LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Yodottaja, meillä taas trampoliini oli viime kesän pelastus lastenhoidon suhteen :D Anni ja Minttu viettivät siinä useita tunteja kesässä. Enimmäkseen Minttu pomppi silloin vain polvillaan, mutta tänä kesänä varmaan tulee jo hienot pomput. Pitäis varmaan hommata ne suojareunat niin vois ite nauttia vaikka kahvikupposesta sen ääressä.

Kiva että viutsin takki oli hyvä! On niitä vaan niiin ihania kaikkia :)

Me käytiin Mintun kans perhekerhossa 1-v kuvissa :ashamed: En vain ole jaksanut lähteä kuvaamoon ja tuo oli kuitenkin Ollilan kuvaamo, Oululaiset tietänee että on ihan ok. Ja raahasin kotona lasten kiikkutuolia, mummolan vanhaa jakkaraa, Mintun uninallea ("nannea") ja laitoin sen mekon mikä hommattiin 1v synttäreille niin tosi kivoja kuvia tuli :heart: Laitan sitten tännekin kun saadaan linkit.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Keijulle : voisin parit mahan peittävät ala-osat heittää, tosin on varmaan sulle isoja ? Ostin L-kokoisia raskausajaksi - semmoisia melkei koko masun peittäviä alaosia Kappahlin alesta punainen ja musta väreiltään - joiden kans normi bikiniyläosa meni . Nää voi lähettää ilmaiseksi , jos haluat.
tosin nimerkin perusteella et taida olla tätä kokoa :)
Kiitoksia kiitoksia, enpä ole taas sitten viime viikon palstaillut, joten on tämäkin viesti jäänyt lukematta. Juuri aamupäivällä käväisin KapAhlista ostamassa uikkarin, varsin halvalla, joten sillä varmaan pärjännen. Mutta ei sen puoleen - en mä tosiaan mikään keijukainen ole - mittaa siis lentopalloilijan 180 cm ja kiloja, nooh... jätetään tällä hetkellä kertomatta, mutta normisti siis kokoa 40/42 käytän. Voi kysyäkin, että mistähän lie tuo mun nikki aikanaan tulikaan... Kiitos siis avuntarjouksesta, oma mokani, kun en lue tarpeeksi ahkeraan.
 
No huh huh mikä aamu ollut :/
Me mentiin perhekerhoon ja pihalla ensivaste tulee kysymään mihin he ovat menossa... Siis häh? Mistäs minä tiedän? No ne painus kirkkoherranvirastoon ja käskivät pysymään mut paikallaan odottamassa ambulanssia... Hmm... Vähän kävi mielessä kaikki mahdollinen, mutta ensimmäisenä ajattelin sille mummelille sattuneen jotain (asuu kirkkoherranviraston kanssa samassa talossa). Varsinkin, kun suntio sanoi ensivasteelle, että on kaatunut ja oksentaa.... Että odottavan aika voi olla pitkä. Ambulanssilla kesti 20 minuuttia saapua paikalle, mutta näytti vähän siltä, ettei se tullu edes pillit päällä... :|
Siinä vaiheessa kuulin, että talouspäällikkö oli saanut sydänkohtauksen. Ambulanssi seisoi tosi kauan pihassa.... Mä aloin jo pelätä pahinta, kun ei ollu mikään kiire lähteä jatkamaan matkaa....
Ensivasteen tullessa oli tajuissaan ja "hengissä". Oli kuollut ennen ambulanssia, joten sen takia ei tullut pillit päällä... Tosi kurjaa...

Mutta kuten sanotaan, ei kahta ilman kolmatta... :headwall: Eli kukahan on se kolmas tuttava, jolle sattuu näin....

Pitääkin muuten alkaa soittamaan kummisedälle... että siellä on kaikki kunnossa....
 
Keiju07
Ja sainpas hännän pään kiinni...

Tärkeimmät mielessä: Vipille osanottoni ja Hipkukalle voimia pettymyksen yli ja tsemppiä uuteen yritykseen! Meinaatteko heti perään yrittää? Omalle mentaliteetilleni sellainen sopisi, mutta ihmisethän ovat erilaisia.

Tuutille ja toktorille tapahtuu ja sattuu... Kaipa se niin on, että meneville ja osaavilla ehtii kaikenlaista...

