LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

pikaseen taas tulin käymään..

tääki tahtoo uuden sohvan :attn:
meil on ihan hirvee tuo nykynen..kirppikseltä aikanaan ostettu,sillon oli kyllä hyvässä kunnossa.
ei kyllä rahatilanne nyt salli uutta sohvaa ja koko ajan saa olla varpaillaan ku se lomautusuhka ukolla päällä... :/

ai nii,määki tykkään rostista :D

päikkäreille poika menee n.klo.13 maissa,haetaa tutti,vien sänkyyn sanon että aletaan paapaa.
hetken se siinä siinä hakee unta ja sit nukahtaa.
illalla luetaan pari kirjaa,sylissä pidän ja se on mukava yhteinen iltapuuha :heart:
niin söpöä ku se kapuaa syliin ja alkaa osottelee niitä kirjan kuvia!
sitten sammutetaan valot ja poika menee omaan sänkyyn ja minä meen viereen köllöttee meijän sänkyyn.
noin vartissa nukahtaa.
ennehä tuo nukahti yksiksee,muuta ku laittoi sänkyyn.
no ei siinä mitää,helposti kuiteski nukahtaa.

krisu:kiva kuulla että teillä meni päiväkotiin tutustuminen hyvin:)

kiva että tuutis pääsi tuulettumaan :D
ja silti niin aikasten jo lasten kaa ulkona!!mulla menis varmaa sängyssä puolille päivin..

eivaan nyt jäätelöä syömään,sulaa tuonne :wave:
 
Tämä mamma kävi isännän kanssa pyörähtämässä Tallinnassa :D Lauantaina lähdettiin ja eilen tultiin. Kaikki lapset olivat olleet kiltisti pienimmät siskoni kanssa kotona ja isommat mummulla ja vaarilla.

Oli kyllä ihana olla vaan ja syödä rauhassa ja illalla kuunnella Jean S bändiä....oli meinaan hyvä :D

Ja sitten aamusta Tallinnaan shoppailemaan, kaikkea kivaa löytyi mutta ei kuitenkaan saatu tytöille kevät haalareita, kun ajattelin sieltä ostaa supratech haalarit mutta ei löydetty niitä :(

Hello Kittyä tuli sitten tuotua tytöille(kännykät laivalta ja paidat maista) ja Ellalle ihana muhkea prinsessa mekko. Juho sai myös vaatetta.

Itselleni ostin laukun ja vaatetta.

Voisin kyllä lähteä taas pian uudestaan mutta lompakko ei anna periksi :whistle:

Laivalla olisi kyllä toukokuussa Vicki Rosti ja menneisyyden vangit esiintymässä....... ;)

reissussa on mukavaa mutta on se kiva tulla kotiinkin.....Emmakin halasi pitkään aamulla kun heräsi..... :heart:
 
piituli: oiih,teillä ollu mukava reissu :D
olikos muuten laukut ja vaatteet paljon halvempia ku koto suomessa?
siitä on aikaa ku minä oon tallinnassa käyny,olihan siellä ainaki ravintolassa tosi halpaa:)

tuo napero kattelee ikkunasta jos traktori tulis takasin,oli muuten aivan onnessaan ja melkeen juoksi ikkunaan ku kuuli tutun äänen:)
yö oli aivan hirvee..en tiiä mikä tuota valvotti.
se mönki meijän keskelle ja kiehnäs niin että muut saanu nukuttua..sitten laitettiin omaan sänkyynsä.
sit heräsin ku pikku-ukko haki pimeässä kirjoja :eek: kello oli 2.58!
sanoin että nyt sänkyyn,ei kukaan ala leikkimään 3lta yöllä...
no se pyöri,kitisi ja kiehnäs aikansa,nukahti välillä...mutta ei me kukaa saatu kunnolla nukkua.
6n jälkee herättiin koko porukka.
pikku-mies pahalla tuulella heti kui silmät sai auki.
ei sitä tuntunu mikkää vaivaavan kuitenkaa,kuhan valvotti..?
ja kun kaikki on niiin uutta ja mahtavaa nii ei malta nukkua,niitä "rattoreita" pitäs katella sit yölläki.
mites teillä muilla yöt nykyään?

tää menee nukkumaan n.20-20.30 ja herää nykyään 6lta.
päikkärit pari tuntia.

tekee mieli puuroa,lähempä keittelee
:wave:
 
|O Kiia flunssassa ja herätti pitkin yötä puolen tunnin - tunnin välein |O Ja kun olis aamusta nukkunut paremmin niin pojat ajoivat koko talon ylös ennen klo7 :kieh: :headwall: Pikkasen muutes nukuttaa ja on paha olo :x MIks mulla kankkunen kestää, kestää, kestää.... :headwall: MIä en enää ikinä lähe minnee :kieh: :whistle:
 
Huomenia!

