Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

Iloista äitienpäivää kaikille :hug: :flower: :heart:

tin varmaan puolet odotuksesta on ollu samanlaista kuin Ellan kohalla (finnit hävisi ja tilalle tuli joka paikkaan verisuonen purkaus "näppyjä", linea negra, pahoinvointi..tosin pahempaa ja lyhyempää kesti) uutta on ollut himot hampurilaisiin, maksamakkaraan ja käsidesiin, maha erimuotonen ja kaverilla vahvemmat liikkeet ja vilkkaampi,miule tullu kauheet suonikohjut,naama kuiva ja ns.rupsahtanu...ja ja...tämmöistä ainakin ollut tässä odotuksessa.

keiju ja tiipii onks teillä jo kaikki valmiina uutta tulokasta varten?Miusta tuntuu etten ehi mitään tekee...vaatteita viikkasin kaappiin ja äsken keitin tutteja muuten en ole tehnyt vielä mitään. Pitäisi pyykätä vielä ja vaunut ja autoistuin hommata kaverilta. Sairaalakassin sisällön kirjotin ylös eilen.Kesäkuisten odottajien sivuilta muuten löysin hyvän listan minkä suht samalla kaavalla kopioin. :D
 
Hipkukalle paljon onnea matkaan! :heart:

vip täälä alkaa olemaan vauvaa varten kaikki tarpeellinen, itseasiassa vain sänky piti ostaa mutta muuten on Siljalta kaikki, oon käyttäny oikeestaan vain unisex vaatteita joten ne menee, on tulokas sitten tyttö taikka poika. Vielä pitää vaipat ja sängynpatja ostaa, sitten on kaikki valmiina... paitsi että samanlainen siivousvimma on kuin mitä Siljaa oottaessakin ja haluan että saan kaikki tehtyä ennen synnytystä. Minäkin perjantaina kirjotin jääkaapinoveen sairaalakassin sisällön valmiiks, en viitti alkaa vielä pakkaan laukkua kun niitä tavaroita tarvii kuitenkin jatkuvasti.. Lansinoh-nännirasva muuten puuttuu siitä kesäkuisten listalta, se on ainakin mulle ehoton! :D

Ihana äitienpäivä ollut! Silja tosin myöhästy onnitteluista kun heräs vasta 10.30 kun vähän heräteltiin (on pitkään nukkunut aamusin huonosti ja heränny jo 6-7 mutta eilen sitten pimensin huoneen kunnolla yötä varten ja niin vain piteni unet noin 4 tunnilla :D ) Mies kattoi aamiaispöydän kera kynttilän ja keitti kahvit, lahjaksi sain kauan himoitsevani Sinkkuelämää dvd-boxin :D ihanaa!!! Nyt malttaa oottaa hyvin sitten synnytykseenkin asti kun on mitä puuhata samalla kun siivoilee, ompelee yms =)

Silja nyt päikkäreillä, sitten kun herää niin syödään ja mennään YOdottajaa ja Viutsia moikkaan :)
 
Hyvää Äitienpäivää kaikille minultakin :heart:

Vip kyseli tavaroista....vaatteet olen pessyt ja järjestellyt. Vauvan kassi ja oma on aikalailla pakattu. Kaukalo on sekä kaikenlaista pientä sälää, mobilea, tutteja ja tuttipulloja. Sänky ja vaunut on vielä eväät levällään maailmalla, vähän olen arastellut niitten kotiin tuomista kun viimeksi kaikki jouduttiin siivoamaan itkun kanssa pois.

Mies kuitenkin on sitä mieltä, että ensi viikonvaihteessa ne tuodaan kotiin joten...eihän mikään tietenkään tavaroiden laitosta ketuille mene mutta kun tausta on mikä on.

