LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Tyttelille älytömästi jaksamista - mutta yksinkin tosiaan pärjää, paremmin kuin huonon miehen kanssa - jos siis tähän nyt lopullisesti päädytte ! :hug: :hug:

Dogtorille
onnitteluja hienoista ostoista - jaaaa, niin se välikausivaatekuume jyllää :)

Keffelille - olipa hyvä kun muistutit tuosta laulusta - olinkin sen unohtanut, vaikka muskarissa sitä laulettiin ja leikittiin... Viu laulaa Batmaaaaan ... ja mä oon tuota autonrämärokkia lauleskellut autossa ... Ja hmmmh - Keffelillä rakkautta rinnassa tai ainakin jotain sutinaa , uskaltautuisikohan sitä meikäläinenkin vielä...

Jaksua ja osanottoja surutyöhön Milekolle ja Pepisalle ja kelle kaikille
- ja hormoonituulia Hipkukalle ja Dogtorille ja kelle kaikille muille asian parissa värkkääville...

ja Valkosaorsalle ONNea uudsta vauvasta !!!! :heart: :heart:

Omasta navasta vaihteeksi myöhemmin - eipä mitään ihmeen uutta - PAITSI meillä on uudet Brio race kuomurattaat - joooooo joooooo, niin tarvitsikos niitä Viu vai äiti ???
Väri on fuchsia/musta - ohessa linkki ja saatiin tuolla hintaa. menee yhtä pienee kasaan kuin matkikset , ja painoraja on 20kg , ja makuutilan pituus 95 cm , bstylestä ostin , mutta linkki muualle ...
http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=39

Ainoa harmittava seikka oli, että piti ottaa musta päivänvarjo tohon pakettiin, kun ei ollut fuchsian väristä.... Mikähän tästäkin tulee.

Taidan pistää ne miedän viimekesän punaiset matkikset päivänvarjoineen myyntiin, ne saa tarvitseva tosi halvalla - ihan ehjät ja hyvät kaikinpuolin ... hinta olisi jotain 35 tai sellaista.

Nyt töihin käsiksi ...
 
Huomenta täältäkin.

Kuulostaa hyvin samalta meidän neidin mustasukkaisuus kuin Kiialla. Jos joku likoista istuu mun sylissä, neiti puskee itsensä takuuvarmasti parhaille paikoille. Ei sovi millään, että istuisi jonon jatkoksi vaikka isosikson syliin ja siinä samalla siis mun syliin, vaan neidin on oltava ihan likinpänä äitiä. Joskus olis kiva keittiön pöydän ääressä pelata isompien kanssa, mutta eihän siitä tule mitään, kun neidin on saatava kaikki ja heti jne. Vielä kun tuo meidänkin neiti on isokokoinen ja muutenkin sellanen juntturan oloinen fyysisesti, niin on siinä puskijaa!

YOdottaja se siellä shoppailee :LOL: :p . Kyllä nyt on komeat menopelit - taas ;) . Onneks mulla on moiset "intoilut" jäänyt jo tän kolmannen myötä. Mitään rattaita en suunnittelekaan, vaatteitakin oon ostellut ihan tosi vähän nyt, kaikille tytöistä. Oikeestaan musta on alkanut tuntuun, että vois olla välillä vuoro ostella itelle jotain :D ja jotain ostelinkin tuossa yks päivä, jopa halpiskoruja baarireissua varten :whistle: .

Milekolta on pitänyt kysellä niistä palsamin siemenistä. Laitoitko niitä silloin vain säästitkö keväälle vai ootko hukannut vai mitä :LOL: ? Mulla niitä on tuolla kaapissa ja oon aatellut, että kohta vois laittaa pakkaseen ja sitten istuttaa. Mummu on istutellut vissiin jo tovi sitten. Kai sitä kohta petunioittenkin siemenet pitäs pistellä... Kevät tullooo B)

Dogtor, toivotaan, että menkat pian tulee. Minulla ne alkoi km jälkeen ihan kuosissaan, mutta olin siitä todella yllättynyt ja tietty tyytyväinen. Minulla oli sellainen kuva, että kierto voi venyä km jälkeen vaikka hiukan reippaamminkin.

