LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

ompa tosiaan täällä hiljaista.mie pääsin jo puolilta päivin kotiin,ja olen täällä kerenny jo vaihtamaan olkkariin ja meijän makkariin verhot..mutta jotenkin vaan ramasee..venlakin päikkäreillä..silittämistä olis vielä kasa tossa..mutta taidan jättää ja oikasta itteni tonne sohvalle pitkällee...
 
Taitaa se kevättä tänne pukata. Ulkona on pilvistä, mutta silti +5. Tiet oli täynnä loskaa tai iloisia puroja, lyki siinä iloisena vaunuja |O Keväthaalari ja -kengät on kyllä kohta pakko hommata.

Miun urakkakin eteni. Yli yön mietittyäni tavaroita joita en raaskinut pois heittää, päätin siirtää ne kuitenkin pois kaapista varastoon. Katsotaan sitten viiden vuoden kuluttua uudestaan, jos sitten raaskis jo pois hävittää edes osan :LOL: Kivasti tuli tilaa keittiön kappeihin, samaten vanhentuneiden kuiva-aineiden (jauhoja, teetä..) hävittäminen toi kummasti lisää hyllytilaa. Minäkö muka hamstraan :whistle:
Nyt pitäs vaan järjestellä jäljelle jääneet tavarat uudestaan. Eihän se sovi, että kaapeissa on tyhjiä hyllyjä, eihän?
 
Susa, vai on meillä sama musamakukin :D Oli ihana keikka, istuin eka alkuillan kaverilla, sit miehen kans pubiin kun pääsi kärppäpelistä, siitä keikalle ja sit pizzalle. Ai että olikin ihana ilta! Mut ei tälläkertaa enempää, naapurin 1½ vuotias tyttö yökylässä joten vauhtia on riittänyt vaikka kaikki nukkuvat jo. Painun itsekin tästä pehkuihin :wave:

Keffelille kevättä rintaan ja Tiipiille vinkki, minulle on kovasti kehuttu Loft-lankaa, kuulemma tosi hyvää villiksissä. Mekin siirryttiin pitkälahkeisiin kun ei tarvitse housuja, juuri toissa yön lanoliinitin uusia.
 
Plaah, menee herne nenään... :headwall: mun isukki on nyt sitten jostain saanut päähänsä että se on tosi huono juttu että mä suostuin lehteen haastateltavaks ja vielä kuvan kera.Kaikkea keksi että voi nostaa jotain tunteita,ongelmia kun asia tulee" julki" tms :LOL: voi jesta sen juttuja... :LOL: ihan kun en olis sinut tän kanssa että olen yksin lasten kanssa.Ja toisekseen juttu on ihan positiivisessa mielessä kirjoitettua ja juurikin niin että vois joku saada rohkaisua pitää lapsensa yksinkin... Äitin kanssa tultiin siihen tulokseen että isukki pelkää vaan oman nimensä puolesta :whistle: se kun on joissakin määrin tunnettu ihminen täälä ja tottahan ihmiset yhdistävät sukunimen perusteella mut isääni...
Joutu antamaan hiukan palautetta isukille :whistle:

Jeps,Pessillä huomena korvalääkäri..putkien tarkistus.Kovasti on alkanu korviaan kaiveleen,josko ne olis sieltä lähdössä jo kun on alkanu jotenkin vaivaamaan...hope not.
Päätinpä sitten sillä verukkeella pitää vapaapäivän koulusta ja mennä Pessin kanssa shoppailemaan.
Ainiin,nyt on haettu Pessille uutta tarhapaikkaa elokuuks ja huomena pitäs mennä kesäks irtisanoon toi paikka sen osalta. Vuoropäiväkotiin laitoin s-postilla poikien tietoja sun muuta että kaippa ne sinne oikeesti meinaa mennä :eek: mua kyllä hirvittää koko ajatus... Peetu olis jo tänään halunnu mennä uuteen tarhaan illaks :LOL: sano että "kyllä minä äiti pärjään ja me ollaan Pessin kanssa kavereita,minä pidän huolta Pessistä" :heart: ihana muru :heart: näki että äitiä vähän epäilyttää koko juttu :ashamed:

no joo,kauhee jano...pakko mennä hakeen vishyä :p
 
Vai tääll on ....

