Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

No nyt ompi ulpukka kotona :heart: Ei oikein uni ollut hyvää ja syvää mummilassa. Oli tasasen tappavaa tahtia heräillyt pitkin yötä :/ Väsyneitä oli tyttö sekä mummi. Mutta muuten vastassa oli iloinen rätkätin :D Vauhtia piisasi ja mummia juoksutettiin... ja sitä tanssin määrää kun ei saanut tehdä mitä itse olis halunnut ;) Äiti kun kielsi niin luokkaantuneena meni mummin tykö valittamaan :LOL:

Tuossa vieressä nyt tekee unta ja toivottavasti nukkuu piiiiiiiiiiiitkät unet :D
 
Eipä täällä kummempia. Lääkkeet saatiin silmätulehdukseen. Tosin nyt mies epäilee, että hälläki se riesa olisi. Me odotellaan, että aurinko hiukan siirtyisi ja alkaisi lämittämään takapihaa, mennään sitten pihahommiin. Kukkapenkki odottaa vielä uudistamista.
 
Keffelillä on ollut ilmiselvästi kivaa :whistle: Kerroppas lisää uteliaille :D

dogtorille jaksuja :hug:

hipkukka toivotaan että lääkkeet puree pikaisesti :) Mitäs teette kukkapenkille?

Miä täällä pohdiskelen uskaltaisko jo petunioita ostaa vai tuleeko vielä hallaa... Ja daaliatkin pitäis lykätä maahan ja ja... Eilen siemeniä tuonne kylvettiin. On aika tyhjän näköiset padat/ruukut vielä pitkän aikaa. Penkkeihin en viittinyt kylvää kun vahingossa kitken ne kumminkin pois :ashamed: :LOL:

Ois ihana tuonne kaikkea uutta ostaa kun ois millä ostais :( :headwall: No ostetaan sitten kun töihin palataan. Eipä sen puolen tuolla ole paikkojakaan uusille kasveille, ainakaan tässä vaiheessa.

Kaksi viikkoa koulua! Toisaalta ihanaa ettei näitä heräämisiä ja kujetuksia ole mut toisaalta.... kaikki kotona murkkuja myöten... Voipi olla pinna pikkasen tiukalla |O

Auts, Kiia päätti tulla syliin just nyt ja raatelee minut ku en ota.. joten :wave:

Muoks. ei neiti ollutkaan kuin omppua vajaa... Piruako sitä sitten piti äitiä kurmmottaa :kieh: Ois pyytänyt selvästi :saint: :LOL: :ashamed:
 
Ai niin, pitäähän mun kertoa teille mun loistavasta viime yön unesta :D Unessa tein raskaustestin keskellä jotain juhlia (?) Ja samassa unessa syntyi tyttö jonka nimi oli Irene. :D Enempää en muista muuta kun sen että kirjotin tänne tulevani hulluksi :LOL:

Toisessa unessa seikkaili Rontti kera Iidan. Asuivat täällä meijen lähellä jossain punaisessa talossa jonka vessa oli täynnä Tildaa... Muistan että ihmettelin suu ammollaan kuinka Rontti oli muuttunut. :eek: Täydessä tällingissä panterikuosit niskassa vietti jonkun synttäreitä. Hiukset tyyliin Tukiainen (oikein kikkaralla) mutta tummien hiusten seassa vaaleita (oransseja ?) raitoja. :LOL: :LOL:

Että näin. Ilmankos väsyttää kun on ollut vauhdikas yö :whistle:
 
tuutiksen uni naurattaa :LOL: :LOL:

hipkukka auttaako jos siun mies laittaa siule ne tipat tai salvan silmiin?Miusta on itellee hankala laittaa tippoja silmiin.

Kaverit oli eilen järkänny ns.vauvakutsut miule ja yhelle toiselle kaverille jolla la 2vkoa ennen minuu. Veljen vaimo ois halunnu pitää miule kutsut jo ellan odotusaikana mutten oikeen tykänny ajatuksesta. Nyt hää sit sano et oisivat aluks pitäneet kutsut mut päättivät et mennään vaan syömään ulos. Siellä sit kuitenkin oli ilmapallot,servetit ja kaikki. saatiin lahjat ja hienot vaippakakut (siis vaipoista tehty kakku). Sit syötiin pitkän kaavan mukaan ja kaverit maksoi kaiken :D Veikkailivat kumpi tulee ja millon.Suurinosa veikkasi miule sekä kaverille poikaa...!Hih,oli kyllä piristävä ilta.