Vielä ei ole mitään tuntemuksia että tuolta ulos olisi joku tulossa. Mutta se on max 5 viikkoa kun meilläkin sitten olisi oma vauveli :heart:

Nämä äitienpäivät on mulle aika raskaita, olenhan äiti mutta se lapsi vaan puuttuu :'( Eipä ole onnitteluja juuri sadellut, ihmiset eivät kai miellä minua äidiksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Kirpun haudalle kävin kuitenkin viemässä orvokkeja, meillä vietetään tätä päivää sillä tavalla, ehkä ensi vuonna iloisemmissa merkeissä.

Jaksuja taas kaikille ja kiva kun muistatte meikäläistäkin :)

Terkuin Kiisumirri
 
Ai kun on jännä lueskella kun laitatte tavaroita valmiiksi tulokkaalle :heart: Tulee ihan vanhat ajat mieleen kun mietittiin porukalla mitä mukaan ja millä vaatteilla vauva kotiutuu jne. Ja en yhtään ihmettele jos Kiisumirrille on vaikeaa tavaroita siihen kotiin tuoda... Nyt pidetään peukut varpaita myöten pystyssä ja toivotaan yli kaiken että kaikki menee hyvin :hug: :hug:


Tuosta äitienpäivästä ilman sitä omaa rakasta lastaan... Mun tätini aikoinaan sanoi samaa että ensimmäinen äitienpäivä oli kamala. Oli äiti mutta syli tyhjä :'( Toisaalta on ihana asia että äitiä muistetaan (edes) yhtenä päivänä vuodessa mutta se päivä on varmaan kamala heille jotka ovat lapsensa menettäneet tai kärsivät lapsettomuudesta :( Ite en siitä tiedä mitään voin vain kuvitella ja sittekin ne tunteet ovat silti vieraita :ashamed:

Kiisumirriltä miä tahtoisin kysyä että puhutaanko teillä Kirpusta Kirppuna? :heart: Palautui mieleen tuosta nimestä niin odotusajan kirjoituksesi tai siis kun loppuun kirjoitit Kiisumirri ja Kirppu :)
 
Tuutilulla: Kyllä meillä Kirppu on Kirppu, tai tyttö tai tytsy :heart: :heart: Nimeähän me ei koskaan hänelle annettu, vaikka esim. hautakiveen olisi saanut nimen laittaa. Siinä lukee vain tyttövauva ja sukunimi.

Tällä uudella tulokkaalla ei ole edes tekonimeä...varmaan joku ihme tapa mukamas suojella itseään jos jotain sattuisi :|

Terkuin Kiisumirri
 
Mitenköhän kauan menee ennenkuin poika väsähtää?
Otettiin pinnasängyn laita irti, jotta pääsee pois itse sängystä. Olen tässä muutaman kerran paluttanut takaisin sänkyyn...

Ja taas :headwall: ...nukkumaan...
 
Tervehdys kaikille!
hurjasti onnea Hipkukan porukalle ja tsemppiä kaikille masujenne kanssa :) Kiisumirrille ihan erityiset tsempit :hug:

Tässä esittäytyy meidän kaksi uutta perheenjäsentä Väinö ja Urho
Niin ihania :heart: hiukan vielä poikia pelkäävät, ääntä ja liikettä kun piisaa.
 
Jaha, tunnin oon nyt poikaa sänkyyn palautellu ja hää keksi uuden tempun. Kun lähestyn ja aion nostaa syliin ja sänkyyn heitäytyy maahan nukkma-asentoon :LOL: Siinä makaa ja leikkii nukkuvaa. Jos ei, vaikka äiti huomaa, että on lähtenyt sängystä pois...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiisumirri:
Tuutilulla: Kyllä meillä Kirppu on Kirppu, tai tyttö tai tytsy :heart: :heart: Nimeähän me ei koskaan hänelle annettu, vaikka esim. hautakiveen olisi saanut nimen laittaa. Siinä lukee vain tyttövauva ja sukunimi.