Keffelillä rinnoissa kevättä ...
Tiipillä puikot kohta viuhuu ja
Topsy jäähyttelee keikkailun jälkimainigeissa ...
Ynnä Hipkukka inventoi ja saneeraa varoen -eli käsivarren mitan päähän ...

Hiljaistahan täällä muuten himppusen on ?

Mullakin on järjetön välikausivaate kuume - Viulle metsästelen TÄYDELLISTä kukkatakkia. Sepä onkin vaativaa puuhaa - hätäpäissäni mulla on kohta vissiin kaks 92cm takkia käsissä...
Yhden ostaa paukahutin huutiksesta - minymo semmoinen pinkki ihastus ...toivottavasti ei ole hirmuisen iso..
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=99792720 .

Ja en ole varma tilasinko vaiko enkö seuraavan - kun ensin ilmoitti, ettei ole varastossa ...
http://linuslotta.com/fi/shop/girl/outerwear/coat-trouser/product/105062

Tää oli liian isoa kokoa, olisi ollut mieluisampi muutoin:
http://linuslotta.com/fi/shop/girl/outerwear/coat-trouser/product/105212
Kuten myös:
http://www.kuperkeikka.fi/metoo-tytot/paula-takki.html


Ja tätä allaolevaa ei taida mistään enää saad meidän rinsessojen koossa - tääkin ois ollut ihku:
http://www.pompox.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Pompox/Products/tM3003/SubProducts/tM3003-0001

Että iskipä tuo sjoppailuvimma juups ...

Taitaisi olla käytännölisempää hommailla se vkhaalari, vaan ehtiihän tuon senkin vielä...
Uusissa Lassien ja Reiman tyttöhaalareissa on vaan sitä keltaista , tää mamma ei diggaa ko väritystä...




 
Niin ja Pupu:lle terkkuja duuniin - hmmmh hiljaista on täälläkin kun kaikki meilläpäin hiihtolomailee innolla.
Tosin - hiljaisuus on näin aikoinan himpun vaarallista.

Viulla meni varahoidossa - siis mun ystävän luona - oikein hyvin eilen ja toissapäivänä , nyt typykkä on naapurin emännällä vahdittavana , katsotaan miten siellä meneepi ...
Jutut on kyllä hyviä - niitä 'sukka jalkaa' 'pipo päähän' juttuja tulee yhtenään ...
Ja sitten yhdistelee tosiaan mun ystävän miehestä 'Listo töissä' (siis Risto) - ja hoitopaikan pph:n lukion 2-luokkalaisesta pojasta 'Jali kouluun' (siis Jari) ... näitä sitten toistellaan aika usein ...
Ja mun ystävälle oli Viu sanonut - kun tippuivat molemmat rinsessat pulkasta - että 'Anteeksi' ... varmaan oppinut kun äippä aina muksahduksissa tms sanoo varan vuoksi 'Anteeksi' jos on vaikka itse osallisena ...
 
Ihania takkeja Yodottaja linkittänyt. Varsinkin tuo viimeinen, olen metsästänyt sitä Annille kooss 116, kertokaahan jos törmäätte, ostan heti! Sisukkaan listalta löytyi 92 senttinen, mutta varasto ilmoitti nollaa. En sitten tiedä onko heille tulossa, samaa ilmoitti koolle 116. Susa oliko Sotkamossa tuota takkia, huomasitko? Jos käyt ja löytyy 116, osta mulle, maksan postaritkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Kuulema näissä myydään Topsyn Annin suokkaria sitä myös:
http://www.bobo.fi/liikkeet.php

Jos soitat niin tilaa meille samalla sitten 92 - versio myös :)
Minymon vaatteissa 104 kokoa suositellaan 4 vuotiaalle :eek: , joten päädyin tilaamaan sisukkaasta Annille koon 110. Laitanko sulle Yodottaja samaan pakettiin jotain? :D Sais postareita jaettua...
 
Pikainen moikkaus :wave: Nopeesti vaan lukaisin juttuja. Kiitos kaikille tsempeistä yms muistamisesta =) Vointi on ollut ihan ok, toi takapuolen kipu vaan vaivaa vaik en töissä ole enää käynytkään.