No mut nyt rupeen siivoo apinanraivolla. Tällä viikolla remppaa kiinteistövälittäjiä meillä arvioimassa asuntoa...jos saatais pian myyntiin tää kun löydettiin aivan ihana talo mistä haluttais tehä tarjous... :whistle:
 
Meillekkään ei kummempia, oltiin viime viikko lomalla ja nyt on taas palattu arkeen.
Mukava viikko oli kyllä, oikeen Juhon kans nautittiin kun oltiin päivät kaksin, ei tarvinu kiirehtiä mihkään ja Juhokin oli oikeen unelma poika, ei kiukun kiukkua tullut. Ihana lapsi :heart:

Meilläkin piha vaatis laittoa, ja paljon, sen kuntoonsaamiseksi kyllä vaaditaankin aikaa ja rahaa melkosesti joten ei vielä tänä kesänä tule valmista. Kun meillä on tehty isoja muutoksia pihassa ja kaikki on pitänyt istuttaa uudelleen, pientä länttiä nurmikkoa lukuunottamatta, no okei vanhoja puita jäi ja vanha pensasaita. Mut muuten. Joten pikkuhiljaa sitäkin, remontoimisen ohessa ei tota aikaa enään hirveesti jää, eikä rahaa.

Olkkarikin sisustettiin uusiksi, mattioa ja sohvaa lukuunottamatta. siis huonekalut meni uusiksi ja kissan pissimä telkkakin meni vakuutusyhtiön lunastukseen joten sekin on uusi. Nyt kelpaa taas olla, kun on jotenkin avarampaa.

Hipkukka, millonkas teille selviää, että kiinnittyikö molemmat pikkuset ja kasvaako massussa siis kaksi vai yksi? Kun eikös viimeksi siirretty kaksi?

Dogtorille tsemiä pahoinvoinnin kanssa, mulla se loppui tässä raskaudessa viikolla 17 :x että hetken on saanut olla jo ilman :D

Keffelillä ilmeesesti ollu vallan mukavat treffit :D

Lokamammojen pinosta on kyllä tullu melkosen hiljanen :eek: :( liekkö sitten tulevalla kesälläkin vaikutusta, mutta vähän luulen ja pahoin pelkään, että näinköhän meidän yhteinen taival alkaa pikkuhiljaa kuolemaan?? :'(
Itse käyn kyllä jokapäivä ainakin melkein kurkkaamassa, että mitäs tänne, mutta ei sitä tule kirjoteltua kun ei muutkaan kirjota, kuka nyt mun löpinöitä viitiskään lukea sivu tolkulla.

Niinukalle onnea jatkuneesta työsuhteesta ja tsemiä verenpaineitten kanssa.

Äitylille onnea odotukseen!!

Vieläkö jokainen tuleva touko ja kesämassu on yhdessä koossa??
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Vieläkös Keiju on kokonaisena? Entäs Kiisumirri ja tiipii?

Eikös tätä voi alkaa jo kyselemään päivittäin kun Keijun la:kin on ihan just käsillä :saint: :D
Kahdessa osassa sitten perjantai-lauantai välisen yön! Tyttövauva siis syntyi 16.5. klo 23.23! 3540 g ja 49 cm

Mitähän tässä kertoilisi... Synnytys oli helppo, ja niin nopea, ettei mies kerennyt mukaan... Oli Keski-Suomessa käymässä ja mulla alkoi supistukset pikkuhiljaa tuossa perjantai iltana kuuden jälkeen, kun olin Vienan kanssa pihalla ja kaupassa. Soitin miehelle 18.45, että ehkä kannattaisi lähteä tulemaan, en ole varma, mutta ehkä. Lähti sitten kasin bussilla tulemaan. Soittelin sairaalaan klo 21, että kauanko uskallan olla kotona, kun tulee parin minuutin välein, mutta eivät ole vielä tuskallisia. "Ole vaan rauhassa". Siskon soitin Vienan unta vahtimaan klo 22.15 ja taksiin hyppäsin 22.40. Synnytyssaliin kävelin 23.02, ja taksin jälkeen alkoikin aika kivuliaat ja tiuhat supistelut (olisko ollut kun yksin raahasin kassia). Salissa 7 cm jo auki, soitto miehelle junaan, että ehkä vielä ehdit (kätilön mukaan). Pyysin ilokaasun heti, kävin makoilemaan, kaksi infernaalista supistusta, joista toisella kätilö sanoi, että kuulee musta, että ei taida mies enää keretä mukaan :D , kolmannella killerisupistuksella vauva alkoi itse työntyä maailmaan. Lupa ponnistaa seuraavalla supparilla, ponnistusvaihe 3 min ja kahdella työnnöllä neiti maailmassa. Lievästi vihreä lapsivesi, mutta muuten kaikki ok, 9 pistettä ja heti äänessä. Jälleen soittoa miehelle junaan, että sulla on nyt toinen tyttö. Oli aika puusta pudonnut :D . En kanna kaunaa ettei ehtinyt paikalle, enkä missään nimessä vaihtaisi pidempään synnytykseen, jotta mies olisi ehtinyt paikalle.

