Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

Dogtorille ja koko perheelle Paljon onnea prinsessan syntymän johdosta :flower:

2v mitat oli Ilonalla 93cm ja 14kg
Hipkukka hienosti on pienet kasvaneet ja todella mukava kuulla että imetyskin on lähtenyt sujumaan hyvin. Pian se päivä koittaa että saatte pienet kotiin :)

Toivottelen jo nyt kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulunaikaa, sillä ensiviikolla tuskin ehtii enää koneella paljoa käydä kun iskee nuo viimehetken joulukiireet..
 
Dogtorin perheelle paljon onnea rinsessan syntymän johdosta...kuulumisia jäädään odottelemaan!

2 vee mitat oli 85cm ja 11kg. Anni huitelee alakäyrillä ja onkin painokontrolli ens kuussa mut nyt vasta tajusin verrata Ellan mittoihin niin Ellalla oli 6kk ihan samat mitat kuin Annilla nyt.Eikä neiti koskaan missään painokontrollissa ollut.Anni ei vielä ryömi ja pulloakaan ei ole ottanut aikoihin.Hammashoitaja kaveri tutki annin suuta ja sano et kieli ja huulijänne niin tiukkoja ettei saa otetta varmaan pullosta.Tosin ei tyttö ole koskaan kieltään työntäny ulos eli taitaa olla aika tiukka kielijänne...noo,ens kuussa hammaslääkäri niin tietää enempi.

niinukallaihania kuvia :D ja rontin kruunupipariteos hieno :p Mie voisin kans laittaa tytöistä yhet kuvat... ja toivotan kaikille oikein hyvää joulua :xmas: :xmas:


Piparin paistossa..tosin suurinosa taikinasta meni suuhun ku pellille


Iloinen pikkuneiti
 
Dogtorin perheelle onnea prinsessasta!

Kukas kyseli... Meidän pienillä on nimet. Maistraattiin kerrottiin, että saatas KELA-kortti. Ristiäiset pidetään stten joskus, jos jaksetaan/muistetaan... Sukulaisille ei olla vielä koko nimiä silti paljastettu, vain kutsumanimet.
Tyttö on alkanut vallan hurjaksi :D Jaksanu parina päivänä peräkkäin syödä kerran päivässä koko pullollisen maitoa (annos 50ml) ja vaakakin näytti tänään 2008g. Pojalla oli 2400g ja hää on pari kertaa jaksanut parikin kertaa päivässä syödä pullollisen (annos 62ml). Rinnasta jaksavat syödä vaihtelevasti, keskimäärin 12ml. Mutta 'täysiaikaisia' heistä tulleekin vasta ensi tiistaina eli silloin vastaisivat rv37.
 
Heippa ihanan lumisesta Hämeenlinnasta!!! Saatiinhan se talvi!!
Mä olen nyt lomalla tän viikon, mutta mä en saa kotona joulusta kiinni yhtään. Kaippa töissä liikaa joulua hössötetty.. siivousurakka olis tarkotus tehä tänään, mutta saas nähä. Lahjat on lähes kaikki hommattu. Mutta mutta paljon olis tekemistä. Ruuat tekee paikallinen yritys, meille kun riittää pari lodjua/laatu.
Joku kyseli 2v mitoista.. en muista eeron mittoja, mutta painotarkkailuun jouduttiin, kun käyrät menee alas. Eero on samanlainen kuin Onni, eli ei ole liikaa lihaa ympärillä..ja olihan tuo keskonenkin, mutta ne käyrät!! Pitäs siis nyt mennä punnitseen neuvolaan.. Saas nähä mitä kokeita ottaa seuraavaks. Jos poika ei söis, olisin minäkin huolissani, mutta samalla kaavalla menee veljensä ja mun kanssa. Mä olin pienenä aina liian laiha, vaikka söin hyvin!

Mutta, kaippa se siivous alotetaan, ukko lähtee juur töihin lepään...
 
Hei!