Valkosorsalle voimia tulevaan synnytykseen ja elämään taaperon ja vauvan kanssa. Mielenkiinnolla odottelen sun kuulumisia, käyhän sit kertoilemassa.

Ja hienoa että henkalla oli alkanut mukavasti työt siellä osastolla =)

Mulla oli neuvola tänään ja kaikki siellä oli hyvin. Vauva köllöttelee pää alaspäin mut ei ole vielä kiinnittynyt. Tänään siis tasan rv34. Eetulla oli tänään viimeinen hoitopäivä, nyt sitten joutuu päivisin tyytymään vain mun seuraan. Onneks mies on ens viikon lomalla.
Mukavaa kevään jatkoa kaikille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Ihania takkeja Yodottaja linkittänyt. Varsinkin tuo viimeinen, olen metsästänyt sitä Annille kooss 116, kertokaahan jos törmäätte, ostan heti! Sisukkaan listalta löytyi 92 senttinen, mutta varasto ilmoitti nollaa. En sitten tiedä onko heille tulossa, samaa ilmoitti koolle 116. Susa oliko Sotkamossa tuota takkia, huomasitko? Jos käyt ja löytyy 116, osta mulle, maksan postaritkin :)
Oli Sotkamossa ainakin sillon pari viikkoa sitten tuota takkia. Hyvä kun saitte tilattua. Eelille 86 cm ois sopiva, mutta ostin kuiten 92 cm, että menee varmasti syksylläkin. Tuo 92 cm on siis 2v. koko. Vastaa minusta Reiman ja Jonathanin mitoitusta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Ihania takkeja Yodottaja linkittänyt. Varsinkin tuo viimeinen, olen metsästänyt sitä Annille kooss 116, kertokaahan jos törmäätte, ostan heti! Sisukkaan listalta löytyi 92 senttinen, mutta varasto ilmoitti nollaa. En sitten tiedä onko heille tulossa, samaa ilmoitti koolle 116. Susa oliko Sotkamossa tuota takkia, huomasitko? Jos käyt ja löytyy 116, osta mulle, maksan postaritkin :)
Oli Sotkamossa ainakin sillon pari viikkoa sitten tuota takkia. Hyvä kun saitte tilattua. Eelille 86 cm ois sopiva, mutta ostin kuiten 92 cm, että menee varmasti syksylläkin. Tuo 92 cm on siis 2v. koko. Vastaa minusta Reiman ja Jonathanin mitoitusta.
Nyt tulee 110 senttinen, jos se on pieni ja joudun palauttamaan niin mielelläni otan vielä vastaan jos Sotkamosta löytyy. Että laittelehan infoa jos olet menossa taas shoppailemaan :)
 
Heissuli vei pikaisesti.

Taavin eilinen leikkaus meni ihan hyvin. Tosin ensi alkuun kävelin heräämössä poika sylissä kun itkusta ei meinannut loppua tulla ( Kipulääkkeen jälkeen helpotti.). Ja mulla selkä ihan nakelissa kun poika ei suostunut olemaan sängyssä ollenkaan vaan torkkui äidin sylissä ja miä jouduin istumaan semmosella matalalla ilman selkänojaa olevalla jakkaralla :headwall: Ja Daniel kun kärsii hurjasta matkapahoinvoinnistakin niin oksenteli aika tavalla nukutuksen jälkeen. Sai pahoinvointilääkettä kun oksentelusta ei meinannut loppua tulla. Onneksi oli varavaatteet pojalle mukana kun oksensi päällensä rajusti, tosin äitikin sai osansa ja kiva oli olla oksennuksiset vaatteet päällä :x

Olihan heräämisen kanssa jotain ollut kun lääkäri kyseli miten on edellisenä yönä nukkunut ja hoitajakin sanoi että oli pitkään tosi tokkurainen ennen kuin heräsi. Pitää muistaa tulevaisuudessa että joko se johtui Danielin univajeesta (keikkui lähemmäs puoleen yöhön kun oli niin jännittynyt) tai sitten poika ei niin helposti vaan nukutuksesta herääkkään.

