Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

Susa millaiset juhlat on tiedossa? Hieno mekkohan tuo on ja sopii varmasti kolmekymppisten viettoon riippuen tietysti missä ja miten niitä vietetään :D
Tytteli :hug:
Dogtor toivotaan että pääset nauttimaan odotuksesta ilman ylimääräisiä huolenaiheuttajia ja kipuja

Meillä väännetään kättä tuon syömisen kanssa |O Neitistä on tullut selainen ronkeli että välillä on ihan ihmeissään miten voi kasvaa tuolla syömisellä :whistle: Minä en jaksa väkisin yrittää tuota syömistä vaan sitten on odoteltu sitä parempaa ruokahalua ja kyllähän se sieltä aina jossain vaiheessa löytyy.. Turhauttaa vaan tuo kun joskus on päiviä että tuntuu ettei ole syönyt juuri mitään :ashamed: En muista oliko noilla vanhemmilla lapsilla samanlaisia kausia, mutta siskontyttö oli tuossa iässä ihan samanlainen syömäri (tai siis syömätön..)

Keiju onhan se elämä erilaista kun aikaa pitää jakaa kahden pienen kanssa joista kumpikaan ei vielä ymmärrä käsitettä "kohta" :D Pikku neidin kuvaa odotellaan..
Valkosorsa mitenkäs teillä menee?
Niin ja tietysti
Ruusumarian kuulumisiakin olisi mukava saada. Joko teidän poika on saanut nimen?

 
Mama Meillä on tuplakolmekymppiset kaverin kanssa. Syöpöttelyä ja juopottelua kavereiden kesken tiedossa. Lopuksi varmaan yökerhoon. Tilat vuokrattu ja pitopalvelu tilattu. Molemmille ostettiin samallaiset mekot, mutta eri värisinä. Ei siis mitään kovin muodollista tai virallista juhlia tiedossa. Halutaan kuitenkin tällätyä kun kerrankin on tilaisuus.
 
Dogtor toivotaan että kivut helpottaa ja kasvain ei suurene :hug:

Tiipii alkaa vissiin leipääntymään loppumetreillä :D Jaksamisia. Kyllä sen muistaa (ja jos jotain muista niin verestä sieltä viimisistä lokamassujen pinoista) niitä omia tuntemuksia. Miten se loppukohti tuntuikin ettei ikinä saa muksua pihalle... Paisuu vaan paisumistaan :D

entäs kiisumirri, joko alat olemaan kypsä odottamaan?

Keijun typykän kuvaa täälläkin ootellaan ja toki siitä isommastakin neidistä olis kiva kuvia taasen nähdä.

Susa laita vaan tuo mekko! Niin miäkin haluaisin joskus tuollaista päälle mut ei näitä mun makkaroita tuommoiseen sullota :whistle: :D Koskas työ juhlitte?
 
MaMa Meillä on myös pojalla huonon syömisen päiviä. Aina aiemmin ollut kova syömäri :whistle: Meillä, kun tuo syöttis on nyt siten, että pääsee siihen itse kiipeämään, en ole nostanut poikaa siihen jos ei ole syömään halunnut tulla. Välillä käy vain kurkaamassa mitä on tarjolla, juo maidot ja häipyy leikkeihinsä. Seuraavan kerran saakin sitten kolmen tunnin päästä ruokaa. Ja hyvin tuo näyttää porskuttavan, vaikka välillä tuntuu ettei ole mitään syönyt. Olisiko taas joku vaihe taaperon elämässä :D
 
keiju meillä Kiia nukkui (silloin pienennä, ei enään ) mitä pahempi meteli vain kuului. Usein nukkui parhaimmat unet keittiössä hellan vieressä kun liesituuletin hurisi :D Ei kyllä enää ole moisia unenlahjoja :headwall:

Pahimmilta muksauksilta tuo säästyi niin pitkään ennen kuin kävelemään lähti. Sitten alkoi Daniel nähtävästi kokemaan siskon uhkaksi ja tönäsi tai tuuppasi nurin kun silmä vältti. Nyt kyllä Kiia antaa veikalle kyytiä. Ja tulee hyvin kaipaamaan jos veikka jotain tekee... Tosin noillahan on se miltei 3v ikäeroa...