Mä tässä koitan heräillä tähän viikkoon, huh, meinaa startti olla vähän hankala, mutta kyllä se tästä.
Meillä on Juho ollu koko viikonlopun kuumeessa, raasulla melkeen 39 astetta :( no onneks saa tän viikon olla isin kans kotona. Mä olen töissä.
Joskos saatas pöpöt pojusta parannettua, johan tuo reilun pari viikkoa on vuotanu räkää kun mikäkin ja puoltoista viikkoa sitten lämpöili. Tiiä vaan pitäskö viedä lääkäriin vai ei..
Kun voi kuitenkin hyvin, mutta yskä on melko kaamee ja tulee jostain syvältä. Vaikeeta.

Kohta pitää soittaa neuvolaan ja perua Juhon 1½ vuotis neuvola, se kun olis ollu tänään heti mun oman neuvolan jälkeen.

Kivan kuulosia reissuja ollu yhdellä jos toisellakin lokamammalla :D
muakin himottas lähteä vähän jonnekkin, jos vaikka ruotsiin tai tallinnaan lähtis koko perheen voimin tossa vähän keväämmällä, toisin luulen että isäntä tyrmää koko homman..

Meillä ei nukkumaan mennessä ole mitään kummempia rituaaleja, kun on uniaika, sanon Juholle että nukkumaan ja annan tutin, sitten mennään ja se on siinä. Yleensä jään ite makaamaan viereen siks aikaa, että nukahtaa. Illalla tietty ennen nukkumaan menoa rauhotutaan ja ehkä luetaan jos poju tahtoo. Mutta meillä ei ole oikeestaan koskaan ollu unimaitoa käytössä. ruualla juo maitoa, ja päivällä saa jos pyytää, mutta ei muuten.
Kun ei poika sitä kaipaakkaan, niin ei sitten ole tullu annettua, vaikka olishan se varmasti ihanaa siinä vielä viimoset sylitykset ja hörpyt ottaa yhdessä.

Tuutille jo aika paljon myöhästyneet synttäri onnittelut!!

Mä yleensä tulen kyllä onnittelemaan jos jostakin vahingossa huomaan että jollakulla on synttärit, vaatii siis naamakirjan tai kerhon että sen huomaan..
Joten ei saa loukkaantua jos jotakuta onnittelen ja jotakuta en,, ei ole mitenkään erottelua.

Susan ikean reissu oli just niin perus naisten reissu :LOL: :LOL: mukaan tarttuu just kaikkea muutakin, tai sitten edes ne ei tule mukaan mitä pitäs :LOL:
 
Olipas kiva, kun Tuuti ja Piituli oli saanut taas tapaamisen järkättyä :) , hyvät kuvat neideistä ja tosiaan kokoeroakin löytyi. Huippua kun Tuutikin ollut liirumilla :D .

Susan Ikean reissu pisti kans :LOL:

Krisu, koskas meet töihin (vai menikö mulla ohi...)? Kiva oli lukea teidän päikkyyn tutustumisesta. Toivotaan, että sondeeraus onnistuu!

Meillä kans ajoittain kaivettas roskista, varsinkin vessoissa :headwall: . Sit tuon mielestä on ihanaa repiä vessapaperirullasta pieniä paloja ja heitellä niitä sitten pönttöön...

Keffeli saanut istuteltua, mun pitää kans yrittää tällä viikolla. Mä taidan laittaa vaan petuniaa ja ne balsamit. Lobeliaa oon laittanut ja on se lopulta onnistunut, mutta pitkään on tuntunut, että niistä tulee vaan ihan liian hentoa ja pitkää. Kivasti ovat kumminkin kesällä kukkineet. Orvokkejakin ennen laitoin, mutta enää en jaksa. Petunioista tulee musta niin komeita, että ne on pakko laittaa. Ostan niitä silti puutarhaltakin, mutta omat on erilaisia.