Viime yönä nukkui mun vieressä, isi passitettiin sohvalle. Kuuntelin sitten pitkin yötä kun poika kurlutti jne. Pelästin jo pari kertaa etä alkoiko haava vuotamaan, ääni nimittäin oli semmonen että tukehtuu johonkin. Tänään on ollut oma itsensä, ainut että kiinni minussa kuin iilimato ja Kipsutin taas kiljunut mustiksena.

Risa oli kuulemma kookas, erittäin limainen ja proppuinen. Eli siinäkö syy näihin usein toistuviin hengitystieinfektioihin?

No nyt laittamaan huomiset vaatteet pinoihin valmiiksi ja kohta unten maille. Pikkusen väsyttää kun takana on kaksi enemmän tahi vähemmän valvottua yötä. Onneksi huomenna on jo perjantai ja v.loppu edessä. Jos sais univelkoja yhtään kuitattua
 
Hyvä että Tuuti oli kaikki mennyt hyvin :) ja piru vie Yodottaja...liian kivoja linkkejä laitoit :headwall: mä tahdon heti kaks barbapapa kansioo :headwall:
Käytiin tänään shoppailemassa vähän äipälle vaatteita,Pessillä kun oli putkien tarkistus.Hyvin on korvat terveenä ja putket paikallaan,toisen putken vaan tukkii veriklimppi joka pitää nyt sitten tipoilla liotella pois.
No mutta siis asiaan...mä löysin NIIIIIIN ihanan haalarin http://www.reima.fi/collection/larix/colour/ noista toi keskimmäinen.Mutta Pessi jo omistaa kaksi haalaria niin joutuu jättämään väliin...oli niiiin hieno kyllä. Ja Peetulle takin löysin myös,tosin ei vielä tarttunu mukaan http://www.reima.fi/collection/vinca/ ihania...
 
Topsy pitääpä laittaa korvan taakse se loft!

YOdottaja heiluu puikot jos heiluu...saa nähä mitä tulee ;) Silja muuten alko kans kiipeämään sohvalle (ei oo tätä ennen tehny) kun oltiin teillä kylässä ja Viutsi näytti vähän mallia. Jo samana iltana kapus sohvalle ja nyt sitten jatkuvasti on johonkin kiipeämässä. Näin sitä kavereilta oppii :D
 
Mä oon vähän huolissani kun Juho ei suostu hoidossa syömään eikä juomaan mitään koko päivän aikana :( Hoitaja sano, että mitään ei suuhun laita/ota ja juotavakaan ei kelpaa. Alkaa vaan itkemään kun on ruoka-aika :( ihan rutikuivia vaippoja tolla sällillä, vaikka juo kyllä sitten kotona, heti hoidosta tullessakin kolme isoa mukillista maitoa ja illan aikana joi vielä monta lisää, silti ei pissaa oikeen tule... :( ruokaakin syödään sitten illasta, kun päivällä ei kelpaa.
No joskos se tästä, toivottavasti..

Mäkin tykkään tosta reiman haalarista jonka linkin keffeli laitto, :p
Tulin myöskin selanneeksi töissä :whistle: noi yodottajan laittamat linkin, kivoja. :D

Mä kerroin tänään pomolle raskaudesta, sanoi arvanneensa sen jo. Ja oli sitä mieltä, että mä saatoin jopa pelastaa jonkun perseen, siis niinsanotusti. Meillä kun huomenna alkaa uudestaan yt neuvottelut, ja ne koskee 160 henkeä, melkeist puolia meidän työväestä, niin toden näkösesti joku munkin osastolta olis tultu irtisanomaan, lomautetuksi nyt varmaan joutuu, ehkä. Mutta aina kivempi kun ketään ei irtisanota. Paskoja juttuja tuommoset...

