lääkäriltä tulisi apuja!

Joulusta olette ainakin puhuneet, pitää tässä joku ilta yrittää lukasta kaikki paremmin. Jotenkin aika nyt hurahtanut kaikenlaisen puuhastelun parissa tässä kotona. Ja tietty töitä ja lastenhoitoa. Minä sain viime sunnuntaina rauhan paketoida täällä ja nyt alkaa oleen ihanan valmista, muutaman lahjan ostan vielä torstaina kun pääsen kaupoille. Meillä lapset saa suurelta osin lahjat meiltä, mummuilta tulee sitten meille rahaa. Hyvä järjestely näin, itse kun tuntuu, että parhaiten osaa noille ostaa. Kaikki saa vähän vaatteita. Isommalle pikkulegoja se joku tyttöjensetti, nuorimmat saa dubloista sellasen setin nukkeja ym kotiin liittyvää, Tevellasta ostettu. Jatkukoon meidän dublokuorman vahvistuminen. Isommat saa petsejä ja kaikille jonkunlaiset kitty-pehmot, sitten jotain askartelu/maalailujuttua kaikille vähän ikästason mukaan. Eläinpyramidi ja Hedelmätarhapelit on myös pakattu pukinkonttiin. Heh, vanhimmalle ostin jopa "ensimmäinen rukouskirja" vai mikä se oli, oli ihanat kuvat ja aika ihania rukouksia lasten elämään ja ajatuksiin liittyvää. Jotenkin joskus hairahduin ja ajattelin, että jos tuo joskus vois pysähtyä miettimään kiittämistä ja sitä, miten on onnellisten tähtien alla saanut elää ja olla :saint: . Liekö tulee luettua kuinka, mutta yritys kymmenen. Miten noille lapsille jotka nykypäivänä niin paljon saavat, osaisikin opettaa kaikenlaista arvostusta, kiittämistä, kiitollisuutta, tyytyväisyyttä ja ja ja. Joskus tuntuu, että niin on olo itsekeskeistä ja kiittämätöntäkin |O . Tuo pienin tulee saamaan mummulta nuken ja minä oon ostanut pari tuttia ja nukenvaatteita. Karkkipussukat oon kaikille tietty tehnyt jne.

Meillä tulee siskon perhe lauantaina Suomeen joulun viettoon, siinä on suurta lahjaa meille kaikille. Ihana nähdä vaikka sitten varmaan aika hulabalootakin. Joulunakin kun meidän vanhemmilla ollaan kaikki ja useampi yö, niin voipi olla ahdasta ja menoa, mutta minkäs teet. Vielä en ainakaan osaa kotijouluun ryhtyä, vaikka siitäkin nykyään haaveilen.

Nyt kun kirjoittamaan alkaa, eikä toviin ole mitään kirjoitellut, voisi jatkaa vaikka miten, mutta nukkumaan olisi mentävä, palattava sitten toiste.

Mainostelin tuolla Fb, että tehtiin tänä vuonna piparitalon sijaan kruunu. Tuuti kyseli kuvaa, mutta tuo on niin kaukana kruunusta, etten viitti sinne kuvaa laittaa. Lapset sai koristella, niin ei tullut ollenkaan niin kruunumainen kuin ohjeessa. Ohjeessa oli hienosti hopeakuulilla ym tehtyä, mutta ite aattelin, että hopeakuulat rikkoo noitten hampaat. Noi marmeladi kuulista veistetyt timantitkin ihan uppoo ton kaiken muun karkin ja koristeen sekaan. Jos olis ohjeen mukaan tehnyt, olis tullut hieno, mutta olkoon kerrankin joku kunnolla lasten tekemän näköinen, mä kun yleensä olen aika tarkka kaikesta. Tuossahan on siis kaksi kruunua sisäkkäin (ja meillä vielä 10 muuta härpäkettä ympärillä)
 
Hei pitkästä aikaa,

Pupulta piti tulla pikaisesti kysymään että oliko niin että sinä tykkäsit käyttää pojallasi Tepsun talvikenkiä? Muistelen että asut siinä tehtaan myymälän lähellä ja että olet joskus kehunut niitä. Pitäisi löytää pojalle lämpimät talvikengät ja niihin nyt sitten päädyin kovan mietinnän jälkeen. Meillä ei edes Kuomat pidä pojan jalkoja lämpiminä. Tosin Kuomat on Annin vanhat ja voi olla että karva on parhaat päivänsä nähnyt lämmityksen suhteen. Annille on aina riittänyt Kuomat, mutta Aatulla on äärettömän huono ääreisverenkierto eikä tunnu jalat pysyvän lämpiminä niissäkään.