 
Keiju ja Vip pitkä oli mulla Siljan synnytys. Supparit alko yöllä klo3.00 ja koko vuorokauden kärvistelin kotona kun eivät vaan tiheentyneet tarpeeks vaikka kipiää ottivatkin. Seuraavana yönä eli tasan vuorokauden kuluttua lähdettiin laitokselle missä sitten oltiin salissa 20h ennen kuin tyttö vihdoin syntyi... Olin niin saamarin poikki tuon koitoksen jälkeen ja kivut oli ihan kamalia. Virallisesti kestoks merkittiin kuitenkin vain 11,5h koska suppareitten väli aina koneitten mukaan meni välillä yli 10min. Kätilö vielä kysyi että käykö mulle jos merkataan 11,5h :D Mutta toivottavasti tosiaan tämä toinen olis vähän edes nopeampi toimitus, niitä kipujakin kestäis vähän helpommin jos avautuminen etenis ees vähän. Siljalta kun mentiin laitokselle niin en ollu vielä yhtään auki ja 12h päästä 3cm :kieh: loppu avattiin lääkkeillä vaikka lähellä oli ettei sektioon jouduttu kun ei meinannu nekään auttaa...toivottavasti tuo mun keho nyt tälläkertaa tajuais miten edetä synnytyksen mukana ;) ja ei ole sukupuoli selvillä, pitää jännätä aina loppuun saakka. Enkä kyllä oo yrittäny ees arvailla kun siljaa ootaessa olin varma et onpi poika...ei taida olla tämä viekkaus mun heiniä :LOL: mutta raskaus on ollu tosi samanlainen kuin edellinenkin.
 
susa minä ainakin laittasin tuon mekon! Sillon kun on juhlat niin ihana pukeutua kunnolla, ja nyt tässä elämäntilanteessa niitä juhlia on, ainakin mulla, niin vähän että jos olis niin tälläytysin kyllä kunnolla ja viettäsin ihanan illan :D
 
Tytteli :hug: kovasti toivon hyvää tulevaa ja onnellisia aikoja sinun ja pienten elämään! Eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka muutamien vuosien kuluttua joku luotettava ihana mies vielä löytyisikin elämää yhdessä jatkamaan :)
 
PuPu millanen matka teillä on sairaalaan, entä onko lapsenvahdit lyhyen matkan päässä? Ite en kovinkaan kauaa olis kotona kun sulla edellinenkin synnytys ollu melko nopea. Kyllä varmaan huomaat kun kivut alkaa olemaan sitä luokkaa että synnytys on oikeesti alkanu. Ja voihan sitä sitten vähän tehdä autolla pitempää lenkkiä tai sairaalan pihassa vielä vähän kävelemässä ja hakemassa vauhtia jos sitten alkaiski tuntuun että alkavat hiipumaan. Entä jos joutuski tilaamaan ambulanssin, kauanko heillä menis aikaa tulla sua noutamaan?
On kyllä ikävää jos eivät neuvolassa käy näitä asioita sun kanssas läpi! Uskon kyllä että luonto hoitaa ja antaa sulle "merkin/tunteen" millon lähtä, mutta silti on hyvä miettiä noita varavaihtoehtojakin...

Mulla itellä tulee tuskin kiirettä kun siljan synnytys oli niin pitkä ja meiltä ei mee moottoritietä huristellessa OYS:siin ku 10min
 
Susa ei ole yhtään ylipukeutumista jos tuon laitat! Ihana! :flower: Mulla oli Pukumiehestä ostettu juhlapuku kolmikymppisillä, pitkä, roosan värinen... no mentiin kyllä naimisiinkin mutta kuitenkin :D Olen nähnyt sut livenä ja olet tosi pitkä ja hoikka, joten tuo on sulle aivan ihana! Anna mennä vaan ja mukavia juhlia!