Jaahast isäntä on tainnu saada pelsu-kärpät pelin katotuks kun näytti kotiin tulleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keffeli:
Hyvä että Tuuti oli kaikki mennyt hyvin :) ja piru vie Yodottaja...liian kivoja linkkejä laitoit :headwall: mä tahdon heti kaks barbapapa kansioo :headwall:
Käytiin tänään shoppailemassa vähän äipälle vaatteita,Pessillä kun oli putkien tarkistus.Hyvin on korvat terveenä ja putket paikallaan,toisen putken vaan tukkii veriklimppi joka pitää nyt sitten tipoilla liotella pois.
No mutta siis asiaan...mä löysin NIIIIIIN ihanan haalarin http://www.reima.fi/collection/larix/colour/ noista toi keskimmäinen.Mutta Pessi jo omistaa kaksi haalaria niin joutuu jättämään väliin...oli niiiin hieno kyllä. Ja Peetulle takin löysin myös,tosin ei vielä tarttunu mukaan http://www.reima.fi/collection/vinca/ ihania...
No mut Keffeli, Pessi haluaa tuon keskimmäisen tietysti takki-versiona :D Se oli kans tooosi ihana! Jos kerran puku teiltä jo löytyy :whistle: http://www.reima.fi/fi/mallisto/plantago/colour/
 
Huomenta!

Täällä taas äiti pystyssä ja tyttö nukkuu :eek: melinasta tullut ihme nukkuja..yöllä vetelee 12-13h,jonka jälkeen pitää jo herätellä ja päiväunia nukkuu 3h ja sittenkin jo herätellään,kun itse ei herää...tätä nyt siis tämän viikon kestänyt..oiskohan näinkin vanhoilla vielä joku kasvunkausi tai jotain? tai sitten saattaa olla hieman vaikka kipeä,kun mulla ja miehellä on flunssa,mutta mellussa ei kyllä muuten mitään flunssan merkkejä,kummallista! NOh,nautitaan nyt näistä hiljaisista hetkistä!

Päiväkoti paikkakin varmistui ja kivi vierähti syrämmeltä :D se asia siis hoidossa,ihanaa!
Tuli taas mieleen paljon kaikkia kysymyksiä päiväkotiin menoon liittyen..laitan niitä myöhemmin JOS vaan joku jaksaa niihin vastailla :ashamed: ?

PUPU tuota mäkin pelkään,että mellu lopettaa kokonaan syömisen päikyssä :'( Kun muutenkin syö niin huonosti ja on hoikka. Mutta eiköhän se siitä...uskon,että ens viikolla juho syö reippaalla ruokahalulla :hug: eikös juho kuitenkin oo aina ollu hyvä syömään?
Ja hyvä,että sitten kotona kuitenkin taas ruoka ja juoma maistuu!

Nyt puurolla :wave:
 
Huomenta!

Onpa kiva että Mellukin sai hoitopaikan =) Mulla on muuten siskontyttö Melina 13 v ja häntäkin sanotaan Melluksi :) Ja kysy ihmeessä hoitojutuista, itsellä ei kyllä ole kokemusta kuin Annin kohdalla. Vaan piti katsoa vauvakirjasta ihan yksi päivä, keväällä Annikin on mennyt tarhaan ja Annihan on syntynyt myös lokakuussa, joten ihan samanikäisenä kuin meidän lokavauvat nyt. Ja hirmu hyvinhän se meni. Anni meni suoraan isojen puolelle, missä oli myös viisivuotiaita, ja ensin se hirvitti mutta alun jälkeen tajusin olevan tosi hyvä juttu. Oli kolme samanikäistä kuin Anni ja loput niitä "isoja". No näitä kolmea pidettiin tietty vauvoina sekä hoitajien että muiden lasten keskuudessa, hoitajat lelli ja piti sylissä ja isot myös halusivat "hoitaa" ja suojella. Ja niistä kolmesta tuli heti "bestikset" ja niistä vain puhuttiin kotona.

Meidän naapurille muuten tarjottiin paikkaa tuosta lähitarhasta, tai siis hänen 1½ vuotiaalle tytölle. Olisi ollut 15 lapsi ryhmässä ja kaksi hoitajaa :eek: Ei ottanut paikkaa vastaan, päätti kasvattaa ensin isommaksi. Kyllä on tiukilla paikat täälläkin. Minä sanoin meidän kaupunginosan perhepäivähoitajalle että haluan tytöt hänelle jos toiset kaksi lopettaa. Hänen omat lapsensa ovat jo tuttuja ja isompi on Annin kaveri ja toinen on Mintun ikäinen, mietittiin että ois aina sama kuin kylään menisi kaverille joka päivä. Ja on tosi hyvä hoitaja, käyvät samoissa kerhoissa kuin me. Ei loppuis tyttöjen rutiinikaan vaan jatkuisi samana.