Kotiin päästiin heti seuraavana iltapäivänä alle vuorokauden ikäisen kanssa, kun pyydettiin. Kättärillä oli sulku päällä (olin viiminen, jonka ottivat sisään), joten hyvillä mielin antoivat lähteä.Näytillä joudutaan vielä käymään tottakai. Eikä edes harmita, ettei päästä Haikaranpesään, kun ei siitä olisi tuossa ajassa ehtinyt nauttia. Kivoja ovat kaikki Kättärin synnytyssalit. Ja mukavat kätilöt, mitä niitä nyt ehti nähdä. :D

Ai joo, ja mikä tärkeintä, värjäyksenkin ehdin käydä korjaamassa perjantai-iltana! :D
 
Keiju ihanaa, paljon onnea teidän perheelle!!! :heart:

Nyt sitten vielä uteliaana kyselen että kuinka pitkä sulla oli Vienan synnytys ja kuinka sillon eteni. Tietenkään näitä ei voi verrata keskenään mutta omaa tulevaa synnytystä mietin että mitenhän lähtee etenemään. Tosin synnytin Siljaa n.2vrk joten ei taida tämäkään hopulla tulla :LOL: vähän vaan jännittää kun anopilla joka on tulossa lapsenvahdiks on matkaa tänne meille 200km |O ja yksin en laitokselle lähe kun pelkään kuitenkin sitä touhua jonkin verran (paljon?)..sanoinkin miehelle että tarraan täälä kotona saunanlauteisiin kiinni jos mua yritetään ilman sitä laitokselle viedä, minä synnytän kotona jos ei mies pääse mukaan! (tiedän, tiedän...eka suppari kun tulee ja kivut palaa mieleen niin oon jo juoksemassa OYS:siin epiduraalin toiveissa...)

t.tiipii rv37+6 (ja tukevasti yhdessä koossa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Lokamammojen pinosta on kyllä tullu melkosen hiljanen :eek: :( liekkö sitten tulevalla kesälläkin vaikutusta, mutta vähän luulen ja pahoin pelkään, että näinköhän meidän yhteinen taival alkaa pikkuhiljaa kuolemaan?? :'(
Itse käyn kyllä jokapäivä ainakin melkein kurkkaamassa, että mitäs tänne, mutta ei sitä tule kirjoteltua kun ei muutkaan kirjota, kuka nyt mun löpinöitä viitiskään lukea sivu tolkulla.
Hiljaista on todellakin. :/ MIä oon kovasti viikonloppuna yrittänyt löpistä jonnin joutavaa potaskaa.. :D Eipä mitään asiaa mut pysyypä pino etusivulla jos joku tänne vielä eksyy :saint: (pelkää että kohta löpisee yksinänsä ) :'(
 
Dogtorille jaksamisia, kyllä se elämä vielä voittaa kun muutaman viikon pääset etiäpäin. Ite oon onneks säästyny molemmilta pahoilta oksennuksilta mutta väsymys oli aina rv17 asti aivan karseeta, ihan ku olis huumattuna ollu koko tuon ajan :ashamed:
Oliko sulla Simppaa oottaessa samanlainen olo?

Keffeli jaa jaa sitä ollaan oltu viihteellä :D minäkin näin viimehetken raskauteen tylsistyneenä luen mielelläni jotain piristävää yksityiskohtasta kertomusta ;)
 
Keijulle paljon onnea :flower:

Vip Mie en voi sietää sitäkään, että joku toinen laittas tippoja silmiini. Otin ittelleni salvaa ja puistatusten, hyperventiloinnin ja yökkäilyjen kanssa saan sitä jotenkin silmiin. Tuo miun inhotus, silmien lähelle tulevista asioista, juontaa luultavasti siihen, kun alle kouluikäisenä sain silmälasit ja aina silmälääkäri laittoi jotain ällöä litkua silmiin ennen näöntarkastusta. Minnuu oli useampi aikuinen pitämässä aina kiinni...

Pupu 28.5 olis varhaisultra klinikalla. Silloin sitten selviää mitä niille alkioille oikeasti kuuluu. Jotenkin paljon hermostuttavampaa odottaa sinne, kuin r-testipäivää. Vajaa kaks viikkoa vielä.