Nautiskelen täällä karpalo lonkeroa terassilla, ihana kun meillä paistaa aurinko terassille ja pihalle 12-22, usein miehen kanssa ilta istutaan täällä ja nautiskellaan viimeisistä säteistä. Nyt alkoi laittamaan pyöräänsä niin hain läppärin kaveriksi ;) koko päivän ollaan touhuttu pihalla, pistin kasvimaahan minttua, salaattia ja herneitä. Auringonkukat pitää istuttaa huomenna, Annin valinta. Niin ja hioin terassin kaiteet, viikonloppuna saavat uuden maalin pintaan.
 
Iltaa vielä kaikille!

Kävin tänään taas äippäpolilla ja lääkäri tuli siihen tulokseen, että aloitellaan synnytyksen käynnistystä maanantaina 25.5. klo 8. Raskausviikkoja olisi silloin tasan 39.

Mun tausta, tämän hetken mielentila, (taas kerran) vähentyneen näköinen lapsivesi sekä lievät kalkkeumat istukassa saivat lääkärin päätymään tähän ratkaisuun.

Toisaalta helpottaa, toisaalta pelottaa, mutta ehkä parempi näin kuin istua kotona kädet ristissä ja pelko pyrstössä odottaen mitä tapahtuu ja milloin.

Tokihan käynnistyksellä ei välttämättä päästä puusta pitkälle moneen päivään, ja lääkäri sanoi että välillä voivat jopa passittaa kotiin huilimaan. Ja siellä tuskissaan ulisen päiväkaudet mutta olen päätökseen tyytyväinen ja helpottunut. Nämä viimeiset ajat vaan ovat niin vaikeita ettei pää enää pysy mukana.

Toivottavasti pääsen pian ilmoittelemaan iloisia uutisia, kyllä tätä on odotettu!

Terkkuja kaikille Kiisumirriltä

:wave:
 
Tuuti Tuo pussihelma alkaa heti tissien alta. Ei kuule tarvii vetää mahaa sisään ja voi syödä niin, että napa paukkuu :D Heinäkuun puolivälissä juhlitaan.
Topsy Mä oon niin kade kun meidän terassille ei paista aurinko! Etukuistille paistais, mutta juopoksihan ne naapurit kattoo jos siinä siideriä lipittäisin. Joskus oon laittanut sidun hämäykseksi teemukiin. No nyt mä vasta juopolta kuulostankin :LOL:

Tässä vielä tämä toinen vaihtoehto (molemmat on mulla sovituksessa).
Kaveriksi pillifarkut ja korkkarit.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4231554.jpg
 
Terppanen pitkästä aikaa :wave:
Lukasemassa oon käyny sillon tällön, mut ei oo oikeen jaksamista ollu kirjautumiseen asti.

MaMa
Sanni syö kanssa nykyään tosi huonosti. Maitoo kyllä menis vaikka kuinka. Asiaan voi kyllä vaikuttaa myös kaikki 4 yhtäaikaa tulevaa kulmahammasta, joiden takia on nyt reilun viikon lämpöilly. Samaan syssyyn reagoi sekä iholla että tukkosuutena siitepölyyn.
Siirrettiin neiti myös matkasänkyyn nukkumaan, kun päätti, että haluaa nukkua ainoostaan meidän keskellä. Tai nukkua ja nukkua...
Eipä siinä kyllä kukaan nukkunu :headwall:
Nyt on nukkunu tuossa matkiksessa hyvin ja just tässä harkitsen vielä kerran pinniksen ostamista.

Työrintamalla pitää kiirettä, kun pitäis kahessa paikassa olla yhtäaikaa. Uudessa paikassa oon kyllä tykänny olla, kun vaan ois tunteja riittämiin.