Keffelistä ja poitsuista positiivisesti kirjoitettu juttu, kiva kun linkitit sen tänne, en sitä olisi hokannut netistä lukeakaan.

LS, nyt on pakko kysyä, että mikä on ensivaste? Onkohan mulla pahakin aukko yleissivistyksessä? Tuo on kyllä totta, että kun lähipiirissä sattuu kuolemantapauksia, niin sitä alkaa odottamaan pahinta kaikkialla...

Puhumisesta ja liikkumisesta. Tuntuu olevan niin, että enemmistö ei vielä kovin juttele, vaan sanoja tulee vain muutamia tän ikäisillä. YO:n Viu on ihan omaa luokkaansa jutteluissaan, ja me muut sitten tullaan perässä :). Liikkeelle ovat taineet jo kaikki lähteä? Mutta eihän silläkään tosiaan vielä mikään hätä olisi, kuulemma vasta 1,5 v puututaan ja 1,8 v huolestutaan. Vienalla jutuissa tullut taas vähän takapakkia, kun on keksinyt yleisanan "appu", joka soveltuu lähes kaikkeen. Kun pyydän perässä toistamaan, niin puolet sanoista on tuo "appu". No, traktori (siis tomi traktori tietenkin) ja tabletti (xylitol-tabletti, jota markkinoin lapselle herkkutablettina) tulevat vielä tuollaisinaan (tosin eihän niitä muut ymmärrä ). Ja tietty ne tutut äiti, iskä, mummo, tutti ja eläinten ääntelyt. Kivasti ymmärtää, joten eiköhän meillä ihan normin rajoissa mennä tuon jutustelun suhteen.

Käväisin tänään ohimennen lastenvaateputiikeissa, mutta pidin järjen kädessä, enkä sitten mitään ostanut. Juuri mummo osti uusia Me&I:ta meille, joten ei kyllä tarvittaiskaan mitään... Ja vaari osti kuravaatteetkin (tosin kysymättä: vihreän takin, tummansiniset pöksyt ja tummanvihreät kintaat. Ovat kyllä kovin poikavärit..., ja kaiken kukkaraksi meillä on vaaleanpunaiset saappaat).
POP:ssa käydessäni huomasin, että mua himottaa vähän kaikki siellä. Ne ovat kovin mun tyylisiä vaatteita. Kun äitihän tässä itseään vielä tämän ikäisen pukemisen kanssa toteuttaa. Jätin kuiteskin ostamatta. Kirppikseltä tarttui sitten mukaan kaksi pyjamaa a 50 senttiä eli todella oli tänään järki kädessä. No viime aikoina on tullut kovin tuhlailtua :headwall: (en todellakaan ole ruokkinut lamaa), isompien ostosten merkeissä, joten nyt voisi hetken pitää vähän vyötä tiukemmalla.

Ryhdynpä tästä kakun täyttöön: suku ilmaantunee illalla onnittelemaan kolmekymppistä :D . Viikonloppuna sitten kunnon kekkerit kavereiden kera.
 
Hitsiläinen meillä ei ole tolle jätkälle kuumelääkettä kaapissa |O Kaikki Panadol-peräpuikot on aikoja sitten käytetty loppuun ja nestemmäistä oli vain pieni liru pullon pohjalla. Täytyykö miun nyt pakata tuo lapsukainen autoon ja ajaa apteekkiin hakemaan lääkettä, jotta saatais tuon olo hiukan helpottumaan. Kuume edelleen 39,4 ja väsy mies. Hiukan aamupäivällä jaksoi leikkiä ja närppi ruokaa. Mie annoin lopulta jäätelöä ja mehua, ettei ihan ruuatta olisi :ashamed:
Uskaltaskohan Panadol 500:sta antaa puolikkaan? Ohjeessa lukee että ei alle 4v ja puolikkaan annostus oli 17kg ylöspäin. Täytyy katsoa jos tuo iltaa kohti piristyisi sen verran, että raaskin autoon pukea. Tällä viikolla mies on tietysti työmatkalla :/ Koirakin on joutunut tyytymään pihapissatukseen. Onneks sentään on edes oma piha. Nää on just näitä tilanteita, kun olis niin kiva kun sukulaiset ja tutut asuis edes hiukan lähempänä....
 