Jep, aattelin alkaa ompeleen yhtä Kittyä tänään, jos veis taas kirpulle, viimeks kun meni kaupaks.

Varmaan jotain muutakin piti kommentoida, mutta nyt ei pää muista :headwall: Ai niin, ainakin Pupun pojan jäljet kädessä kummastutti :eek: . Tulikohan asiaan selvyyttä?
 
Eilen menikin myöhäseen nukkumaan meno, kun eksyin tuohon Finnmatkojen linkkiin, missä lapset pääsee reissuun lähes ilmatteeks. Jahkattiin ja jahkattiin, olis päässyt kyllä mukavaan hintaan Kreetalle tai Canarialle, mutta miehellä vaan kun ei ole lomaa just niihin aikoihin. Päätettiin sitten jättää ja ehkä hyvä niin, mutta pieni matkakuume jyllää kokoajan tuolla jossain.
 
ihana sanni :heart:
kukapa sitä halin jälkeen viitti ollaa enää vihanen,kyllä ne osaa olla söpöjä nää lapset :)

nonii,nyt ei oo tällä mammalla puhelinta enää!
poika heitti maahan lujaa ja ei enää lähe päälle :eek:
no,toisaalta mää oon oottanukki että millon tilttaa ku siellä sisällä oli jottain metallipölyä ja ei mennyt takuuseen(miehellä oli töissä mukana ja ei menny takuuseen)
harmittaa hirveesti,lokakuussa tuon puhelimen laitoin..osamaksulla..että vielä sitä maksetaan puolitoista vuotta.
ei se silti oo paljoa ku 5ekua per kk.

nyt täytyy mennä,tuli kaveri :wave:
 
nopsaan,tuuti mä laitan illalla kuvia..

odottelen että poju herää,niin päästään lähtemään..
hitto vie :attn: isäntä lähti porukoilleen aamulla 6 tekemään aitatolppia,niin eikös susi hukkanen siellä oo tallustellu ja mä eilen meinasin ton toisen koiran tuikata ukon mukaan mettään nii pääsis juoksemaan sinne :'( onneks en laittanu ku isäntä lähti tolla meidän autolla ja sille tulee viikonlopulla ostaja ja edi oksentaa autossa,nii et ei mee sit takakontti likaan,ku mä lähen tolla pakulla pojan kanssa liikenteeseen,kyllä taas kohtalo puuttu peliin..
pikkasen säikähin ku isännälle äsken soitin..
se ois ollu tuo mun mussukka suden suussa..
 
Rontti
Säästin siemenet tälle kesälle. Tossa ne hyllyssä oottaa multaan pääsyä =)

On aikas ovela tosiaan tuo neiti. Ja jos muuten on vihanen sen tekemisistä, niin alkaa tehä temppuja ja kuikistelee millon mistäkii, että joko ne leppy ja nauraavat. Kovasti mäkihyppyasentoo harjottelee ja siitä hyppää mahalleen tyynylle.

Keitettyä porkkanaa tuo söis miten paljon tahansa.
Iho-oireita aiheuttavaks on varmistunu sitrushedelmät, mansikka ja kala. Mahavaivoja taasen aiheuttaa edelleen maito. Eli Sannille menee sitten ihan omat maidot.
Vaippa-alue on onneks ihan kunnossa, mutta noita atopialänttejä lehahtelee millon minnekkii. Nyt pitäs lopettaa tuo allergialääkitys ja kattoo, mitä tapahtuu.

 
No sitten Mileko kasvatellaan kohta yhtäaikaa :D . Onkin pitänyt kysellä Sannin ihosta, hieno homma, että ootte saanut asiaan selkeyttä ja iho on ollut parempi. Joku se meidänkin neidin ihoa edelleen rassaa, mutta kun ei rassaa liian pahasti, niin ei oo lähdetty tutkiin :ashamed: Kasvoissa suun ympärys on ollut koko talven eri astein punainen. Enää ei muistakaan, miltä tuo tyttö näyttäis, jos kasvot olis ihan puhtaat :eek: . Katotaan mitä neuvolassa sanovat ja jotenkin minä tahtoisin uskoa, että kesä veis sen mennessään, vaan voipi olla toiveajatteluakin. Yön jälkeen on aina vaaleempi, mutta sitten kun ruualla ja vedellä pelataan, niin taas punehtuu ja on välillä sellasta pientä näppylää...