Selkä mulla on ihan tuusanpas...na. Ens viikolla ois kirurgin vastaanotto. Kattoo kuvat ja toivon mukaan antaa lähetteen magneettikuvaan. Itku pääsee joka aamu, kun yritän päästä sängystä ylös. Molemmissa reisissä, alamahassa ja selässä on tunnottomat alueet. Saa nähdä mikä on tuomio.
Mahantähystyksessä löytyi taasen lisää arpimuutoksia ja tulehdusta ruokatorvesta. Oireiden vaikeuden perusteella lääkäri suositteli leikkausta. Pitänee vielä miettiä...

Keijulle kovasti onnea pienestä :heart:

Odottajille malttia ja jaksamista loppuaikaan.
Dogtorille paranemista. Toivottavasti kasvain pysyy kurissa ja antaa pienen kasvaa rauhassa.
 
Kiisumirri :hug: Toivotaan että käynnistyisi helpolla ja kaikki menisi hyvin. Ja varmaan ei kukaan ihmettele että sinua pelottaa :hug: Eiköhän kaikkia pelottaisi sun taustan tietäen.

Siellä olet ainakin lääkärien lähellä jos apua tarvit ja pystyt juttelemaan peloistasi jos siltä tuntuu että kuuntelijaa tarvit :)

Pidetään peukut pystyssä ja odotellaan innolla niitä sun uutisia. :heart: :hug: :D


Susa mun tissit tulis kumminkin tuolta mekosta ulos. :LOL: Toi toinenkin yläosa on nätti! Laita se jossa olo on parempi ja vapaampi :D

Mileko toivottavasti saat jotain apuja tuohon selkäkipuun :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
MaMa
Sanni syö kanssa nykyään tosi huonosti. Maitoo kyllä menis vaikka kuinka. Asiaan voi kyllä vaikuttaa myös kaikki 4 yhtäaikaa tulevaa kulmahammasta,
Ei syödä muuten meilläkään oikein. Sitä mitä kädestä voi syödä menee (omena, kurkku ja leipä ) mutta ei oikein muuta. Syöttää kun ei saa ja ite ei oikein aina näytä huvittavan. Vippaa ja kippaa ruoat vaan lattialle ja toteaa etä hauva syö |O

Hampaita tuokin tekee ylös että liekö siinä syy... maitoa vinkuu koko ajan, kuppiin tai pulloon. Kun ukon loma alkaa niin silloin meillä huudatetaan nuo pullot helkattiin lopullisesti. Saampa ainakin nukkua päivällä jos en yöllä |O
 
Olikos täällä puutarha-alan ammattilaisia? Leya ainakin... olikos joku muukin? Saisiko apuja rikkaruohoihin?

Meillä on talossa rossipohja, eli tyhjää tilaa lattian alla ja kivijalka todella korkea. Niinpä terassikin on rakennettu luonnollisesti korkealle ja siitä lähtee sitten portaat alas pihalle. Terassin alla on pelkkää tyhjää tilaa siis, kivijalkakin alkaa vasta talon kohdalta, eli terassin alle pääsee vaikka ryömimään (korkeus n. puoli metriä ) . Ongelmana on rikkaruohot jotka tietysti tuolla terassin alla rehottavat. Siellä ne eivät periaatteessa haittaa kun eivät osu silmään, mutta sieltä tietysti leviävät terassin edessä olevaan penkkiin, jossa kasvaa 3 pensasta (näköesteenä terassin alle). Miten saisin nuo rikkaruohot pois? Olisiko jotain ainetta mitä voisin talon alle käydä levittämässä, tai voisinko jollakin estää niitä leviämästä penkkiin? Entä penkin siistiminen sitten? Nostanko juurineen pensaat pois ja teen mullalle jotain? Mitä?

Tulipas pitkä sepostus, mutta toivotaan että joku auttaisi, Anni kun haluaisi auringonkukkiakin kasvattaa ja ajattelin niitä tuohon samaan penkkiin pensaiden viereen, mutta rikkaruohot pitäisi senkin vuoksi ensin saada pois.
 