Mulla alkaa huomenna kirppari rupeama 6pv, ihan mukavaa. Hyvin on kaikki jo hinnoteltu jne. Nyt vielä yks kranssia ja Kitty viimeistelemättä. Meillä oli kiva viikonloppu, sisko käymässä, tärkeää itelle ja lapsille jne.

Eilen yhtäkkiä liityin minäkin vanhanaikainen ihminen :LOL: Facebookiin. Vaan enpä kyllä teidän nimiä muista, että voisin kaveriksi pyytää :eek: ? Jos joku minut sieltä löytää, niin pyytäkää kaveriksi. Aika jännä maailma sekin, vois vaikka tulla pienesti oltua yhteyksissä ihmisiin, joista ei enää tiedä mitään, mutta jotka edelleen tietyllä tapaa tuntuvat tärkeiltä siis yläasteen kaverit jne.

Nyt alan laittaan valokuvia, sellanen 300 tuossa odottaa |O , ensin aikajärjestykseen |O
 
Ai niin ja se tärkein mikä mieleen nousi, eikös me lähdetä kaikki laivalle kuunteleen Rostia :attn: :attn: :attn: :whistle: ;) B) :D :LOL: :p :wave: :saint: . Kyllä meidän jonkun sortin tapaaminen tässä joskus kesällä viimeistään pitäs yrittää taas aikaan saada. Vai onko se ihan mahdoton ajatus jo...
 
Miksi minä en edelleenkään usko, ettei tuolle pojalle voi laittaa sukkahousuja |O Pojalla on jalkojen iho ollut niin hyvä, että uskaltauduin haalarin alle laittamaan sukkahousut. Kahtena päivänä oli jalassa ja viime yö meni sitten valvoessa :headwall: Sukkahousut ärsyttää pojan ihoa ja nyt on jalkojen iho taas parkkiintunut ja ärtynyt eli kutisee kokoajan.
Jos mie nyt vihdoin uskoisin, ettei atoopikolle sovi sukkahousut... mutta kun ne olis niin kätevät haalarin alla näillä säillä...

Hanskoista Talvella, kun oli kylmempää tuo suostui hanskoja ihan hyvin pitämään. Mutta tuolloin, kun oikein tapeltiin niiden pitämisestä, oli melko lämmin päivä. Varjossa +3 ja auringossa +8. Itelläni oli kevyet sormikkaat ja nekin tuntui kuumilta, kun aurinko lämmitti. Pojalla oli tosi ohuet hanskat, joissa ei ole vuortakaan. Mutta silti oli sitä mieltä, ettei niitä tarvi. Vaikka ilman hanskoja kostea ja viileä ilma otti kyllä heti käsiin.
Suostuisikohan tämän ikäinen pitämään ohuita sormikkaita? Saako ne jotenkin käteen :LOL:
 
Keiju07
Huomenia, merkkailen mihin asti lueskelin.

Meillä reissu ohi, kivasti meni, yhtään en shoppaillut :attn: . Poltteli kyllä, mutta sain oltua menemättä kaupoille, kun ei mitään tähdellistä ostettavaa ollut. Eläintarhassa käytiin ja kaikista otuksista lampaat taisi olla ne ehdottomasti kivoimmat Vienan mielestä.
Nyt ootellaan, milloin iskee seuraava tauti päälle, olivat nimittäin serkut olleet juuri kuumeessa ja räkätaudissa ja isänsä sairasti parhaillaan... huoh...

Meilllä päikkäreille mennään joko ulos tai sisään. Ulos on helppo nakki, kunhan pukee väsyneen lapsen (antaa väsynä nätisti pukea) ja nostaa vaunuun. Se on siinä. Sisälle nukutetaan viereen, johtuen pääosin siitä, että haluan itsekin välillä nukkua päivällä. Kiltisti lähtee unille, kun sanon, mukaan tarvitaan vaan pari tuttia. Sulkee itse makkarin oven ja vartissa nukahtaa, välillä ährää vähän pidempään ja yrittää toisinaan pois sängystä, mutta aina on nukahtanut. Joskus äiti meinaa nukahtaa nopeammin... Meillä ei ole vielä kiire muuttaa tuota sisänukuttamista itsenäiseksi nukahtamiseksi, kun ei ole tiedossa vielä tarhaan menoa. Vaununukuttamisesta olen pitänyt myös kiinni, on sitten helpompaa kun ollaan jossain liikkeellä tai kylässä.