Tällä uudella tulokkaalla ei ole edes tekonimeä...varmaan joku ihme tapa mukamas suojella itseään jos jotain sattuisi :|

Terkuin Kiisumirri
:hug: :hug:
 
Kiisumirriille Stempitykset. Äitieänpäivät voi joskus olla tosi raskaita, kun taustalla on jotain.

Stempitykset toki kaikille muillekin raskauksiensa kanssa. Mie en vieläkään tunne itseäni raskautetuksi. Toisaalta yritän muistuttaa itselleni, että pojastakin ne oireet alkoi vasta hiukan myöhemmin.

Käytiin tänään pojan kanssa äitienpäivä lounaalla Hesessä :D Mies on työmatkalla, mutta toki mie olen ekstrani ansainnut. Opetin pojan dippaamaan ranskalaisia :p Hyvin oppi. Mies varmaan hymähtelee, kun tulee kotio. Hää ei kovasti ole innostunut, että pojalle opetetaan tuollaisia pahoja tapoja... Mies ei pidä hampurilaispaikoista, kun ei korkean kolesteroliarvon vuoksi voi oikein niissä käydä... (sukurasite :( )

Ei hitsiläinen :eek: Nukahtiko tuo jätkä omaan sänkyynsä?
 
Hipkukka meillä tuo pimatsu ei käynyt päikkäreille tänään, ei sitten millään. Vaikka pois ei pääse niin keksi kaikkea muuta :headwall: parasta oli että kuului: Äiti hejäää (äiti herää ) koko ajan :D Luoja minuu auttakoot kun tuo jatkettavaan joskus siirretään...

Nyt on noita sanoja alkanut tulla urakalla, kaikki ei kuitenkaan selviä ole... mutta kuuluu: liuta yksittäisiä sanoja ja Kuka tulee, siellä, tuolla, koija haukkuu, kuulee ja siinä vaiheessa Kiia pistää aina sormen poskelleen ja kallistaa päätään :LOL: Pimun kanssa pystyy jo jotain jutellakin :heart:

Syöttötuolista joku kysyi (en muista nyt kuka ja en jaksa alkaa ettimään) :ashamed: Istutaan vielä ja pitäis hommata uus (nyt lainatuoli) kun edelliset levis totaalisesti. Ajattelin sitä ikean halpaa (ja rumaa :ashamed: ) tuolia.

Tuo pimatsu kuvittelee olevansa linnun, apinan ja gasellin sekoitus. Sohvalle (ja joka muuhunkin paikkaan kiivetään), siellä pompitaan ja hoetaan pomppii... ja yleensä lennetään pää eeltä alas :headwall: Ja mitäänhän EI totella. Ja kaaliin ei uppoa mikään (samperin jukuripää ) vaikka nyin neidin sieltä sohvalta/sängyltä/tuolilta jne. pois sen sata kertaa päivässä. Eihän siinä mitään jos kiipeää mut haluais välttää ne vaarallisemmat tapaturmat. |O Matkasänkyyn joutuu monesti "arestiin" kun äippä haluaa edes hetken huilata :kieh:
 
hei kaikille pitkästä aikaa!

ihana lukea teijän raskausjuttuja :heart:
tosiaan tulee ne omat odotusajan asiat mieleen,mitä sitä pakkaa mukaan jne.. :)
oli niin ihana pestä vauvalle vaatteita ja silitellä niitä valmiiksi..

kohta sitä sitten jo ootellaan vauvauutisia :D

meillä muksulla kova yskä ja nuha..raasu tuolla köhii :(
nukkuminen vähän hankalaa tuon yskän takia.
hunajaa annoin teelusikallisen jos vähän auttas.

tänään käytiin minun mummilla kahvittelemassa ja sitten pyörähdettiin vielä mun vanhemmilla.
on nyt kakkua taas syöty maha täyteen:p

miehellä se lomautus alkanut,perjantaina oli viimenen työpäivä.huomenna täytyy hoitaa työkkäri käynti ja kela asiat kuntoon..on varmasti pitkät jonot siellä,pelottaa oikein että miten tässä pärjätään.
taitaa olla monella nyt tiukat paikat rahan kanssa.