Jaaha, jos menis hetkeks tuulettuun ulos, sain Kittyn kivaan vaiheeseen, ei tarvi enää ompelukonetta :)

Pääsen muutes illalla teatteriin, tosin vissiin aika rankkaa näytelmää kattoon, K16. Saapa nähdä... Harvinaista kai teatterille moiset ikärajat?
 
Hei,

Pupu; mua kans raivostuttaa jos lapsilla on haavereiden jälkiä päivähoidon jäljiltä tai oikeastaan se raivostuttaa jos niistä unohdetaan kertoa vanhemmille. Eihän niille haavereille mitään voi, eikä niitä voi mitenkään välttää kokonaan, mutta olisi minusta kiva edes tietää jos vahinko on sattunut hoidossa. Yhdenkin kerran oli sellainen tilanne ettei minulle kerrotu mitään kun tyttö oli kopsauttanut päänsä auki olleeseen tuuletus ikkunaan ja kun illalla aloin pestä tytön hiuksia tuli kamala parku ja kun aloin tutkia päätä ja huudon syytä niin siellä oli aivan kamala patti. Seuraavana päivänä mainitsin asiasta ja sanoin että olisi ollut kiva tietää, jotta olisin osannut käsitellä päänahkaa hellemmin. :|

Rontti: Apinanpoikanen siirrettiin siksi patjalle koska päiväkodissa aloittaa kohta kymmenen kuukauden ikäinen lapsi joka tarvitsee myös matkiksen. Kaksi matkasänkyä nukkarissa vie kuulemma niin ison tilan ettei siellä mahdu mitään muuta tekemään, eivät kai jaksa kasata niitä välillä pois. Käyttävät kuitenkin nukkaria muuhunkin toimintaan päivän aikana. Jakavat vissiin jotenkin isompia ja pienempiä lapsia tekemään eri asioita, eri huoneisiin. Mutta nyt siis poikanen sai matkasänkynsä takaisin ja unet maistuu taas päiväkodissakin.


Nyt kun tuo lapsi alkoi sitten syömään paremmin niin maha meni ihan kuralle |O Pari päivää tullut ihan ripattia ja nyt oli päiväkodistakin sanoneet tuosta kakan löysyydestä. Tosin päiväkodissa ei ole nyt ollut kauramaitoa saatavilla ja ovat tarjonneet soijamaitoa sen tilalle joten syy voi olla siinäkin. Huomenna vien taas oman maidon mukana niin kauaksi aikaa että tuo päiväkoti saa tilattua uuden erän kauramaitoa.


Nyt taitaa olla kyllä Yodottajan Viulla pasmat ihan sekaisin kun joutui mustan päivävarjon ostamaan rattaisiin. ;) Monesti olen ihastellut tuota sinun neidin sanavarastoa. Meillä mennään edelleen vaan pappa, kakka linjalla ja onhan sieltä sentään jo löytynyt; äitää ja se tuleekin muuten sitten ihan omalla erityisellä äänensävyllä. Että jotain hempeää tuossa meidänkin Apinassa sentään on, ainakin se "Äitän" lausuminen jos ei mitään muuta :whistle: ;)

Mutta nyt mun pitää mennä pelastamaan iskä. Ovat keskenään pesulla ja vähän kuulostaa siltä että joltain palaa päre ihan kohta.

Niin ja onhan mua vähän huvittanut tuo Tuutilullan mopon kasaus/osien hankintakin moneen kertaan. Että sellaista kivaakin voi olla tiedossa tulevaisuudessa meille poikalasten äideille ;) Onneksi meillä ukko on niin henkeen ja vereen moottori ukko ettei antaisi mun edes sekaantua moottri vehkeiden osien ostoon. Mulla siitä nyt ei taitaisi edes tulla yhtään mitään ;) :LOL:
 
meillä annetaan kyllä tarkat raportit hoitopäivän kulusta; syönnit,unet yms! ja aina kotiin haettaessa on syötetty juotettu ja vaipat vaihdettu ja pukevatkin vielä valmiiksi :heart: ! voi sitten ihan olla vaan kun kotiin pääsee,luksusta työpäivän päälle =) !
 