keiju täällä ei ole "virallista" palokuntaa koko kylällä eli on vain VPK. Sairastapauksissa ei lähde paloauto liikkeelle vaan ensivaste. Se on vähän sama kuin isommissa kaupungeissa lähtee ambulanssi ekana sairaskohtauksiin. Paitsi, että siinä on vain palomiehiä, joilla on vähän parempi ensiapukoulutus.... Osalla on sairaanhoitajan tms koulutus kyllä, mutta ei kuitenkaan vastaa ihan täysin sitä palvelua, jota saa lanssissa. Mutta kuitenkin tulevat pienellä autolla, pari-kolme äijää antamaan ensiapua ambulanssia odotellessa. Ambulanssi tulee vähintään 30 km päästä, joten sillä menee aina oma aikansa saapua paikalle. Riippuu vähän mistä lähikunnasta se tulee milloinkin ja miten kovalla
kiireellä tulevat. Antavat happea, elvyttävät, saavat laittaa tipan mikäli ambulanssista saavat luvan ja paikalla on ihminen, joka sen osaa tehdä. Mutta eipä paljon muuta saa/pysty tekemään.

Oliko vähän sekava sepustus?

hipkukka :hug: paranemisia sinne.

Meillä nyt sitten odotellaan sitä samperin kiertoa alkavaksi. Lääkkeet on jo odottamassa (kun ei ole viikonloppuisin sitten apteekki auki)... Ei ole vasta kuin noin vähän yli viikon myöhässä... Eli taisi heittää aika reippaasti. Raskaana ei voi olla, ellei ole tapahtunut neitseelistä sikiämistä :saint:
Tai ainakaan minä en tiedä/muista sellaista tapahtuneen :kieh: :kieh:
 
Buranaa meiltä ei tietysti löydy... No annoin ton nestemmäisen loppulirun ja huljuttelin vielä vettä purkissa ja annoin sen vedenkin. Poika nukku pari tuntia rauhallisemmin ja heräs pirteämpänä. Jakso syödäkin ja juoda jo hiukan paremmin. Tosin alko väsähtää aika pian. Nyt on iltaunilla. Jos yön aikana vaikka paranis, mitään muita oireita ei ole (nuhaa, yskää ), jos tää olis vaan ohimenevä kuumetauti *koputtaa puuta*
Mutta on jätkästä tänään ollut veto täysin poissa. Torkkunut suurimman osan päivää. En muista, että olis liikkumaan oppimisen jälkeen noin kauaa samassa paikkaa pysyny :whistle: normaalisti hyörii ja pyörii unissaankin.

Huomenna täytyy käydä joka tapauksessa apteekissa, jotta on oikeanlaista lääkettä, jos kuume ei vielä laannu. Sikäli vain harmillinen ajankohta, että miun pitäs perjantaina lähteä ajelemaan pojan kaa Hämeeseen. Vaikka toisaalta, siellä olis sitten toinenkin aikuinen hoitamassa poikaa miun kanssa. Helpottas tuon koiran kannalta.
No, jaa täytyy kattella. Eikös se ole, että vasta kolmen kuume päivän jälkeen kannattaa edes yrittää soitella terveyskeskukseen lääkärille. Kun ei tuolla mitään muuta ole. Ja juo kuitenkin sen verran, että vaippaankin asti riittää nestettä.

On se muuten jännä, miten heti kun on yksinään ilman toisen aikuisen arviota ja rauhoittelua(?) epäilee paljon enempi sitä osaako oikein sairasta lasta nyt hoitaa. Epäilee omaa arviotaan siitä kuinka sairas lapsi oikeasti on, kaipais sitä toistakin mielipidettä. En minä aikaisemmin näin seikkaperäisesti tuon sairastamisia ole kirjoitellu teille. Mutta heti kun mies on työreissulla minusta tulee ihan avuton :snotty: Vaikka ihan samalla tavalla miehen kotona ollessakin olisin varmasti toiminut ja tehnyt kuin tänäänkin, noin suunnilleen...
 