mutta taas tölsän ääreen :wave:
 
Meidän laidaton pinnasänky kokeilun eka yö sujui hyvin. Poika nukkui koko yön omassa sängyssä, heräilemättä. Aamulla tosin sitten heräsikin 6.20... Mie olin herännyt jo 4ltä pyörimään ja huokailemaan, kun kuvotti. Ja kuvottaa edelleen. Tavallaan olen iloinen, että odottamani raskausoireilu alkoi, mutta toisaalta :x
 
Pikaisesti edes...

Iiiihanaa Hipkukka :flower: :heart: :heart: ! Nyt sormet ja varpaat pysyssä, että kaikki menee hyvin hamaan loppuun saakka :D ! Toiset täällä sitä loppua tai itseasiassa alkua odottavatkin jo kuumeisesti. Jännä kyllä lukea, niin erilaisissa elämäntilanteissa ollaan, vaikka sitten nämä 1,5v meitä yhdistääkin :) . Kiisumirrin sekavat tunteet on helppo kuvitella :hug: . Tsemppiä siis kaikille alussa tai lopussa raskaana oleville ja raskaaksi haluaville!!

Meillä oli mukava äitienpäivä, vaan toisaalta välillä tuntui, että käy työstä, kun koittaa muistaa kaikkia viittä äitiä/mummua... Kahtena eri päivänä ihmisten luona käytiin, kaikille tehtiin kortit ja jotain lahjaa tai kukkaa hankittiin. Itse sain nukkua, oli ihana aamupala tehtynä, lahjat lapsilta, joita olivat päiväkodissa tehnyt ja mieheltä sain crocsi sandaalit, itse valitut. Ja niin ihanasti kirjoitetun kortin että :heart: . Syömässäkin oltiin ja yhden mummun kanssa ihanalla kävelylenkillä järvenrannassa. Sinne järvelle laskeudutaan tooosi pitkiä ja jyrkkiäkin rappuja alas. Neiti käveli raput hienosti alas ja päätin katsoa, jaksaako myös ylös. Kyllä jaksoi :D , loppupäässä alkoi ilmeisesti väsyttää, niin tuo vaihtoi tyyliä. Meni loput n 15 askelmaa takaperin kontaten/ryömien :eek: :LOL: . Oli kyllä omintakeinen näky ja siinähän tuo vasta puuskuttamaan alkoi, mutta sisulla meni hienosti! Ensin mahallaan kun oli, nosti jalat seuraavalle askelmalle, sitten käsien varassa siinä punkesi koko loppukropan sille ylemmälle askelmalle, sitten jalat taas seuraavalla jne. Ihan siinä meinasi veri päähän mennä ja välillä käsissä voima petti niin että leukakin taisi kopahtaa rappuun. Mutta ei puhettakaan, että olisi pitänyt auttaa :LOL: Aika apinatyttö meilläkin siis edelleen! Ja tarmpalla hyppiminen siskojen kanssa on yksi suosikeista! Ja sitten tuo on tietysti keksinyt senkin, että kiertää tramppaa siinä suojaverkon ulkopuolella kapealla kaistaleella |O :headwall:

Meillä tulee nyt myös jatkuvasti sanoja lisää ja tuiki tuiki tähtöstä lauletaan tuon verran. Mukavaa aikaa :)

Mulla on nyt lomapäivä ja sitten 29.5 alkaa hoitovapaa :D . Taidan lähteä tästä kävelylle ja ostaan valkosipulia ruokaa varten. Alkaa näemmä aurinkokin pilkisteleen. Pihatöitäkin olisi taas tällekin päivää...
 
myöhästyneet äippä onnittelut kaikille!!

meillä päivää vietettiin mahataudissa,minä siis..vieläkin oksettaa..mutta ihanat kukat sain isiltä ja pojalta,ja ihana kortti..