2vee mitat pojalla oli:10,6kg ja pituutta 83cm.
painokontrollissa käyty kk tuon mittauksen jälkeen ja sillon oli 11,215kg ja pituutta 86.
siis eri mittaajat..vai tiiä vaikka oiski pyrähtänyt pituutta 3cm :D
seuraava on kontrolli puolen vuoden päästä.
en minä huolissani oo,se kasvaa omaa tahtiaan.eihän me kaikki voida samanlaisia olla,eikä tarvikkaan.
mies ollu kans lapsena pikkuruinen ja saanut kuulla sukulaisten voivotteluja "ku se on niiiin pieni ja laiha" :)

jouluaattoa sillon aikasemmin mietin,että miten me samaan aikaan mennää anopin luo ja mun vanhemmille...
nooh,me päädyttiin sellaseen kompromissiin että minun vanhemmat tulee tänne päivällä.
ja vietetään siinä mukavaa aattoa keskenään,saunotaan ja syödään :)
sitten illalla me lähdetään sinne anopille jossa on miehen suku,ja mun vanhemmat menee siskolle.
eipä tartte heidän kahdestaan aattoa viettää,ku on niin tärkeää nähdä ku pikku-poijjaat aukoo paketit
:heart:

hippkukan vauvat kasvaneet hyvin,ihanaa :heart:
ja ruokakin maistuu niin hyvin!

rontilla ihania kuvia ja nätin kruunun olitte puuhastelleet!

vip: hienot kuvat tytöistä!
ja meilläki se taikina maistuu paremmalle ku piparit,paljonko tuo mahtas syyä jos antas niin paljon ku jaksaa :whistle: :LOL:

niinukan neidistä myös hyvät kuvat!
teilläki vissiin neiti tykkää kynttilöistä,meillä poika on ihan innoissaan niistä :)

mun pitäs lähtä kummitytölle viemään paketti postiin.
meni niin myöhään tuo lahjojen osto,vaikka suunnittelin että tänä vuonna hommaan ajoissa.

ai nii,mulla alkaa työt tammikuussa.
tai matalalento työhön..eli oon 4h päivässä keittiöllä.
saan päivärahat ja 8 euroa päälle.
bussilla kuljen nuo matkat,kun ei korttia oo.
niin,mun pienipoika menee päiväkotiin,apua!miten mää voin itkemättä jättää sen sinne..

no,mut nyt sinne kaupalle niin saa paketin matkaan


:wave:
 
Moikka kaikille!

Pikaisesti kuulumisia...Joel sai viime perjantaina vihdoinkin ensiproteesin =) =) Sen käyttöä on nyt kovasti harjoiteltu ja ihan kivasti on homma lähtenyt liikkeelle. Se on ihan helppo laittaa paikoilleen ja ottaa pois sekä puhdistaa. Itse vähän vielä arastelen sen paikalleenlaittoa, pelottaa että jotenkin vahingossa satuttaisi poikaa.

Joel ei itse ole ihan vielä hoksannut, että mikäs kapistus siihen käteen on tullut. Mutta uskon että hän sopeutuu siihen nopeasti ja siitä saadaan kaikki hyöty irti!

Hyvää joulua kaikille ja palaan kertomaan kuulumisia lisää paremmalla ajalla :heart: :heart:

Terkuin Kiisumirri ja Joel (kohta 7kk) :wave:
 
Onnea dogtorille ja koko perheelle tyttö-vauvasta :heart:

Hipkukan vauvelit on kohta jo täysiaikaisen ikäisiä :) niin se aika menee. Mukava lueskella teidän kuulumisia! Hyvin vauvat kasvavat.

Hienoa että Kiisumirrin Joel on saanut proteesin.

Mukava lueskella muidenkin kuulumisia, ihania kuvia olette laitelleet =)

milla-marialle tsempitykset työn/hoidon aloitukseen, kyllä siitä selviää!