Sitä miun piti vielä kysäistä, että voiko kuumeisena lapsen iho muuttua herkemmäksi/aremmaksi? Tai kai se voi, miksei... Meillä rasvataan poika joka päivä ja tänään ekaa kertaa selvästi säpsähti ja huusi kun rasvasin. Ei tykänny kosketuksesta. Iho ei kuitenkaan tuntunu mitenkään erilaiselta, oikeastaan se tuntui ja näytti suht hyvältä. Tiedän, että joskus kun atooppinen iho on huonossa kunnossa, rasva voi kirvellä. Mutta voisiko kuume aiheuttaa tälläisen reaktion myös. Surku oli rasvata, kun huomasi ettei toinen tykänny :(
Jäin vain ihmettelemään, kun ei aikaisemin tuollaista ole ollut.
 
vipille :hug: otan osaa. :'(
Oma isäni menehtyi viime viikolla. :'( Pikku hiljaa yritän tässä saada kiinni normaalista rytmistä. Tänään hetken jo ehdin ajatella, että olisin vain nähnyt pahaa unta, mutta postin tuoma adressi muistutti todellisuudesta. :'(
 
pepisalle :hug: tätäkin kautta..

kävin tuossa kaverin kanssa taas kuutamo ratsastuksella..mentiin ilman satulaa ja jopa laukattiinkin vähänkö oli ihanaa ja oon kyllä itsestäni ylpeä kun uskalsin sillä hepalla ilman satulaa laukata,se tahtoo välillä vähä innostua ja pukitella :D
ja kävin koiran kanssa taas pitkän lenkin kävelemässä tuolla jäällä..on kyllä ihana fiilis kun on niin paljon liikkunut tänään..
isäntä menee perjantaina töihin päiväks,jopa..no me mennään perhekerhoon taas..

taas oli jotain muutakin mutta muisti pätkii :headwall:
 
Hipkukka, meillä oli ton tyylistä sillon kun Pessillä oli sitten loppuviimein se hemmetin ripuli...toivottavasti säästytte niiltä.

Kävin tänään tutustumassa harjottelupaikkaan ja tuli ihan tosi hyvä fiilis.Ja oikein tervetulleeksi tunsin itteni sinne,ihanaa :) työvuorojakin sain ite päättää, aika paljon on aamua joka olis sitten 7-14/15... saa nähdä kuinka kummassa saan pojat aamulla tarhaan n.6.20...hui...
Mulla on jotenkin muutenkin ihan super hyvä fiilis ollu koko tän viikon :D huomaa että alkaa kevät ja kesä lähestyä.. ;) näin tänään sen mun treffiseuralaisen :whistle: ei ollenkaan paha...ja oikein mukava ja kiltin olonen jne...hänellä siis itellään kaks tyttöä, joten sekin puoli on tuttua. Perään lähetteli viestejä että mä olin hänen mielestään niiiiiin ihana :whistle: hmmm..hassua :D

jahas, kaippa mun täytys mennä nukkumaan kun väsyttää niin pirusti. Toisaalta pitäs tehdä yks kouluhomma mutta en mä taida tänään..huominen vapaa (=salille ja kampaajalle) ja vasta perjantaina sitten koulua,lyhyt päivä sillonkin onneks.
 
Hipkukka täälä ainakin kaikki ollaan ihan ihoa myöten kipeitä jos ollaan kuumeessa..
Pepisalle iiiiiiiso :hug: :hug:

Ainiin,mun piti kertoa yks Pessin uus taito.. Meidän poikien lempi laulu.... :
""Pyörät ne pyörivät ympäri,ympäri ja ympäri.Pyörät ne pyörivät ympäri,koko päivän.
Torvi se töötötti tööt-tööt-tööt, tööt-tööt-tööt ja tööt-tööt-tööt.Torvi se töötötti tööt-tööt-tööt,koko päivän. Ihmiset ajella hytkytti,hytkytti ja hytkytti.Ihmiset ajella hytkytti,koko päivän.Pyyhkijät pyyhkivät viuh-viuh-viuh, viuh-viuh-viuh ja viuh-viuh-viuh.Pyyhkijät pyyhkivät viuh-viuh-viuh,koko päivän. Jarrua poljetaan näin näin näin, näin näin näin ja näin näin näin.Jarrua poljetaan näin näin näin,koko päivän." Ja Pessi osaa leikkiä koko laulun tooosi hienosti :D Peetu laulaa,Pessi hyräilee mukana (töötöt sun muut sanoo myös) ja molemmat leikkii ihan innoissaan :heart: . Usein Pessi tulee pyytämään ite näyttämällä laulun leikkiä että haluaa sitä lauleskella. Myös "Autolla ajetaan varovarovasti...." onnistuu leikkien Pessiltä.