On siis muitakin taaperoita jotka koittaa elää pelkällä maidolla :D Ehkä tuo kuuluu ikäänkin kun meillä ei nuo hampaat selitä tuota huonoa syömistä :ashamed: Ilonalla kun oli jo vuoden iässä kaikki paitsi viimeset takahampaat..

Kiisumirrille jospa käynnistys menisi hyvin ja se todellakin käynnistyisi heti kerralla ettei tarvitse päiväkausia sen kanssa tuskailla :hug:
Mileko toivotaan että saat apua noihin selkävaivoihin :hug: Ja koitahan löytää sopiva väli töissä että ehtisit piipahtamaan täällä (ne kahvit on edelleen juomatta :whistle: ) tai voitaisiinhan sitä tavata vaikka "ihmisten ilmoillakin" kun ei olla tavattu pitkiin aikoihin :D
Topsy minä nyt en mikään puutarha-alan ammattilainen ole mutta "kotipuutarhurina" ehdotan round-up nimistä suihkutettavaa rikkakasvien poistajaa. Itse ainakin olen tykännyt kun tällä pystyy hävittämään rikkakasveja helposti :D

Meidän neiti on tuon puheen kehityksen kanssa ollut pikkuisen jälkijunassa kun on keskittynyt enemmän tuohon motoriseen puoleen ja siinä onkin varsin etevä. Nyt on viimeiset parikuukautta tullut reippaalla tahdilla omaa höpinää ja sinne väliin on alkanut ilmestyä aina vaan enemmän ihan oikeitakin sanoja. Tuli tässä yksi päivä mieleen se Kallialan ja Peteliuksen sketsiohjelma jossa oli se omituinen höpöttäjä. Meidän Ilona on aivan samanlainen kuin tuo höpöttelijä.. Neiti papattaa omiaan ja jos erehtyy sinne väliin jotain sanomaan niin kyllä tulee samanlainen mulkaisu kuin tuossa sketsissä :LOL:

Hyvää helatorstaita kaikille!
 
MaMa
Voitas vaikka käydä jossain syömässä lähiaikoina. Kiva olis tosiaan nähdä.
Ruusumariaa perheineen näin Prismalla joku aika sitten ja voi että, miten oli suloinen vauva. Ja Eetu on kyllä niin valloittava, että ei voi olla ihastumatta :heart:

Sanni kanssa juttelee paljon omiaan ja on suunapäänä joka välissä. Paljon kyllä tulee oikeita sanoja ja kolmen sanan lauseita. Osaa pyytää haluamaansa ja kertoa, kuka missäkin on, isi töissä, Jenna nukkuu, Sanni istuu tässä ym.
Osaa myös vetää oikeasta narusta. Ensin käy halailemassa ja pussailemassa, kujertaa ja ilmeilee ja sitten tahtoo herkkuja... :D
 
susa Tosi kauniita molemmat vaihtoehdot. Mie laittaisin sen mekon (ruskea) :D

kiisumirrille onnea käynnistykseen ja peukkuja pitelen että vauva on pian maailmassa :heart: Innolla jään odottamaan uutisia :hug:

keffelin treffeistä tulee omat treffit ukon kanssa mieleen...sillon 10 vuotta sitten. Voi vitsi miten ihana tunne se oli..rakastuminen :heart: *haikeana muistelen*

Mie käin eilen ultrassa ja vauva on paaaaljon isompi kuin Ella oli näillä viikoilla. Lääkäri sanoi että yli ei anna mennä ja antoi 12.6 uuden ultra ajan. Silloin katsotaan aika käynnistykseen, jos siis vauva ei ole sitä ennen tullut.Niin ja lääkäri teki "pienen" mokan...luuli ilmeisesti että tiedän sukupuolen joten lipsautti vahingossa senkin.Toki laitoin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.En rupea elämään siinä toivossa että se on lääkärin toteama sukupuoli ;) :whistle:
 

Yhteistyössä