Eetun 2v mitat oli 14kg ja 87cm, persjalkainen on niinku äitinsäkin. ja olikos Niinukka joka käytti tuota samaa sanaa :D
Meillä on arki aikamoista hulinaa näiden kahden pienen kans. Eetulla on aika voimakas uhma-kausi menossa, kaikesta saa kieltää moneen kertaan eikä siltikään mene jakeluun. Eemeliä kohtaan Eetu on edelleenkin ollut kiltti. Eemeli touhottaa jo Eetun leikeissä mukana, ja kulkee ryömimällä äitin perässä ympäri kotia. Kovaa yritystä on jopa lähteä kiipeämään portaita.. Ikää Eemelillä 8.5kk. Minusta on mukava kuitenkin olla kotona, töihin ei ole ikävä! Vaikka hermo välillä tiukalla onkin...

Ihanaa ja Rauhallista Joulua kaikille!! :heart:
 
ja sitten asiasta kukkaruukkuun, piti vastata tohon kysymykseen näistä isommista taaperoista, meillä juho oli siis sen >92cm pitkä, ja kyllä tuntuu ainakin että ihmiset luulee poikaa ainakin monesti kolmevuotiaaksi. Hoikkahan tuo on kyllä, ja tuo pituus tuokin just sen haitan, että kun ostaa sopivat housut pituudeltaan, niin ne on aina auttamatta aivan liian suuret vyötäröltä |O

Me himmaillaan joulu kotona, joulupäivänä käydään anopilla syömässä. Isäntä pirulainen lähtee tiistaina eli huomena työmatkalle ja tulee sitte keskiviikkona, ei muuten mitään väliä, mutta pitiki just tällee joulun alla.

jos lähtis pistään vielä pari lahjaa pakettiin ja sitte saunaan niin pääsee joskus nukkumaanki. Aamulla olis mentävä hammaslääkäriin :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Onko joku käynyt viime aikoina toisaalla foorumissa? Mitä sille on tapahtunut?
Mä kävin tossa muutama viikko takaperin, sillon se oli ihan ok! mut nyt :eek: en tiiä kyllä mitä ihmettä sille on käyny :'( |O :eek:
mulle ilmoittaa että poistunut käytöstä :eek: :( :'( |O Pistin millille viestiä fb:ssä


Joelille paljon onnea proteesista! :hug:
 

ehkä maailman ylpein isoveikka :heart:

äiti ja iita :heart:

paljon paljon kiitoksia onnitteluista :heart:

lauantai aamuna heräsin 6 siihen kun mahaan koski hirveesti,kävelin vessaan ja laskin koirat ulos ja arvelin että menen sänkyyn takas,taas iski hirvee kipu ja enhän mä siinä unen pöpperössä älynny et supistaa :D kerkesin torkahtaa ja heräsin kun taas sattuu,sitten jo nousinkin ylös ja siitä alkoi tasaiseen 3 min välein supistella jotka jo tuntui selässä ja reisissäkin..
ukon herätin 7 että alkaa soitella vahtia meille,8 aikaan lähdettiin ajamaan sairaalalle kun tuon 2 tunnin ajan oli tosiaan 3 min välein koko ajan supistanu..9 oltiin sairaalassa ja pääsin heti kiikkuun lämpöhauteiden ja ilokaasun kanssa,auki olin 5cm.
tunnin päästä pyysin spinaalia kun koski jo aika lailla,olin 7cm auki..
spinaali tekikin tepposet ja lopetti supistukset 2 tunniks kokonaan,nukuin sit sen ajan..12 maissa puhkaistiin kalvot jotta saatas säpinää taas aikaiseks,spinaali loppuki just sen jälkeen :kieh: 12.40 alettiin ponnistamaan ja 12.53 syntyi tyttö 3 supistuksella :D ilokaasua vähä otin minkä kykenin,ukon kädestä varmaan sormet vähä hellänä :LOL: oli tosi mukava synnytys vaikka tulikin sitten ilokaasun voimin maailmaan,oikeestaan oli hyvä,kun tunsin ite miten se vauva sieltä pikkuhiljaa tuli ulos,jotenkin se auttoi sitten ponnistamaankin kun tiesi että se ihan kohta loppuu!
mitat pienellä oli 2880g ja 47cm eli todellakin pikku iita :heart:
kotiin tultiin eilen ja simppa on ihan rakastunu siskoon,ihana kun pussaa ja silittää ja lepertelee ja sylissä pitäs saada pitää koko ajan :heart:

iita heräilee joten vaipan vaihtoon ja tissiä suuhun,on muutes aika julmetun kipiät tissit kun eilen nous maito |O
 
dogtorille vielä suuret onnittelut ihanasta pikku Iitasta! :heart:

Ja hyvää joulua kaikille lokamammoille ja taaperoille! :heart:


FOORUMIASIAA olen tässä koittanut selvitellä ja odotan tukifoorumiin vastausta miksi foorumi on kadonnut?? Selailin siellä viestejä ja ymmärsin että näillä näkymin ei aktiiviset foorumit on poistettu. Kysyin siellä että tarkoittaako se että ei aktiivisten jäsenien takia eli ei tarpeeksi viestejä vaiko saanko "kunnian" ihan kokonaan itselleni kun ylläpitäjänä en ole ollut aktiivinen?? .Selvennettäköön sitä vielä että meillä on asiat perheessä aika huonossa jamassa, siis parisuhteessa. On tapahtunut niin kauheita asioita, etten tiedä voinko koskaan antaa niitä anteeksi miehelleni tai hänen pojalleen mitä teki minun tyttärelleni. Tämän vuoksi en ole jaksanut ajatella paljoa muita asioita pitkään aikaan.Olen keskittynyt vain lapsiini ja vauvaan. Välillä täällä kotona menee ihan hyvinkin mutta sitten taas mieheni tekemät asiat sekä sanomiset hiipivät mieleeni.
Olen todella pahoillani jos koko foorumi on lopetettu ilman mitään ilmoitusta minulle sen vuoksi, että minä en olisi siellä käynyt. Ilmoitan heti mistä foorumin katoaminen johtuu, kun viestiini vastataan.
 
Ja halauksia teille rakkaat mammat ...

Millille jaksua ja voimia kiemuroihin ! :hug:

Ja Dogtorille hirmuisesti onnea pikkuisesta Iitasta !!! :heart: :heart: :heart:

Meilläkin joulu lähestyy - lahjoja on ja pukki kuskaili uuden tellkarin meille jo himpun ennen joulua... Pukkikin taitaa tulla naapuruston avustuksella.
Katsotaan miten riittää joulumieltä mun äidin kanssa - toivotaan että jostain sitäkin löytyisi.

Toista mummoa - eli bioa - käydään tänään katsomassa kaupungilla ... kyläilykutsuja olisi joulun ajaksi. Ja Viu laulaa ihanasti joululauluja - koetan kännystä saada koneelle aivan ihanan 'Tuki tuiki tähtönen ' version ... Joulupuu on rakennettu (puu-laulu) ja Porsaita äidin - sujuvat myös mallikkaasti...

Nyt vielä ryynäämään neitoa hoidosta hakemaan ...

Kovasti jouluja - enköhän minä ehdi pyhinä virtuaalipakoon ja raapustelemaan tänne lisää ...




 
Meidän lapsilla alettiin päivälaskenta. Jos seitsemään päivään ei ole yhtään pulssin tai saturaation laskua pääsevät kotiin. Yksikin lasku ja laskenta alkaa alusta. Elämme jännittäviä päiviä...
Ei siitä kauaa ole kun viimeksi säikyttelivät ja pelästyttivät tempuillaan ja tänään lääkäri alkoi kierrolla höpisemään, että pitäs varmaan kotiutumista alkaa suunnittelemaan. Kai sitä ihan oikeasti täytyy laittaa tavarat paikoilleen ja katsoa mitä pientä vielä tarvitaan.