Juuh mutta pitää kai se laittaa puuroa tulemaan, tänään on tulossa paljon vieraita joten pitänee siivotakin vähän. Mukavaa viikonloppua kaikille, mullakin on pitkästä aikaa kutsuja tiedossa.
 
Keiju07
Huomenia täältäkin!

Selkä alkoi jostain syystä vihoittelemaan eilen ja nyt kärvistelen tässä työtuolissa enkä tiedä, miten päin olisin, jotta olisi edes siedettävää olla. Aattelin sitten hetken palstailla, jotta ajatukset olisivat edes jossain vähän hauskemmassa... mutta auts... ei se tätä kipua lopeta. Taidanpa lähteä lounaan jälkeen tekemään hommia kotisohvalle, kyllä ne sieltäkin hoituu, tosin tunnetusti vähemmän tehokkaasti. Lukeminen paikallaan tuolissa on vaan just nyt aika killeriä, ja lukemista riittäisi. Äh ja puh...

Vähän risainen yö takana, jostain syystä taas... edellleen alle kymmenen yötä, jolloin Viena on nukkunut koko yön putkeen. Nooh... ei pidä toivoa liikoja. Nyt jouduin ottamaan viereen klo 3.30, kun toinen oli niin päättäväinen. Kaikki muut konstit ja lohdutukset aiheutti vaan itkunpuuskan ja kun kysyin, että mikä on hätänä ja mitä Viena haluaa, niin käsi ojentui päättäväisesti kohti meidän makkaria. Oonkohan mä sitten liian lepsu... toisaalta en jotenkin raaski näin pientä jättää yöllä yksin huutamaan omaan sänkyyn. Iltanukutus on sitten vähän eri juttu, mutta jos toinen nyt kokee tärkeäksi päästä meidän väliin keskellä yötä, niin eikö se sitten ole tärkeää? Kun ei tämä ole säännöllistä eikä joka öistä. Kuhan puolustelen tekojani... Voi olla että kostautuu tai ollaan helisemässä sitten kun vauva tulee, mutta itse suon ainakin vielä toiselle sen mahdollisuuden nauttia äidin ja isän turvasta.

Mun pitäis etsiä jostain kiva äitiysuimapuku, eikö joku tietäis mistä? Kauheen kallista en haluaisi, kun ei tässä ole uintikertoja enää niin monta jäljellä. Alkaa tuo normaali uimapuku olemaan varsin tiukka makkara :D , ja biksuissa en viitsi oikein esiintyä mahan kanssa, kun eivät nuo edelliset raskausarvet ole ihan vielä vaalenneet ja kiinnittävät kyllä huomion. :/ Positiivista puolta jos hakee... niin katsovatpa muut sitten mahaa eikä kertynyttä läskiä... jota kyllä alkaa olemaan. Kukahan muuten keksi järjestää omat tulevat kolmekymppisensä sauna- ja kylpypaljuillanvietoksi??? Ei taida olla "neito" ihan hehkeimmillään eevan asussa tai uima-asussa... nooh... tuttuja ja läheisiä kavereitahan ne kutsutut ovat kaikki. Kyllä ne mun valaskalaolon tietää :) . Ja juhlia pitää saada, vaikka kyllä se kukkarolle käy. Olen säästänyt kirjahyllyä varten varsin pitkään, ja nyt poltan sitten ne rahat synttäreihin... järkevää vai eikö... mutta haluan jotain muistettavaa... kyl sen kirjahyllyn ehtii varmaan myöhemminkin elämässä uusimaan...

Mä nyt voisin taas turista vaikka mistä, mutta jotten kyllästytä teitä täysin, niin palaanpa taas arkisen aherruksen pariin. Taidanpa nostaa pokkana jalat tuohon työpöydällä; kattokoot muut kollegat pahalla, jos kattovat!