Nyt pitää jatkaa vielä hetki töitä. :wave:

 
tässä muutama kuva meijän neitistä.







meillä edelleen jatkuu sairaslomat,empä tiiä kuka minun ja yhen sijaisen kaveriksi tulee huomenna..oikein rupee ärsyttämään..no ei kyllä hutsittas tehdä aamuvuoroo ja välivuoroo huomenna,jos ei sijaista saa..pitäs sitten siellä olla klo 6.15-15.30 :eek:
toisaalta eihän meillä saa olla ku se 4 mukulaa per hoitaja,ja tuolla on huomennakin se 12..joten järkäilköö pomo sitten sijaisen.

neitillä alko joululoma :D
 
Keiju, mun mielikuva piti siis puoliksi paikkaansa :D :LOL:
On kyllä hassua kuinka sitä muodostaa toisista itelleen päähänsä jonkinlaisen mielikuvan, miltä näyttää ja miten mahtaa asua, jne. Hyvinpä harvoin nuo mun mielikuvat on pitäny paikkaansa :D

Katjanna, jooo, tai oikeestaan meiltä on ~30min ajomatka, mutta anoppi asuu kilsan päässä tepsuista :D
Tepsut on ihan hyvät kengät, ainakin vk ja kesä kenkinä, on meillä nytkin tepsut talvikenkinä noitten vikingien lisäksi. Ihan kohtuu lämpimät ne on, mutta kyllä niihinkin saa pakata melkosesti villaa sisään kun kylmempää on. Onkohan ees keksitty oikeesti lämpimiä kenkiä...

Melkonen mittavirhe tullu Micaelin mittailussa jos sairaalan ja neuvolan välisessä mittauksessa eroa on 5cm :eek:

Iinalla oli just 3kk lääkärineuvola, siinä heti alkuun lääkäri totes että jaa, teidän tytöllä on sitten atooppinen ihottuma, olin vähän :eek: jaa missä? siis mä en oo kyllä suoraansanottuna huomannu, no onhan typyllä nyt vähän kuivahko iho ja poskissa pienet pläntit, mutten tajunnu että tuollakin atooppinen toi iho. No meneehän tässä toinenkin kun yks jo kerran on.. :eek:
Juho on ihan hirveä uhittelemaan, heti jos vähänkään saa mielestään liian vähän huomiota (ja sitä huomiota Juho saa sitten mielestään aina aivan liian vähän) niin alkaa uhkailu.. kamalia ohilentoja autoilla, tai kirjoilla. Harvemmin kyllä lyö tai mitään, mutta ne ohilennot |O samoten elukat on kovilla |O koko ajan saa olla kieltämässä - liekkö mustasukkaisuudella osuutta asiaan.

Ihanan jouluisia kuvia :xmas:
Mutta pakko sanoa, että kyllä repesin nauruun kun luin ton rontin viestin "Mainostelin tuolla Fb, että tehtiin tänä vuonna piparitalon sijaan kruunu. Tuuti kyseli kuvaa, mutta tuo on niin kaukana kruunusta, etten viitti sinne kuvaa laittaa. " jotenkin huvittava tuo, omalla tavallaan :LOL: mutta hienon kruunun oli teillä typyt väsänny äipän avustuksella :xmas:

Meillä tuli tänävuonna melko "hapan" tosta joulukortista, ei sillä että se viime vuonnakaan mikään hyvä olis ollu, mutta tänä vuonna Juho oli vakaasti päättänyt olla vain ja ainoastaan kiukkuinen tonttu, joten toinen aarteista vääntää melkosta hymyä ja toinen on sitten suupielet alaspäin, mutta näin joskus :whistle:

Onneks on melkeen kaikki joululahjat ostettu, pitäs laittaa pakettiin niin näkee kenen lahjat viellä puuttu, paitti isännälle ei kyllä oo mitään :|
 
Meillä oli muistaakseni pojan mitat 2v neuvolassa 13kg ja 91cm. Omilla käyrillään kasvaa keskiarvojen yläpuolella, kuten ilmeisesti Minttukin :whistle:
Meidän pojan pituusennuste olis 181cm :D Ollaanhan myö pitkiä miehen kanssa, mutta on tuo silti minusta aika yläkanttiin ennustettu. Tosin jätkä kasvaa tällä hetkellä oman ennustekäyränsäkin yläpuolella... Mikähän järki tai hyöty noissa ennustekäyrissä on?
 