Minä jatkan nyt työntekoa, ihana olisi kommentoida, mutta ei löydy nyt aikaa. Ronttia jaksan aina ihastella, kun hän muistaa kaikki jutut ja jaksaa aina kommentoida toisten kirjoituksia!
 
Keiju07
Ai, Hipkukalle mun pitikin noista hanskoista tosiaan kommentoida: meillä yhteen aikaa revittiin kanssa pois, mutta kun kerran kaatui märkään lumeen paljain käsin, niin pyysi itse hanskat takaisin eikä sittemmin ole ottanut pois. Sanoisin, että jos on plussan puolella, niin anna olla. En jaksa uskoa, että näillä sormet enää pahasti paleltuu... tai sitten tosiaan kokeilet jotain kevyempiä, joilla saa paremmin tartuttua asioihin. Sormikkaita tuskin löytyy näin pienille kätösille (?), kun vaikeahan niitä olisi pukea...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Sormikkaita tuskin löytyy näin pienille kätösille (?), kun vaikeahan niitä olisi pukea...
Juu kyllä siinä haastetta on mut onnistuu :D Miä oon pojille joskus ostanut niitä joustavia sormikkaita ja kutistanut ne kuivausrummussa :saint:
Mie näin lastenvaatekaupassa sormikkaita joissa oli ½-1 vuotiaiden koko pienin. Sellaisia joustavia ja ohuita olivat. Ajattelin, että varmaan kivemmat kädessä kuin tönköt rukkaset. Mutta se pukeminen epäilyttää...

Meillä ei tuo lumihankeen kaatuminen vaikuta mitenkään. Tuo kun nosteli ja heitteli lumikökköjä ihan innoissaan ilman hanskojakin ja kuralätäköstä poimi kiviä... Kyllä tuolla sen verran kylmettyy vielä nuo kädet (alkavat sinertää ja sormet turvota), että mielelläni jotkin hanskat pojalla käsissä pitäisin edelleen. En itsekään halua vielä olla ilman.
Ilmeisesti tuo jätkä ei vain huomaa touhuillessaan käsien paleltumista. Talvella meillä ei ollut mitään ongelmaa, tää hanskojen heittely on ihan uus juttu.
 
Hipkukalle piti jo aiemmin todeta, että oli hienoja nuo vanhoista rahoista tehdyt korut! Vois itellekin ottaa ja hyvä lahjaidea. En vaan äkkiseltään nähnyt, mitä mahtavat maksaa :whistle: ... Ja noista hanskoista, meillä niitä kans välillä vedellään pois, mutta onneksi melko maltillisesti. Sormikkaiden laitossa voi tosiaan olla haastetta :LOL: :headwall: , mutta ehkä nuo kyllä tykkäisivät! On se kyllä NIIN ihanaa, kun kohta ei enää hetkeen tarvi pukea paljoakaan. Toivoo lämmintä kesää...

Päikkäreille ja oikeestaan yöunillekin meillä mennään tällä hetkellä taas niin, että ollaan vieressä kunnes nukahtaa. Nyt kun alkoi miehellä iltaviikko, ei välttämättä onnistu ja ehkä tuo taas huutaakin sitten, mutta katsotaan. Nyt on ollut kätevää, kun luen siinä omalla sängyllä vieressä sen hetken, että ottaa ja nukahtaa. Ei ole kestänyt kauaa, niin ei ole pahempaa vaivaa. Melkoinen kieppuja on kyllä usein hetken, ennen kuin nukahtaa. Itekseen pyörii sängyssä kuin väkkärä. Aina on ihan arvoitus, kun ite menee nukkumaan, että mitenkähän päin pinnasängyssä ollaan.

Nyt taas jatkaan muita hommia, yritän kokoajan keksiä jotain, ettei tarvis laittaa noita valokuvia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Hipkukalle piti jo aiemmin todeta, että oli hienoja nuo vanhoista rahoista tehdyt korut! Vois itellekin ottaa ja hyvä lahjaidea. En vaan äkkiseltään nähnyt, mitä mahtavat maksaa :whistle: ...
Tuota hintaa minäkään en mistään löytänyt. Tosin luulen, että kun ovat käsityötä niin ei kovin halpoja välttämäti taida olla.