Hauskaa viikonloppua kaikille! Mulla odottaa jääkaapissa eilen illalla pyöräytetty juustokakku tämän illan vierasvaraksi, nam! Et mistähän ne kilot oikeen hiipii... :whistle: Siis, en mä vaan tajuu. ;)
 
Keiju07
Ah, nopsaan vielä yksi kysymys, joka putkahti mieleeni. Te joilla on jo isompiakin lapsia: minkäikäiset tykkäävät leikkiä käsinukeilla? Vai tykkäävätkö ylipäätänsä?

(Oma lempileikkini on jossakin iässä, äidin mukaan, ollut "nukketeatteri nukketeatteri", jota siis hoin ja hoin ja heiluttelin nukkeja ja nalleja tuolin takaa...)

Tekisi mieli ostaa kummitytölle (2v ee) lahjaksi käsinukkesetti, mutta on niin vaikea tietää, tykkääkö toinen vai ei. Muutenkin vaikea tapaus lahjojen suhteen. Leluja tällä perheellä on vaikka muille jakaa, samoin kuin vaatteita (kellään muulla perheellä ei siis voi olla yhtä paljon vaatteita). Eli mitä jää jäljelle ostettavaksi... kirjoja... nekin saattaa jäädä lukematta ko. perheessä... no, ehkä mä aliarvioin ystäväni. Kai kirjoja nyt luetaan kaikissa perheissä?
 
Keiju, Juho sai joululahjaksi käsinuken ja on tykännyt leikkiä sen kanssa, lähinnä kylläkin niin, että mä leikin sillä nukella ja Juho sitten seuraa, välillä riisuu tältä ankalta paidan ja sitä sitten yhdessä laitetaan päälle.
Välillä ite ettii ton käsinuken lelulaatikostaan ja tuo mulle, että nyt tällä pitää leikkiä.
Eli meillä tää käsinukkeleikki ei nyt ihan ole ehkä sitä mitä pitäis, mutta mun mielestä ihana idea tuo käsinukke. Ja tietty 2v osaa jo vähän paremmin sillä leikkiäkkin..
Mä vein kaverin lapselle 2v lahjaksi västäräkki vääräsääri kirjan, sellanen siis, jossa on lasten loruja, kansanrunoja ja hokemia.
Veljen lapsi sai maailman paras pekka töpöhäntä kirjan. Mä itse suosin kirjoja, tai kun mä rakastan kirjoja, varsinkin semmosia kunnon satukirjoja :heart:

Krisu, niin, toivottavasti syö, kamalaa kun toinen ei mitään syö :(
ja siis Juho syö kyllä kotona ihan hyvin, vaikka sais syödä enemmänkin, on nimittäin niin hoikka ja pitkä poika (veikkaan 9,5kg ja 83-84cm) no ihan tarkat mitat selviää muutaman viikon päästä neuvolassa, mutta tuo painokäyrä kun menee muutenkin koko ajan alaspäin, niin ei hyvä. Kun sälli on pelkkää luuta ja nahkaa, niin tekee oikeesti tosi pahaa kun ei suostu syömään :(
Hoitotäti sano, että yleensä menee pari viikkoa ennen kun toinen tottuu, ja on kuulemma niin, että yks lapsi itkee koko sen pari viikkoa, toinen nyhjöttää nurkassa ja yks ei syö eikä juo mitään, Juho kuuluu syömättömien ja juomattomien sarjaan...
Eli kukin lapsi sitten reagoi tavallaan alussa tohon hoito asiaan. Ja tällä mä sitten olen itseäni koittanut lohduttaa, että menee parissa viikossa ohi...

Nyt mä käskin miehen aamulla antaa Juholle tuhdin aamupalan kotona, niin jaksaa sitten ehkä vähän paremmin...