Rontilla ihanat joulukorttikuvat (taas kerran) :p Pöllin sulta kyllä tuo liitutaulu idean ensivuotta ajatellen. Tosin olen huomannut, että on hyvä olla monta varasuunnitelmaa. Tänä vuonna ajatus oli ottaa kuva minun vanhan keinuhevosen kanssa. Varasuunnitelma oli ottaa kuva ukin vanhassa lasten kiikkutuolissa. Loppullinen tulos on jotain ihan muuta. Kolmena eri päivänä näpsin kuvia joista yksi on kelvollinen. Katjannakohan se kysyi, että miten saan aina niin hyviä ilmeitä kuviin. Vastaus on, en mitenkään. Aloitan jo lokakuussa räpsimään niin ehkä jouluun mennessä onnistun saamaan kelvollisen kuvan.

2v. mitat Eeli oli melko tasan kaksivuotiaana 92 cm ja n.15 kg. Muutaman sentin yli 180 taisi olla pituusennuste (Oiskohan ollut 184 tai jotain sinne päin) Minusta ennustettiin samassa iässä 182 cm, mutta "vain" 174 senttinen tuli :) Minttu on kyllä pitkä typy. Luullaanko Minttua (ja muitakin pitkiä) usein ikäistään vanhemmaksi pituutensa perusteella? Eeliä usein luullaan esim. 3v. leikkikavereiden ikäiseksi, tarhassa sanovat isokokoiseksi ikäisekseen jne. (vai tarkottaakohan ne painoa :D ) Simpalla taitaa olla tämän porukan pituusennätys edelleen hallussa?
 
noihin mittoihin,simppa tais olla 2v neuvolassa 98cm ja päälle 16kg,pituusennuste reippa 190cm :D
ukko ja sen toinen veli on kyllä pitkiä,joten voipi tuostaki hujoppi tulla..veikkaan,että 100cm on menny rikki,vaatteet taas yhen äkin pieneni :/ jatkuvaan saa olla uusia housuja ostamassa..

mä oon kasassa edelleen,eihän se vauva pihalle tuu ku lupa ois,viikkoja on nyt öö 39+2..varmaan menee käynnistykseen asti..
hirvee pakkanen, -23,5 näyttää mittari,ja ukko puksuttaa kaivinkoneella töissä,varmaan kivaa :saint: mä kamppailen täällä taas mun kipujen kanssa,vauva on niin alhaalla ja painaa joitain hermoja että mun jalat tuntuu koko ajan ku ne halkeis..kävin uusimassa panacod reseptiä lekurilla,nii hää haukkui mut maanrakoon paskaks äidiks kun syön särkylääkettä,jos lapsia tekee nii pitää kivutki kestää,tiesittekö? :eek:

olin jopa 2 viikkoa syöny panacodia sillon tällön iltaisin,nii sehän musta tekee hirveen äidin,vauva joutuu vieroitukseen plaaplaaplaa..itku pääs ja vihaiseks tulin :xmas:
nyt sitte kärvistellään vaan ja itketään ja raivotaan yöt kun sattuu niin kovasti..
eilenki illalla alko se itku ja vääntely nii ihana simppa :heart: :heart: tuli sanomaan että rakas :heart: :heart: ja silitti :heart: :heart:
 
meillä tais neiti olla 2v neuvolassa 12.8kg ja 86cm,tuskin tosta mitään missiä tulee,kun me ollaan ukon kanssa myös tälläsiä persjalkasia :LOL: mutta on kyllä kasvanu,eiköhä kohta rupee olemaan lähelle 90cm jo.

tänään tein löydön :D kävin lindexillä,niin siellä oli talvitakkeja 70% alessa,ja takille jäi sitten hintaa 10.90 :D vielä kun mistä mustat toppahousut sais..hölmö kun syksyllä menin ostamaan 86cm lassien 2 osasen toppapuvun niin nyt takki on kyllä niin kikkanan näkönen että ei sitä voi pitää..mutta ei tuo musta punanen takki oikein sovi beesin housujen kanssa..joten housut olis etittävä..

ihanaa huomenna on jo perjantai,hitto tää viikko on ollu pitkä ku nälkävuosi..huomenna vielä tulee sellanen sijainen joka ei meillä kertaakaan ole ollut..mie ku sieltä puolen päivän aikaan lähen niin en mene ku maanantaina :D seuraavan kerran..sit oliskin vaan kaks päivää,ja sit alkans joululoma..

ihanan raikas keli olis ollu tänäänkin siivota,aamulla kun ennen puolta viittä heräsin,niin oli 26.9 pakkasta :eek:

mutta nyt tuo makkara tuolla huutelee puuroo..kaipa se olis iltapuuron keittoon lähettävä.
 