Huomasin sanomalehdessä mielenkiintoisen artikkelin. Kuluttajaliitto oli tehnyt vertailun muroista ja huomannut, että huonoimmassa lapsille suunnatussa muro vaihtoehdossa oli enemmän sokeria kuin karkeissa :eek: Kun ajattelee, että monelle lapselle murot on aamupala. Niin millaisen sokeri tujauksen he saavatkaan huonoimmassa tapauksessa joka päivä. On tuo aika viidakko valita mahdollisimman hyvä vaihtoehto, kun niitä on kuitenkin aika monta hyllymetriä mistä valita.

Tietysti täytyi käydä vertailu katsastamassa netistäkin http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=548 (vasemmasta valikosta pääsee tuotevertailuihin). Muitakin elintarvike vertailuja siellä on (suolan, sokerin yms määrän mukaan rankattu huonoimmat ja parhaat). Miun lempijogurtti täytyy näköjään muuttaa harvinaisemmaksi herkuksi :whistle: Mutta positiivista oli huomata, että joissain on osattu tehdä ihan oikea valinta terveellisemmän epäterveellisemmän välillä.
 
kahvia tässä kittaan,tultiin just muskarista.
pyörällä käytiin ja täytyy kehua että ilma mitä ihanin B)
saa kyllä toppatakki vielä olla,mutta mieli piristyy tuolla auringon paisteessa.

siellä muskarissa oli mooonta vauvaa ja ainostaan kaks taaperoa.
tää meijän muru oli kaikista vanhin ja sylissä kun piti pitää niin eipä tuo oikeen viihtynyt... :/
ja leikit muutenkin vauvoille suunnattuja.
pitää kai se käydä kesään asti kerta maksettukki on,tietty jos tuota ei nappaa nii olkoot.
käydää sit vaikka uimassa mielummin.

rontti: mulla tuli sama mieleen että oispa hienoo nähdä laivalla :D :attn:
ai että meillä oiskii mukavaa :LOL:
kehtaiskohan enää palstailla mokien jälkeen :whistle:

kauppaan pittää kohta lähtä sapuskaa ostamaan ja mulle tottakai herkkuja :saint:

myöhemmin taas :wave:
 
rontti vaikee sua on kaveriks pyytää ku en tie sun nimee :LOL: :LOL: pistä vaik y:tä niin katotaan :D
me sit oltiin viikonloppuna outokummussa hautajaisissa...ja ny ollaan vieki ihan väsyjä,ku yöllä ajettiin,et lapset nukkuis....meil veeti korvatulehduksessa ja kuuri päällä.....
mitäs vie...hmmm...ai nii...tääl alkaa syssyl sairaanhoitaja koulutus joten meikä hakee siihen :D mut ny tääl revitään mua joten hei
 
Hienot mekot Piituli :flower: Tosi kaunis kangas!

Hanskoista hyvin tuo meijen pimu niitä pitää kädessä jos on pitkävartiset. Laitan ne ensin käteen ja sitte vasta kädet puvun hihoihin. On sen verran tiukat hihansuut ettei saa niitä revittyä :D Jotkut lapasen tyyppiset lähtee helpommin litomaan... Mut yllättävän hyvin pitää niitäkin. Kipsulla on usein kahdet käsineet päällekkäin tai muutoin on sormet jääkylmät :/

Jaahas, räkänokka kutsuu taas |O Kukahan haluais sellasen vähemmän hyvän tuulisen pikku pimatsun :attn:
 
milla-mariakos kyseli laukkujen ja vaatteiden hinnoista???? (huono muisti)

Onhan siellä ehkä hieman halvempaa mutta laadusta en mene takuuseen....ja siellä on niitä ns. muotilaukkuja kuten Dolce&Gabbana(eli mikä lie ) yms....Meinasin ostaa D&G:n laukun mutta kun ei ollut kuin oranssina :whistle: Hinta oli 32 euroa eli 500 kroonia.

Kyllä siellä alkaa olla hinnat muilla kuin alkoholilla aikaslailla suomen tasolla jo..... esim. Seepra (eli Safari) lonkero oli halpaa minusta, 24 tölkkiä (½ l) oli 28,90 eli 1,20 euroa/tölkki. Mutta pitää tietää mistä ostaa.......sana tosin kiirii aikas hyvin yleensä.
:snotty:
 

Yhteistyössä