Ja kukas kyseli miun kukkapenkki projetista? Tuo puutarha on jo usemamman vuoden odottanut, että laittaisin sen kuntoon. Kun muutettiin tähän, poistettiin eka monta pensasta ja syreenia. Piha oli ihan umpeen kasvanut. Nyt pitäs noi hengissä olevat ja säilytettävät kukat ja kasvit valeistuttaa jonnekin ja perkaa rikkaruohot kukkapenkeistä. Muutenkin ajattelin niitä vähän uudistaa. Täytys tilata multaakin pihaan, piha on edelleen täynnä kuoppia... Saa nähä saanko tänä kesänä oikeasti miten paljon aikaiseksi... Pojasta kuopat on hirmu kivoja leikkipaikkoja. Tosin sateen jälkeen ne on täynnä vettä ja kuravelliä, mikä tietysti on vielä kivempaa. Hiekkalaatikko kuuluu kans tän kesän projekteihin.
 
Onnea onnea keijulle ja pikkukeiju rinsessalle !!!:heart: :heart:

JA Kiva että jollakulla säpisee - eli Keffelillä - kerro kerro, joko hän on SE rinssi joka karauttaa valkealla ratsulla auringonlaskuun... :)

Ja kohta alan olemaan kadekin - minä vaan luen Härkösen 'Ei kiitos' -kirjaa, ja koetan ajatella ettei se aina ole helppoa kaksinkaan , tai siis kolmin or more ...
Vaikka aikalailla on actionia tuossakin opuksessa...

Täällä vaan löyhässä hirressä roikutaan ja ootellaan mitä tuleman pitää - niistä yyy-teistä nimittäin ... saattaa selvitä jo tällä viikolla .

Ja meillä on mummoviikot - eilen kävi bio ja ehkäpä huomenna se mun äiti... koetan kovasti asennoitua ja vetää syvään henkeä, etten sitten hermostuisi. Hermostun kumminkin . Aika varmasti ...

Viu oli aivan ihana kun eilen oltiin pihalla ja hän sitten on naapurin 10v tytön perään - olivat siinä naapurin pihalla - tyttö kävi muovituolin Viulle ja minä heille tarjosin jäätelöt (niitä jäätelöauton tuomia) - tyttö istui tuolilla hartaana ja väliin yritti smalltalkia harrastaa , ihana pikkuinen pampula ...
Meillä ei sitten kans oo enää syöttistä - Viu istuu lainatripptrappilla ilman kaaria ja tukia ... eilen sitten muksahti eka kerran alas , toki kurotellessann pöydältä tiesmitä ... ekat pari viikkoa menikin aika sievästi istuessa ...

Pihahommia meilläkin - kivien pesu ja ladonta oli soppelia yhteishommaa - mulla on silleen puolivillaisesti tehdyt luonnonkivi reunukset - jotka on joka kesä ladottava uusiksi... Viusta oli kiva tiputella veteen kiviä ... ja joitain petunioita ollaan laiteltu ...

Mistä saisi edullisia ja hyviä pihavempaimia - jos sais naapuritaloyhtiöt sun muut puhuttua , että uudistais sitä meidän lähileikkikenttää (matkaa takapihalta 35 metriä ...). Entiset on nääs jo osin turvallisuusriski.

Jos ei muuta - niin ainakin viikonloppuna Tiipii voipi Siljan tuoda meille, jos alatkin syöksysynnyttäjäksi nääs - koetetaan pärjäillä mummon tuloon asti ...




 
YOdottaja uiih, toivottavasti musta ei mitään syöksysynnyttäjää löydy :eek: Toivon ite että olis suht rauhallinen alku, kaurapussia ja lämmintä suihkua, you know.. mutta toisaalta en kyllä mitään maratoonisynnytystäkään kuten viimeksi, varsinkin sulla :whistle: Kuitenkin kun tuo synnytyskin pelottaa sen verran että olis mukava jos sais rauhassa olla ensin kotona ja saada mieli rauhalliseks tulevaa koitosta varten, jos rytinällä alkais niin tulis pian paniikki |O
Mutta hyvä tietää että jos viikonloppuna alan yllättäen jakautuun niin apua löytyy läheltä siihen saakka kunnes tuo anoppi ehtii tänne könytä! :)
 
Keijulle suuren suuret onnittelut pienestä tytöstä :heart: :flower:

Tiipii, otatte vain Siljan mukaan synnärille, kyllä siellä joku katsoo perään kunnes mummo tulee.

Pihahommissa minäkin, Ouluun tuli kesä joten paljoa ei sisällä olla. Työhommatkin tuntuu johonkin suuntaan edistyvän, joten eiköhän tämä elämä taas saada ihan kivasti uuteen järjestykseen. Kesälomareissu suuntautuu laivalle ja muumimaailmaan, kuten Annille luvattiin että päästiin miehen kans kaksin Istanbuliin ;)
 

Yhteistyössä