Niin ja meillä siirrytään pikkulegoihin ihan vallan... Megablocksit laitoin just Pessin kummitädin mukaan kun ei nuo niillä kauheemmin leiki.Peetulla vähän on pikkulegoja jo niin niillä ennemmin nuo leikkivät.Ja nyt sitten mummo tuo ison läjän mun ja pikkuveljen vanhoja pikkulegoja Peetulle synttärilahjaks niin ne saa piisata...
 
Keiju07
Pepisalle :hug: :hug: :hug: !

Keffeli, sama laulu meilläkin on suuri suosikki, vaikka Viena tyttö onkin. Ei osaa itse laulaa, mutta taputtaa oikeassa kohtaa (ko-ko päivän) ja kädet viuhtoo pyyhkijöitä ja jalka polkee jarrua yms. :D
 
pepisalle iso :hug: !
tänne ei mitään uutta.....
tohtorilla ihanan kuuloisia ratsireissuja;millonkahan ite ehtis :ashamed: ...... kyselit pojan unista; aika hyvin nukkuu nykyisin, joinain öinä sitten itkeskelee enemmälti mutta vähempi nykyisin mikä on toooosi hyvä juttu! omat unenlahjatkin on palanneet terveen tasolle(kopkop), mikä helpottaa elämää huomattavasti!
taidan painua koissun kans ulos ja sit töihin valmistautumaan :wave:
 
Pepisa :hug:

Meillä on nyt uus pipo Eerolla, kiitos Susan kuvan ;)
Ajattelin tehtailla niitä jokusen, jos sais ne myytyä. Pakko saada rahaa, Kelakin vaatii hoitolisää 200? tällä erää takasin, kun olen ollut muutaman päivän töissä. Ei kannata työnteko, ellei tee jokapäiväsesti..

Onni kerhossa, Eero nukkuu pihalla ja mulla kahveet. Ihana hetki!
 
hipkukka ja pepisa :hug: :hug:

noniin...jospa ruksaan tähänki jotain pientä välillä :D
työt alkanu ihan mukavasti...en oo oksentanu enää(kakonu kylläki) :LOL:
nyt oon kotona pojan kans ku toisel nuha ja kuumetta oli tos yks yö ja on muutenki niin pirun kiukkunen tuo herra :/

tänne ei muuta kummempaa..mennään mun iskän 60:sille lauantaina ja samana päivänä ku olis myös miehen enolla 60:set...mut sen sijaan onki hautajaiset 21 pvä :( meni yhtäkkiä ja nopeesti...mut sitä se elämä on......

poitsu puhuu paljon..hölöttää kokoajan :D
 
pikaseen tulin käymään,juon tässä kahvit ruuan päälle ja tokihan samalla pitää tänne tulla :)

ensiksi..pepisalle ja hippkukalle isot halaukset :hug:

tohtori on kyllä reipas!!

meillä tuo muksu nykyää heräilee siinä 6n maissa ja minä tietenki toivoisin että seiskaan vaikka nukkus :whistle:

uimassa käytiin joku tovi sitten,aika pikasesti käytiin ku pikkusta meinas palella.
vajaat puolituntia oltiin vaan.
se kyllä ihan tykkäs olla altaasa,hymyilitti ja jopa palloa suostui hiukkasen tönimään.
mutta muuten roikkui isissä.
mutta eipä enää tällä kertaa itkeny suihkuhuoneessa!!
viime viikon tiistaina käytiiin ja kyllä pientä itketti...se pelottava suihkuhuone!!

ja tulehusarvot pojalta tänää ottivat,lisäksi pitää viedä kakkanäyte nii jospa me viisastuttas vähän.
hiukkasen pelottaakki että miksi se ei tuon maha asetu :/
ihottumat rauhottunu kyllä ja piereskelyt nykyää normaalin rajoissa/hajuissa


apuva,täällä miekonen yrittää tehä tuhoja..myöh.lisää :wave:
 
Pepisalle ja Hipkukalle myös täältä :hug:


Minkälaiset tuplarattaat on hyvät!?! Kohta pitäis alkaa miettiä niidenkin hankintaa... :whistle: Käytettynä aion ostaa ja aikas edukkaat sais olla. Vuosimalleilla ja väreillä ei ole mulle niinkään väliä, mutta mitä ominaisuuksia niissä olis hyvä olla? Ajattelin ehkä sellasia missä lapset istuvat rinnakkain, ei peräkkäin. Mikä olis hyvä kun kuitenkin paljon bussilla liikutaan. Hitto kun on hankala taas alkaa tekeen noita hankintoja :ashamed:
 
|O nyt väsyttääääää!!! Elixialla ahkeroin pumpissa piiitkästä aikaa ja on niin joka paikka hellänä.Kuinkahan sitä pääsee sängystä ylös huomena :D kampaajalla kävin myös ja kaupassa, siinä se mun vapaapäivä meni :whistle: ei kyllä kerenny hengähtää ollenkaan...
Pessi herää nykyään hei jo ennen klo.6 |O mitä ihmettä mä tuolle teen että saan sen nukkumaan?!...tänään heräs vähän yli 5 ihan pirteenä,vaikka nukkumaan meni n.20.30 mikä on normaalia myöhempään. Tunnin hillu täälä ja yritti mua ylös saada sit 6 jälkeen suostu sänkyynsä nukahtamaan uudestaan.No, toisaalta eihän tolla kohta oo enään väliä kun mulla alkaa harjottelu ja klo.7 aamut |O onneks Pessi voi täälä kotona kipitellä vaikka yksinäänkin tuollaseen aikaan,ei tartte nousta vahtimaan.
Ja sitten kysymys teille kenellä 4vuotiaita tai vanhempia?! kuinka paljon sattuu pissa vahinkoja?!... mä alan oleen jokseenkin kypsä tähän kun Peetu vaikka kuinka monena yönä on taas pissannu sänkyyn,joko omaan tai mun :kieh: ja eipä taida olla päivääkään ettei vahinkoja tulis :headwall: ja kun tuo lapsi raukka haisee kun vanha äijä...siis kun pisua tulee housuun ja sit hyvässä lykyssä ei sano tai muuta :headwall: voisko johtua jostain?!vai onko ihan normaalia... mä vakavasti oon jo harkinnu että vaipat kehiin :LOL: on niin rasittavaaaaaa!!!! Ja Peetu siis ollu päiväkuiva reilu 2v asti,yökuiva ehkä n.vuoden...
 
Pepisalle :hug:

Hipkukan pienelle paranemisia :hug: Saitko haettua lääkettä?

Tiipiin kannattaa kysellä Piitulilta tupliksista. Hää kun on asiantuntia :whistle: Monennetkohan kärryt on menossa :D

Keffeli meil meni Danielilla pitkään kuivaksi opettelussa kun ei suostunut potalle menemään ei sitten millään. Yövaippa meillä on käytössä. Aina kun meinaan jättää sen pois niin aamulla onkin märkä :/ Tuo nukkuu niin sikeästi ettei herää pissille ja pienempi paha se kuin että koko sänky ois märkä. Päivällä vahinkoja sattuu jos ei ehdi vessaan/saada housuja alas (tulee siis housuun potan vieressä ). Tuohan vaihtaa pöksyt heti jos siinä on edes herneen kokoinen pissapiste :D

Mulla on ollut päivät tässä vieraita :D Tätsy on jeesannut Jepen kuljetuksissa ettei noita kuumeisia ole tarvinnut minneen viedä ja hän ompi sitten istunut muutaman tunnin. Ihan kiva kun on ollut ja turissut. Samoin että täällä on ollut molemmille sairastajalle omat sylit.

En tiijä meinaako joku tauti iskeä näppinsä minuunkin kun oon eilen ja tänään kärsinyt päänsärystä, kipeästä mahasta ja pahoinvoinnista. Oksennus ei ole tullut mutta kiertää ja velloo :x Ei kiva ei!

Asiasta toiseen Kiia TEKEE tornia palikoilla :whistle: Pistin testin äsken pystyyn :LOL: Tosin ei laita kuin kolme palikkaa päällekkäin. Lisää kun antaa niin hää vaihtaa ne palikat toisiin muttei korkeutta kasvata :D Mitäs muuta pitikään kouluttaa? Tosin se neuvolakin on vielä tilaamatta :ashamed: Muistaiskohan huomenna? Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin en tavoita neuvolan tätiä sen puhelinaikana. On koko ajan varattu :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Sitä miun piti vielä kysäistä, että voiko kuumeisena lapsen iho muuttua herkemmäksi/aremmaksi?
Kyllä meillä pojat valittaa että koskee kun koskettaa ja mulla itelläkin sattuu. Jos on oikein kova kuume niin vaatteetkin satuttaa saatika jos pitäis suihkuun mennä :(
 

Yhteistyössä