Meillä joutui Kiia tänään arestiin :kieh: Kasasin matkasänyn olkkariin ja nostin neitin sinne. Kun ei mene sitten millään pimun päähän että sohvalla EI hypitä, eikä juosta ees taas (siis siellä sohvalla). Selän kun käänsi niin sama meno jatkui |O On tippunut mut ei tajua siltikään :headwall: Samperin satiainen, pitääkö pää haleta että tajuaa :headwall:

Ai niin, jos mun kirjoituksista puuttuu u-kirjain niin tuossa on jotain häikkää... Saa painaa olan takaa eikä silti meinaa sitä ottaa:kieh:
 
nopsaan merkkailen,meen saunan kautta nukkumaan..rankka päivä ku koko ajan oltu liikenteessä ja sit kävin ratsastaa ja kaik ei menny ihan putkeen,oli ihan horror reissu :| kotiin matkaa ainakin 5km ja jumalattomat tierat joka kaviossa molemmalla hepalla ja tiet aivan jäässä,välillä piti toisen hypätä selästä putsaamaan kaviot ja meinattiinpa muutamia kertoja nurin mennä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Niin ja onhan mua vähän huvittanut tuo Tuutilullan mopon kasaus/osien hankintakin moneen kertaan. Että sellaista kivaakin voi olla tiedossa tulevaisuudessa meille poikalasten äideille ;) Onneksi meillä ukko on niin henkeen ja vereen moottori ukko ettei antaisi mun edes sekaantua moottri vehkeiden osien ostoon. Mulla siitä nyt ei taitaisi edes tulla yhtään mitään ;) :LOL:
Meillä ei tuo ukkokaan ole mopojen kanssa pahemmin pelannut, onneksi veli poika on :) Miä alan olee lippaa myöten täynnä mopoa ja sitä sun tätä osaa |O Mut jos pojan ois asialle laittanut niin arvaa oisko veättänyt minuu osien hinnoilla ja hommannut kalliimpia tuuninkiosia :whistle: Ihan taatusti! Tai tuo ei olis viittinyt nähdä vaivaa ja edes etsiä niitä.... Ne kilvet pitää viel tuohon hakea.... :headwall:
 
Kiitti Tuuti linkistä,kävin rustailemassa :)

Täälä Pessillä pienoinen yskä päällä..tarhassa siitä mainitsivat eilen ja tänään, ihan hyvin nukku viime yön.Tai heräs kyl jossain vaiheessa mutta ei ainakaan yskiny.Nyt on tuola vähän köhiny, nukahti 19.15 aikaan molemmat...alkaa aikaset aamut näkymään väsymyksenä pojissa kyllä.Saa nähdä meinaako toi Pessi kipeeks tulla,hope not... ihan normaalisti kyllä tossa riehu ja temus vaikka yskittikin... ainakin yks iso hammas sielä on toinen reuna tullut että sekin kyllä saattaa yöllä kiusata,en tiä...aattelin huomena kyllä tarhaan viedä. Peetun kanssa sai holdingia jälleen treenailla tossa heti kohta kotiin tullessa, tunnin verran jakso taistella. Ennenhän meillä ei oo toi sylissä pitäminen auttanu sitten ollenkaan raivareihin,nyt se ehkä alkaa jo hiukan tehoomaan ja passaamaan.Lopuks huomasin vaan että Peetu ite piti kiinni mun käsistä niin "pidä äiti lujaa kiinni musta"-meiningillä :heart: ja sen tunnin taistelun jälkeen oli ihan normaali loppupvä.
Katjanna, mä luulen että mulla on täälä pian kaks tuollasta tahto herraa kera raivareidensa :whistle: on meinaan pikkumiehessäkin vallan luonnetta. Hampaitaan kiristelee kun äitille ärisee jos suututtaa, tavarat lentelee, läpsii joo ja yrittää napata kiinni.. tarhassakin alkanu ihan mahdottomaks,käy kavereita tönimässä ja tuuppimassa :LOL: "jäähylle" välillä joutuvat laittamaan pinnasänkyyn kun ei lopu ollenkaan kiusaaminen, kotona mä laitan rattaisiin istumaan jos ei meinaa totella... tai siis kun ei tottele :LOL: ei toi nyt varsinaisesti mikään jäähy oo mutta pakko laittaa jonnekkin hetkeks kun ei muuten tosiaan lopeta,esimerkiks tänään verhojen repimistä. Sit siinä rattaissa kädet silmillä vääntää tekoitkua ja kurkkii välillä kattooko kukaan :LOL: ihme heppu...