keffeli tekee aika monikin,ja näin alussa sillä ei oo mitään väliä..mutta nyt pitääkin perua se koska :attn: :attn: jihuuuuuuuu,meille tulee ens kuussa espanjasta se pentu :heart: :heart: päätin nyt säästää sitten siihen nekin tatuointi rahat,tänä aamuna varmistui tuo asia,ja mielummin minä sen pennun otan ku tatuoinnin :D
 
Moikkelis kaikille :wave:

Olen yrittänyt viettää täällä vähän hiljaiseloa palstailusta viime aikoina... Karsinut vähän "harrastuksia" edes jostain. Kun joudun muutenkin notkumaan tuolla netissä aika paljon viime aikoina sivujen päivityksen johdosta. Ei huvittaisi, mutta kaipa sekin on jonkun tehtävä. Pitäisi varmaan palkata joku tekemään se minun puolestani...

Hippis täällä on peukut pystyssä, sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin.
Minulla on vielä tuo raskaushormooni hieman korkealla, joten katotaan koska päästään taas kokeilemaan...

rahapulasta piti jo aiemmin kommentoida, että eiköhän sitä ole lähes kaikilla meillä, jotka ovat kotosalla... Meillä on rahaa ruokaan tällä hetkellä vain 15 euroa 20. päivää asti... joten tiukkaa on, pakko myöntää. Lainaa jouduttiin ottamaan näihin hoitoihin, että pystytään maksamaan... Ja sitten vielä kun tuo mun auton romu ei mennyt katsastuksesta läpi ja korjaus maksaisi "vain" 1000 euroa, niin eipä korjata. Yritetään etsiä jostain mulle uutta halpaa sopivaa autoa... Se voi kyllä olla helpommin sanottu kuin tehty. Onneksi sain iskältä auton kesäksi ainakin lainaan, että on aikaa kattella.
Mutta onneksi rahatilanteissa saa seurakunnalta aina silloin tällöin tuon lahjakortin kauppaan, niin saa edes vähän ruokaa ostaa, vaikkei mitään muuta pystyisikään ostaa. Sillä pärjää jo aika pitkälle. Ja onneksi tuo kaupankäynti on nyt kesää vasten alkanut kiihtymään, joten josko sieltä alkaisi saamaan muutaman euron ylimääräistä kohtapuoliin...

Täällä alkoi taas satamaan ja ensi kertaa myös jyrisee. Saas nähdä mitä eemeli tykkää ukkosesta, jos se tähän päälle pääsee. Meillä kun on noita järviä tässä, niin kun se tulee siitä välistä, niin sitten paukkuu ja lujaa. No ainakin tuo ilma puhdistuu taas oikein hyvin, kun sataa... Koiria en kyllä viitti taas hakea sisälle ellei tuo ukkonen tule lähemmäs... Johan ne oli koko lauantain sisällä, kun eivät voineet sateessa olla ulkona... hienohelmat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
tuuti :hug: toivottavasti jätkät paranevat pian!
Kiitos :) Olisihan tuo vaihtelua olla edes hetki taas terveiden kirjoissa... Ja kun pääsis ees ulos! Pojat oli eilen puol tuntia saippuakuplien kanssa ja molemmilla nousi kuume uudelleen :/ Toisaalta alan jo miettimään tosiaankin sitä allergiaakin....

Kipsulla nenä myös vaan valuuuuuuuuuuuuu
 
Kannattaa käyttää lekurissa nuo poijjat tuuti. Koivuhan on jo aloittanut tuon pölisemisensä... Eemeli vetää sitä nestemäistä lääkettä joka ilta ja silti on vähän lämpöä toisina päivinä... väsynythän tuo nyt on, kun nukkuu huonosti ilmankostuttimenkin kanssa, muttaa näyttää se oloa helpottavan...
 

Yhteistyössä