Huh vielä pitäs kolmeen jaksaa ja mulla on nyt just öllösti pahoinvointia, no josko helpottaa kun kohta painelen ruokkikselle syömään, täytyy vaan toivoa että kellään ei oo mitään kamalan hajusta ruokaa.. :x

Huvittavaa sinänsä, mutta nyt mulla olis enemmän aikaa kirjotella lokamammoihin päivisin kun kotona, vaikka oon töissä :whistle: mut kun ei näy kiireitä niin ei näy :/
 
Tulipa mullekkin jälkijunaan kysymys mieleen, mitä vois laittaa taaperolle jalkaan suihkussa, ettei liukastuis sitten lattialla?? kun Juho heittää kyllä heti lipat jos on paljas jaloin ja astuu vesipisaran päälle.
Onko jotain "kenkiä" tai jotain olemassaan, tai mitkä muuten olis hyvät?
 
Heipähei kaikille tasapuolisesti!!

tulin pikapikaa käymään..
aattelin lähtä käymään kylillä poikasen kanssa.
aattelin käydä ostamassa valokuvakansion ja sitten joku päivä käyn teettään kuvia(tuon poikasen kanssa turha kuvitellakaan että ehtis valkkaa kuvia!)
pojalla jo ikää reilut vuos ja kunnon albumia en oo saanu laitettua :ashamed:

eilen sain mukavan yllätyksen.. :heart: mies tuli töistä kukkakimpun kanssa :eek:
ihana yllätys oli kyllä ja ei yhtään miehen tyylistä.
piristi kyllä mun päivää!
oon ollu vähän pahalla tuulella nykyään,maha oikkuilee yms.naisten vaivoja nii mieheen tulee sit purettua...ei sais!!
no täytyy keksiä jotain kivaa vastalahjaksi.

tää alamaha kipu on piinaavaa ja kun ei saa aikoja lääkäriin.
ja sit pelottaa päälle et jos ei saa enää koskaan lapsia...ku nää vaivat ei lopu,vaan oikeesti pahenee.

vaatteista ootte täällä puhuneet,ihania oli yo-odottajan linkittämät takit,mää tykkäsin siitä paula takista eniten.
meillä on välikausipuku poikaselle.
saatiin tuttavapariskunnalta kassikaupalla todella hyväkuntosia vaateita(sillon ku toi oli vauva)
toppapukuja oli,välikausipuku,paitoja housja jne.
saadaan olla tyytyväisiä kun antoivat :)

käytin eilen muksua uimassa.sitä pelotti ihan hirveesti suihkuhuoneessa!!
itki raasu ja sylissä piti vaan olla.
saunassa viihtyi(tosin hiljaa oli) ja ihmetellen meni muutenkin koko reissu.
vauvauinnissa sillon aikanaan käytiin mutta tästä on jo aikaa kulunut ja ei taida muru muistaa niitä aikoja.

keffeli: onko mitää uutta rakkausrintamalla? :D
anteeksi uteliaisuus.... :ashamed:

tuutis: no hyvä että poikasi leikkaus meni hyvin!
koitahan nyt saada viikonloppuna nukuttua :hug:

nyt täytyy rientää,myöhemmin lisää :wave:
 
heipsan mammat!
keiju:ainakin lindexiltä löytyy mama-uikkareita ja biksuja eikä ole kovin kalliita!

pupu: meillä on suihkun lattialla semmoset kostean tilan matot kun poika on mukana saunomassa,niin ei kaatuile! ja tuo kun on semmonen pyryharakka ettei sekunttia pidempään ole aloillaan :D ! meidän jätkä on syönyt hyvin hoidossa alusta pitäen mutta juominen taitaa takuta kun on kovin janoinen kun tulee kotiin; siitä täytyneekin mainita kun on käyntiä siellä :/

tänä aamuna sain kesken aamukahvin semmosen ellotusoksetuskohtauksen että oli pakko tehä testi mutta onneksi negaa näytti--huoh--,liekkö sitten oksutauti tulossa :x ......

perhanan yo sun kanssas kun laitoit noita linkkejä :headwall: :headwall: :headwall: !!! löysin pojalle iiiiihaaanan traktorikuvallisen (konemies kun on) takin joka on ehkä pakko tilata ja taisi maksaa 50e.......ja noi reiman kuosit on kanssa ihania! sen takia en osta kamalan etukäteen mitään vaatteita--enkä käytettyjä--kun nuo uudet mallistot on aina niiiiiin ihaaania :saint: ! ne on sit pakko saada :ashamed: .......
 

Yhteistyössä