Mutta nyt hus pois täältä netistä...päiväkirja kirjottamatta tältä päivältä ja huomena jälleen klo.5 herätys |O
 
jaaniin...mä oon tylsä äiti (ainakin vielä tätä mieltä) että mä en pojille osta mopoja enkä pleikkareita tms...saavat omilla rahoilla ostaa tai kerjätä joltain muulta sitten joskus jos tahtovat. Eiköhän noita innokkaita ostajia löydy kummeista ja mummoista, keltä sitten voi silmiä räpsyttelemällä anoa :LOL:
 
Keffeli meilläkin poika itse säästi osan mopoon, osan sai riparilahjaksi ja sitte osa annettiin siihen (niin kuin ukkokin tytöllensä oli aikanaan antanut). Bensarahat saa itse tienata kotitöillä tai säästää, ainut että kouluun jos menee ne maksetaan niin kuin maksettaisiin bussikorttikin.

Omalla kustannuksella joutuu mopon korjaamaan jos on sen rikkonut. Mutta tää kun ei ollut pojan tekosia/syytä niin myö se maksettiin tai siis äidin kirpparitilillä :kieh:

Pelikoneet tuo esikoinen on saanut mun veljeltä (on esikoisen kummi) tai ostanut itse :D Jepelle ollaan ostettu pleikkari2 (käytettynä tosin) mistä tuo ite säästäisi kun ei rahaa rassukka saa
 
tyttelille ihan ekaksi suuren suuri :hug: oon ihan sanaton,mutta toisaalta kun ajattelee niin minä en kyllä vieraissa juoksijaa kattelis..miten sitävoi enää luottaa keneenkään enää?

milla-maria missä pääsee jo pyörällä ajamaan? meillä ei ainakaan kun kaameet kinokset on joka puolella lunta :eek: ja varmaan on juhannus kun nää on sulanu pois..

ja rontille polen tolla krosstrainerilla lähestulkoon joka ilta..viikonloppusin aamuin illoin...

jepulis,nyt ei kerkii kommentoimaan sen kummempia,pitää töihin kohta sännätä |O

nii,dogtorin simpalla kivat vaatteet,meillä samanlaiset kumpparit,mutta vaaleen punaset :D
 
niinukka: täällä on nyt tiet ihan sulat,toki lunta löytyy tien reunuksulta mutta ihan keväältä jo tuntuu :)
tuossa yhtenä päivänä pyrytti lunta ja aattelin että pääseköhän enää minee vaan nii ne suli.

ihana tuo mopokuva simpasta :heart: :D
ja vaatteet oli oikeen hienoja!nätin värisiä :)

meillä ei oo pimennysverhoa.nii pistimpä eilen hätäratkaisun ikunaan...oikeen paksukankaisen liinan siihen eteen(oli sopivakin) nii meillä pikku-herra antoi äitin nukkua tänää vartin yli seiskaan :heart:
liekkö sillä asiaa että vähän hämärämpää oli??
mutta nyt tuo poikakin on paremmalla tuulella ku ei oo niin väskä.

ollaan tässä lähössä mun vanhemmille,siskonpoika on siellä kans.
saa poikaset leikkiä keskenää :)
jos koiran käyttäs ja lähtis sen jälkee,on tuo poikaki sitten puettuna.

palailaan myöhemmin :wave:
 
Keiju07
Sanattomaksi vetää tyttelin kuulumiset: jo on miehellä otsaa. :hug:

Valkosorsalle onnittelut pikkuprinssistä!