Miehelle kun viestiä laitoin lääkärikierron jälkeen, mieheltä tuli vastaustekstarina pelkkä "Hui..." Kuvaa melkoisen hyvin tummelmaa. Kotona kun ei ole niitä monitoreja ja piuhoja turvana ja varmistamassa, että lapset hengittää yms kunnolla. Ei esikoisen kotiin tuominen näin jännittävää ollut. Saapi nähdä onko lapset kotona tänä vai ensi vuonna. Ikää heillä on nyt 2kk 20pv (eli rv37) ja painoa oli pojalla 2480g ja tytöllä 2040g.
 
Jospa taas edes ihan pikaisesti ja jospa joulunpyhinä olisi aikaa vähän paremmin :saint: :xmas:

Dogtorille aivan mielettömän lämpimän suloisen ihanat onnittelut pikkuisesta Iitasta joka oli äitinsä sylkyssä niiiiiin suloinen :heart: ! Hienosti meni synnytys ja nyt ootte jo kotona! Näytit muuten kuvassa tosi nuorelta - ai niin ja nuorihan sä ootkin :D , ihan niin kun me kaikki, eks vaan :LOL:

Millille kovasti paljon jaksuja mitä kaikkea teillä siellä onkaan :hug: :hug: . Melkoisen rankkaa varmasti, kun sullakin siellä useampi pienikin hoidettavana. Vaan ehkä niiden voimalla sitten taas toisaalta jaksaakin. Toivon, ettei mitään ihan peruuttamatonta ole tapahtunut, vaikka rankalta kuulostikin...

Hipkukalla myös taas aivan loistavia uutisia :heart: :heart: . Hui ui toisaan varmasti! Hyvä, kun aloittavat laskut aina uudestaan, jos jotakin ilmenee, että olisi sitten varmempaa kotona.

Vipillä myös aivan ihanat joulukuvat :heart: :heart: , kaksi todella suloista neitoa teillä!

Monta muutakin juttua olis kommentoitavaa, mutta ei tällä kertaa enempää :ashamed: . Tänään alkoi mullakin loma, mies ja lapset jo tovin olleet. Esikoinen sai ekan todistuksensa :heart: . Ihana loma- ja joulufiilis täällä. Kuusi on sulamassa sisällä ja levittää lumoavaa tuoksuaan. Olen myös jo kahteen kertaan ollut kävelyllä tänään, aivan mieletöntä lumen hohdellessa ja Loirin laulaessa kuulokkeista Sydämeeni joulun teen :heart:

Kaikille edelleen ihania joulunaluspäiviä, joulutunnelmaa, tuoksuja ja lämpöä joka kotiin :xmas:
 
Dogtorille vielä kerran onnea :hug: :heart:

Millille jaksamisia mielettömän paljon :hug: Ei sinne foorumille ole tainut juuri kukaan aikoihin kirjoitella joteen älä itteäs syytä yhtään :hug:


Hipkukalla hirrrrmuisia uutisia :eek: :D :hug: :heart: Teillä onkin todella jännät paikat! Ja varmasti pelottaa ajatus kun toiset on kumminkin pieniä :hug: Mutta hurjan hienosti pienillä on mennyt kun kotiutumista jo mietitään :heart:
 
dogtorille onnea vielä..en muista onnittelinko jo täälä.Ihania kuvia ja ihana pikku sirpukka :heart:

Mitäköhän tiipiille kuuluu?Olisi mukava kuulla kun et ole kesän jälkeen kirjotellu.

millin tilanne kuulostaa rajulta.Paljon voimia siule :hug:

hipkukka Hui tosiaan.Varmasti alku kotona on yhtä hämmennystä mutta kyllä se siittä lähtee varmasti arki luistamaan. =)

Meillä paistoin nasun jo päivällä ja pari kinkkuleipääkin tullut syötyä...sekä konvehtirasia :p Uudenvuoden jälkeen on hyvä alottaa laihis taas. Tosin nyt on pakko laihtua jotta mahtuu ens kesänä häämekkoon.Ketäs lähtee mukaan tammikuussa painonpudotukseen/terveellisempi ruokavalio?

Nyt nukkumaan jotta jaksaa huomenna ottaa pukin vastaan ;) :wave: :xmas:
 

Yhteistyössä