2v. mitat meillä poju 90cm ja 11,5kg, juu hoikka poika. Housuissa pitää käyttää vyötä tai henkseleitä jottei tipu nilkkoihin. Mutta silti menee tasaisesti omalla käyrällä (olikohan -15) . Toisaalta syöminen on pojulla päivittäin vähän niin ja näin, nirsokin on. :/ Mutta näyttää kuitenkin pärjäävän sillä vähällä ruokamäärällä.
 
Moi kaikille :heart:

Käyn aina lueskelemassa mutta koskaan ei ehdi mitään kirjottelemaan :(
Tällä kertaa jätän Pepin 2v mitat 86,8cm ja 10,5kg pikku kirppuhan se on aina ollu :D

Onko kenenkään lapsella kasvukipuja? Peppi on ruvennut valittelemaan jalkaan sattuu kovasti, välillä linkkaa ja öisin huutaa että polveen koskee :( Neuvolassa kuitattiin kasvukivuiksi..Isommalla tytöllä oli kanssa pienempänä mutta hävisvät itekseen.. Näitä nyt kestäny ehkä 2kk.. Puolessa vuodessa oli kasvanu huimat 7,8cm että voihan se jäseniä pakottaa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Onko kenenkään lapsella kasvukipuja?
Meidän jätkällähän ne alkoivat jo viime keväänä :( Meillä on Pronaxen-resepti niihin. Kun Panadolia alkoi kulumaan niin paljon. Onneksi oli fiksu lääkäri ja kirjoitti. Anna vain kipuihin kipulääkettä, saa lapsikin nukkua yönsä.
Kannattaa myös katosa millaiset kengät on. Eli tukevat kengät on parhaat. Meillä ei kumisaappaita ole juuri siksi, kun ne pahentavat pojan jalkasärkyjä. Hierominen ja lämpimänä pitäminen auttavat myös.
Ja nuo kivuthan eivät oikeastaan johdu kasvusta, vaan ovat rasituskipuja. Ja meillä kyllä huomaa illalla, jos on ollut kovin ktiivinen päivä.

 
tin
Heij pitkästä aikaa!
Yövuorosta taas kirjottelen :)

Tohtorille
jaksuja loppuvaiheeseen! Hienosti on typykkä pysyny masussa! :)
Hipkukkaa myös ihailen ja jaksamista lähetän :) Kerro pienten kuulumiset? Joko heillä muuten on nimet? Eikös se 2kk ole täynnä?

Kiirusta on pitäny ja siks jouluressiki jääny vähälle. Pakolliset lahjat on hankittu ja Joulua vietetään anoppilas ja mun vanhemmilla. Mä oon Joulun pyhät töis mut aaton ja aatonaaton vapaalla.
Remppa etenee, siis oikestaan on valmis paitsi keittiötä odotellaan. Sen pitäis saapua Joulun jälkeen että sitte päästään muuttamaan. Jipii. Mutta hienoa on tullu. Ollaan tapetoitu, maalattu, lattiat hiottu ja lakattu ja muutamaan huoneeseen laminaatti. Vessa on laatotettu ja vaihdettu kalusteet. Mahtava päästä omaan kotiin sitte pian. Ressiä ei olla remontista otettu ku sitä on ollu kiitettävästi muutenki :) Molemmilla töis kiirusta jne. Olin neuvolas harjottelus tuos ja mahtavaa oli =) Nyt joululoma sitte paiskitaan töitä ja rentoudutaanki vähä! Tatulle ei mitää uutta, uhmaikä alkaa olla aika ihana. 2v mitat oli 86cm pätkä ja 12kg. Omalla käyrällänsä kasvaa. Puhetta tulee ihan hirveesti. Mukava ku voi keskustella...
Hyvää Joulunaikaa kaikille :)
 
Tarviipas koittaa kirjotella vähän ahkerammin...kävin tuossa kahtomassa koska oon viimeks ketjuun kirjottanu... :ashamed: =)

Kaikin puolin pikaisesti tähän kohtaan että kotosalla siis jatketaan sinne lokakuulle asti! Kauheelta tuntuu vaan et kuin nopsaan aika meneekään, kohta sinne töihin on pakko palata...10kk armonaikaa jäljellä,sniif... :'(
Tutti meiltä neidiltä jäi tuossa kk takaperin pois, ite vei roskiin niin aattelin että eiköhän se tutin syöminen ollut siinä. =) Ihan helposti kävi, joskin unet lyheni hetkeksi vähän.
Joulupukkia kovasti ootellaan sekä isommat että tuo neiti! Ite oon saanu hienosti joulusiivot eteneen, voiton puolella siinä, KERRANkin! :LOL:
 

Yhteistyössä