Kiitokset kaikille, kun runsain joukoin vastasitte hemoglobiinikyssäriini: otan nyt kaikki apukeinot kehiin. Foolihapot ovat olleet mukana jo raskauden alusta, mutta ehkä tuota c:tä ei sitten ole tullut tarpeeksi. Ja maitoa tulee latkittua paljon, joten täytyy siis välttää vielä tarkemmin sen yhteydessä. On se perhana jos nyt ei lähde nousuun. En tosiaan haluais lisäverta tai ferriinitippaan, kun se taitaa tietää häätöä Haikaranpesästä. Tosin voi olla, ettei sinne mahdu muutenkaan, kun vähän kaikkialla tuntuu olevan sulkuja päällä harva se päivä.

Vetämätön olo, yritän tehdä hetken töitä, sitten on aika neuvolalääkärille.
 
tin
Tyttelille iiiso :hug: oon ihan järkyttyny ja sanaton.

Toktorilla iiiihania löytöjä! Mä ostin Tatulle kaverilta ihan uuden näkösen Lassietecin haalarin. Väri on ihana vaaleensini- vaaleempisini vaikka sellasta en ikinä olis varmaan ite ostanu ku oon niin lime-fani niinku säki näköjään:D

Meillä kans hoidosta saadaan aina raportti syömiset, nukkumiset, taistelut:)
Keiju: ootko yrittäny ruokavaliolla nostattaa? Inhottavaa jos ei meinaa nousta..

Mutta oon täs nyt koulus atk- tunnilla. Opetus alkaa joten kai täytyy mennä :wave:
 
tin mun lemppareihin kuuluu lime-ruskee ja turkoosi :p

me tuossa pojan kanssa jo kyläiltiin ja nyt napero nukkuu,ja mulla alkoi vihdoin ja viimein menkat,ihanaa,kerrankin :D pitäs lähtä posti hakee ja juoda kahvit ja ottaa jotain välipalaa itekki..
 
:D Ihana tosiaan tuo mopokuva Simpasta!! Sitä sitten joskus aikanaan äiti esittelee tyttökavereille :snotty: !

Ootpas Niinukka ahkera kuntoilija! Miten mua meinaa tökkiä tuo kuntopyöräily ja nyt kun olin viihteellä ja kipeenä, on tullut taas melkis viikon tauko. Ja tänäänkin muka niin väsy, etten miiiiillllllääääääään jaksa. Pullan jaksan kyllä syödä :snotty: . Oon silti ollut tyytyväinen kuuriini, kun vaan nyt en ala uudestaan lepsumaan.

Mitenkäs Tytteli mahtaa jaksella? Oe voe... :hug: :hug:

Me käytiin tänään neuvolassa ja kai tuo testit läpäisi :whistle: . Palikoista taisi tehdä 6 palikan tornin, ankaa tai muutakaan ei kirjoista näyttänyt, mutta totesinkin, että kirjat on nyt vasta otettu paremmin esiin :ashamed: ja että sanoja alkanut nyt vasta tulla. Huomasi kuitenkin tätsy, että kyllä tuo puheen ymmärtää. Piikkiä ei paljon ehtinyt huomaamaan ja muutenkin oli kyllä niin tomerana kaikkien lelujen kimpussa että. Kasvojen ihosta ei kummempaa, koitetaan nyt vaikka välillä kortisonia pari päivää. Itse siellä tajusin, että pahasti pitkään auki olleet polvitaipeet on itsellään parantunut jossain välissä, että toivottavasti nuo kasvotkin. Pituuskäyrä oli nousussa ja sen myötä paino ihan hiiiittuuuuusen :whistle: laskussa, mitat oli nyt reilu 84cm ja 13kg.

Ei tänne sen kummempia tällä erää, meinaan mennä vaan laiskotteleen, vaikka toisaalta mielessä olisi montakin hommaa, mitä vielä voisin tehdä. Ja ajoissa nukkumaan, että olis huomenna vapaapäivänä virkkuna touhuamassa kaikkea :) .

Ja vielä yks juttu: MAMMA3eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee????????????!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä